Skocz do zawartości
IGNORED

Warszawski Klub Audiofila i Melomana


Rekomendowane odpowiedzi

Ten Sony ma mocne strony, głównie więcej powietrza i informacji w górnej części pasma. Może ma też lepsza separacje ale za krótko go słuchałem by sobie wyrobić opinię.

Do dźwięku naturalnego mu trochę brakuje bo właśnie średnica jest trochę odbarwiona taka jednostajna bez kontrastów barwowych.

Niemniej jestem przekonany, że bardziej miarodajne byłoby porównanie go z np. Denonem 3910. Jak masz chęć to możemy się umówić i porównać te odtwarzacze.

Co do reszty toru to faktycznie Aleph mógłby być tu być lepszym wyborem niż Ugoda, lub cieplejszy w barwie preamp. Takie naszły mnie refleksje im dłużej słuchałem twojego Sonego.

Ja w pewnym momencie siedziałem całkowicie z boku prawej kolumny, dlatego mogę powiedzieć, iż ta na pewno grała. ;-)

 

Co do dźwięku, z miejsca jako tako pozwalającego wysnuć jakieś wnioski, dla mnie ewidentną różnicę w wielobarwności przekazu na korzyść MBL-a w tym zestawieniu dzięki podłożeniu się na na własne życzenie kolegi A&T pokazał wibrafon. I było po meczu. Ale trzeba oddać honor Japończykowi, że za te pieniądze w warstwie SACD radził sobie nieźle. A to pozwala snuć pewne wnioski, że odpowiednia reszta toru jest w stanie jeszcze wiele poprawić. Zresztą w pewnym momencie spytałem Jarka, czy słysząc, iż gość ma problemy z gęstością średnicy, specjalnie na potrzeby drukowania meczu zaproponował kolumny grające samą blachą. Sorki. To był co prawda mający swój byt w rozmowach kuluarowych, ale jednak z mojej strony złośliwy żarcik. Tym bardziej, że według Twonka, te potencjalnie żywsze kolumny w pomiarach wychodzą lepiej, niż flagowe Clokworki.

Edytowane przez umka
Gość A&T

(Konto usunięte)

Do dźwięku naturalnego mu trochę brakuje bo właśnie średnica jest trochę odbarwiona taka jednostajna bez kontrastów barwowych.

Niemniej jestem przekonany, że bardziej miarodajne byłoby porównanie go z np. Denonem 3910. Jak masz chęć to możemy się umówić i porównać te odtwarzacze.

 

Że średnicy Sonego w klubie nie byłem zadowolony. U mnie w domu średnicę gra dając wgląd w jej fakturę. Szczególnie to słychać na Sara K. Madie in shade. Stockfisch. Jej głos wtedy jest wyraźnie aksamitny. W domu gram ma modowanych B&W703s i Sansui Aux911edg. Na porównanie playerków możemy się umówić.

Modyfikacje jakim został poddany Sony: precyzyjny:zegar, na wyjściu LME49990, BG-NX, usunięte tranzystory mutujące i wzmacniacz słuchawkowy,

 

Jarr1 się dopytywał o Deep Purple. Którymś razem możemy zrobić rockowy wieczór z płytami SACD.

post-60595-0-03404400-1491662955_thumb.jpg

post-60595-0-03352400-1491663498_thumb.jpg

Przywiozłem dzisiaj nowe skrzynki od Marka.

W klubie nie ma miejsca na 4 pary kolumn, więc jeśli ktoś jest zainteresowany dotychczasowymi (Clockwork, Elica, Firefly), to jestem skłonny do daleko idących ustępstw cenowych... ;-)

post-827-0-31318000-1491767973_thumb.jpg

post-827-0-72818600-1491767973_thumb.jpg

Berylowy Revelator ScanSpeaka (D2908/714000) na górze, Seas Excel Nextel 18 cm (W18NX001) na średnicy oraz Vifa Ne315W-08 na dole. >70 litrów na sam bas, mocno pochylony front. Obudowa z grubej sklejki, boczki z klejonki jesionowej. Na razie, bez głośników i zwrotnic, ważą ponad 40 kilo jedna. Co chcesz jeszcze wiedzieć? ;-)

Edytowane przez twonk

Beryl i sztywny papier z wyrownaniem czasowym nadchodzi... plus kontrola efektów dyfrakcyjnych;)

 

Nie przypominam sobie tak ambitnego i kompetnego projektu 3way. To będzie prawdziwa referencja, poziom najlepszych producentów hi-end.

Nie porównywałem bezpośrednio, ale żadne kolumny z magnezowym Excelem nie zrobiły na mnie tak dobrego wrażenia jak te z nextelem (np. Diapasony). Chyba lubię ten leciuteńki nalot papieru na średnicy. Poza tym w naszym "tandemie konstruktorskim" za dobór przetworników do konkretnej konstrukcji odpowiada Misiomor. A że on na etapie doboru głośników i projektowania bierze pod uwagę także takie parametry, na które ja nie zwróciłbym nawet uwagi, więc pytaj jego. ;-)

P.S Zresztą właśnie dlatego użyjemy tego Seasa zamiast Illuminatora, którego o wiele lepiej znam i bardzo cenię. No ale do tej konstrukcji nie do końca pasował.

Edytowane przez twonk
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

BR

Dlaczego BRrrr;)

Bardzo ładny projekt , dla mnie bomba !

Kolumny klasy cenowej wyższych modeli Avalonów albo innych Rockportów .

 

Magnezowanego Excela zgodnie ze sztuką należałoby ciąć przy 1.6-1.7k LR4, bez dużego waveguide nie jest to wykonalne.

I masz później 999 elementów w zwrotnicy i trzeba spawarki łączyć z takimi kolumnami ;)

A i tak średnica cieniutka Panie .

Wiesz Diogenes, ta konstrukcja ma ostatecznie zweryfikować pewną matematyczną koncepcję Misiomora właśnie na temat wykorzystania "słabości" BR dla uzyskania konkretnych korzyści (dźwiękowych) w przetwarzaniu niskich tonów. Takie matematyczno-akustyczne aikido. ;-) Skądinąd, ciekawe, jak się nam to sprawdzi w praktyce. Analizując pomiary kolumn dostępnych na rynku (to już Misiomor, ja jestem za cienki), okazuje się, że tylko jedna (no, może dwie) firmy na świecie (oczywiście z tych znanych i uznanych) wpadły na ten pomysł... Na kolejnych Audioshow wnikliwie słuchaliśmy konstrukcji wykorzystujących ten "myk" i do basu trudno było się tam przyczepić. Ale więcej nie mogę powiedzieć... W każdym razie budujemy kolumny głównie po to, żeby ćwiczyć mózgi i ręce. A uszy jedynie to weryfikują. ;-)

BTW, dostatecznie nisko strojony BR nie różni się specjalnie brzmieniowo od OZ.

Edytowane przez twonk

Wiesz Diogenes, ta konstrukcja ma ostatecznie zweryfikować pewną matematyczną koncepcję Misiomora właśnie na temat wykorzystania "słabości" BR dla uzyskania konkretnych korzyści (dźwiękowych) w przetwarzaniu niskich tonów. Takie matematyczno-akustyczne aikido. ;-) Skądinąd, ciekawe, jak się nam to sprawdzi w praktyce. Analizując pomiary kolumn dostępnych na rynku (to już Misiomor, ja jestem za cienki), okazuje się, że tylko jedna (no, może dwie) firmy na świecie (oczywiście z tych znanych i uznanych) wpadły na ten pomysł... Na kolejnych Audioshow wnikliwie słuchaliśmy konstrukcji wykorzystujących ten "myk" i do basu trudno było się tam przyczepić. Ale więcej nie mogę powiedzieć... W każdym razie budujemy kolumny głównie po to, żeby ćwiczyć mózgi i ręce. A uszy jedynie to weryfikują. ;-)

BTW, dostatecznie nisko strojony BR nie różni się specjalnie brzmieniowo od OZ.

Jeżeli mogę dodać swoje 3 grosze to koncepcja z niskim strojeniem BR jest bardzo dobra tylko trzeba spełnić kilka warunków. O szczegółach nie będę pisał na forum, z wiadomych względów.

Nadmienię, że nie jesteście w stanie należycie wysterować tego głośnika Vify z posiadanych piecyków. Dodatkowo, żeby wykorzystać nisko strojony BR trzeba mieć idealnie przygotowane pomieszczenie od strony kaustycznej, tego też nie ma. Duży głośnik basowy o klasycznej konstrukcji zawsze osłabia wyższy atak basu a dodaje rozłożystości i głębi w najniższych rejestrach. Wyjątkeim są wielkie papierzaki z malutką cewką i miękko zawieszone np. na piance. Wtedy jest wykop wyższego a nie ma niskiego basu. Oczywiście różnice pomiędzy wieloma przetwornikami tej samej wielkości również są olbrzymie i wymagają sprawdzenia w konkretnym zestawieniu. Dlatego jakiekolwiek testy praktyczne będą obarczone gigantycznym błędem. Może kiedyś się spotkamy razem i porównamy kilka konstrukcji kolumn w idealnie przygotowanym pomieszczeniu, gdzie te różnice sami wychwycicie w kilka sekund.

Póki co zapytajcie Tomka o porównanie basu z 2 x 22cm kontra 2 x 18cm. Moje uszanowanie.

Edytowane przez Szymon1

Akurat ta koncepcja, którą zamierzamy przetestować, nie jest związana z wysokością strojenia BR. To była tylko taka dygresja na koniec. ;-)

Co do piecyków, to się okaże. Wiadomo, że GM-ki nie będą idealnie kontrolowały basu, ale u Starego przecież jakoś sobie radziły nawet z Twoimi "Faberami". ;-) O Ugodę się specjalnie nie martwię. Jej wydajność prądowa pozwoliła kiedyś tam wprawiać w drżenie szyby (zespolone) w starej siedzibie KAiM na moich dipolach (po dwa 15-calowe woofery na kolumnę) o efektywności 82 dB przy 4 omach. A końcówka BAT VK-500 (teoretycznie 4 razy mocniejsza) niestety nie dała wtedy rady ich uciągnąć. ;-) (testowaliśmy m.in. na muzyce organowej). Obawiam się jedynie o Alepha, który może dostać zadyszki. Co do akustyki, to pewnie masz rację, tyle że ja nie mam dedykowanego pomieszczenia do słuchania, więc nie mam zamiaru go dodatkowo zagracać pułapkami basowymi.

 

P.S. Na szczęście żaden wzmacniacz "nie widzi" fizycznej wielkości kolumn czy przetworników, a jedynie ich impedancję. ;-)

Edytowane przez twonk

Jeżeli mogę dodać swoje 3 grosze to koncepcja z niskim strojeniem BR jest bardzo dobra tylko trzeba spełnić kilka warunków. O szczegółach nie będę pisał na forum, z wiadomych względów.

Nadmienię, że nie jesteście w stanie należycie wysterować tego głośnika Vify z posiadanych piecyków. Dodatkowo, żeby wykorzystać nisko strojony BR trzeba mieć idealnie przygotowane pomieszczenie od strony kaustycznej, tego też nie ma. Duży głośnik basowy o klasycznej konstrukcji zawsze osłabia wyższy atak basu a dodaje rozłożystości i głębi w najniższych rejestrach. Wyjątkeim są wielkie papierzaki z malutką cewką i miękko zawieszone np. na piance. Wtedy jest wykop wyższego a nie ma niskiego basu. Oczywiście różnice pomiędzy wieloma przetwornikami tej samej wielkości również są olbrzymie i wymagają sprawdzenia w konkretnym zestawieniu. Dlatego jakiekolwiek testy praktyczne będą obarczone gigantycznym błędem. Może kiedyś się spotkamy razem i porównamy kilka konstrukcji kolumn w idealnie przygotowanym pomieszczeniu, gdzie te różnice sami wychwycicie w kilka sekund.

Póki co zapytajcie Tomka o porównanie basu z 2 x 22cm kontra 2 x 18cm. Moje uszanowanie.

 

Nowoczesne woofery mają niska wartość Fs/qts i stąd podbicie w dużych wooferach jest niżej niż w 8calach czy tym bardziej w 7calach. Stad takie a nie inne sa najczęściej wrazenia z odsluchow wyzylowanych parametrycznie wooferow - przewaga niskiego basu nad wyższym.

Oczywiście są na to sposoby, misiomor je doskonale zna, w Polsce był pionierem tych rozwiązań:)

Obecny pomysł na bas z powyższych kolumn jest dużo bardziej zaawansowany. Także spokojnie, te 12 cali będzie grało i "szybko" i "nisko".

Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Duży głośnik basowy o klasycznej konstrukcji

Otusz to ...

Tylko ta Vifa nie jest takim głośnikiem .

Zobacz na parametry TS

QTS - ponad 11 i MMS 140 ...toż to nawet w odgodzie może grać bez problemu .

Dobrze chłopacy kombinują ;)

Jak zwrotnica nie będzie zbyt skomplikowana to napędzisz te głośniki GM70 bez problemu .

Mogłyby mieć tylko wyższą efektywność .

Edytowane przez Diogenes

Otusz to ...

Tylko ta Vifa nie jest takim głośnikiem .

Zobacz na parametry TS

QTS - ponad 11 i MMS 140 ...toż to nawet w odgodzie może grać bez problemu .

Dobrze chłopacy kombinują ;)

Jak zwrotnica nie będzie zbyt skomplikowana to napędzisz te głośniki GM70 bez problemu .

Mogłyby mieć tylko wyższą efektywność .

Jak wiesz lepiej to nie ma problemu. Nie wiem tylko czy zdajesz sobie sprawę co dla mnie znaczy kontrola na basie, może kiedyś się przekonasz.

Chłopakom jak najbardziej kibicuję ale wiem co z tego wyjdzie.

Edytowane przez Szymon1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.