Skocz do zawartości
IGNORED

Początek przygody z gramofonem - porady, rozterki, pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Gringo997

Musisz pamiętać że przyczyną inaczej czy też rożnie brzmiących, grających płyt może być tłoczenie oraz stopień zużycia płyty. Odnośnie porównania AT120 i 2M RED jedna i druga to tylko albo aż poprawne jak na swoją cenę wkładki. Jednak jest tu inna sprawa AT120 ma dwa razy mniejszą podatność niż Ortofon 2M Red i raczej musiałbyś wybierać tę która bardziej pasuje do masy ramienia w twoim dualu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam,

Paweł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.

"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

Ja Wojtku polecalbym Ci jednak Sondeka . Uzycie porownania z silnikami samochodowymi jest tylko czesciwo trafne . Zalezy jak sprzet jest,byl eksploatowany. Ja posiadam 2 gramofony a uzywam ich max 5 godzin miesiecznie . O Clearaudio pisza dobrze ale w stosunku do ramienia uzyto w jakims forum okreslenia " unpredictable " . Nie wiadomo co sie bedzie z nim dzialo za powiedzmy 2-3 lata intensywnego grania . Zgadzam sie z opinia ze powinienes celowac w Sondeka LP12 z ramieniem Ittok lub Basik Plus ( ale w doskonalym stanie). Ramie basik plus wg mnie jest lepsze od Akito. Kupujac Sondeka warto skorzystac z Wikipedii( wersja angielska )gdzie pod haslem Sondek jest informacja o modyfikacjach dokonanych w kolejnych wersjach i ta informacja jest powiazana z numerami seryjnymi . O ile dobrze pamietam rozsadne modele rozpoczynaja sie od okolo 45-50 tys. Dobrym pomyslem poczatkowo moze byc zakup Sondeka z Basik Plus , ktore jest bardzo tanie , a pozniej przezbrojenie sie na cos bardzo dobrego ie Ittok a moze nawet Ekos. Ryzyko nie tylko finansowe takiego zachowania wydaje sie minimalne . Clearaudio , co podkresle, jest bardzo chwalony na forach ale , odnioslem takie wrazenie , istnieje niewielki znak zapytania dotyczacy jego nazwijmy to trwalosci .

 

pozdrawiam

Jesli chodzi o plyty to najwazniejsze jest tloczenie i material wyjsciowy z kopii matki (kiedys magnetofony szpulowe) bez tego jest plasko i beznamietnie i nic na to nie poradzi nawet super hiper drapak za xxx PLN.

 

Pisalem to juz kilka razy ze U2 ma kiepsko zrealizowane plyty a szkoda bo muze lubie a gra h...o.

 

Wojtek76 >>>>Masz naprawde kilka mozliwosci wejscia w analog ale daj sobie czas i pogadaj z ludzmi doswiadczonymi i posluchaj u siebie co w trawie piszczy, od siebie polece jeszcze Thorensa 520-21 z 12 calowym ramieniem i dobra wkladka ktory zalatwi temat na dlugi czas a moimzdaniem jest lepszy od LP12 a napewno mniej klopotliwy i rozwojowy jesli chodzi o pozniejsza wymiane ramion 12'.

 

robix

Tak!

Kolega robix ma rację TD520 lub TD521 + do tego 12" ramię to jest to i rzeczywiście załatwia sprawę na bardzo bardzo długo ja mając TD160+SME 3009III powoli zaczynam rozglądać za TD520-521, jednak jest to dosyć ciężka sprawa bo tu okazję raczej nie zdarzają się.

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.

"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

Pisalem to juz kilka razy ze U2 ma kiepsko zrealizowane plyty a szkoda bo muze lubie a gra h...o.

 

Robix słuchałem tylko The Joshua Tree UK winyl i słucha się tego bardzo przyjemnie. Mam sporo gorzej nagranych płyt na analogu.

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Robix słuchałem tylko The Joshua Tree UK winyl i słucha się tego bardzo przyjemnie. Mam sporo gorzej nagranych płyt na analogu.

 

Dorwij All That You Can Leave Behind lub How To Dismantle an Atomic Bomb na CD, mam w domu Joshua Tree na naleśniczku ( tłoczenie z USA), a kolega ma tłoczenie z UK i brzmi bardzo dobrze (w porównaniu do w/w płyt na CD)

 

 

Jednak jest tu inna sprawa AT120 ma dwa razy mniejszą podatność niż Ortofon 2M Red i raczej musiałbyś wybierać tę która bardziej pasuje do masy ramienia w twoim dualu(…) Pozdrawiam, Paweł

 

Nie bardzo rozumiem linki które podałeś (zielony kolor oznacza dobry wynik tak?), w dodatku nigdzie nie mogę znaleźć informacji o wadze ramienia w moim modelu (znalazłem tylko info iż oryginalnie montowana wkładka miała 2,5g)

Edytowane przez Gringo997

Witam.

Ostatecznie udało mi się zakupić Thorensa TD 166mkII. Sprzęt wydaje się być w b.dobrym stanie i gra całkiem przyzwoicie. Problem jednak w tym że gramofon ten nie był w żaden sposób modyfikowany, a wkładka luxmen 320c (czy coś takiego) nie do końca mnie satysfakcjonuje i chciałbym ją wymienić. Nie musi to być wkładka z najwyższej półki, wystarczy coś co po prostu będzie dobrze grało. Muzyka która mnie interesuje to przede wszystkim stary dobry rock (Zepps, Pink Floyd, Beatles, Queen, K Crimson itp) z domieszką jazzu (np. Armstrong). Jeśli chodzi o budżet, to chciałbym się zmieścić w 300-400 zł, jednak jeśli będzie coś dużo lepszego po 550 to też może być. Ramię które jest wmontowane to TP 11 i tu też mam pytanie, czy jest ono wystarczające czy lepiej by było je też od razu wymienić ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Gringo997

Musisz pamiętać że przyczyną inaczej czy też rożnie brzmiących, grających płyt może być tłoczenie oraz stopień zużycia płyty. Odnośnie porównania AT120 i 2M RED jedna i druga to tylko albo aż poprawne jak na swoją cenę wkładki. Jednak jest tu inna sprawa AT120 ma dwa razy mniejszą podatność niż Ortofon 2M Red i raczej musiałbyś wybierać tę która bardziej pasuje do masy ramienia w twoim dualu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

 

sory widzę że mocno wtopiłem, bo wystarczyło wejść w tonearm database na stronie którą podałeś...

 

effective tonearm mass dla mojego ramienia wynosi 8,5g co wg tabeli oznacza iż lepiej zakupić Ortofona 2M Red

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Widzę grigo997 że ranny ptaszek z Ciebie.

Możesz jeszcze zdjąć wkładkę i przeciw wagę i zważyć ramię.

Pozdrawiam,

Paweł

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.

"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

AT120e jak również 2M RED będzie pasować do tego ramienia

 

pamiętajcie ,że ... " *AT publishes their dynamic compliance specifications relative to 100Hz . The actual compliance at 10Hz will be higher. " czyli dla 10Hz będzie miała ok 15 cm/Dyne

 

Możesz jeszcze zdjąć wkładkę i przeciw wagę i zważyć ramię

to niestety tak nie działa :) - jakiś czas temu myślałem podobnie ale się doczytałem jak mi zwrócono uwagę

audiokarma.org

Waluch

Napisz więc proszę jak określić masę ramienia bo nie zawsze można znaleźć info na temat niektórych ramiom. Ja przynajmniej zawsze w ten sposób ważyłem, czyli ramię bez wkładki i przeciw wagi z samym uchwytem i AS na zero. No ale jak jest inaczej to pisz żeby na przyszłość nie szerzyć herezji.

Pozdrawiam,

Paweł

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.

"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

Widzę grigo997 że ranny ptaszek z Ciebie.

Możesz jeszcze zdjąć wkładkę i przeciw wagę i zważyć ramię.

Pozdrawiam,

Paweł

 

kto rano wstaje temu pan Bóg daje (gorzej jak się jest ateistą jak ja:P)

wg tego :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) moje ramię waży 8,5g

jak wrócę z pracy spróbuję Twoją metodą zważyć moje ramie na wadze jubilerskiej (nie jest super dokładna ale zawsze coś)i podzielę się na forum wynikiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Gringo997

z tego tematu się dokształcałem :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tutaj także jest trochę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

cyt

 

" I used missan's method to find the mass of the cartridge side of the tonearm. Then used I = m*(L^2)/3 to determine the MOI of that side of the arm, the RB250 being a straight tube (approx).

 

Then worked out the effective mass of my RB250, as per the original post, and obtained a new answer, 11.1g. Published figure is usually 12g, sometimes 11g. So that's a good result - thanks guys !

 

So here's a (revised) method for measuring effective mass of a tonearm. Good for tonearms that are straight, short stub, constant mass/unit length (like a non-tapered tube), and where the headshell mass is light (about the same mass/unit length as the arm - see notes below).

 

Principle: To measure actual tonearm effective mass, all one needs to do is determine the moment of inertia of the tonearm about the pivot, then calculate the equivalent mass required at the effective tonearm length to provide the same moment of inertia, and that mass is then the effective mass of the tonearm.

 

Step1 The tonearm is a lever balanced about the pivot. The vast majority of mass on one side of the lever is a lump mass in the form of the counterweight. So weigh the counterweight (mass m [kg]) measure the distance from the centre of the balanced counterweight to the pivot with a ruler (r [m]), and then calculate moment of inertia from I=m*r^2 [kgm^2]

 

Step2 To evaluate MOI of the cartridge side of the tonearm, remove the counterbalance and cartridge (inc mountings), then use a weighing scale to measure the weight W of the tonearm at the headshell end, with the tonearm parallel to the platter. W is half the weight of the cartridge side of the tonearam (less a small bit for the stub - ignore), so the mass Z of the cartridge side of the tonearm Z = 2*W (kgf), and since it is vertical Z is also the mass in kg. The effective length L can either be measured (between stylus tip and pivot) or looked up from published figures for the tonearm. Then calculate moment of inertia from I = Z*(L^2)/3 [kgm^2]

 

Step 3 Calculate the total moment of inertia I(tot)

 

I(tot) = [m*(r^2)] + [Z*(L^2)/3] kgm^2

 

Then effective mass M at effective length L is given by

 

M*L^2 = [m*(r^2)] + [Z*(L^2)/3] kgm^2

 

So M = ([m*(r^2)] + [Z*(L^2)/3])/(L^2) kg

 

which reduces to

 

M = [m*(r^2/L^2)] + [Z/3] kg

 

In itself, this is an interesting result. It shows the contribution to effective mass from each side of the tonearm, mostly it comes from the cartridge side. It shows what to vary if one seeks to increase/decrease effective mass, principally the mass of the cartridge side of the tonearm, Z. But some influence is also possible from a heavier counterweight, and in a non-intuitive direction perhaps (heavier = lower M because balancing distance r influences M as power of 2).

 

For S shaped tonearms, would need to evaluate the MOI differently. Same for tapering mass/length arms. For tubular arms with detachable headshells, MOI of arm and headshell can be evaluated seperately and added together, that is a principle of MOI, contributions of coupled parts can simply be added. The stub is relative low mass and close to the pivot. One could correct, but i think it only makes a few % difference and is OK to ignore. All of these measurements/ calcs are just for tonearm, no cartridge or fixtures fitted. Add the cartridge/fixture mass in the normal way to obtain total effective mass. "

 

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

audiokarma.org

Właśnie z tym jvc nie wiem czy wypali bo mam problem z dogadaniem całości transakcji, mam jeszcze kilka opcji. Wracając do tej regulacji obrotów i stabilizacji kwarcem to w czym ona pomaga? bo nie wiem dokładnie i nie znam zasady jej działania w praktyce;/ Najchętniej właśnie kupił bym sprzęt od kogoś kto go używał, a nie przywiózł, wyczyścił i allegro... ale ciężko a przejechać 200km żeby obejrzeć i może się skusić na zakup a może i nie to trochę za bogato biorąc pod uwagę sumę za jaką chcę kupić sprzęt;)

Czyli na polu bitwy narazie zostaly Linn, Thorens i nie skreslam Clearaudio narazie, a przyszly mi do glowy jeszcze Roxan Xerxes i dwie marki ktore ma moj kolega w salonie, moze cos starszego mu sie ostalo a nieruszanego a mianowicie VPI i Basis Audio.

Troche mam opory do kupowania starego tak zaawansowanego mechanicznie sprzetu jakim jest gramofon, zwlaszcza, ze sie na tym nie znam i tak naprawde to nie jestem w stanie powiedziec patrzac na aukcje czy dany gramofon jest na 100 procent sprawny. Chyba, ze znajde cos w moich okolicach, wtedy napisze.

Co do wkladek i pre gramofonowych to jak zdazylem sie zorientowac tylko odsluch wchodzi w gre?

Dziekuje wszystkim za zaangazowanie.

Pozdrawiam

 

 

Wojtek

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Wojtek nie ma się czego bać przy używce, pod warunkiem, że kupujesz z pewnego źródła (khem, niekoniecznie allegro). Moja Rega ma jakieś ćwierć wieku, wygląda jak nowa. Co do zaawansowania mechanicznego, przy idlerach pewnie tak, ale przy napędzie paskowym? Silnik, pasek, kulka łożyskowa pod subplatterem. Jeśli chodzi o wkładki, to jak już kupisz gramofon, to zwykle do konkretnego gramofonu i ramienia są sprawdzone modele, na każdym forum dostaniesz konkretne propozycje.

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Witam wszystkich.

Jestem absolutnym nowicjuszem, jezeli chodzi o gramofony ale rozwazam mozliwosc wejscia w vinyl. Rozwazam dwie mozliwosci.

 

1.Nowy gramofon Clearaudio Concept ze pre Nano, ewentualnie sh, jezeli znajde. A moze jakies inne pre uzywane by do tego pasowalo?

 

2 Linn Majik lub Sondek LP12, oczywiscie uzywka. Wiem, ze te Linny sa lepsze i oferuja wielkie mozliwosci rozbudowy, ale czy dla mnie jako poczatkujacemu vinylowcowi;) nie lepiej bedzie wejsc w nowke, od razu ustawiona i z biegu grajaca dobrze?

Ten Concept zbiera swietne recenzje a i slyszalem go, co prawda z moim wczesniejszym wzmacniaczem i zrobil jak najbardziej pozytywne wrazenie. Bardzo angazujacy dzwiek, oczywiscie slyszalem tez vinyle znacznie drozsze, powiedzmy tak z 10 razy i bylo oczywiscie lepiej, ale tez caly zestaw byl o wiele lepszy.

Czy ktos moze wyrazic swoja opinie o tym Clearaudio, czy porownywal go z drozszymi a starszymi konstrukcjami na tym samym zestawie?

 

Pozdrawiam

Wojtek

 

Miałem miesiąc Lina LP12 Majik - świetna maszyna o kapitalnym dźwięku: szerokim i doskonale zfakturowanym oraz precyzyjnie poukładanym. Niestety, kalibracja tego urządzenia jest okrutnie skomplikowana. Chyba trzeba wezwać support z Linna. Dla mnie za dużo tu było "zabawy" w ustawienie, etc. Skapitulowałem. W sklepie grało świetnie, u mnie różnie.

 

Co do Clearaudio Concept to mogę ten model polecić z czystym sumieniem - łatwa kalibracja/ustawienie. Gramofon dostajemy w zasadzie "ready to use". Dźwięk miły, ale jednoczesnie i zdecydowany, harmonijny. A jeszcze lepiej kupić Clearaudio Emotion, na który ostatecznie zdecydowałem się po wielu odsłuchach Pro-Jectów, Linna LP-12 oraz Clearaudio Concept. Część swoich przygód z gramofonami opisałem na Stereo Underground w opisie Yaqin MS-12B.

 

Wojtek, nie warto "bać się" winyla - jak już go posiądziesz, to zwariujesz na jego punkcie :)

Edytowane przez Violet

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Violet bac sie nie bje, boje sie syfiastego sprzetu)

Concept ma takie brzmienie jak lubie, jaka jest przewaga dzwiekowa Emotion nad Concept?

No i jak wypadly Clearaudio w porownaniu do Majika?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Wojtek, nie mam teraz siły o tym pisać. Jak chcesz szczegóły a propos odsłuchów, to zadzwoń proszę do mnie jutro. Numer telefonu przesyłam na PM.

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Wojtek,

Na Twoim miejscu uważałbym z tym Clearaudio Concept. Wyżej deklarujesz, że nie masz porządnego stolika pod gramofon, poczytaj zatem jakie cuda Clearaudio Concept wyprawia gdy nie jest dobrze odsprzęgniety od drgań podłoża:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Inne Claeraudio mogą być, natomiast w Concept jest eksperymentalne ramię z magnetycznym zawieszeniem zamiast normalnego ułożyskowania (tzw. magnetic bearing) i pewnie stąd takie problemy, taka wrażliwość. Uwzględnij w odsłuchach droższe gramofony Pro-Jecta, z tego co napisałeś o oczekiwaniach co do dźwięku wynika, że mogą Ci się spodobać.

Pozdro,

Yul

p.S. Linn Sondek to jest rozległy i trudny temat, i moim zdaniem zabawa dla początkującego która przyniesie więcej zgryzot (przynajmniej na początku) niż przyjemności ze słuchania vinyli. No chyba że masz kogoś fachowego w tych gramofonach "pod ręką".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

p.S. Linn Sondek to jest rozległy i trudny temat, i moim zdaniem zabawa dla początkującego która przyniesie więcej zgryzot (przynajmniej na początku) niż przyjemności ze słuchania vinyli. No chyba że masz kogoś fachowego w tych gramofonach "pod ręką".

Wcale nie taki trudny. Po prostu trzeba mieć osobę, która doradzi i ustawi gramofon. Potem jedynie kupować płyty, słuchać i cieszyć się muzyką. LP12 Klinik ->

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rock&roll

Mysle jednak, ze bede polowal na Thorensy ktore robix poleca. Widze, rowniez ciekawy opis Thorens TD350+TP250.

A jak myslicie, jak VPI Scout zachowa sie bez odpowiedniego stolika i platformy antywibracyjnej?

Yul, to chyba faktycznie dam sobie na luz z tym Conceptem.

 

Mieciek, Linn mnie oczywiscie korci, ale troche mnie Panowie nastraszyli tym usawieniem Linna a nie mam tutaj nikogo kto by mial jakas stycznosc z gramofonami tej marki(

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) drogo, ale i tak warte tych pieniędzy.

 

Jest też kilka td320. Tanie, solidne i gra muzyka.

 

Mając do dyspozycji 8-10 tysięcy nie warto brać pod uwagę żadnego gramofonu z ramieniem krótszym niż 12".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Ktoś tu na forum sprzdawał 521 z sme 3009, nie wiem czy to jeszcze aktualne. Potem byś sobie skombinował dłuższe ramie. Co do straszenia ustawieniami itp. - kiedyś czytałem jak trudna jest kalibracja wkłakdi i że lepiej niech to zrobi ktoś z doświadczeniem. Kalibracja to rzecz wyjątkowo prosta, więc myśle że inne regulacje w gramofonie nie sprawiąnikomu trudności. W końcu Polacy to złote rączki:)

 

VPI nie znam, ale wszystkie gramofony bez zawieszenia zachowują się podobnie, w mniejszym lub większym stopniu. Wiele zależy od mebli, podłogi, akustyki, tego sie nie da przewidzieć. U jednego będzie ok, a u drugiego trzeba będzie zbierać membrany głośnikowe z podłogi.

 

I jeszcze pytanie ode mnie - czy td 318 i 320 różnią się czymś oprócz masy talerza i ew.ramieniem? I jakie ramie by pasowało do 3xx?

Wojtek tak się składa że kolega ma VPI Scouta z oryginalnym ramieniem tj.JMW-9 podstawowa wersja.

Odnośnie tego gramofonu musisz wiedzieć o kilku sprawach:

Gramofon potrzebuje porządnej postawy antywibracyjnej lub półki w ścianie bez tego ani rusz.

Ranię ciekawe typu "unipivot" jednak istnieje możliwość że podczas kalibracji co bardziej niecierpliwi goście mogą wylądować w domu bez klamek, jednym słowem bardzo upierdliwe przy kalibracji, nawet przestawienie gramofonu w inne miejsce wymaga przynajmniej sprawdzenia czy wszytko jest OK.

Jednak jak zapewnisz mu komfortowe warunki pracy to odwdzięczy się pięknym dźwiękiem. Polecam VPI jednak tylko cierpliwym. Jest jeszcze coś, miałem tego VPI+Grado Sonata u siebie w domu i porównywałem do mojego TD160+SME3009III+ShureV15 i biorąc pod uwagę cenę za jaką można uzyskać jeden i drugi zestaw wolę TD160... mimo też pewnych kłopotów jakie sprawia podczas kalibracji.

Podsumowując: na początek poszukaj TD3xx lub na początek i bardzo długo TD5xx szczerze mówiąc (pisząc) to też wolałbym zamiast mojego TD160 TD3xx właśnie ze względu na mniej problematyczne ustawianie samego gramofonu.

Pozdrawiam,

Paweł

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.

"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

paweljazz tak wlasnie rozwazalem dzisiaj identyczne opcje o jakichpiszesz TD318 lub TD320, ewentualnie TD520 lub TD521 i zdecydowalem, ze jednak kupie serie 3 poniewaz lepiej zaczac od czegos w miare niedrogiego a juz przyzwoitego a w przyszlosci zawsze bedzie mozliwosc zakupu czegos lepszego. Po drugie wiekszy wybor 3 niz 5.

Skoro dzwiek Concepta mi sie podobal, to mniemam, ze z 320 na ten przyklad bedzie jeszcze lepszy.

Czy wkladki musza byc calkowicie nowe?

Narazie nie pytam co polecacie poniewaz zestawu jeszcze nie ma(

Szkoda, ze ten Thorens 318 co link do niego wyslal robix juz sprzedany.

Widzialem natommiast na ebay.de 318 i 320 w podobnej cenie, 320 troche drozsze. Czy warto doplacac te kilkadziesiat euro?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Ten thorens z allegro był cholernie drogi! normalne ceny na ebayu nie przekraczają 1000 zł, wiele zależy od stanu, bo można kupić i nawet za 600 zł. 320 ma cięższy talerz, konstrukcja ta sama. Na ramionach thorensa się nie znam, więc nie wiem czy lepsze jest tp21 czy tp50. Kupno używanego gramofonu ma tą zalete, że sprzedaż bez straty, jak Ci się poszczęsci to nawet z zyskiem. A nowy gramofon po otworzeniu z pudełka traci połowe na wartości... Zależy jak szybko chcesz mieć gramofon, na "kup teraz" zawsze dopłacasz. Wkładka może być używana, natmiast igła powinna być nowa. A jako że kokszt igły to prawie koszt nowej wkładki...

Mysle jednak, ze bede polowal na Thorensy ktore robix poleca. Widze, rowniez ciekawy opis Thorens TD350+TP250.

A jak myslicie, jak VPI Scout zachowa sie bez odpowiedniego stolika i platformy antywibracyjnej?

Yul, to chyba faktycznie dam sobie na luz z tym Conceptem.

 

Mieciek, Linn mnie oczywiscie korci, ale troche mnie Panowie nastraszyli tym usawieniem Linna a nie mam tutaj nikogo kto by mial jakas stycznosc z gramofonami tej marki(

VPI powinien dać radę nawet w warunkach średnio sprzyjających. Miałem VPI Scouta u siebie w domu do posłuchania, stoliki mam takie "do audio", trójnogie, ze szpilkami na końcach nóżek, coś ala stoliki VAP-a. Za bardzo hi-endowe nie są :) ale swoje zadanie jako-tako spełniają. VPI nie wydał mi się jakoś wyjątkowo czuły na drgania. Ramię unipivot wymaga przyzwyczajenia, jak osobiście nie lubię jak mi coś się buja na szpilce albo skacze na sprężynkach. Choroby morskiej od tego dostaję.

VPI ma pewne wady i zalety, zresztą jak każdy gramofon za jakąś realną kwotę. Główną zaletą jest dość dobry, komunikatywny dźwięk, ale jak na moje potrzeby jednak zbyt masywny, zbyt "zaczerniony", na pewno nie do końca neutralny. Zależy co kto lubi, owszem, może się takie granie podobać, ja jednak wybrałem co innego za podobną kwotę, o brzmieniu nieco lżejszym i szybszym. O VPI Scout była zresztą na forum przy kilku okazjach dyskusja, może wyszukiwarka pozwoli dotrzeć do tych wątków. Inną zaletą jest możliwość rozbudowy tego gramofonu, bo producent oferuje do niego wiele tweaków, np. inne nóżki, rozbudowę plinty, wymianę puszki z gniazdkami RCA na zbalansowane, itp. Wystarczy przejrzeć stronkę producenta. Wadą jest brak antyskatingu w podstawowym ramieniu, aczkolwiek można sobie taki mechanizm dokupić za kilkaset złotych. Mimo wszystko posłuchać warto, na Kopernika pewnie mają.

Pozdro,

Yul

P.S. Lansowanie tezy, że należy olać wszelkie gramofony z ramionami 9-calowymi, jak się ma na zbyciu 8-10 tysięcy, jest troszkę...śmieszne. Oferuję 11 tysięcy za gramofon np. SME 20 z 9-calowym ramieniem SME V i jakoś mi sprzedać nikt nie chce, hehe.

Edytowane przez Yul
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.