Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  599 członków

Hegel Klub
IGNORED

Klub HEGEL


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy w H360 zauważyliście różnice między wejściami optycznym, koaksjalnym i ethernetowym?

 

Ja podłączając do Cd coaxialem zauważyłem że jest ciut głośniej, bardziej wyraźniej niż w przypadku toslinka. Nie wielka różnica ale jednak troche lepiej. Internetowy to nie wiem jak sie odnieść do tego. Służy do odtwarzania po sieci. Tv i PS4 mam podłączone optycznym bo inaczej sie nie da ale muzyki z tych urządzeń nie odtwarzam.

Lepiej? Czy "tylko" głośniej i wydaje się z bomby bardziej przejrzyście?

 

Głośniej troche i wydaje mi sie że wyraźniej. Raczej nie lepiej. „Lepiej” w sensie że lepiej słychać, o!

 

Przy okazji podpytam w imieniu kolegi. Jeśli ktoś ma na sprzedaż H360 proszę na Priv.

Kolega po odsłuchu u mnie chce to samo co ja.

Także dla ludzika który posiada w swoim systemie konsolę PlayStation 4 Pro pozostaje zewnętrzny przetwornik. Aha ... i jest lepiej ulepiony z zewnątrz od reszty wzmacniaczy zintegrowanych. Nie żałowali wtedy materiału.

Akurat mam zewnętrzny DAC więc to dla mnie nie problem.

 

Wykonałem dzisiaj taką modyfikację: nakleiłem kawałek maty wygłuszającej, bitumicznej w Hegel HD11.

Skoro niektóre audiofilskie marki to stosują , to czemu nie wykonać tego we własnym zakresie.

Pewnie większy skutek przyniosłoby to w odtwarzaczu CD. Ale i na to przyjdzie czas :)

post-3402-0-28965800-1513255650_thumb.jpg

Kiedyś czytałem o tym, że można wykleić we wnętrzu taśmą miedzianą. Ma to apobiegać jakimś oddziaływaniom pół elektromagnetycznych pomiędzy "wewnętrznymi układami". To tak na chłopski rozum.

 

Tylko cd
szkoda:-/

Właśnie sprzedałem moje dyżurne Dali Ikon 6mk2 po modzie zwrotnicy...

Chwilowo przyniosłem kolumny z mojego drugiego systemu Canto Grand w najwyższej wersji Signature i zaprawdę powiadam wam gra to bardzo dobrze! Jak szukacie monotorów do Heńka to warto sprawdzić to połączenie.

post-65483-0-55330700-1513433645_thumb.jpg

post-65483-0-43955800-1513433657_thumb.jpg

"Zły dzwięk zabija dobrą muzykę"

Zawsze podobaja mi sie klasyczne z formy kolumny, te cg sa tego idealnym przykladem, piekny fornir i bryla kolumny. Sluchales moze tanszej wersji CG i moglbys opisac jakie sa roznice na srednicy, w wokalizie w stosunku do Twojej wersji?

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Zawsze podobaja mi sie klasyczne z formy kolumny, te cg sa tego idealnym przykladem, piekny fornir i bryla kolumny. Sluchales moze tanszej wersji CG i moglbys opisac jakie sa roznice na srednicy, w wokalizie w stosunku do Twojej wersji?

 

Niestety nie słuchałem podstawowej wersji.

Ale podeślę co napisał kolega z forum po przesiadce z wersji podstawowej na Signature:

 

"Canto Grand są bardzo muzykalne, ale nie zamulają, morel elite nadaje blasku i z dobrze dobraną elektroniką nic więcej w wysokich nie trzeba, jest przestrzeń, powietrze, naturalne wybrzmiewanie blach, strun, większa głębia. To wszystko wypada lepiej od wersji podstawowej, są tam topowe komponenty w zwrotnicy i to paczki na wiele lat."

 

"Zbudowane są w oparciu o 18 cm przetwornik duńskiego Scan Speaka serii Discovery z membraną z włókna szklanego. Kosz głośnika wykonano z metali lekkich. Wysokie w wersji Signature to głośnik Morel Elite, komponenty zwrotnicy najwyższej klasy jak kondensatory Audyn Plus, cewki powietrzne Intertechnika.

Kolumny to system wentylowany. Port bass-reflex ma średnicę 55 mm przy wlocie i 60 mm przy wylocie, długość tunelu to 16 cm"

 

Myślę, że są w stanie zawstydzić wiele droższych i większych konstrukcji. Kolega kiedy ich posłuchał nie mógł uwierzyć, że z tak w sumie niewielkich paczek wydabywa się tak ogromny dzwiek :)

"Zły dzwięk zabija dobrą muzykę"

Hmmm no to nic mi nie pomogles tym opisem, przestaly mnie juz podniecac wpisy, ze wsadzone w kolumny glosniki sa takie drogie wiec jest super. Dla mnie o wszystkim decyduje talent konstruktora, jego pomysl na brzmienie a nie wsadzenie drogich glosniczkow w skrzynke, ustawienie na pomiarach charakterystyki i gotowe. Potem niby technicznie to gra, niby wszystko ok. ale magii i tego czegos brakuje. Dla mnie to cos na chwile obecna mialy dwie taniutkie kolumienki - dynki serii dm i stare, jeszcze nie spartolone jak obecna seria Castle Knight 2. Tego nie maja ani moje x14, ani canto grand, ani x18 itd. Gra to ale brak mi w tym graniu tego "czegos", swojego charakteru, duszy. Mysle, ze czesc osob rozumie o czym pisze.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Hmmm no to nic mi nie pomogles tym opisem, przestaly mnie juz podniecac wpisy, ze wsadzone w kolumny glosniki sa takie drogie wiec jest super. Dla mnie o wszystkim decyduje talent konstruktora, jego pomysl na brzmienie a nie wsadzenie drogich glosniczkow w skrzynke, ustawienie na pomiarach charakterystyki i gotowe. Potem niby technicznie to gra, niby wszystko ok. ale magii i tego czegos brakuje. Dla mnie to cos na chwile obecna mialy dwie taniutkie kolumienki - dynki serii dm i stare, jeszcze nie spartolone jak obecna seria Castle Knight 2. Tego nie maja ani moje x14, ani canto grand, ani x18 itd. Gra to ale brak mi w tym graniu tego "czegos", swojego charakteru, duszy. Mysle, ze czesc osob rozumie o czym pisze.

 

Coś w tym jest, same głośniki nie są najważniejsze nie gwarantują tego czegoś, ja mam dwie pary 35-40-letnich Tonsili i czasami się dziwię jak to gra.

 

Nie wiem czy tych Excite x14 nie ożywiłoby podłączenie jednak mocniejszego piecyka pokroju IN200 czy IN300. Efektywność tych głośników jest niska.

 

Jak szukasz niekoniecznie topowych głośników rzuć okiem na

 

Russel K RED50 i RED100.

 

Ostatnio pojawiła się kolumna Chartwell LS6.

 

Można też próbować samemu coś wystrugać lub zlecić wykonanie. np:

 

http://www.troelsgravesen.dk/Studio101.htm

 

 

Coś w tym jest, same głośniki nie są najważniejsze nie gwarantują tego czegoś, ja mam dwie pary 35-40-letnich Tonsili i czasami się dziwię jak to gra.

 

Nie wiem czy tych Excite x14 nie ożywiłoby podłączenie jednak mocniejszego piecyka pokroju IN200 czy IN300. Efektywność tych głośników jest niska.

 

Jak szukasz niekoniecznie topowych głośników rzuć okiem na

 

Russel K RED50 i RED100.

 

Ostatnio pojawiła się kolumna Chartwell LS6.

 

Można też próbować samemu coś wystrugać lub zlecić wykonanie. np:

 

http://www.troelsgravesen.dk/Studio101.htm

 

Też tak myśle. Dla mnie S16 to troche takie Hi Fi ale nie zaprzeczam że nie mają prawa grać. Ja z początku zwracałem uwage na dużą średnice niskotonowego głośnika jak szukałem monitorów. Stało sie tak że kupiłem zupełnie w ciemno SA Pandiony gdzie jest 15cm niskotonowy a grają przepięknie z dużym głębokim basem w pomieszczeniu 20m. Znajomy po odsłuchu u mnie sie zdziwił troche i zamilczał jak porównał ze swoimi podłogowymi Proacami. Beka

 

 

Też tak myśle. Dla mnie S16 to troche takie Hi Fi

 

Studio 16 hertz ma bardzo bogatą ofertę kolumn i pewną łatwość jeżeli chodzi o dopasowanie do określonej elektroniki. Konstruktor tych kolumn to osoba która zna sie na rzeczy i wie co robi .... krótko mówiąc to świetny fachowiec/pasjonat w tej branży.

 

Osobiście uważam że jest to podobna szkoła brzmienia do np. Dynaudio jesli chodzi o np. kolumny podstawkowe ...tyle że zawsze za nieporównywalnie atrakcyjniejszą cenę . Dochodzi do tego wartość dodana czyli łatwy kontakt z konstruktorem i elastyczność . Próżno tego szukać w dużych firmach produkujących masowo.

Edytowane przez Luk77

Hmmm no to nic mi nie pomogles tym opisem, przestaly mnie juz podniecac wpisy, ze wsadzone w kolumny glosniki sa takie drogie wiec jest super. Dla mnie o wszystkim decyduje talent konstruktora, jego pomysl na brzmienie a nie wsadzenie drogich glosniczkow w skrzynke, ustawienie na pomiarach charakterystyki i gotowe. Potem niby technicznie to gra, niby wszystko ok. ale magii i tego czegos brakuje. Dla mnie to cos na chwile obecna mialy dwie taniutkie kolumienki - dynki serii dm i stare, jeszcze nie spartolone jak obecna seria Castle Knight 2. Tego nie maja ani moje x14, ani canto grand, ani x18 itd. Gra to ale brak mi w tym graniu tego "czegos", swojego charakteru, duszy. Mysle, ze czesc osob rozumie o czym pisze.

 

No niestety sam nie porównywałem, więc się nie wypowiem...

Opisy opisami a ostatecznie decydują i tak indywidualne preferencje

 

Oczywiście brzmienie jest najważniejsze, ale ja też czuję się lepiej jak zapłaciłem sporo za coś zrobionego na porządnych komponentach, a nie za Logo ;)

Edytowane przez zoromoto

"Zły dzwięk zabija dobrą muzykę"

 

 

 

 

Oczywiście brzmienie jest najważniejsze, ale ja też czuję się lepiej jak zapłaciłem sporo za coś zrobionego na porządnych komponentach, a nie za Logo ;)

 

Brzmienie to rzecz subiektywna i bardzo złoźona . Najwazniejsze aby się podobało. Po latach przejściach i przerzucaniu elektroniki znalazłem drogę do wyeliminowania komponentów i skrócenia sygnału a co za tym idzie tej całej kabeologii , transportów , DAC-ów , wzmacniaczy ...wreszcie znalazłem swój złoty środek ale bez kompromisów co do jakości brzmienia .

Uff...

 

 

Z kolumnami jeszcze pewnie będę eksperymentował ale tylko z nimi ;)

Oczywiście brzmienie jest najważniejsze, ale ja też czuję się lepiej jak zapłaciłem sporo za coś zrobionego na porządnych komponentach, a nie za Logo ;)

 

W sumie to nie wiem ile jest w projektach 16Hz faktycznie porządnej kolumny a ile szeptanego marketingu. Np. wyników pomiarów nie uświadczysz które by w jakiś sposób potwierdzały jakość konstrukcji. Dwa razy odsłuchiwałem kolumny Studio 16Hz, Minasy później Canto Grand. Canto Grand słuchałem dosyć krótko ale jedno można powiedzieć małej podłogówki to z jakością basu nie przeskoczy zresztą jak większość monitorów tej wielkości. Z tym zawstydzaniem droższych i zwłaszcza większych konstrukcji to może być różnie. Minas Anor grały z lampą na KT88 po tym odsłuchu nie byłem skłonny pozbyć się Topazów z Pylon Audio które później zamieniłem na Diamondy 25. Nie twierdzę że MInasy są złe może są wręcz tak dobre że 1-2 godziny nie pozwalają poznać ich zalet, salony też potrafią skopać konfigurację więc może kiedyś jeszcze do nich podejdę niemniej wzrost cen nie zachęca.

 

 

Studio 16 hertz ma bardzo bogatą ofertę kolumn i pewną łatwość jeżeli chodzi o dopasowanie do określonej elektroniki. Konstruktor tych kolumn to osoba która zna sie na rzeczy i wie co robi .... krótko mówiąc to świetny fachowiec/pasjonat w tej branży.

 

Osobiście uważam że jest to podobna szkoła brzmienia do np. Dynaudio jesli chodzi o np. kolumny podstawkowe ...tyle że zawsze za nieporównywalnie atrakcyjniejszą cenę . Dochodzi do tego wartość dodana czyli łatwy kontakt z konstruktorem i elastyczność . Próżno tego szukać w dużych firmach produkujących masowo.

Z pewnością jest tak jak piszesz ale dla mnie i tak liczy sie efekt końcowy. Nawet jeśli bym miał dopłacić do droższej konstrukcji z większym logo.

W sumie to nie wiem ile jest w projektach 16Hz faktycznie porządnej kolumny a ile szeptanego marketingu. Np. wyników pomiarów nie uświadczysz które by w jakiś sposób potwierdzały jakość konstrukcji. Dwa razy odsłuchiwałem kolumny Studio 16Hz, Minasy później Canto Grand. Canto Grand słuchałem dosyć krótko ale jedno można powiedzieć małej podłogówki to z jakością basu nie przeskoczy zresztą jak większość monitorów tej wielkości. Z tym zawstydzaniem droższych i zwłaszcza większych konstrukcji to może być różnie. Minas Anor grały z lampą na KT88 po tym odsłuchu nie byłem skłonny pozbyć się Topazów z Pylon Audio które później zamieniłem na Diamondy 25. Nie twierdzę że MInasy są złe może są wręcz tak dobre że 1-2 godziny nie pozwalają poznać ich zalet, salony też potrafią skopać konfigurację więc może kiedyś jeszcze do nich podejdę niemniej wzrost cen nie zachęca.

Wszystko rzecz gustu...

Dla mnie Pylony to jedne z ostatnich polskich konstrukcji króre bym wybrał co nie znaczy że komuś mogą się podobać :)

Dobrze że jest duży wybór...

"Zły dzwięk zabija dobrą muzykę"

Dla mnie Pylony to jedne z ostatnich polskich konstrukcji króre bym wybrał co nie znaczy że komuś mogą się podobać :)

 

No cóż Pylony w tym Diamondy mają swoje niedoróbki (niestety), nie wszystkim też muszą się podobać, niemniej mam nadzieje że nie wypowiadasz się tylko na podstawie opisów czy 5 min odsłuchu na przypadkowym systemie.

 

 

W sumie to nie wiem ile jest w projektach 16Hz faktycznie porządnej kolumny a ile szeptanego marketingu. Np. wyników pomiarów nie uświadczysz które by w jakiś sposób potwierdzały jakość konstrukcji. Dwa razy odsłuchiwałem kolumny Studio 16Hz, Minasy później Canto Grand. Canto Grand słuchałem dosyć krótko ale jedno można powiedzieć małej podłogówki to z jakością basu nie przeskoczy zresztą jak większość monitorów tej wielkości. Z tym zawstydzaniem droższych i zwłaszcza większych konstrukcji to może być różnie. Minas Anor grały z lampą na KT88 po tym odsłuchu nie byłem skłonny pozbyć się Topazów z Pylon Audio które później zamieniłem na Diamondy 25. Nie twierdzę że MInasy są złe może są wręcz tak dobre że 1-2 godziny nie pozwalają poznać ich zalet, salony też potrafią skopać konfigurację więc może kiedyś jeszcze do nich podejdę niemniej wzrost cen nie zachęca.

Miałem Minasy parę lat połączone z kilkoma piecami najlepiej grały z tranzystorem małej manufaktury a także z bardzo mocnymi monoblokami lampowymi . W dużym skrócie te kolumny grają zjawiskowo na średnicy i górze . Są moim zdaniem trudne w ustawieniu ale gdy zapewni im się dobre warunki trzeba szukać kolumn sporo droższych żeby przebić ich jakość . Ja mam zdanie że więcej jest prawidłowego dźwięku a cena jest okazyjna .

 

 

A co w odwrotnym przypadku...? Jak wielkie logo gra gorzej od małego logo...

Jeszcze takiego czegoś nie doświadczyłem. Bardziej wszystko sprowadza sie ku wysokości ceny a dodam że Pandiony kupiłem 9K taniej niż w kraju. Więc jeśli jakieś kolumny z małym logo zagrają na tym poziomie lub troche lepiej to i tak zostane przy swoich lub dopłace nie wielką różnice na model wyższy. Taki przykład. Kupując w Pl za cene X mam po za granicami za te same pieniądze 3 x drożej wyceniony produkt.

Witam Szanownych Klubowiczów.

 

Zastanawiam się nad zakupem DAC marki Hegel.

Miałby on przede wszystkim działać z Tidal po kablu z PC lub za pośrednictwem Chromecast audio.

Korzysta może ktoś z takiego zestawienia ? Hegel + Chromecas ?

 

Zastanawiam się również nad wyborem konkretnego modelu.

Celuję w sprzęt z drugiej ręki i tutaj mam na myśli HD20, choć dziś odkryłem HD2 w fantastycznej cenie ;)

Oczywiście mam świadomość że nie ma czego tu porównywać...

Reszta toru Cayin A55 + Minas Anor od S16HZ

Edytowane przez Hrehor

To wzmacniacz jest kobietą?

Co to, to nie;-)

 

Jest taka sytuacja, po uruchomieniu wzmaka (nowo kupionego h200) słyszę lekkie\ciche szumienie z głośnika wysokotonowego w kolumnach (obu) na każdym poziomie głośności ustawionym na wzmaku. Co to może być?

Co to, to nie;-)

 

Jest taka sytuacja, po uruchomieniu wzmaka (nowo kupionego h200) słyszę lekkie\ciche szumienie z głośnika wysokotonowego w kolumnach (obu) na każdym poziomie głośności ustawionym na wzmaku. Co to może być?

Jakość prądu.Dobra listwa lu kondycjoner
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.