Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  220 członków

McIntosh Klub
IGNORED

McIntosh Club


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. Wybaczcie jeśli naiwne, ale od niedawna mam McIntosha.

Czy MA 252 jest wzmacniaczem zbalansowanym (Fully Balanced, Balanced/Differential), czy jest to standardowy wzmacniacz w klasie A/B posiadający jedynie zbalansowane wejście XLR ? 

Pytam dlatego że kupiłem suba REL i jego podłączenie High Level robi się inaczej dla zwykłego ampa A/B, a inaczej dla zbalansowanego:

https://relsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/115004486467-Standard-Connection-Class-A-B-A-B-amps- 

https://relsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/115004648928-Differential-Amp-Connection-Method 

Nie chciałbym popsuć wzmacniacza ani suba przez niewłaściwe podpięcie.

12 godzin temu, spokojnie napisał:

Mam pytanko. Wybaczcie jeśli naiwne, ale od niedawna mam McIntosha.

Czy MA 252 jest wzmacniaczem zbalansowanym (Fully Balanced, Balanced/Differential), czy jest to standardowy wzmacniacz w klasie A/B posiadający jedynie zbalansowane wejście XLR ? 

Pytam dlatego że kupiłem suba REL i jego podłączenie High Level robi się inaczej dla zwykłego ampa A/B, a inaczej dla zbalansowanego:

https://relsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/115004486467-Standard-Connection-Class-A-B-A-B-amps- 

https://relsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/115004648928-Differential-Amp-Connection-Method 

Nie chciałbym popsuć wzmacniacza ani suba przez niewłaściwe podpięcie.

A nie lepiej skorzystać z wyjścia SUB (MONO) OUTPUT w MA252, łącząc go z wejściem LOW LEVEL w REL zamiast motać się z podpinaniem suba do terminali głośnikowych wzmacniacza?

Jeśli masz wątpliwości, jak podłączyć wzmacniacz i sub zawsze możesz skontaktować się z McIntosh pod linkiem: https://www.mcintoshlabs.com/support/product-support

Wybierasz: Product category = Integrated Amplifier, Model Number = MA252, a potem klikasz w Ask An Expert. Odpowiedź przychodzi mejlem, zwykle w 1-2 dni robocze.

MA 252 nie jest zbalansowany, zresztą jak dużo wzmacniaczy na rynku podobnych cenowe i posiadających wejście XLR

13 godzin temu, spokojnie napisał:

Czy MA 252 jest wzmacniaczem zbalansowanym

 

Gość

(Konto usunięte)

Ma wejścia xlr opisane jako zbalansowane i nie jest wzmacniaczem zbalansowanym?

Na stronie producenta wprost opisano cytuję: ..."całkowicie analogowa konstrukcja, jest wyposażona w 2 niezbalansowane, 1 zbalansowane i 1 wejście gramofonowe"...

Edytowane przez bkeram
19 minut temu, bkeram napisał:

Ma wejścia xlr opisane jako zbalansowane i nie jest wzmacniaczem zbalansowanym?

Na stronie producenta wprost opisano cytuję: ..."całkowicie analogowa konstrukcja, jest wyposażona w 2 niezbalansowane, 1 zbalansowane i 1 wejście gramofonowe"...

Wejścia XLR może mieć ale to nie znaczy, że wzmacniacz jest zbalansowany. Mój Luxman ma dwa komplety wejść zbalansowanych na pokładzie ale sygnał z XLRów ulega desymetryzacji na wejściu.

Gość

(Konto usunięte)

Tak, wiem. Przecież napisałem, że wejścia XLR są opisane na wzmacniaczu jako "BAL". Z instrukcji i specyfikacji również wynika, że ma jedną parę wejść zbalansowanych.

Poczytaj proszę specyfikację lub instrukcję obsługi.

https://www.mcintoshlabs.com/products/integrated-amplifiers/MA252

Dzięki Panowie za podpowiedzi. 

Tak myślałem, że nie jest zbalansowany, ale wolałem się upewnić.

Skorzystałem z supportu McIntosha. Bardzo pozytywne wrażenie. Pan Chuck zareagował szybko i rozwiał wątpliwość: 

Cytat

The MA252 is a common ground amp...

 łopatologicznie, kolorkami kabli wyjaśnił jak podłączyć REL-a do MA252 przez High Level. A do tego sprostował terminologię jakiej używa REL 🙂

Cytat

Our Balanced and our Quad Balanced amps are still class A/B, so this distinction between class A/B and balanced is incorrect.

Jeśli zaś chodzi o:

5 godzin temu, MarcinQoo napisał:

A nie lepiej skorzystać z wyjścia SUB (MONO) OUTPUT w MA252, łącząc go z wejściem LOW LEVEL w REL zamiast motać się z podpinaniem suba do terminali głośnikowych wzmacniacza?

to też tak na początku myślałem żeby połączyć go przez RCA do gniazda sub we wzmacniaczu, ale...

- potrzebowałbym około 6. metrów kabla sub, nie wiem czy to potrzebny wydatek skoro...

- REL dodaje w pudełku kabel do High Level 10 metrów,

- REL wręcz zachęca do połączenia High Level, bo takie połączenie, czyli zdjęty sygnał z zacisków głośnikowych według firmy uwzględnia charakterystykę wzmacniacza, a nie tylko sam sygnał,

- podobnego zdania był sprzedawca w sklepie, w którym słuchałem REL-a (nie wiem czy to jego zdanie, czy powtarzany marketingowy przekaz, ale twierdził że to się sprawdza), a sam odsłuch wypadł pozytywnie.

 

Sprzęt jest świeży, na razie pogra na High Level i może tak zostanie, a może będę kombinował, jeszcze nie wiem.

Jeszcze raz dzięki za reakcję.

Ja mam REL s812 podłączony bezpośrednio do terminali głośnikowych, wcześniej Hegla h590 teraz MA12000. Wszystko gra aż miło. I to jest wg Producenta najlepsze połączenie ( dlatego daje kabel w zestawie do High level). W ustawieniu stand by sam się włącza po wykryciu muzyki a po 30min. Bezczynności przechodzi w czuwanie. 

Witam> Panowie mam prośbę o wskazanie różnić między MA8000 a MA9000. W chwili obecnej zastanawiam się nad kupnem w/w intergry i dopłata do MA9000 wynosi ok 4000zł. Przy czym MA9000 jest świeższą o rok. Warto dopłacić ?

W dniu 16.10.2021 o 14:00, panQ napisał:

Tak. DAC w C53 to kozak no i ma już możliwość upgrade'u jeśli zdecydujesz się na nowy. Masa wejść i wyjść w tym pre jest imponująca. Gram z kompa (room) przez USB i przy dobrych DSD jest porównywalnie z jakością XRCD, czy Master Recording...jeśli chodzi o lampy w poprzednim pre (C2500), to jedna puściła i...okazało się, że Mac ma mizerne zabezpieczenia w tej materii...do naprawy był pre jak i końcówka...o kosztach się nie wypowiadam...

co to znaczy puściła? to chyba jakiś ewenement na skalę światową

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć, wreszcie mogę być oficjalnie w klubie 🙂 

Sześć miesięcy czekania i wreszcie jest mój MC 312. Warto było czekać bo gra pięknie a do tego pięknie wygląda .

IMG_0876.jpeg

IMG_0880.jpeg

there are no answers, only choices ....

niestety tak to wygląda i to nie tylko w Polsce.

Przyznam się że brak informacji kiedy i czas czekania praktycznie mi odebrał całą radochę z zakupu, ale jak już go rozpakowałem i uruchomiłem, to wszystko minęło .

Gęba mi się uśmiecha od wczoraj , siedzę i praktycznie non stop słucham 🙂 

there are no answers, only choices ....

15 godzin temu, Aramis1 napisał:

Ciekawe jak się ma ta końcówka, którą kupił kolega do mc 462, bo różnica w cenie to jakieś 7 tys 

miałem 311 i miałem 462. różnica nie jest kolosalna ale 311 wydał mi się bardziej muzykalny. Teraz mam 611 a to zupełnie inna liga. Przeskok jest już spory. 

2 godziny temu, DariusMaximus napisał:

miałem 311 i miałem 462. różnica nie jest kolosalna ale 311 wydał mi się bardziej muzykalny. Teraz mam 611 a to zupełnie inna liga. Przeskok jest już spory. 

Witam, w jak dużym pomieszczeniu grają te monobloki 611.

1 minutę temu, Aramis1 napisał:

Witam, w jak dużym pomieszczeniu grają te monobloki 611.

ok 40m2 ale totalnie nieustawnym. nie patrz na moc tylko na to , że przy niższej głośności więcej pokazują  

  • 1 miesiąc później...

Zrobiłem to.....!!!!

Zamieniłem C53 na C2700. Po kilku godzinach słuchania stwierdzam , że to dobry ruch . Nie ze względu  że c53 jest zły , ale ze względu na to , że c2700 jest bardziej muzykalny. C53 jest bardziej szczegółówy i techniczny bardzo dobry ale muzycznie jednak wolę więcej ciepła i krągłości

2 godziny temu, de_moon napisał:

jaki wzMak podpięty pod C2700?

kiedyś pytałem w HiFIClubie o pre i powiedzieli, że C2700 to najlepiej z MC275 lub inną lampą a C53 z MC312 lub >

 C53 bardziej z 462.

Ja mam z 2x611 i  takie hybrydowe połączenie świetnie się sprawuje. 

W dniu 17.08.2022 o 07:40, DariusMaximus napisał:

 C53 bardziej z 462.

Ja mam z 2x611 i  takie hybrydowe połączenie świetnie się sprawuje. 

Gratulacje, no to kolega grubo poszedł po bandzie, i to jest mój system marzeń.

W dniu 16.08.2022 o 20:42, DariusMaximus napisał:

Zrobiłem to.....!!!!

Zamieniłem C53 na C2700. Po kilku godzinach słuchania stwierdzam , że to dobry ruch . Nie ze względu  że c53 jest zły , ale ze względu na to , że c2700 jest bardziej muzykalny. C53 jest bardziej szczegółówy i techniczny bardzo dobry ale muzycznie jednak wolę więcej ciepła i krągłości

Dory ruch! Teraz popracuj nad lampami. Warto! Przy dobrych pojawi się szczegółowość porównywalna z c53. A reszta też się poprawi. Takie są moje doświadczenia... 

czy ktoś z szanownych łączył Maka z Klipsch Forte IV?

aktualnie gram na MAC7200 + Spendor 2/3 Classic ale korci mnie zmienić. brakuje mi wybrzmień na górze, zwłaszcza przy cichym słuchaniu i tak się zastanawiam, czy tubowe by nie były lepsze w połączeniu z Makiem. może JBL 4349? pomieszczenie ponad 25m2

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.