Skocz do zawartości
IGNORED

Hybryda MOSCODE


Rekomendowane odpowiedzi

raczej letnie sprawdź radiator

 

masz racje. po zmianie na radiator docelowy jest on letni.

co do "stuku" podczas zalaczania anodowego. modyfikacja kolejnosci zalaczania przekaznikow i mam cisze.

bo tranzystor w tym miejscu powinien mieć hfe co najmniej 550 przy prądzie kolektora 10uA

(tak pisze Jeff. ;)

a zgodnie z datasheetem mata

Very high hFE is provided over a six decade range of collector current,

including an exceptional hFE of 590 at a collector current of only

10 nA. The high gain at low collector current makes the

MAT01 ideal for use in low power, low level input stages.

Edytowane przez krowaklara

a skąd go masz? tego mat01

 

Farnell - okolo 68PLN

 

bo tranzystor w tym miejscu powinien mieć hfe co najmniej 550 przy prądzie kolektora 10uA

(tak pisze Jeff. ;)

a zgodnie z datasheetem mata

Very high hFE is provided over a six decade range of collector current,

including an exceptional hFE of 590 at a collector current of only

10 nA. The high gain at low collector current makes the

MAT01 ideal for use in low power, low level input stages.

 

Jednak preamp robi swoje. Po podlaczeniu do pre gramofonowego - wow! Wszystko, co zostalo tu napisane o Moscode nabralo wymiernego wrecz namacalnego sensu.

Mam lekki przydzwiek. Ale to kwestia, mam nadzieje "balaganu" w kablach. Obudowa metalowa MAT01 reaguje na dotyk. Zwieksza sie przydzwiek. Za nota "SUBSTRATE IS CONNECTED TO CASE". Nie wiem, jak to czytac?

Gość JanF

(Konto usunięte)

a jeżeli komuś wydaje się za słaby, to można go wykorzystać w biamplingu w sekcji średnio-wysokotonowej w połączeniu z jakąś mocarną końcówką do basu

 

Co by to mogło być, ta 'mocna końcówka do basu'?

Lampa raczej odpada, prawda, chociaż wolałbym tu tanią lampę nie krzem?!

Edytowane przez JanF
Gość JanF

(Konto usunięte)

prosto i dobrze będzie z wzmacniaczen na np. LME49810

 

Hmm ... nie lubię dźwięku z krzemu, piecyk w złączu kolektor-emiter niszczy strukturę soniczną aplikowanego sygnału!

Ale, pomijając to, wychodzi prosto, aż miło i nie ma drogich kondensatorów do serwisowania.

Hmm ... nie lubię dźwięku z krzemu, piecyk w złączu kolektor-emiter niszczy strukturę soniczną aplikowanego sygnału!

Ale, pomijając to, wychodzi prosto, aż miło i nie ma drogich kondensatorów do serwisowania.

 

Moskode ma kilka złącz krzemowych

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Gość JanF

(Konto usunięte)

i jeszcze jedno w tranzystorze wejściowym:)

 

Watsonie, jak zwykle jesteś w błędzie, nie myślisz dostatecznie precyzyjnie, mój drogi!

Ten tranzystor pod katodą możemy zaliczyć do układu krzemowego źródła (tak się składa, że źródła są krzemowe, wszystkie!), a to, że fizycznie jest on we wzmacniaczu M, nie ma znaczenia dla przebiegu procesów elektrycznych.

Właściwie, można by jeszcze zaznaczyć, że degeneracja sygnału sonicznego w złączu kolektor - emiter dotyczy układów mocy, stopnie napięciowe już są sonicznie bardzo dobre, a będą jeszcze lepsze, tak to idzie do przodu.

W układach wzmacniaczy RIAA lampy przegrały z tranzystorami z kretesem.

Edytowane przez JanF

i jakie rezultaty?

 

artw, walczę!

 

Udało mi się zmniejszyć poziom brumu o około 80%. W chwili obecnej, w zupełnej ciszy z uchem prawie przytkniętym do głośnika, słyszę jeszcze 50Hz.

 

Obecne obserwacje:

1. Podczas zbliżania palca do obudowy kondensatora wejściowego, poziom brumu wzrasta,

2. Podczas dotykania masy słychać "trzask" w głośnikach,

3. Po wyjęciu tranzystorów Q1, zupełna cisza,

 

Próbowałem już różnych sposobów:

1. Połączenia na płytce pociąłem tak, aby zastąpić ścieżki od żarzenia lamp skrętką. Nie zauważyłem różnicy.

2. Zwiększyłem odległość transformatora (wersja audio 650VA) od PCB o 1 metr. Nie zauważyłem różnicy.

3. Próby z różnymi połączeniami masy PCB-trafo-sieć 230V. Zauważalne efekty.

4. Wylutowanie C1. Nie zauważyłem różnicy.

5. Zmiana lamp. Nie zauważyłem różnicy.

 

To co obecnie przychodzi mi do głowy, zważywszy na wspomniany "trzask" w głośnikach przy dotykaniu palcem masy, to niewłaściwie wykonana instalacja elektryczna w bloku w którym mieszkam (duża rezystancja uziemienia).

 

Co do gry moscode, rewelacja!

 

 

Udało mi się zmniejszyć poziom brumu o około 80%. W chwili obecnej, w zupełnej ciszy z uchem prawie przytkniętym do głośnika, słyszę jeszcze 50Hz.

 

 

Mam wrażenie, ze piszesz o mojej walce z brumem (nie sprawdzałem na oscyloskopie, ale mnie tez sie wydaje, ze to 50Hz). Skręcanie, symetryzacja (po 200Ohm - nie jestem pewny czy nie uzylem weglowych - czasem szumia ale nie brumia), poszukiwanie odpowiedniego punktu masy, cięcie ścieżek przyniosły mało spektakularne efekty. Czy próbowałeś żarzenia DC? Nie zdążyłem przed urlopem ale za dwa tygodnie mam zamiar sprawdzić, czy pomoże. Wkurzający brum daje o sobie znać w przypadku kolumn 91dB. Mniejsza efektywność i słychać go dopiero, gdy przyłożę ucho do głośnika.

Jakich lamp używasz? Moje EL34 wyprodukowało JJ. Czy to nie kwestia tego producenta właśnie? Brum może sam generować żarnik (filament to cathode induced hum). Moja Moscode jest jeszcze w fazie pająka i nie mam też możliwości sprawdzenia, czy obudowa i prawidłowe prowadzenie "skrętki" będzie miało wpływ.

jak sprawdzić, czy prawidłowe poprowadzenie skrętki żarzenia będzie miało wpływ.

 

J.

<br />2. Podczas dotykania masy słychać "trzask" w głośnikach,<br />

czy i w jaki sposób masz połączoną masę z obudową?

czy wogóle masz obudowę?

czy masz połączone PE z obudową?

czy masz rezystory za kondensatorami wyjścia?

 

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

jeżeli do obudowy masz podłączone uziemienie z sieci , to je odłącz

Mój Moscode jest na razie w wersji "deskowej", bez obudowy.

 

Czy próbowałeś żarzenia DC?

Nie, w tym tygodniu spróbuję.

 

Jakich lamp używasz?

Electro Harmonix 6CA7EH

 

jak sprawdzić, czy prawidłowe poprowadzenie skrętki żarzenia będzie miało wpływ.

Próbowałem na różne sposoby prowadzić zasilanie żarzenia. Nie przyniosło to wymiernych korzyści.

 

czy masz rezystory za kondensatorami wyjścia?

Jeżeli chodzi Tobie o R9 to tak. Wartość 100Ohm.

 

W tym tygodniu spróbuję, wspomnianej przez Kolegę jaz_12, symetryzacji zasilania żarzenia lamp (zamiast bezpośredniego mostka z odczepu ~6,3V do GND). Jak to nie pomoże, przetestuje żarzenie napięciem stałym.

Gość JanF

(Konto usunięte)

Do Pax, jak zrobisz symetryzacje napiecia zarzenia, to twoje problemy znikna! Nie symetryzowane zarzenie bylo, jest i bedzie zrodlem przydzwieku. Stale napiecie zarzenia ma duze wady, to taka droga na skroty.

Do Pax, jak zrobisz symetryzacje napiecia zarzenia, to twoje problemy znikna! Nie symetryzowane zarzenie bylo, jest i bedzie zrodlem przydzwieku. Stale napiecie zarzenia ma duze wady, to taka droga na skroty.

 

Zasugerowałem się Twoim wpisem z 12/09/2016 i nie ruszałem połączenia między uzwojeniem żarzenia lampy, a GND. Teraz zrobię tak jak mówisz. Dziękuję za podpowiedzi.

Gość JanF

(Konto usunięte)

Masz racje, to nie byl czytelny post, za co przepraszam. Chodzilo o "koniecznosc polaczenia masy z AC zarzenia PRZEZ SYMETRYZATOR". Masa jest pomiedzy -1/2Uz a +1/2Uz na ZERZE. Uz oznacza napiecie zarzenia AC.

Edytowane przez JanF

moim zdaniem niepotrzebnie się męczysz i stresujesz.Walka z przydźwiękami i brumami powinna się zacząć dopiero po włożeniu urządzenia w obudowę.

Wzmacniacz cichy na desce może brumieć w obudowie i odwrotnie.

Daj zdjęcia deski,może tę masę można gdzies sensownie podłączyć.

Może problemem są przewody sygnałowe,ekrany itp.

Co do żarzenia : ja mam żarzenie "forumowe" ( na pcb ,jeden koniec do masy) i kilkakrotnie zdażyło mi się zostawić wzmacniacz włączony na całą noc( na tę chwilę nie mam żadnej kontrolki zasilania)i nie słyszeć że działa.Ucho w głośniku-też cisza.

Edytowane przez artw

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Jest tak jak artw pisze. Walka z przydźwiękiem dopiero w obudowie "wlaściwej".

Z mojego skromnego doświadczenia wynika też, że typ/rodzaj lampy ma wpływ na przydźwięk.

Do jego minimalizacji jednym lampom wystarcza "umasienie" żarzenia, innym będzie potrzebna, symetryzacja a jeszcze innym podniesienie potencjału żarzenia.

W moim przypadku musiałem symetryzowć i podnieść potencjał - lampa 6p3s

tu jest ciekawy materiał do poczytania

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Łatwo można sprawdzić czy brum pochodzi od lampy.

Trzeba obniżyć napięcie zasilające o połowę (aby nie przekroczyć napięcia przebicia tranzystora Q1), wyjąć lampy i połączyć w podstawkach miejsca katoda-anoda.

Po prostu usuwamy lampę z toru fonicznego.

Bez niej też gra nieźle.

Edytowane przez jurek

 

 

Nie!

 

to trochę rozwinę.

Walka z brumem od żarzenia nie ma nic wspólnego z obudową.

Walka z brumem od połączenia mas bez obudowy nie ma sensu.

 

U mnie na płytce forumowej bez modyfikacji żarzenia nie ma brumu.

Od kilku osób kóre złozyło ten wzmacniacz tez nie było sygnałów o brumie od żarzenia.

Do tego trzaski przy dotykaniu masy,brum przy dotykaniu kondensatora.

Dlatego sugeruję walkę z brumem od masy.

Ale jeśli możesz sprawdzić czy brumienie pochodzi od lampy( sposób powyżej)

to zrób to.

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.