Skocz do zawartości
IGNORED

Fascynacje jazzowe


Rekomendowane odpowiedzi

  • Redaktorzy
2 minuty temu, Ajothe napisał:

Z ostatnich płyt "From this place" jest rewelacyjna. 

Lubię do niej wracać.

24 minuty temu, xajas napisał:

Oczekiwalem czegos podobnego jak ponizsze dwie plyty. Obydwie mnie zauroczyly

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pierwsza nagrana w jeden wieczór.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

W sieci wyglada inaczej.

Juz leci. Dobra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Posłuchajcie solowych płyt Chada Wackermana. Grał ongiś między innymi u Zappy i Allana Holdswortha. Ten drugi jest również obecny na płytach Chada.
Jest ich tylko 5. 
Właśnie do niego wróciłem i odczułem niezwykłą przyjemność podczas słuchania jego muzyki. Ostatnio ciężko mi było znaleźć coś równie satysfakcjonującego w muzyce jazzowej.
Może oprócz świetnego moim zdaniem boxu Davida Murray'a - Octets z 2011 roku, o którym pisałem wcześniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja z kolei na letni wieczór mam propozycję klasyczną. Muzyka, która się nigdy nie starzeje, muzyka starych mistrzów.

Nie, nie odkryłem tego w jakiś szczególny sposób. Ot, przeglądałem ofertę dwóch dużych księgarni i zwróciła moją uwagę edycja winylowa w serii Tone Poet.

Mowa o Caddy for Daddy Hank'a Mobley'a.

Pierwszy tytułowy utwór albumu mógłby moim zdaniem być pozwany za plagiat Sidewinder'a przez Lee Morgana .

Gdyby sam Lee Morgan tutaj nie grał 😊 No ale gra 😆Zresztą inny jest timing utworu.

Skład wybitny, dochodzi Mc Coy Tyner no i jeszcze dwóch znanych muzyków.

Ja bardzo lubię taki rytmiczny i w miarę spokojny jazz. Polecam. Co tu zresztą nie polecać skoro Hank'a Mobley'a nie znam nic złego, co by nie intrygowało czy zaciekawiało.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
matko co za brzmienie....wspaniałe, jesli zły dział to przepraszam, ale nie wiem gdzie można sie tym podzielić
 
Bardzo przyjemne granie. Choć z tej płyty (premiera we wrześniu) zdecydowanie bardziej pasuje mi ten utwór:



Chyba jest "bardziej jazzowy" ;)

Jeśli ktoś może polecić coś podobnego, będę bardzo wdzięczny.


Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Słucham dalej saksofonisty Davida Murraya i wszystkie płyty chłonę pozytywnie jak gąbka. Czy to jest oktet, czy mniejsze składy, to muzyka zawsze jest porywająca. Ten jazz mi bardzo odpowiada. Jest zróżnicowany, ciekawy i wciągający, gra muzyków wybitna, wyborna jakość realizacji.

Polecam odjazdową płytę nagraną w trio (bop pomieszany z free) - Sweet Lovely (1979).
Ale to tylko mój faworyt z ostatnio przesłuchanych. Inne też są na wysokim poziomie.

image.png.d56603f96db11d3ae4ceb9629b3f3326.png

Skład:

David Murray: tenor saxophone
Fred Hopkins: bass
Steve McCall: drums

Zapomniałem dodać, że ta płyta powinna spodobać się naszemu Pioraszowi, który lubi takie klimaty jazzowe.
@piorasz- gdzie Ty się podziewasz? Posłuchaj Davida Murraya. 

 

Alfa Mist, Junior Braguina....
Jak ktoś zna coś równie zajebistego też byłbym wdzięczny, no poza rapsami, bo przewijam
 

Robert Glasper

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jill Scott

IMG_6609.thumb.jpg.dd647281a46346a955a9f7bc0498b5a0.jpg

Akua Naru

IMG_6611.thumb.jpg.dbd4d47f5d86e6c46a3a8a643ebc852e.jpg

Erykah Badu

IMG_6612.thumb.jpg.8c2c5771a58609c93f80730c9bb848af.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 5.07.2023 o 14:52, soundchaser napisał:

Ostatnio ciężko mi było znaleźć coś równie satysfakcjonującego w muzyce jazzowej.
Może oprócz świetnego moim zdaniem boxu Davida Murray'a - Octets z 2011 roku, o którym pisałem wcześniej.

David Murray jak i wielu innych wybitnych jazzmanów nagrywających dla Soul Note i Black Saint, 'zostało kompletnie poskładanych' do pudełek CAMJazz i zwrócenie uwagi na ten 'etap jazzu' jest grą wartą świeczki. Dużo płyt z katalogu Soul Note & Black Saint nie zostało jeszcze ujętych w pudełka CAMJazz, ale są dostępne na oryginałach, więc większych problemów z dostępem do tych wartościowych rzeczy nie ma. Generalnie, mamy bardzo mało propozycji z Soul Note i Black Saint, a są to wyjątkowe i znaczące wytwórnie w jazzowym zgiełku. Black Saint skoncentrowana była na bardziej wyszukanej stylistyce, improwizacji i nurcie awangardowym, natomiast Soul Note bardziej popychała jazz w kierunku tradycyjnym. Tak czy siak, warto poświęcić czas na odkrycie wielu wartościowych tytułów pochodzących od tych dwóch włoskich gigantów, które miały swój 'czas' i zapisały się na jazzowych kartach historii ogromnym dorobkiem - wybór muzyki jazzowej z Soul Note i Black Saint jest naprawdę imponujący. Tak jak w przypadku ECM, dla Soul Note & Black Saint nagrywali 'wszyscy' najważniejsi i wszyscy najlepsi - oprócz włoskiej sceny jazzowej, katalog firmy oferuje nagrania gigantów z samego jazzowego szczytu.

Oczywiście zachęcam do przyjrzenia się również i innym niebagatelnym labelom, które do dzisiaj  stanowią rdzeń zarówno muzyki improwizowanej jak i jazzu zahaczającego o contemporary i oczywiście tradycyjną stylistykę. Znakomitą wytwórnią jest szwajcarska Hat Hut Records, niemiecka FMP, Jazzwerkstatt, francuska Marge, Rogue Art... nie zapominając oczywiście o amerykańskiej CIMP i, a jakże, polskiej Not Two.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_6732.thumb.jpg.53edbe8d40a2ea986f663b279289343a.jpgIMG_6733.thumb.jpg.414916318791759a3f2cfd12675b02c4.jpgIMG_6734.thumb.jpg.ead4eeddca5296dc7234838fe0e061d7.jpgIMG_6735.thumb.jpg.bf70c615c185e2b04af1699c48b1ea4f.jpgIMG_6737.thumb.jpg.1b69e0e4458266d86a0efa21e9ba1d8f.jpgIMG_6739.thumb.jpg.ff4978df6498ba865d28fc971601bb04.jpgIMG_6740.thumb.jpg.7f5d9aa1b5be38d650399f38539d80dd.jpgIMG_6741.thumb.jpg.df0604f83ca504ab55dd3d8bdce4b447.jpgIMG_6742.thumb.jpg.73cacd15fc500e4691a69ef17c83f022.jpgIMG_6743.thumb.jpg.42454fa6735ea01f815b1b4b4664849d.jpgIMG_6744.thumb.jpg.94d048b296da49a6c3cd0fe66b75a41f.jpgIMG_6747.thumb.jpg.4fcc51f21edbae7cd5f27b2b5e2b41a3.jpgIMG_6745.thumb.jpg.adae86611e0f052a93b72b33e543658e.jpgIMG_6746.thumb.jpg.0453d8752975d075062575cd7040871d.jpgIMG_6749.thumb.jpg.78abcf1e8d2ae6f83d581bcc7d78428c.jpgIMG_6751.thumb.jpg.b774ed438ead325a408b261b65017b01.jpgIMG_6748.thumb.jpg.0d4f909da06592275d96292b5a932e90.jpgIMG_6750.thumb.jpg.491b496af5ca82d041e4e01a85dab9bb.jpgIMG_6754.thumb.jpg.deaf0e301fbcc38a60b1aefaaa3da61f.jpgIMG_6752.thumb.jpg.93157e280a87f925527d83c7a108a810.jpgIMG_6756.thumb.jpg.b23a9677a66aaa865893688ecc3d5bcc.jpgIMG_6755.thumb.jpg.414aa75ed6f7c0a62bc2883b03806706.jpgIMG_6758.thumb.jpg.8a6cfc099da5a5db767e93192881204a.jpgIMG_6757.thumb.jpg.b67e18ebe5b0d4ca8d74ab696f03fbf4.jpgIMG_6760.thumb.jpg.b4bb85778f1280ff24aecb7c0f10650c.jpgIMG_6759.thumb.jpg.71c04dce63a9afbc1b23a0417a86bcdd.jpgIMG_6762.thumb.jpg.0e6a35075e97332356dab87c47de3aa2.jpgIMG_6761.thumb.jpg.0d0501bd305814c439521a5c2fd11ec5.jpgIMG_6763.thumb.jpg.efcecfb36988c0992bc150f6c127dd2d.jpg

 

Marge Records

IMG_6764.thumb.jpg.fc683ab77b56c7d63df71ac9d467af4e.jpgIMG_6765.thumb.jpg.b722faea53bd74fa35f3d435127c6e86.jpgIMG_6766.thumb.jpg.296e8eb9f2c6a77a761dddff6ccf3497.jpgIMG_6767.thumb.jpg.a89ba5814fe6a51856e0e3263e65eb7e.jpgIMG_6768.thumb.jpg.a3543a1b61e339c734c2377edd1a7537.jpg

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago
Edyt Techniczny

Parker's Mood

Not Two Records

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_6770.jpgIMG_6771.jpgIMG_6772.jpgIMG_6773.jpgIMG_6774.jpg

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

20 godzin temu, Lech W napisał:

Muzyka, która się nigdy nie starzeje, muzyka starych mistrzów.

Hank Mobley - 'wielka' postać w jazzowych dziejach, ale tak jak wielka, tak i niestety niedoceniona w bopowej rzeczywistości tamtych lat. O mały włos i ten sam los spotkałby Joe Hendersona. Niestety tak się dzieje i taka jest rzeczywistość - wielu mocno utalentowanych muzyków i wielkich artystów mierzy się z wyzwanianiami jakie stawia jazzowy świat - jedni wytrzymują i grają do końca nie patrząc na korzyści materialne, inni rezygnują i zajmują się zupełnie czymś innym... a jeszcze inni pogrążają się w la la land.

Hank Mobley, to przykład artysty, który grał do 'końca', chociaż 'pogrążenia' nie były mu obce - znakomity muzyk i znakomity jazzman. Lubię praktycznie wszystko z Blue Note z lat 60-tych. 'Peckin' Time' dobra, zresztą kilka rzeczy z lat 50-tych też daje radę, ale wiadomo jak jest - co za dużo, to niezdrowo. I tak jest z całym Hankiem Mobley - co za dużo, to niezdrowo. Jakkolwiek nie spojrzeć i nie posłuchać, Hank Mobley, to pierwsza liga jazzowego maistreamu i bopowego myślenia.  Brał udział w wielu kultowych sesjach, zaczynając od pracy u Dizziego i w 'The Max Roach Quartet'... pracował w The Jazz Messengers i w Orkiestrze Duke Ellingtona, by ostatecznie skoncentrować się na własnych projektach i angażować się jako sideman czy też współlider. Brał udział w sesjach nagraniowych J.J Johnsona, Sonny Clarka, Milesa Davisa, Kenny Dorhama, Kenny Drew, Freddiego Hubbarda, Lee Morgana, Horace Silvera... Jackie McLeana, Herbie Hancocka, Granta Greena, Johnny Griffina, Archie Sheppa... aż do emerytury. Na emeryturze pojawił się gościnnie na jednym nagraniu trio Tete Montoliu i jego płycie dla SteepleChase 'I Wanna Talk About You'.

 

Parker's Mood

Chicago - dziękuję za wykład na temat Davida Murraya.
Tymczasem dalej odkrywam jego bogatą dyskografię. Jestem w roku 1991 i kolejna perełka nagrana w kwartecie:

A Sanctuary Within.

image.png.3d2bc3a45a83f65d62e3dfb158359fd8.png

David Murray — tenor saxophone, bass clarinet
Tony Overwater — bass
Sunny Murray — drums
Kahil El'Zabar — percussion, sanza, vocals

Z przesłuchanych kilkunastu płyt odrzuciłem na razie tylko 3.

W dniu 5.07.2023 o 11:29, soundchaser napisał:

Też jestem mocno rozczarowany ostatnią propozycją muzyczną Pata.
Ale nie co się dziwić...z wiekiem przychodzi refleksja, która często ma wpływ na twórczość.

Myślałem, że będę oryginalny w tym spostrzeżeniu ale widzę, że macie podobne odczucia.

Zazwyczaj staram się nie pisać negatywnych recenzji ale Dream Box Patha Metheny'ego to knot. Nudy na pudy i plumkanie. Nic nie poradzę, tak to oceniam.

Edytowane przez Lech W
8 godzin temu, Lech W napisał:

Nudy na pudy i plumkanie

Zgadzam się.

Choć jak wiemy i plumkanie może być i bywa ponadczasowo urywajace duszę, przykładem tego samego Pata i Charlie Hadena - Beyond the Missouri Sky

Na tym potknięciu Mistrza, przesłuchałem jeszcze 3 płyty. I wyszło mi , że Metheny to jednak Metheny i ma na koncie świetne rzeczy. Te z Hadenem w szczególności.

No cóż, nie myli się tylko ten, co nic nie robi.

  • Redaktorzy

Kto był na koncercie Pata M. - proszę o serduszko.

Ja byłem w 2016 r.

Edytowane przez kangie
Dopisane słowo

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Widziałem kilka koncertów Pata, ale czas moich fascynacji jego muzyką już minął. Jego geniusz jest niepodważalny, chociaż szczerze mówiąc, ta lekkość i przede wszystkim 'miękkość' jego dżwięków zawsze mnie w jakiś sposób 'irytowałla'. Faktem jest, że nagrał kilka płyt naprawdę bardzo udanych i są to żelazne i niestarzejące się rzeczy jak dla mnie. Jakkolwiek nie spojrzeć na jego muzykę i dżwięki, jest to granie zawsze mistrzowskie. Moje żelazne rzeczy PM, to 'Trio 99 -> 00', 'Trio -> Live', 'Q&A', 'Rejoicing', '80/81' i z popowych przygód, to może koncert 'The Road to You'.

Wielu wszechstronnych i znakomitych gitarzystów, których kiedyś słuchałem, ale i wracam do nich dzisiaj, zahaczyło o lekką, smoothowo-popową formułę i poszło bardziej drogą komercji niż jakiegoś wyszukanego jazzu, chociaż początki mieli imponujące. Oprócz legendarnego George Bensona, ale i Lee Ritenoura, dobrym przykładem znakomitego jazzmana, kosmicznego technika z jednoczesnym fantastycznym feelingiem, jest Mark Withfield - gość, który po studiach w Berklee wrócił do rodzinnego NYC i od razu wszystkich 'załamał'. Zapowiadał się jako gitarzysta i muzyk jazzowy wielce obiecująco. Już na samym początku zaczął budować swoje 'resume' w zaskakującym tempie, w światłach jazzowej sławy i z obsadą mistrzów - każdy z nim chciał grać. Działo się to na początku lat 90-tych i w tych też latach nagrał kilka naprawdę dobrych płyt, po czym zwrócił się w stronę formuły pop i smooth, której za długo niestety nie można słuchać. Anyway, jego płyty 'Patrice', 'True Blue', '7th Ave. Stroll' i 'Fingerpainting' do dzisiaj lubię i ostatnio do nich wróciłem. Te rzeczy są zawodowe, z feelem i bez ściemy.

 

 

 

 

Parker's Mood

Tak , rzeczywiście Whitfield świetnie się  zapowiadał. Potem jakoś zniknął , przynajmniej dla mnie . Byłem na jakimś koncercie na JJ .

Tomasz Stańko - ur. 11/07/1942 - Happy Birthday Desperado!

Tomasz Stańko pierwszy raz zagrał na trąbce pod koniec lat 50-tych. Był wtedy harcerzem i jako jedyny chłopak w drużynie miał styczność z muzyką, więc wytypowano go do gry na trąbce sygnałówce. To był pierwszy kontakt Tomasza Stańko z tym instrumentem. W szkole muzycznej uczył się grać na fortepianie i skrzypcach i już wtedy słuchał jazzu w audycjach radiowych Willisa Conovera. Kiedy po szkole zdecydował się na powrót do instrumentu i muzyki, wiedział, że to będzie trąbka. Ze względu na jazz!

W jazzie pociągało Tomasza Stańko wiele rzeczy, ale przede wszystkim to, do czego miał skłonności, czyli do tego co nieustabilizowane i anarchistyczne. Gdyby urodził się póżniej, zostałby rockmanem albo hiphopowcem. Jazz był w 'opozycji' do szkoły, stabilizacji i mieszczeństwa, których wartości i status zapewniał mu dom rodzinny, ale pan Tomasz instyktownie czuł, że jednak jazz najbardziej pomoże mu w pokonywaniu słabości i zmianie osobowości.

 

 

 

 

Parker's Mood

Wałkuję tego Murraya cały czas i nadziwić się nie mogę ile ten gość nagrał świetnych płyt, a ja wcześniej prawie nic o nim nie wiedziałem.
Wkroczyłem w okres jego fascynacji jazzem etnicznym i to jest nadal świetna muzyka, a każda płyta inna.

Yonn-Dé (2002)- afrykańskie bębny, wokale "tubylców" i instrumenty dęte. Muzyczny klimat jak z jakiejś afrykańskiej wioski, do której przyjechał Murray z kolegami. 😉 

image.png.276361eb77f41e078c3a78c3dede286b.png

Now Is Another Time (2003) - już zupełnie inna muzyka, bardziej big-bandowe brzmienie i afro-kubańskie rytmy, więcej jazzu i bez wokali.

image.png.0f05cf9d78a59529ad1d342ee7a85257.png

Pozwolę sobie polecić z tej płyty ostatni utwór: Sad Kind of Love.
Ile w tej muzyce się dzieje! Porywający jazz i fantastyczne nagranie!

 

David Murray to gigant saksofonu i autor niezliczonych ilości płyt. Nie można zapominać o jego udziale w World Saxophone Quartet i nagraniach etnicznych  np. z K.  El Zabarem .

Wlasnie przypadkowo potknalem sie o bardzo przyjemna muzyczke, cos miedzy Return to Forever a Flora Purim

Jesli znacie wiecej podobnych grup/kawalkow jak ten ponizej, to prosze o dalsze propozycje.

Uwielbiam takie brzmienie 70 lat z mocnym ping-pong stereo i wibrujacym Fender Rhodes
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Recenzja:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

17 godzin temu, xajas napisał:

Uwielbiam takie brzmienie 70 lat z mocnym ping-pong stereo i wibrujacym Fender Rhodes emoji3.png
 

Posłuchaj np.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.