Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

nowa Avena ? ładna.

Toyota powinna coś wymyślić z silnikami , benzynowe nie ciągną a diesel ma 2.2 więc wchodzi w wysoką akcyzę i ubezpieczenia. powinni wprowadzić 2 litrowego diesla koło 180 koni.

jeżdziłem Av z 2010 , 1,8 benzyna 147 kM, na autostradzie licznikowe 230 :) a wg gps 195, przy 150 km/h Focus 1,8 tdci 115 km odchodził jej jak chciał.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Z 2.0 125KM to na dzien dzisiejszy straszna bieda:)

Zwlaszcza jak buda bedzie wieksza to zero przyjemnosci z jazdy a spalanie duze... wiem nie ma turbo i bedzie mniej awaryjny ... ale zero frajdy z jazdy:)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

nowa Avena ? ładna.

Toyota powinna coś wymyślić z silnikami , benzynowe nie ciągną a diesel ma 2.2 więc wchodzi w wysoką akcyzę i ubezpieczenia. powinni wprowadzić 2 litrowego diesla koło 180 koni.

jeżdziłem Av z 2010 , 1,8 benzyna 147 kM, na autostradzie licznikowe 230 :) a wg gps 195, przy 150 km/h Focus 1,8 tdci 115 km odchodził jej jak chciał.

Taka Camry prawie 300KM I nie ciagnie?

Ja też polskim zwyczajem jeżdżę na światłach non stop. I muszę powiedzieć, że choć w IRL nie ma takiego obowiązku to dobre 80% kierowców zawsze jeździ na światłach.

Ja też. Tu może 40%, ale o kierunkowskazach - zapomnieli, psubraty!:)))

W UK, w mieście, to nawet wieczorem wielu nie chciało się włączać świateł mijania i jeździli na pozycyjnych, ale tam takie ponoć prawo.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam

Tomasz

A mi cos takiego chodzi po głowie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

A mi cos takiego chodzi po głowie

 

Praktyczny!

Na dzisiejsze niepewne czasy - jak znalazł. Po małej modyfikacji będzie się nadawał również na inwazję zombie, żeby bezpiecznie dojechać do spożywczaka po bułki. :)

 

hyundai-zombie-apocalypse-car.jpg

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Jest w nim miejsce dla całej rodziny, nawet teściowa wejdzie. I po bułki można wyskoczyć i po biurko do Ikei pojechać. Same plusy :-)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

A mi cos takiego chodzi po głowie

Ja jednak trochę mniejsze mam zamiary i chcę w tym roku, moją wysłużoną ASTRĘ wymienić na ZAFIRĘ do 30 koła. Czy sa na tym forum użytkownicy tego pojazdu? i co sądzicie o tym Brum Brum ?

Pozdrawiam

Tomasz

Co do Avensisa;

 

Miałem okazję trochę pojeździć wersjami z silnikiem 1.8 oraz 2.0, wszystko oczywiście benzyna. Jak wspomniano 1.8 to padaka, aż trudno uwierzyć, że z tej pojemności i deklarowanej mocy tak trudno coś wykrzesać. Natomiast 2.0 to już robi się mała rakieta, między tymi silnikami jest przepaść. Do tego ten 2.0 dość oszczędny (średnio 7-8l/100km), fajnie się wkręca.

Ostatnio jechałem Focusem 1.6 turbo (benzyniak 150KM - ecoboost). Świetna zabawka i polecam, trudno jechać tym "normalnie" ;)

Napompowany Lanos skrzyzowany z Oplem Insignia.

Ostatnio większość aut wygląda według tej koncepcji, nawet Subaru Impreza, o zgrozo.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Nie płacz, nie wszystkie samochody muszą być z Bawarii.

 

Oczywiście że nie! Muszą być ze Szwabii! :)

 

piss_on_bmw.jpg

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

A z dalekiej a jakże nam bliskiej Koreiki2013quoris55750599_1200.jpg

bg1280_469047.jpg

7893089872_3974724d6c_b_620x366.jpg

Nie śmiejcie się. Obecnie mamy w Europie wysokiej klasy chińskie pojazdy Volvo, niedługo będą też Saab, nie wiadomo co się stanie z PSA...

Nie śmiejcie się. Obecnie mamy w Europie wysokiej klasy chińskie pojazdy Volvo, niedługo będą też Saab, nie wiadomo co się stanie z PSA...

 

"Po owocach poznacie ich"... póki co - za wcześnie na oceny chińskiej motoryzacji. Chińskie Volvo? Równie dobrze można powiedzieć że Jaguar czy Land Rover są indyjskie...

Osoba właściciela nie ma znaczenia. Genius loci się liczy - załoga, technologie, etos pracy...

A japońskie auta pół wieku temu to był synonim tandety i taniochy. A dzisiaj?

Koreańczycy już teraz "pukają do Nieba bram", kwestia czasu jak będą walczyć z markami z Europy czy USA jak równy z równym.

Koreańskie czebole mają do dyspozycji kosmiczne pieniądze - stać ich, by robić auta na najwyższym poziomie, zatrudniać najlepszych projektantów i inżynierów, czemu nie?

Dlaczego więc nie Chińczycy? Nie mówię: dzisiaj... ale za 30 lat powiedzmy... kto wie?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

za pare lat wiekszosc z nas bedzie smigala chinczykiem i sie bedzie z tego cieszyc. obecnie wiele podzespolow jest tam robiona nawet do modeli bmw czy innego merola. i co? i nic

volvo czy saab to tylko marka - nic wiecej. pamietac volvo v40? japonskie podwozie,francuski silnik, montowane w belgii i typowy szwedzki znaczek na masce...

za pare lat wiekszosc z nas bedzie smigala chinczykiem i sie bedzie z tego cieszyc.

 

Mów za siebie. :)

Jeśli życie kiedyś mnie zmusi do jazdy chińskim samochodem, to raczej nie będę się czuł, jakbym trafił szóstkę w Lotto. :)

Oczywiście lepiej jest źle jechać niż dobrze iść, ale pod tym kątem patrząc, to powinienem dziękować Bogu za obiad w wykonaniu mojej teściowej, mając świadomość, że w Afryce dzieci głodują...

 

 

obecnie wiele podzespolow jest tam robiona nawet do modeli bmw czy innego merola.

 

A jakieś konkrety można prosić? Konkretnie: JAKI MODEL I KTÓRE CZĘŚCI?

Bo niedawno brałem głupie wycieraczki do E-klasy i były... belgijskie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Oczywiście że nie! Muszą być ze Szwabii! :)

 

piss_on_bmw.jpg

 

Pewnie ze nie musza, ale moga.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A z dalekiej a jakże nam bliskiej Koreiki2013quoris55750599_1200.jpg

 

Wsumie to zenada. Projektant od BMW przeszedl do korenacow i sprzedaje im te same pomysly. W zasadzie swiadczy to tez o samej marce. Ja bym takiego projektu nigdy nie przepchnal do produkcji. Zamiast budowac wlasna marke to wzoruja sie na innej. Tak nigdy nie zbuduja jakiegokolwiek prestizu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Konkretnie: JAKI MODEL I KTÓRE CZĘŚCI

kumpel pracuje w bmw

podzespoly ktore sa przez nich zamawiane u europejskich producentow nie sa tamze robione tylko co najwyzej skladane do kupy

podpytam dokladniej - w sumie sam jestem ciekaw

Względy finansowe i potencjalne zyski prędzej czy później zmuszą wszystkich producentów do przeniesienia fabryk do Chin, Indii, Malezji czy Bangladeszu. No chyba, że nasze europejskie płace zrównają do ich; wtedy dopiero będzie wszystko jedno.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Projektant od BMW

Szefem Kia jest były szef designu koncernu Audi/VW. W BMW głównym odpowiedzialnym za formę od paru lat polski projektant rodem z Gliwic.

Gdzie więc jest niemiecki design? Sami Niemcy parę razy w Kolonii przyznali Red Dot właśnie dla Kia, zresztą, projektuje się je pod Frankfurtem.

 

Projektanci formy nie mają dzisiaj centrum, architekci i designerzy jeżdżą sobie po całym świeci a najlepsze zlecenia wcale nie są w Europie bo w Europie nie tak łatwo w przemysłówce zarobić na swoje zważając na opodatkowanie, rygory ekologiczne etc.

BMW ma dobre wyniki ale rodzina Quandtów musi mocno pompować fundusze CDU/CSU które pod nich prowadzi własną politykę przemysłową na gremiach unijnych. BMW wprowadza od lat duże zmiany w procedurach i zlecaniu projektów oraz ich wykonania poza koncern co widać po jakości - część "nowozaprojektowanych" modeli jakościowo to nie to samo co 10 lat temu. Nie da się uciec przed rachunkiem ekonomicznym. Paradoksalnie jakościowo do przodu wysuwa się Audi :D ale tam też mają projekty szerszych "reform w celu aprecjacji jakości zarządzania" oraz "dywersyfikacji źródeł elementów jak również projektów i technologii".

Coraz więcej aut europejskich marek projektowanych jest pod klienta z Azji, szczególnie że to tam jest najbardziej chłonny rynek na duże auta gdzie narzut jest wyższy. Po najdroższych markach widać to już od 8-10 lat kiedy widocznie obniżył się poziom estetyki Rollsów i Astonów których większość sprzedaży przypada na Chiny (no, Bentley stylowo jeszcze jakoś się trzyma ale też pewnie niedługo).

Bo komu można sprzedawać samochody w Europie? To coraz bardziej sprzedawanie na kredyt dopóty banki będą chciały te pożyczki żyrować a to się od trzech lat zmienia co widać po spadającej sprzedaży aut w Europie (szczególnie katastrofa na południu Europy), to coraz mniej interesujący rynek - wysokie normy ekologiczne i techniczne, bardzo wysokie opodatkowanie (w Skandynawii ponad 100% wartości auta) przy malejącej liczbie klientów.

Europa bez gruntownych reform to już przeszłość a plany koncernów co do rozwoju i inwestycji są baaardzo ciekawe. Redukcja 10 tys. francuskich miejsc pracy przez PSA i wynosiny większości produkcji do innych, tańszych krajów, także poza unię (w tym do Turcji) etc. Rosnąca ilość elementów wykonanych w chińskiej technologii wdrożeniowej w Mercedesach i innych markach (raczej te mniej istotne ale jednak)...

Świat się zmienia.

Szefem Kia jest były szef designu koncernu Audi/VW. W BMW głównym odpowiedzialnym za formę od paru lat polski projektant rodem z Gliwic.

Gdzie więc jest niemiecki design? Sami Niemcy parę razy w Kolonii przyznali Red Dot właśnie dla Kia, zresztą, projektuje się je pod Frankfurtem.

Rzeczywiscie pochrzaniolo mi sie z HJUNADJEm, co zreszta nie zmiania faktu ze tej KIJ wyglada jak BMW 5 i 7. Podobne grile, identyczne przetloczenia na masce, światla. Tyl to totalnie zerznieta seria 7.

O czym tu gadac:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

xr7e.jpg

 

A przod??

hxdr.jpg

s5ky.jpg

 

 

A ta Toyota to co innego jak nie Lexus, z tym ze akurat w tym przypadku oba auta sa Japonskie:

gn9b.jpg

59xd.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

A japońskie auta pół wieku temu to był synonim tandety i taniochy. A dzisiaj?

 

A dzisiaj koreanskie sa tam gdzie japonskie, byly w latach 80-tych i wczesnych 90-tych: zaczynaja/sa niezawodne, przy czym design ciekawy i ceny umiarkowane. Japonce niestety zostaly w miejscu, a nawet sie uwstecznily w ramach ciecia kosztow - gdzie sie podzialy rewelacyjne benzynowce Hondy (eko-sreko je pokonalo, ale w zamian na razie nic nowego), jakosc Toyot juz tez nie taka jak drzewiej (vide problemy z pierwszymi VVT-i ktore braly olej, 2.2 D-CAT), a design - taki bezpieczny, firmowo-emerycki. Silnikowo to juz tylko w Lexusie IS-F (ciekawe czy jeszcze robia) i LFA cos pokazuja.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.