Skocz do zawartości
IGNORED

Zoller Temptation 2000 schemat zwrotnicy


zoller12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów w dziale DIY.

Posiadam około 10 lat kolumny Zoller Temptation 2000. Przyszła pora wg mnie na wymianę elementów w zwrotnicy. Ponieważ w temacie nie czuję się zbyt mocno korzystałem z pomocy kolegów którzy doradzili żeby zabrać się za temat ( i nie wymieniać "na pałe") trzeba rozrysować schemat zwrotnicy. Choć próbowałem ją rozrysować to przekracza moje umiejętności ( i nerwy).

Dlatego liczę na Waszą pomoc. Dołączam zdjęcia zwrotnicy:hhfhf

 

najpierw z tyłu. Dołączyłem opisy wejść i wyjść z przodu zwrotnicy (opisy po niemiecku)

P11202291_zmniejszacz-pl_754395.jpg

Teraz zwrotnica z przodu w kolumnie

zwrot%20oryg_zmniejszacz-1.jpg

 

I na koniec z warościami elementów

 

IMG_06001111_zmniejszacz-pl_779890.jpg

 

Wkleiłem w ten sposób zdjęcia. Wybaczcie nie wiem jak zrobić miniatury.

Pewnie ocenicie że jakość tych elementów nie jest najlepsza. Chce je wymienić.

 

Bardzo Was proszę o rozrysowanie zwrotnicy. Bez tego w ogóle nie ruszę z miejsca. Z drugiej strony mam nadzieję że komuś może przydać się schemat zwrotnicy kolumn na focalach(choć starych) ale dobrze grających.

 

Może jeszcze jakieś sugestie dotyczące wymiany kabli w środku. Obecnie są komputerowe mamba.

 

Krzysiek

 

Czekam z niecierpliwością i nadzieją że ktoś pomoże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>Posiadam około 10 lat kolumny Zoller Temptation 2000.

Spróbuj moją ulubioną metodą, czyli metodą na małpę.

(A w zasadzie metodą na spice'a bo to się do tego samego sprowadza)

 

Weż pisak niezmywalny i na pierwszym zdjęciu - od strony elementów - na każdym polu lutowniczym napisz Cyfrę. Kolejno sekwencyjne wartości (1, 2, ........ N ). Oznacz tak wszystkie niezależne pola lutownicze. Wystartuj z numeracją od kabla wejściowego czyli np. 1=czarny-terminal-wejściowy, 2=czerwony-terminal-wejściowy ... a reszta to już jak popadnie. Niektóre z tych pól będziesz mógł utożsamiać z polami lutowniczymi kabli wejściowych (np. MT+, MT-, EIN+, EIN-) .... potraktuj te kablozłączki jako elementy o takich właśnie nazwach ... ale elementy które tylko jedną nogę mają.

 

Weż teraz odwróć tą płytkę - elementami do góry. Tym samym pisakiem (stroną cienkopisu) oznacz kolejno wszystkie elementy sygnaturą symboliczną: rezystory: R1, R2, R3, ...... Kondensatory: C1, C2, .... Cewki: L1, L2, .....

 

Jak już to zrobisz, to zrób coś takiego: Weż pole lutownicze numer "JEDEN" i wypisz obok tej liczby nazwy wszystkich elementów, których którakolwiek noga jest wlutowana w to pole.

Jeśli do pola lutowniczego jest wlutowany element "jednonóżkowy" - (czyli przyłączka drucika, każdy osobno: MT+, MT-, EIN+, EIN- .... ) potraktuj te złącza kablowe jako elementy "jednonóżkowe" o takich włąśnie nazwach.

 

Poleć tak po wszystkich polach lutowniczych.

 

Jak już spiszesz to wszystko, to wklej tutaj. A najlepiej z gotowo rozrysowanym schematem wklej, bo jak już to będziesz miał, w formie uporządkowanej tabeli, to wtedy to już jest pikuś aby ten schemat narysować. Punkty lutownicze oznaczasz jako "węzły" ... między węzłami rysujesz elementy i tyle.

 

(( aby nie komplikować na tym etapie tej metody - zakładam że kondy masz unipolarne, ale jeśli są bipolarne, to kwestia która noga jest która - zostawmy sobie na deser ))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się do czegoś przyda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was.

Zrobiłem wg waszych zaleceń. Trochę to skomplikowane (napociłem się) mam nadzieję że nic nie sknociłem:

 

Opisy ścieżek:

 

P11202291_opisy%20sciezek.jpg

 

Oznaczenia elementów:

 

zwrot%20oryg%20OPISY.jpg

 

No i deser :-) dla mnie czarna magia. Numery ścieżek oraz elementy które są na nich:

 

ROZPISKA%201.jpg

 

 

 

Jak ktoś to rozwikła to Nobel z elektrotechniki :-)

 

Emil twierdzi że to prościutka zwrotnica............:-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę się pobawiłem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko, na pierwszy rzut oka, coś mi w tym schemacie nie pasi. Może wieczorem na to spojrzę. Ale generalnie brawo! dokładnie o taki spis chodziło, i widać, że już pierwsze próby rozrysowania tego zwierzaka w zasadzie dobrze rokują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emil twierdzi że to prościutka zwrotnica............:-)

 

Bez przesady, jest prostsza niż się wydaje przez to złożenie prawie 100uF dla mida, ale prościutką bym jej nie nazwał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... coś mi nie pasi w okolicach węzła siódmego. Jeśli założyć, że niemieckie oznaczenia są takie: HT = Hochtoene = wysokotonowy; MT = Mitteltoene = średniotonowy; TT = Tieftoene = niskotonowy, .... to przy węźle siódmym wychodzi na to, że najpierw jest stopień c9-l3-c8 ... to wygląda na filtr dla wysokotonowca .... a potem od tego idzie "odczep" na wiele kondów c2...c7 - L1 || (c1+R1) ... to mi wygląda na filtr średniotonowca - to mi nie pasuje ... przecież sygnał dla filtra średniotonowca nie powinien być "brany" z za filtra "wysokotonowego" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę bardzo Wam dziękuję ża znajdujecie czas dla chłopa którego de facto nie znacie żeby mu pomoć. W nocy byłem w pracy a to rozrysowywałem rano po pracy wię mogłem się mówiąc kolokwialnie p..............nąć. Teraz wstałem i "wife" znowu goni na zakupy (życie) ale jak wrócę przyjrzę się temu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też jakiś bezsens przy "TT-" ... Przecież któryś z kabli niskotonowca powinien być połączony z masą, czyli z "EIN-" ... a tymczasem tak jak teraz jest - to w ogóle żaden sygnał na niskotonowca by nie szedł. Sprawdź te węzły na spokojnie jeszcze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Faktycznie dałem du...y.Przepraszam. Nie zauważyłem przecięte ścieżki pod kablem. Poprawiłem więc oznaczenia ścieżek (jest jedna więcej) czyli 10'

 

opisy%20sciezek.jpg

 

 

Oraz nowa rozpiska węzłów. Zmiany od 7 ( na czerwono)

 

ROZPISKA%20czerwien.jpg

 

 

 

"A ten przewód (żółty) w węźle 1 (TT-) i MT+ czyli EIN-, czy to nie jest czasem podłączony niskotonowiec?

 

Użytkownik wawjack edytował ten post dziś, 13:53

 

Kabel z TT- idzie na zacisk głośniokowy niskotonowców "-"

Z zaciku głośnikowego niskotonowców "+" idzie przez L4 na TT+

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, rozgryzłem to chyba: ... na początek: będę używał terminologii 'Szeregowy' jako element szeregowy w torze sygnału, oraz "Bocznik" w sensie shunt do masy. Liczby w nawiasach oznaczają węzły.

 

Zwrotnica składa się z trzech niezależnych (*) filtrów:

 

Do każdego z nich sygnał przychodzi z EIN+ (5) czyli z czerwonego zacisku kolumny.

Masą dla wszystkich filtrów jest oczywiście EIN-, czyli węzeł (2).

 

Filtr niskotonowy:

==============

(5) ==> {L/L4}_szeregowy ==> (3) C10_bocznik_do_masy ==> (3) TT+ - to jest już wyjście na głośnik niskotonowy TT+ (zgodny w fazie);

 

Tak, Panie kolego - Drugi koniec konda C10 jest połączony z masą. Ślepy kolega.

Weź ohmomierz i zmierz i przekonaj się, jeśli mi nie wierzysz.

Poszukaj, czy nie ma mostka drutem gdzieś.

 

Oczywiście L to jest dokładnie to samo co L4, a ino przypięte poza płytką.

 

Jak widać, jest to typowy filtr niskotonowy, złożony z szeregowej cewki, a za nią kondek do masy, czyli 12 dB / oktawę, jeśli się nie mylę.

 

Filtr Wysokotonowy:

================

(5) ==> C9_serial ==> (4) ==> L3_bocznik_do_masy ==> (4) ==> C8_serial ==> (8) HT- - to jest wyjście na głośnik średniotonowy MT- (odwrócone w fazie).

 

Jak widać, jest to typowy filtr wysokotonowy, złożony z szeregowego kondensatora, za nim cewka bocznikująca do masy, a za nią kolejny kondek szeregowy i wyjście na wysokotonowca. To jest trochę stromszy filtr - tak na oko to 18 dB / oktawę, (dobrze gadam ?)

 

 

Filtr Średniotonowy, nieco bardziej pochrzaniony:

======================================

 

(5) ==> {{ L9_serial || C81_serial }} ==> (6) ==> R4_serial ==> (7) ==> C2||....||C7 ==> (9) MT- - to jest wyjście na głośnik średniotonowy MT- (odwrócone w fazie).

 

Tutaj należy wyjaśnić, dodać, iż od pinu (9) idzie złożony, równoległo-szeregowy bocznik do masy, który ma następującą strukturę:

 

MT- (9) ==> { { L1_bocznik_do_masy || {C1+R1} } ==> (2)

To wszystko linijka wyżej to jest taki złożony bocznik do masy, złożony z cewki L1, a obok niej szeregowa gałąź C1+R1.

 

Tutaj mamy do czynienia z typowym, mocno pochrzanionym filtrem środkowo przepustowym, czyli kombinacją dwóch filtrów przepuszczających środek pasma, a wycinających całą resztę.

 

 

To w zasadzie WSZYSTKO. ALE .... Jest jedna bardzo WIELKA zagadka .....

 

Co u diabła robi R3 ??????

 

R3 łączy jak gdyby "wyjście" na wysokotonowca (8) z takim obszarem "śród-bebechowym" w filtrze średniotonowym, a mianowicie z punktem (6), który jest już za tymi wejściowymi { L2||C81 } szeregowymi, zaraz na samym początku filtra średniotonowego, a jeszcze przed całą resztą.

 

Czy ten R3 nie pełni jakiejś roli "uzgadniacza" przesunięcia fazowego, żeby wysoko- i średniotonowe były mniej więcej jednakowo odwinięte w fazie, i żeby to było około 180 stopni względem niskotonowca ? Nie mam bladego pojęcia. Niech się kumaci wypowiedzą.

 

W tabeli jest błąd. Widać to na druku laminatu zresztą. Magiczne R3 jest połączone jednym końcem do (8), czyli do wyjścia wysokotonowca, a drugi jego koniec idzie do (2) - czyli do masy. R3 jest bocznikiem na wyjściu filtra wysokotonowego.

 

Tak więc czysta sprawa. Trzy niezależne filtry.

 

Skoro już wiemy, które elementy pełnią jaką rolę, to pytanie tutaj do kolegi zoller12 .... Jakie są WARTOŚCI elementów, dla których do tej pory operowaliśmy sygnaturami symbolicznymi ?

 

Skoncentruj się na kondensatorach (kupisz inne) oraz na rezystorach (zrobisz je sam). Cewki - chyba mogą zostać te co są ? Jak sądzicie, Panowie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim , w szczególności zjj_wwa. Kosztowało Cię to na pewno sporo pracy i czasu. Jestem teraz w pracy ale postaram się niebawem nanieść wartości elementów zgodnie z sygnaturami. Mam nadzieję że na tej podstawie uda się wskazać elementy do wymiany. SUPER DZIĘKI.

Oraz pokierujecie mnie na jakiego typu i jakich firm wymienić elementy.

 

L1,L2,L3,L4 - wartość nieznana

 

R1 - SECI RYH 5 A8

R47 J 8838

 

R3 - TESLA WK 6694415R

J 3W 44

 

 

R4 - SECI RYH 5 A4

1R8 J 8631

 

C1 - 22uF 35 VAC +/- 5%

BIPOLARNY

 

C2 - 47uF 400V

 

C3,C4,C5,C6 - 10uF 100 V

PHILIPS 373 MKT HQ 9142

 

C7 - 6,8 uF +/- 5%

100V MKT

 

C8 - 6,8 K 100

TGL 43199 MKT

 

C81 - 1,5 uF 10%

200V MKC

 

C9 - 6,8 uF +/- 5%

100V MKT

 

C10 - 100 uF 35VAC

BIPOLARNY

 

 

Wykaz wartości elementów. oczywiśćie wartości cewek nie znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C8 - 6,8 K 100

TGL 43199 MKT

 

 

C9 - 6,8 uF +/- 5%

100V MKT

 

te wymieniłbym na:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

C2 - 47uF 400V

 

C3,C4,C5,C6 - 10uF 100 V

PHILIPS 373 MKT HQ 9142

 

C7 - 6,8 uF +/- 5%

100V MKT

 

Tutaj wstawiłbym pojedynczy MKP 100uF (może będą w stanie wybrać parkę o wartości poniżej 100uF)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R4 - SECI RYH 5 A4

1R8 J 8631

 

Ten rezystor też jest istotny dla brzmienia, może się okazać że po wymianie kondensatorów ~95uF będzie trzeba powiększyć jego wartość. To póżniej:)

 

 

L1,L2,L3,L4 - wartość nieznana

 

Wszystkie cewki są powietrzne? Cewki też bym wymienił na termospiekane z polinku o identycznym DCR.Zostawiłbym to na drugi etap modyfikacji.

 

C10 - 100 uF 35VAC

BIPOLARNY

 

To siedzi w filtrze drugiego rzędu wooferów, po wymianie cewek również tu spróbowałbym jakiegoś najtańszego MKP - np. mant.

 

C1 - 22uF 35 VAC +/- 5%

BIPOLARNY

 

Ten element, ze względu na wiek, wymieniałbym na bipolara (tu MKP może pochrzanić działanie układu).

 

Kable wymieniłbym na solid core jantzena, dobre i tanie. Grubsza żyła na mida, cieńsza na tweeter. Na basowce coś grubszego też z polinku.

 

Niestety (dla portfela) warto się zainteresować angel hair w komorze średniotonowego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten materiał na prawdę działa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik zoller12 dnia 14.09.2013 - 23:43 napisał

C2 - 47uF 400V

 

C3,C4,C5,C6 - 10uF 100 V

PHILIPS 373 MKT HQ 9142

 

C7 - 6,8 uF +/- 5%

100V MKT

 

Tutaj wstawiłbym pojedynczy MKP 100uF (może będą w stanie wybrać parkę o wartości poniżej 100uF)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Napisałeś o MKP 100uF a powyżej są:

47uF

4x10uF

oraz 6,8uF

 

 

 

Użytkownik zoller12 dnia 14.09.2013 - 23:43 napisał

C1 - 22uF 35 VAC +/- 5%

BIPOLARNY

 

Ten element, ze względu na wiek, wymieniałbym na bipolara (tu MKP może pochrzanić działanie układu).

 

Proszę wskaż jakiej firmy ma być ten bipolar.

 

Nie opisałeś C81 czy jego zostawiamy w spokoju ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś o MKP 100uF a powyżej są:

47uF

4x10uF

oraz 6,8uF

 

Te pojemności się sumują, wychodzi około 94uF, 100uF jest blisko tej wartości i będzie ok.

 

Proszę wskaż jakiej firmy ma być ten bipolar.

 

może być taki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie opisałeś C81 czy jego zostawiamy w spokoju ?

 

Ten kondensator wygląda wyjątkowo przyzwoicie na tle reszty dziadostwa:)

Dałbym w tym miejscu to co dasz na wysokich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś o MKP 100uF a powyżej są:

47uF

4x10uF

oraz 6,8uF

 

Te pojemności się sumują, wychodzi około 94uF, 100uF jest blisko tej wartości i będzie ok.

czyli rozumiem że zamiast 6 kondesatorów "wsadzam" 1 sztukę na 100uF ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych zollerach jest tweeter focal tc90?

 

Jak masz zdjęcia głosników (również od tyłu;)) to też możesz wrzucić.

Sądząc po marnej jakości montażu elementów zwrotnicy taki szczegół jak wytłumienie obudowy też można poprawić...

 

czyli rozumiem że zamiast 6 kondesatorów "wsadzam" 1 sztukę na 100uF ?

 

Tak, dokładnie. Mógłbyś otrzymać wartość bliższą sumie kondów składając pojemości, ale to IMO nie ma sensu. Koszty wzrosną o kolejne 15-20funtów na kolumnę. Trzeba mieć świadomości, że ten bipolar 47uF może mieć 35uF lub 60uF:)

 

Ten bipolar 47uF postarałbym się wymontować i pomierzyć, być może bardziej odpowiednia byłaby wartość 82uF a nie 100uF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zanim przyjdą konkluzje. Bardzo się cieszę że mi pomogliście i dzięki wielkie za to. Bezinteresownie przecież poświęciliście czas i sprzedaliście swoją wiedzę.

 

No właśnie wnioski. Propozycje były rózne.

 

Generalnie powtarzało się to że wymiana nie podlega dyskusji.

Podejście z jednej strony zastąpienie kondów od C2 do C7 (czyli sześciu) dziesięcoma o innych pojemnościach>

 

, Badź zastąpienie ich Jednym 100 uF a pożądnym (czytaj drogim)

W zasadzie pojawiły się dwie firmy Audyn Cap oraz Mundorf

 

W dalszej kolejności pójdą rezystory

 

Przemyślę jeszcze temat.

 

Sugerujecie żeby robić nową płytkę pod te "bety"...szczerze ? nie chce mi się i nie mam pojęcia o tym i wolałbym to zrobić na istniejącej płytce

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejście z jednej strony zastąpienie kondów od C2 do C7 (czyli sześciu) dziesięcoma o innych pojemnościach>

 

?

Nie wiem co masz na myśli, taka propozycja nie padła.

 

Badź zastąpienie ich Jednym 100 uF a pożądnym (czytaj drogim)

 

Drogie to masz kable, te kondy są rozsądną i to bardzo opcją.

 

Sugerujecie żeby robić nową płytkę pod te "bety"...szczerze ? nie chce mi się i nie mam pojęcia o tym i wolałbym to zrobić na istniejącej płytce

 

Na istniejącej bym zrobił tego moda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EMiL-u propozycja zastąpienia 10 kondensatorami 6-ciu padła z ust szanownego kolegi zjj_wwa. Oczywiście nie wybieram jeszcze rzadnej opcji. Na razie podsumowujemy swoje spostrzeżenia i propozycje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę na prywie gadaliśmy. Nie "10", a raczej "5" lub "7".

Jako niechętny wszelkim elektrolitom, sugerowałem pozostanie przy osiowych foliowcach, połączonych semi-dekadowo, a przesłanką ku temu było uzyskanie możliwie małej indukcyjności tego kondensatora, jak najniższego ESR oraz jak najmniejszego kąta stratności, który w przypadku Audynów z serii Q4 jest całkiem sympatyczny: Tangens kąta stratności tych kondensatorów jest mniejszy niż 0,002 przy 1 kHz. Mają również niezłą tolerancję: +/- 5 %. Za cenę, jaką się za nie płaci, to są bardzo sympatyczne parametry.

Co równie ważne: z tymi kondami można się zmieścić w docelowo planowanym budżecie.

Dwa warianty (cenowo równoważne) dla C2~C7:

4 x 22uF + 1 x 6,8 uF.

3 x 22uF + 1 x 6,8uF + 2 x 10uF + 1 x 1,0 uF.

 

Jeśli zaś chodzi o rezystory ... no cóż, wiadomo co rekomendowałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audyn Q4 to kondensator klasy podstawowej. Nie jestem bezkrytycznie wpatrzony w stronę humblehomemadehifi, ale to moje spostrzeżenia z kondami, które mam u siebie zgadzają się z tym co pisze Tony Gee.

 

O tym audynie napisał:

"

Intertechnik Audyn Cap MKP-QS 400VDC – 5% tolerance

 

Technical specifications: The Intertechnik MKP QS series of capacitors are recommended for use in medium quality loudspeaker crossovers. Two voltage ratings are available, 400VDC/250VAC and 630 VDC/400 VAC.

 

Sound: The Audyn Cap is a good step–up from cheap electrolytic capacitors often found in standard quality factory built speakers. Nothing wrong with them but also nothing exciting. Compared with electrolytics they have much more detail, smoothness and a wider stereo image. Compared to an Audyn Cap Plus they sound dull, mushy and closed-in. Your basic good old MKP for all simple filter applications, especially when not in the signal path. A good substitute for bi-polar electrolytics.

 

Verdict: 6,5

"

O mundorfie evo:

"

Mundorf MCap EVO Oil 450VDC - 3% tolerance

 

Technical specifications (according to manufacturer): "The MCap EVO Oil combines the MCap EVO‘s sound characteristic in a perfect way with the acoustical advantages of oil impregnated capacitors. Furthermore, its additional wrapping as well as its imprint in red-metallic impart an appropriate quality look and haptic."

 

Sound: The compactly built Mundorf MCap EVO Oil is a big step up from the basic MCap EVO Aluminium and actually it is my personal favourite of the three EVO type's although it's more expensive brother, the EVO Silver Gold Oil, does still excel in fine, airy top-end detail. I found the MCap Evo Oil to do especially well on vocals, male and female voices come out well rendered and relatively natural sounding with a certain richness. Wind instruments (brass or wood) also sound convincing with the EVO Oil, they seem to have a natural edge to them. Image depth is another strong feature of the EVO Oil although not up to the high level of Mundorf's Supreme range. All in all the MCap EVO Oil seems to be the best overall performer of the EVO range unless you are into piano music - then the MCap EVO Silver Gold Oil scores lots of points for top-register clarity. Brighter than an Intertechnik Audyn Cap Plus that costs roughly the same but at the same time not as full sounding.

 

Verdict: 8,5

"

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.