Skocz do zawartości
IGNORED

Co wymienić w epos m22i


malikali

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio poeksperymentowałem trochę z elementami zwrotnicy w epos m22i,

znajduje się tam na wysokotonowym filtr złożony z jednego kondensora bennic 2.2uf i rezystora metalizowanego

2.2ohm, głośnik średnioniskotonowy jest filtrowany mechanicznie.

 

Na początek wymieniłem ten kond na scr kp było fajnie ale jakoś wysokie tony zostały trochę

wyprane z detali dźwięk za bardzo złagodniał jak dla mnie, zamówiłem scr mkp na 630V i jest lepiej

ponieważ dźwięk nie został tak bardzo złagodzony i ma sporo detali.

Wymieniłem rezystor metalizowany na mills efekt po miesiącu czasu podobny jak z wymianą

kondensatora na scr kp co prawda dźwięk złagodniał na górze, ale kolumny zagrały ciemniej

bo wysokie tony wycofały się trochę.

 

Eposy nie grają mi z jakimś super wzamkiem ale myślę ze nie najgorszym jest to rxv3900

wzmacniacz gra raczej ciepło.

 

Co by Panowie polecali jeszcze wypróbować w torze tweetera żeby jakościowo podnieść tor

ale nie wygładzać za bardzo góry?

Jedyna rzecz która mi nie pasuje z scr mkp to trochę suchy dźwięk na górze zastanawiam się czy to wina scra czy kopułki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/84203-co-wymieni%C4%87-w-epos-m22i/
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy ten pierwszy kondensator jaki zastosowaleś to był z folia cynową (kp-sa)czy też zwykły(mkp).Na jakie napięcie był ten pierwszy kondensator?Z moich doświadczeń wynika,że te z folią cynową są bardzo szczegółowe.Trzeba jeszcze pamiętac o kierunkowości kondensatora.Na rezystor proponuję Caddock MP albo MOX z Qba.

Tak pierwszy dałem kp-sa 100V i dźwięk stał się za bardzo wygładzony w połączeniu z ciepłym wzmacniaczem

zrobiła się klucha. Potem poszedł kond scr mkp na 630V i lepiej się wpasował.

Z ta kierunkowością to nie wiem tak do końca czy to ma sens bo nawet jak by się sugerować tymi napisami

to i tak nic nie da bo są różnie znaczone.

 

- czy napięcie kondensatora ma wpływ na dźwięk w torze wysokotonowym ?

- gdzie można kupić te rezystory Caddock MP ?

Hmmm, znam te kondensatory Bennic, są bardzo specyficzne, u mnie w zwotnicach mocno zamulały górę, ale dawały ciekawą, kremową barwę. Dla ostro grających tweeterów nawet porządany efekt. Natomiast dynamika i szczegółowość, bardzo słabe. Chyba warto wymienić. Ja proponuję takie rozwiązanie: kup sobie w QBA Audyn MKP, zwykłe, na 400V, kup parkę 1,5uF, parkę 0,56uF i dwie parki 0,22uF, eksperymentuj łącząc Audyny równolegle, np. 1,5+0,56, następnie 1,5+0,56+0,22, itd. Z mojego doświadczenia wynika, że lepiej dać kilka mniejszych wartości połączonych równolegle. Takie dostrojenie wysokotonówki jest na serio niesamowicie precyzyjne i łatwe w wykonaniu. Rezystora bym nie zmieniał. Nie wiem, co to jest za wysokotonówka, jeśli ma ferrofluid, warto go usunąć. Ferrrofuid brudzi dźwięk, tłumi mikrodetale, dodaje szorstkości.

Witam.

Elementy które zastosowałeś są na tyle dobre,że nie powinny ograniczać jakości wysokich tonów. Moim zdaniem problem leży w doborze wartości pojemności i rezystancji. Kondensator i rezystor które wlutowałeś mogą znacznie różnić się od tych oryginalnych z powodu rozrzutu parametrów (tolerancja zapewne 5%). Z twojego opisu wynika,że potrzebujesz ożywić nieco tony wysokie i górną średnicę. Proponuję do kondensatora dolutować równolegle pojemność ok. 0,1uF a oporność rezystora zmniejszyć dodając równolegle 47 Ohm. A może wystarczy tylko jeden z tych zabiegów,tylko trzeba ustalić eksperymentalnie-który. Jako kondensator bocznikujący dobrze sprawdzi się ruski PIO.

Pozdrawiam.

Witam.

Elementy które zastosowałeś są na tyle dobre,że nie powinny ograniczać jakości wysokich tonów. Moim zdaniem problem leży w doborze wartości pojemności i rezystancji. Kondensator i rezystor które wlutowałeś mogą znacznie różnić się od tych oryginalnych z powodu rozrzutu parametrów (tolerancja zapewne 5%). Z twojego opisu wynika,że potrzebujesz ożywić nieco tony wysokie i górną średnicę. Proponuję do kondensatora dolutować równolegle pojemność ok. 0,1uF a oporność rezystora zmniejszyć dodając równolegle 47 Ohm. A może wystarczy tylko jeden z tych zabiegów,tylko trzeba ustalić eksperymentalnie-który. Jako kondensator bocznikujący dobrze sprawdzi się ruski PIO.

Pozdrawiam.

Ja z kolei mam złe doświadczenia z bocznikowaniem "ruskimi" PIO, i w ogóle bocznikowaniem. Mieszanie różnych kondensatorów, różnych producentów zazwyczaj kończyło się... stratą czasu. Relacja jakość/cena, zwykłe Audyny są bezkonkurencyjne.

W moim wpisie nie chodziło mi o "bocznikowanie" jako sposób na osiągnięcie określonego charakteru brzmienia poprzez dobór "specjalnych" typów elementów ale o osiągnięcie pożądanej wartości pojemności, której nie da się dobrać w inny sposób.

Hmmm, znam te kondensatory Bennic, są bardzo specyficzne, u mnie w zwotnicach mocno zamulały górę, ale dawały ciekawą, kremową barwę. Dla ostro grających tweeterów nawet porządany efekt. Natomiast dynamika i szczegółowość, bardzo słabe. Chyba warto wymienić. Ja proponuję takie rozwiązanie: kup sobie w QBA Audyn MKP, zwykłe, na 400V, kup parkę 1,5uF, parkę 0,56uF i dwie parki 0,22uF, eksperymentuj łącząc Audyny równolegle, np. 1,5+0,56, następnie 1,5+0,56+0,22, itd. Z mojego doświadczenia wynika, że lepiej dać kilka mniejszych wartości połączonych równolegle. Takie dostrojenie wysokotonówki jest na serio niesamowicie precyzyjne i łatwe w wykonaniu. Rezystora bym nie zmieniał. Nie wiem, co to jest za wysokotonówka, jeśli ma ferrofluid, warto go usunąć. Ferrrofuid brudzi dźwięk, tłumi mikrodetale, dodaje szorstkości.

 

Bennic mkp które epos dał w m22i nie pasowały do moje elektroniki w ogóle po wygrzaniu słaba góra.

Co ciekawe posiadam tez m5i w których siedziały mkt bennic te z kolei grały suchym dźwiękiem i wymiana na mkp scr

dała dużo pozytywnego, szkoda tylko że w epos m5i jest filtr z 2 kondensatorów o pojemnościach 12uf i 4.7uf to

nie daje dużego pola do kombinacji bo takie pojemności to spory wydatek, ale jestem zadowolony teraz z nich bo jest

lepiej niż było. Natomiast m22i to też dla mnie stereo i pojemność 2.2uf pozwala na trochę bardziej śmiałe kombinacje.

Teraz w m22i mam scrmkp które się nawet dobrze sprawują, zastanawiam się co by dały QBA Audyn MKP w porównaniu z scr mkp

Bennic mkp które epos dał w m22i nie pasowały do moje elektroniki w ogóle po wygrzaniu słaba góra.

Co ciekawe posiadam tez m5i w których siedziały mkt bennic te z kolei grały suchym dźwiękiem i wymiana na mkp scr

dała dużo pozytywnego, szkoda tylko że w epos m5i jest filtr z 2 kondensatorów o pojemnościach 12uf i 4.7uf to

nie daje dużego pola do kombinacji bo takie pojemności to spory wydatek, ale jestem zadowolony teraz z nich bo jest

lepiej niż było. Natomiast m22i to też dla mnie stereo i pojemność 2.2uf pozwala na trochę bardziej śmiałe kombinacje.

Teraz w m22i mam scrmkp które się nawet dobrze sprawują, zastanawiam się co by dały QBA Audyn MKP w porównaniu z scr mkp

Audyny MKP na 400V zawsze dodawały u mnie przejrzystości. Metodą, jaką Ci opisałem zmodyfikowałem już kilka zestawów kolumn, efekty były wyjątkowo pozytywne. Ale ważniejsza od tego, czy Audyn, czy SCR, jest pojemność. Z 2,2uF nie masz pola manewru w "dół". Można też wymienić kabelki pomiędzy głośnikiem a zwrotnicą, to kolejne pole do eksperymentów. U mnie to zazwyczaj nieśmiertelny Kimber 4PR.

Witam.Podobny efekt zamulenia miałem stosując kondensatory na 1ooV na wyjściu odtwarzacza.Po wymianie na kondensatory na 630V poprawiła się dynamika i balans tonalny.Mowa o typie kp.Dlatego uważam,że napięcie na jakie jest przystosowany kondensator także ma znaczenie.Kierunkowość kondesatora powinieneś określić na podstwie odsłuchu,co w moim przypadku nie było łatwe,subtelne zmiany.Porządne firmy zaznaczają zewnętrzną okładzinę.Rezystory Caddock można kupić np. w Elfa ,Farnell,Partsconnexion,Allegro,może jakiś forumowicz.W mojej opini te rezystory są po prostu neutralne.Dobrą opinią cieszą się kondensatry firmy Jantzen z seri Superior.

15W caddock MP namierzyłem już, zastanawiam się czy rezystor ten trzeba mocować do radiatora? jego budowa sugeruje taką potrzebę.

No i jak on wypada jak by go zestawić z mills które miałem, ktoś porównywał może je?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam ponownie

 

Postanowiłem trochę pokombinować jeszcze z przewodami, dotychczas miałem procab ls25 jeszcze z poprzednich zestawów. Zakupiłem do testów kable z podobnej półki cenowej ale innego pokroju klotz LY225. Do tej pory raczej podchodziłem dystansem do kabli głośnikowych bo średnia była moja wiara w nie, aż do dziś. Okazało się iż klotz gra zupełnie inaczej dźwięk jest bardziej zarysowany wyostrzona aż za bardzo góra wyraźniejsza średnica, ogólnie sam kabel zrobił to co chciałem ale trochę przesadził. Zacząłem się zastanawiać czemu prawie identyczne przewody grają zupełnie inny dźwięk, dopatrzyłem się tylko jednej istotnej różnicy klotz LY225 to kabel który składa się z 50 nitek po 0,50mm a procab składa się z 210 nitek o grubości 0.12mm. Pyzatym same kable różnią się w niewielkim stopniu pojemnością parametry wklejam poniżej.

 

Pro cab LS25

przekrój żyły: 2,5 mm2

wykonanie żyły: BC 30 x 7 x 0.12 mm

izolacja zewnętrzna: PVC

kolor kabla: czarny

średnica zewnętrzna: 9 mm

impedancja żył: 6,6 Ohm/km

pojemnosć żyła - żyła: 118 pF - metr @ 1kHz

 

klotz LY225

Przekrój poprzeczny rdzenia 2.5 mm2

Rdzeń (ilość włókien/grubość) 50x0.25 mm

Materiał rdzenia miedź beztlenowa

Izolacja rdzenia - PVC

Średnica zewnętrzna 7.5 mm

Impedancja rdzenia [W/km] <7.5

Pojemność (1 kHz,pF/m) 170

 

Skad bierze się taka ogromna różnica w brzmieniu czy ma na to wpływ ilość i grubość nitek w przewodzie? Mam w planach zakupić jeszcze kabel LY240 ale nie wiem czego się spodziewać. Czy ktoś miał podobne doświadczenia z przewodami?

Witam.Rezystory MP oczywiscie mają być na radiatorze(w przypadku toru wysokotonowego radiator nie musi być duży).To jak kabel przesyła sygnał elektryczny zależy właśnie od jego budowy.Niestety.Fakt ,że zastosowano w jednym i drugim przypadku miedź o pododobnym przekroju znaczy tylko tyle,że oba kable przewodzą prąd elektryczny.

Witam. Dzięki wszystkim za wskazówki będę działał póki co testując kable. Rezystory na razie zostawiam jakie są, te caddock mp trochę przyznam kłopotliwe bo wartości musiał bym mieć 2ohm i 0.20ohm w szeregu, czyli 2 rezystory na stronę do tego radiatory.

Hehe, świetny temat, ale nie do tej zakładki.

Masz bardzo słabe kable, to są słynne zamulacze.

Zacznij słuchać kabli ;) te kolumny tego wymagają, na początek tanie Audionovy, nawet aquarius ? po 12zł/m jest świetny, zaskoczony jakością kupiłem wyższy model i chyba już ich nie zmienię.

Spróbuj 50Ohm albo 70Ohm kabli koaksjalnych jako głośnikowca, moje Aircom Plusy brzmią dość świeżo i dynamicznie.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.