Skocz do zawartości
IGNORED

pramp pasywny a lampa


mrpawel

Rekomendowane odpowiedzi

A ja używam pasywki już od dobrych 8 lat i jak na razie nic lepszego nieznalazłem. To takie smieszne DIY na srebrnych transformatorach pochodzących od Bent'a www.bentaudio.com ( to robione na zamówienie trafa brytyjskiego S&B )+ przełącznik saidena. W mojej konfiguracji - monobloki na PSE 300B jest to jak dotychcas najlepsze zestawienie. Porównywałem masę preampów, głównie lampowe ( Wszystkie ANdo m5 z upgrejdowanymi do m8 trafami, jakiegoś bata podajże 3,kilka AR ale nie reference, Sonic Frontiers i wiele innych )owszem pewne aspekty dźwieku są bardziej spektakularne na użądzeniach aktywnych, ale całościowo zawsze było gorzej - no może za wyjątkiem AN M7 Tube, który generalnie robił wielkie czary - mary ( nota bene podłączenie tego pre przed wspomniane Ongaku poprawia dźwięk ). Transparentność, detal, przestrzeń cisza między instrumentami, czarne tło nie doścignione dla urządzeń aktywnych które miałem. Rzeczywiście np. M5 dynamikę ma na pewno lepszą, ale całościowo dużo bardziej podoba mi się pasywka. Ale może to tylko taka moja odchyłka .... Nie mówię, że nie da się znaleźć lepszego pre, mówię tylko, że ja nieznalazłem takiego który w moim systemi bardziej by mi się podobał, a wierzcie mi trochę szukałem - chociażby ze wzgledu na pilota :). niewspominając już o relacjach cenowych . . .

mrpawel

A nie będzie najtaniej i najlepiej zrobić sobie samemu, albo zlecić zrobienie za 100 czy 200 PLN i sprawdzić czy działa ?

Goldpoint sprzedaje części, niektórzy koledzy sami sobie robią, nie słyszałem różnicy pomiędzy moim goldpointem a zrobioną samodzielnie pasywką (ale nie porównywałem ich bezpośrednio, tylko z pamięci).

Pewnie, że nie muszą ...ale w odróznieniu od tych tańszych, mogą. :)

A jaki sens ma szukanie pasywki za 120 000zł jak taki efekt można osiągnąć za pomocą pre?Dobrego a niekoniecznie kosztującego wartości banku.Wkurza mnie facet,który wyobraża sobie,że jest tym jedynym,któremu udało się posłuchać pasywki za duże pieniądze.Rozumiem trudność posłuchania...pewnie mają je na księżycu na który tylko on mógł polecieć.To najzwyczajniej śmieszne jest.

Matthew jak pamiętam to wiele razy pisales ze szukach pre do monobloków a nie pasywki do monobloków :)

a chyba nigdy nie napisales ze wreszcie masz to co trzeba czyli Placette

 

tak bo cholera zawsze chciałem mieć pre lampowe ale żeby pokonać placette w tym zestawieniu jakie chcę mieć to poniżej właśnie ARC czy Jadis'a czy najwyszego Bata nie ma co podłączać.

 

miałęm przez chwilę Pasywkę transformatorową Promitheus lecz w moim zestawieniu placette grało lepiej.

>patefonik,

100% racji - również gram na TVC, wielgachnych transformatorach podwójne "C" w monoblokach (wersja Signature od Promitheus Audio). DAC to pcm1704 +ecc88, wzmak Jadis Defy7.

Placette jest fajne, zalezy od zestawienia, trzeba próbować - jest transparentność, szybkość i dynamika, ale również jest za bardzo krzykliwe, szkliste i płaskie imho ;-)

trzeba tylko pamietać, że TVC też są różne. Porównywałem kiedyś u siebie swojego wynalazka z TVC sovtera. Niestetyy ta druga fakt, ze sporo tańsza, była również sporo gorsza .... Z "niedrogich" pasywek bardzo dobrze spisuje się ten najwyższy potencjometr TKD wielkości puszki od małego piwa. Moim zdaniem to najlepsza nietransformatorowa pasywka, ale Transformator to krok jeszcze do przodu. Tak sobie czytam o The Music First Audio ( link powyżej ) i z opisu kołacze mi się po głowie że używa on traf tego samego producenta co ja :) Tx-102 to właśnie oznaczenie firmy S&B - ale może to tylko przypadek. Tylko ja mam starszą wersję, zdaje się mk2 lub mk3 już niepamietam ( kupowałem na przełomie wersji ) z dedykowanym srebrnym drutem. Te 8 lat temu trafa kosztowały coś koło 3000 zł z wysyłką cłem itp., a tu prosze ładna obudowa i od razu XXXX $.

Music First Audio to komercyjny produkt firmy S&B.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Tylko ja mam starszą wersję, zdaje się mk2 lub mk3 już niepamietam ( kupowałem na przełomie wersji ) z dedykowanym srebrnym drutem. Te 8 lat temu trafa kosztowały coś koło 3000 zł z wysyłką cłem itp., a tu prosze ładna obudowa i od razu XXXX $.

 

No to miałeś sporo szczęścia i bardzo dobrą cenę:)

 

Około 2 lata temu korespondowałem z Jonathanem Billingotonem w kwestii możliwości zakupu transformatorów. Napisał mi, że nie sprzeda mi srebrnych transformatorów, ze względu na bardzo wysoką cenę srebrnego drutu. Za 5 par miedzianych TX102 z pięcioma 24-pozycyjnymi przełącznikami Seidena zaśpiewał 6000 funtów + VAT, koszty wysyłki wziął na siebie.

"trzeba tylko pamietać, że TVC też są różne."

 

oczywiście, ze TAK - przecież to transformatory, kluczowe elementy od których "wszystko" zależy. (przykładowo w moim TVC jeden transformator ma gabaryt 15x10cm , był ręcznie składany i obmierzany).

 

TKD o którym mowa to jest to samo co Placette czyli RVC - dzwięk zależy od zastosowanych rezystorów, w Placette dochadzą przekażniki i sterowanie pilotem...

Ręcznie nawijane trafo nie jest tak precyzyjnie zrobione jak na nawijarkach i tu bym się tak nie podniecał :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

nooo,

a wiesz jaką przekładnie ma trafo i ile trzeba nawinąć zwoi do następnego punktu, czy blaszki w rdzeniu formować na ścisło?, jak przekładać podkładki? i z czego? ale okay ściągnij maszyną i nawiń nawijarką, najlepiej w China i sprzedaj po kilka tysięcy sztuk dla Yaqiuna, niech robią transformatory dla audio :-)))

Nie robi na mnie wrażenia fraza "formować na ścisło" za to wiem że jak coś przyjdzie dokładniej coś wykonać to d4

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Wszystko zależy od zestawienia. Parę lat temu miałem końcówkę BAT VK-500, którą zestawiłem początkowo z najlepszym preampem Klyne'a, a potem z BAT VK-30. Kiedy przesiadłem się na monobloki na GM-70 okazało się, że z obu tymi preampami jest już trochę za "ciepło/słodko" (zwłaszcza z Klyne-m, bo w BAT-cie można było kształtować dźwięk doborem lamp). Próbowałem też transformatorowej pasywki TVC (Promitheus), ale u mnie akurat "muliła" (chociaż u Marduka z podobnymi do moich monoblokami grała ponoć rewelacyjnie). Najlepsza okazała się Placettka, więc pozostałe preampy poszły na sprzedaż. To, że była najtańsza, stanowiło dodatkowy "bonusik"... ;-) Ostatnio znowu próbowałem przesiąść się na aktywne pre, przy pomocy klona Jadis JP80 - ale znowu Placettka wygrała. Zatem klon Jadis prawdopodobnie będzie sterował wzmacniaczem rezerwowym, czyli Ugodą...

Piszę tylko o własnych doświadczeniach/wrażeniach - nie roszczę sobie pretensji do jakichś "prawd objawionych". Trzeba popróbować różnych zestawień - i tyle. ;-)

>twonk

ja mam monosy Promitheusa właśnie od Marduka, tylko wersje najwyższą Signature, a Ty słuchałeś pewnie standard, góra reference, pózniej na środku dopiero jest c core i na końcu właśnie dual c core - czyli jak w samochodach zacząłeś np. od Forda Fiesty ;-))

co zupełnie nie zmienia faktu, że dobrze słyszysz i zgadzam sie z Toba w zupełności.

Arthur Salvatore wyjasnia to najlepiej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i na podstawie wlasnych doswiadczen jak najbardziej z tym sie zgadzam

 

Any system that sounds better with the addition of an "Active" line stage is an unequivocal indication that:

A mistake has been made in the choice and "the matching" of the components and/or cables.

 

To make my perspective and experience crystal clear:

No properly designed and optimized system requires an active line stage

 

However, there is no need to worry or panic if you have, or require, one at present. The vast majority of audio systems require an active line stage. The elimination of the active line stage is a long-term goal that requires each and every component to be optimized and matched with regards to both sensitivity and impedance (and cables for low capacitance). So, to be ruthlessly frank...

This means that most systems, at most times, will require an active line stage.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ja również - active stage jest dodatkiem - potrzebnym, czyli dopasowującym i korygującym lub zupełnie zbędnym.

z mojego podwórka - np. taki kompromis - zeby dopasować wzmocnienia miedzystopniowe to analog output w DACu musiałem ustawić dla lampy ecc88 w układ SRPP, a wolałbym jednak se, oj duży i długi temat, pewnie nie na ten wątek i to miejsce :-))

Peter - po takim tekście żaden audiofil już nie pochwali aktywnego pre

ciekawi mnie tylko za co Salvatore mógłby wychwalać TVC

 

ABs - a nie wydało Ci tak jak to robią w standardzie do phono?

ECC88 lubię też kaskodę, taki fuj PP zrobiłeś?

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Peter, dokładnie to chciałem napisać :)

Jeśli tylko nie ma problemu z kablami i czułością wzmaka, to dlaczego układ aktywny nawet za miliony ma grać lepiej - przeźroczyściej - niż dwa rezystory?

No w sumie jest powod dlaczego moze grac lepiej. Z moich obserwacji wynika ze bezposrednie polaczenie dwoch stopni systemowych (np. zrodlo i line stage przewodem 1cm) jest gorsze niz przy uzyciu dobrego interconnectu. Interconnect "modyfikuje" dzwiek, jest swego rodzaju upiekszaczem, i jesli robi to dobrze to trudno bedzie nam sie go pozbyc. Podobnie aktywny preamp, takze upieksza. Oczywiscie zwykle dzieje sie to kosztem transparentnosci...

mrpawel

 

Jako zwierzę lampowe też głosuję za pasywką. Aktywny preamp zawsze koloruje, czasami/często w kierunku zgodnym z gustem słuchającego;-) Poza TVC warto zainteresować się jeszcze AVC, np takim:

www.tribute-audio.nl (Products - Signal - Inductive volume control)

lub takim:

www.intactaudio.com/atten.html .

 

Drugą pozycję mogę pożyczyć do odsłuchu. Wyrobisz sobie własne zdanie.

Peter ma tu trochę racji... Takim "upiększaczem" był u mnie M7 Tube Kondo. Co to się działo - bajka, ale powiedzieć, że było lepiej patrząc obiektywnie to bym sie nieodważył chociaż pewnie gdyby tak dystrybutor mi takiego podarował to ........ często bym go słuchał chociaż nie do kazdej muzy :D

a nie sprawdzaliście przypadkiem czy w tych lampiakach nie ma już fabrycznie kawałka pre?

bo taka stricte, końcówkę - odwracacz fazy + lampki mocy to widziałem jedną - Scotta z lat 50-tych LK150 na KT88/6550

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

patefonik,była bajka czy nie?Bo już się gubie.Bardzo mocno subiektywne te opinie są i z rzetelnością niewiele mają wspólnego.

No to własnie dokładnie tak jak napisałem była bajka. Dosłownie. Wszystko było piękne tylko to niezawsze tak powinno być. O ile przy wokalach i kameralistyce zapierało dech w piersi to . . . Dead kennedys nie byli chłopcami ze szkółki niedzialnej i takie ugłaskiwanie raczej im niesłużyło. to taki trochę kłamczuszek, ale za to jak pieknie to robi. Dźwiek wciąga i angażuje niesamowicie, ale nieodważyłbym sie powiedzieć że w kategoriach absolutnych było ewidentnie lepiej niż na TVC, na pewno inaczej, a róznica w cenie .... no cóż.

 

a nie sprawdzaliście przypadkiem czy w tych lampiakach nie ma już fabrycznie kawałka pre?

bo taka stricte, końcówkę - odwracacz fazy + lampki mocy to widziałem jedną - Scotta z lat 50-tych LK150 na KT88/6550

Producent pisze "power amplifier" a na pokładzie jedna 6sn7 + 2 *300B PSE +5u4g na kanał. Jedno co mnie zastanawia to fakt że producent od jakiegos czasu wprowadził na rynek równolegle wzmacniacz wzmacniacz o tej samej nazwie z 2*300b ale inną konfiguracją stopnia wstępnego z dopiskiem "low gain" i duzo mniejszej czułości.

 

Drugą pozycję mogę pożyczyć do odsłuchu. Wyrobisz sobie własne zdanie.

 

Można się w kolejce zapisać ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

. . . Dead kennedys nie byli chłopcami ze szkółki niedzialnej i takie ugłaskiwanie raczej im niesłużyło...

 

No ale przeciez DK na pierwszej plycie byli jak ze szkółki ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.