Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cycus12

(Konto usunięte)

A ja leje obecnie 10W z racji na wiek. Po drugie producent taki zaleca

no jak zaleca to ok (HDI ?), ale ogólnie zmiana oleju na gęstszy z wiekiem to dyrdymał, a przy przebiegach rzędu 100-200 tyś to zwykły de....

 

A najlepsze jest to ze GULF produkuje swietne oleje i nie popularne w PL wiec sa tanie jak barszcz.

gulf chociaż miał reklamę w TV, motul powinien być dość znany liqui moly też chociaż mało kto wie co to tak naprawdę jest.. ale gdzie amsoil, millers, royal, penrite etc. W ASO jak człowiek z tym przyjdzie to ludzie chcą potrzymać bo mechanik w życiu prawdziwego oleju nie widział. W sklepach też lipa, tylko castrole, mobile i inne ścieki a jak chcesz coś fajnego to nagle cena razy dwa.

 

Jeszcze oleje GM są całkiem ok.

 

Piec sie obrzyga caly :)

to dodaj trociny, uszczelni :)

gulf chociaż miał reklamę w TV, motul powinien być dość znany liqui moly też chociaż mało kto wie co to tak naprawdę jest.. ale gdzie amsoil, millers, royal, penrite etc. W ASO jak człowiek z tym przyjdzie to ludzie chcą potrzymać bo mechanik w życiu prawdziwego oleju nie widział. W sklepach też lipa, tylko castrole, mobile i inne ścieki a jak chcesz coś fajnego to nagle cena razy dwa.

 

No akurat u tego sprzedawcy na All Liqui Moly tez jest jak i Motul. Z tego co wiem to Liquy jeden z lepszych, ale tez i nie tani. Chyba najdrozszy w jego ofercie. Rozmawialem z nim troche to akurat do mojego silnika polecal Volvoline.

 

no jak zaleca to ok (HDI ?)

Wiele starsza jednostka benzynowa. Mimo wieku wyglada stosunkowo nowoczesnie :) 24V na hydraulice, zmienne fazy rozrzadu napedzane lancuchem dlatego wole wlac lepszy olej i zainteresowalem sie tym tematem jakis czas temu. Nie kupie nigdy zadnego oleju u nas w sklepie.

?👈

Kradzieży i tak często dokonuje się z kierowcą a nie spod garażu

Aż się kawą oblałem :-) Skąd takie rewelacje, tym bardziej że wcześniej pisałeś zupełnie co innego? A może raczej z zakupami albo psem? Uważasz, że oprócz zaboru mienia wozak będzie dodatkowo pakował się w pozbawienie wolności a może i wymuszenie rozbójnicze?

 

Sorki, z racji tematu niestety nie mogę się rozwijać, ale uważam, że mało wiesz.

No offence.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

  • Moderatorzy

ktoś wcześniej pisał o różnicach w jakości filtrów oleju, poczytałem , podrążyłem i przy ostatniej wymianie już wstawiłem lepszy.

te lepsze to z ogólnodostępnych mann i bosch - chodziło mi głównie o poprawę vs. filtron lub no name

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

A ja wiem czy Filtron taki zly? Wysylaja swoje filtry na cala Europe. Mysle ze to niezla przedewszystkim Polska jakosc. Rowniez w porownaniu do innych marek filtrow nie sa tak tanie.

?👈

Zmieniałem oryginalny filtr powietrza ( kosztujący w ASO ok. 200 zł) na pasujący model Filtona, który kosztował ok. 50. I po przejechaniu połowy Europy nie stwierdziłem, aby w czymś odbiegał od firmowego.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Aż się kawą oblałem :-) Skąd takie rewelacje, tym bardziej że wcześniej pisałeś zupełnie co innego?

wypierze się, gdzie pisałem co innego ?

 

Sorki, z racji tematu niestety nie mogę się rozwijać

nie możesz, względy zawodowe :P ?

 

Powiem tak to nie jest moje zajęcie, hobby czy sposób na życie więc przyznaje się bez bicia w tej materii nie mam doświadczenia i wiedzy. Oczywiście nie twierdzę też że aut się nie kradnie gdy właściciel jest obok, jest to najprostsza forma kradzieży i najtańsza (nie trzeba nic umieć, wiedzieć zero sprzętu) ale i według mnie najbardziej ryzykowana. Mamy elektronikę, jeden wymyśla zabezpieczenia drugi je łamie i biznes się kręci.

 

W sumie, prościej ukraść telefon ... w nim masz wszystko, od uruchomienia auta przez konto bankowe po dane firmowe i inne brednie które nam wciska operator.

 

A może raczej z zakupami albo psem? Uważasz, że oprócz zaboru mienia wozak będzie dodatkowo pakował się w pozbawienie wolności a może i wymuszenie rozbójnicze?

w wywiadzie na TVN TURBO (który możesz sobie odszukać) nic nie mówili o zakupach i psie, możliwe że czasem mają jakąś przegryzkę, albo i browarek.

 

Zmieniałem oryginalny filtr powietrza ( kosztujący w ASO ok. 200 zł) na pasujący model Filtona, który kosztował ok. 50. I po przejechaniu połowy Europy nie stwierdziłem, aby w czymś odbiegał od firmowego.

jeśli testowałeś na tym 1,8 to taki trochę marny test... pewno też bez komputera i pomiarów, no ale jeśli różnicy brak to po co przepłacać :) Jak juz mowa i o powietrzu to można się zainteresować pipercross'em. W wielu autach wydajny filtr jest zbędny ale jakby liczyć to wychodzi taniej w eksploatacji.

 

A ja wiem czy Filtron taki zly? Wysylaja swoje filtry na cala Europe. Mysle ze to niezla przedewszystkim Polska jakosc. Rowniez w porownaniu do innych marek filtrow nie sa tak tanie.

filtron jest ok ale w jego cenie można kupić np mann'a... jak się wie gdzie ^^

 

Napisz może coś o sobie.W czym chodzisz,czym jeździsz,gdzie pracujesz i gdzie kupujesz,co czytasz

a Ty z UB ?

 

nie - to nie sa brednie - oto polska wlasnie

no właśnie, przez to cały świat kochana Polskę. W sumie nic w tym dziwnego jeśli kupujemy produkty które normalnie nie nadają się do sprzedaży i to w cenie często wyższej niż pełnowartościowy produkt, warunek byle nie był polski a np niemiecki, francuski czy włoski. Trudno nas nie lubić :) gdy kanclerz puści bąka, to nasz premier od razu leci wylizać, nie stawiamy w niczym oporu bo jesteśmy kozakami i wszystko bierzemy na klatę. O taki z nas sąsiad idealny, łykamy wszystko i płacimy bez bicia. Mnie tylko powoli męczy fakt że po czekoladę muszę jechać za granicę bo u nas tylko jakiś substytut (którego tam nie ma), baterie łazienkową musi mi przysłać ciotka bo mimo że ta sama firma i ten sam model to tam metal u nas plastik (ale nie powiem wygląda 1:1) itd itd... no ale cóż głosowaliśmy jak głosowaliśmy to teraz trzeba zacisnąć zęby i dalej dawać się ladować w zad.

 

.

  • Moderatorzy

A ja wiem czy Filtron taki zly? Wysylaja swoje filtry na cala Europe. Mysle ze to niezla przedewszystkim Polska jakosc. Rowniez w porownaniu do innych marek filtrow nie sa tak tanie.

 

rafał,

tu rozczulanie nad olejami silnikowymi a tu totalna ignorancja jeśli chodzi o filtr.

przyznasz, że to lekka niekonsekwencja.

olej nie za 12 pln tylko za 40 litr, więc i może do filtra warto 5 dołożyć.

nie piję do ciebie , ale do wielu kierowców, kiedyś też miałem to gdzieś .poczytałem i eksperymentuję

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

A gdzie jest napisane ze Filtron jest bee? Bo to Polski produkt to juz musi byc bee?

Jest wiele ciekawych Polskich firm nie gorszych od zagranicznych, a nawet lepszych np duzy producent tlumikow Polmostrow. Super ceny i wykonanie I klasa, zaden Bosal czy inny.

?👈

Oglądałem dzisiaj nową Mazdę 3. Autko robi świetne wrażenie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Wszyscy się tu rozczulają nad olejami a w życiu nikt z Was nie da rady odróżnić dobrego oleju od gównianego.

I pewnie płacąc za olej 50zł/l kupujecie czasami jakiegoś Lotosa który stoi półkę niżej w innym opakowaniu o połowę taniej.

Oglądałem dzisiaj nową Mazdę 3. Autko robi świetne wrażenie.

czy nadal podwozie i zawias jest z focusa jak w poprzedniej wersji???

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Troche statystyki z rynku europejskiego odnosnie awaryjnosci silnikow w roznych markach.

Marki niemieckie i ich pokrewne wypadaja najgorzej, francuskie tez. Najlepiej wypadaja japonskie, poza Mitsubishi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Troche statystyki z rynku europejskiego odnosnie awaryjnosci silnikow w roznych markach.

Marki niemieckie i ich pokrewne wypadaja najgorzej, francuskie tez. Najlepiej wypadaja japonskie, poza Mitsubishi.

hehe - u nas AutoŚwiat jest miarodajny nie jakieś albjońskie strony :)

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

haha niemiecka jakosc to tylko mity!

 

 

wiadomo ze wiekszosc auto gazet to sa niemieckie gazety i ich rankingi i porownania robi sie tak zeby niemieckie byly najlepsze.

 

rowniez niemiecki porzadek, organizacja itd, mozna w bajki wlozyc.

Poprostu Niemcy sa najwieksza populacja w Europie i stad bierze sie ich najwieksza gospodarka.

Gdyby Holendrow bylo 84 miliony to Niemcy nie mieliby z nimi jakichkolwiek szans na poziomie gospodarczym, rozwoju techniki itd.

ale poniewaz jest ich tylko 16 milionow wiec nigdy ich nie doscigna.Rzecz ma sie podobnie z innymi malymi nacjami w EU

czy nadal podwozie i zawias jest z focusa jak w poprzedniej wersji???

 

Nie wiem - jeśli jest z Focusa to powinno być OK.

Niestety - nie jeździłem nową 3-ką, bo nie miałem czasu, zresztą nie mam motywacji, bo dla mnie wóz za mały a dla syna za drogi, ale gdybym dzisiaj szukał kompaktu to albo ta Mazda w dieslu albo Lexus CT200 albo Auris Hybrid lub diesel.

Audi A3 nie oferuje nic więcej od tej Mazdy, BMW 1 to trochę żart w kontekście żądanych pieniędzy, Mercedes A w ogóle nie ma startu (za mały). Golf - wiadomo, król ;) ale IMO za bardzo oklepany, choć zarzucić mu nic nie można.

W wersji GT ta Mazda miała wszystko, łącznie z wyświetlaczem HUD obejmującym nawigację(!), sensorami parkingowymi, wyświetlaczem na desce 7 cali, mobilnym internetem(!), ogrzewanymi fotelami, skórą, pełną elektryką obejmującą i fotel kierowcy, fotele w ogóle lepsze niż u mnie w C-Klasie. Możliwość zakupu automatu, seryjny podwójny wydech, audio Bose.

Bajka nie kompakt. Za 27 tys euro żadna firma nie oferuje więcej, w dodatku auto Made in Japan.

Pozycja za kierownicą, zakres regulacji - super! Z tyłu nie ma miejsca ale ja się tym nigdy nie przejmowałem - w końcu z tyłu nie jeżdżę... ;)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Wszyscy się tu rozczulają nad olejami a w życiu nikt z Was nie da rady odróżnić dobrego oleju od gównianego.

z grubsza odróżnienie oleju to żaden problem, nawet jeśli nie mamy obok sprawdzonego baniaka.

 

I pewnie płacąc za olej 50zł/l kupujecie czasami jakiegoś Lotosa który stoi półkę niżej w innym opakowaniu o połowę taniej.

ceny olejów są zrównoważone, te lepsze są droższe zaledwie o parę złotych na 4-5 litrowym baniaku.

 

Troche statystyki z rynku europejskiego odnosnie awaryjnosci silnikow w roznych markach.

Marki niemieckie i ich pokrewne wypadaja najgorzej, francuskie tez. Najlepiej wypadaja japonskie, poza Mitsubishi.

bo 99% europy to już silniki turbo gdy japonia dopiero o tym zaczyna myśleć. Po za tym co by nie było toyot w ropie nie jest zbyt wiele... za to flotowych 1,6 na potęgę, tam się nie ma co popsuć.

 

no i to tylko gazeta :) dziwi mnie mała awaryjność mercedesa (przecież kilka lat temu sypały się jak ...) i bardzo duża awaryjność lexus'a. Zwłaszcza że obok fiat i ford.... z resztą jest kilka mądrych komentarzy pod artykułem.

 

haha niemiecka jakosc to tylko mity!

Niemcy nigdy nie produkowali niezawodnych aut (może wybrane BMW), nie ma mitu bo nigdy tak nie było. Silniki VAG'a też nigdy nie były fajne, zawsze były mniej elastyczne, miały gorszą kulturę pracy i paliły o ten gram więcej niż konkurencja... 1,6 FSI jeździł gorzej od 1,3 w corolli...

Wszyscy się tu rozczulają nad olejami a w życiu nikt z Was nie da rady odróżnić dobrego oleju od gównianego.

I pewnie płacąc za olej 50zł/l kupujecie czasami jakiegoś Lotosa który stoi półkę niżej w innym opakowaniu o połowę taniej.

Ja akurat z pelna swiadomoscia kupuje Gulfa i wole go od np naszego Castrola. Moge podac kotki przyklad. Czasem z chlopakami jezdzilsmy palic przyslowiowe "gumy" na zadupia. Ot tak z nudow. Przy wlanym Castrolu i osiagnieciu wysokiej temperatury silnika olej ten mial bardzo obnizona wydajnosc. Silnik zaczal niemilosiernie klekotac, rozrzad stukał niemiosiernie glosno itd. Dopiero po ostudzeniu wszystko wrocilo do normy. Po wlaniu taniego Gulfa silnik pracowal gladko, bez zandych stukow nawet jak dostal wysokiej temperatury.

 

haha niemiecka jakosc to tylko mity!

 

 

wiadomo ze wiekszosc auto gazet to sa niemieckie gazety i ich rankingi i porownania robi sie tak zeby niemieckie byly najlepsze.

 

rowniez niemiecki porzadek, organizacja itd, mozna w bajki wlozyc.

Poprostu Niemcy sa najwieksza populacja w Europie i stad bierze sie ich najwieksza gospodarka.

Gdyby Holendrow bylo 84 miliony to Niemcy nie mieliby z nimi jakichkolwiek szans na poziomie gospodarczym, rozwoju techniki itd.

ale poniewaz jest ich tylko 16 milionow wiec nigdy ich nie doscigna.Rzecz ma sie podobnie z innymi malymi nacjami w EU

Niezla teoria. Chinczykow jest najwiecej wiec to oni powinni przodowac we wszysktim wiec czemu tak nie jest?

?👈

Gość Gosc

(Konto usunięte)

http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html

 

Troche statystyki z rynku europejskiego odnosnie awaryjnosci silnikow w roznych markach.

Marki niemieckie i ich pokrewne wypadaja najgorzej, francuskie tez. Najlepiej wypadaja japonskie, poza Mitsubishi.

Szokuje różnica pomiędzy Hondą a resztą stawki.

a to źle?

gdyby został z 2 serii to byłoby bardzo dobrze

- bo ford potanił zawias w 3 serii focusa - i tego bym nie chciał w nowej maździe....

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Troche statystyki z rynku europejskiego odnosnie awaryjnosci silnikow w roznych markach.

Marki niemieckie i ich pokrewne wypadaja najgorzej, francuskie tez. Najlepiej wypadaja japonskie, poza Mitsubishi.

Zgadza się, ale nie dotyczyło to benzyniaków. Te negatywne opinie o Mitsubishi wynikają wyłącznie z większej awaryjności niemieckich silników diesla. Efektem tego były ogromne upusty na nowe samochody, z tymi właśnie silnikami.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Te negatywne opinie o Mitsubishi wynikają wyłącznie z większej awaryjności niemieckich silników diesla. Efektem tego były ogromne upusty na nowe samochody, z tymi właśnie silnikami.

bo było to wietrzenie magazynów VAG'a, Mitsubishi dostał wszystkie "nie wypały" dzięki czemu miał co z robić magazynem i nie lądować chłamu do siebie. Of fair play żółtka.

 

Szokuje różnica pomiędzy Hondą a resztą stawki.

też jestem w szoku.... fiat całkiem fajnie wypadł (a miałem tam pracować :P).

 

Przy wlanym Castrolu i osiagnieciu wysokiej temperatury silnika olej ten mial bardzo obnizona wydajnosc. Silnik zaczal niemilosiernie klekotac, rozrzad stukał niemiosiernie glosno itd. Dopiero po ostudzeniu wszystko wrocilo do normy. Po wlaniu taniego Gulfa silnik pracowal gladko, bez zandych stukow nawet jak dostal wysokiej temperatury.

nic dziwnego, syntetyk daje radę olej mineralny się wypala w skutek czego mamy w silniku nagar. Oczywiście pewne osoby nie przejmują się tym że olej śmierdzi rozpuszczalnikiem / benzyną a po zaledwie kilkuset kilometrach czuć spaleniznę (głównie diesle).... oni mają zajebisty olej, całe 6zł /litr dał więc musi być dobre.

 

gdyby został z 2 serii to byłoby bardzo dobrze

- bo ford potanił zawias w 3 serii focusa - i tego bym nie chciał w nowej maździe....

nie ma to jak rdzenne japońskie auta...
Gość Gosc

(Konto usunięte)

tylko stoją w miejscu i są drogie.

Jak Ci pisałem na poprzedniej stronie, co mówił dobry mechanik, na temat awaryjności silników fiatowskich, to byłeś uprzejmy to wyśmiać. Teraz jak ,,zagramaniczni'' specjaliści to potwierdzili, to już przyklaskujesz.

Tak wygląda Twój stan wiedzy w temacie motoryzacji.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Poprostu Niemcy sa najwieksza populacja w Europie i stad bierze sie ich najwieksza gospodarka.

Gdyby Holendrow bylo 84 miliony to Niemcy nie mieliby z nimi jakichkolwiek szans na poziomie gospodarczym, rozwoju techniki itd.

ale poniewaz jest ich tylko 16 milionow wiec nigdy ich nie doscigna.Rzecz ma sie podobnie z innymi malymi nacjami w EU

ich siła bierze się z tego że mają przemysł ciężki, stocznie, huty, przemysł motoryzacyjny itd. W dodatku politycznie pięknie niszczą inne kraje zmuszając ich ludność do emigracji i pracy u nich za grosze. Dobrze jest też mieć takiego sąsiada jak my, kupimy od nich stare auta, zniszczymy nasze rolnictwo, przemysł i całą resztę by niemieckie firmy w tym rejonie mogły przejąc wszystkie nasze kontrakty. Dzielnie też ratujemy finansowo budżet niemiec, w końcu po to dawaliśmy kasę grecji by ona mogła spłacić aktywna niemieckie... warto też popatrzeć jak wyglądają te szumnie wywalczone dofinansowania a dokładnie mówiąc gdzie ta kasa wraca... A jeśli chodzi o szanse, te gdyby polska miała rząd który by tylko nie przeszkadzał to Niemcy robiliby w gacie tylko o nas myśląc.

 

Teraz sugeruje się przyzwyczajać do niemieckich wędlin bo nasz premier zapomniał że w 2011 roku coś podpisał.

 

Jak Ci pisałem na poprzedniej stronie, co mówił dobry mechanik, na temat awaryjności silników fiatowskich, to byłeś uprzejmy to wyśmiać. Teraz jak ,,zagramaniczni'' specjaliści to potwierdzili, to już przyklaskujesz.

Tak wygląda Twój stan wiedzy w temacie motoryzacji.

przejrzyj sobie oferta fiata i poszukaj tam czegoś normalnego, nie wyśmiałem awaryjnośći tylko stosunek moc:waga auta i osiągi. Mają chyba 2 auta które coś sobą reprezentują a i tak max to 2L
Gość Gosc

(Konto usunięte)

przejrzyj sobie oferta fiata i poszukaj tam czegoś normalnego, nie wyśmiałem awaryjnośći tylko stosunek moc:waga auta i osiągi. Mają chyba 2 auta które coś sobą reprezentują a i tak max to 2L

 

 

Nieprawda. Pisaliśmy o jakości i trwałości silników marek europejskich.

Dokładnie jak ranking o którym dyskutujemy. Nie ma tam zmiennych :,, stosunek moc, waga auta i osiągi''.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.