Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  376 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Patryk-1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak długo wygrzewasz wzmak?

Wzmacniacz mam już wygrzany to nie jest Atoll to chińczyk Yaqin MC-10L tylko że teraz był na małym tuningu no i dostał Mundorfy Supreme a te niestety muszą pograć około 200 godzin więc czekają mnie jakieś 2 miesiące wygrzewania ale mam nadzieję że będzie dużo lepiej bo już jest :) Edytowane przez sebolx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundorfy Supreme a te niestety muszą pograć około 200 godzin więc czekają mnie jakieś 2 miesiące wygrzewania

Kolega ma coś wspólnego z zagadnieniami elektroniki? Tak z ciekawości pytam.

pozdrawiam

 

Ja mam Neela 7ES na wtykach Forutecha G, jakiś czas temu za wtyk płaciło się 150pln dziś już trzeba położyć ponad 200pln.

Jak długo wygrzewasz wzmak?

Ja do tematu podchodzę poważnie i wygrzewam każdy element toru ok. tygodnia, czyli np. CD włączam w poniedziałek i wyłączam w poniedziałek, ale za tydzień :)

podobnie robię z kablami etc. nie wiem, czy tym razem podejść tak do końcówki Atolla.

Rozpal grilla-sezon trwa. ;) taki żarcik. he he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam złe wieści - tydzień to stanowczo za mało

końcówka Atolla to jedno z najdłużej wygrzewających się urządzeń jakie kiedykolwiek miałem lub testowałem (a było tego trochę). Ostatnie zmiany odnotowałem po ... 6 miesiącach (nie tylko ja zresztą) a muzyka leci u mnie przynajmniej 5-6h dziennie. Wychodzi na to, że grając 24h/d potrzebujesz min. miesiąca do pełnego wygrzania. Co ciekawe zmiany zachodzą skokowo i są wyraźne nawet dla niewprawnego ucha (więc odrzucam sugestie odnośnie adaptacji słuchu).

To w takim razie ja będę wygrzewał chyba rok :)

Nie słucham codziennie muzyki i na pewno nie po tyle godzin, nie mam na to czasu w weekendy mogę przysiąść do słuchania z głośników, ale w tygodniu częściej słucham przez słuchafony.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, tak-bardzo luzno podchodzę do meritum.A o elektronach,przepływie itd to jeszcze musisz poczytać,bo jak na razie to wygrzej kable. ;)

 

Niczego nie muszę, i nikt (szczególnie ty) nie będzie mi mówił, co mam robić.

Eot

Edytowane przez mrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać kilka słów o wrażeniach z odsłuchu IN100 w zestawieniu z Espressivo, a później z CA SM6, ale chyba nie ma co przy tych pyskówkach.

Robiłem wiele prób na różne sposoby i z pomocą różnych "gadżetów", ale czasem mogę włożyć kij w mrowisko i rozwinąć kolejne pyskówki.

Pozdrawiam

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać kilka słów o wrażeniach z odsłuchu IN100 w zestawieniu z Espressivo, a później z CA SM6, ale chyba nie ma co przy tych pyskówkach.

Robiłem wiele prób na różne sposoby i z pomocą różnych "gadżetów", ale czasem mogę włożyć kij w mrowisko i rozwinąć kolejne pyskówki.

Pozdrawiam

 

W życiu wszystkim nie dogodzisz, więc się nie przejmuj, tylko opisz swoje wrażenia. W szkole trochę liznąłem elektroniki i też do niektórych rzeczy podchodzę z dużą nieufnością, aczkolwiek samo wygrzewanie sprzętu wynikające np ze zmian w kondensatorach mnie nie dziwi. Nie bardzo rozumiem jaki może mieć wpływ przewód zasilający, skoro jest on tylko krótkim odcinkiem pomiędzy elektrownią a sprzętem audio (oczywiście pomijając jakieś bardzo kiepskie kable), no ale z chęcią za jakiś czas sam wypróbuję czy słyszę różnicę - szczególnie że ponoć Atoll jest na to czuły.

Pozdrawiam i czekam na opis wrażeń z odsłuchów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać kilka słów o wrażeniach z odsłuchu IN100 w zestawieniu z Espressivo, a później z CA SM6

Pisz śmiało wielu ludzi chętnie poczyta i dowie się jak to zagrało u Ciebie a pyskówkami się nie martw to normalne na tym forum ale najlepiej po prostu się w nie nie wdawać bo trole tylko na to czekają . Powiedź swoje zdanie na temat i koniec na ewentualne zaczepki reagować nie musisz to najlepsze wyjście ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega się jeszcze zbiera do pisania to ja w tzw. międzyczasie skrobnę kilka słów z odsłuchów "setki" z Audiosolutions Euphony 50 (http://s4.audiosolutions.pl/resources/upload/p/euphony/50/Entry_50_1_lokladka.png?v4)

Otóż zestaw świetnie się zgrywa, jest mnóstwo szczegółów, stereofonia wyborna, góra gładka, wyraźna, aksamitna, ale nie szeleszcząca, bas Atolla świetnie dociąża brzmienie Euphonów, które nie interferują z pomieszczeniem w takim stopniu jak kolumny, które posiadam, również bardzo dobre, jednej z rodzimych manufaktur. Średnica jaką reprodukuje ten zestaw jest wyśmienita, wokale nie wtapiają się w tło muzyczne, są mocne i wyraźnie akcentowane, pozycjonowanie instrumentów dokładne, głębia sceny spora. Pomimo swej niewielkiej budowy, bas jest mocny, konturowy i punktowy w ilości w jakiej mi bardzo odpowiada. Tygodniowy odsłuch przeprowadzony we własnym pomieszczeniu, bo wiadomo, że tylko takie porównanie ma sens, w stałej konfiguracji sprzętowej. Jest to mocny kandydat do odsłuchów do pomieszczeń ~20m2. Nie boją się mocy Atolla setki, chętnie przyjmują kolejne waty grając swobodnie na dość wysokich poziomach głośności. Niech ich wygląd Was nie zwodzi.

Nosiłem się z zamiarem sprzedaży współtowarzysza setki tj. Arcama CD17, ale w towarzystwie Euphonów 50 złapał drugi oddech, pokazał, że jeszcze nie nadeszła jego godzina.

Potwierdzam tezę, że to bardzo dobry duet, tworzący tzw. synergię: Atoll IN100 + Euphony 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku porównywałem w zasadzie w kilku konfiguracjach.

Opiszę raczej 3 i 4 bo to jest tematem.

Było to kilka godz. słuchania sprzętu:

1.CA SM 6+Espressivo+Advance Acoustic MAP105 (dual mono) podł. jako końcówka, kolumny Epos M15.2

2.CA SM 6 + AA MAP 105 jako końc.+Epos M15.2

3.CA SM 6+Espressivo+Atoll IN100+Epos M15.2

4.CA SM6 + Atoll IN100 jako końcówka+Epos M15.2

Okablowanie:

IC Albedo Flat One, głośnikowy DNM Reson, sieciówki Neel 7ES Gold -źródło, wersja bez golda wzmak.

Pomieszczenie zaadoptowane akustycznie ustroje Semper Acoustic plus Dyfuzor Schroedera-DIY.

Dodatkowym źródłem Laptop odtwarzacz Foobar 2000, ster.ASIO4All podłączone po USB A>B Audioquest Cinamon do CA SM6.

Akcesoria izolatory Vibrapod typ 2 i 3.

 

Generalnie 1. zestaw gra u mnie na co dzień, brzmienie określiłbym jako przyjemne, ciepłe nie pozbawione detali i szczegółów w tle z całkiem poukładaną sceną w szerz i w głąb.

Jednak 2. zestaw czyli bez Espressivo w torze pokazuje, że brzmienie jest mniej jakby zabrudzone (lampa), ale już mniej przestrzenne, lampka jednak dodaje to "coś" mimo, że w bezpośrednim porównaniu gra jakby mniej czysto, ale bardziej analogowo.

Teraz jednak trza wrócić do tematu i napisać coś o Atollu.

Podłączenie jak w zestawie 3 pokazało coś troszkę innego i gdybym miał porównać z zest.1 to z Atollem tego "zabrudzenia" już nie słychać.

Atoll pokazał, że można lepiej...bas w nim schodzi jakby niżej niż w Advancie, jest prężniejszy przy tym i bardziej kontrolowany.

W sumie bałem się, że zaleje mi pokój stało się jednak inaczej, średnie tony wokale są wyraźniejsze, góra troszkę też wyraźniejsza przekaz jest bardziej namacalny.

Grało to całkiem przyjemnie z innym charakterem niż byłem przyzwyczajony do tej pory, na pewno grało to czyściej niż z Advancem nie mam jednak pewności, czy Advance nie budował sceny troszkę dalej.

Z Atollem jednak wyczuwa się inną klasę brzmienia, co bardzo mnie przekonuje do zakupu jednak w moim przypadku AM100.

Wiele też zależy od realizacji nagrań etc. na dobrze nagranej płycie np. Diana Krall "The Look of Love" pierwszy utwór " S'Won derful" scena jest świetnie rozłożona na boki i w głab.

Pozbyłem się z toru Espressivo i Atoll dostał sygnał na końcówkę z CA SM 6 jako przedwzmacniacza.

 

Brzmienie w tym przypadku się troszkę bardziej otworzyło, zagrało to jeszcze wyraźniej dokładniej, ale tranzystorowo, chociaż mógłbym powiedzieć, że CA SM6 jako źródło gra całkiem analogowo.

Przekaz był bardziej bezpośredni, chyba troszkę bliżej słuchacza, choć scena była budowana od linii głośników w tył, czyli w głąb sceny.

Wokale w tym połączeniu są wyraźniejsze i chyba troszkę bardziej syczące, ale bez przesady (z Espressivo jest ździebko łagodniej), bas całkiem niski, nadal prężny z trochę tranzystorową barwą, tutaj co kto lubi, ja wolę jak jest troszkę przyprawiony barwą lampki.

W zasadzie uznałem, że Atoll może grać całkiem fajnie z lampką w torze i wtedy wyczuwa się troszkę większą scenę i bardziej jakby oddaloną, może to być zasługą lekkiego ocieplenia i łagodniejszej góry, chociaż Atoll i bez lampy w torze ma tą górę przyjemną.

Scena mogła by być szersza i głębsza, chociaż zdaję sobie sprawę, że to również ograniczenia mojego pokoju (18,7m).

Na koniec taki myk :

Atoll gra brzmieniem otwartym i namacalnym, świetnie sobie radzi w całym zakresie w tej cenie jak dla mnie BOMBA zwłaszcza, że końcówka jest jeszcze tańsza od integry, ale....

Zrobiłem myk z Vibrapodami :)

 

Wzmak ustawiony na izolatorach gra spokojniej, może z mniej konturowym basem, ale za to dokładniejszym i chyba lepszą prawdziwszą barwą, podobnie góra lekko łagodnieje, ale gdy w muzyce troszkę zaczyna się więcej dziać i naraz wybrzmiewają dziesiątki uderzeń w talerze, bębny etc. to na Vibrapodach będzie to bardziej odseparowane i pokazane łagodniej, ale dokładniej wtedy każde pyknięcie pałeczki w gąszczu uderzeń po talerzach będzie można policzyć.

Scena gra jakby głębiej pokazując dalsze plany.

Podobny efekt jest pod CA SM6, ma się wrażenie że muzyka łagodnieje, nie gra tak natarczywie i dosadnie, raczej spokojniej, ale ja wolę właśnie tą separację i łagodność niż natarczywość tranzystora.

Sprawdziłem jeszcze wpływ Vibrapodów pod CA słuchając przez słuchawki, akurat w nocy nie chciałem już rozgrzewać lampek Espressivo, więc zrobiłem to słuchając przez Moonlighta na Beyerach DT990Pro, nie patrzyłem z Senkami HD600 bo te wolę z Espressivo słuchać.

W każdym bądź razie efekt ten sam.

Zresztą Vibrapody mam od zawsze pod wzmakiem AA MAP105, tym razem chciałem to sprawdzić z Atollem i CA SM6.

To raczej jako ciekawostka dla ludzi otwartych na takie doświadczenia.

Teraz siadam do słuchania :

Pozdrawiam

 

Właśnie jeszcze raz przećwiczyłem izolatory Vibrapoda.

Posłuchałem sobie Kari Bremnes z płyty Over en By utwór1. "Ansiktet te manen".

Vibrapody typ 3 pod Atollem i typ 2 pod CA SM6.

Powiem krótko jest to najtańszy sposób na poprawę brzmienia-więcej powietrza, separacja i lepsza scena jest bardziej poukładana, brzmienie łatwiejsze i przyjemniejsze w odbiorze i tak jak wyżej pisałem nic dodać nic ująć.

Typ 3 mam już od dawna pod wzmakiem teraz CA dostanie typ 2 tył i proponuję typ1 przód.

Pan z salonu dał mi tylko 2ki, a mówiłem że trza pomieszać nic, przy oddawaniu Atolla poproszę o 2szt typ1 i typ2.

Pozdrawiam

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dzisiejszych porównań Espressivo jako przedwzmacniacz vs CA SM6.

Tu znowu będzie do wyboru w zależności co kto lubi.

I tak jak już pisałem CA SM6 w roli przedwzmacniacza świetnie sobie radzi, brzmienie jest nasycone, bas całkiem nieźle schodzi, nie ma rozlewania kontroluje to Atoll :-)

Nie jest to cyfrowe i suche granie zarówno z plików Hires 24/96 jak i z płyty CD zripowanej do wave lub flac.

Żaden zakres nie wychodzi przed szereg, wokale są lekko wysunięte podobnie jak na scenie gdzie front men wychodzi przed muzyków. Góra pasma przyjemna nic nie kłuje w uszy. Scena jest poprawnie rozplanowana czasami mogło by być szerzej. (Widać to gdy lampka jest w torze).

Brzmienie może się podobać większości użytkowników.

Ograniczeniem dla niektórych może być zakres głośności który od całkowitego ściszenia skala zaczyna sie od -79dB(cicho) do 0dB (całkiem głośno) i tu się kończy, ale to cyfrowa regulacja z Espressivo można zajść dalej, ale tu mamy analogowy potencjometr (niebieski Alps) i można naprawdę rozkręcić.

Natomiast kiedy między CA, a Atolla wepniemy choćby takie Espressivo jako przedwzmacniacz, zaczyna się dziać troszkę coś innego.

Moim zdaniem scena jest troszkę szersza w wielu nagraniach jest więcej powietrza, jakaś aura i przyjemne plumkanie.

W nagraniach Kari Bremnes z płyty "Over en By", które same w sobie już są świetnie zrealizowane scena wychodzi bardziej na boki przez co instrumenty nie wchodzą na siebie lub wokal :-)

Poza tym instrumenty jakby lepiej wybrzmiewają, pełniej i chociaż pierwszy utwór jest nagrany bardzo kocherentnie to lampka jeszcze bardziej to wyciąga, poprostu przyjemniej się słucha.

Ach, żeby była jasność Espressivo nie gra ciepło i kluchowato, nie gra jak typowa lampa. W moim lampy sterujace to 6n1p ew wersja militarna na niej góra jest bardziej zaznaczona i bas bardziej kontrolowany niż na zwykłych 6n1p które są bardziej muzykalne, ale kosztem większego i dociążonego basu przy tym bardziej poluzowanego, ale reszta to już naprawdę czaruje. Ja zostałem przy militarnych.

Wracajac do muzyki na płycie Marcusa Millera "Free" utwór "Blast" bas naprawdę bardzo nisko schodzi i tutaj lepiej Atoll wysterował ten bas bez Espressivo w torze. Zaś z nim bas dość mocno się rozciagnął i zadudnił.

Nie spodziewałem się, że kiedy wypnę z toru lampkę Atoll razem z CA tak sobie świetnie poradzi, naprawdę świetnie kontroluje ten zakres jednak zapas mocy swoje robi, nie ma co.

Na innych utworach Marcusa np. z płyty Power the Esential nie było takich niespodzianek choćby w utworach Panther, czy Power.

W utworze Lionela Riechie All Night Long Espressivo pokazał większy spektakl z przeszkadzajkami w tle zabrzmiało to przyjemniej i lepiej rozłożone w tle, scena bardziej panoramiczna :)

Kończąc już bez zbędnego ględzenia z Atollem w/g mnie sprawdza się zarówno taki streamer CA SM6 tym bardziej jako przedwzmacniacz jak i poczciwy Espressivo w roli przedwzmacniacza. Z tym pierwszym brzmienie jest bardziej techniczne (nie mylić z klinicznym), ale pełne i całkiem nasycone może przez całkiem dobrą podstawę basową, której Cambridge SM6 nie brakuje.

Jeśli ktoś lubi troszkę pełniejsze i przyjemniejsze brzmienie z troszkę lepszą sceną (szerszą) ładnie rozplanowaną i łagodną górą wcale nie wycofaną z niewielkim kompromisem w niektórych nagraniach w dole pasma, może wpiąć się lampką z funkcją przedwzmacniacza, a Espressivo właśnie taki jest mimo, że słuchawkowiec świetnie radzi sobie jako pre amp.

Jak już wjedzie końcówka na pewno Espressivo zostanie, zawsze mam wybór i mogę przejść na CA jako pre amp :-)

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fajną recenzję.

 

Generalnie spodziewałem się takich obserwacji.

Jednak chciałbym odnieść się do kwestii Vibrapodów; otóż po kilkunastu latach flirtu z urządzeniami lampowymi i hybrydowymi w zeszłym roku, po kilku nieprzespanych nocach (o dniach nawet nie wspominam) i przerzuceniu ok.... 500kg sprzętu różnych marek (oraz licznych peryferii, w tym rzeczonych Vibrapodów - w pełnym przekroju wagowym) zdecydowałam się na zakup klocków Atolla. Testowałem oczywiście również Integrę IN100se pozostając to pod jej nieustającym urokiem. Zauważyłem też, że zastosowanie Vibrapodów 5, powodowało lekkie uspokojenie brzmienia, "umuzykalnienie", bez utraty innych walorów sonicznych (góra stała się mniej ostra choć wciąż transparentna). Kiedy jednak dojechała testowa końcówka AM100se, Vibrapody wróciły do sklepu. Mimo, że jej dźwięk w pozytywnym sensie odbiegał od integry założyłem, że podkładki i na nią będą miały pozytywny wpływ.

Kupując więc końcówkę oczywiście "z automatu" postawiłem ją na tym właśnie modelu Vibrapodów,

Jednak coś było nie tak - dźwięk zwolnił (wkradł się "muł"), góra stała się matowa, a w konsekwencji dźwięk mało interesujący (jakoś nie mogłem wrócić do tego głębokiego charakteru końcówki i bezkompromisowego dźwięku z wypożyczonej integry).

 

I wtedy brat zasugerował mi nóżki Finite Elemente CeraOne (290PLN komplet w promocji hifireference).

Oczywiście sceptycy zarzucą mi bajanie a może nawet urojenia wymagające farmakoterapii ale powiem tak - w moim zestawie mniejsze zamieszanie wywołała wymiana kabli głośnikowych z Tary M800 za 1900 na Harmonixa 120Improved za 3400 niż postawienie Atolli na FE. Powróciła szybkość, komunikatywność, punktualność dźwięku, bas stał się konturowy, lokalizacja źródeł pozornych bardziej punktowa, średnica dokładniejsza a góra dźwięczniejsza.

 

Wnioski: Vibrapody nie są lekarstwem na wszystkie problemy. Pod integrą mogą wypaść całkiem nieźle ale chyba tylko te najtwardsze (zwłaszcza jeśli źródło będzie nieco szkliste). Jeśli jednak podepniecie ST200 z jego masywniejszym dźwiękiem do końcówki AM100se równiejszej, barwniejszej, głębszej i mniej zadziornej niż integra, sztywne "zawieszenie" na kulkach ceramicznych (np. Symposium lub właśnie Finite Elemente) będzie o wiele lepszym rozwiązaniem. U mnie wszystko na tym stoi ;-)))

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z izolatorami Vibrapoda trzeba z umiarem i umieć dobrać.

Ja typ 3 miałem pod integrą która waży 10kg trójki za twarde, ja dwie typ3 dałbym od strony traf i dwie typ2 po przeciwnej.

Dlaczego, bo komplet 4szt typ3 unosi od 14 do 22kg Advanca ma dociążonego granitem, więc wybrałem typ3.

A ty dałeś typ5 gdzie komplet 4szt działa od 40 do 50kg.

Chłopie za twarde na Atolla integrę 10kg, a co dopiero na końcówkę AM100 która waży 8kg.

Izolatory można mieszać to dlatego stwierdziłem wcześniej, że pod CA na tył typ2, a na przód który jest lżejszy typ1.

W linku masz wiecej o vibrapodach ile kg przypada na 1szt w danym typie i tak trzeba to rozumować i dokładnie dobrać typy do konkretnej wagi sprzętu. Tym bardziej można mieszać różne typy.

Sorry, ale ja przystaje przy swoim, bo jak dobrze dobierzesz izolatory to nie ma ch... we wsi, że bedzie lepiej niż bez.

http://www.highfidelity.pl/artykuly/0410/vibrapod.html

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.CA SM6 + Atoll IN100 jako końcówka+Epos M15.2

 

sir.jax - fajnie, że to napisałeś, bo ja za cholerę nie mogłem "opanować" CA SM6 w parze z IN100. Tak naprawdę to dopiero przesiadka na ST200 dała mi fajne brzmienie

Ale może byłem mało cierpliwy ;-)

 

Napij się kawy,pooddychaj,i rozluzuj zwarcie kolego. ;)

Poinformowałem cię grzecznie, że nie będziesz mi mówił co mam robić.

A ty swoje.

Skończ proszę to trollowanie i nie zaśmiecaj wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sir.jax - fajnie, że to napisałeś, bo ja za cholerę nie mogłem "opanować" CA SM6 w parze z IN100. Tak naprawdę to dopiero przesiadka na ST200 dała mi fajne brzmienie

Ale może byłem mało cierpliwy ;-)

 

Dzięki :)

Wiesz jak to jest, duże znaczenie ma to co z czym i jak łączysz, jakie kable w tym uczestniczą, głośniki etc. o adaptacji akustycznej nie wspomnę. Myślę, że to zasadnicze znaczenie, stąd też często biorą się pyskówki i udowadnianie swoich racji, tylko nikt nie pomyśli, że każdy z nas używa innego okablowania, sprzętu towarzyszącego i przede wszystkim słucha w innych warunkach akustycznych niż potencjalny adwersarz takiej dyskusji.

Nie da się, żeby każdy miał te same kable, głośniki, a tym bardziej warunki akustyczne. Dlatego często bawią mnie takie dyskusje i pyskówki, jak to jeden drugiemu udowadnia wyższość świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy :D

Dlatego fajnie, że są jeszcze tacy jak Pantaleon, czy mrb z którymi można rzeczowo pogadać.

P. S.

Dla mnie ST200 to już cena zaporowa, chociaż domyślam się, że uzasadniona :)

Pozdrawiam

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />za twarde na Atolla integrę 10kg, a co dopiero na końcówkę AM100 która waży 8kg<br />

 

zapomniałem dodać, że właśnie z najwyższym modelem Vibrapodów (5), negatywne aspekty brzmieniowe, o których pisałem, były stosunkowo najmniej dokuczliwe...

Nie przeczę, że Vibrapody mogę pozytywnie wpłynąć na reprodukcję dźwięku (zwłaszcza jeśli zestaw wymaga "uspokojenia"), jednak póki co, moje doświadczenia sprawiają, że nie jestem ich fanem.

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bawiłem się z izolatorami pod Espressivo :)

Jak zwykle pozytywnie, lepsza separacja, barwa basu i lokalizacja źródeł pozornych.

W Poznaniu nie mam jak sprawdzić Finite Elemente CeraOne, ale przy odbiorze końcówki poprosze o Soundcare superspike 2 SA i sprawdzę pod espressivo i CA SM6.

Bo 290pln w ciemno nie chciałbym wyrzucać :)

Może z końcówką faktycznie lepiej takie Finite, tym bardziej że mówiłeś o cieplejszym zabarwieniu końcówki.

Ciekawe może być takie zestawienie.

Wezmę się za to jak wygrzeję AM 100.

Pozdrawiam

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pozwoleniem, rozważam dopisanie do klubu i jako laik stoję przed wyborem systemu z końcówką lub integrą na poziomie cenowym am i in100. Przeczytałem cały wątek i wiem, że mogę liczyć na Waszą pomoc w konfiguracji systemu i wyboru „lepszej” opcji.

 

Rozważałem sporo integr ( oczywiście czysto teoretycznie ) ale ta/końcówka ma niezły „pałer” w każdym razie powyżej przeciętnej w tym przedziale cenowym i wygląda z opisów, że w zależności od kolumn może być swego rodzaju allrounderem do niemal każdego rodzaju muzyki dlatego nie zadręczam tym czego lubię słuchać bo zależmy mi na przekroju z delikatnym akcentem na rock, grunge.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że można się z Wami podzielić spostrzeżeniami ponieważ po przeczytaniu całego wątku mimo drobnych nieporozumień Klub wygląda zachęcająco;-)

 

Mój system ( na razie mam tylko kino domowe słabej jakości ) chce w dużej mierze oprzeć na odtwarzaczu strumieniowym Sonos. Oczywiście ten ma preampa ( regulacja głoścności softowa ) i dac tyle, jak sądzę z opisów i doświadczenia takiej sobie jakości. Nie mniej to co jest jego siłą to możliwość stworzenia multiroomu, łatwość, wręcz banalność obsługi i adaptacja wszystkich istniejących mediów streamingowych typu Spotify, Wimp czy Deezer. Świetnie też rozpoznaje NAS. Słowem można być zaskoczonym jak to działa.

Dodatkowo fajnie by było podłączyć do docelowego systemu gramofon, dekoder upc, CD i konsolę. Tak, tak wiem że dużo ale poniżej konfiguracja stwarza takie możliwości.

 

Idąc tym tropem w sumie wystarczyła by końcówka am100 tyle, że mam też w planie jak już wspomniałem odkurzyć winyle chociaż magazynu ich nie mam.

Do IN 100 Se można podłączyć opcjonalnie Atoll Phono P100 nie wiem tylko czy to raptem wpięcie w gotowy układ jak kostki czy spora ingerencja.

 

Pytania mam zatem w sumie 5 pytań a niektóre zahaczają o wątki poruszane już w Klubie

 

1. Jeżeli dobrze myślę to na początek powinien kupić integrę + kolumny ( korzystając z rekomendacji i odsłuchów ) a później sprawdzić czy dorzucenie DACa coś zmieni ( po wygrzaniu ), godząc się na to, że peryferiów nie podłączę ( btw jeżeli chodzi o DACA to myślałem o Mdacu lub SM6 ).? Musiałbym kupić w ciemno zakładając, że biorę go pod pachę i gonię na odsłuchy w poszukiwaniu kolumn ale skoro nie ma dostępności jakoś trzeba to zorganizować.

2. Olać sprawę i kupić AM100 + DAC z przedwzmacniaczem plus kiedyś osobny wzmacniacz phono. ( cenowo wyjdzie pewnie podobnie bo niższa cena końcówki zostanie zniwelowana przez wzmacniacz phono. ( problem odsłuchu ten sam )

3. Czy ktoś z Panów próbował potraktować integrę jako końcówkę mocy via by pass i czy gra to identycznie jak końcówka mocy? ( notabene szkoda, że jak np. w Audiolabie p8200 nie ma selektora trybów ale cóż)

a) Czy ktoś z Was miał okazję porównać Atolla z którąkolwiek z integr : Audiolabem a8200, Arcamem fmj a19, Creek Evolution 50A, Music Hall a35.2 albo Rotelem RA-12?

 

Kolumny jakie biorę pod uwagę do odsłuchu w to:

 

a) Dynaudio seria dynaudio excite x32 ( być może gdzieś są jeszcze niedobitki ) lub x34,

b) ewentualnie trochę niżej dm 3/7

c) coś z Castle

d) Monitor Audio Silver RX8, lub RX6

e) Harpia ( Amstaff)

f) Audio Academy Hyperion lub niżej Phoebe III

 

Swoją drogą patrząc na naturę powiedzmy techniczno perspektywiczną, jestem trochę zaskoczony ubożuchnie wyglądającą www „naszej” manufaktury, która bądź co bądź jest wizytówką. I nie żebym miał jakieś specjalne wymagania ale znalezienie manuala do in 100 to sztuka. Pomijam fakt, Francuzi sami z siebie w ogóle z zasady mają problem z angielskim więc przeplatana treść francusko/angielska nastręcza nieco kłopotów;-) ale też bez przesady. Np w opisie przy in 100 pilot dalej opcjonalny gdzie Audio Forte w jednym z postów wcześniejszych deklaruje, że już nie.

 

 

 

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Panów próbował potraktować integrę jako końcówkę mocy via by pass i czy gra to identycznie jak końcówka mocy?

Xbirdy nie czytałeś uważnie :-)

Przecież ja właśnie opisałem, że miałem integrę ale podłączoną jako końcówka po ByPassie.

AM100 podobno gra jeszcze lepiej.

Nie wiem jak gra końcówka AM, ale opisałem jak gra końcówka w integrze.

Powiem tylko jeszcze, o czym wcześniej nie wspomniałem.

Podłączyłem IN100 jako integrę, czyli w wej. CD wpiąłem się CA SM6 przez IC FlatOne i moim zdaniem nie zagrało już tak jak po ByPassie.

Wolałem brzmienie końcówki IN100 pomijając sekcję przedwzmacniacza, ale to ja i nie wiem jak inni by odebrali to brzmienie.

Tak jak wcześniej pisałem wszystko zależy od warunków jakie systemowi zapewnimy:kable, łączówki, głośniki i akustyka pokoju.

Generalnie po tym doświadczeniu z integrą w przyszłym tygodniu zamawiam końcówkę AM100.

Pozdrawiam

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpięcie płytki pre gramofonowego P100 to 10 minut w serwisie.

Gra całkiem fajnie, polecam.

Dziękuje, rzeczywiście tak jak wspomniałeś (poszukałem również w necie i zadzwoniłem do AF), umieszczenie tego modułu nie stanowi żadnego problemu. Ciekawe tylko jak się sprawuje.

 

Xbirdy nie czytałeś uważnie :-)

Owszem przeczytałem;-) nie mniej w całości wątku począwszy od strony 13 do pewnego momentu można było dojść do wniosku, że am100 i in100 mają identyczną końcówkę. Teoretycznie by pass powinien odseparować przecież wpływ preampa w In100. Wygląda na to, że są to jednak różne konstrukcje skoro pojawiły się u Was takie odczucia lub że temat jest tym bardziej skomplikowany, że odsłuch końcówek był przy innych DAC-ach i różnym okablowaniu albo być może jedno i drugie. Tak czy inaczej dziękuje za pomoc.

Być może będzie dla kogoś w całości wątku pomocne na przyszłość, bo pytałem Was o pomoc w konfiguracji, że z Atollami podobno bardzo dobrze spisuje się z kolumnami Audio Academy a wiem to bezpośrednio od producenta.

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak:

 

1. Nie to jest dobre, to co jest dobre, tylko to co komu smakuje. Niemniej pokuszę się o jednoznaczną rekomendację. Olej integrę, kup końcówkę + DAC ze pre (lub streamer). Przy odrobinie uwagi, taki układ przyniesie najbardziej satysfakcjonujący efekt brzmieniowy (przy założonym budżecie).

2. Wzmacniacze:

Creek 50A - nie jestem fanem marki ale akurat ta konstrukcja w moim odczuciu zrywa ze "standardem" i jest naprawdę udana (wada: ma kłopoty z wysterowaniem trudniejszych, mało skutecznych kolumn - czuć, że brakuje mu nieco "muskułów")

Arcam a19 - kompletnie nie rozumiem, jaka filozofia przyświeca inżynierom firmy (kolejny słaby, mało dynamiczny, nudny produkt - dla fanów Mieczysława Fogga)

Audiolab 8200A - nudno, bez wyrazu, bezbarwnie (chociaż Arcam pokazuje, że można jeszcze gorzej)

Rotel RA12 - sam nie słuchałem, ale z opinii mojego znajomego to nieoczekiwanie całkiem poprawnie brzmiące urządzenie

MHall - niestety nie słuchałem

3. Kolumny:

Dynaudio x32 - jestem za - to naprawdę udane klocki. Porozmawiaj z Mahyb'em - właśnie w zeszłym tygodniu (po licznych próbach), złożył taki właśnie zestaw (z in100se) i bardzo sobie chwali

3/7 to już nieco inna bajka - zdecydowanie bardziej do integry (nieco ostrzejszej) niż do końcówki.

Castle - mam ogromny sentyment do tej marki, zrodzony przed 20 laty, kiedy pojawiła się na naszym rynku. Dziś to niestety jedno, wielkie, i bardzo przykre nieporozumienie ... (wyłącznie dla flegmatycznych Brytyjczyków, cyklistów i sodomitów)

MA Silver 6 i 8 - wbrew pozorom różni je sporo. 8ka jest wyraźnie lepsza - muzykalna, komunikatywna, barwna. Warto dorzucić te 1500PLN. Raczej do współpracy z końcówką niż integrą.

Harpia - nie słuchałem

AA - miałem zbyt krótki kontakt więc się nie wypowiadam (potencjalnie ciekawe klocki)

 

Faktycznie - strona www Atolla to gniot na miarę "twórczości" zespołów disco-polo. Ale wsparcie producenta jest absolutnie wyjątkowe (i to w języku Szekspira...). Miałem okazję kontaktować się z inżynierami Atolla 3 krotnie. Na rzeczową i życzliwą odpowiedź mailową najdłużej czekałem... 20min.

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#Pantaleon dziękuje za wyczerpującą odpowiedź i konkretną poradę;-)

Rzeczywiście wciąż mam lekką zagwozdkę ale sadzę, że szybko się z nią uporam. W kontekście DACa ( nie potrzebuje drugiego urządzenia streamingowego ) biorę pod uwagę doświadczenia #sir.jaxa, myśle też o Mdacu audiolaba ale najchętniej kupiłbym coś z Atolla np. HD 100 ale zdaje się, że jeszcze nikt nie miał szansy tego posłuchać.

 

Z ciekawostek miałeś oczywiście racje odnośnie Arcama i Creeka. Słuchałem dzisiaj jednego i drugiego co prawda tylko z AA Phoebe III ale jednak. Arcam grał dla mnie kompletnie płasko, zupełnie bez ikry. Moja żona stwierdziła, że brzmienie setu słychać było mniej więcej tak jak gdyby ktoś przykrył AA kocem;-) żeby było, śmieszniej kompetentny i miły sprzedawca stwierdził, że ku jego zaskoczeniu ten zestaw Arcam plus AA P III sprzedaje się bardzo dobrze;-) Znacznie lepiej było z Creekem ale co ciekawe (lub nie;-) Creek się męczył z napędzaniem kolumn. Brzmiało w miarę ale osobiście nie byłbym happy z takiego zestawu. Jestem ciekawy jak brzmiałyby z silniejszym Atollem ale sadzę, że i tak będę celował w inne kolumny.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim budżecie szukasz kolumn?

nie mam super sztywnego budżetu. Myślę, że sensownie to poziom 5-6 tys.

 

Olej integrę, kup końcówkę + DAC ze pre (lub streamer)

Pytanie jeszcze jak to najlepiej połączyć z gramofonem? Zastanawiam się jak by to funkcjonowało z Atoll HD 100 lub może inne propozycje?

 

CA SM 6+Espressivo+Atoll IN100+Epos M15.2

W jaki sposób połączyłeś klocki? Btw Espressivo może pracować jako przedwzmacniacz(?) Edytowane przez xbirdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.