Skocz do zawartości
IGNORED

Modeling i wizualizacja kolumn i głośników w programie 3DS Max


prawatyw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przedstawiam wam tutorial w którym przedstawię proces modelowania i wizualizacji kolumn i głośników.

 

Część pierwsza - Modeling.

 

Na początek należy oczywiście zaopatrzyć się w program 3DS Max (wersja powyżej 2010 - lepsza zgodność z moją wersją czyli 2012)

 

Po uruchomieniu musimy ustawić skalę w jakiej będziemy pracować

 

Klikamy Costumize i Unites Setup

 

snap20120801at112039.png

 

 

Wybieramy Metric i Centimeters

 

snap20120801at112056.png

 

Klikamy System Unit Setup i ustawiamy tak jak na obrazku

 

snap20120801at112106.png

 

Klikamy Ok, ok żeby pozamykać te okna a następnie w dolnym prawym rogu klikamy Maximiza Viewport Toggle aby powstały nam 4 okna

 

snap20120801at112129.png

 

Następnie w polu Object Type klikamy Box

 

snap20120801at112449.png

 

 

i rysujemy naszą kolumnę - moja ma 90 x 30 x 50 cm

 

snap20120801at112629.png

 

 

Teraz musimy przygotować naszą kolumnę do edycji - klikamy na nią prawym i wybieramy Convert To Editable Poly

 

snap20120801at112647.png

 

 

Przechodzimy do Modify czyli klikamy na tęcze obok słoneczka. W polu - Selection klikamy Edge czyli ten trójkąt

 

snap20120801at112920.png

 

 

i zaznaczamy 3 Edge czyli krawędzie a następnie w polu Edit Edges klikamy Chemfer Settings

 

snap20120801at112932.png

 

i ustawiamy tak jak na obrazku, i ptaszek czyli ok

 

2343432.png

 

 

następnie zamykamy edycję kolumny ponownie klikając na czerwony trójkąt. Kolumnę już wstępnie mamy więc teraz jakiś głośnik. Najlepiej robić to na rysunku przekrojowym np

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

przycinamy go tak aby powstał obrazek o rozdzielczości 464 x 344 i we Viewportcie Front rysujemy Plane o wymiarach równych rozdzielczości obrazka w milimetrach

 

snap20120801at114109.png

 

 

Teraz klikamy na Wireframe i wybieramy Shaded

 

snap20120801at114131.png

 

Teraz przeciągamy nasz obrazek na tego Plane

 

snap20120801at114428.png

 

 

następnie klikamy Shapes

 

snap20120801at114451.png

 

i Line

 

 

snap20120801at114456.png

 

 

i odrysowujemy kształt naszego głośnika

 

snap20120801at115042.png

 

 

pamiętamy aby odrysować tylko połowę, nie skupiajcie się na krągłościach, to zrobimy później. Rysowanie kończymy po dojściu do punktu startowego i kliknięciu Close spline

 

 

snap20120801at115101.png

 

Klikamy Modify

 

77065935.png

 

 

i Vertex

 

 

17693399.png

 

 

klikamy Filet

 

snap20120801at115150.png

 

 

i zaokrąglamy klikając na Vertexy

 

 

snap20120801at115222.png

 

 

snap20120801at115228.png

 

snap20120801at115246.png

 

 

(ponieważ przekroczyłem dopuszczalną ilość obrazków to resztę zrobię podając linki do nich)

 

 

następnie wyłączamy Fileta klikając na Filet i zamykamy edycję spline klikając na żółte Line

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

teraz przesuwamy trochę w lewo naszą Line

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

klikamy na Modifier List

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

i wybieramy Lathe

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

klikamy Max i powstaje tweeter

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

wpisujemy liczbę segmentów 64

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Teraz musimy zeskalować naszego tweetera do autentycznych rozmiarów więc rysujemy boxa o dowolnych rozmiarach byle jego Width wynosiła 10,45cm

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przesuwamy jedno albo drugie tak by box był na środku tweetera

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wybieramy skalowanie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i typ skalowania - centralny

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Klikamy na ten mniejszy środkowy trójkąt i trzymając klik skalujemy w dół

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

oczywiście uważamy żeby skalować tweetera a nie boxa

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przesuwamy tweetra mnie więcej w miejsce w którym będzie w kolumnie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

wybieramy rotacje

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i sposób rotacji - centralny

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

oraz klikamy Engle Snap Toggle

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

obracamy tweeter do pionu ciągnąc za jedno z kółek dookoła niego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

teraz obracamy Viewport tak aby tweeter był do nas frontem - robimy to klikając na ten kwadracik w prawych górnych rogach

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Teraz będzie wycinać dziurę w kolumnie

 

 

Robimy zbliżenie na tweetera i w Object Type wybieramy Cylinder

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i rysujemy Cylinder o trochę większej średnicy niż nasz tweeter

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Teraz robimy jeszcze mocniejsze zbliżenie i ustawiamy cylinder dokładnie w linii z tweeterem

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

teraz przysuwamy Cylinder do głośnika

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i zwiększamy Height Cylindra tak był pokrył cały głośnik

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zaznaczamy głośnik i Cylinder i przesuwamy na środek kolumny

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ustawiamy tak aby wszystko widzieć z różnych stron

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

klikamy na kolumnę a następnie ze Standard Primitives wybieramy Compound Objects

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

wybieramy Proboolean

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

klikamy Start Picking i klikamy Cylinder - po kliknięciu zostaje wycięta dziura w kolumnie o wymiarach tego Cylinder

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i konwertujemy kolumnę na Editable Poly w celu edycji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Klikamy Modifi i Selection Edge

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jak widać powstała Edge której musimy się pozbyć więc klikamy Insert Vertex

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i dodajemy jednego Vertexa

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przechodzimy do Selection - Vertex i zaznaczamy tego nowo zrobionego Vertexa i jednego z tych po prawej i klikamy Connect (zapomniałem to pokazać ale Connect jest w zakładce Edit Vertices)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

powstała nam dodatkowa Edge, teraz musimy się pozbyć tamtej niechcianej więc przechodzimy w Selection Edge i zaznaczamy tę Edge

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a następnie klikamy Remove

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i powstało nam coś takiego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

zaznaczamy wszystkie Edge

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a następnie odznaczamy te których nie chcemy zaokrąglić

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

klikamy Chamfer

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i wpisujemy jak na obrazku (później zauważycie że te 5mm to jednak trochę za dużo jak na zaokrąglenie krawędzi dookoła głośnika ale wiadomo o co chodzi)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak widać w dolnym prawym Viewporcie na przedniej ścianie kolumny powstały małe krzaki po Chamferowaniu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

żeby się ich pozbyć powtarzamy czynność Insert Vertex

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i krzaki znikły

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na tym kończę część pierwszą bo inne głośniki (woofer, mid) robi się dokładnie w ten sam sposób.

 

 

Część druga - Wizualizacja wkrótce.

 

 

 

Jeśli coś nie jest jasne to proszę pytać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Świetna robota, mam nadzieje, że wielu osobom się przyda.

 

Akurat robienie kolumn dla mnie w poly (czyli właśnie w takim sofcie jak m.in. 3d Max) jest trochę nie wygodne, dlatego jeśli byłoby z Waszej strony zainteresowanie mogę też przygotować dla osób bardziej oswojonych z programami CAD'owskimi, jak zaprojektować kolumnę w Rhinoceros 3d, ale osobiście wolałbym nagrać filmik niż obrazki.

 

Dajcie znać to postaram się coś przygotować, chociaż ostatnio krucho u mnie z czasem, więc chwilę to może potrwać.

Efekty moich prac:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) et338net14.th.jpget338net13.th.jpg

ultimatumd.th.pngfocal30.th.pngawxstx.th.jpg

myfocalvray.th.jpgdolphinawx25vraymax7.th.jpgdolphinawx25vraymax8.th.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja polecam gorąco Rhinoceros - kilka razy tańszy od 3dmax (produkt korporacji Autodesk - to taki Microsoft w świecie techniczno-3D, kupiony kiedyś od Discret). Na Rhino robiłem b.dużo profesjonalnie - architektoniczne i pochodne - olbrzymim plusem jest skopiowany z Autocada system komend i przede wszystkim snap'ów który w 3dmax to jakaś katorga.

3dmax jest oczywiście świetny - można na nim profesjonalny film zrobić - ale do modelowania obudów sprzętu hifi wystarczy Rhino.

"... Mój pogląd na islam jest taki, że NIE jest to tak naprawdę religia. Według mnie jest to totalitarna ideologia polityczna z elementami religii..." ---- WWW.EUROISLAM.PL

Zdecydowanie popieram Yodzisława, Rhino jest programem, który posługuje się modelowaniem typu NURBS. Modelowanie w Rhino dobywa się na innej zupełnie zasadzie niż w 3d Max. Przygotowany model w Rhino może służyć za formatkę pod maszynę CNC (już raz mi się tak front głośnikowy zdarzyło robić).

 

Do modelowania nie organicznego Rhino jest świetnym narzędziem.

Jak zrobię tutorial to będziecie mieli okazję porównać, która technika modelowania jest dla Was wygodniejsza.

Dzięki za miłe słowa. Też popieram pomysł tutoriala do Rhino, może sam skorzystam bo jakoś nigdy nie mogłem go ogarnąć.

 

Tym czasem część dalsza - Wizualizacja.

 

 

 

 

Rysujemy Plane o wymiarach ok 6x4m i dajemy 5 segmentów szerekości.

 

1plane.gif

 

Konwerujemy Plane na Editable Poly, wybieramy Vertex Selection, zaznaczamy 4 ostatnie vertexy i ciągniemy je do góry

 

2cenvert.gif

 

W prawej rubryce schodzimy na dól do Subdivision Surface, zaznaczamy Use NURMS Subd. i ustawiamy Literations na 3

 

3nurms.gif

 

Klikamy obrazek kamery, klikamy Target i rysujemy kamerę

 

4camera.gif

 

Włączmy naszą kamere klikając na PerspectieCamera i Camera001

 

5cameraturnon.gif

 

Teraz włączamy Safe Frame żeby widzieć co będziemy renderować - klika na Camera001 i Show Safe Frame

 

5showsafeframe.gif

 

Możemy poprzesuwać trochę kamere żeby kolumna wypełniła większość ekranu

 

6cameramove.gif

 

Teraz światło - klikamy na lampę i Target Light - wyskoczy nam okno, klikamy ok

 

7expozycja.gif

 

i rysujemy nasze światło, rysujemy je w widoku Top i raczej w dolnej jego części, żółty kwadrat oznacza kierunek świcenia

 

8swiatlo.gif

 

zaznaczamy całe nasze światło i przesuwamy je w okolice tweetera

 

9lightmove.gif

 

klikamy na kuklkę naszego światła i w Shadows dajemy ptaszka w polu On i wybieramy Ray Traced Shadows

 

10shadowtype.gif

 

schodzimy niżej do Shape/Area Shadow i wybieramy Rectangle

 

11lightform.gif

 

Na górnym pasku klikamy Rendering, Exposure Control i wpisujemy jak na obrazku

 

12exposure.gif

 

Teraz skopiujemy światło - klikamy na kulkę światła, wciskamy Shift, ciągniemy za zieloną strzałkę, puszczamy klik i OK dla Copy

 

13lightcopy.gif

 

w ten sam sposób robimy trzecią lampę nad kolumną

 

14nextligth.gif

 

Teraz założymy na wszystko jednolity materiał - zaznaczamy wszystko w scenie, dusimy M na klawiaturze, przeciągamy jedną z kulek

na naszą kolumnę i klikamy OK na Assign to Selection

 

15material.gif

 

Dusimy F10 na klawiaturze, w Common shodzimy na dól do Assing Renderer i wybieramy Mentel Ray Renderer

 

155mentalray.gif

 

Dusimy F9 i mamy nasz pierwszy Render.

 

16render.gif

Nie wiem jak Rhino ale Max ma skrypt do obliczania objętości więc obliczenie ile zostało w kolumnie litrów po dodaniu głośników, usztywnień itp przestaje być problemem.

Zrobię później krótki tut o tym.

W Rhino też nie ma problemu z liczeniem objętości brył. Jedyny warunek to na czas wyliczania objętości bryły trzeba pozamykać powierzchnie (np. otwory na głośniki), ale to żaden problem.

 

Jeśli nie ma się czasu do nauki wielu programów do modelowania 3D to jakiego najlepiej się nauczyć, który mógłby się przydać w pracy.

Zależy o jakiej pracy myślisz, jeśli jubilerstwo, projektowanie urządzeń codziennego użytku i nie tylko, formy odlewnicze itp to zdecydowanie programy CAD'owskie, (Rhino bardzo popularne jest przy projektowaniu łodzi i jubilerstwie).

Jeśli wizualizacja wnętrz, modelowanie organiczne, modelowanie dla gier i tego typu pochodne to lepszym wyborem jest właśnie poly-modeling, czyli np. najbardziej popularny 3d Max lub Maya, Cinema 4d itd.

Ciekawy bardzo temat. Wolałbym jednak go w dziale DIY, gdyż głównie w tej dziedzinie będzie się to wszystko wykorzystywało.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Nagrałem tutorial jak wykonać bardzo prostą obudowę przy pomocy Rhinoceros 3d. Nagram może jeszcze jak zrobić stand to wtedy zobaczycie jak posługiwać się większą ilością narzędzi.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Żeby mieć taki sam zestaw ikonek (toolbar) jak u mnie, trzeba najpierw pobrać przygotowany przeze mnie toolbox z linku:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Następnie w Rhino z górnego menu wybrać Tools -> Toolbar Layout... -> Tutaj wyskoczy nowe okienku w którym należy wybrać z menu: File -> Open i wskazujemy na plik, o którym mowa. Po załadowaniu toolbara może być wszystko trochę porozrzucane, więc trzeba sobie według upodobań poukładać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.