Skocz do zawartości
IGNORED

Wasze doświadczenia z MIT-em


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

A jeśli nie to jaka być powinna?

Wg. mnie cena jest średnia.

Uważam , że to świetny kabel ale np. SHD 120 wcale nie jest wiele "gorszy" a na pewno trochę tańszy ;)

Jeżeli w ogóle przy takiej cenie jakikolwiek kabel można uważać za tani;)

O którym Transparencie Reference XL jest mowa? Chodzi o technologię XL i model Reference, technologię XL i model Reference XL, czy o nową technologię MM / MM2 i model Reference lub Reference XL...? Jak cena 4000 zł, to pewnie mowa jest o technologii XL, która nie jest zła, a nawet bardzo dobra...

Moreno, Ty jako miłośnik klasyki, ceniący barwę w dżwięku...i właściciel SF, powinieneś spróbować całego setu Transparenta Reference lub Reference XL z technologii XL, a następnie spróbować nowych wybryków z technologii MM... Być może są to kable dla Ciebie, spróbować na pewno warto.

Parker's Mood

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Jak cena 4000 zł, to pewnie mowa jest o technologii XL

 

Tak, spotkałem się z takim właśnie w okolicach 4 tys. zł, natomiast "normalny" XL chyba w okolicach 6 tys. zł.

Mógłbyś przybliżyć czym to się różni technicznie i oczywiście w konsekwencji dźwiękowo?

Przyznam się, że zawsze jako miłośnik MIT traktowałem TA trochę po macoszemu.

Edytowane przez tomkly

O którym Transparencie Reference XL jest mowa? Chodzi o technologię XL i model Reference, technologię XL i model Reference XL, czy o nową technologię MM / MM2 i model Reference lub Reference XL...? Jak cena 4000 zł, to pewnie mowa jest o technologii XL, która nie jest zła, a nawet bardzo dobra...

Moreno, Ty jako miłośnik klasyki, ceniący barwę w dżwięku...i właściciel SF, powinieneś spróbować całego setu Transparenta Reference lub Reference XL z technologii XL, a następnie spróbować nowych wybryków z technologii MM... Być może są to kable dla Ciebie, spróbować na pewno warto.

 

Ja BARDZO CENIĘ Transparenta. Ale tylko od modelu Reference w górę. Próbowałem ,,tańszych" i nie spodobały się. Tu MITy wypadły u mnie dużo lepiej. Natomiast ..poza domem" słuchałem kilku kabli Transparenta Reference z technologią MM i MM2;-)... Taki set Reference MM2 to coś wyjątkowego. Cena jednak wali o ziemię jak padaczka;-)...Może poszukam ,,starych Transparentów" z XL...które są TWOIM zdaniem najlepsze pod względem barwy?

Jeśli porzucę kiedyś MITa i Kondo to tylko na rzecz serii Oracle lub Transparenta Reference. Na wiosnę będą eksperymentował.

 

Wyceniany jest strasznie drogo, fakt. Mnie się wydawało, że Magnum MA chodzi około 6 tys. zł, a Transparenta chyba za 6 tys. da się kupić? Przynajmniej ja bym na pewno więcej za niego nie dał:-)

 

U Transparenta kable XLR sa KOSZMARNIE drogie. U MITa też XLR sa droższe od RCA ale nie aż tak jak u Transparenta.

 

Magnum MA XLR za 4000 PLN to realna cena

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez moreno1973

>tomkly

 

U mnie z kolei po macoszemu traktowany jest MIT, bo wiadomo... że Transparent jest bardziej transparentnie artystyczny, a MIT bardziej technicznie techniczny '-). W nowej technologii MM czy też MM2 przybyło dwa modele więcej: szczytowy Opus i podszczytowy MM. W starej technologii XL zatrzymano się na modelach Reference i najwyższym: Reference XL - z tym, że modele XL oferowały dwa rodzaje kabli: do tranzystora (ss) i do lampy (V). Różnic w konstrukcji przewodów pomiędzy nowymi technologiami nie ma i postawiono na networki - im wyżej tym więcej detalu. Miałem dość długo model Reference z technologii MM i porównywałem do starego Reference z technologii XL - nie zamieniłem, ponieważ doszedłem do wniosku, że różnice są zbyt małe, żeby dopłacać... i zostawiłem stary setup. W przypadku upgrade'u, firma nie wymienia kabli, tylko zmienia network... ale sumarycznie, i tak dla właścicieli Transparenta kupionego od autoryzowanego dealera, polisa upgrade'u jest bardzo korzystna. Najwyższych modeli obecnej technologii Opus i MM w domu nie miałem i nie mogę o nich za wiele powiedzieć... przymierzam się do zabrania ich ze sklepu, ale sam nie za bardzo wiem, czy jest jakikolwiek sens takiej operacji. Te kable potrzebują już referencyjnego partnerstwa i bezkompromisowego spojrzenia na audiofilię... cokolwiek to znaczy, nie jestem gotowy na taki projekt!

 

>moreno

 

Barwowo, wydaje mi sę, że nie ma żadnych zmian pomiędzy Reference z XL i Reference z MM. Jeżeli jest różnica, to tylko i wyłącznie w podkreśleniu detalu... chociaż nie chcę pisać bzdur, bo porównań dokonywałem już dość dawno i żeby cokolwiek rozsądnego napisać, musiałbym posłuchać tych klimatów jeszcze raz i na gorąco zdać relację. Według mnie, wszystkie różnice jakie kiedyś zauważyłem w technologiach XL i MM, pomiędzy referencją, to niuanse i szczególiki i jak ktoś nie jest za bardzo pobudzony, to można spokojnie zostać ze starą technologią XL, chociaż wiadomo, że diabeł tkwi w szczegółach... Też uważam, tak samo jak i Ty, że jazda zaczyna się dopiero od modeli Reference i niższa liga raczej nigdy mnie nie interesowała, chociaż to trzeba wszystko dokładnie skalkulować i przemyśleć, bo nie ma sensu model Reference zainstalowany w... no nie wiem, załóżmy, że w NSU/Zaporożcu. Do systemów przemyślanych, ale nie referencyjnych, wystarczy chyba model Ultra...

 

Dobrym pomysłem jest zapytać o nowe Transparenty Starego Audiofila, bo słucha muzyki na swoim sprzęcie, właśnie z biżuterią Transparenta... i wie co i jak w trawie piszczy. Podejrzewam, że miał i stare modele z poprzedniej technologii, więc opinia Jego może być bezcenna.

Parker's Mood

Ja w moim skromnym systemie używam Transparentów Ultra z tech XL i uważam, że są świetne!!! Nawet głośnikowe Super były bdb, niższe niekoniecznie, a na wyższe może przyjdzie czas....

Ceny za XLR to przegięcie - dwa razy drożej niż RCA (całe szczęście, że z tych obecnie korzystam). Polityka 2 razy większej ceny za "inną/lepszą puszkę" też jest nie fair - ale co z tego, jak te kable grają Muzykę.....

Z pewnością będę szukał dalej w ofercie tej firmy, tyle, że na rynku S/h

pozdr!

  • 2 tygodnie później...

ile czasu MI-350 CVTerminator Proline Twin potrzebuje pograć po przerwie aby pokazać pełnie swoich możliwości ??

Edytowane przez squad05

----------------------------------------------------

Podobno dlugo, ale ja mysle, ze jak byl wpiety i nastepnie wpietyy to maks kilka minut, Przynajmniej u kumpla nie slyszalem roznicy przy odpinaniu i podpinaniu.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Hehe, mysle, ze to az nadto;)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

No to dam mu kilka dnie bo nie gral co najmniej 2tygodnie.

 

Wystarczy dzień porządnego grania...chyba że zmarzł na mrozie;-)

No to dam mu kilka dnie bo nie gral co najmniej 2tygodnie.

 

 

Trzeba wyłączyć sprzęt na trzy-cztery dni, następnie uruchomić z wpiętym kablem, nastąpi wówczas synchronizacja efektów układania się parametrów całości, w przeciwnym przypadku rzeczywiście trzeba długo czekać na wyrównanie parametrów nowego podmiotu z resztą urządzeń toru.

Gość

(Konto usunięte)

nastąpi wówczas synchronizacja efektów układania się parametrów całości, w przeciwnym przypadku rzeczywiście trzeba długo czekać na wyrównanie parametrów nowego podmiotu z resztą urządzeń toru.

 

:))

747, Dzieki za wpis choc z twojej strony sie akurat tego nie spodziewalem.

Skorzystam z twojej rady jak bede zmienial kable nastepnym razem, bo ostatnio 3-4 dni bez muzyki to jakos sobie nie wyobrazam.

----------------------------------------------------

747, Dzieki za wpis choc z twojej strony sie akurat tego nie spodziewalem.

Skorzystam z twojej rady jak bede zmienial kable nastepnym razem, bo ostatnio 3-4 dni bez muzyki to jakos sobie nie wyobrazam.

 

To najlepiej działa po powrocie z urlopu, wtedy muzyka najlepiej smakuje.

 

No cóż po leczeniu ciszą taki efekt potrafi być :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tomkly,

 

oceniłbym XLO Limited klasowo ciut powyżej MIT Magnum MA. XLO ma lepszą rozdzielczość, pokazuje więcej detali jednoznacznie wyraźniej. Do tego dodaje taką melodyjność/muzykalność. Z kolei Magnum gra w całym zakresie wyraźnie masywniej. Teraz zależ czego ci trzeba w systemie. Jeśli brak wypełnienia Magnum MA jest nieoceniony, jeśli nie chcesz dodawać masy XLO pokaże więcej informacji. U siebie aktualnie gram na XLO Limited (CD-pre) i Magnum MA (pre-wzmacniacz) i jest to optymalne zestawienie, odwrotne konfiguracja pozostawia to samo wypełnienie ale zmniejsza mi czytelność przekazu. W pudełku wylądował topowy Harmonix, który wcześniej grał w miejscu XLO w parze z MIT i który z całej trójki jest najsłabszym przewodem (mniejsza rozdzielczość od obu wspomnianych, mniejsze rozciągnięcie w dół - różnica nie jest przepastna Harmonix to dobry przewód, ale zauważalna). Kolumnowe aktualnie MIT Magnum MA.

Jeśli nie potrzebowałbym dociążać przekazu w swoim systemie to sprawdziłbym opcję z dwoma XLO (u mnie zbalansowane), chyba że stać by mnie było na Oracle MA czy 1.3 wówczas chętnie bym sprawdził jakie jest efekt w odniesieniu do XLO Limited :)

Ja tylko dodam do powyższej opinii iż moim względem Magnum MA świetnie sprawdza się w połączeniu z mocnymi tranzystorami. Dodaje owego dociążenia środka które jest takie przyjemne w odsłuchu. Harmonix w porówaniu do Magnum MA wydawał mi się dużo bardziej ciepły. ze słabszym basem.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

oceniłbym XLO Limited klasowo ciut powyżej MIT Magnum MA

 

Ja mam podobne wrażenie, mnie XLO autentycznie zauroczyło, a słuchałem już wiele drutów.

Fajnie, że się znów odezwałeś na forum, dawno Cię nie widziałem. Pozdrawiam. Tomek.

Takie czasy, Panie...

Nie da się posłuchać/przesłuchać wszystkiego, co by się chciało, nawet jakby można to mieć... w domu.

Bo robić trzeba!

  • 1 miesiąc później...
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Panowie czy jakiś kabel głośnikowy MITa będzie dobrym połączeniem między Sonus Faber a McIntosh?

Jeżeli tak to jaki?

 

A jaki to McIntosh, lampowy? Jeśli lampowy to szukałbym innych kabli. Jeśli tranzystorowy to można rozważyć któryś z MIT Shotgun, jest relatywnie najszczuplejszy i najszybszy z wszystkich MIT. No i ma w miarę rozsądną wycenę. Magnum może być już zbyt ciemny i ciężki, pomijając kwestię wyższej ceny.

Edytowane przez tomkly

Mam podobne zadnie co kolega tomkly, kable MITa do takiego zestawu to troche ryzyko.

 

Prawie na pewno stare Terminatory czy 750-tki nie podejda, sa za ciemne. Dopiero Shotgun bedzie sie nadawal no i moze jakies egzotyki typu 770 ale te bardzo trudno znalezc

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

moze jakies egzotyki typu 770 ale te bardzo trudno znalezc

 

To by musiał być MH 770 w wersji tube, strojony pod wzmacniacze z mniejszym damping-factorem. Ja miałem zwykły MH 770 i wprawdzie był jaśniejszy na średnicy niż obecne Magnum, ale brzmiał bardzo masywnie i wolno na basie. A znalezienie takiego w wersji tube faktycznie graniczy z cudem.

Witam

dziękuję za sugestie

Kolumny to SF Elipsa a wzmacniacz to końcówka MC 402 + pre lampowy C2300

myślałem o tym kablu,tylko nie wiem czy to dobry pomysł

MIT CVT Terminator 1

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

MIT CVT Terminator 1

 

 

Moim zdaniem to za słaby model do tego systemu.

Jak już to zacznij próby od tego modelu co w poniższym ogłoszeniu:

http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/09/156231.php

Edytowane przez tomkly

problem właśnie w tym że nie mam pojęcia o modelach kabli MIT

nie wiem jaki jest niższy a jaki wyższy model,może ktoś by mi w skrócie napisał

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Z tego okresu o którym rozmawiamy MIT miał trzy serie hi-end;

a) najwyższa seria to Oracle, druga od góry to Magnum a trzecia Shotgun;

b) numeracja typu Oracle 1.1 oznacza, najwyższy model z pierwszej serii, 1.2 najwyższy z drugiej serii, 1.3 najwyższy z trzeciej serii, były jeszcze wersje topowe typu MA-X;

c) Oracle to bezwzględnie najbardziej obiektywna i najlepsza seria, Magnum gra w sposób bardziej nasycony na dole i ciemniejszy, Shotgun gra szczuplej i jaśniej niż Magnum;

d) ten Terminator o który pytasz to dobry kabel, ale spoza serii oznaczanych przez samego producenta jako hi-end, a Twój system można zakwalifikować do umownej grupy hi-end.

Edytowane przez tomkly
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.