Skocz do zawartości
IGNORED

Wkładka do Pro-Ject'a


stork

Rekomendowane odpowiedzi

W piątek stanę przed koniecznością wyboru wkładki do RPM6SB: K4 lub K6. Niestety nie słuchałem do tej pory żadnej z nich, dlatego pozwalam sobie przenieść to pytanie z "zapomnianego" już wątku 8542.

 

W świetle informacji uzyskanych od dystrybutora (f-ma Voice z Cieszyna) K4 jest odpowiednikiem Grado Prestige Red, a K6 Gold Silver. Parametry techniczne zdecydowanie wsakazują na K6. Różnica w cenie to 110 zł (do przełknięcia), natomiast zły wybór wkładki już nie jest do przełknięcia (ile w końcu tych wkładek mogę mieć?).

Do tej pory uzyskałem tylko JEDNĄ i to dosyć niejednoznaczną opinię (Audio-Styl K-ce).

 

Proszę o opinię użytkowników/osób, które miały okazję słuchać ww. wkładek.

 

Pozdrawiam.

 

RPM6SB będzie grał z PhonoBoxSE oraz NAD352 z Dynaudio 52. MC chwilowo raczej nie wchodzi w rachubę :-(

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/8749-wk%C5%82adka-do-pro-jecta/
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Im lepsza, tym lepsza. Pro-Jecty mają potencjał. W teście wkładek MC z zakresu 2.500 GBP widziałem jako jeden z wykorzystanych gramofonów Pro-Jecta RPM4. Recenzent specjalnie zwrócił uwagę, że tak tani gramofon był w stanie oddać różnice pomiędzy wkładkami z tego zakresu cenowego, i w sumie grał nieźle. Tak więc nie ma co zastanawiać się, tylko brać co najlepsze. Jeśli nie MC (nawet wysokopoziomowa), to może jakaś wkładka Goldringa z serii 10xx? Zwróć uwagę, że najdroższa wkładka firmowana przez Pro-Ject to właśnie Goldring z tej serii. Może w ofercie Goldringa znajdziesz coś niedrogiego, a dobrego? A jeśli może być MC wysoki poziom, to sugeruję spróbować też Goldringa, albo coś z oferty Benz Micro.

jozwa maryn -> wielkie dzięki, nie będę ukrywał, że właśnie na Twój wpis liczyłem. Co lepsze, to lepsze (wpisy też) ;-)

 

Niestety, w ofercie Pro-Ject'a widzę tylko dwie wkładki (K-4 i K-6) i właśnie takie będą dla mnie dostępne w piątek. MC nisko, czy wysokopoziomowa kusi mnie bardzo (nigdy takich nie słuchałem, zawsze MM), ale gdzie w tym szaleństwie (cenowym) jest granica? Dlatego na początek chciałem ograniczyć się do wyboru między K-4 a K-6, ale jak widzę, nie uda mi się to tak łatwo.

 

Proszę jeszcze o wpisy.

 

Pozdrawiam

Jesli wkladki K sa produkowane przez Grado, to sprawa jest o tyle latwa, ze kazdy wyzszy model brzmi podobnie jak nizszy, lecz z minimalnie poprawiona jakoscia. Ogolne brzmienie, jest niemal identyczne. Z mojego doswiadczenia z wkladkami Grado moge powiedziec, ze dzwiek bedzie przyzwoity lecz niezbyt ekscytujacy. Byc moze jest to kwestia gustu, ale Grado brzmi dla mnie zbyt bezplciowo. Jest to jednak dobry poczatek.

Parsec -> tak, wkładki typu K są produkowane przez Grado specjalnie (tzn. z tym oznaczeniem) dla Pro-Ject'a. Dzięki za opinię.

 

Hmmm, tak do końca to nie jest mój początek z analogiem ;-) Z Twojego wpisu rozumiem, że raczej rewelacji spodziewać się nie mogę. Oj, życie, heh, pewnie trzeba będzie jednak zakupić Benz Micro, ale MC Gold kosztuje 1 300 zł! To już dla mnie niestety paranoja.

 

Pociągnę jednak temat, choć pytanie było proste, K-4 czy K-6. No i otrzymałem odpowiedzi.

Jednak trapi mnie pytanie, czy mogę spodziewać się lepszego dźwięku z najtańszego Benz Micro MC20EII (ok. 660 zł - wszak to MC, tyle, że wysokopoziomowa) w porównaniu z K-6 ?

Cześć stork! Też mam problem niemożliwości wykorzystania MC, ale mój obecny Goldring 1022GX jest bardzo OK. Początkowo miałem taniego Ortofona i zaraz po zmianie nie widziaem zbyt dużej różnicy, natomiast po kilkudziesięciu godzinach słuchania na 1022 zmieniłem spowrotem na Ortofona idopiero okazało się, że między nimi jest przepaść - wniosek - wkładka musi się dotrzeć. To 1022 kupiłem z ogłoszenia za ok. 700zł - nowa z Niemiec. Ciekawe, że cena ta odpowiada enie z rynku angielskiego, gdzie właśnie Grado Gold kosztuje bardzo podobnie, a zdarza się, że jest oceniane nawet lepiej (HiFiChoice) - jeżeli masz wybierać z Grado/Project - weź droższego - mniejsza szansa, ża będziesz sobie potem pluł w brodę (Teoria Johna Ruskina:)

Zydel chyba rzeczywiści gdzieś odpłyną, ale - stork - przefiltruj wyszukiwarką po autorze. Swego czasu pisał on o swoich (bogatych) doświadczeniach z różnymi wkładkami i RPM6, nawet miał jakieś na zbyciu jak pamiętam.

Benz Micro MC20EII moge polecic, bo takiej uzywam. Bezposrednio porownyalem ja do Grado klasy K-4, no in Grado wypadl blado :o)

Zamiast Benz Micro MC Gold mozna taniej kupic Silver, czuli wysokopoziomowa wersje Gold.

Tak ogolnie to K-4 czy K-6 zapewni Ci dzwiek bardzo dobry, ale MC20EII zdecydowanie lepszy. Byc moze K beda bardziej dynamiczne, Benz bardziej wciagajacy, muzykalny ze wspanialymi wysokimi tonami.

:-)

Ten uśmiech, to podziękowanie za Wasze wpisy. Dokładnie o takie mi chodziło. Jeszcze raz dzięki.

 

Niestety, dziwnym zbiegiem okoliczności Benz Micro Silver w RCM kosztuje tyle samo, co Gold (cholerne 1300 zł). Muszę się do nich wybrać (to tylko parę kilomerów ode mnie), choć to ponoć jaskinia zła - tzn. zaraz mnie do złego namówią ;-) (np. no ... można słuchać z Pro-Ject'a tylko po co?).

 

Zegarmistrzu -> dzięki za pomysł szukania po autorze; jakoś nie przyszedł mi do głowy. Oczywiście przekopałem forum, ale nie w ten sposób. Przy okazji spostrzeżenie - jozwa jest bardzo konsekwentny w swoich poradach, dla mnie to zaleta, można się na czymś oprzeć (malkontenci mogli by zarzucić, że pisze w kółko jedno i to samo ;-) ).

 

Parsec -> cóż, najlepiej dla mnie było by posłuchać wszystkich trzech (bo w rachubę wchodzą K-6, Goldring 10xx, Benz Micro MC20EII oraz GOLD/SILVER - to właściwie pięć, lecz te ostatnie, to raczej niechętnie), ale z wkładkami to raczej trudno. Jak już gdzieś wcześniej pisałem, mam taką przypadłość, że prawdziwe zdanie jestem w stanie wyrobić dopiero u siebie w domu. Na spokojnie. W samotności.

 

Się rozpisałem ... idę poczytać Zydelka.

 

Pozdrawiam

Witam

stork, jeśli wybierasz się do RCM to może do tego w Katowicach. Jeśli tak to w pobliżu jest Puzon. Oni też mają różne wkładki i doświadczenia z nimi. Ja posłuchałem ich rady i jestem zadowolony. Wiem na porzykład , że można chyba jeszcze dostać bardzo tanio lekko używanego, demonstracyjnego Grado Silver. Mają też niedrogie ale znakomite ( zaskakująco) Stantony w wersjach dla Hi Fi (nie DJ). Jakiś Goldring chyba też się znajdzie.Poza tym nie naciągają na najdroższy zakup lecz doradzają najsensowniejszy.Tak było jakiś czas temu i mam nadzieję , że nadal jest. Pozdrawiam

Ależ się naczytałem ;-) W głowie kompletny mętlik - najchętniej kupiłbym ze dwie wkładki: Benz Micro Gold, i Shure V15 (por. wątek 4318). A pewnie kupię K-6 :-(

 

tomekkk -> ja mieszkam w Będzinie :-) Dzięki za podpowiedź o Puzonie, coś nietęgo u mnie z koncentracją, zupełnie o nim zapomniałem (jeśli już, to myślałem o MegaHz). Starość się zbliża, czy co? Mam nadzieję, że to tylko nadmiar obowiązków.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Nie słuchałem BM Gold, ale jestem użytkownkiem BM MC20E2, podstawowej wkładki tej firmy, typu MC wysokonapięciowej. Jej brzmienie można opisać jako detaliczne, z akcentem lekko przesuniętym na wyższe tony. Nie oznacza to braku basu, który schodzi nisko i jest dobrze kontrolowany i zróżnicowany. Dźwięk kreślony jest raczej "lekką" kreską, przez to wkładka gra dźwiękiem otwartym, czytelnym. Phono RiAudio PH-1 (w ustawieniu MM) nadawało temu brzmieniu więcej masy i ciepła, jednak jest gorzej dopasowane do napięcia (wzmocnienia) tej wkładki. Trzeba słuchać przy wyższym ustawieniu potencjometru głośności, przez co bardziej przeszkadzał przydźwięk. "Samodopasowujące się" phono QAudio zlikwidowało ten problem, jest przy tym bardziej detalicznie i nie mniej muzykalne.

Papamek -> Pewnie byl problem z RiAudio PH-1 . Uzywalem BM MC20E2 z roznymi wzmacniaczami i nigdy nie bylo przydzwieku. Obecnie uzywam z lampowym przedwzmacniaczem phono Music Reference RM4, nie ma przydzwieku i nie ma szumow.

A dziś już piątek, trzeba decydować ;-)

 

Za radą -> tomkkka obdzwoniłem wczoraj pobliskie sklepy w Katowicach (na osobistą wizytę nie było szans).

 

Puzon - rzeczywiście przemiły facet. Oczywście przede wszystkim zapraszał na odsłuch. Po moim krótkim opisie sytuacji zaproponował wkładkę Stantona z serii Hi-Fi (nie dla dj-ów) za ok. 400 zł. Goldringa teraz nie mają, cos ie tak z dystrybutorem, prawdopodobnie będą sprowadzać sami. Po moim pytaniu o dostępność wkładek, okazało się, że w sklepie jest JEDNA (sic!) wkładka Stantona (no chyba, że coś źle zroumiałem). Oczywiście są w stanie sprowadzić wkładki w ciągu dwóch dni, a nawet przesłać mi pocztą do domu. Z wymienianymi przeze mnie: Ortofon MC Kontrpunkt a, Shure V15 czy Denon DL-103R było już gorzej, musiałbym być zdecydowany. Heh, i tak tam pojadę, żeby zasięgnąć porad co do dalszej zabawy z Danielem (przecież go nie sprzedam za 100 zł), bo rzeczony pan mocno poprawia swojego Adama, więc będzie z kim pogadać.

 

RCM - ufff ... zgodnie z przewidywaniami. Podczas wyłuszczania mojej sprawy:

- na wieść że chodzi mi o wkładkę do RPM6 facet chrząknął znacząco i głeboko westchnął,

- gdy powiedziałem, że chciałbym do tego TT jakąś niedrogą MC gość zawył krótko,

- po informacji że przedwzmaczniaczem będzie PhonoBox SE Pro-Ject'a zaczął głośno krzyczeć i rwać sobie włosy z głowy (tak mi się przynajmniej wydawało).

Ale o dziwo, w dalszej części naszej rozmowy pan ten (niestety nie przedstawiają się, co za maniery!) był bardzo rzeczowy i argumenty które podawał trafiały do mnie bez przeszkód i wątpliwości. Były to przede wszystkim informacje techniczne, które z racji tego, iż jestem z tego samego gatunku co -> inżynier, przedkładam nad inne dziwne opowieści.

Otóż okazuje się (o czym już czytałem - jóźwa winien potwierdzić), że w RPM6 trudno ustawia się wysokość rammienia, a montaż i kalibracja wkładki to ponoć droga przez mękę. Zobaczymy ;-)

Pożądana przeze mnie wkładka Benz Micro MC20EII z PhonoBox'em zagra ciszej (na wyjściu ma 2,0 mV - więc phono stage'a trzeba by ustawić na 50 dB a w PhonoBoxie bez ingerencji w układ tak się nie da), a poza tym nie bardzo (o ile dobrze wszystko zapamiętałem) zagra dobrze z tym typem ramienia. Z RPM9 już było by lepiej. Wrrrrr ...

Oczywiście zostałęm zaproszony na odsłuchy, najlepiej z moim przedwzmacniaczem Pro-Ject'a, a wtedy zostanie mi udowodnione, że Mercedes jest lepszy od Syrenki.

 

Wygląda na to, że kupię jednak K-6, i pewnie zaraz będę się rozglądał za czymś innym. Życie miłośnika muzyki to jedno pasmo rozkoszy, heh.

 

Pozdorwienia

Faktem jest, że kupienie porzadnej wkładki to nie taka prosta sprawa - ja na początek kupiłem co było (Ortofon OM5e - przynajmniej nie kaleczy płyt) i potem rozglądałem się za czymś sensownym. Ze Szczura V15 unikaj wersji mkIII - od ex- użytkowników wiem, że jest brzmieniowo znacznie słabsza od innych wersji. Stotrójka Denona jest bardzo chwalona przez użytkowników starych Japońców tudzież Audiomeki (!!! - o ile mnie pamięć nie myli) w Polsce, natomiast za granicą jakoś nie zawsze wypada różowo - ja wierzyłbym raczej tym pierwszym. Ciekaw jestem jak Ci zagra ta K6, o ile ją kupisz.

Zegarmistrz -> z całą pewnościa opiszę swoje wrażenia o K-6.

 

W uzupełnieniu poprzedniego wpisu dodam, że wspólnie z panem z Puzona zgodziliśmy się, że Ortofon OMB-5E to "wkładka dla dzieci". Naprawdę wolę swojego leciwego Shure'a M44MB.

  • Redaktorzy

Co do Pro-Jecta Phonobox, to nie jestem pewnien, ale zdaje się że np. w wersji SE możliwości regulacji są dość spore. Ale nie pamiętam szczegółowych danych. Ramię w RPM 6 i 9 różnie się tylko zastosowanymi łożyskami, oczywiście jakoś tam na korzyść 9, ale nie jest to prawdopodobnie różnica krytyczna. Co do ustawień, to trochę na ten temat napisałem w recenzji RPM 9 i Perspective w ostatnim numerze Magazynu. Faktycznie, dokładne ustawienie pozycji wkładki nastręcza kłopot, możliwe są tylko minimalne ruchy, a szeroka głowica ramienia pozbawiona otworów zasłania wkładkę, co utrudnia stwierdzenie czy np. wszystko jest dokładnie równoległe itp. Co do ustawiania wysokości, nie napotkałem szczególnych trudności (mam podobnie działające ramię Linna), ale reegulacja azymutu jest kłopotliwa. Sprawdź przy okazji, czy nie da się w tym ramieniu modyfikować jego długości, wydaje mi się to możliwe, skoro da się obracać je wokół osi, to może da się rurę wysunąć czy wsunąć o 1 mm. To może być bardzo przydatne. Co do RCM, to cóż, przy prowadzeniu interesu liczy się wynik. A wynik jest taki, że zrezygnowałeś ze skorzystania z ich wkładek, i postanowiłeś kupić tańszą MM gdzie indziej. Może to dobrze, a może i źle, ale ja tam jestem zdania, że skoro Papamek używa 20-ki z Adamem i jest zadowolony, to i Pro-Ject by sobie poradził, nie?

>stork - używam do projecta 1,2 20 benza od 2 lat , jestem bardzo zadowolony, podobno 20 wytrzynuje 3 -4 rzzy więcej godzin odsłuch niż inne wkładki ? pożyjemy zobaczymy, teraz zastanawiam się nad zmianą samego ramienia , ale to juz po zmianie kolumn

pzdr 207

  • Redaktorzy

No i jeszcze dochodzi moja prywatna religia która mówi mi, że w gramofonie właściwe jest montowanie wkłdki kosztującej plus minus połowę tego, ile samo urządzenie, o ile nie stać nas na lepszą.

Gość vasa

(Konto usunięte)

A propos wpisu jozwy

Miałem Benza, który pewnego dnia powiększył grono aniołków, pojechałem 220km do Katowic żeby kupić nowego. Po kwadransie zostałem przekonany, że jestem głuchy głupi itp. Teraz słucham na wkładce Shure a po Benza pojadę do Berlina lub Pragi.

Liczy się efekt.

:-) ten uśmiech kieruję do Was, panowie, za kontynuację wątku.

 

RPM6SB z wkładką K-6 (sic!) stoi już w mojej piwnicy i czeka na montaż stolika K-3 Ostoi. Jest to znamienity przykład na zgubny wpływ magazynów: AUDIO, HiFi i muzyka, Magazynu Hi-Fi a przede wszystkim szacownego forum lukara na stan moich finansów ;-)

 

Fakt, że "szóstkę" mam za pół ceny, tyle tylko, że cena ta rośnie z dnia na dzień (na dziś 2 890,00 PLN). Gramofon wręczył mi pan Zbyszek z firmy Voice, pod kierunkiem którego przystąpiłem w gościnnych progach katowickiego Audio-Stylu do montażu RPM6 i ustawiania wkładki. Firma Pro-Ject jest w porządku, przynajmniej manuale są dostępne na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jeśli ktoś chciałby poczytać.

 

Garść uwag "na gorąco":

- do polecanych wkładek K-4 i K-6 nie pasują fabryczne śrubki, trzeba je wkładać odwrotnie, tzn. łbem od strony płyty; przedstawiciel Voice'a trochę się zmieszał, marudząc coś od okrągłych nakrętkach, które winny być ale jakoś ich nie ma - żaden problem, w końcu to tylko śrubki, ale jakoś przypomiało mi się, co dostarczał ze swoimi gramofonami Thorens,

- jozwa -> z uwagą, wielokrotnie czytałem Twoje opisy Pro-Jectów w Magazynie ... , po zastosowaniu starej sztuczki z przyklejeniem wkładu ołówka 0,5mm do czoła wkładki ustawia się ją znacznie łatwiej (ale np. z Ortofonami serii OM tak się nie da i wtedy może być to problem),

- facet z RCM miał rację, antiskating jest do d...., hmm, trójpołożeniowy; już lepiej mam w Danielu, gdzie mogę dowolnie przesuwać ciężarek,

- znajdujące się w komplecie: przeciwwaga i antiskating pasują tylko do wkladek o cięzarze 6 ÷ 10g; dal innych wkładek trzeba dokupić inne, a ceny akcesoriów w Voice są chyba z księżca, np. za małą drewnianą poziomicę z napisem ProJect życzyli sobie 65 zł - no way!

- natomiast na CATa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) en/cat.html się skusiłem pomimo ceny :-( obawiałem się, że bez tego nie dam rady z poprawnym ustwieniem ramienia; jednakże szblon ze strony RCM jest znacznie lepszy - przynajmniej wkładkę ustawia się w dwóch pozycjach,

- na moje pytanie nt. smarów uzyskałem odpowiedź, że Voice się tym nie zajmuje,

- kolejne pytanie - co zrobić z brakiem pokrywy, "szóstka" ma się kurzyć? odpowiedź brzmiała "do RPM9 jest pokrywa a do RPM6 nie ma" i tyle,

- przeprowadzona regulacja była b. zgrubna; musiałem dodatkowo wypytywać o sposób ustawienia wysokości ramienia i ustawiania azymutu; no comments;

- i na koniec kuriozum, oto fragment z "polskiej" instrukcji, poprzedzony wykrzyknikiem: "Regulację sworznia ramienia przeprowadzamy bezwzględnie w pozycji, gdy igła ciągle znajduje się w roku płyty", a oto oryginalny tekst "Under no circumstances should the arm tube be adjusted with the needle still in the record groove!"; K...a żesz jego mać! (pardon moi, ale nie mogłem się powstrzymać), a jak ktoś nie zna angielskiego?

 

Ciągle jednak uważam, ze jest to w miarę dobry gramofon. Tyle, że kupowany w Polsce. Pamiętacie taki kawałek KULTu "Polska, mieszkam w Polsce, mieszkam w Polsce ..." ? Niech to posłuży za komentarz.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ach i jeszcze do Jóźwy.

 

PhonoBox SE ma trzy możliwe ustawienia - dla wkładki MM (47kOhm/100pF gain 36,5dB przy wejściu z MM na poziomie 3mV) i w takim ustawieniu należałoby podłączyć "20" Benz'a, oraz dwa dla wkładek MC: 100 Ohm/100pF i 220 Ohm/100pF obydwa ze wzmocnieniem 56,5 dB dla poziomu wejściowego 0,3 mV. Pan z RCM zupełnie słusznie zauważył, że "dwudziestka" będzie wtedy grać ciszej, gdyż daje na wyjściu tylko ok. 2mV. W lepszych przedwzmacniaczach daje się ustawiać wzmocnienie "liniowo", bądź się "samodopasowują" - czego nie widziałem jeszcze na oczy.

Projekt i akumulatory żelowe już mam, więc jak złożę phono-stage podobne do Twojego Q-Audio i zagra ono dobrze, to zacznę myśleć o innej wkładce ;-) Lacrimosa sprzedaje w ogłoszeniach Shelter'a 901 :-)

 

Z azymutem jeszcze się nie bawiłem. Może jutro będę miał w tym temacie więcej do powiedzenia. No i przede wszystkim o dźwięku!

A tak BTW, czy wkładki MM też muszą się wygrzewać? Tzn. czy zaczną grać właściwie dopiero po kilku/kilkudziesięciu godzinach pracy? Wydaje mi się, że tak.

>Stork: Mam pytanie, czy igla podczas ustawiania na tym przyrządzie powinna wisieć w powietrzu (jak na zdjęciu), czy ustawia się po przyłożeniu igly do odpowiednich punktów na szablonie (tak jak ze strony rcm)? No i ile taki przyrząd kosztuje?

MarkoPolo -> podczas ustawiania ramię musi być podniesione w przeciwnym razie można uszkodzić i igłę i wkładkę. Po poprawieniu położenia wkładki opuszczamy ramię tak, by igła trafiła w odpowiedni punkt (w przypadku RPM6 w pkt. nr 2) i sprawdzamy, czy jest rónoległa do linii. I tak w koło macieju aż do skutku, czyli identycznie jak wg wskazówek RCM.

Cenę katalogową znajdziesz na stronie Voice'a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (315 zł), mnie się udało trochę utargować, bo kupowałem jednocześnie wkładkę K-6 (razem 670 zł).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

OM5e - to faktycznie wkładka dla dzieci - i do tego słuzy mi idealnie:) Na podstawie moich doswiadczeń z Goldringiem - wkładki MM zdecydowanie trzeba rozgrzewać (docierać?).

Co do kurzenia - poprzedni uzytkownik mojego patefonu nie używał orginalnej pokrywy - zrobił sobie takie akwarium z plexi, które mieściło cały gramofon.

No ciekawe jak ci to zagra?

Oj, -> Zegarmistrz, też bardzo jestem ciekaw. Ale to dopiero jutro.

 

Boję się tylko dwóch rzeczy:

1. że mi się nie spodoba, więc będę szukał nowej wkładki, potem nowych kabli, nowego wzmacniacza, itd. itp. a ja tylko chciałbym w spokoju posłuchać dobrej muzyki (sam to nie wierzę, co napisałem, zawsze będę szukał nowego sprzętu),

2. że nie będę potrafił opisać swoich odczuć; ja po prostu wiem, czy mi się podoba, czy nie; np. we wtorek, gdy odbierałem Xavian'y w Audio-Stylu leciał bodajże Jeff Beck a potem Diana Krall z Linna na dzielonego Densen Beat'a a potem na Dynaudio 52SE poprzez Cardasy - no i to mi się bardzo, bardzo podobało; dzisiej natomaist zamiast Dynaudio stały jakieś podłogowe wielogłośnikowe Infinity, reszta bez zmian, ta sama Diana Krall i wcale, nic a nic mi się nie podobało :-(

 

A tak swoją drogą równie kuriozalne dla mnie jest, że tuż po zakupie RPM6 pan Zbyszek z Voice'a zaczął mnie namawiać do wymiany kabli w ramieniu na Van den Hule, które to kable Pro-Ject właśnie wprowadza w swoich gramofonach. Paranoja, przecież jeszcze nawet nie posłuchałem jak gra mój nowy nabytek. Idę spać ;-)

Spokojnie stork - taka sytuacja żeby po prostu słuchać muzyki jest moożliwa. Trzeba tylko unikać wizyt u kolegów audiofili, co mają dobrze zestawiony i ustawiony sprzęt z wyższej półki:)))

Pograłeś już coś na tym K6? Ja u siebie, a jestem tak gdzieś pomiędzy 50, a 100h jazdy na Goldringu cały czas widzę sukcesywną poprawę. Vinyl zaczyna znowu grać lepiej od CD, pomimo pewnych oraniczeń w dynamice.

Phonostage z autodopasowaniem sa tylko i wylacznie DC!Sa 2 opcje tego typu stopni ze wzmocnieniem stalym i aktywnym z uwzglednieniem auto impedancji zrodlo/obciazenie!

W przypadku duzych wzmocnien [MC] musza byc zachowane warunki impedancji linii.Innymi slowy im mniejsza dopuszczalna rezystancja/imp. obc.tym lepszy stosunek S/N!W poprawnym wykonaniu oczywiscie....

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.