Skocz do zawartości
IGNORED

Audi A4 - najlepsze auto.


Voicekraft2

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepsze audi to UrQuattro :) czyli stary kanciak coupe z 2.2 turbo pod maska .. wyprzedzal epoke.

A4 sa przyjemne ale zdecydowanie za drogie w stosunku do jakosci...zwlaszcza ostatnie roczniki.

He he zaraz się zaczną przechwałki co lepsze, poniżej są też niezłe teksty :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

... ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

Nie wiem czy A4 to tytułowe 'najlepsze auto', ale faktycznie udane. Zarówno jeśli chodzi o trakcję, silnik, napęd 4x4 jak i ... audio :) Od kwietnia śmigam A4 Allroad 2.0 TFSI z DSG i zgadzam się, że to doskonale prowadzące się auto dające dużo frajdy z jazdy. B&O to jeden z lepiej brzmiących, fabrycznie montowanych systemów audio, które miałem okazję słuchać. Żeby oddać sprawiedliwość - jakość dźwięku w samochodzie, nawet z przyzwoitym audio, nie umywa się do dużo tańszych rozwiązań 'stacjonarnych'. W aucie nigdy nie słyszę porządnie stereo, z czym nie mam problemu na słabiutkim zestawie głośników Logitecha podłączonego do biurowego komputera...

Nie wiem czy A4 to tytułowe 'najlepsze auto', ale faktycznie udane. Zarówno jeśli chodzi o trakcję, silnik, napęd 4x4 jak i ... audio :) Od kwietnia śmigam A4 Allroad 2.0 TFSI z DSG i zgadzam się, że to doskonale prowadzące się auto dające dużo frajdy z jazdy. B&O to jeden z lepiej brzmiących, fabrycznie montowanych systemów audio, które miałem okazję słuchać. Żeby oddać sprawiedliwość - jakość dźwięku w samochodzie, nawet z przyzwoitym audio, nie umywa się do dużo tańszych rozwiązań 'stacjonarnych'. W aucie nigdy nie słyszę porządnie stereo, z czym nie mam problemu na słabiutkim zestawie głośników Logitecha podłączonego do biurowego komputera...

 

Wojprzy nie klep głupot-co kabrioleta masz,że nie masz stereo porządnego?

Zapamiętaj ,że kazde fabryczne stereo w aucie to jest po prostu najzwyklejszy syf.Należy wykonać montaż w zakładzie specjalistycznym,albo jak ktoś

umie to samemu-z zachowaniem podstawowych reguł i zasad-wtedy zabrzmi pieknie i bedzie i stereo i wybrzmienia-po prostu wszystko-tylko do tego to

trzeba mieć wiedzę i rozum.Chcesz posłuchać jak brzmi stereo zrobione z głową-to daj znać na pw.

Wojprzy nie klep głupot-co kabrioleta masz,że nie masz stereo porządnego?

Zapamiętaj ,że kazde fabryczne stereo w aucie to jest po prostu najzwyklejszy syf.Należy wykonać montaż w zakładzie specjalistycznym,albo jak ktoś

umie to samemu-z zachowaniem podstawowych reguł i zasad-wtedy zabrzmi pieknie i bedzie i stereo i wybrzmienia-po prostu wszystko-tylko do tego to

trzeba mieć wiedzę i rozum.Chcesz posłuchać jak brzmi stereo zrobione z głową-to daj znać na pw.

 

Kilkukrotnie byłem ze swoimi płytami na odsłuchach 'samochodowych' i do tej pory nie spotkałem się z satysfakcjonującym rozwiązaniem. Masz absolutnie rację - nie mam wiedzy (rozum ma tu chyba niewiele wspólnego) jak osiągnąć dobry efekt, ale skoro nie słyszałem tego na instalacjach robionych przez fachowców to chyba coś jest generalnie nie tak ;). Albo ja mam pecha po prostu. Przy czym podkreślam - mówię tu o stereo a nie o brzmieniu. W żadnym samochodzie nie słyszałem dobrze zbudowanej sceny. Jeśli uważasz, że to możliwe do osiągnięcia i masz na to twardy dowód z chęcią zlecę przeróbkę mojej fury. Przyjadę ze starym, dobrym Johnym Cashem, Skunk Anansie, do tego powiedzmy Mark Knopfler i MUSE - jak usłyszę stereo siedząc w fotelu kierowcy a do tego brzmieniowo będzie to nie gorsze (subiektywnie) niż aktualny B&O - wchodzę.

  • Redaktorzy

Fabryczne stereo to zwykle baza do dalszych działań, choć niektóre firmy montują przyzwoite systemy. Gdyby mnie było stać na car audio McIntosha, to może bym spróbował. Jednak w starych volvo montowano zwykle OEM Nakamichi, co chyba nie jest takie złe. Nie mówię o fabrycznych instalacjach w Aston Martinie (Linn) czy Range Roverach (harman/kardon), bo to inna półka cenowa.

Wiesz - naprawdę uważam, że brzmieniowo nic systemowi, który mam (fabryczny) nie brakuje. Nie miałem, jak bardzo z wielu z Was, okazji do odsłuchania wielu topowych zestawów stereo stacjonarnego, ale porównując grajka z Audi do kilku naprawdę dobrze grających zestawów - brzmieniowo jest bardzo dobrze. Czysto, dynamicznie, naturalnie. Ale płasko w sensie sceny.

No to faktycznie nie miałeś okazji posłuchać systemu z wyzszej klasy.

Dla poprawnej sceny stosuje się montaż głośników w lepszych miejscach jak przy większości rozwiązań fabrycznych, a komplikacje z niesymetryczną względem głośników pozycją słuchacza rekompensuje się procesorem z opóżnieniami czasowymi. Scena stereofoniczna to jedna z najważniejszych dyscyplin sprzętu przy ocenie na zawodach Sound off.

Radzę wybrać sie na jakiś eliminacje, ominąć dziwaczne i pokazowe democary firm i posluchac niepozornych ciwylnych samochodów zawodników ocenianych w ciszy na tyle imprezy.

Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 16 Listopada 2010 - ewidentny brak kultury
Ukryte przez Fr@ntz, 16 Listopada 2010 - ewidentny brak kultury

Audi A4 to strasznie wiejska fura. Wystd za takim jechać albo zaparkować , a co dopiero siedzieć wewnątrz. Obciachowy design, obciachowe ledy, na odległość pachnie wiochą.

Pomijajac juz to Audi ktore jest przyzwoitym samochodem ale duzo mu do the besciaka brakuje;) Ile moze kosztowac porzadna instalacja do samochodu? Nie musi miec 1000W, jakosc i stereofonia to podstawa w moim przypadku?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Pomijajac juz to Audi ktore jest przyzwoitym samochodem ale duzo mu do the besciaka brakuje;) Ile moze kosztowac porzadna instalacja do samochodu? Nie musi miec 1000W, jakosc i stereofonia to podstawa w moim przypadku?

 

Wystarczą 2tyś zł Wojciechu na porządny radioodbiornik JVC USB z końcówkami w klasie D typu "mosfet" i akceptowalne przetworniki, np. firmy Focal, plus okablowanie. Oddzielne, solidne zasilanie do radioodbiornika (oddzielny bezpiecznik od aku), solidne okablowanie ogółem bez wszystkich wtyczek. To najlepsze rozwiązanie dla audiofila. Banalne rozwiązanie transportu USB, daca i końcówki cyfrowej w jednej marnej obudowie za śmieszne pieniądze potrafi zawstydzić większość domowych audio. Zaraz się odezwą głosy o tysiącach wydanych na lampę lub klasę A, że w aucie nie można porządnie słuchać, blablabla... ale to nie ma znaczenia. Liczy się efekt. Można to wszystko włożyc w BMW i cieszyć się kurzem we wstecznym lusterku, a gdzieś we mgle z tyłu... przykurzone Audi A4, A6, A8... TT...

 

Co do audi A4 mk1 to zgadzam się. To ewenement. Zapierdała to po polskich drogach jak kuna bruzdą i szybko nie kończy :) Wygląda na bardzo udane auto. Jak będę na emeryturce i zapuszczę brodę, to może pomyślę o czymś takim :)

Pomijajac juz to Audi ktore jest przyzwoitym samochodem ale duzo mu do the besciaka brakuje;) Ile moze kosztowac porzadna instalacja do samochodu? Nie musi miec 1000W, jakosc i stereofonia to podstawa w moim przypadku?

 

 

hmm... to bardzo dlugi temat tak samo dlugi jak Hi End domowy trudno okreslic cene dobrego stereo w aucie tak samo jak tu na forum ktos ma stereo za 5000 pln inny za 50000 pln albo za 300000 pln i kazdemu fajnie to gra wiec jak zwykle wszystko zalezy od $$$ i od tego kto co chce i co komu wystarczy ;)

Ja mialem przyjemnosc sluchac kiedys muzyki w aucie mojego kolegi ktore bylo wtedy na 3 miejscu w europie do 600W pro. koszt tego systemu to bylo okolo 40000 pln a to bylo chyba 10 lat temu ;)

Sluchalem tez muzyczki u innego kolegi system za 90000pln tez dawno temu 1 miejsce PL do 600W amator.

Pieknie to wszystko gralo ale mysle ze mozna taniej i bedzie tez milo np. kupic uzywane wzmacniacze kable kondensatory CD a nawet glosniki jesli jest pewnosc ze beda ok ;)

Akumulator wypada raczej nowy kupic np. Optima ;) Kondensator polecam Brax wzmacniacze np. DLS Genesis kabelki np Monstera na zasilanie i IC do suba tez moze byc Monster glosnikowe to juz trzeba poczytac kto co lubi ;) glosniki jest tego masa np. Focal przyda sie tez jakis procesor klemy bezpieczniki rozdzielacze wygluszenie itd. itp. no i tak jak mowilem zabawy z tym jest duzo wiecej niz w domowym audio ;)

Chyba ze ktos odda auto do firmy powie co chce i za ile i po klopocie ale to bedzie oczywiscie duzo wiecej kosztowalo ;)

System Bang & Olufsen w A4/A5/A8 jest rzeczywiście znakomity. Zdecydowanie najlepszy fabrycznie montowany system jaki słyszałem (a słyszałem już kilka - m.in. Dynaudio (Phateon), Mark&Levinson (Lexus), harman/kardon (Mercedes S), Cabasse (Renault) i niezliczone mutacje Bose), może za wyjątkiem Burmestera z Panamery.

 

Tego systemu można faktycznie słuchać z wielką przyjemnością, i to nawet jeżeli się wcześniej posiadało system car audio z najwyższej półki.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

System Bang & Olufsen w A4/A5/A8 jest rzeczywiście znakomity. Zdecydowanie najlepszy fabrycznie montowany system jaki słyszałem (a słyszałem już kilka - m.in. Dynaudio (Phateon), Mark&Levinson (Lexus), harman/kardon (Mercedes S), Cabasse (Renault) i niezliczone mutacje Bose), może za wyjątkiem Burmestera z Panamery.

 

Tego systemu można faktycznie słuchać z wielką przyjemnością, i to nawet jeżeli się wcześniej posiadało system car audio z najwyższej półki.

 

B&O zapewne znów klasa D bo to ich specjalność :) Ciągle się kłania, a tak mało firm ją rozwija :)

podobno audi ma jeden dobry silnik w produkcji, 4,2 litra v8? ktos moze potwierdzic , ze jest to dobry silnik, podobno jest prosty w budowie i nieawaryjny? obserwuje sasiada od okolo roku , ktory ma a6 z takim silnikiem i rzeczywiscie raczej jezdzi niz stoi? wiecie cos koledzy o tym?

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Duże i drogie silniki są lepsze z powodu pewnego stanu umysłu konstruktorów. Stają się oni bardziej ambitni. A kiedy robią taki mały, tani silnik, to mają w głowie następujące myśli: taniej, taniej, więcej, po co aż tyle, dwie wystarczą, starczy jedna warstwa, po co aż tyle, to można wymienić jak się zużyje, to można złożyć w meksyku, po co takie drogie, zmienimy te koła na takie tańsze, może też się sprawdzą.

podobno audi ma jeden dobry silnik w produkcji, 4,2 litra v8? ktos moze potwierdzic , ze jest to dobry silnik, podobno jest prosty w budowie i nieawaryjny? obserwuje sasiada od okolo roku , ktory ma a6 z takim silnikiem i rzeczywiscie raczej jezdzi niz stoi? wiecie cos koledzy o tym?

 

Doskonała jednostka, szczególnie w wersji FSI. Aktualnie 356-372KM w zależności od wersji (wersje RS 420-450KM pomijam), masa momentu od najniższych obrotów, przepiękne brzmienie (zarówno silnik, jak i wydech), kręcą się do 7500 obrotów (!).

 

Z kronikarskiego obowiązku dodam, że spalanie w mieście przy spokojnej jeździe to 15-16L, przy agresywnej 19L, a w trasie ok 12L. Ale nikt nie kupuje tych silników ze względu na spalanie.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

4.2 litra starsze cierpia na bolaczki braku mocy fabrycznej. Czesto zamiast 320 mamy ledwie 280KM przy absolutnie sprawnym silniku...

Podobnie nowe RS4. w technologi FSI ..aktualizacja softu przy przegladzie odejmuje ok 50KM :D

Dym jest na wszystkich forach audi...ktos kto kupuje RS nie chce miec mniej niz fabryka obiecuje.

Nie mniej to udane jednostki, pancerne i pieknie brzmiace.

Z tanszych polecam 2.0 TFSI. Ekonomia i dynamika w jednym.

4.2 litra starsze cierpia na bolaczki braku mocy fabrycznej. Czesto zamiast 320 mamy ledwie 280KM przy absolutnie sprawnym silniku...

Podobnie nowe RS4. w technologi FSI ..aktualizacja softu przy przegladzie odejmuje ok 50KM :D

Dym jest na wszystkich forach audi...ktos kto kupuje RS nie chce miec mniej niz fabryka obiecuje.

Nie mniej to udane jednostki, pancerne i pieknie brzmiace.

Z tanszych polecam 2.0 TFSI. Ekonomia i dynamika w jednym.

 

Pomieszałeś strasznie dużo faktów razem. Na niedobory mocy faktycznie cierpią silniki pre-FSI, czyli na przykład V8 montowane w starym Audio S4 B6. Tam istotnie zamiast fabrycznych 344KM mogłeś mieć np 300KM. Nowe FSI trzymają moc katalogową aż miło.

 

Problem z silnikami R/RS to generalny problem z silnikami FSI - mają go wszyscy producenci takich silników, od Audi, przez Mitsubishi, Mazdę aż po Porsche - i wynika to z ich konstrukcji, tzn. wtrysku benzyny bezpośrednio do cylindra. W takich silnikach nie następuje samoczynne czyszczenie się głowicy mieszanką paliwowo-powietrzną (paliwo idzie wprost do cylindra) przez co jest ona dużo bardziej podatna na zbieranie się tam osadów. Osady te, mogą w pewnym stopniu blokować przepływ powietrza przez głowicę.

 

Teraz pytanie na ile owe osady, które pojawiają się już przy 70-100kkm, mają wpływ na osiągi silnika. Inżynierowie (zgodnie) twierdzą że pomijalny. Jednocześnie, wielu użytkowników Audi R/RS odnotowało wzrost mocy/lepszą reakcję na gaz po okresowym czyszczeniu silnika. Wydaje się zatem że problem, o ile faktycznie ma wpływ na moc, dotyka najbardziej wysilonych silników, w których liczy się każdy mm szerokości kanałów głowicy, a takimi są właśnie silniki R/RS. Dla odmiany w silnikach 2.0FSI nie obserwuje się wzrostu mocy po czyszczeniu - najwidoczniej więc przekrój głowicy ma na tyle duży 'zapas' że minimalne jego zawężenie nie powoduje utraty mocy.

 

Tak czy inaczej, posiadając silnik FSI, niezależnie czy będzie to Audi czy Porsche, szczególnie jeżeli będzie to auto o większym przebiegu, trzeba się liczyć z okresowym czyszczeniem głowicy. Są nawet już firmy w PL które to robią.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Eberoth doskonale wiem o zasyfianiu kolektorow i kanalow...czesto to robimy. Natomiast naprawde aktualizacja softu kastruje moc... zreszta to ostatnio bardzo popularna praktyka.

Tak sie dzieje np w nowych subaru diesel gdzie sprzegla padaja po 30tys km. Po aktualizacji auto ma mega turbo dziure z dolu, znika przyjemne przyspieszenie ale sprzegla zyja dluzej :D

Jest kilka wątków na ten temat (chodzi o RS4) ale nie ma jednoznacznej konkluzji wskazującej na nowy soft jako przyczynę problemów.

 

Subaru to insza inszość - to jest silnik turbo i tak kształtowanie mocy (poprzez doładowanie jest znacznie prostsze). Tam też zmniejszenie momentu zostało wymuszone przez nieodpowiednią konstrukcję sprzęgła (jest zbyt słabe) - w RS4 nie ma tego problemu.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Po pierwszym sprzęgle człowiek się już chyba uczy jeździć takim autem :)) Czas zasprzęglenia musi być odpowiednio krótki :) Poza tym niektóre silniki mają zamulającą elektronikę, która przy puszczeniu gazu od razu nie zamyka przepustnicy, bądź nie odcina paliwa i jeszcze przy wysprzęglaniu biegu silnik żwawo ciągnie zużywając sprzęgło, nawet jeżeli całkowicie puściliśmy gaz...

Po pierwszym sprzęgle człowiek się już chyba uczy jeździć takim autem :))

 

To nie jest kwestia umiejętności, bądź nauki - w Subaru to jest po prosty 'bad design'. Firma miała do wyboru, przerobić sprzegła we wszystkich sprzedanych autach (ogromne koszta), lub dokonać kilku zmian w elektronice, aby bardziej oszczędzać sprzęgło (koszt praktycznie równy = 0). Jak łatwo się domyślać, wybrano rozwiązanie #2. To czego ludziom nie powiedziano, to to, że po wgraniu nowego softu auto ma mniejszy moment obrotowy (czyli mniejszą moc).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

To nie jest kwestia umiejętności, bądź nauki - w Subaru to jest po prosty 'bad design'...

 

Co się Panowie w tej motoryzacji dzieje, rozumiałbym bardziej takie kłopoty w przypadku firmy która dopiero co zaczyna się bawić w 4x4, np taki Opel (Insignia)jeśli się nie mylę, ale Subaru które AWD ma w kodzie genetycznym. Psieje kurcze to wszystko.

 

Co do zaś silnika V8 4,2FSI to Clarkson z tego co czytam uważa ten silnik za jeden z najlepszych na tym ziemskim padole.

A4 to faktycznie dobre auto (chociaż są i lepsze). Kiedyś jeździłem przez parę lat Audi 80, bardzo przyzwoita konstrukcja, zwłaszcza układ kierowniczy z ujemnym promieniem skrętu. Co do car-audio - wychodzę z założenia że nie ma sensu inwestować, i tak nigdy nie osiągnie się tego poziomu jakości co w dobrym domowym systemie stereo - fizyki nie da się oszukać.

 

Co do subaru z dieslem - takowego ujeżdżam (skrzynia 6MT). Jak przekroczę 30kkm to napiszę czy sprzęgło do wymiany - jak na razie nic tego nie zapowiada, nawet nie śmierdzi. Nie przeczę, trzeba trochę zmienić nawyki. Nowego softu nie mam zamiaru wgrywać, silnik ma tak piękną charakterystykę że zwyczajnie szkoda by było...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.