Skocz do zawartości
IGNORED

IQ


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

A kreatywnośc to równiez jest proces zupełnie bezpamięciowy

...no wlasnie caly czas swoich postach wytaczasz argument zero jedynkowy ze albo cos jest albo nie ma a tu takie zdanie????

prosze ogladnac filmik powyzej i powiedziec czy malpolud nauczyl sie tego? czy wpadl na to jak to zrobic a pozniej zapamietal i powtarzal?

 

co bylo pierwsze jajo czy kura?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''Polacy maja wszystkie przymioty, oprocz zmyslu politycznego'' Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość StaryM

(Konto usunięte)

No jeśli to są podstawy logiki wg Ciebie to gratuluję :-)

Zapisz się do klubu numerka :-)

Albo dyskutujesz, albo po prostu chcesz się pokłócić i nabluzgać oponentom. Jeśli to drugie, to życzę powodzenia, ale beze mnie ta zabawa.

Wyjaśnię ci to na przykładzie prawdziwym. Miałem ucznia (było to już w czasach testów gimnazjalnych), który miał doskonałą pamięć, przy oknie otwartym mogłeś go posadzić, nie ma obawy, nie poleciałby. Jednak pamięć miał świetną i był pracowity oraz systematyczny. Miał szczęście na testach. Trafił na testy, które już częściowo znał. Wiadomo, że nauczyciele "przewalają" z uczniami tony tych testów. Zdał testy całkiem nieźle. Kilka lat później bez najmniejszego problemu zdał egzaminy teoretyczne na prawo jazdy. Ogólnie był uznawany za dość "inteligentnego". Faktycznie zaś miał inteligencję na pograniczu normy.

Drugi uczeń był dyslektykiem, działo się to mniej więcej w podobnym okresie. Zanim zdobył prawidłową diagnozę, zdążył już powszechnie zdobyć opinię debila i lenia. Ciągnęło się to za nim latami, w środowisku, w szkole, a nawet w rodzinie. Wysłałem go na badania - miał ponad 120 w teście Wechslera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czym mam dyskutowac? Z ajkaś bzdurką która wpisałeś sobie luzno z tematem ???

 

Sprawa jest prosta, im lepsza pamięć tym lepsza inteligencja. Poza predyspozycjami do używania pamięci można ją także ćwiczyć podnosząc swoja inteligencję. I do tego jest nauka.

 

Uczymy sie zawsze "na pamięć" bo bez pamięci sie niczego byśmy nie nauczyli. Ani jak zapamiętać ani jak wykorzystać zapamiętane. Sposób wykorzystania tez można zapamiętać.

 

Zanim zdobył prawidłową diagnozę, zdążył już powszechnie zdobyć opinię debila i lenia.

Jak był dyslektykiem to musiał sie uczyc piec razy więcej niz inni. Jeśli tego nie robił był debilem i leniem.

 

Kiedy pójdzie do pracy to ludzie będą mieli w dupie wyniki jego testów Wechslera. Zapytają co umie. A on odpowie - nie pamiętam, ale mam papierek o dysleksji więc jestem geniuszem ???

 

tylko sobie przypomnieć nie mogę?

 

W moich czasach szkolnych nie było żadnych "dyslektyków". Jak ktoś sobie nie radził, to się do szkoły nie nadawał i był dla niego SPZet.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Pan pojechales troche za daleko bo zapamietac duzo to sie jeszcze nie rowna wykorzysatc to pozniej...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''Polacy maja wszystkie przymioty, oprocz zmyslu politycznego'' Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps, W teściee wechslera o ile wiem o dysleksji nie świadczy sama ilość punktów tylko ich rozkład. 120 to jest chyba górna średnia. Żeby stwierdzić dysleksię uczeń musi być w średniej bo inaczej nie będzie dyslektykiem tylko zwykłym debilem. Tym niemniej uczeń mający taki sam wynik ale nie będący dyslektykiem będzie sobie po prostu lepiej radził w nauce. Co znaczy tyle że jest inteligentniejszy.

 

Tu Pan pojechales troche za daleko bo zapamietac duzo to sie jeszcze nie rowna wykorzysatc to pozniej...

 

Zapamiętuje się po to żeby to wykorzystać. Nie ma innej potrzeby pamiętania czegokolwiek. Żeby cokolwiek wykorzystać "póżniej" trzeba to zapamietać. Pamiętając więcej, można więcej wykorzystać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego właśnie dobra pamięć i jej funkcja jest podstawowym warunkiem inteligencji.

 

 

Tak sobie czytam ten watek i nie rozumiem tego brnięcia w zaparte. Są rózne sposoby wycofania się z palnietej i nieprzemyslanej głupoty. Mozna to zrobić nawet inteligentnie. Ale emocje zawsze inteligencję ograniczają :)

 

Zdanie, które zacytowałm jest samo w sobie zaprzeczeniem całego wywodu. Bo autor sam w nim przyznaje, ze pamięć i inteligencjka to dwie rózne rzeczy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdanie, które zacytowałm jest samo w sobie zaprzeczeniem całego wywodu.

...zaraz sie dowiesz ze nie rozumiesz co czytasz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''Polacy maja wszystkie przymioty, oprocz zmyslu politycznego'' Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość StaryM

(Konto usunięte)

Żeby stwierdzić dysleksię uczeń musi być w średniej bo inaczej nie będzie dyslektykiem tylko zwykłym debilem. Tym niemniej uczeń mający taki sam wynik ale nie będący dyslektykiem będzie sobie po prostu lepiej radził w nauce. Co znaczy tyle że jest inteligentniejszy.

pier**lisz takie durnoty, że szkoda gadać. Jak dla mnie EOT, bo z ignorantami nie gadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się nauczyć logiki, tylko trzeba jeszcze się jej uczyć.

 

Właśnie potwierdziłeś , że logika nie jest kwestią pamięci lecz inteligencji , aby się czegokolwiek nauczyć trzeba myśleć a proces myślenia nie jest przejawem pamięci lecz inteligencji , pamięć jedynie partycypuje w procesie myślenia ale nim nie jest .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdanie, które zacytowałm jest samo w sobie zaprzeczeniem całego wywodu. Bo autor sam w nim przyznaje, ze pamięć i inteligencjka to dwie rózne rzeczy :)

Ależ skąd. Pamięć to inteligencja właśnie. Wyobrażasz sobie inteligencję bez pamięci ???

 

Właśnie potwierdziłeś , że logika nie jest kwestią pamięci lecz inteligencji

 

GDZIE??? Numerek,. GDZIE??? Wróć do bajek judeochrześcijańskich bo czytanie drukowanych jest dla ciebie za trudne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pier**lisz takie durnoty, że szkoda gadać. Jak dla mnie EOT, bo z ignorantami nie gadam.

 

Jakbym pier**lił to bym dupą ruszał.

 

Tak się składa że znam osobiście terapeutów i niedawno dziecko znajomej też taki test przechodziło. Test zawiera również sprawdzenie wiedzy ogólnej przyswojonej i musi mieścić się w granicach normy, bo dysleksja to nie jest niedorozwój umysłowy. Gimnazjalistka dostała 126 punktów mimo, że nie odpowiedziała na wszystkie pytania "bo się jej nie chciało".

 

na dodatek wyniki w nauce ma bardzo dobre, więc ten test sprawdza inteligencję a nie dyskleksie która jest zaburzeniem percepcji a nie zaburzeniem pamięci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są Twoje a nie moje słowa , vide supra

Numerek wróć ty do szkoły na naukę czytania ze zrozumieniem. Potem pogadamy o inteligencji. Bo na razie to z obrazem byłoby lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imo numerek nie zdobędzie więcej, niż 100. I będzie koniec dyskusji o tym, kto przeciętny, a kto ponad.

 

Tego nie wiesz , nadto nie dyskutujemy tutaj o twoim lub moim ilorazie inteligencji lecz o tym , czy inteligencja zależy od pamięci

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numerek wróć ty do szkoły na naukę czytania ze zrozumieniem. Potem pogadamy o inteligencji. Bo na razie to z obrazem byłoby lepiej.

 

Ty również wróć do szkoły i zrewiduj swoje pojęcie o pamięci i inteligencji .

Można się na pamięć nauczyć , że 2 + 2 = 4 ale aby to zrozumieć , potrzebna jest inteligencja , dlatego wszyscy znamy liczby matematyczne ( pamięć ) ale nie wszyscy są matematykami (inteligencja) .

Dopóki tego nie zrozumiesz , dalszą dyskusję uważam za jałową i zbyteczną , do nieusłyszenia !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem link dla takich cymbałów wypisujących takie brednie jak te powyżej. Ale wrodzona inteligencja oczywiście stanęła Ci na przeszkodzie w przeczytaniu go i zrozumieniu na czym polegają te zdolności matematyczne i ile mają wspólnego z pamięcią.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauczyć może nie, ale nieraz wystarczy zacząć.

 

Aby zacząć się uczyć i nauczyć się jest niezbędne myślenie , inteligentne myślenie i oczywiście wiedzy nigdy dość .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numerek po raz kolejny nie zrozumiał wypowiedzi. Tym razem ofiarą inteligencji "danej w słowie bożym" jak wszystko co najlepsze, padł wpis który dokonał Maju :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku, myślę, ze podstawowy problem z zakceptoweaniem "inteligencji" wynika z błędnym utożsamianiem jej z cwaniactwem.

 

Cwaniactwo działa na poziomie zwierzęcym, nawet pies czy krowa mają takie zdolności. Inteligencja to jest to coś, co umożliwia wykreowanie "wartości dodanej" .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja schodzi w czarną du.....

Czy za właściwe działanie komputera odpowiada RAM czy CPU?

Wiadomo, że jedno bez drugiego i kilku dodatków nie zakuka.

Tak samo jest z inteligencja - jest składową wielu składników (pamięci też, pamięci jako składowej, a nie wyznacznika)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość StaryM

(Konto usunięte)

Tak się składa że znam osobiście terapeutów i niedawno dziecko znajomej też taki test przechodziło. Test zawiera również sprawdzenie wiedzy ogólnej przyswojonej i musi mieścić się w granicach normy, bo dysleksja to nie jest niedorozwój umysłowy. Gimnazjalistka dostała 126 punktów mimo, że nie odpowiedziała na wszystkie pytania "bo się jej nie chciało".

 

Co ty chłopie bredzisz. Większość ludzi w teście Wechslera ma koło 100, Jak ktoś ma 110 to juz jest powyżej normy. 126 i to dlatego, "że jej się nie chciało" oznaczałoby geniusza. Po prostu w ogóle nie wiesz, o czym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku, myślę, ze podstawowy problem z zakceptoweaniem "inteligencji" wynika z błędnym utożsamianiem jej z cwaniactwem.

 

Cwaniactwo działa na poziomie zwierzęcym, nawet pies czy krowa mają takie zdolności. Inteligencja to jest to coś, co umożliwia wykreowanie "wartości dodanej" .

 

O cwaniactwie też wspominałem wcześniej. I o tym ze dla zadowolenia gawiedzi z której większość ma gównianą pamięć i jej nie używa stworzono takie pojęcia jak inteligencja emocjonalna. I jeszcze niedawno się niektórzy gamonie mocno z nią promowali.

 

Jakbyśmy sobie nie nazywali inteligencji to jest ona wynikiem zapamiętywania. Zapamiętywanie umożliwia uczenie się. Zapamiętywanie można poprawić, co przekłada się na proces uczenia i w sumie na inteligencję. Także tę mierzalną w testach.

 

Tępaki i umysłowe lenie, a takich jest większość z nas, żeby sobie poprawić samopoczucie twierdzą że inteligencję to oni mają wrodzoną. Bez potrzeby uczenia się - takie diamenty nieoszlifowane. To nic jeśli matoł jeden z drugim w szkole się ledwie podpisać nauczył. Ale inteligentem się czuje pełną gębą. Przecież nikt nie przyzna sam przed sobą, że jest głupi, zwłaszcza jeśli jest.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapamiętywanie umożliwia uczenie się. Zapamiętywanie można poprawić, co przekłada się na proces uczenia i w sumie na inteligencję. Także tę mierzalną w testach.

 

I tu się z Tobą zgadzam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty chłopie bredzisz. Większość ludzi w teście Wechslera ma koło 100, Jak ktoś ma 110 to juz jest powyżej normy. 126 i to dlatego, "że jej się nie chciało" oznaczałoby geniusza. Po prostu w ogóle nie wiesz, o czym piszesz.

 

Napisałem już DYSLEKSJA NIE JEST ZABURZENIEM PAMIĘCI. Więc nie jest tez zaburzeniem inteligencji. Test wechslera na inteligencję musi wyjść u dyslektyka w normie, bo jeśli wyjdzie poniżej to mamy upośledzenie, a nie dysleksje.

 

Dysleksja jest zaburzeniem POSTRZEGANIA. To zaburzenie percepcji zmysłowej - wzrokowej i słuchowej. Dyslektyk ma normalne funkcje pamięci, potrafi zapamiętywać, odtwarzać, kojarzyć i wykorzystywać wiedzę. Tylko informacja dochodzi do niego i od niego zniekształcona.

 

Żeby stwierdzić ze ktoś jest dyslektykiem to test inteligencji i wiedzy (bo to taki test kompilowany) musi wyjść w normie. A norma to jest od osiemdziesięciu iluś do stu trzydziestu iluś punktów.

 

I nie ma w tym teście określenia geniusz są stopnie powyżej średniej - ale zgadza się temu dziecku zabrakło sześciu punktów do poziomu który nazwałeś "geniuszem". Skierowane było ponieważ przestawiało znaki podczas przepisywania z tablicy, a nie ze względu na oceny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli im kto bardziej wyedukowany (bo to tam najczesciej proces kladzenia lopata nastepuje) tym inteligentniejszy tak?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''Polacy maja wszystkie przymioty, oprocz zmyslu politycznego'' Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku,

Zbyt mocna ta reakcja na "inteligencję" . Zbyt emocjonalna. Podejrzewam, że wynika ona z nadania jej jakiegoś pejoratywnego znaczenia. Jakby echo walki klas :)

Ja rozumiem, ze znaczenie "inteligencji" zostało, jak i inne słowa wykoślawione przez matołów. Ale to nie zmienia samej istoty inteligencji. Nie mówimy przecież o "inteligentach" lub osobach za takich się uważających.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.