Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  266 członków

Furutech Klub
IGNORED

Klub FURUTECHA


Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, staropolanka2000 napisał:

Miałem ciebie na myśli, ale ok. 😁😁😁

Ależ ja to wiem, że miałeś mnie na myśli.

Nie zmienia to jednak faktu, że Grzegorz popełnił niejedną landrynę-widziałemi mam nawet zdjęcia jego roboty z innego forum, nie znam nikogo może poza sobą 🤭🤭🤭, kto tak dobrze oprawi landrynę.

Naprawdę skontaktuj się z Grzegorzem, jak chcesz mieć zrobioną landrynę jak należy, pewno tanio nie będzie, ale myślę, że warto.

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

  • 1 miesiąc później...

Takie moje "wkupne" w grupę 🙂 Sorki za przydługi opis.

Sporo Furutecha u mnie w systemie "zagościło". Gniazdo ścienne SWS gold (już zamontowane) a reszta będzie instalowana za chwilę. Okablowanie FP-S35TC, wtyk kątowy FI-E12L G pod gniazdo ścienne, w kondycjonerze FI-09 G oraz 5x FI-E30 G. Wszędzie, gdzie są zaciski śrubowe z płytkami wkładam widełki gold a tam gdzie rod rodowane FP-209. Tulejki gold Viablue daję tam, gdzie są małe śrubki imbusowe. Do sprzętu będą prowadzić kable również FP-S35TC i wtyki Viborga (rodowane na wzmacniacz a reszta goldy do DAC i streamera) teraz jest to kabel TagaHarmony a do DAC Elecaudio. Mam zamiar przerobić czwarty raz kondycjoner budżetowy na bazie obudowy TAGA PF500. Poprzednio miałem okablowanie wewnętrzne - najpierw od przedłużacza z marketu 2,5mm2 (grało poprawnie - zdjęcie v1 kondycjonera), potem solid core od Sommercable (grało katastrofalnie), a obecnie to wypruty głośnikowy Canare 4S11 (zdjęcie v3 kondycjonera). Wiem, nie stosuje się głośnikowych kabli pod sieć, ale widziałem nie raz podłe sieciówki ze znacznie gorszą i cieńszą izolacją. Teraz gra o niebo lepiej niż za pierwszym podejściem. Ale chcę więcej i zastosuję wewnątrz wyprute kable od FP-S35TC - tak sobie to wymyśliłem, bo mam wolne dwa kawałki extra po 1,5m a do kondycjonera wchodzi 3m kabla na każdą z linii. W solid core już nie wejdę ponownie (trudność z układaniem bo prężą i jakościowo kiepsko - może jakby to był Neotech, ale nie mam już zamiaru tego sprawdzać). Każda ze stron kabli wewnątrz będzie zakończona albo widełkami albo tulejkami. Na zdjęciu pokazałem jak ta pajęczyna wygląda. Chciałbym jakoś to lepiej poprowadzić w tak ciasnej przestrzeni bo mam dyskomfort psychiczny z tego powodu. Ciasno jest, ponieważ zastosowałem DC Blocker oraz wielki przekaźnik 3-sekcyjny Omrona jako zdalne wyłączanie (moduł ZigBee sterujący przekaźnikiem zalogowany do HomeAssistanta jest na zewnątrz przytwierdzony). Miałem taką ciekawostkę z DC Blockerem na Mundorfach M-lytic 47000uF/25V zbocznikowanych Jantzenem 1uF, gdzie podłączony na fazie degradował brzmienie - zżerał dynamikę i bas. Po przeniesieniu go na neutrala jest bez wpływu, a nawet może ciut lepiej (z tym "lepiej" to może być autosugestia). Cisza na transformatorach od Musician Pegasus i CA CXA81 jest boska 😉. Oczywiście nie mam żadnych filtrów i jako zabezpieczenie daję bezpiecznik termiczny, ten od Taga oraz warystory. Filtry, nawet podłączane wyłącznie na gniazdach pod impulsowe zasilacze (IFI iPower Elite, IFI iPower2 oraz Burson Supercharger), wpływały mi negatywnie na jakość brzmienia wzmacniacza i DACa. Pewnie kondensatory na wejściu filtra były za to odpowiedzialne (zwierające fazę i neutrala do uziomu), ale to tylko moje niesprawdzone teorie (filtry Schaffnera testowałem, polski Filtercon i filtry z TAGA oraz z innej listwy rack, którą mam zasilany odrębnie z innego gniazda ściennego telewizor i inne klamoty nie związane z audio). Jako punkty zbieżne dla układu typu gwiazda, mam listwy połączeniowe z mosiądzu (pod uziom i neutrala) na szynę DIN. Przed przykręceniem kabli do listew lekko pilniczkiem zrywam nalot utlenienia wewnątrz otworów montażowych. Spróbuję na przekładkę zapodać widełki, aby zminimalizować wpływ mosiądzu na połączenia. Tak samo w podstawce przekaźnika DIN wymienię niklowane śrubki i podkładki - mam listwę złoconą Jantzena jako dawcę podkładek i śrubek złoconych. Podrzucę w tym wątku, jak brzmieniowo będzie zachowywała się ta czwarta wersja kondycjonera na Furutechach. Generalnie to będzie u mnie rewolucja zarówno od strony urządzeń jak i kondycjonera.

Kondycjoner_v1.png

Kondycjoner_v3.png

Natknąłem się na ciekawy sposób organizacji kabli przy użyciu trytytek. Może u mnie się sprawdzi. Do tego spróbuję użyć łapek plastikowych do kabli montowanych na taśmę dwustronną wewnątrz, aby chwycić ułożone w ten sposób przewody.image.thumb.png.f5a39d6f43d354b332c8ef33200e2c70.png

50 minut temu, treborm napisał:

Natknąłem się na ciekawy sposób organizacji kabli przy użyciu trytytek. Może u mnie się sprawdzi. Do tego spróbuję użyć łapek plastikowych do kabli montowanych na taśmę dwustronną wewnątrz, aby chwycić ułożone w ten sposób przewody.image.thumb.png.f5a39d6f43d354b332c8ef33200e2c70.png

Miałem do rca. Trzeba z tym uważać żeby zbyt mocno nie zacisnąć bo może stłumić dźwięk. 

Nie będę zgniatał przewodów trytytką 😉 Raczej ta równoległość mnie zastanawia ale może na tak krótkich odcinkach nie będzie to miało większego znaczenia. 

Z innej beczki - podliczyłem sobie ile do tej pory wydałem na elementy kondycjonera, to mi się resztka włosów na głowie zjeżyła... Miał być to budżetowy kondycjoner a od ziarnka do ziarnka i 4 tysiące przekroczyłem. No ale frajda z testów i samodzielnej roboty DIY bezcenna 😉

43 minuty temu, treborm napisał:

ale frajda z testów i samodzielnej roboty DIY bezcenna 😉

Tak, ta frajda z samodzielnego dłubania jest bezcenna. Mnie się ostatnio udało podrasować stabilizator napięcie o gniazda ncf. Jeszcze się wygrzewają, ale już słychać lepsze, bardziej dociazone, bardziej precyzyjne brzmienie. 

IMG_20250329_183256.jpg

7 minut temu, Ministerolnictwa napisał:

stabilizator napięcie

Ooo, ja u siebie mam niedaleko 4 instalacje fotowoltaiki i napięcie skacze mi na maksa. Czy ten stabilizator coś by pomógł na tę przypadłość?

Praktycznie wszystkie klamoty dotarły do mnie. Zacząłem zarabiać jako pierwsze kable sieciowe. Kabel Furu FP-S35TC na wtykach z zaciskami platformowymi. Używam widełek Furu FP-209. Sposób zaciskania platform na tych widełkach jest mega. Ale... Czym sprawnie zaciskać te widełki na kablu który posiadam? Używam teraz zaciskarki Energotech za 30 zł i po zarobieniu półtora kabla ręka mi odmawia posłuszeństwa. Mało tego mogę teraz po zaciśnięciu wysunąć widełkę z kabla po zaciśnięciu. Dodatkowo każdą zaciskaną widełką musiałem delikatnie wypukiwać z zaciskarki, bo się przykleszczała. Toż to jakaś masakra jest. Już zaczynam myśleć o lutowaniu połączenia po zaciśnięciu. Jutro muszę rozebrać zaciśnięte końcówki aby zweryfikować, czy rzeczywiście nie obruszyły się kable w nich. Dla mnie takie niedociśnięte połączenie luźne jest ABSOLUTNIE niedopuszczalne. A sobie wymyśliłem, że w kondycjonerze będę miał ze 20 widełek... Ja  po prostu nie dam rady z takim narzędziem. Zastanawiam się także, czy aby ten mój przewód nie jest przypadkiem zbyt chudy...

Troszkę pocztałem i idealnym narzędziem do zaciskania byłby Knipex 97 33 02 ale do amatorskiego wykorzystania jest to mega drogie. Używam Energotytan i wziąłem się na sposób. Najpierw układam idealnie widełki w narzędziu, aby ostry kant zgniatający trafiał dokładnie w łączenie dwóch połówek części zaciskanej. Potem przed włożeniem odizolowanego przewodu na 1cm zakręcam go z użyciem teflonowej tulejki, przez co ta końcówka nabiera minimalnie innej średnicy i nie wyślizguje się potem tak łatwo. Po zaciśnięciu dodatkowo nagniatam boki widełki i przez to nie ma takiej opcji abym mógł wysunąć zaciśniętą widełkę z przewodu. To zagniatanie wiąże się z użyciem dużej siły w ręce, ale robiąc to na raty, myślę że jakoś dam radę.

11 godzin temu, treborm napisał:

Troszkę pocztałem i idealnym narzędziem do zaciskania byłby Knipex 97 33 02

Niestety, ale dobre narzędzia tanie nie są, ten knipex to i tak jedna z tańszych z profesjonalnych narzędzi.

Ale na aliexpress widziałem coś za 100zl z hakiem.

 

11 godzin temu, treborm napisał:

Po zaciśnięciu dodatkowo nagniatam boki widełki i przez to nie ma takiej opcji abym mógł wysunąć zaciśniętą widełkę z przewodu.

Najlepiej, jak byś pokazał stempel po zagnieceniu na tulei widełek, ocenimy, coś tam "wyczarował".

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

12 godzin temu, sir.jax napisał:

jak byś pokazał stempel po zagnieceniu

Teraz nie dam rady. A jak to powinno wyglądać? Po moich przygniotkach to określenie "stempel" sugeruje wyższy poziom niż moja robota 😔 Na filmach Furutecha z Youtube widzę, że na dwa razy zaciskają. I to lepiej wygląda niż moje widełki. image.thumb.png.6f2b88d473c8cca28df94930dac5e21f.pngJa na raz próbowałem i może stąd tak się męczę. Spróbuję na dwa razy zaciskać po połówce. Ale czekam na metalowe obudowy wtyków z Ali. Kupiłem oryginały wtyków w Polsce FI-E12L G i R i do nich zastosuję te obudowy z Chin. Już jeden kabel tak zrobiłem. Dodatkowo, ponieważ jest metalowy zacisk kabla a nie plastik, to część drutów z ekranu podprowadziłem do obejmy aby ją uziemić. Wygląda solidnie. Zrobiłem takiego Frankensteina, bo mam oryginalne wtyki Viborga i Monosaudio i mi popękały te plastikowe obudowy przy śrubach.

Edytowane przez treborm
17 godzin temu, treborm napisał:

Teraz nie dam rady. A jak to powinno wyglądać? Po moich przygniotkach to określenie "stempel" sugeruje wyższy poziom niż moja robota 😔 Na filmach Furutecha z Youtube widzę, że na dwa razy zaciskają. I to lepiej wygląda niż moje widełki. image.thumb.png.6f2b88d473c8cca28df94930dac5e21f.pngJa na raz próbowałem i może stąd tak się męczę. Spróbuję na dwa razy zaciskać po połówce. Ale czekam na metalowe obudowy wtyków z Ali. Kupiłem oryginały wtyków w Polsce FI-E12L G i R i do nich zastosuję te obudowy z Chin. Już jeden kabel tak zrobiłem. Dodatkowo, ponieważ jest metalowy zacisk kabla a nie plastik, to część drutów z ekranu podprowadziłem do obejmy aby ją uziemić. Wygląda solidnie. Zrobiłem takiego Frankensteina, bo mam oryginalne wtyki Viborga i Monosaudio i mi popękały te plastikowe obudowy przy śrubach.

To zdjecie to z YT?

To nie wygląda dobrze i nie tak pownno sie zaciskać,  to masakra jakaś. 

Jaki metalowy zacisk kabla, mówisz o obejmie w korpusie?

Ekranu nie łączysz z żadną obejmą kabla, tylko robisz spływ z niego do żyły PE we wtyczce schuko.

 

 

 

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Tak to zdjęcie z filmiku YT z kanału Furutecha. Jak wg. Ciebie powinna wyglądać zaciśnięta prawidłowo widełka? Podrzuć proszę takie zdjęcie poglądowe. Drążyłem temat zaciskarek i wczoraj zakupiłem model Knipex 97 78 180. Zobaczę, jak się to narzędzie sprawdzi. 

Co do korpusu wtyczki. Wiem, że ekran łączę wyłącznie od źródła, aby prąd nie płyną nim a jednocześnie zbierał zakłócenia odprowadzając je do ziemi. Podobnie robię z kablami RCA. Załączyłem zdjęcie wtyków jakie kupiłem na Ali. Jest tam widoczna obejma metalowa przy wejściu kabla. Ja ją uziemiam ekranem. Myślę, że w topowych wtykach Furu 50 długie śruby mocujące wkład do korpusu wtyku przenoszą uziom na obudowę metalową. Mam FI-E12L i tam te śruby mają połączenie wewnętrzne z uziomem. Te nieoryginalne wtyki nie mają przejścia pomiędzy nakrętką tych śrub a korpusem, stąd moje podejście z ekranem, który daję wzdłużnie na zewnętrznej części kabla. Kolor zgniłej zieleni kabla jest mega okropny i dałem oplot Viablue Race a na nim rzeczony oplot, który jest dociskany potem tą obejmą. Dodatkowo, w przypadku wtyku IEC, śruby po dokręceniu wkładu stykają się z przednią częścią korpusu uziemiając ją. Ten udający srebrny karbon fragment wtyku nie jest przewodzący. Myślę, że takie uziemienie metalowych części wtyku pomoże, a w każdym razie nie powinno zaszkodzić. Nie mam klocków za 20k PLN, aby usłyszeć wpływ topowych wtyków za 1,8k na dźwięk. Gdybym dysponował takim sprzętem tobym się nie zastanawiał i zamówiłbym oryginały FI-50 NCF. Obecnie moje klocki są wycenianie w SRP na poziomie ok. 5k za sztukę. Poza tym cena Furu 50-tek jest nieco przesadzona w moim odczuciu. Widziałem to po cenie 350 dolców za szpulę 20-metrową kabla FP-S35TC a u nas cena 1000 😮 (słownie tysiąc) procent wyższa (z 70PLN do 700PLN za metr). Być może cła, podatki, marża, autoryzacja producencka, audiofilskość etc. robi cenę🤔. Dlatego też zrobiłem takiego Frankensteina z wtyczek jak wcześniej nazwałem mój wytwór. Zakupione 12-stki od Furu to pierwszy model od dołu ze złączami śrubowymi platformowymi w Schuko, co mi się bardzo podoba. Jakoś te imbusiki w Viborgach mnie nie przekonują. Oczywiście dawałem druty w tulejkach złoconych Viablue, ale jednak widły i platformowe śruby to jest to 😉

Furu_Ali.jpg

6 godzin temu, treborm napisał:

Tak to zdjęcie z filmiku YT z kanału Furutecha. Jak wg. Ciebie powinna wyglądać zaciśnięta prawidłowo widełka? Podrzuć proszę takie zdjęcie poglądowe. Drążyłem temat zaciskarek i wczoraj zakupiłem model Knipex 97 78 180. Zobaczę, jak się to narzędzie sprawdzi. 

Druciki powinny być skompresowane w tulei, a nie zmiażdżone i jeszcze na wierzchu jak na zdjęciu. 

Knipex 97 78 180 to zaciskarka do tulejek kablowych, a nie widelek z tuleja do której powinno stosowac sie matryce DIN.

To nie jest zaciskarka do widelek furutecha.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

1 minutę temu, sir.jax napisał:

Druciki powinny być skompresowane w tulei, a nie zmiażdżone i jeszcze na wierzchu jak na zdjęciu. 

Knipex 97 78 180 to zaciskarka do tulejek kablowych, a nie widelek z tuleja do której powinno stosowac sie matryce DIN.

To nie jest zaciskarka do widelek furutecha.

A jakie narzędzie polecasz? Mam 14 dni na zwrot jakby coś😉 Aaaa czyli te sześciokątne? jaki to byłby rozmiar?

Edytowane przez treborm
6 godzin temu, treborm napisał:

Załączyłem zdjęcie wtyków jakie kupiłem na Ali. Jest tam widoczna obejma metalowa przy wejściu kabla. Ja ją uziemiam ekranem

😁

To jest obejma do kabla, niczego nią nie uziemiasz. Nie rób takich rzeczy człowieku 🤦‍♂️

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

26 minut temu, treborm napisał:

A jakie narzędzie polecasz? Mam 14 dni na zwrot jakby coś😉 Aaaa czyli te sześciokątne? jaki to byłby rozmiar?

Nie, nie sześciokątne, chociaż w tłoku by uszły. 

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

11 minut temu, sir.jax napisał:

nie sześciokątne

No właśnie - bo furutechy mają tulejki z nacięciem a nie pełne... Stąd pewnie jak pokazywali zaciskanie na filmie, to używali narzędzia do konektorów.

 

Znalazłem praskę hydrauliczną YATO YT-22860. Ma matrycę 16mm2. Nada się?

Edytowane przez treborm
19 minut temu, treborm napisał:

No właśnie - bo furutechy mają tulejki z nacięciem a nie pełne... Stąd pewnie jak pokazywali zaciskanie na filmie, to używali narzędzia do konektorów.

Które nie nadaje sie do takich końcówek.

Do oprawiania takich kabli wbrew pozorom nie wystarczy byle wkrętak i byle zaciskarka, potrzeba konkretnych narzedzi o umiejetnościach i wiedzy elektrotechnicznej nie wspomnę.

To co opisałeś jak oprawiasz kable, to jakaś radosna twórczość, a kable mogą okazać się niebezpieczne z punktu widzenia obowiazujacych norm i zasad bezpieczenstwa urzadzen elektrycznych.

Mam nadzieję, że nie wypuszczasz tych kabli w obce ręce, a jeśli tak, to bierzesz odpowiedzialność karną za swoją radosną twórczość. 

Sorry, ale tak to widzę. 

 

 

A prawidłowe zaciśnięcie i prawidłowa matryca do takich końcówek jak widełki powinny wyglądać tak.

 

IMG_20240529_090119.jpg

large_2505_635664342226027500.jpg

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Powiało grozą. Nikomu tego nie odsprzedaję, a sami w Furutechu pokazali czym to robią. Stąd ja też takim narzędziem się posługiwałem. 

Ooo dzięki- no rzeczywiście wygląda zawodowo. Szacun!

 

Edytowane przez treborm

Używam wielu narzędzi i to profesjonalnych od wkrętaków dynanometrycznych Wera po inne Wiha i Knipexy itd.

Koncówki PH 1, PH2 oraz PZ 1 i PZ2 potrzebne do skręcania korpusów wtyczek, obcęgi do grubych kabli itd.

Do tego trochę wiedzy elektrotechnicznej i doświadczenia. 

 

 

12 minut temu, treborm napisał:

Powiało grozą.

Grozą powiało wtedy, jak opisałeś co Ty robisz z kablami zasilajacymi.

Nawet nie wiem, czy chciałbym to widzieć, chociaż byłem bliski żebyś pokazał co tam płodzisz i jak oprawiasz.

Ale już chyba nie chcę, często do mnie trafialy takie kable do poprawy, na pocieszenie powiem, że nawet naszych rodzimych manufaktur "zaplataczy kabli" niestety.

Od jakiegoś czasu dałem sobie z tym spokój.

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

9 minut temu, sir.jax napisał:

Wera

Znakomite - mam, używam. Aczkolwiek śrubokręt dynamometryczny do złączy śrubowych kupiłem Proxxona. Też sprawdza się. Z takich fajnych narzędzi polecam kombinerki i boczne od NWS. Niemiecka firma robi również pod brandem Milwaukee.image.thumb.png.2dab51f7a571b1da6ba14d806011c8b2.png

 

No i znalazłem rzeczywiście z takimi kamieniami Knipexa 97 52 33. Kurczę w kropce jestem i pewnie oddam tamte Knipexy aby ten model kupić...

Edytowane przez treborm

A wracając do produktów furutecha 😉... 

Ktos odpowie mi jak "gra" landryna? 

Ciekawi mnie ten kabel. Na innym forum ktos sie wyrazil ze jedna landryna w systemie wystarczy, a inny kolega ma ich kilka. 

Wiec jak to "gra"? 

Co ma takiego charakterystycznego w sobie? Jak wypada na tle innych kabli?

W dniu 23.02.2025 o 17:26, greg1973 napisał:

Teraz 240 godzin grania jest juz coraz lepiej kto prõbowal wie o czym pisze 

No i jak to teraz gra? Potrafisz to opisac i porownac do innych kabli? 

W dniu 24.02.2025 o 21:41, staropolanka2000 napisał:

Zamówiłem dzisiaj 2x 1.5m z tego samego źródła co kolega Grzegorz, na pewno jest oryginał i cena dobra bo 499 euro za 1.5m. Tylko poczekać trzeba koło 2 tygodni, ale u mnie nie ma pośpiechu, bo nie mam jeszcze wtyków i nie wiem skąd wezmę

I jak graja u Ciebie te landryny? 

Opisz prosze jak je odbierasz? 

A na priva poprosze linka do zakupu 😉

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

13 godzin temu, Mikelas76 napisał:

jak graja u Ciebie te landryny? 

Aktualnie mam 3 sztuki, jedna jest wywołanego kolegi Grzegorza i na dniach muszę mu zwrócić. Jest to kabel, który pokazuje w jakiej d... byliśmy myśląc, że mamy porządne kable zasilające. Faktycznie już jeden kabel robi sporą różnicę,  bo właśnie ten jeden Grzegorza mnie skłonił do zakupu. Każdy kolejny dodaje blasku, energii, klasy, dźwięk staje się lepszy w każdym aspekcie. Prawdę mówiąc,  nie spodziewałem się że z mojego systemu, nie ruszając głównych komponentów,  da się jeszcze tyle wycisnąć. Marzeniem jest cały set z tej serii Furutecha tj. zasilajace, interkonekty i głośnikowe. 

Sieciówka jest opisywana raczej jako kabel do źródeł  i faktycznie, w dacu robi świetna robotę,  nie mniejszą w preampie, ale ze wzmacniaczem czy listwą też się nie pogryzie.

20250321_103807.jpg

Dzień bez muzyki dniem straconym.

Pytanko mam dotyczące chemii pod styki. Jeśli zagniatam linkę w tulejkach/widełkach, czyli świeżo odizolowane przewody, to czy jest sens stosowania płynu poprawiającego kontakt? Czy może wystarczy dać coś, co zabezpieczy miedź przed utlenianiem z zewnątrz np. "CX80 smar Electrix" po zaciśnięciu tulejki/widełki miejscowo na jej początku tam, gdzie widać końcówki drutów, aby zanieczyszczenia nie powodowały korozji linki od wewnątrz? Widziałem że Furutech ma płyn, którym niektórzy smarują zarówno linkę przed zaciśnięciem jak i zaciski platformowe we wtykach. Jest on okrutnie drogi i nie wiem jak zachowa się po czasie np. 2 latach... Stąd szukam i pytam, ale ostatecznie w razie czego zostawię kable "na sucho". Na naszym forum natknąłem się na wątek, w którym jeden z kolegów miał problem w podstawkach lamp, gdzie smarował styki Deoxitem, który po czasie zaczął się żelować. Jeśli zastosowanie chemii będzie wymagało po czasie czyszczenia i ponownej aplikacji to sorry, nie dla mnie taka zabawa...

3 godziny temu, treborm napisał:

Pytanko mam dotyczące chemii pod styki. Jeśli zagniatam linkę w tulejkach/widełkach, czyli świeżo odizolowane przewody, to czy jest sens stosowania płynu poprawiającego kontakt? Czy może wystarczy dać coś, co zabezpieczy miedź przed utlenianiem z zewnątrz np. "CX80 smar Electrix"

Ja stosuję plyn Cardasa, ale nie zawsze. Tego elektrixa sobie odpuść.

Poza tym po przesmarowaniu i jakiejś minutce nalezy przetrzeć taki płyn,  ten od Furutecha niekoniecznie, bo ma jakieś nanocząsteczki w składzie.

Takich płynów jak Deoxit i jemu podobnych nie zostawia sie na stykach, zawsze po chwili trzeba wytrzeć, bo to są "smary" żrące i z czasem dzieją się cuda na powierzchni styków. 

Wystarczy czasem pomyśleć lub przeczytać instrukcję użycia takich "usuwaczy" tlenków metali.

🤦

 

 

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.