Skocz do zawartości
IGNORED

Cała prawda o olejach silnikowych...


PAK-FA

Rekomendowane odpowiedzi

Wyglada to tak:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/76922-ca%C5%82a-prawda-o-olejach-silnikowych/
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fajny test. Jednym słowem - europejczyki mogą się schować - Shell, Elf czy (wy)Castrol, to cieszy. Szkoda że te absolutnie najlepsze nie są u nas zbyt łatwo dostępne. Sam od lat zalewam Valvoline i nie narzekam.

Psiakrew, a ja od tylu już lat leję Mobil 1... ;-(

 

Notabene jest już w Polsce dystrybutor tego Royal Purple:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja bym się tak nie ekscytował tymi "badaniami".

Wszak trzeba mieć pomysł na wylansowanie nowego lidera olejowego ;))

Poza tym w tym teście nie widzę np. olejów Texaco lub... naszych, polskich :))) /Wiadomo - są NAJLEPSZE ;)/

Motul taki słaby...

 

szkoda, że nie testowali olei Amsoil, podobno bardzo dobre.

 

co do Royal Purple- na pewno świetne oleje, ale 5litrów 10w/40 to 260 zł + wysyłka. Droga sprawa :/

Jak chcecie dobry olej to kupcie sobie Miller's Oil.

 

Są dostępne w PL, ceny wcale nie wyższe niż syntetyki Castrola czy Mobila.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Fajny test, dzięki. Właśnie zbliża mi się termin wymiany oleju, chyba kupię tego millera.

 

Ale też trzeba pamiętać że to był test olejów kupionych w USA - u nas co prawda niektóre marki występują, ale niekoniecznie muszą mieć równie złą jakość.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Ale też trzeba pamiętać że to był test olejów kupionych w USA - u nas co prawda niektóre marki występują, ale niekoniecznie muszą mieć równie złą jakość.

 

Formulacje europejskie są zupełnie inne.

 

Poza tym proszę pamiętać, że nie każdy olej nada się do każdego silnika. Dla laików, jak producent podaje że olej ma spełniać np. normę 507.00 (niska ilość popiołów) to lać tylko taki i żaden inny.

 

Millers jest dobry nie tylko dlatego że jest dobry, ale także dlatego że nie jest u nas podrabiany. Z Castrolem i Mobilem (pomijając ich właściwości) jest zawsze rosyjska ruletka.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Nie wiem ile lat temu ja ten test widzialem? 10, 15 ? Dla mnie to strasznie prymitywny test z cylku 'sponsorowanych'.

Test normalnie rewelacja, zwłaszcza dla naiwnych. Papier ma to do siebie, że wszystko przyjmie.

 

Twonk

 

Już kilka lat używam Mobila i nie narzekam.

Millers jest dobry nie tylko dlatego że jest dobry, ale także dlatego że nie jest u nas podrabiany.

Takąż też motywacją kierowałem się przy wyborze Valvoline - jest u nas na tyle mało popularny, że rozlewają go w Holandii.

Test normalnie rewelacja, zwłaszcza dla naiwnych. Papier ma to do siebie, że wszystko przyjmie.

 

Twonk

 

Już kilka lat używam Mobila i nie narzekam.

 

Ja tez uzywam 0-40 Mobila i tez sobie chwale. O 15-30 tez cyrkuluja 'legendy' (np. ze do pewnych samochodow jest za 'rzadki' i dlatego biora olej (chociaz normy spelnia). Niektorzy to kupuja.

  • Moderatorzy

olej powinien być OBECNY w silniku i misce olejowej a z tym u wielu użytkowników jest problem,

również wymiany co 30 tys to bzdurka i olej jest wtedy mocno już zmęczony uwazam że wymiany powinny być nie rzadziej niż 20 tys , producent mojego auta zarządził przeglądy i wymianę właśnie co 30 tyś ale na oddzielnych papierach w serwisie u dilera jest takie przebąkiwanie że to tyklo tak maxymalnie ale olej to niby można częściej a nawet sugerują przeglądy międzyprzeglądowe - ale oficjalnie to wszystkicm rypią do głów że co 30

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

nie wiem czy prawda czy fantazja ale wklejam ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A ja mam doczynienia z efektami stosowania LONGLIFE (wymiana co 30-50tys km) bardzo czesto. W przypadku TDI gdzie olej jest bardzo szybko "brudzony" efektami spalania ropy takie przeglady longlife powoduja wytarcie sie wałka rozrzadu albo rozwalenie szklanek przy przebiegach 200-250tys km jak analogiczne motory przy wymianach co 15tys km robia 400tys bez koniecznosci ingerencji w mechanike silnika (oprocz rozrzadu oczywiscie)

W polskich warunkach to filtr powietrza zaczyna się zapychać i syfić wcześniej niż na zachodzie. Stąd przeglądy 30Mm trzeba skracać do 15 - 20.

trafna uwaga- wszyscy wiecznie o tym oleju a głowny problem przy codziennej eksploatacji to wszystkie filtry ktore nie wytrzymuja deklarowanych 30 tys przebiegu od serwisu do serwisu

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Linki z założycielskiego wpisu wydają się pokazywać typowe badanie robione na obstalunek, pod z góry zadaną tezę. Badanie jest amerykańskie, więc czego się Państwo spodziewali? Że europejskie będą lepsze? Należy w oczach potencjalnego klienta je zohydzić. Oczywiście, że za pomocą jakichś pseudo-naukowych eksperymentów. Szkoda, że nie dorzucono do badania olejów japońskich i (zgroza) chińskich i nie wmawiano ludziom jakie to jest (rzekomo) horrendum.

 

To się nazywa marketing nieelegancki. Skoro się takich sztuczek imają - dla mnie jest to przekonujący dowód, że amerykańskie oleje wcale NIE SĄ najlepsze.

 

Małe pytanko: skoro Mobil jest (wg przytoczonego badania) tak bardzo "be" - to dlaczego ten właśnie koncern, żaden inny, jest wyłącznym dostawcą olejów i materiałów smarnych dla NASA i armii amerykańskiej?

Linki z założycielskiego wpisu wydają się pokazywać typowe badanie robione na obstalunek, pod z góry zadaną tezę. Badanie jest amerykańskie, więc czego się Państwo spodziewali? Że europejskie będą lepsze? Należy w oczach potencjalnego klienta je zohydzić. Oczywiście, że za pomocą jakichś pseudo-naukowych eksperymentów. Szkoda, że nie dorzucono do badania olejów japońskich i (zgroza) chińskich i nie wmawiano ludziom jakie to jest (rzekomo) horrendum.

 

To się nazywa marketing nieelegancki. Skoro się takich sztuczek imają - dla mnie jest to przekonujący dowód, że amerykańskie oleje wcale NIE SĄ najlepsze.

 

Małe pytanko: skoro Mobil jest (wg przytoczonego badania) tak bardzo "be" - to dlaczego ten właśnie koncern, żaden inny, jest wyłącznym dostawcą olejów i materiałów smarnych dla NASA i armii amerykańskiej?

ogolnie wiadomo ze trzeba kupowac hiendowe oleje a nie takie normalne i pospolite jak Mobil :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

ogolnie wiadomo ze trzeba kupowac hiendowe oleje a nie takie normalne i pospolite jak Mobil :)

NASA i armia USA stosują normalne i pospolite powiadasz?

Bardzo celna uwaga: tworzy się oto kolejny, tym razem olejowy, nadęty Hi-End.

W polskich warunkach to filtr powietrza zaczyna się zapychać i syfić wcześniej niż na zachodzie. Stąd przeglądy 30Mm trzeba skracać do 15 - 20.

Olej wymieniam co 6000km, filtr powietrza co najmniej rza w roku (a i tak jest zasyfiony), czasami czesciej.

Jeżeli proszki do prania na rynek niemiecki różnią się od tych dla untermenschów i askarisów, dlaczego Mobil nie miałby sprzedawać NASA i US Army jakichś podrasowanych wersji?

 

Mnie do Mobila zniechęciły opowieści kilku kolegów, którym nówki wyraźnie brały Mobila 1. Znam przypadek kiedy zmiana z mineralnego Mobil Diesel 15W40 na półsyntetyk Valvoline MaxLife Diesel 10W40 (mimo wielkich protestów mechanika) poskutkowało spadkiem konsumpcji oleju między przeglądami z 2 - 3dm3 na 0 - 0.5dm3.

Mnie do Mobila zniechęciły opowieści kilku kolegów, którym nówki wyraźnie brały Mobila 1. Znam przypadek kiedy zmiana z mineralnego Mobil Diesel 15W40 na półsyntetyk Valvoline MaxLife Diesel 10W40 (mimo wielkich protestów mechanika) poskutkowało spadkiem konsumpcji oleju między przeglądami z 2 - 3dm3 na 0 - 0.5dm3.

 

Wiem cos na ten temat. Na forum Subaru (silniki z turbina jest duzo takich opinii - glownie o 5-30 M1). Uzywalem tego oleju przez rok (Boxer 2.5T) i zadnego brania oleju nie zauwazylem (a lubie 'pocisnac'). Wiec dla mnie ten mit upada.

nówki wyraźnie brały Mobila 1.

A ja z kolei znam samochody (z numeru rejestracyjnego oraz imienia i nazwiska właścicieli), których pojazdy mają po 250000 km na liczniku, od nowości jeżdżą na Mobil 1 0W-40 i nie biorą oleju wogóle a sprawdzone przez serwis ciśnienie w cylindrach jest jak w nówkach.

sposób przeprowadzenia testu jest całkowicie nieadekwatny do warunków jakie panują w silniku i co za tym idzie nie odzwierciedla prawidłowo sposobu w jaki oleje redukują zużycie silnika - z tego co mi wiadomo ( a nie jestem jakimś wielkim znawcą ) to elementy w silniku są smarowane w inny sposób i pracują w innych warunkach niż podczas owego testu

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.