Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  376 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Patryk-1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Jestem świeżakiem na audiostereo. Wymieniłem ostatnio Dali Concept 6 na Acoustic Energy Neo 4. To duże kolumny z mocnym basem, który należy dobrze kontrolować ale nie podbić i przy okazji nie stłamsić fajnego środka i nie przygasić góry. Zastanawiam się nad połączeniem ich z Atoll in100SE (wyższe modele nie wchodzą w grę z uwagi na budżet). Czy może ktoś miałby wiedzę czy takie połączenia ma jakiś sens. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Nie mamy doświadczenia z nową serią Acoustic Energy - ze starszą serią Evo ładnie się wszystko komponowało. Z opisu wynika, że Atoll da radę z AE Neo zarówno pod względem mocy jak i niuansów brzmieniowych. Najlepszym sposobem byłoby "nauszne" przekonanie się jak to wszystko wygląda w praktyce. Nie powinno być problemu z wypożyczeniem wzmacniacza u któregoś z dealerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebolx

Już teraz mogę potwierdzić to o czym pisali Koledzy z AudioForte. Mogę dodać, że IN200 charakteryzuje większa dynamika i swoboda w reprodukcji dźwięku. Dobrze radzi sobie z kolumnami bardziej wymagającymi. Czuć potęgę tego wzmacniacza, jednocześnie finezję z jaką sobie radzi w przekazie różnego rodzaju muzyki. Oczywiście Baltlabowi tej finezji nie brakuje, jednak jak wcześniej wspomniano jest bardziej przezroczysty i naturalny, mniej dynamiczny, wymagający wobec sprzętu towarzyszącego. Wszyscy jego użytkownicy doskonale o tym wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebolx

Już teraz mogę potwierdzić to o czym pisali Koledzy z AudioForte. Mogę dodać, że IN200 charakteryzuje większa dynamika i swoboda w reprodukcji dźwięku. Dobrze radzi sobie z kolumnami bardziej wymagającymi. Czuć potęgę tego wzmacniacza, jednocześnie finezję z jaką sobie radzi w przekazie różnego rodzaju muzyki. Oczywiście Baltlabowi tej finezji nie brakuje, jednak jak wcześniej wspomniano jest bardziej przezroczysty i naturalny, mniej dynamiczny, wymagający wobec sprzętu towarzyszącego. Wszyscy jego użytkownicy doskonale o tym wiedzą.

Rozumiem dynamika moc na + w IN200 a jak reszta barwy dźwięku przestrzeń wokale powietrze detale ? bo o bas nie pytam bo wiadomo że Baltlab bas ma raczej łatwy do pobicia no ale klimat jakim gra Epoca to coś co trudno pokonać .

Ja po Baltlabie E2 miałem chwilę Exposure 3010 i Roksan Kandy K2 i te poległy dosłownie na starcie zagrały jak dla mnie klasę gorzej niż Epoca 2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje ale faktycznie ceny z kosmosu sa, ale jak robione sa w Szwecji to i nie dziwota - stolik nr 2 tylko jeszcze jedna polka to cena 5600 :-) I sprzedawca bardzo mily :-)

http://premiumsound.pl/content/31-solid-tech-stoliki-audio-i-akcesoria-antywibracyjne

Pozdrawiam.

Dzięki, staram się :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebolx

Po tych paru dniach mogę napisać - jeszcze przed testami innymi z kablami głośnikowymi, IC i sieciowymi - IN200 w każdym zakresie:niskie, średnica, wysokie jest zrównoważony. Wzmacniacz wszystko podaje bardzo czytelnie, bezpośrednio. Dobra stereofonia, przestrzeń, dynamika. Z tego co usłyszałem w czasie odsłuchów w AudioForte jest wrażliwy na kable głośnikowe. Np. z DNM Reson eksponowane są wysokie, choć nie odnosi się wrażenia, że znika średnica lub bas. Zmiana kabli na Cardas powoduje uspokojenie wysokich. Z tymi kablami słychać równowagę tonalną, słychać też nadal detale. Wyraźnie wzmacniaczowi przychodzi to wszystko z łatwością. To się po prostu czuje. NIe potrafię nawet tego opisać, niestety nie jestem w tym dobry. Atoll faktycznie trochę czaruje, ale robi to w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Przykładowo partie wokalne, wszelkiej maści śpiewy chóralne są wręcz namacalne, wypełnione. Słuchając np. T+A Power Plant, mam na myśli wokale odniosłem wrażenie, że w porównaniu z IN200 brakuje im życia, są anemiczne, spłaszczone, rzekłbym skompresowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebolx

Po tych paru dniach mogę napisać - jeszcze przed testami innymi z kablami głośnikowymi, IC i sieciowymi - IN200 w każdym zakresie:niskie, średnica, wysokie jest zrównoważony. Wzmacniacz wszystko podaje bardzo czytelnie, bezpośrednio. Dobra stereofonia, przestrzeń, dynamika. Z tego co usłyszałem w czasie odsłuchów w AudioForte jest wrażliwy na kable głośnikowe. Np. z DNM Reson eksponowane są wysokie, choć nie odnosi się wrażenia, że znika średnica lub bas. Zmiana kabli na Cardas powoduje uspokojenie wysokich. Z tymi kablami słychać równowagę tonalną, słychać też nadal detale. Wyraźnie wzmacniaczowi przychodzi to wszystko z łatwością. To się po prostu czuje. NIe potrafię nawet tego opisać, niestety nie jestem w tym dobry. Atoll faktycznie trochę czaruje, ale robi to w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Przykładowo partie wokalne, wszelkiej maści śpiewy chóralne są wręcz namacalne, wypełnione. Słuchając np. T+A Power Plant, mam na myśli wokale odniosłem wrażenie, że w porównaniu z IN200 brakuje im życia, są anemiczne, spłaszczone, rzekłbym skompresowane.

Dzięki za opis jak za jakiś czas dopieścisz już wszystko dobierzesz odpowiednie kabelki i się osłuchasz z Atollem to jeszcze zapytam o to czy tęsknisz za czymś co miał Baltlab E2 a być może Atoll tego nie ma . Ciekawy jestem jak to wypadnie czy Baltlab pozostawi w Tobie to coś dobrego w pamięci co trudno opisać mi pozostawił chociaż go już nie mam ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis jak za jakiś czas dopieścisz już wszystko dobierzesz odpowiednie kabelki i się osłuchasz z Atollem to jeszcze zapytam o to czy tęsknisz za czymś co miał Baltlab E2 a być może Atoll tego nie ma . Ciekawy jestem jak to wypadnie czy Baltlab pozostawi w Tobie to coś dobrego w pamięci co trudno opisać mi pozostawił chociaż go już nie mam ;)

 

Już dziś mogę powiedzieć, że owszem zostawił. Pewną delikatność, kulturę przekazu. Baltlab ma ważną zaletę, im lepsze komponenty, tym jest lepiej. Jak to wygląda w Atollu ..... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dziś mogę powiedzieć, że owszem zostawił. Pewną delikatność, kulturę przekazu. Baltlab ma ważną zaletę, im lepsze komponenty, tym jest lepiej. Jak to wygląda w Atollu ..... ?

No Baltlab ma to coś w sobie że długo się go pamięta właśnie ta delikatność połączona z detalami kulturą sprawia że można go słuchać godzinami . A jak to jest w Atollu to za jakiś czas usłyszysz ja teraz każdy wzmacniacz porównuję do Baltlaba mam jego dźwięk zakodowany w głowie na zawsze no chyba że usłyszę coś lepszego to może zapomnę ;) Edytowane przez sebolx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś może czy do CD 100 SE2 moduł z wejściami cyfrowymi można dołożyć później samemu czy coś takiego montuje się tylko "fabrycznie"?

We wszystkich odtwarzaczach CD oznaczonych SE2 (50, 80, 100 i 200) można opcjonalnie zamontować moduł Digital Inputs czyli "przekładając z polskiego na nasze" :) można kupić odtwarzacz z już zamontowanym modułem lub dokupić go później u swojego najbliższego dealera (montaż jest bezpłatny).

Edytowane przez AudioForte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

Bardzo zainteresował mnie Wasz wątek, ponieważ od dłuższego czasu szukam wzmacniacza do mojego zestawu, w którego skład wchodzą:

Yamaha RX-A3030 (RXA3030) Amplituner

Advance Acoustic X-A160 (XA160) Końcówka mocy stereo

Definitive Technology SR-8080BP

Definitive Technology CS-8080HD

Definitive Technology BP-8060ST

OPPO BDP-103EU

 

I teraz pytania.

Wzmacniacz musi mieć koniecznie bypass

Muzyka, której słucham to głownie rock, grunge w stylu pearl jam lub nawet metal ale żona lubi też Lady Gaga

Pomieszczenie to ok 35m2 ale otwarte na jadalnię i kuchnię

Jeżeli się decydować to czy In 200 czy 400?

Bardzo proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz musi mieć koniecznie bypass

Wszystkie wzmacniacze wyprodukowane przez Atoll'a mają wejścia by-pass i mogą działać w takim trybie

Jeżeli się decydować to czy In 200 czy 400?

Najlepiej przekonać się samodzielnie i odsłuchać "na własne uszy", wyciągnąć wnioski i krytycznie porównać z opiniami recenzentów

 

Test Atoll IN200 Audio-Video Wrzesień 2009 http://www.audioforte.com.pl/site/public/upload/upload/_download/recenzje_testy/atoll/2009_09_av_in_200.pdf

 

Test Atoll IN400 Audio Luty 2011 http://audio.com.pl/pdf/testy/wzmacniacze/Atoll%20IN400.pdf

 

Nie podpowiem ale zazdroszczę dylematu :)

Krótko, treściwie i na temat :)

żona lubi też Lady Gaga

IN400 to nie-tani wzmacniacz, jeśli małżonka zaakceptuje "warunki brzegowe" czyli wydatek circa 20 000 pln to z zakceptowaniem designu też nie powinno być problemu.

To jeden z bardziej oryginalnych i dopracowanych pod względem wzornictwa wzmacniaczy z jakim się spotkałem...nie sposób pomylić go z jakimkolwiek innym urządzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Atoll jest wybitnie wrażliwy zarówno na kable jak i komponenty.

Zgadza się, na forum niejednokrotnie był poruszany temat wpływu kabli zasilających - zainteresowanych odsyłam do wcześniejszych postów...

Obiecuję umieścić "ściągawkę" dotyczącą interkonektów i kabli głośnikowych - które "grają" lepiej, które gorzej, które wyostrzają, które uspokajają itd...

Wrażliwość na komponenty ? Czy chodzi np. o urządzenia innych marek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, na forum niejednokrotnie był poruszany temat wpływu kabli zasilających - zainteresowanych odsyłam do wcześniejszych postów...

Obiecuję umieścić "ściągawkę" dotyczącą interkonektów i kabli głośnikowych - które "grają" lepiej, które gorzej, które wyostrzają, które uspokajają itd...

Wrażliwość na komponenty ? Czy chodzi np. o urządzenia innych marek ?

Fajnie byloby jakbyscie umiescili taka sciage :-) takze czekamy i trzymamy za slowo ...

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Klubowiczów :)

 

mam do Was prośbę o podpowiedź w temacie interconectorów.

 

Chcę połączyć Oppo BDP-105EU z Atoll IN200 + dodatkowo z Marantz SR5008 (jako ampituner do kina domowego). Rozważałem Equilibrium Harmony R2 lub Anthem R2 do połączenia Oppo z Atoll'em oraz Equilibrium Stage do połączenia Oppo z Marantz.

 

Napiszcie co sądzicie o takim zestawieniu i ewentualnie jakie byłyby Wasze propozycje do takiego zestawienia.

 

Może również AudioForte coś by mi mogło podpowiedzieć :)

 

Z ciekawości zapytam - i jak sobie poradziłeś w kwestii interkonektów?

Bo ja nie mogłem w zestawieniu IN200+Oppo 105 uzyskać jakiejkolwiek synergii

 

Wrażliwość na komponenty ? Czy chodzi np. o urządzenia innych marek ?

 

Odpowiem tak - w moim odczuciu Atoll jest mniej wrażliwy na słabe nagrania (na przykład w pliki mp3) niż na niedopasowane źródła dźwięku lub okablowanie;

innymi słowy: przy dobrych kablach (zasilających i IC) dźwięk słabych plików/płyt CD jest o wiele lepszy niż w przypadku świetnej jakości nagrań przy przeciętnym okablowaniu/komponencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki...

Ostatnio próbowałem przez 2 godziny doprowadzić AM200 do tego, żeby był gorący. Skończyło się to bólem głowy:) Bardziej gorący był preamp Cambridża.

Udało się komuś taka sztuka? Ewentualnie z jakimi kolumnami.

 

Ze zwykłej ciekawości zapytam - a po co chciałeś/mielibyśmy doprowadzić am200 do "wrzenia"?

Czytałem kiedyś (na whathifi lub w podobnym miejscu), że komuś grzał się am200

Miałem am200 przez kilka miesięcy i on nawet nie był ciepły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Obiecany przegląd interkonektów i kabli głośnikowych, które dobrze "grają" z Atollami - sorry za zwłokę - taką mamy specyfikę handlu :)

 

Niższe serie (50 lub 80) dobrze brzmią z okablowaniem MIT: interkonekty MIT StyleLine 6 lub 8, głośnikowy StyleLine 5, dla wyższych serii (100 lub 200) polecana linia to MIT Matrix - interkonekt i głośnikowy MIT Mtrx 12. Brzmienie gęste, szerokie, bardzo przestrzenne, plastyczne. Jeśli komuś nie odpowiada takie nieco "ocieplone" brzmienie i brakuje w nim dynamiki, klarowności, sprężystości i "perlistośći" to może spróbować z okablowaniem Equilibrium: interkonekt Turbine, przewody głośnikowe Moonlight / Supernova / SunRay.

Ostatnio testowaliśmy zestaw "dwusetek" z chwalonym, podstawowym, posrebrzanym kablem głośnikowym KBL Sound Spectre - brzmienie szybkie i "charakterne".

 

Dla równowagi kilka propozycji bardziej "budżetowych"

Dla niższych serii - przewody głośnikowe brytyjskiej firmy Black Rhodium Tango lub Jive (przyjemne, zmysłowe i plastyczne brzmienie - ciekawa alternatywa dla Cardasa, któreo zresztą też polecamy - głośnikowy Crosslink). Uwaga: testować koniecznie z zasilaniem Enerra, inaczej brzmienie może wydawać się zbyt pasywne i mało dynamiczne.

 

Na koniec warto też zwrócić uwagę na DNM Reson Stereo Solid Core Resolution, który choć nie wygląda bardzo elegancko (szarawa, przezroczysta taśma z 4-ma miedzianymi przewodami) to potrafi zagrać gładko, czysto, ciepło i przestrzennie.

 

*/ uwaga - siłą rzeczy propozycje dotyczą tylko marek, które posiadamy na co dzień u siebie i które "przerobiliśmy" - lista nie jest ostateczna i na pewno nie wyczerpuje tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani,

 

Jakiś czas temu zastanawiałem się nad wykorzystaniem 2-ch AM100se w charakterze monobloków ale usatysfakcjonowany "osiągami" pojedynczej końcówki w opcji stereo, zarzuciłem ten pomysł. Jednak obecnie zmagam się z bardzo prądożernymi kolumnami i potrzebuję nieco więcej "pary". Już biegłem do sklepu, aby dokupić dodatkową końcówkę ale w mojej głowie zrodziła się pewna wątpliwość.

Przyjrzałem się po raz kolejny schematowi połączenia 2 końcówek z przedwzmacniaczem (PR100/200), który dysponuje 2 parami wyjść pre. Do każdej końcówki prowadzą dwa przewody (jednoimienne kanały) a przełącznik wewnątrz końcówki pozwala zmostkować oba tory. A więc 4 wyjścia, 4 przewody, 4 wejścia (po dwa w końcówkach).

 

Kłopot (który nie jest niczym nowym) pojawia się, gdy w przedwzmacniaczu jest tylko jedna para wyjść... I tu pytanie dla znawców, elektroników, dystrybutora a może wręcz do producenta:

 

Czy po wpięciu jednego kabla do końcówki (wykorzystanie jednego kanału) i po przełączeniu jej w trym mono (wewnętrznym przełącznikiem), wykorzystane będą oba tory czy wciąż tylko jeden? - jednym zdaniem - czy przełącznik "mostkuje" oba tory na "wejściu" czy na "wyjściu"?. Odnoszę wrażenie, że jeśli tylko na "wyjściu", to przy zastosowaniu pojedynczego przewodu sygnałowego, dźwięk popłynie ale przy wykorzystaniu jednego toru a więc w zasadzie tak, jakbyśmy użyli 1 końcówki mocy, w stereo (czyli cała zabawa nie będzie miała najmniejszego sensu)

 

Czy ktoś w Was jest w stanie jednoznacznie odnieść się do tego problemu? Będę wdzięczny za Wasze wskazówki

 

Pzdr, P

 

Mam St200 + Am100se + APhysic Sitara

Przy założonym budżecie na kable (interkonekty + głośnikowe) = PLN 3.500-4000 i po bardzo wielu próbach (MIT, TaraLabs, Furutech, TransparentAudio, VdH, inne), ostatecznie wynik był ciekawy:

 

1. system okazał się ZANCZNIE bardziej wrażliwy na interkonekty niż kable głośnikowe. Uzyskałem bardzo dobry rezultat z TaraLabs M1 (ok. 1.800PLN i nie opłaca się oszczędzać kupując M2, różnica jest duża) - moim zdaniem to wyśmienity kabel (a z Atoll'em to strzał w 10). Odradzam stanowczo połączenie Transparentami (szczególnie tańszymi, czyli tak do 2000). MIT'y np. Matrix6 są przyzwoitym rozwiązaniem ale relatywnie drogim.

 

2. co do kabli kolumnowych (pozostało mi ok 2tys w budżecie) - po przesłuchaniu (VdH Wind ok 200x2/m, TaraLabs M800 - 2.200 za 2x3m, 2-3 MIT'ów w tym Matrixa za 3900, Transparenta MusicWave 1.500), wybór padł na ... Tellurium Q Blue...za ok 600PLN za 2x2,5m !!!. Na pierwszy rzut oka nie powiesiłbym na nim nawet prania ale nie dała mu rady ani Tara ani Transparent za 3-4 razy tyle - szczerze polecam (przestrzeń, barwy, bas), lekko "zasłodzone" wysokie.

 

3. Zgodnie z sugestiami dystrybutora polecam sieciówki Eneer'a (Blue). Jeden poważny mankament tego kabla to jego sztywność - poruszony, dosłownie wyłamuje gniada sieciowe z Atoll'i. Mam bardzo mało miejsca za sprzętem (wnęka), więc z bólem musiałem zrezygnować z tej opcji (ale jest wart każdej złotówki).

 

Pzdr, P

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. co do kabli kolumnowych (pozostało mi ok 2tys w budżecie) - po przesłuchaniu (VdH Wind ok 200x2/m, TaraLabs M800 - 2.200 za 2x3m, 2-3 MIT'ów w tym Matrixa za 3900, Transparenta MusicWave 1.500), wybór padł na ... Tellurium Q Blue...za ok 600PLN za 2x2,5m !!!. Na pierwszy rzut oka nie powiesiłbym na nim nawet prania ale nie dała mu rady ani Tara ani Transparent za 3-4 razy tyle - szczerze polecam (przestrzeń, barwy, bas), lekko "zasłodzone" wysokie.

 

3. Zgodnie z sugestiami dystrybutora polecam sieciówki Eneer'a (Blue). Jeden poważny mankament tego kabla to jego sztywność - poruszony, dosłownie wyłamuje gniada sieciowe z Atoll'i. Mam bardzo mało miejsca za sprzętem (wnęka), więc z bólem musiałem zrezygnować z tej opcji (ale jest wart każdej złotówki).

 

Pzdr, P

 

Widzę, że kolega potwierdził powyżej starą indiańską mądrość :) Enerr do Atolla.

Ja ze swej strony polecę jeszcze głośnikowe Tellurium Q Black, trochę niżej Albedo Blue, WW Mini Eclipse,

AQ Rockefeller.

Z sieciówek polecę jeszcze Shunyata Diamondback Platinum, jeszcze bardziej szczegółowy od Enerr Blue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem Blue i jakoś mi ten kabelek nie przypadł do gustu polecacie go bardziej do wzmacniaczy Atolla czy do CD bo ja mam tylko CD100 .

niestety nie miałem okazji przesłuchać Eneer'a z kompaktami Atolla, więc nie mogę tego skomentować. Wpływ na wzmacniacze (100 / 200) i końcówki mocy z tych samych serii oceniam na widoczny i pozytywny. Wpływ na streamery na bardzo pozytywny. Ogólny efekt nazwałbym "uszlachetniajacym".

 

mam 3 pytania odnośnie Shunyat'y Diamondback;

1. Czy Platinum to jakaś specjalna wersja tego kabla czy jedynie rzadziej stosowane rozwiniecie nazwy?

2. Cz ten kabel jest równie sztywny jak Eneer?

3. Jaki miał / ma wpływ na komponenty Atoll'a?

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie miałem okazji przesłuchać Eneer'a z kompaktami Atolla, więc nie mogę tego skomentować. Wpływ na wzmacniacze (100 / 200) i końcówki mocy z tych samych serii oceniam na widoczny i pozytywny. Wpływ na streamery na bardzo pozytywny. Ogólny efekt nazwałbym "uszlachetniajacym".

Ok dzięki a może ktoś poleci jakiś dobry zasilający do Atoll CD100 obecnie mam Artecha Silver Shine ale kusi mnie potestować kable Furutecha .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 3 pytania odnośnie Shunyat'y Diamondback;

1. Czy Platinum to jakaś specjalna wersja tego kabla czy jedynie rzadziej stosowane rozwiniecie nazwy?

2. Cz ten kabel jest równie sztywny jak Eneer?

3. Jaki miał / ma wpływ na komponenty Atoll'a?

 

Diamondback Platinum jest nieco mniej sztywny niż Blue. Wpływ na wzmak jest bardzo pozytywny i zauważalny w postaci lepszej rozdzielczości, przestrzeni, kontroli basu.

 

Ok dzięki a może ktoś poleci jakiś dobry zasilający do Atoll CD100 obecnie mam Artecha Silver Shine ale kusi mnie potestować kable Furutecha .

 

Furutech FP-314Ag II mogę polecić do źródła. Ze wzmacniaczem nie zgrywa się tak jakbym chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.