Skocz do zawartości
IGNORED

Fascynacje jazzowe


Rekomendowane odpowiedzi

W dzisiejszych fascynacjach jazzowych ponownie Joe Lovano, Blue Note i płytki Trio Fascination - Edition One oraz Edition Two.

Pierwsza edycja nagrana została 16 i 17 września 1997 roku z Elvin'em Jones'em i Dave'em Holland'em. Druga to 14 i 15 czerwiec 2000 rok. W przypadku Edition Two mamy do czynienia z czterema sesjami w oddzielnych składach. Trio #1 to oczywiście lider, Cameron Brown i Idris Muhammad; nagrania od 12:00 pm do 6:00 pm, 14/06/2000. Trio #2 nagrane zostało z Billy Drewes'em i Joey Baron'em pomiędzy 7:30 wieczorem i północą, też czternastego czerwca 2000 roku. Trio #3 to z kolei Toots Thielemans i Kenny Werner - nagrania z 15 czerwca, od południa do godziny piętnastej. Trio #4 kończy przygodę z fascynacjami, a w rolach głównych wystąpili Dave Douglas i Mark Dresser. Nagrań dokonano od osiemnastej do dziewiątej wieczorem, również piętnastego czerwca 2000 roku. Cała dwudniowa sesja odbyła się w słynnym nowojorskim studio Avatar, a nagrań dokonał James Farber. Pierwsza edycja z 1997 roku to również Avatar i ten sam inżynier nagrań. Jak widać, w Edition Two nie tylko została podana data i miejsce nagrań, ale i dokładne godziny dwudniowej sesji.

Cały koncept pierwszej edycji zainspirowany był słynnym trio Sam'a Rivers'a z Barry Altschul'em i Dave'm Holland'em. Te wyjątkowe sesje odbywające się w legendarnym nowojorskim lofcie Sam'a i Beatrice Rivers - Studio Rivbea - były motorem napędowym młodego wówczas Joe Lovano, który po przyjeżdzie w latach siedemdziesiątych do Nowego Jorku miał okazję poznać Dave Holland'a podczas odbywających się tam gigów. Zaangażowanie do nagrania płyty Edition One Elvin'a Jones'a, nadały dodatkowo płycie Coltrane'owskiego spojrzenia i orientacji, co spotęgowało w moim odczuciu wymiar oraz moc pierwszej edycji. Płytka druga to różne konfiguracje instrumentów, gdzie oprócz klasycznej sekcji i instrumentów dętych Lovano, słuchamy zestawień z harmonijką i fortepianem, dwóch saksofonów oraz perkusji czy też trąbki Douglas'a, basu Dresser'a i perkusji - na której gra Lovano!

Dwie znakomite płyty w klimatach bopowych, freejazzowych, z potężną dawką improwizacji oraz przewspaniałym soundem i językiem wypowiedzi genialnego Joe Lovano. Jest to mistrzowska sesja zaawansowanego jazzu... This is it!

 

Pozdr, M

 

61im-td0JcL._SL500_AA300_.jpg61b88bQjlqL._SL500_AA300_.jpg

Parker's Mood

Nagrywanie w kościele bez żadnych ustrojów akustycznych i innych polepszaczy, tylko z wyczajonych osłon, wręcz przepiękne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Azus

żadnych ustrojów akustycznych i innych polepszaczy,

 

Dobrze przypatrzyłeś się nagraniu? Oni są obstawienie ustrojami akustycznymi. Te ekrany, to właśnie ustroje.

Dobrze przypatrzyłeś się nagraniu? Oni są obstawienie ustrojami akustycznymi. Te ekrany, to właśnie ustroje.

Właśnie,..Marek, napisałem o wykonanych ustrojach w własnym zakresie, jakieś formatki owinięte kocami, napisałem ( zwyczajnych osłon )

ale odgrywają swoją rolę. to są ustroje.

Edytowane przez Azus

To jest piękna płyta, spokojna i nostalgiczna; zresztą flugelhorn zawsze wprawia mnie w nostalgiczny nastrój, a tutaj Hargrove pogrywa, to już w ogóle miazga!... No i Gibson L5 Russell'a Malone brzmi zjawiskowo - wzór gitary jazzowej. Generalnie Chesky nagrywa w takich miejscach i akustyka pomieszczeń oraz specyficzny pogłos jak i cała aranżacja nagrania włącznie z dobranymi kablami mikrofonowymi, preampami, filtrami i... a jakże... kablami AC i kondycjonerami sieciowymi stanowi jedną integralną całość. Do monitoringu użyto głośników PMC LB1, natomiast kable mikrofonowe to zrobione na zamówienie Crystal Cable. Cała płyta brzmi zjawiskowo i jest świetna. Nagrania dokonano tradycyjnie w Kościele Św. Piotra w Nowym Jorku - 14 pażdziernika 2008 roku. Bardzo dobra selekcja!

Dobra prezentacja Azus, thx...!

 

510H-X23H6L._SL500_AA300_.jpg

 

Pozdr, M

Parker's Mood

To jest piękna płyta, spokojna i nostalgiczna; zresztą flugelhorn zawsze wprawia mnie w nostalgiczny nastrój, a tutaj Hargrove pogrywa, to już w ogóle miazga!... No i Gibson L5 Russell'a Malone brzmi zjawiskowo - wzór gitary jazzowej. Generalnie Chesky nagrywa w takich miejscach i akustyka pomieszczeń oraz specyficzny pogłos jak i cała aranżacja nagrania włącznie z dobranymi kablami mikrofonowymi, preampami, filtrami i... a jakże... kablami AC i kondycjonerami sieciowymi stanowi jedną integralną całość. Do monitoringu użyto głośników PMC LB1, natomiast kable mikrofonowe to zrobione na zamówienie Crystal Cable. Cała płyta brzmi zjawiskowo i jest świetna. Nagrania dokonano tradycyjnie w Kościele Św. Piotra w Nowym Jorku - 14 pażdziernika 2008 roku. Bardzo dobra selekcja!

Dobra prezentacja Azus, thx...!

 

510H-X23H6L._SL500_AA300_.jpg

 

Pozdr, M

Uwielbiam realizacje płyt Chesky,ego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tradycjo! Ojczyzno moja! Ty jesteś jak zdrowie.

Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie, kto cię stracił.

Dziś piękność twą w całej ozdobie, widzę i opisuję, bo tęsknię po tobie.

 

5178XWnEr2L._SL500_AA280_.jpg5120XXYVVfL._SL500_AA300_.jpg41RBTSV2KQL._SL500_AA300_.jpg9635224128a0202c50e19010.L._AA300_.jpg51pe3mfhpZL._SL500_AA300_.jpg51QeT3qC1IL._SL500_AA300_.jpg

Parker's Mood

cezary>

 

Żadna z płyt wspominanych przez Mark'a nie powstała w latach 60-tych. Cztery nagrano w latach 50-tych, a dwie - o dziwo - w drugiej połowie lat 80-tych. W 60-tych latach panowały zupełnie inne trendy.

Nagrywanie w kościele bez żadnych ustrojów akustycznych i innych polepszaczy, tylko z wyczajonych osłon, wręcz przepiękne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obszerne prace nad projektem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1000x500pxll46778fe4563.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mark - to ma być tradycja? Wolne żarty!

To jest prawdziwa tradycja:

 

Bardzo cenna uwaga Witku B i jak najbardziej interesujący film. Chodziło mi bardziej o klimaty od modern jazzu... i nie wywołując Bird'a, Dizzy'ego czy też wielu innych głównych graczy, takie nazwiska jak Coleman Hawkins, Ben Webster, Lionel Hampton... (którzy przecież też są głównymi graczami)... zawsze jednak będę kojarzył z tradycją.

 

Pozdr, M

Parker's Mood

  • 2 tygodnie później...

Wpadła mi w ręce ta wspaniała płyta:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Polecam!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SzuB

Dzięki SzuB '-)

Mam tę płytkę i tylko mogę potwierdzić jej wspaniałość. Zapomniałeś wspomnieć, że dołączony dysk DVD robi również wrażenie. Prawie godzina jazdy na maxa podczas sesji nagraniowej w znakomitym Clinton Studio. Ron Carter i Jack DeJohnette to absolutne mistrzostwo! Tak się gra Jazz! McCoy Tyner & Friends!

Obejrzałem DVD ponownie po Twoim wpisie i czułem się jak na koncercie. Jak zagrali Mr.P.C. ze Scofieldem, to miałem ochotę wskoczyć do telewizora i pogratulować artystom tego wspaniałego projektu!... '-) Totalne zawodowstwo i absolut jazzowy!

Sama płyta CD jest znakomita, a dołączony materiał DVD ze studyjnej sesji live jeszcze bardziej znakomity! To trzeba koniecznie zobaczyć! Wspaniała edycja z Half Note Records!

 

Pozdr, M

Parker's Mood

No ja właśnie jeszcze nie obejrzałem, ale prędko to uczynię. Przyznam, że lubię Marca Ribota i to po jego linii wpadłem na ten projekt. Ale właśnie - dla mnie to też jest kwintesencja jazzu. Choć znam takich, którzy niemal bez przerwy słuchali płyty Tynera "Enlightenment" jako objawienia lub - nomen omen - oświecenia jazzowego i nic ich nie jest w stanie od tego albumu jako wzorca odciągnąć :)

Clinton Studio to naprawdę znakomite miejsce, ale jednak magię studia nie tworzy samo miejsce czy też najwyższej jakości sprzęt, tylko muzycy i jak najbardziej atmosfera towarzysząca nagraniom... W wypadku tych nagrań jest właśnie magicznie, co zobaczysz po obejrzeniu DVD. Napisz kilka słów po zaliczeniu tej wspaniałej i jakże dojrzałej sesji...

 

Pozdr, M '-)

Parker's Mood

The "boss" of modern tenor sax... the father of jazz saxophone... Sonny Meets Hawk!

 

Sonny Rollins; tenor sax / Coleman Hawkins; tenor sax / Paul Blay; piano / Bob Cranshaw or Henry Grimes; bass / Roy McCurdy; drums - recorded July 15 and 18, 1963 at the RCA Victor Studios, NYC / Recordings engineers: Paul Goodman and Mickey Crofford / Produced: George Avakian / Reissue producer by Orrin Keepnews - remastered edition in 1996 at BMG Studios, NYC.

 

Legendarne nagranie i spotkanie dwóch gigantów. Klasyczne jazzowe klimaty, awangardowa gra Rollinsa, tradycyjna odpowiedz Hawk'a i jak najbardziej modernistyczne dzwięki fortepianu Paul'a Bley'a. Znakomita płyta pod każdym względem, która w ostatnich dniach nie wychodzi z mojego odtwarzacza! Remasterowane wydanie z 1999 roku zawiera bonus z dodatkowymi trzema nagraniami z Don'em Cherry, Henry Grimes'em i Billy Higgins'em - sesja z 20 lutego 1963. Proszę Państwa, ta płyta to jazzowa jazda na maxa i totalny odjazd!!!

 

411KW2EJ5XL._SL500_AA300_.jpg

 

 

Pozdr, M

Parker's Mood

Właściwie do tego wątku o fascynacjach jazzowych i moich odkryciach powinienem wpisac nowego pianistę:

Michel Bisceglia . Jestem pod dużym wrażeniem stylu kompozycji i sposobu gry oraz interpretacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pianista sam o sobie - interesujące - polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tego słucham dość często.Rewelacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Magnepan

Moje kolejne odkrycie (Mark, jeszcze nie oglądałem DVD McCoya, ale pamiętam) - oto Uri Caine, który tu wziął się za Mahlera. No, ale moim zdaniem, tak się wziął, że hej! Posłuchajcie:

 

SzuBa ale kakofonia ! wytrzymałem 3 min.Total Disaster.

Gorzej jak w remizie Strażackiej.To nie na moje zszargane nerwy.I Ty naprawdę się tym zachwycasz ???????

Po prostu nie wierzę.

Edytowane przez Magnepan

Tak, to (Uri Caine) jest zajebiste. Awangardowe, mnóstwo dźwięków i pomysł. "Panie Janie" i żałoba. Przecież to nie jest do relaksu. Do relaksu to jest pitolenie miękkimi paluszkami po cienkim pianinku, które nie męczy, ale mnie nudzi. Takie "smuuuuuthy" jazzowe. A Mahler plus ta aranżacja to po prostu szeroki gest artystyczny, propozycja, do słuchania czasami. I nie przez YouTube. Tak uważam. Ale co kto lubi.

Edytowane przez SzuB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yukimi Nagano.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Magnepan

W rysującym się na horyzoncie sporze o to, czym jest jazz, oto moja definicja:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

SzuBa Twoje propozycje nie są za bardzo odkrywcze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.