Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Też uważam, że taki Focus to już dość rozsądny wybór. Dodałbym jeszcze Astra, ale 15000 zł to trochę za mało na trójkę, a za dużo na dwójkę. Można dozbierać ze 2 tysiące i wtedy taka Astra III 1,7 CDTI byłaby także sensownym rozwiązaniem.

I ogólnie mało pisze się o tym, że takiego starego mondeo na trasie przy 160/h prowadzi się jedną ręką, a nowiutki golf 170KM przy 120-130 lata od bocznego wiatru i prowadzenie takiego auta jest zwyczajnie męczące. Po kilku godzinach jazdy człowiek wychodzi wykończony. Chyba, że ma 3ch pasażerów, wtedy i golf klei się drogi.

Choć mam od lat BMW 530D to diesla dla Ciebie ODRADZAM !

Zwłaszcza do miasta. Diesla kupuje się na trasy.

Kup benzynę z albo bez i załóż LPG.

Choćby :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak pierwsze z brzegu

I porównaj to sobie do Skody :)

Silniki w 316 , 318 i nowsze 320 są 4ro cylindrowe i LPG będzie tańsze do nich.

Chyba że kupisz już z gazem.

Tyle że za 15tys kupisz ładne 316, 318 ale raczej nie z większym silnikiem.

Gdybyś chciał auto tylko do miasta to Lupo czy Polo z małym silnikiem PB by było idealne.

Ale w trasę i to po Europie to by była masakra.

Tak samo trasa bez klimy. Owszem możesz zaplanować inne godziny jazdy , ale w dzisiejszych czasach chyba nie o to chodzi.

Klima to też i bezpieczeństwo.

Na co zwracać uwagę ?

Klima - podstawa , dobrze żeby miało kurtyny boczne i system antypoślizgowy a najlepiej DSC ( inaczej ESP )

A czy wersja compact , sedan , kombi czy coupe sam zdecyduj.

Auta są trwałe , bezpieczne i mają fantastyczne zawieszenie.

Dają ogromna frajdę z jazdy.

Eksploatacja też będzie tania a banan na gębie jak będziesz miła Skody - bezcenny :)

Nie psuje się i nie rdzewieje tak jak Focus ;)

Cena tez nie spadnie tak jak w Citroenie czy innym francuzie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dobrze żeby miało kurtyny boczne i system antypoślizgowy a najlepiej DSC ( inaczej ESP )

następny wielbiciel tylnego napędu i esp :))))

 

Nie przyszło wam do głowy, że doradzanie BMW dla zwykłego użytkownika drogi jest zwyczajnie złe? Jak lubicie wyzwania - czyli tylny napęd w polskim deszczu i niskiej temperaturze, to ok. Ale dajcie żyć innym.

 

Zauważyłem, że z jakiegoś dziwnego powodu :)))) na kontrolę trakcji i opony zimowe najbardziej zwracają uwagę posiadacze RWD :))))

  • Moderatorzy

też wolałbym E46 niż fokę ale za fajne e46 trzeba dać 20-25 tys, wymęczone truchła z wiejskiego warsztatu to kiepski pomysł

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

E46 to chyba najbardziej awaryjna bawarka, do tego to wadliwe mocowanie zawiechy do nadwozia, za 15k to będzie strup przed fabrycznymi poprawkami.

Za tą kasę to astra II lub Vectra B po liftingu, rocznik ~99 i juz nie będzie rdzewieć.

bady zapomniał dodać, że Ford to najbardziej rdzewiejąca marka, a szczególnie każda generacja mondeo.

Focus chwalony m.in. za zawieszenie i nie widziałem zardzewiałego Focusa, jeszcze... jechałem w takim 5drzwiowym hatchbacku, tragedia, głośno jakoś i wcale nie jest wygodnie.

Za 15 tyś kupi się ładne bezwypadkowe E46 ale z małym silnikiem.

Jak pisałem 1,6

 

Awaryjne auta ?

Jaja sobie robicie ?

Od wielu lat jeżdżę tymi samochodami i jakoś nie chcą się bardziej psuć niż inne marki.

Rodzice mają moją byłą E34 520i z 1991r ! którą sprowadziłem w 2003r i od razu ją zagazowałem.

Ja ją KATOWAŁEM , rodzice wybudowali nią dom ( ma hak )i jedynie przez te lata to wymienione dwie tuleje z przodu , dwie z tyłu ( wszystkie były dobre , ale tak dla pewności bo te siadają ) 2kpl klocków przód/tył i tarcze z przodu.

Dziur ojczulek nie omija :)

Auto zrobiło grubo ponad 100 000km w kraju.

Owszem E46 modele do 2000r miały problemy z urywającymi się mocowaniami tylnej belki.

Ale dotyczyło to tylko najmocniejszych wersji i aut katowanych.

Zauważ że 328 Twojego kolegi jakoś przejeździło te wszystkie lata i belka się jakoś nie wyrwała ...

 

 

Bady

Ty jeździłeś w życiu jakimś lepszym autem ?

Bo jakoś tak badziewiaste firmy jak BMW , Mercedes jak i wiele innych stosuje taki właśnie napęd.

Wybacz , ale w domu miałem wiele aut z przednim napędem zarówno małych jak i dużych.

W firmie korzystam z nowych modeli aut marki VW

 

I nigdy bym się nie zamienił na przedni napęd.

Jedynie na cztery łapy.

 

A co do zwykłego użytkownika...

To co ?

Trzeba mieć jakiś kurs czy co ?

Wystarczy zwykły system antypoślizgowy i nie odjedzie Ci tył.

 

A tylny napęd z DSC w BMW i nie ma szans wpaść w poślizg !

Udowadniałem to już kilku niedowiarkom.

Lud , śnieg , gaz w podłogę i auto jedzie tam gdzie kręcisz kierą.

Wiele aut z ESP może o takiej trakcji i kontroli tylko pomarzyć.

Chyba ze przegniesz na zakręcie z prędkością. Wtedy żaden system ani napęd nie pomorze.

To chyba na tyle.

A mondeo mk3 widziałeś rdzewiejące? To chyba normalne, że stare samochody rdzewieją. Jak się specjalnie nie cynkuje, żeby rdzewiały, to rdzewieć będą. A jak jeszcze był poobijany (jak większość aut obecnie), to ma pozrywane powłoki elektroforetyczne i jeszcze szybciej będzie go żreć.

 

właśnie kolega zaczął opowieść sylwestrową od "BMW w rowie". Ciekawe, co ono tam robiło, pewnie parkowało? :D

 

Oczywiście moje nieuznanie dla BMW oznacza od razu, że w życiu samochodem nie jeździłem. Ale na potrzeby tej dyskusji wystarczy, jak napiszę, że jeździłem starym mondeo. Zdaje się bardzo chwalonym za trakcję. I nie miałem w nim żadnych esp a latałem w trasie 160 w deszczu bez problemu.

 

Ja sobie lubię pokonywać zakręty w mieście dynamicznie i przyspieszając. Kolega ma starą 3kę 316 bez esp i dla niego takie wyczyny są zwyczajnie nieosiągalne, bo od razu mu rzuca dupą. Za pewne z ESP jest lepiej, ale kupienie za taką kasę BMW w dobrym stanie z kontrolą trakcji to ja słabo widzę.

 

 

A jeszcze zapomniałem dodać, że mu ta 316 w meście leciutko 10 litrów ssie. Pali tyle, co japońska limuzyna z silnikiem v6. Dziękuję, postoję.

pewnie 2.0tdi i z walkami w misce...

ehh my juz od 2 lat wywalamy to gowno klientom i montujemy stary niezawodny system z 1.9tdi

spokoj na wieki

 

 

Tak. 2.0tdi. W warsztacie powiedzieli ze jest juz jakas poprawiona wersja tej pompy ale musi rowniez miske olejowa kupic...

 

Na naowy rok takie wydatki nie wroza dobrze;-) Ja sie smieje stac cie na a6 to plac;-)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Co do BMW to niedawno czytalem test E39 w Motorze. Auto mialo silnik 4.4, czyli chyba jeden z rozsadniejszych w tej budzie. Oczywiscie zagazowany. Gosc zrobil nim chyba ze 150tys na LPG. Najlepsze jest to ze E39 z tym piecem i LPG jest tansze w utrzymamniu niz Diesel w tej samej budzie, czyli nieszczesne 2.5 TDS.

Aktualnie kaczam sie dwulitrowym E34 i żre to LPG az miło sie robi przy dystrybutorze. Spalanie w miescie rzędu niezłej V8. Pojechalem dzis na regulacje. Podlaczyli do kompa i niby ma byc juz lepiej. Tylko co z tego jak samochod calkowicie starcil moc. Siecento by mnie objechalo.

Jaki z tego moral? Jak BMW to tylko V8 :D

?👈

Focus raczej nie zardzewieje, chyba że walony i malowany w stodole u szwagra. Vectra B niestety zardzewieje prawie każda, także polifotwa, wiem z doświadczenia. Za to Astry II są moim zdaniem bezpieczne, szczególnie późniejsze roczniki.

 

Ładne bzdury o tych BMW ;) Awaryjne i rdzewiejące E46, dobry żart. Ja zawsze powtarzam, żeby nie wyrabiać sobie opinii na podstawie sprowadzonego powypadkowego szrotu spawanego z dwóch innych, a takie najwyraźniej musiały być te awaryjne zardzewiałe E46.

Tanie e46:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ciekawy blog

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A ja bym BMW odradzał podobnie jak Alfę Romeo. Nie dlatego że to złe wozy, tylko że cena używanego samochodu z czegoś wynika. I oprócz kryteriów istotnych dla autora wątku takich jak osiągi (pakowność, parkowność, szybkość, wygoda), niezawodność (% czasu jazdy vs stania w warsztacie, ryzyko ważnego dnia zepsutego awarią w drodze), ekonomia (sumaryczny koszt przejechania x km w ciągu y lat) - w przypadku dwóch wymienionych marek płaci się jeszcze za wartości poza-merytoryczne - fani danje marki podbijają ceny w sposób irracjonalny dla osób spoza tych środowisk. Mi by się za to płacić zwyczajnie nie chciało.

Rzecz w tym, że BMW ma najbardziej racjonalne ceny z wielkiej niemieckiej trójki. Znacznie więcej zapłaci się za (zazwyczaj) znacznie gorzej wyposażone Audi. Tak że w przypadku tej marki dodatek "za znaczek" jest stosunkowo niewielki, za to jakość w porównaniu do takich choćby Fordów - jednak dużo wyższa.

A skad takie info?

Ze zwykłej logiki. Przeglądnąłem kiedyś zresztą z ciekawości ceny Alfy Romeo 159 i szybko odpadłem. Rynek dopasowuje jakoś tam ceny do jakości i jeżeli jej komponent w postaci znaczka nie jest nam potrzebny, w danej cenie lepszy samochód znajdziemy gdzie indziej. Podobnie zresztą można sporo ugrać rezygnując np. z "wartości rodzinnych" w postaci drzwi z tyłu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a może ten, fajny, zadbany, co wy na to?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czytasz wpisy ?

Taki Polo jest super do miasta ale w trasę nie nadaje się !

Zapomnij o wyprzedzeniu TIRa w średnim natężeniu ruchu !

Jazda takim czymś gdzieś dalej to męczarnia !

Wiem bo żona miała podobne wynalazki.

 

Misiomor.

Żaden fan marki BMW nie chce 316 :)

Bo jak już Beemę to R6

Jestem fanem marki od wielu lat , znam się na tych samochodach .

Nawet poradniki pisałem :)

Dlatego 316 można kupić w ładnym stanie za niewielkie pieniądze.

A już jak kogoś nie odpycha E46 Compact to za tą kasę kupi 2002r.

Najlepiej zarejestrować się na BMW Sport albo innym forum i kupić od fana z ogłoszenia.

 

Alfy do BMW nie przystoi porównywać.

To są świetne samochody ( silniki , osiągi , wyposażenie , prowadzenie ) , ale słabe jakościowo .

Focusy rdzewieją - zwłaszcza drzwi od środka na dole.

Psują się maglownice i tylne zawieszenie.

 

 

Bady

No toś zrobił humor dnia.

Porównywać Mondeo do E46 które ma fantastycznie zestrojone zawieszenie :)

To są dwa różne światy !

 

 

rafal735r

Rodziców E34 520i na LPG pali 11 litrów w cyklu mieszanym bez oszczędzania.

Nie ma sondy a gaz ustawiony na registerze.

Masz coś skopcone.

Zresztą 520i 24V jest bardzo słabym motorem.

Co z tych 150PS jak moment około 180Nm

Dlatego 2,0 R6 omija się z daleka.

 

 

grishnack

 

E39 4,4 przy jeździe bez szaleństw pali 15 litrów LPG

Przy takim samym stylu jazdy manual 530D pali 7 litrów ON.

W trasie przy przepisowej i spokojnej jeździe nieco ponad 6 litrów.

Kumpel ma zadbaną E39 525 TDSa i pali mu litr więcej niż mój.

Ale ma mniej niż 200 nalatane.

 

 

Dla niedowiarków i przeciwników tylnego napędu.

E39 z DSC

Żaden fan marki BMW nie chce 316 :)

Bo jak już Beemę to R6

W tym obszarze cenowym to już niestety lekko bogatsza młodzież wiejska zaczyna nadawać ton - a tam priorytetem jest stosunek wygląd / spalanie co premiuje właśnie mniejsze silniki.

 

Alfy do BMW nie przystoi porównywać.

To są świetne samochody ( silniki , osiągi , wyposażenie , prowadzenie ) , ale słabe jakościowo .

159 już taka bardzo zła nie jest.

Za 15 tys kupi się E46 z systemem antypoślizgowym który też dużo daje.

 

Link podałem bo już mi bokami wychodzi pisanie bzdur o napędzie na tył.

 

grishnack

 

Krótko .

Albo kupujesz nowsze gówno albo lepszej klasy starszy samochód który zagazujesz i eksploatację będziesz miał na zbliżonym poziomie.

Ale wybacz - siedziałeś kiedyś w takim VW ?

Ostatnio żona miała Lupo 1.0 i New beetle 1,6. Fakt ze garbus w najbogatszej opcji z ładniejszym środkiem.

Ale jedno i drugie to daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaleko do E46.

Jedź na jakąś większą giełdę samochodową w pobliżu.

Posiedź , przejedź się kilkoma autami i sam ocenisz.

Teraz jest zastój to masz okazję.

 

Zrób tak powiedzmy z E46 i takim Polo .

Sam stwierdzisz w czym Ci lepiej.

Później tu wróć i pytaj o konkretne egzemplarze.

ale i tak czekam na wasze dalsze propozycje, najlepiej z linkiem

do konkretnej aukcji;-)

Żebyś kupił a potem lamentował na forum że spawy od ćwiary pod dywanem bagażnika znalazłeś? Ja bym sugerował przede wszystkim oferty z okolic (żeby nie było musu "ile jeszcze będę się po Polsce tłukł"), kupno raczej teraz jak Parantulla radzi, no i ogląd raczej z kolegą albo bratem czy kuzynem obeznanym nieco w tych sprawach - któremu nie zależy, a wręcz będzie działał jak advocatus diaboli. Dobrze jest wyposażyć się w miernik grubości lakieru i newralgiczne miejsca przebzykać centymetr po centymetrze.

159 nie jest zał jak już miesiąc nie była w serwisie :p

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ładny compact

I w ładnym stanie.

Wygląd - kwestia gustu.

Jedno jest pewne że niepowtarzalny i długo się nie zestarzeje.

I silnik OK :)

I ma kontrole trakcji ASC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

159 nie jest zał jak już miesiąc nie była w serwisie :p

i po co powtarzasz zasłyszane głupoty? 159 ma bardzo dobre wyniki w raportach bezawaryjności. Ale wyznawcy starych bawarskich zajeżdżonych złomów wolą dać 10kzł za starą 20stoletnią bume 5 z pseudomotorem 2.0.

 

I tak właśnie taczają się wielcy fani motoryzacji i jedynie słusznej marki w swoich wypasionych 316, 318 i 520. Co prawda byle civic te złomy objeżdża, ale takie fakty do nich nie docierają :D

muda44 - nie porównuj E46 do E34, bo to najbardziej udane BMW chyba, sam mając do wydania 15k szukałbym igły E34 niż E46.

grish, omijaj komisy, będzie taniej i pewniej, jeszcze nigdy nie widziałem fajnego auta w komisie, zawsze pucowane woskami koloryzującymi, a środek w plaku. Opony stare i wyczernione, itd.

 

rafal735r

Rodziców E34 520i na LPG pali 11 litrów w cyklu mieszanym bez oszczędzania.

Nie ma sondy a gaz ustawiony na registerze.

Masz coś skopcone.

Zresztą 520i 24V jest bardzo słabym motorem.

Co z tych 150PS jak moment około 180Nm

Dlatego 2,0 R6 omija się z daleka.

 

Moj w mieszanym pali 13l. Ale trzeba napomniec ze ja mam automata i czesto włączoną klimatyzacje co zwieksza zuzycie. Na trasie spokojnie mieszcze sie w 10l przy predkosci 90-110km/h. Ten silnik nie jest slabym silnikiem jak piszesz, tylko buda E34 jest poprostu do niego za duza. W "trojce" jakos daje rade, choc w sumie ja tez nie narzekam. Na trasie bez problemu wyprzedze popularne TDI czy jakis autobus. Niestety powezej predkosci 150km/h juz nie jest tak dobrze. Moment o ktorym piszesz wynosi 190Nm, z tym ze ja mam Vanosa wiec ciut lepiej zbiera się z dołu. Teoretycznei tez mniej pali, tylko ja jakos tego nie odczulem, hehe.

A 520i kupilem z tego wzgledu ze 525i doslownie nie bylo. Znaczy byly, ale to nie bylo to czego szukam, a mialem pewne wymagania. Musialem sie zadowolic 520i, ale ciesze sie z jego stanu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17230-0-24941500-1325790190_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

grish, omijaj komisy, będzie taniej i pewniej, jeszcze nigdy nie widziałem fajnego auta w komisie, zawsze pucowane woskami koloryzującymi, a środek w plaku. Opony stare i wyczernione, itd.

tylko jak kupisz padło od handlarza, to nic nie zrobisz, a jak kupisz padło z komisu, to im je najzwyczajniej zwrócisz, bo komis odpowiada za wady ukryte.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.