Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Wrażenia z jazdy - niesamowite!

To jest diesel inny niż wszystkie, bo kręci do 5000.

Nie ma tego wrażenia jak w moim, że na początku dostaje się wszystko a potem jest smutne nic.

Ciągnie równo, ale JAK ciągnie... wrażenia porównywalne do startu samolotu. Siła potworna!

No niesamowite!!!

W końcu mówią że tylko krowa nie zmienia poglądów.

To jeszcze raz napiszę, wsiądź teraz do A8 4,2 l /tego od scani/ i napisz że ciągnie w dole a potem nic. Dostaniesz od porównywanej przez Ciebie bm-ki dodatkowe 115Km i trochę więcej momentu obrotowego. ciągnie w podobnym przedziale obrotów, do 5 tyś. Ten diesiel ciągnie bez zadyszki do 250km/h, potem rozłącza ogranicznik:) A co do "startu samolotu" audi podaje 5,2s /z pełnym obciążeniem/ Zmierzone na pusto 4,6s/100km

Tak jak pisałem , dużo tutaj teorii a niewiele doświadczeń /z tymi dużymi dieslami/.

Przy okazji napisz czy słychać w środku diesla, ciekaw jestem. W A8 słychać tylko przyjemny odgłos V8 przy przyspieszaniu.

Teraz jakos 2dni temu ogladalem test nowej A8 i gosc z zawiazanymi oczami odrazu slyszal ze to V8 w dieslu to jakis dziwny ten odglos jak w takim wygluszonym aucie i tak to slychac.

?👈

Teraz jakos 2dni temu ogladalem test nowej A8 i gosc z zawiazanymi oczami odrazu slyszal ze to V8 w dieslu to jakis dziwny ten odglos jak w takim wygluszonym aucie i tak to slychac.

 

Zgadza się. Nie jest głośno ogólnie ale jak już coś się słyszy to niestety - tym dźwiękiem trudno się rozkoszować, jak w przypadku benzyny.

No ale zużycie paliwa rekompensuje to, myślę... :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Teraz jakos 2dni temu ogladalem test nowej A8 i gosc z zawiazanymi oczami odrazu slyszal ze to V8 w dieslu to jakis dziwny ten odglos jak w takim wygluszonym aucie i tak to slychac.

A w tak wygłuszonym aucie nie ma być słychać silnika? Dziwne.

 

 

 

Dla mnie diesel pracuje ciekawiej /w środku/ , dźwięk jest niższy , mocniejszy i w co zapewne nikt nie uwierzy od prędkości 200 w górę jest w nim ciszej.

Dlatego nie sposób ich pomylić. Ale na bank nie słychać klekotu diesla, nie ma takiej opcji.

Czy ktos z was sprowadzal moze sobie auto u Ukrainy ???

 

Przed rewolta 1 eur kosztowalo ok. 10 UHA

Obecnie waluta ukrainska spadla na leb i 1 eur = ok.15 UHA

 

Moze warto byloby pojechac i kupic sobie tam jakies nowe auto ??

 

Co o tym myslicie ? Ktos z was juz tak robil ?

Roznica w cenie moze byc duza!

Teraz jakos 2dni temu ogladalem test nowej A8 i gosc z zawiazanymi oczami odrazu slyszal ze to V8 w dieslu to jakis dziwny ten odglos jak w takim wygluszonym aucie i tak to slychac.

Nawet w super wyciszonym aucie hałas jest na poziomie 78dBA już przy prędkosci ok 80km

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

To bardziej szum powietrza niz silnika.

 

Muszę Cię zmartwić niskie częstotliwości silnika są bardzo trudne do wyciszenia inna sprawa że ucho też je słabiej odbiera ale baso luby chwytają takie niuanse w mig.

 

Kiedyś wszedł odkurzacz pewnej firmy na K reklamowany szumnie jako super cichy. Wic polegał na tym ze faktycznie wyciszono częstotliwości od 2kHz w górę a poziom 250Hz i 500Hz był na poziomie starszych wersji odkurzacza. Ogólnie słuch jak był katowany ponad 85dBA tak był dalej.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak czy owak - nie jest źle.

Pamiętajmy, że do badań hałasu (natężenie i widmo) oraz do "komponowania" dźwięku w kabinie, BMW zatrudnia speców z Instytutu Fraunhofera, a lepszych psychoakustyków na świecie nie ma.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Nie ma najmniejszego problemu z wygłuszeniem kabiny,natomiast w celu zadowolenia kierowcy stosuje się różne formy wspomagające sound auta,np w audi głośnik przy wydechu/ActiveSound Technology by Eberspaecher/,każda firma ma swoje patenty:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nawet w super wyciszonym aucie hałas jest na poziomie 78dBA już przy prędkosci ok 80km

Clarksonowi w bmce z dislem wyszło 68db przy 112km/h :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Warto pojeździć Lexusem, wyciszenie silnika i kabiny to chyba absolutna czołówka w swojej klasie (dla danego modelu) i seryjnej produkcji. Wykonanie (skóra anilinowa i to jaka!!!!) i komfort w LSach jest raczej dla Niemców nieosiągalny.

Warto pojeździć Lexusem, wyciszenie silnika i kabiny to chyba absolutna czołówka w swojej klasie (dla danego modelu) i seryjnej produkcji. Wykonanie (skóra anilinowa i to jaka!!!!) i komfort w LSach jest raczej dla Niemców nieosiągalny.

 

To jest właśnie różnica: Lexus po prostu wygłusza - żadna sztuka, a BMW KOMPONUJE dźwięk w kabinie, bo odgłos silnika jest również ważnym elementem odczuwania przyjemności z jazdy.

I to się zgadza z filozofią przyjętą przez te 2 firmy.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

bo odgłos silnika jest również ważnym elementem odczuwania przyjemności z jazdy

Narzędzia powinny być niewidoczne i niesłyszalne. Auto służy do przemieszczania a kierowca czy pasażer wcale sobie nie musi życzyć jakiegokolwiek odgłosu silnika. Wszystko zależy od podejścia a każdy z producentów najczęściej kieruje swoje produkty do różnych klientów. To co np. dla zwolenników BMW jest kiepskie w Mercedesach dla zwolenników Daimlera nie jest przeszkodą bo nie każdy jara się jazdą po drodze.

Tak czy owak - nie jest źle.

Pamiętajmy, że do badań hałasu (natężenie i widmo) oraz do "komponowania" dźwięku w kabinie, BMW zatrudnia speców z Instytutu Fraunhofera, a lepszych psychoakustyków na świecie nie ma.

 

Dobrze napisane psychoakustyków ! przez nich powstało to gówniane MP3 początek końca dobrego dżwięku!

 

Narzędzia powinny być niewidoczne i niesłyszalne. Auto służy do przemieszczania a kierowca czy pasażer wcale sobie nie musi życzyć jakiegokolwiek odgłosu silnika. Wszystko zależy od podejścia a każdy z producentów najczęściej kieruje swoje produkty do różnych klientów. To co np. dla zwolenników BMW jest kiepskie w Mercedesach dla zwolenników Daimlera nie jest przeszkodą bo nie każdy jara się jazdą po drodze.

 

Niektórych rajcuje jak jadą dorożką i coś z pod ogona konia wylatuje, wtedy czuja tą moc ten power.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Niektórych rajcuje jak jadą dorożką i coś z pod ogona konia wylatuje, wtedy czuja tą moc ten power.

Patrząc co się dzieje w Skandynawii to najwięcej jara rower i komunikacja miejska :D

Dobrze napisane psychoakustyków ! przez nich powstało to gówniane MP3 początek końca dobrego dżwięku!

 

Chyba żartujesz! MP3 ma już swoje lata a dobry dźwięk pozostaje wciąż... dobry! :)

Nie zauważyłem żadnej degradacji jakości w dziedzinie sprzętu: kto robił syf - ten dalej robi a producenci rzeczy dobrych trzymają poziom.

Tylko trzeba wiedzieć, co kupować. :)

MP3 zrobiło IMO wiele dobrego w dziedzinie urządzeń mobilnych. Dzisiaj, gdy pojemność nośników znacznie wzrosła, audiofile mogą w urządzeniach przenośnych korzystać z formatów bezstratnych ale MP zrewolucjonizowało rynek i ostro dało w d**ę pazernym koncernom medialnym.

Pamiętajmy o ś.p. Napsterze... to był początek rewolucji.

Poza tym: dzisiejsze kodowanie MP3 zostało znacznie ulepszone w stosunku do początków tej technologii.

Mam Walkmana Sony z pewnymi technologiami "ulepszania" MP3 i jakość dźwięku jest wybitnie satysfakcjonująca. Niestety - nie odtwarza on formatów bezstratnych i nie mogę porównać bezpośrednio.

Ale jest bardzo dobrze.

Więc nie rozumiem, jak można mówić o "mordowaniu" czegokolwiek przez MP3.

MP3 nie jest formatem do słuchania z pełnowymiarowego systemu w domu. To jest format do ipodów, telefonów itp.

Nie wyobrażam sobie np. załadowania 10 godzin "Pana Wołodyjowskiego" na telefon w formacie CD - ten sam plik MP3 zajmuje 15x mniej miejsca. To samo dotyczy audycji radiowych.

Przecież słuchamy nie tylko muzyki.

Jeszcze w początkach technologii MP3 był taki test w magazynie Chip. Za pośrednictwem naprawdę wypasionego zestawu (wzmacniacz to był Mark Levinson) puszczali ludziom pliki MP3 i CD.

80% tzw. ludzi z ulicy nie była w stanie odróżnić CD od MP3, w grupie zaawansowanych audiofilów było lepiej - mylili się "tylko" w ok. 50%. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Patrząc co się dzieje w Skandynawii to najwięcej jara rower i komunikacja miejska :D

Komunikacja miejska i prywatna mnie bardzo rajcuje w centrum Krakowa mam szansę do 5 km być wszędzie szybciej na nogach a do 15km fakt rowerem :)

 

80% tzw. ludzi z ulicy nie była w stanie odróżnić CD od MP3, w grupie zaawansowanych audiofilów było lepiej - mylili się "tylko" w ok. 50%. :)

 

To własnie jest ten efekt brak wyrobienia powodem że nowe pokolenie, użytkownicy MP3 po prostu nic innego nie szukają bo nawet nie wiedza ze coś takiego istnieje!!!

 

Już dawno jako jeszcze wtedy Rafaell pisałem że słuchania muzyki jak i dźwięków też trzeba się nauczyć.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

 

To własnie jest ten efekt brak wyrobienia powodem że nowe pokolenie, użytkownicy MP3 po prostu nic innego nie szukają bo nawet nie wiedza ze coś takiego istnieje!!!

 

Już dawno jako jeszcze wtedy Rafaell pisałem że słuchania muzyki jak i dźwięków też trzeba się nauczyć.

 

 

Wiedzą, dobrze wiedzą, tylko nie mają po prostu potrzeby.

Pogódźmy się w końcu z faktem, że jesteśmy dziwakami, dla których stworzono specyficzny rynek w celu zaspokajania ich chorych potrzeb... ;)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Pogódźmy się w końcu z faktem, że jesteśmy dziwakami, dla których stworzono specyficzny rynek w celu zaspokajania ich chorych potrzeb... ;)

 

No GMO też stworzono dla dziwaków a jeść musza wszyscy. MP3 to takie GMO

 

Mam parcie na coraz lepszy dźwięk taki jak z filharmonii i co mi zrobisz :D

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Mam parcie na coraz lepszy dźwięk taki jak z filharmonii i co mi zrobisz :D

 

Jak to co? Zdecydowanie poprę! :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Qcyk - polskie auto za 18 tys. zł :))

fef87c2f9cca9e8759ce2441ff70abcf.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

A co do "startu samolotu" audi podaje 5,2s /z pełnym obciążeniem/ Zmierzone na pusto 4,6s/100km...W A8 słychać tylko przyjemny odgłos V8 przy przyspieszaniu.

Zależy kto co lubi. Ciekawe czy ten A8 poradziłby sobie z tym autkiem ( 928KM) :-)

 

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Qcyk - polskie auto za 18 tys. zł :))

fef87c2f9cca9e8759ce2441ff70abcf.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cinquecento skrzyzowane z Seicento.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Sittek, porównujemy chyba inne auta. W zakresie mocy na pewno nie , w każdym innym zapewne tak. Mógłbym wkleić RS6 z mocą 1000kM i stwierdzić że wciągnie prawie wszystko co jeździ, a przynajmniej w Europie na 1/4 mili wygrywa prawie wszystko Choć pewności nie mam. Takie auto śmiga w Polsce. Równie dobrze można by wkleić mclarena p1 który ma 700kM a pewnie tez by wciągnął to auto z linku np. na torze. Pytanie czy takim autem chcielibyśmy poruszać się na co dzień? Jako drugie auto pewnie zabawa byłaby przednia, od czasu do czasu. I raczej na torze.

Dla przykładu znajomy ma Panamerę Turbo S-a i MBW 7 i po przejechaniu na południe Polski i z powrotem stwierdził że następnym razem pojedzie BMW 7.

Zależy kto co lubi. Ciekawe czy ten A8 poradziłby sobie z tym autkiem ( 928KM) :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nowe EVO ma miec ponad 400KM z fabryki I bedzie schodzic ponizej 4 sek do setki. Nie potrzeba tuning.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.