Skocz do zawartości
IGNORED

Cała prawda o olejach silnikowych...


PAK-FA

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy później...

Taka jest prawda o olejach.

Są prawie zbędne.

;D

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ten wynalazek może zniszczyć koncerny naftowe

 

 

dziś o 09:57

Christian Wüst / Der Spiegel

 

146cc1f11cf0c5121b30001aebce9c58,24,1.jpg

fot. Getty Images

Czy miliardy litrów oleju silnikowego wymieniane są zupełnie niepotrzebnie? Daimler zastosował właśnie nową technologię: filtrowanie i recykling. Producenci olejów i smarów ostro protestują przeciwko tej innowacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

  • Moderatorzy

może to jakaś przyszłość ale odległa i niekoniecznie opłacalna dla Kowalskich,

dla różnych MPK , Pekaes i Tir pewnie tak ale dla nas to koszt droższych(pewnie) olejów, dojazdu i dializy zeżre całą oszczędność (a i jeszcze zapomniałem o ewentualnych dolewkach)

 

miałem służbowe Renoo i tam niby wymiana co 30 tys ale w trakcie trzeba było dolać z 1,5 litra a i tak na koniec olej śmierdział i był mocno zmęczony więc lepiej byłoby wymienić go po 15 i nie robić dolewki.

p.s. w materiałach firmowych renoo było napisane, że polecają wymianę również po 15, a co 30 to wymiana jest konieczna

 

dziś uważam , że najlepiej wymieniać co 15 tys wraz z kompletem filtrów i nie kombinować

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

Grzegorz, ale jaki spisek ? wymiana co 15 tys to chyba ok, warto by co tyle km na samochód zerknął mechanik.

przy większych przebiegach 30 tys to pół roku jazdy więc ok, ale taki co robi 10 tys / rocznie gotów wymieniać co 3 lata a to przegięcie.

 

jeśli jako spisek traktujesz branie oleju to ja się zgadzam, to dla mnie obelga dla projektanta i fabryki,

jednak w papierach od opli czytałem, że nawet zużycie rzędu 1 l na 1000 km jest akceptowalne - zużycie wychodzi jak w 2suwie

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Oleje silnikowe to naprawdę trudny temat... przerabiałem to na forach motoryzacyjnych, i jak do tej pory nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Natomiast od strony praktycznej - korzystam z sukcesem i zadowoleniem z MillersOil, ale czasem jak nie przypilnuję to mi wleją w serwisie MobileOne. Co nie zaciera silnika, ale jakiś taki nieswój się robi...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Hehehe

Żarówka też może świecić 10000 godzin a od lat sławetnej umowy producentów (lata, bodaj 30 XX wieku) świeci 1000 godzin.

 

Olej to trudna sprawa? Trudne warunki pracy...

Taka żarówka w ciągu ułamka sekundy musi wytrzymać wzrost temperatury o kilkaset stopni! Maleńki element; żarnik...

 

Za bardzo dajecie się mamić producentom.

Trudny temat to byłby dla oleju rzepakowego ;D

Millers Oil ?

Niszowa firma,w niczym nie wyróżniająca się na rynku od "gigantów",po za bełkotliwą reklamą krajowego dystrybutora.

Takie samo zadowolenie można uzyskać ze stosowania innych firm /Castrol,Mobil,Motul,Gulf,Quaker State,Elf,Lotos itp/.

Wystarczy pilnować gradacji oleju,stanu poziomu i wymiany.

Co jakiś czas pojawiają się na naszym rynku firmy bez dużej dystrybucji i próbują "opanować" rynek przy zastosowaniu "magicznego" marketingu.

Nie dajcie sobie "prać" mózgu.

No,ale jak ktoś potrzebuje być wyróżniony przez stosowanie wyrobów "wyjątkowych i unikalnych",to jego sprawa,ale prosiłbym nie podważanie jakości tzw.gigantów.

To pisanie i wyrażanie najzwyklejszych bzdur.

Niszowa firma,w niczym nie wyróżniająca się na rynku od "gigantów",po za bełkotliwą reklamą krajowego dystrybutora

 

Nie widziałem ich reklam w PL, natomiast widzę/słyszę różnicę w pracy silnika - i tylko to mnie obchodzi. Mam silnik który dość mocno reaguje na parametry oleju, stąd nie potrzebuję forumowych ekspertów by stwierdzić co w moim przypadku jest dobre lub złe.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

No właśnie. Też mnie to kiedyś nieco dziwiło gdyż olej w silniku wymieniamy cirka co 20 tysięcy km a olej w skrzyni automatycznej.......?

Ciekaw jestem czy opinie się pokryją z tymi ze stron serwisu......

 

a co z Valvoline..... u mnie w poprzednim aucie zawitał na długo.

mlb

Każda wymiana oleju powoduje różnicę/słyszalną/ w pracy silnika.

Nie twierdzę jednocześnie,że olej wyżej wymieniony jest zły.

Nie toleruję natomiast Voodu w tym temacie.

mlb

Każda wymiana oleju powoduje różnicę/słyszalną/ w pracy silnika.

 

Oczywiście. Dodatkowo prawie każdy olej średnio po roku używania traci wiele ze swoich "nadzwyczajnych" właściwości.

Natomiast właśnie te oleje pokazują sporą różnicę pod koniec swojego normalnego okresu eksploatacji

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Oczywiście. Dodatkowo prawie każdy olej średnio po roku używania traci wiele ze swoich "nadzwyczajnych" właściwości.

Natomiast właśnie te oleje pokazują sporą różnicę pod koniec swojego normalnego okresu eksploatacji

To nie jest 'uniwersalna' prawda. Zalezy od silnika, sposobu jazdy czy nawet od warunkow klimatycznych. O interwalach wymian nawet nie wspomne. No i od samego oleju. Za lepsze i gorsze.

Dobry olej tej samej firmy może nawet 4x wydłużyć pracę silnika no ale to nie jest to co się wrzuca do marketów na półkę.

 

Tak że nie leje się jakiś tam Castrol tylko Ten Castrol

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W sumie na ucho wygląda to tak że mechanika bardzo mocno się wycisza!

 

Wysupłajcie parę złoty więcej i "zaryzykujcie" :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Do oleju można dodać rozmaitych wypełniaczy, typu politetrafluoroetylen…

Znakomicie wytłumia pracę silnika.

Tyle, że olej ma jedynie zmniejszyć tarcie elementów silnika i pomóc w chłodzeniu.

Od uszczelniania (wiążącą się również z głośnością pracy) jest precyzja wykonania elementów zwana pasowaniem…

Przy precyzyjnym pasowaniu doskonale uszczelnia i smaruje dobry olej bez dodatków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ten wynalazek może zniszczyć koncerny naftowe

 

 

dziś o 09:57

Christian Wüst / Der Spiegel

 

146cc1f11cf0c5121b30001aebce9c58,24,1.jpg

fot. Getty Images

Czy miliardy litrów oleju silnikowego wymieniane są zupełnie niepotrzebnie? Daimler zastosował właśnie nową technologię: filtrowanie i recykling. Producenci olejów i smarów ostro protestują przeciwko tej innowacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z artykułu:

 

IMT Kempera i producenci smarów, reprezentowani przez swój niemiecki związek lobbystyczny Uniti, już od dawna wymieniają się wrogimi pismami. W grudniu 2010 roku związek przypuścił atak na nielubianą firmę. W okólniku skierowanym do wszystkim członków napisał, że “filtrowanie oleju nie może być namiastką jego wymiany”. Ostrzegał przed utratą cennych dodatków, “postępującym starzeniem się oleju” i “poważnymi uszkodzeniami”, których należy spodziewać się, jeśli olej nie zostanie w stosownym czasie wymieniony.

 

Żadnych dowodów jednak nie dostarczył. IMT zaskarżył to pismo i w styczniu 2011 roku uzyskał decyzję sądu krajowego w Düsseldorfie, która pod groźbą kary pieniężnej w kwocie do 250 tysięcy euro zabrania związkowi Uniti wypowiadania się przeciwko procedurze filtrowania.

 

Naftowi lobbyści od tamtej pory ucichli, zamiast tego miesiąc później na drogę prawną przeciwko IMT wystąpiła inna grupa interesu. Centrala do spraw Zwalczania Nieuczciwej Konkurencji wysłała Kemperowi ostrzeżenie. Najważniejszy jego punkt brzmiał: IMT nie ma prawa używać określenia “dializa oleju”.

 

Zapał Centrali jest zadziwiający. Zwykle występuje ona w roli adwokata słabszych, uniemożliwia na przykład nadużywanie władzy rynkowej przez wielkie koncerny i wyłączanie konkurentów za pomocą nieczystych zagrań biznesowych. Jakie niebezpieczeństwo zagraża zaś swobodnej konkurencji ze strony dziesięcioosobowej firmy zajmującej się oczyszczaniem oleju?

 

Inicjatorem wystosowania owego ostrzeżenia jest asesor Peter Brammen, dyrektor zarządzający w hamburskim biurze związku. Zajmuje się on problemami naftowymi i ma dobre kontakty z ową branżą, brał też udział w ostatnim posiedzeniu związku Uniti. Nie chce powiedzieć, kto zwrócił mu uwagę na ten temat, centrala z zasady tego nie podaje – stwierdza.

 

No właśnie. Też mnie to kiedyś nieco dziwiło gdyż olej w silniku wymieniamy cirka co 20 tysięcy km a olej w skrzyni automatycznej.......?

 

Wczoraj po raz kolejny o tym czytałem. I nie ma jasności w temacie oleju AT. Mam mazdę z AT i w jednym serwisie mówią: skrzynia bezobsługowa, nie zmienia się. W innym zmienia się. W trzecim: nie zmienia się. niezależna stacja obsługi AT: zmienia się. W manualu auta napisane: kontrola poziomu oleju. I tyle.

Olej w końcu zmieniłem po kupnie auta: w okolicach 145 tys. km i był jak nowy. Ale korek do spuszczania oleju w skrzyni jest, więc wymiana raczej przewidziana jest, choćby serwisowa, to nie widzę jak może to skrzyni zaszkodzić. Teraz niebawem znowu planuję zmianę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Dla silnika diesla to właściwie jeden grzyb jakiej firmy będzie olej (oczywiste że musi być dobrany zgodnie z normą dla danego silnika).

Za to ogromne znaczenie jaki olej się leje- ma dla turbiny i filtrów FAP/DPF.

I na to zwracajcie uwagę.

  • Moderatorzy

w amerykańskich samochodach interwał wymiany oleju w skrzyniach jest chyba co 2 wymianę w silniku.

 

w skrzyniach olej wymiania się rzadziej niż w silniku, ponieważ nie ma tak wysokich temperatur (spalanie), nie ma dostępu negatywnych substancji zewnętrznych(efekty spalania w silniku), więc olej ma głownie funkcję smarującą , funkcja czyszcząca jest zminimalizowana

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

jeśli jako spisek traktujesz branie oleju to ja się zgadzam, to dla mnie obelga dla projektanta i fabryki,

jednak w papierach od opli czytałem, że nawet zużycie rzędu 1 l na 1000 km jest akceptowalne - zużycie wychodzi jak w 2suwie

 

Nie spotkałem się z ilością 1 litra, pamiętam 0,7/1000 km. Jest to standard u większości producentów. Wychodzi już 7 litrów po zaledwie 10 000 km. Wymianę większość producentów zaleca dopiero po 30 000 km (lub po roku). Może się więc sporo nazbierać. Ale w praktyce nie jest wcale tak źle jak to sugerują "papiery". Niektórzy dolewają (o ile) max 1 litr.

Ktoś, kto miał poloneza chwali się, że w ogóle nie dolewał oleju, nic mu silnik nie brał. Teraz ma nowoczesne auto i musiał po 20 000 km dolac litr, półtorej.

Sprawa wygląda jednak nieco inaczej. Polonez też brał olej, lecz stan był uzupełniany spalinami i drobinkami paliwa. Na bagnecie było więc ciągle ok. Przy wymianie wypływał zużyty olej o małej zawartości oleju w oleju :)

Nowoczesne silniki są "czyste i szczelne". (Stąd wielu producentów umieszczało na nich napisy "eco". We wspomnianych oplach były więc silniki typu: ecotec.) W takim silniku jak już coś dostało się do komory spalania to już musiało opuścić ją wyłącznie przez oczyszczający katalizator i tłumik. Olej do silnika mógł "wpadać". Ale do miski olejowej już nic nie mogło się przedostać. Stąd ewentulane ubytki na bagnecie. Olej w misce nie jest niczym już "uzupełniany". Druga sprawa to konstrukcja samego silnika. Coraz więcej punktów smarowania (głowice 16 zamiast 8 zaworowe). Olej musi się tam dostać natychmiast. Wydajniejsze i pracujące z wyższym ciśnieniem pompy olejowe zapewniają jego szybsze tam dostarczenie. Sam olej też musi być "szybszy" (zwłaszcza w niskich temperaturach) stąd stosowanie oleju o jak najrzadszej konsystencji. A takiemu łatwiej dostać się do komory spalania. Kropelka do kropelki i we współczesnych silnikach zużycie (podwyższone) jest... konieczne :)

Gość Gość

(Konto usunięte)

No właśnie. Też mnie to kiedyś nieco dziwiło gdyż olej w silniku wymieniamy cirka co 20 tysięcy km a olej w skrzyni automatycznej.......?

Ten do skrzyni to całkowicie inny produkt z innymi właściwościami. I najważniejsza sprawa, olej w skrzyni nie bierze udziału w smarowaniu komory w której zachodzi spalanie!

Przecież produkty spalania częściowo lądują w oleju samochodowym. Mało tego sam olej na skutek bardzo wysokiej temperatury w cylindrach się spala. W skrzyni ten proces nie zachodzi.

Jeszcze mnie tu nie było - nie moja bajka. Ale zapytam. Jeśli przejeździłem (pjerzot 207 , diesel , jakieś 60 tysięcy przebiegu) - około 12 tysięcy bez wymiany oleju - tom idiota i samobójca, czy jeszcze do pojutrza auto wytrzyma ? :) Jeżdżone spokojnie dodam , na oleju Total. Pozdrawiam - Jacek

Diesel do 15 tys km przy niezbyt intensywnej eksploatacji i oleju dobrej jakości nie powinien sprawiać problemów. Też sporo zależy od jakości samego paliwa diesel (ile sadzy pozostawi w oleju) - ale mimo wszystko Twój Peugeot wytrzyma jeszcze trochę...

Tylko dopóki nie wymienisz oleju, staraj się za bardzo nie przeciążać silnika (np. wysokie obroty przy niskiej temperaturze)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Najuprzejmiej dziękuję za odpowiedź ! Zwłaszcza - odpowiedź , podtrzymującą gamonia samochodowego (jakim jestem) - w nieustającym optymizmie !!! :) Olej planowałem wymienić już jakieś pięć tysięcy kilometrów temu , ale napatoczyła się pilna praca "wyjazdowa" i - taka jej mać - przeprowadzka. Auto oszczędzam i lubię (mam je od nowości) i dlatego tak mnie bolała kwestia wymiany oleju. Brak czasu , psiamać... Raz jeszcze dziękuję i - Wesołych Świąt. - Jacek PS - zawsze twierdziłem , że myjnia samochodowa powoduje perturbacje pogodowe. Może nie uwierzysz , ale to prawda : wyjechałem dzisiaj "umyty ; po dwóch miesiącach - należało się... I co ? - ano zaczął sypać ...śnieg ! :)

Pierwszym problemem w samochodzie są kiepskie filtry oleju. Dobry filtr powinien filtrować cząsteczki wielkości powyżej mikrona. A teraz pokażcie mi który producent filtrów samochodowych podaje jakiekolwiek dane? Owszem mamy filtry do Golfa, Mercedesa model taki a taki i nic poza tym w danych.

Oczywiście oleje można wyczyścić poza samochodem i wlać go z powrotem, jest tylko mały problem w serwisach zlewają wszystkie oleje jak leci do jednej beczki a jak wiadomo środków eksploatacyjnych w tym także olejów różnych producentów i o różnym składzie nie powinno się mieszać. Wniosek nasuwa się sam, częsta wymiana filtrów (bo cząsteczki dewastują nam współpracujące części działając jak papier ścierny) Używanie olejów najwyższej jakości bo jego zużycie kosztuje znikomo w porównaniu z tym jak by nam przyszło wymieniać całą mechanikę.

Oczywiście jak nie ma na paliwo to jak ma być na olej z górnej półki no ale to już inny temat rozmowy :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

<p>

.............(pjerzot 207 , diesel , .....................

 

Jeśli masz filtr FAP to zalej TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30.

Ważne jest to ECS.

 

Fajne opracowanie na temat nowoczesnych silników diesla z forum Peugeot-Klub:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Przy tej okazji, dygresja: warto sobie uzmysłowić fakt, że bez przesady, 90% usterek zakłóceń spalania w nowoczesnym silniku Common Rail (CR), w tym rzecz jasna, wszystkich odmian HDI, dotyczą układu doprowadzenia powietrza.

Jedynie ok. 10% niedomagań odnosi się do układu paliwa, z tym, że prawie identyczny w/w stosunek panuje po stronie układu paliwa niskiego ciśnienia (90% wykrytych usterek) i jedynie 10% po stronie układu paliwa wysokiego ciśnienia(pompa wysokiego ciśnienia (PWC), szyna (rail), wtryskiwacze).

Wskazane, ogromne dysproporcje w występowaniu usterek, pozwalają wyciągnąć oczywisty wniosek, że układ paliwa wysokiego ciśnienia należy pozostawić zawsze na samym końcu jako podejrzany o awarię.

Tymczasem fakty z polskiej praktyki warsztatowej wskazują na wręcz coś przeciwnego: dokładnie 90% podejrzeń w naszych serwisach w pierwszej kolejności pada na układy wysokiego ciśnienia!

Z czego to wynika?

Odpowiedź może być długa lub krótka. Najkrótsza zaś brzmi, być może przesadnie szyderczo, ale wskazuje moim zdaniem na sedno sprawy. Mianowicie, polskich mechaników można podzielić na dwie kategorie:

1. Tacy, którzy nie zrozumieli, że skończyła się epoka młotka i śrubokręta;

2. Tacy, którzy już zrozumieli, ale uważają, że jest dla nich za późno na douczanie się...

…....................................................................

 

Podsumowując część dotyczącą układu doprowadzania powietrza i recyrkulacji spalin, należy jeszcze raz podkreślić, co wynika z poprzednich słów tutaj powiedzianych, że oba układy: regulacji ciśnienia doładowania i recyrkulacji spalin działają bez zarzutu, pod warunkiem, że:

– w ogóle nie jest tankowany pseudo-olej napędowy w Polsce. Producent auta najwidoczniej nie przewidział eksportu do kraju takiego jak Polska.

Wyraźnie widać słabe punkty tych podzespołów, nieodpornych w żaden sposób na właściwości żrące i wybitnie korozyjne, zasiarczonych, brudnych i agresywnych spalin.

…........................

– silnik nigdy nie trafił do warsztatu... ASO i do tego w Polsce. Wystarczy , że tylko raz wsadzą łapy do silnika i jest "po ptokach". W miażdżącej większości przypadków, po naprawie, następują usterki wtórne, nie związane z pierwotną usterką.

Efekt jest tylko jeden, ale w kilku... kilkunastu kopiach: użytkownik puka do drzwi warsztatów i "leży pod progiem", bo zamiast jednej usterki, porobiło się ze trzy albo z pięć...

…...............................................

Znany jest przykład jednego z pugowiczów, który pobił chyba wszelkie rekordy "odwiedzin" rozlicznych warsztatów, żeby mu zdiagnozowali "falujące obroty". Jego daremne poszukiwania jakiegoś litościwego diagnosty można by sparafrazować tytułem zamiast: "Droga przez mękę", jako "Droga przez warsztaty"...

Nie pamiętam już dokładnie szczegółów, za to ksywki nie zapomnę, zresztą nie jest tajemnicą, każdy może

poczytać.

Chyba 2- lub 3-krotnie wymieniono mu wtryskiwacze. Oczywiście, bezskutecznie!

Potem grzebali w pompie CR.

Znaleźli się też w orbicie "artyści od spieprzania prostych rzeczy" z ASO, określani przez pugowicza jako "koledzy z Opla".

Ci koledzy błyskawicznie rozkręcili komplet wtryskiwaczy.

Wreszcie znalazł się sprytniejszy, miejscowy mechanik, który pod wpływem jakoby "notatki dla mechanika", rozpropagowanej

w licznych postach przeze mnie, "zabrał się solidnie do roboty" i znalazł usterkę zaworu regulacyjnego wysokiego

ciśnienia w pompie CR.

O ile pamiętam, przyczyną wszystkich nieszczęść było jednorazowe zatankowanie w jednej ze stacji „Orlenu”.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli masz filtr FAP to zalej TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30.

Ważne jest to ECS.

Pojęcia nie mam najmniejszego , jaki tam jest filtr :) A pięciolitrową banię z - prawdopodobnie - tym właśnie olejem , wożę w bagażniku już ze trzy miesiące. Kupiłem najdroższy (czy najlepszy - cholera wie) , jaki był . Tankuję wyłącznie na stacjach Total i zawsze coś , co ma w podtytule "excelium". Droższe o kilka centymów od zwykłego. Dzięki za zainteresowanie , pozdrawiam - Jacek

Z tego co się orientuję, to do silników diesla z filtrem cząstek stałych olej usi być niskopopiołowy, ma wtedy na etykiecie (z przodu lub gdzieś z tyłu) oznaczenie "C3". Jest to oznaczenie przyjęte przez wszystkich bodaj już producentów olejów. ECS to będzie jakiś skrót wyłącznie w nazewnictwie własnym tego tylko jedynego wytwórcy.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.