Skocz do zawartości
IGNORED

SZEROKOPASMOWY projekt SONIDO - prośba o radę


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
Gość Synthax

(Konto usunięte)

Od połowy lutego działam z Sonido w takim projekcie. Część z Was może widziała w innym wątku. Sonido dla mnie gra wybitnie jako fullrange, co tu dużo mówić to był zachwyt od pierwszego usłyszenia. Myślę jednak, że wymaga lekkiego rozświetlenia ( u mnie tę funkcję pełni Isophon zabytkowy ) . Można lubić Sonido bez supertweetera ale to jednak jest mniej prawdziwe brzmienie. Zjawiska akustyczne w nagraniach potrzebują większego zapasu wysokich tonów.

post-23388-0-88290300-1398973948_thumb.jpg

post-23388-0-98229500-1398974001_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy temu...

Cześć wszystkim!

 

Noszę się z zamiarem zmiany kolumn. Obecnie mam Sonido SFR175A z zawieszeniem tekstylnym w obudowie BLH ze strony Sonido (tej najbardziej typowej a la Bodnar). Zasilane są wzmakiem 2A3 PSE wg projektu Ciuffolego.

 

Niestety trochę brakuje mi w nich basu... Stąd też pomysł, żeby zbudować coś zupełnie nowego i tu są dwie opcje:

 

1. Hi-Eff 2 Ciuffolego na Beymie SM115/N i TPL-150H z pasywną zwrotnicą

 

2. 3way w odgrodzie z aktywnym basem w skrzyni. Sonido na średnicy, w miarę możliwość minimalnie filtrowanym, super-tweeterem dla zakresu >10 lub >15kHz (do dostrojenia) i aktywnym basem.

 

Wariant 1 jest dość prosty w realizacji, choć pozostaje pytanie jak wypadną średnie z zestawu 15"+wstęga z podziałem w rejonie 1200Hz?

 

Wariant 2 jest bardziej skomplikowany:

 

Jaka odgroda? Orientacyjna wysokość i szerokość? Mam pomysł na wykorzystanie gotowego blatu brzozowego HAMMARP (28mm grubości) lub KARLBY (38mm grubości) z Ikei 246x63cm. Kosztuje to 500zł po przecięciu na dwie części mamy dwie odgrody 123x63cm. Czy 63cm to dużo, mało dla średniaka i tweetera?

 

Jaki tweeter? Oglądałem Beymę CP21/F. Może być wstęga Fountek'a Neo X 3.0 (gdzieś wyczytałem, że powyżej 12-15kHz, więc w interesującym mnie zakresie gra to praktycznie tak jak RAAL; w niższych zakresach oczywiście odstaje in minus), może jakiś tweeter Fostex'a? Zakładam cięcie pojedynczym kondem (ew. II rząd) i potek Fostex'a do regulacji poziomu.

 

O ile z tweeterem jeszcze pół biedy to z basem jest jeszcze gorzej. Estrada czy hi-fi? Beyma 12BR70, 12B100R w BR a może Scan 26W-8861T00 w linii transmisyjnej jak u Troelsa? Jak zasilać? Myślałem o Hypexie AS2.100 z perspektywą wykorzystania w przyszłości w innym projekcie. Zresztą polecił mi go kiedyś ktoś w trakcie rozmowy nt. 2 / 2,3 / 3 way na 12B100R + TPL-150H.

 

I to ostatnie może być potraktowane jako Wariant 3.

 

Jeśliby ktoś chciał się podzielić swoimi doświadczeniami i konstruktywnymi uwagami to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Hi-Eff 2 Ciuffolego na Beymie SM115/N i TPL-150H z pasywną zwrotnicą

 

jak spojrzec na specyfikacje tego glosnika, to on sie kompletnie nie nadaje do odtwarzania tonow powyzej 200Hz.

10dB dwu-oktawowy dolek na 350hz (widac, ze cos nie tak jest z glosnikiem bo sa male zawirowania na impedancji) takze dla mnie ten glosnik z technicznego punktu widzenia nie nadaje sie do grania niskiej srednicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzec na specyfikacje tego glosnika, to on sie kompletnie nie nadaje do odtwarzania tonow powyzej 200Hz.

10dB dwu-oktawowy dolek na 350hz (widac, ze cos nie tak jest z glosnikiem bo sa male zawirowania na impedancji) takze dla mnie ten glosnik z technicznego punktu widzenia nie nadaje sie do grania niskiej srednicy.

 

Dzięki wielkie za odpowiedź. Te 15" mające odtwarzać wszystko do 1200Hz trochę mi nie pasowało. Pozostaje zatem kombinowanie z "dechą" albo pójście w zupełnie inną stronę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ogóle jaki bas lubisz? duuuużo czy tak bardziej symfonicznie? :) Bo to też ważne przy wyborze konstrukcji.

 

Jeśli to pytanie do mnie to odpowiadam:

 

Swego czasu miałem Seas'a ER18RNX w nieco przerośniętej, bo 22 litrowej budzie. Bas był taki, jakby to powiedzieć... sprężysty. Tak bym to określił. Możliwe, że w tej chwili uważałbym go za zbyt efektowny, stąd też raczej skłaniałbym się ku obudowie zamkniętej, ale tu zejście poniżej 40Hz@-3dB raczej nie będzie możliwe. Choć biorąc pod uwagę repertuar jakieś zejście do Hadesu potrzebne mi nie jest. Tylko akustyczny bas mógłby brzmieć trochę "grubiej", bo teraz to tak trochę się w kierunku wiolonczeli skłania ;)

 

A jeśli nie do mnie, to czekamy na odpowiedź Bogdana ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz forumowy Kolega to robi...

 

Podobne budy TQWT na SFR200 stały kiedyś w Bodnar Audio w Katowicach. Zresztą wtedy pierwszy raz słyszałem Sonido... i się zakochałem ;)

 

A tak a propos, to któż taki z szanownych forumowiczów para się takimi obudowami? :)

Może zmiana SFR175 na SFR200 rozwiąże moje problemy?

A moze w ogóle pójść na "całość" i zrobić AION'a? ;)

 

Teoretycznie może trzeba by jeszcze dołożyć jakiegoś supertweetera?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłbym za tym, aby ewentualnie elektroniką podciągnąć górę (np. zgłośnić i kilka decybeli) niż dostawiać jakiś głośnik. Idea szerokopasmowca powinna zostać nienaruszalna.

 

Ciekawe jak na dźwięk wpływają (chodzi o sposób) analizatory akustyczne DSP. Przecież tam jest po prostu jakiś inteligentny korektor. Dlaczego samemu nie pójść tą drogą? Znajdzie się filtr, który nie będzie mieszał w fazie, albo zrobi to na tyle dyskretnie, że więcej będzie z niego korzyści niż kłopotów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czymś co można by nazwać Room EQ myślę, ale chciałem to zostawić na później. Jako coś co ma dopieścić system, a nie być rozwiązaniem wszelkich bolączek. Jak na razie to co wpadło mi w oko to:

 

- wolnostający MiniDSP DiracLIVE DDRC-22D działający w pełni w domenie cyfrowej lub DDRC-22A w wersji analogowej,

 

- soft Dirac pod PC lub Mac'a - czyli to co powyżej, ale w kompie pracującym jako źródło, a nie oddzielny klocek.

 

Tak czy siak RoomEQ to temat dość odległy i zanim się za niego zabiorę minie jeszcze trochę czasu. A pewnie i rozwiązania pojawią się ciekawsze, biorąc pod uwagę galopujący rozwój elektroniki.

 

No i nie wiem czy podkręcania fullrange'a elektroniką jest bardzie purystyczne niż dołożenie mu głośników pozwalających na pokrycia (prawie) całego pasma...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś dołożysz z głośników,a tym bardziej zwrotnicę, to nie będzie już fullrange, który tylko stroisz obudową.

 

Jeśli zgodzisz się, że każda elektronika ma swój charakter, to nadanie jego jakimś nierzucającym się w oczy dodatkiem nie jest niczym złym. Tym bardziej, gdy wpływa on na odbiór, ale właściwie jest akustycznie przezroczysty (zmienia proporcje, a nie barwę).

Mam u siebie elektroniczną korekcję do każdego przetwornika w kolumnie wielodrożnej i nie widzę w tym problemu. Odwrotnie, bez jej wpływu odczuwalna jakość spada. To coś w rodzaju postawienia większej i mniejszej kolumny - przy podobnym zestrojeniu jest zasadnicza różnica. Jedna jest bliżej naturalnej skali, a druga kombinuje. Sonido - z powodów technicznych - musi kombinować i dlatego warto rozważyć, jak głośnikowi w tym pomóc. Można postawić np. kolumnę w narożniku pomieszczenia, ale to samo można osiągnąć inaczej. W każdym razie ja bym dodatkowego głośnika basowego nie rozważał. Z wysokotonówką postąpiłbym tak samo - zaprzestał myśleć o jej dołączeniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość traxman

(Konto usunięte)

Traxman, mógłbyś przedatawić DSP z jakiego korzystasz? Dostępny jest może w avt?

ADAU1452/AD1955 ze źródła obróbka tylko cyfrowa, analog idzie na Hypexy.

 

W EP12/14 będzie nowy ADUA1701 tj. SigmaDSP Plus (a co!) , wejście SPDIF (WM8804), upsampler 96/24(AD1895) i wyjścia analogowe 4xRCA z wewnętrzego DAC - to przyzwoity poczatek z DSP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Synthax

(Konto usunięte)

Możesz napisać na priv. To jest z grubsza inspirowane projektem Endorphine P17 i Ardento Alter, ale to tak bardzo zgrubnie, bo potem wiele modyfikowałem i w sumie po 5-6 miesiącach prac nad strojeniem jestem teraz więcej niż bardzo zadowolony. Na początku pomogli mi Father PIO, Cadam, Cybant. Ale potem trzeba samemu działać i dochodzić do ideału po swojemu, trochę mierząc ale więcej słuchając. No i sporo pracy nad samą dechą/skrzyniami - detale się bardzo liczą i eliminacja drgań - bo choć się nie wydaje odgroda też drga.

 

Duża zaleta to to że od paru dni pędzę je T-Ampem i jest genialnie jeśli chodzi o kontrolę basu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś dołożysz z głośników,a tym bardziej zwrotnicę, to nie będzie już fullrange, który tylko stroisz obudową.

 

Jeśli zgodzisz się, że każda elektronika ma swój charakter, to nadanie jego jakimś nierzucającym się w oczy dodatkiem nie jest niczym złym. Tym bardziej, gdy wpływa on na odbiór, ale właściwie jest akustycznie przezroczysty (zmienia proporcje, a nie barwę).

Mam u siebie elektroniczną korekcję do każdego przetwornika w kolumnie wielodrożnej i nie widzę w tym problemu. Odwrotnie, bez jej wpływu odczuwalna jakość spada. To coś w rodzaju postawienia większej i mniejszej kolumny - przy podobnym zestrojeniu jest zasadnicza różnica. Jedna jest bliżej naturalnej skali, a druga kombinuje. Sonido - z powodów technicznych - musi kombinować i dlatego warto rozważyć, jak głośnikowi w tym pomóc. Można postawić np. kolumnę w narożniku pomieszczenia, ale to samo można osiągnąć inaczej. W każdym razie ja bym dodatkowego głośnika basowego nie rozważał. Z wysokotonówką postąpiłbym tak samo - zaprzestał myśleć o jej dołączeniu.

 

Twoje podejście jest bardzo purystyczne, a tu chodzi chyba bardziej o dźwięk niż o szeroko pojęty puryzm. Zarówno Cybant jak i Synthax używają Sonido nie jako fullrange, a w roli średniotonowca. Nie wiem czy Sonido gra tam saute czy też jest filtrowany, ale i jeden i drugi są, jak się domyślam, ze swoich zestawów głośnikowych (żeby nie nazywać tego kolumnami, które kojarzą się raczej z mniej czy bardziej foremnym prostopadłościanem) zadowoleni.

 

Nie planuję dołożenia do istniejących kolumn tubowych subwoofera i doklejenia gwizdka do obudowy, choć i takie szatańskie pomysły miałem, tylko zrobienie czegoś zupełnie od zera z wykorzystaniem lub nie posiadanego Sonido SFR175A/T.

 

Nie chcąc naruszać pięknej idei fullrange'a musiałbym zmienić obecne kolumny na coś większego (Aion Sonido, TQWT) z wykorzystaniem SFR200, co pozwoliłoby poprawić bas. Czy kosztem wysokich tonów? Nie wiem. Jeśli tak to zakładam dołożenie tweetera, co nie jest chyba żadnym nadużyciem wielkim, skoro zaleca to np. Fostex, robi to Bastanis i pewnie wielu, wielu innych.

 

A jeśli takie mało purystyczne rozwiązanie, mimo wszystkich swoich ułomności, poprawi brzmienie systemu i pozwoli się cieszyć muzyką w większym stopniu, to dlaczego nie pójść tą drogą? Jeśli się nie sprawdzi, to zawsze można wkręcić Sonido z powrotem w obudowy BLH ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z kolei bas tutaj bardziej zależy od długości tuby w środku niż samej średnicy głośnika.

 

W jednym z numerów "Audio" Andrzej Kisiel skomentował dokładanie wysokotonówki do szerokopasmowca. Według niego niby taki prosty zabieg jest równoznaczny ze skonstruowaniem kolumny. Dostawienie od czapy gwizdka przynosi tak wiele problemów, że trzeba mieć doświadczenie i wiedzę, aby to prawidłowo zrobić. Dokładnie takie same kwalifikacje, jak przystępując do zbudowania zestawu wielodrożnego. W tym opisanym teście brała udział grupa słuchaczy i w rezultacie głosów za dołożeniem wysokotonówki było tyle, ile opinii przeciwnych tej operacji. A głosowano po odsłuchaniu obu wersji.

 

Pozostaje ciekawość, jak będzie w Twoim wypadku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z kolei bas tutaj bardziej zależy od długości tuby w środku niż samej średnicy głośnika.

 

W jednym z numerów "Audio" Andrzej Kisiel skomentował dokładanie wysokotonówki do szerokopasmowca. Według niego niby taki prosty zabieg jest równoznaczny ze skonstruowaniem kolumny. Dostawienie od czapy gwizdka przynosi tak wiele problemów, że trzeba mieć doświadczenie i wiedzę, aby to prawidłowo zrobić. Dokładnie takie same kwalifikacje, jak przystępując do zbudowania zestawu wielodrożnego. W tym opisanym teście brała udział grupa słuchaczy i w rezultacie głosów za dołożeniem wysokotonówki było tyle, ile opinii przeciwnych tej operacji. A głosowano po odsłuchaniu obu wersji.

 

Pozostaje ciekawość, jak będzie w Twoim wypadku.

 

Nie do końca. Przy falach tak krótkich jak 7khz i wyżej - na nic zdaje się idealne zgranie w fazie skoro gdy tylko twoja głowa poruszy się minimalnie w dół czy górę faza się rozjeżdża. Co nie zmienia faktu, że dobrze dobrany na słuch supertweeter potrafi bardzo fajnie doświetlić dźwięk nie psując sceny (zaleta wysokiego cięcia)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo SFR200, pomimo większej i cięższej membrany wcale nie ma gorszych wysokich... tylko wyższą cenę

 

...no właśnie, mam pytanie - z tego co czytam ( albo domniemam:) przetestowałeś zarówno SFR175 jak i SFR200 - czy różnica pomiędzy nimi jest warta tych 90 ojro?

A drugie pytanie - w jakiej obudowie słuchasz SFR200?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość traxman

(Konto usunięte)

Przetestowałem wszystkie Sonido, jeżeli robisz kolumnę opartą na szerokopasmowcu i planujesz tylko zastosowanie jednego głosnika (bo taki charakter brzmienia odpowiada) to zdecydowanie lepiej wybrać 200, jeżeli masz zamiar wspomagać Sonido czy od dołu czy od góry to chyba nie ma sensu dokładanie 90€. U mnie w aktywnym systemie 175 pracuje od 90Hz, z lekkim podbiciem u góry pasma, 200 nie wniosła by nic więcej, a 90€ przydało się na inne zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam dokładać nic do szerokopasmowca. Do mojej muzyki wystarczy. A przynajmniej na tym etapie:)

Ze względu na prostotę projektu, oraz dźwięk, który mnie jak najbardziej satysfakcjonuje - planowałem 175 w obudowie z strony SONIDO - BLH, dokładnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) projekt.

Słuchałem z kolei Bodnarów Sandglass na 200'tkach i mnie powaliły, ale z kolei wielkość obudowy jest nie do przyjęcia w moim mieszkaniu, dlatego będę wdzięczny za informacje czy Ty, bądź ktoś inny z Was testował ten głośnik solo w mniejszej obudowie typu "horn" .

 

dzięki serdeczne!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie, że biorąc pod uwagę głośniki, SFR-145, 175 i 200 graniczna częśtotliwość dla wszystkich mieści się w przedziale 149 - 156 Hz. A więc można przyjąć, że jest bardzo podobna. Ale te głośniki nie grają tak samo. Wniosek jest dosyć prosty: to obudowa decyduje o skali i ogólnej otrzymanej jakości.

 

Nie wyobrażam sobie, aby głośnik praktycznie grał od 90 Hz, jak ma u siebie traxman. Ja mam na tej częśtotliwości cięcie dla basowca i wiem jak gra kolumna, gdy go odłączę (mam możliwość przestawienia, aby wtedy średniotonowiec - 10 cali - schodził do samego dołu pasma). Sam p. Bodnar zrobił mniejszą wersję kolumny Sandglass (układ klepsydry), ale jej nie widzę w ofercie. Czyżby jednak nie grała na miarę oczekiwań. Słuchałem także tej kolumny i powiem, skądinąd znanym powierdzeniem, że wielkość ma znaczenie.

 

Spójrzcie na produkt firmy Voxativ (ta plackowata, szeroka konstrukcja), ile razy skręcili tubę zanim znajduje ona sobie ujście. Może nie liczy się sama wielkość skrzynki, ale to co w środku musi swoje zająć. Jak dla mnie pełna długość fali basowej (ściślej połówka) musi się zmieścić. Reszta, to pewnie dostrojenie komory za głośnikiem, co jest pewnie trudniejsze (dla zagrania wybitnego wokalu) od uzyskania satysfakcjonującego zejścia na dole.

 

Jak na razie brakuje jakiejkolwiek propozycji metodycznego podejścia, a na słuch to wiadomo, że jest przyzwoicie przy 10 wersji. U mnie też cały czas leży "na półce" oryginalny pomysł, ale nie wiem, czy 10 prób wystarczy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca. Przy falach tak krótkich jak 7khz i wyżej - na nic zdaje się idealne zgranie w fazie skoro gdy tylko twoja głowa poruszy się minimalnie w dół czy górę faza się rozjeżdża. Co nie zmienia faktu, że dobrze dobrany na słuch supertweeter potrafi bardzo fajnie doświetlić dźwięk nie psując sceny (zaleta wysokiego cięcia)

 

No więc z lektury ostatnich kilku postów wynika niezbicie, że SFR200 w Aionie mógłby być strzałem w dziesiątkę.

 

A jeśliby chcieć dołożyć supertweeter, to co polecalibyście?

Czy Fostex FT96H byłby OK?

A jeśli tak to filtrować tylko tweeter czy SFR200 od góry też?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc z lektury ostatnich kilku postów wynika niezbicie, że SFR200 w Aionie mógłby być strzałem w dziesiątkę.

 

A jeśliby chcieć dołożyć supertweeter, to co polecalibyście?

Czy Fostex FT96H byłby OK?

A jeśli tak to filtrować tylko tweeter czy SFR200 od góry też?

 

Trenowałem takie rozwiązanie z SFR175. Niestety na ucho z bardzo tanim tweeterem Monacora DT-25N.. Sonido ciąłem od góry filtrem I rzędu oraz tweeter od dołu drugi albo trzeci rząd (tutaj zdawałem się na rekomendacje producenta). Podział i okolicy 7 lub 10 kHz. Niestety nie wychodziło to najlepiej.

 

Grało góra była wyraźna ale taka "inna" więc coś mi nie nie pasowało. Być może lepszy głośnik kopułowy lub wstęga były by lepszym rozwiązaniem..

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zaprzestałem eksperymentów i głośniki leżą na półce. Chętnie bym wznowił prace ale niestety nie za bardzo się znam na tym więc póki co biernie się przyglądam ;-(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trenowałem takie rozwiązanie z SFR175. Niestety na ucho z bardzo tanim tweeterem Monacora DT-25N.. Sonido ciąłem od góry filtrem I rzędu oraz tweeter od dołu drugi albo trzeci rząd (tutaj zdawałem się na rekomendacje producenta). Podział i okolicy 7 lub 10 kHz. Niestety nie wychodziło to najlepiej.

 

Grało góra była wyraźna ale taka "inna" więc coś mi nie nie pasowało. Być może lepszy głośnik kopułowy lub wstęga były by lepszym rozwiązaniem..

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zaprzestałem eksperymentów i głośniki leżą na półce. Chętnie bym wznowił prace ale niestety nie za bardzo się znam na tym więc póki co biernie się przyglądam ;-(

 

Mnie by się ten podział widział wyżej. Gdzieś w okolicach 10-15kHz. Przy I rzędzie dla 13kHz kalkulatorowo wychodzi 1,5uF i 0,1mH. Ale kalkulator kalkulatorem a i tak trzeba by to "na ucho" stroić. Jeśli wstęga to może, któryś z nowych Founteków Neo X?

 

Znać też się nie znam, co zresztą widać... No ale może mi się coś rozjaśni pod wpływem lektury ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.