Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny warte "spróbowania"


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli ma to jakiś związek z pojawiającą się tezą że kolumny najlepiej aby na froncie nie były szersze niż 21cm?

Ponoć wtedy jest najlepsza stereofonia, przestrzeń, głębia planów, sceny itd.

Ponoć stwierdził tak Pan Gerhard z Ayona, ale też trzyma się tej zasady wiele firm produkujących kolumny choćby

Dynaudio w swoim najnowszym wydaniu Evidence Platinum, czy Raidho, Kawero, nowe Gryphon Trident II,

nowe Burmestery B60 i wiele innych.

Czyli ma to jakiś związek z pojawiającą się tezą że kolumny najlepiej aby na froncie nie były szersze niż 21cm?

Ponoć wtedy jest najlepsza stereofonia, przestrzeń, głębia planów, sceny itd.

Ponoć stwierdził tak Pan Gerhard z Ayona, ale też trzyma się tej zasady wiele firm produkujących kolumny choćby

Dynaudio w swoim najnowszym wydaniu Evidence Platinum, czy Raidho, Kawero, nowe Gryphon Trident II,

nowe Burmestery B60 i wiele innych.

 

Sly ponoc pierwszy twierdził tak Joachim Gerhard, kiedy jeszcze pracował w Audio Physic. I faktycznie większośc jego głosników miała wąską ściankę (Virgo,Avanti, Spark)

Mnie szczególnie zauroczyły znikaniem i przestrzenią Sparki 2.

 

Gerhardowi o ile pamiętam chyba chodziło o 24 cm. Bodajże to przęciętna odległość między uszami człowieka.

Gość Arek__45

(Konto usunięte)

Różnica pomiędzy kanałami ucha wewnętrznego wynosi około 24 cm. Kiedy kolumna jest tak szeroka jak odległość między uszami jest to najgorsze co można zrobić. Niestety większość kolumn ma właśnie te 24 centymetry. I mają ostre krawędzie. Łatwo jest dla ucha ocenić gdzie stoją kolumny. Kiedy słucha się moich kolumn jest tylko scena. Można tego doświadczyć jeśli się będzie chodzić i słuchać z różnych miejsc. Brzmią one tak samo z boku jak i z przodu. To jest przyczyna. To jest trójwymiarowa optymalizacja. To nie jest proste i nie dotyczy tylko promieniowania na osi. Na osi to nie jest żaden problem.

Harpia - z tego co widzę na twoim nowym projekcie, AMT będzie od tyłu zamknięty. Nie zastanawiałeś się wykorzystać potencjału i "uwolnić" go jak to robił Heil (bipolar) ? Chyba że to jakaś inna wersja AMT z blachą od tyłu.

Słucham tylko muzyki.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nie zastosujemy przetwornika ESS. (najbliższy oryginalnemu)

Po uwolnieniu patentu Pana Oskara Heil sporo firm robi ten głośnik.

Większość to chińska tandeta często sprzedawana pod znanymi markami.

Jest także taki który naszym zdaniem jest lepszy od oryginału.

Nie promieniuje on w dwie strony.

jeśli chcecie użyć TPL150 to rzeczywiście są pomiary bez komory które pokazują że powinna jednak grać "z" - ciekawe są też przetworniki auruma, np.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - nie wiem nawet czy nie ciekawsze od TPL150 bo wydają się lepsze w najwyższej oktawie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tych aurum'ów jak zobaczycie są 3 różne - ta którą wkleiłem jest najmniejsza i najtańsza, jest też szansa że najwyżej "ciągnie" i ma najlepsze pasmo w najwyższej oktawie ale jest raczej do 3-way. Do 2/2,5-way potrzeba raczej ( bo w zasadzie zgaduję ) jedną z tych większych - ale to już sami raczej też się "troche" znacie :D

Tak się teraz konstruuje zespoły głośnikowe, dzięki podpowiedziom forumowiczów?

 

P.S.

Do takich dywagacji potrzebujecie zakładki hi end?

Wymieńcie się Koledzy numerami telefonów i ustalcie na czym zbudować dobre kolumny, bo jak potencjalny klient odczyta treść dotyczącą procesu dochodzenia do finalnego kształtu produktu, to........no właśnie, ucieszy się w jaki sposób, na jakich podstawach inżynieryjnych został przygotowany.

 

P.S.II

Sly

Gratuluje sukcesu Twojego tematu i zakładki jako takiej, na coś się w końcu przydała/przydałeś.

Może warto pomyśleć o inwestycję w potencjał firmy HrapiaAcoustics, nazwa już jest bliska FM, produkty tak precyzyjnie konstruowane, jak widać z wpisów, muszą i cenowo niezbyt daleko odbiegać od szwajcarskiego pierwowzoru, naprawdę warto.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nie znam nikogo kto zna wszystkie głośniki na świecie.

 

Czyżby kolega negował wartość forum jako źródła poznawczego?

Czy inne media są szlachetniejsze aby dowiedzieć się o istnieniu jakiegoś przetwornika?

Tak się teraz konstruuje zespoły głośnikowe, dzięki podpowiedziom forumowiczów?

 

P.S.

Do takich dywagacji potrzebujecie zakładki hi end?

Wymieńcie się Koledzy numerami telefonów i ustalcie na czym zbudować dobre kolumny, bo jak potencjalny klient odczyta treść dotyczącą procesu dochodzenia do finalnego kształtu produktu, to........no właśnie, ucieszy się w jaki sposób, na jakich podstawach inżynieryjnych został przygotowany.

 

P.S.II

Sly

Gratuluje sukcesu Twojego tematu i zakładki jako takiej, na coś się w końcu przydała/przydałeś.

Może warto pomyśleć o inwestycję w potencjał firmy HrapiaAcoustics, nazwa już jest bliska FM, produkty tak precyzyjnie konstruowane, jak widać z wpisów, muszą i cenowo niezbyt daleko odbiegać od szwajcarskiego pierwowzoru, naprawdę warto.

 

Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem. Czym innym jest wspomnienie że istnieje pewna firma, która robi przetworniki. Jak zostało powiedziane kto zna wszystkie firmy na świecie...

Zaś konstruowanie kolumn głośnikowych to coś więcej niż wyszukiwanie przetworników na stronach "www".

 

No ale co Ty możesz wiedzieć, że zacytuję:

 

Podrzuciłbyś 747 linka do jakiegoś swojego mądrego posta bo nie mogę żadnego znaleźć.

Proszę nie rozpoczynać sporu personalnego, jeśli jednak ktoś z Szanownych Kolegów nie może się przed tym powstrzymać, zapraszam na bocznicę, rozmowy na luzie o audio.

 

Szanowni Koledzy mają na swym koncie poważne dokonania, co daje im solidny tytuł do odpowiedniego traktowania rozmówcy, który nie może się pochwalić żadnym rzeczowym wpisem, proszę więc o wyrozumiałość.

 

Pozdrawiam.

Szanowni Koledzy mają na swym koncie poważne dokonania, co daje im solidny tytuł do odpowiedniego traktowania rozmówcy, który nie może się pochwalić żadnym rzeczowym wpisem, proszę więc o wyrozumiałość.

 

Poważne czy nie, nie mi to oceniać. Ale to nie ja dokonuję bezpodstawnej krytyki producenta kolumn głośnikowych (jak by nie było dość dobrze grających). Dodatkowo nie dzielę się z nim złotymi myślami na temat postępowania i oceny produktu przez konsumentów. Najśmieszniejsze jest, że zacytuję

 

ucieszy się w jaki sposób, na jakich podstawach inżynieryjnych został przygotowany

 

O podstawy inżynieryjne jestem dużo bardziej spokojny w stosunku do HarpiaAcoustics niż do Pana 747. Przynajmniej mam jakieś podstawy w stosunku do Pana z Harpii. U Pana z tym Ciężej. Wariactwem jest mówienie o podstawach inżynieryjnych w stosunku do tego, że ktoś wymienił na forum jakąś firmę. Co w ogóle podważa słuszność dyskusji na ten temat.

 

Oczywiście jestem jak najbardziej wyrozumiały dla Pana, Panie 747.

 

Proszę nie rozpoczynać sporu personalnego, jeśli jednak ktoś z Szanownych Kolegów nie może się przed tym powstrzymać, zapraszam na bocznicę, rozmowy na luzie o audio.

 

Wydaję mi się że nie ma tu sporu personalnego. Mianowicie podważam słuszność wniosków jakie Pan wyciąga, który mają wątpliwy charakter logiczny.

Jedyne co to kwestionuję Pańskie poglądy w tym temacie. Zaś Pan jako osoba jest mi zupełnie obojętna. Jest to forum dyskusyjne na temat audio. Jako że Pan w tym temacie się wypowiada to pozwoliłem się nie zgodzić z Pana poglądami.

 

Życzę miłego popołudnia.

Proszę się tak nie eksploatować, dobrze jest mieć jeszcze w zanadrzu trochę przestrzeni, zamiast wypstrykania sił intelektu, na kilka postów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Filozofia firmy

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą koncepcją budowy kolumn, która o tyle wyróżnia się na rynku audio, że bardzo konsekwentnie oparta została na podbudowie naukowej, na wiedzy inżynierskiej i na badaniach. W tej koncepcji argumenty natury marketingowej nie mają wpływu na wykorzystywane rozwiązania techniczne.

 

Na początek - obudowa. W naszych kolumnach kształt obudowy zawsze wynika z założeń konstrukcyjnych i akustycznych. Nie stosujemy elementów czy też rozwiązań wzorniczych, które mogły by zaszkodzić jakości dźwięku - kompromisy są tu niedopuszczalne. Opracowanie kształtu obudowy rozpoczynamy od rozmieszczenia przetworników w sposób eliminujący zniekształcenia czasowe, a następnie taką "bryłę" ubieramy w obudowę. Zawsze staramy się eliminować zniekształcenia czasowe mechanicznie, a nie elektrycznie przy pomocy zwrotnicy. Elektryczne metody uzyskania wyrównania czasowego nieuchronnie powodują skutki uboczne degradujące dźwięk. Z tego względu nie wykorzystujemy takich konstrukcji jak choćby kolumny z głośnikiem basowym z boku obudowy. ścianki obudów są zawsze grube oraz solidnie usztywnione wewnętrzną konstrukcją.

 

Generalnie stosujemy systemy typu bass-reflex, ponieważ uważamy że prawidłowo zestrojona obudowa tego rodzaju odznacza się zarówno dobrą efektywnością, rozciągnięciem basu, jak i niewielkimi zniekształceniami oraz przede wszystkim łatwością wysterowania. Aby w pełni zadowolić wytrawnych słuchaczy, gotowych poświęcić potęgę basu w zamian za jego wyższą jakość, niektóre modele mogą być używane z zamkniętym otworem bass-reflex, co poprawia charakterystyki impulsowe.

 

Tak zwany "współczynnik akceptacji przez Żonę" staramy się podnosić poprzez szlachetne wykończenie naturalnymi fornirami oraz dbałością o detale. Ale oczywiście nie stosujemy rozwiązań, które mogły by spowodować pogorszenie jakości dźwięku.

 

Dobór głośników jest zawsze procesem żmudnym i czasochłonnym. Dzięki szeroko zakrojonym badaniom i licznym pomiarom zauważyliśmy, że nie zawsze najpopularniejsze przetworniki muszą być najlepsze. Także nie wszystkie najnowsze głośniki zawierające nowatorskie rozwiązania spełniają pokładane w nich nadzieje. Tak więc ani stosowanie "modnych" przetworników ani pogoń za nowinkami nie jest receptą na sukces. Staramy się zawsze wybierać głośniki tak, aby były najlepsze w danej konfiguracji i znakomicie współpracowały z pozostałymi. Nie jesteśmy związani z żadnymi producentami, ani nie wytwarzamy własnych przetworników, co daje nam nieskrępowaną swobodę w doborze komponentów do opracowywanych konstrukcji.

 

Stosowane przez nas głośniki są badane pomiarowo i na tej podstawie dobierane pod kątem parametrów i ich spójności. Oczywiście bardzo istotnym "parametrem" jest ich brzmienie.

 

Kolejny istotny element to zwrotnica.

Nie jesteśmy z zasady przywiązani do określonego typu konstrukcji filtrów, niemniej jednak tam gdzie jest to możliwe zawsze stosujemy zwrotnice pierwszego rzędu, zachowując bardzo wyrównane przebiegi impedancji. Wyrównanie czasowe realizowane jest kształtem obudowy.

 

Komponenty zwrotnicy to produkty znakomitej jakości. Są to:

- cewki powietrzne spiekane oraz taśmowe Jantzen .

- rezystory drutowe Mills w droższych seriach w torze głośnika wysokotonowego

- rezystory dużej mocy Caddock oraz Arcol umieszczone na radiatorach zapewniających stabilizację termiczną stosowane tam, gdzie jest to racjonalne, co pozwala używać naszych kolumn z dużą głośnością przez dowolnie długi czas z pomijalną kompresją i zniekształceniami wynikającymi z nagrzania elementów zwrotnicy.

- kondensatory polipropylenowe

- poza najtańszymi konstrukcjami stosujemy kondensatory Hovland Musicap (w torze głośnika wysokotonowego).

 

Bardzo istotnym elementem jest okablowanie oraz sposób jego prowadzenia. Jakość i typ kabla ma bardzo istotny wpływ na jakość dźwięku, więc bardzo skrupulatnie podchodzimy do tego technicznego wyzwania. Każda kolumna jest przesłuchana oraz sprawdzona pomiarowo zanim zostanie przekazana odbiorcy.

 

Wszystkie te elementy (oraz szereg innych, o których nie napisano) doprowadziły do wyjątkowej i obsesyjnie przez nas poszukiwanej jakości dźwięku, a w szczególności do ogromnej dynamiki, czystości basu, analityczności, znakomitej odpowiedzi impulsowej i do zminimalizowania podbarwień, co z kolei przekłada się na prawdziwą stereofonię i głębię sceny.

 

Wszystkie modele kolumn produkowane są na cyfrowo sterowanych maszynach do obróbki drewna (CNC), a proces projektowania zwrotnic i obudów wspomagany nowoczesnym oprogramowaniem komputerowym.

 

Mamy nadzieję, że podzielicie Państwo nasz entuzjazm dotyczący naszych produktów, dlatego gorąco zapraszamy do odsłuchu!

 

Pomiary

 

Odrzucenie pomiarów jako elementu oceny jakości kolumn głośnikowych stało się w ostatnim czasie regułą.

Postaramy się wyjaśnić dlaczego.

 

Traktowanie jako "pomiary" tylko charakterystyki częstotliwościowej i charakterystyki impedancji.

 

Charakterystyka częstotliwości bez wątpienia powinna być jak najbardziej liniowa. Jednak sama liniowość charakterystyki nie gwarantuje dobrego, ani nawet akceptowalnego dźwięku, jeżeli np. połączona jest z fatalną

charakterystyką impulsową. W praktyce często kolumny o kilku niedużych "górkach" i "dołkach" grają znacznie lepiej

niż te o idealnej charakterystyce.

 

Z drugiej strony, kolumny o charakterystyce zupełnie niezrównoważonej (np. -20 dB na środku pasma w szerokim zakresie można na pewno odrzucić "bez słuchania")

 

Charakterystyk częstotliwościowych pod kątem nie należy analizować bez znajomości akustyki pomieszczenia.

W pomieszczeniach nieprzygotowanych akustycznie lub adaptowanych źle szersze charakterystyki kierunkowe

powodują zwiększenie ilości niekontrolowanych odbić i wręcz pogorszenie dźwięku.

 

Charakterystyka impedancji o dużej zmienności i ostrych załamaniach świadczy o źle zaprojektowanych filtrach wysokiego rzędu - takie kolumny na pewno grają źle i dodatkowo są trudnym obciążeniem dla wzmacniacza.

 

Natomiast w przypadku łagodnych, niedużych zmian impedancji, kolumny mogą być dobre, lub w przypadku źle zaprojektowanej linearyzacji impedancji "zamulone". Generalnie nawet w najgorszych kolumnach można zlinearyzować impedancję, przeważnie sprawiając, ze będą jeszcze gorsze.

 

Istnienie różnych metod pomiarowych powoduje, że te same kolumny mają zupełnie inne wyniki pomiarów w różnych czasopismach.

 

Istnieją 3 główne metody pomiaru charakterystyki częstotliwościowej:

 

1. Komora bezechowa

 

Jest to najbardziej szlachetna (i kosztowna) metoda.

 

Plusy:

 

- możliwość pomiaru w takiej odległości od kolumn, jaka występuje w ich użytkowaniu: 2 - 5 m

- wynik praktycznie niezależny od systemu pomiarowego (pod warunkiem że jest to dobry system) i operatora

 

Minusy:

 

- gigantyczny koszt budowy dużej komory

- różnica 9 dB na niskim basie pomiędzy pomiarem w komorze a pomiarem w narożniku rzeczywistego pomieszczenia, w którym będą użytkowane kolumny. Obrazowo - jeżeli pomiar w komorze bezechowej wykazał idealnie liniowe zejście do 30 hz, to oznacza to, że w normalnym pomieszczeniu 30 hz będzie podbite o 9 dB (przez umieszczenie kolumny w narożniku pomieszczenia)

 

2. Sinusoida w polu bliskim + MLS

 

Do zalet tej metody należą:

 

- niski koszt (wystarczy komputer, odpowiednia karta, mikrofon)

- możliwość pomiaru nawet w małym pomieszczeniu mieszkalnym.

 

Minusy:

 

- wynik pomiaru zależy od systemu pomiarowego (błędy w algorytmach), operatora, osoby łączącej poszczególne wykresy (bassreflexu, basu z głośnika, wykresu MLS)

- pomiar basu w polu bliskim nie uwzględnia wpływu szerokości przedniej ścianki na promieniowanie głośnika, więc pomiar w zakresie basu jest obarczony błędem, jakkolwiek wykres charakterystyki pokazuje, że basu dla tych samych kolumn jest więcej, niż przy pomiarze w komorze bezechowej.

- składania wykresów dokonuje operator mierząc powierzchnię bas reflexu, membrany, korygując ręcznie poziomy charakterystyk (co może prowadzić do błędów i pomyłek)

- programy zawieraj opcje "smoothing", co w praktyce często przekłada sie na to, że jeżeli operator lubi dane kolumny, to wygładza wykres używając tej opcji, a jeżeli nie - wykres zostawia "poszarpany"

- ograniczenie odległości pomiaru praktycznie do ok. 1.5 m (przy wytłumieniu podłogi pomiędzy kolumną a mikrofonem)

Dobrym przykładem niech będą tu pomiary kolumn Sonus Faber Stradivari Homage zamieszczone w Stereophile i Audio (polskim). Różnica w pomiarach sięga ok. 5 dB (na basie) na "korzyść" Stereophile.

 

3. Pomiar szumem tercjowym

 

Jest to sposób najbardziej wiarygodny, z tym że obarczony sygnaturą akustyczną pomieszczenia, w którym dokonano pomiaru)

 

Plusem tej metody jest to, że pomiar odpowiada temu, co słyszymy w pomieszczeniu odsłuchowym

 

Ujemna strona takiego pomiaru przejawia się w tym, że wykres jest skażony przez akustykę pomieszczenia - pomiar dokonany w nieprzygotowanym właściwie pomieszczeniu nie powie wiele o kolumnach, za to wskaże na mody własne pokoju.

 

Nieczytelnosc wykresów (zbyt małe wykresy, opisy, podawanie zniekształceń w dB)

 

Często wykresy w czasopismach są zmniejszane do tego stopnia, że odczytanie opisów jest niemożliwe bez lupy.

Innym problemem jest "udziwnianie" wyników pomiarów, mające spowodować łatwiejsze zrozumienie ich przez laików, a w rzeczywistości uniemożliwiające ich zrozumienie przez najwybitniejszych fachowców.

 

Pomiar zniekształceń podawany jest bardzo rzadko, a prawie nigdy w czytelny sposób. Przeważnie trzeba odejmując dwa wykresy obliczyć wartość w dB, a później przeliczyć na % - 99.9 % czytelników na pewno sobie z tym nie poradzi.

 

Traktowanie "po macoszemu" pomiaru odpowiedzi na skok napięcia

 

Wykres ten jest zamieszczany sporadycznie (Stereophile, niemieckie Stereo).

 

Generalnie im mniej razy wykres przechodzi z góry na dół i na odwrót tym lepiej. Jednak sam dobry wynik pomiaru odpowiedzi na skok napięcia nie wystarczy. Dowodem na to są kolumny z głośnikiem szerokopasmowym, gdzie inny rodzaj zniekształceń (liniowe), czyli podbarwienia, powoduje, że kolumny takie nie są dobrym rozwiązaniem.

 

Reasumując

 

Ocena kolumn na podstawie pomiarów (nawet kompletnych) jest bardzo trudna, często wręcz niemożliwa.

Wiec może należy po prostu posłuchać?

Z drugiej strony, skonstruowanie kolumn "dobrych w odsłuchach", ale bez pomiarów i zaawansowanego programu do symulacji komputerowych jest niemożliwe.

 

PIANO.jpg

 

26.900 pln.

 

Podrzuciłbyś 747 linka do jakiegoś swojego mądrego posta bo nie mogę żadnego znaleźć.

 

Znalazłeś?

 

Mam na imię Piotrek, rok ur.1967. Mieszkam w Krakowie.

 

HTPC -> Grace Design m903 -> CA 840w + Crown Xti 1002 (biamping) ->KEF Reference 203/2

 

Ja znalazłem Twój jedyny mądry wpis.

 

200708_kef_203_2.jpg

 

1305731375_204952061_2-KEF-Reference-203-2-haut-parleurs-Bruxelles.jpg

 

To było bardzo mądre, postawić na renomowanego uznanego producenta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Proszę zwrócić uwagę na elokwencję osób prezentujących sprzęt.

 

 

Rozsądne kolumny.

 

 

 

 

 

 

Każdy normalny, zdrowy mężczyzna, powinien choćby raz w życiu podjąć próbę skonstruowania w własnym zakresie, ABSOLUTNIE NAJWYŻSZEJ KLASY ZESTAWU GŁOŚNIKOWEGO, na podstawie dokonań innych oraz własnych przemyśleń.

Konstrukcje przedstawione na video, konstruowali ludzie, tacy sami z oglądu fizycznego jak my, mający ręce, nogi, tułów i głowę, nie od parady, co widać po osiągnięciach.

 

Mając dzisiejsze możliwości, obrabiarki CNC, można pokusić się naprawdę o wiele, można pozostawić daleko w tyle, tych którzy działali dotąd, wykorzystując najnowsze zdobycze wiedzy i technikę.

Konstrukcje przedstawione na video, konstruowali ludzie, tacy sami z oglądu fizycznego jak my, mający ręce, nogi, tułów i głowę, nie od parady, co widać po osiągnięciach.

 

Mając dzisiejsze możliwości, obrabiarki CNC, można pokusić się naprawdę o wiele, można pozostawić daleko w tyle, tych którzy działali dotąd, wykorzystując najnowsze zdobycze wiedzy i technikę.

Dokładnie jest tak jak piszesz, to na prawdę super sprawa że np nie mamy takiego ograniczenia technologią tak jak kiedyś.

 

Trochę tylko dołuje to zestawianie "klocków lego" jakimi są same przetworniki (nie wszystko można na raz robić samemu)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Nie po to napisałem w "o mnie", że zajmuję się rozwiązywaniem problemów, żeby nie poradzić sobie w relatywnie prostych sytuacjach.

 

Elektromechaniczne przetwarzanie to nie nanotechnologia, wiele się da, jest też istotna przewaga, mianowicie nie ma potrzeby aby sprostać wymogom produkcji seryjnej.

tyle że fakt jest taki że jeżeli chodzi o przetworniki i kolumny to nic więcej niż teraz jest się nie da zdziałać z obecną technologią a producenci kręcą się w kółko - a obrabiarki cnc to jakoś tam usprawniają produkcję ale do samej konstrukcji nie mają praktycznie nic - jak jesteście tacy wszech mądrzy to nic ni stoi wam na przeszkodzie aby zawładnąć rynkiem :D

tyle że fakt jest taki że jeżeli chodzi o przetworniki i kolumny to nic więcej niż teraz jest się nie da zdziałać z obecną technologią a producenci kręcą się w kółko - a obrabiarki cnc to jakoś tam usprawniają produkcję ale do samej konstrukcji nie mają praktycznie nic - jak jesteście tacy wszech mądrzy to nic ni stoi wam na przeszkodzie aby zawładnąć rynkiem :D

 

Po co? Cały czas uważam że to świetne hobby mimo że jakiś upierdliwy dał mi znaczek Branża. Lubię sobie dla siebie pomieszać technologie i co cenniejsze patenty leżące w szufladach które blokują rozwój także w audio!

 

Sprawa jest banalna w latach "90" zaczęto zwalniać ludzi w branży doświadczalnej. Powód był banalny wszystkie nowe pomysły do szuflady (nie patentowane żeby nie było publikacji) bo musi się zwrócić na starej technologii nakład pracy nad badaniami nowych.

 

Przykładowo już wtedy opanowano produkcje materiałów twardszych niż diament ale po co je wprowadzać jak diament jest git :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Piter

 

Nie rozprowadzaj po forum nastroju pesymizmu, porzuć go, w przeciwnym razie nie posuniesz się naprzód.

 

Masz rację, obrabiarka sama nie zagra, ale w połączeniu z wiedzą już sytuacja wygląda lepiej.

 

Polacy to naród indywidualistów, twórców, przed wojną konstruowaliśmy rzeczy, które powodowały zazdrość innych nacji.

 

To tylko kwestia uwarunkowań. Obecny stan rzeczy w tym sektorze w Polsce, nie wygląda zbyt dobrze.

 

Dość przypadkowe osoby, dość przypadkowo i chaotycznie działają w branży, to nie jest poziom stanu docelowego, to stan tymczasowy, przejściowy, podlegający zmianie, przy okazji zmiany reguł.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.