Skocz do zawartości
IGNORED

preamp lampowy do karty muzycznej PC

fv

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi po głowie bardzo dziki i ryzykowny pomysł. Mianowicie wykombinowałem że najprawdopodobniej najsłabszym ogniwem między przetwornikiem C/A a moim wzmacniaczem jest słuchawkowy wzmacniacz zamontowany na karcie muzycznej. Gdyby wpiąć przed nim preamp lampowy (bez regulacji, stały poziom sygnału) i z niego prowadzić sygnał do integry mógłbym uzyskać absolutnie rewelacyjne rezultaty (w szczególności odpadłby zakup CD). Rozwiązanie tym bardziej kuszące że 5V i 12V DC mamy z zasilacza PC, więc zostaje sam preamp.

W zasadzie musiałby być to wzmacniacz a nie preamp bo wyjście z DACa będzie w mV a potrzeba wyprowadzić 2V. To wogóle realny pomysł jest ? Nie znam się na lampach i nie wiem czy dadzą radę 1000x wzmocnić...

Czy ktoś z Was myślał o czymś takim ? Co o tym sądzicie ? Mam "zapasowy" komputer i kartę dźwiękową więc byłbym skłonny zaryzykować nawet uszkodzenia dla dobra sprawy :)

https://www.audiostereo.pl/topic/9114-preamp-lampowy-do-karty-muzycznej-pc/

Innym też to chodzi po głowie. Na przykład A-open'owi nawet bardzo chodziło po głowie - o tutaj

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :-)))

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy

Z tego co pamiętam to chyba Soltek albo Ait też mieli w swojej ofercie MoBo z lampami na pokładzie.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Na pokładzie to one mogą być za DACem. A taki dac zintegrowany może wcale nie brzmieć dobrze, nie mówiąc o tym że często bardziej skomplikowane zadanie obliczeniowe zapewnia niezapomniane wrażenia w postaci białego szumu :)

Poza tym wynalazłem gdzieś w sieci schemat wyprowadzeń ze czipa mojej karty muzycznej i .. jednak jest SPDIF :)