Skocz do zawartości
IGNORED

PODYSKUTUJMY O OPTYMALNYM BIAMPINGU


Bogdan

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli, podłączysz do opisywanego powyżej wzmacniacza niskotonową sekcję głośnikową o mocy np. 1W, to uszkodzeniu powinno ulec najsłabsze ogniwo tego układu, a więc nie transformator

Widziałeś głośniki o mocy 1W?

Mocno teoretyzujemy (nie czuję się tu pomocny) i schodzimy z tematu głównego.

Lepiej założyć jakieś minimum (moce, wielkość i ilość dróg zespołu głośnikowego), dla którego istnieje sens finansowy i dźwiękowy aktywnego zasilania albo tylko bi-ampingu. Sens hobbistyczny znajduję nawet w głośnikach z tabletów :)

Mocno teoretyzujemy (nie czuję się tu pomocny) i schodzimy z tematu głównego.

Lepiej założyć jakieś minimum (moce, wielkość i ilość dróg zespołu głośnikowego), dla którego istnieje sens finansowy i dźwiękowy aktywnego zasilania albo tylko bi-ampingu. Sens hobbistyczny znajduję nawet w głośnikach z tabletów :)

Nie wydaje mi się, ażebyśmy zbaczali z tematu - problem doboru odpowiednich wzmacniaczy z właściwym zasilaniem to, moim zdaniem, obok właściwego doboru zwrotnicy, kluczowa sprawa dla tego zagadnienia. Również w aspekcie ekonomicznym.

Nie sądzę żeby za słaby transforwmator można było spalić.

 

Mnie w szkole (Technikum RTV w Katowicach) uczyli o bezpiecznikach na uzwojeniu pierwotnym.

 

Widziałem schemat ideowy Monitora BX8a i tam nie ma nic co by zabezpieczało głośnik wysokotnowy, a scalak to TDA .2052 juz nie pamiętam dokładnie.

Zasilanie jest osobne dla basowego +- i osobne + - dla wysokotonowego i to wszystko z jednego transformatora 100W

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) tu koleś z austalii dał 3 zupełnie różne końcówki i nie martwił się o rozbieżności dźwiękowe :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zajmuje sie bi-ampingiem od dluzszego czasu i chetnie sie podziele z moim doswiadczeniem, pokrywajacym wiele watkow tego forum.

Okolo dwoch lat temu postanowilem sobie zoptymalizowac system oraz poprawic jego dzwiek. Szczegolnie potrzebowalem podzielic pasma/wzmacniacze ze wzgledu na specyficzna konstrukcje kolumn Infinity Renaissance 90.

Ten model posiada swietne srednio oraz wysokotonowe wstegi EMIM/EMIT ktore az tak sobie pytaja dobry lampowy wsmacniacz. Ten ale z koleji nie za bardzo pasuje do trudno wysterowalnych 2-cewkowych watkins basowych glosnikow z niska czuloscia okolo 85dB.

Tutaj mocny, wytrawny, sczegolowy tranzystor z wysokim tlumieniem wydaje sie idealnym rozwiazaniem.

Po dlugim szukaniu i testowaniu roznych wzmacniaczy w koncu nabylem swietna lampowa koncowke ktora mnie oczarowala AR-D76A (1975). Jest to praktycznie na 99% identyczna koncowka od legendarnej AR D-150 (D76A ma 4 koncowe lamy w zamiast 8, reszta identyczna).

Napedza ona 3 gorne pasma Infinity (od 200Hz do gory).

Do basu (do 200Hz) koleji wybralem koncowke Pioneer SPEC-4. Jest to mega ostro grajaca, dla reszty pasma (200Hz+)praktycznie nie znosnie grajaca koncowka, ktora ale idealnie pasuje do watkins basu w Infinity.

Oferuje doskonala kontrole oraz oczekiwana szybkosc basu.

Na poczatku uzywalem "fake" biampingu, bez aktywnej zwrotnicy. Sygnal z preampu szedl bez zmnian do jednej i drugiej koncowki. Glowna poprawa w takim ukladzie byla poprawa pracy lampowej koncowki, ktora nie musiala napedzac niskoimpedancyjny basowy glosnik (chociaz wiadomo wciaz byla wzmuszona wzmaciac caly sygnal.

Oprocz tego ze wzgledu na specyficzna, zkomplikowana konstrukcje Infinity (4 pasma, dwocewkowy bas) nie bylem i nie jestem w stanie wyeliminowac zwrotnice kolumn.

W brew ograniczeniam juz w takim ukladzie system zagral zdecydowanie lepiej od wersji napedzanej tylko jednym wzmacniaczem.

 

Po kolejnym dluzszym czasie spedzonym szukaniem rozwiazania podzialu pasma miedzy przedwzmacniaczem oraz koncowkami zostalem oszalamiajaco oswiecony!

Znalazlem komponent ktory na zawsze zmnienil moje podejscie do budowania High End systemu audio.

Udalo mi sie po prostu zdobyc cud swiata, 100% lampowa zwrotnice Luxman A-2003 (2 lub 3 stereo pasma, 8 lamp ECC82).

Od tego momentu system otrzymal skrzydla. W moim przypadku zwrotnica zkonfigurowana na 2 pasma, poprawila dzwiek koncowek (=calego systemu) w nieziemski sposob.

Po prostu roznica poprawy jest nie w skali jednej czy dwoch klas. Tak jak powiedialo ju wiele moich znajomych, znajacych moj system od lat, to przepasc! Pragne dopelnic iz juz wczsniej system gral bardzo pryzwoicie. Po wprowadzeniu zwrotnicy sie jednak pojawila nirvana dla ucha oraz ducha.

W moim przypadku jakakolwiek dyskusja nie korzystnych faktorach przy zastosowaniu zwrotnicy oraz uzycia konstrukcyjnie roznych wzmacniaczy jest zbedna.

Korzysci sa po prostu tak oczywiste iz zdecydowanie neguja jakiekolwiek minusy. Wlasnie ja nawet o zadnych oprocz kosztow nie wiem.

Opisywane rozwiazanie pozwala rowniez delikatnie (mowie o plus minus jeden, maks. dwa dB) regulowac poziom basu do reszty pasma ze wzgledu na olbrzymie roznice w masteringu sluchanej muzyki.

 

Tak zkonfigurowany oraz setkami godzin odsluchow zweryfikowany system jest aktualnie moim szczesciem, jestem z niego naprawde dumny i bardzo zadowolony.

Moge sie teraz po prostu 100% skupic na samej muzyce oraz niesamowitych wrazeniach.

Jeszcze dodam ze mam oraz uzywam pare roznych lampowych przedwzmacniaczy.

Moimi zrodlem jest SACD/CD na PCM1794 z Lundahl transformatorowym wyjsciem (=zero wyjsciowych oPamPow :) oraz gramofon Luxman PD444 z ramionami SME 3012 / Dynavector DV-505 plus rozne wkladki MC na stepup transformatorach.

Caly moj system od wyjscia sygnalu ze scalaka DAC-a po kolumny jest w 100% zbudowany na lampach z wyjatkiem wspomnianej tranzystorowej koncowki dla basu. Slucham prawie wszystkie rodzje muzyki dla tego jest dla mnie bardzo wazne iz opisywany system sobie doskonale radzi z kazdym z nich.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Udalo mi sie po prostu zdobyc cud swiata, 100% lampowa zwrotnice Luxman A-2003 (2 lub 3 stereo pasma, 8 lamp ECC82).

 

Nie wiedziałem, że jestem cudotwórcą. Dobrze, że już wiem.

 

Moje zwrotnice są czterodrożne i na znacznie lepszych lampach - nuwistorach. Masz tam chociaż przesuwniki fazy? Bo bez nich to wiocha, a nie zwrotnica.

nie widze potrzeby przesuwania fazy. jak napisalem, roznica w dzwieku, rowniez na basie, jest na tyle pozytywna ze sobie fazami nie zawracam glowe. bas jest szybki, czysty, zwarty, perfekcyjnie zintegrowany z reszta, bardzo gleboki, fyzycznie go czuc calym cialem. z doswiadczenia w innym pokoju gdzie uzywam aktywne dynaudio satelity oraz sub REL mam faze ustawiona na zero stopni bo w inej pozycji lepiej nie bylo,

nuwistory sa fajne ale ja jestem w pelni zadowolony ecc82. lubie wysokonapieciowe lampy.

btw. nuwistor mam na wejsciu w lampowym tunerze harman kardon citation III i tam swietnie sie sprawdza :)

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Nie widzisz potrzeby zgrywania fazy przetworników? To jak ty słuchasz? Zwrotnica aktywna bez opóźnienia / przesuwnika fazy jest bezużyteczna (chyba, że mamy kolumnę modułową i możemy suwać modułami).

 

I zaraz musicie się kłócić kto ma większego.

 

Ja się nie kłócę i nie chodzi o to, kto ma większego, tylko o to, ze zwrotnica na lampach to nie jest żaden cud. Każdy DIY-owiec, który jest kimś więcej, niż internetowym klonerem, może zbudować taką zwrotnicę,

Zwrotnica aktywna bez opóźnienia / przesuwnika fazy jest bezużyteczna

Tzn, że przesuwnik fazy i opóźnienie, to to samo? Poza tym wg tej teorii powiedzieć można, że również zwrotnica pasywna jest bezużyteczna.

 

Zajmuje sie bi-ampingiem od dluzszego czasu

Nie chciałem wklejać całego tasiemca, a dziwi mnie że w tak długiej wypowiedzi nie ma zdania na temat jak stroiłeś ten zestaw? Czyżby na słuch?

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Tzn, że przesuwnik fazy i opóźnienie, to to samo?

 

A gdzie tak jest napisane?

wg tej teorii powiedzieć można, że również zwrotnica pasywna jest bezużyteczna.

 

Ciekawe czemu.

Zajmuje sie bi-ampingiem od dluzszego czasu

Nie chciałem wklejać całego tasiemca, a dziwi mnie że w tak długiej wypowiedzi nie ma zdania na temat jak stroiłeś ten zestaw? Czyżby na słuch?

 

Tak jak napisalem, Infinity Renaissance 90 jest potezna 4 pasmowa kolumna z bardzo skomplikowana zwrotnica ktora pokrywa wszystkie aspekty podzialu pasem lacznie z dopasowanie faz pojedynczych przetwornikow. Wydaje mi sie ze robi to swietnie.

Ze wzgledu na spore potencjalnie problemy, nigdy nie bylo moja intencja wyrzucic ja by zrobic prawdziwy 4-amping.

Wtedy bym potrzebowal przynamniej McGyvera by to zrobic dobrze, skoro sam basowy glosnik watkinsa ma 2 oddzielne cewki, kazda uzywa inna zwrotnice!

Wlasnie potrzebne bylo by zkonfigurowac 5-amping i to juz naprawde raczej kosmos.

W Infinity Renaissance 90 jest oryginalna perfekcyjnie dopasowana zwrotnica jest i tak powinno zostac.

Jest jednak mozliwosc rozpiac sworki i napedzac oddzielnie bas oraz reszte pasma (podzial 200Hz). Jak pisalem, wtedy oryginalna pasywna zwrotnica od 200Hz do gory zostaje dzialac i w pelni zalatwia problem z fazami 3 glosnikow (dolny srodek, srodek EMIM, wysokotonowy EMIT). Tak samo dziala zwrotnica basowego watkinsa.

Sygnal z preampa dziele tylko na 2 pasma by zoptymalizowac sygnal dla pojedynczych koncowek mocy (lampa /tranzystor).

Lampowy AR D-76 ma 2x75W mocy. Bez koniecznosci ciagniecia dolnego basu idealnie sobie radzi z pasmem 200Hz+ oraz pasywna zwrotnica w tym zakresie.

Skoro ale nakladam na siebie 2 filtry (aktyvna/pasywna zwrotnica), aktywny podzial mam przesuniety o okolo oktawe w kazda strone. Wtedy juz pomiar charakterystyki w realu wykazuje liniowy przebieg w okolicy 200Hz.

Zostaje tylko nekrytyczna kwestia fazy miedzy basem i reszta (=miedzy lampa oraz tranzystorem na 200Hz).

No i to temat podobny do dopasowania satelit vs. subwoofer.

Basowe glosniki sa czescia kolumny i dla tego nie ma problemu odleglosci od reszty. Przesuniecie fazy w tym zakresie bywa raczej male. Dla tego sie nie pojawilo zadne zaklucenie, ktore by bylo wyczuwalnie uszami ani zwyklym pomiarem (audio analyzerem ktory posiadam).

Nie trzeba zapominac ze moj proces trwal pare lat i setki godzin odsluchow. Probowalem naprawde wiele roznych wzmacniaczy, kabli, roznych lamp, przedwzmacniaczy, zrodel, ustawien kolumn itd itd.

No i dobiero wspomniane AR-D76 & Pioneer sa koncowki ktore doskonale wspolpracuja i sie swietnie dopelniaja.

Zrobilem oczywiscie probe odwrocenia fazy basu o calych 180*.

Bylo zdecydowanie gorzej to wrocilem do zera.

Dzwiek systemu jest teraz spektakularny.

Taki, o jakim od zawsze marzylem i jestem z niego naprawde szczesliwy.

Skoro trudno pismem wiernie odwzorowac jakosc dzwieku, chetnych chetnie zapraszam na odsluch :)

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Wtedy bym potrzebowal przynamniej McGyvera by to zrobic dobrze

 

Mam nadzieję, że masz na myśli prawdziwego, serialowego Mc Gyvera, a nie tego forumowego naciągacza.

 

Dla tego sie nie pojawilo zadne zaklucenie, ktore by bylo wyczuwalnie uszami ani zwyklym pomiarem (audio analyzerem ktory posiadam).

 

W takim razie, jak głęboki jest u ciebie reverse null? Piszesz, że po odwróceniu było gorzej, ale na czym ta "gorszość" polegała? Ubyło wyższego basu?

Jak pisalem, wtedy oryginalna pasywna zwrotnica od 200Hz do gory zostaje dzialac .... dźwiek systemu jest teraz spektakularny.

Taki, o jakim od zawsze marzylem i jestem z niego naprawde szczesliwy.

 

OK, nikt nie podważa Twojego szczęścia, każdy z nas był radosny do momentu zmiany na lepsze :)

Pozostawienie filtrów GP oraz DP o niewiadomych nachyleniach, nakładanie na to charakterystyki aktywnych filtrów i mieszanie wzmacniaczy to nie komplikowanie układu, to skomplikowany przepis na porażkę.

Jeżeli jesteś z okolicy Łodzi chętnie zajrzę...

 

Edit

Warszawa, szkoda...

Ja bym tak zaocznie nie krytykował jakiegoś sprzętu. Najpierw trzeba posłuchać żeby ocenić. Z drugiej jednak strony wiem że to co podoba się jednemu drugiemu już nie musi. Bardzo ostrożnie podchodzę do zachwytów w internecie i do totalnej krytyki również. Szkoda że nie jestem w stanie skorzystać z zaproszenia na odsłuchy. Takie odsłuch pomagają czasami cofnąć się ze ślepej uliczki w którą się czasami zabrnęło i pozwalają spojrzeć na swój własny sprzęt świeżym okiem i zainspirować do nowych pomysłów.

Pozostawienie filtrów GP oraz DP o niewiadomych nachyleniach, nakładanie na to charakterystyki aktywnych filtrów i mieszanie wzmacniaczy to nie komplikowanie układu, to skomplikowany przepis na porażkę

 

może nie na porażkę ale jak komuś się tak podoba to czemu nie.

Zgadzam sie z tymi filtrami że mają na siebie dość spory wpływ ale najwięcej robią go te lampy, które dodają swoistego podbarwienia. (Behringer robi nawet taki przedwzmacniacz Behringer MIC200 Tube Ultragain za 39Euro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

I tak powinno być: kolega podzielił się z nami swoimi doświadczeniami i za poświęcony nam czas chwała mu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam nadzieję, że masz na myśli prawdziwego, serialowego Mc Gyvera, a nie tego forumowego naciągacza.

 

Nie znam polskiego pana z taka ksywa, tylko prawdziwego amerykanskiego supertuningowca :)

 

 

W takim razie, jak głęboki jest u ciebie reverse null? Piszesz, że po odwróceniu było gorzej, ale na czym ta "gorszość" polegała? Ubyło wyższego basu?

 

Dokladnie tak, brakowalo wyzszego basu/dolnego srodku prawdziepodobnie przez kasowanie sygnalu w okolicy 200Hz.

Wokalom, szczegolnie meskim, jakby troche zabraklo "ciala".

Nie ma takiego efektu przy podlaczeniu z poprawnie podlaczona faza.

 

OK, nikt nie podważa Twojego szczęścia, każdy z nas był radosny do momentu zmiany na lepsze :)

Pozostawienie filtrów GP oraz DP o niewiadomych nachyleniach, nakładanie na to charakterystyki aktywnych filtrów i mieszanie wzmacniaczy to nie komplikowanie układu, to skomplikowany przepis na porażkę.

Jeżeli jesteś z okolicy Łodzi chętnie zajrzę...

 

Edit

Warszawa, szkoda...

 

Wiadomo, nigdy nie ma z gory zagwarantowanego sukcesu. Natomiast po pierwsze, aktywna zwrotnica umozliwia przesuwanie podzialu +- oktawa, mozna tez prelaczac stromosc filtru i to odzielnie dla kazdej strony przejscia. Mozna troche poexperimentowac.

Po drugie, podzial sie dzieje w mniej krytycznym obszare, cala reszta pasma 200-20000Hz jest nietknieta.

No i glownie, kazda zmiana byla porownywana z prostym, zwyklym podlaczeniem kolumny (jeden kabel/wzmacniacz). Robilem to setki razy by proporcje dzwieku byly zawsze identyczne. Na ucho i tez pomiarami.

To co sie zmienilo jest kontrola, szczegolnie na basie. Infinity jest trudna kolumna pod tym wzgledem. Teraz jest kontrola basu kilka razy lepsza od prostego podlaczenia. No i przez lampe podstawowo zmienila sie barwa ale tez kontrola w zakresie 200-20.000Hz. Scena jest olbrzymia, gleboka, szczegolowa (wstegi) i jesnoczesnie o wiele bardziej wspojna, muzykalna w porownaniu do prostego podlaczenia. W ciagu miesiaca absolwuje zwykle 5-10 odsluchow u innych osob na sprzetach klasy od 10tys. do 1 milion, dla tego mam wiele okazii porownywac oraz kalibrowac sluch.

Nigdy nie twierdze ze mam lepszy dzwiek od kogokolwiek innego, mam szacunek do sprzetu i gustu innych osob. Mam po prostu w ramach swojego budzetu dzwiek z ktorego jestem 99% zadowolony (zawsze jakas rezerwa musi byc :).

To co opisuje jest moja osobista droga do optymalizacji swojego systemu i jednoczescie zacheta by z gory nie zakladac brak sukcesu.

Czasami nawet najbardziej szalone pomysly przynosza nieoczekiwanie pozytywne rezultaty. Jestesmy tutaj by sie podzielic swoja wiedza oraz doswiadczeniami. Kazdy sobie moze wybrac czy pasuje lub nie. Nigdy nie wchodze w konfrontacje, nic one oprocz dziwnego smarowania ega oraz kiepskiego samopoczucia nie dadza.

Wole sluchac i wspolpracowac.

Jestem z Warszawy, zawsze jestem chetny sie spotkac, pogadac (rowniez przez telefon), posluchac muzyke i tak wzbogacic swoje doswiadczenia.

Scena jest olbrzymia...

 

Taki dokładnie efekt dają problemy fazowe. Czasami równocześnie z napompowaną sceną pojawiają się przerysowane i wyolbrzymione źródła pozorne. Brakuje również zróżnicowania płyt a po drugiej płycie często wiadomo, jak zabrzmi trzecia i pięć następnych. Spotkałem się z zachwyconym słuchaczem, na którego całkowicie analogowym systemie pianino miało (tak - na ucho) z 5 metrów szerokości a płyty Pink Floyd wypełniały dźwiękiem 50-metrowe pomieszczenie - jak w kinie. Było to efektowne, ale wypaczało odbiór.

Jeżeli moja wypowiedź zabrzmiała jak jednoznaczna krytyka - wybacz :) Racja, nie byłem - nie słuchałem.

Spotkałem się z zachwyconym słuchaczem, na którego całkowicie analogowym systemie pianino miało (tak - na ucho) z 5 metrów szerokości a płyty Pink Floyd wypełniały dźwiękiem 50-metrowe pomieszczenie - jak w kinie. Było to efektowne, ale wypaczało odbiór.

 

Też tak miałem jak omyłkowo w jednej kolumnie w średniotonowym pomyliłem polaryzacje.

Było świetnie ale nauczyłem się, że jak coś gra świetnie to napewno coś jest żle podłączone.

Generalnie wyśmienity sprząt demaskuje słabe nagrania, których jest mnustwo i ogólnie jest w odsłuchu nudny lecz można go słuchać godzinami i nie męczy ucha.

Dobrze sugerujesz, że przy wielokanałowym systemie powstaje lepsza scena, więc warto mieć więcej niż dwie kolumny.

 

 

Taki dokładnie efekt dają problemy fazowe. Czasami równocześnie z napompowaną sceną pojawiają się przerysowane i wyolbrzymione źródła pozorne. Brakuje również zróżnicowania płyt a po drugiej płycie często wiadomo, jak zabrzmi trzecia i pięć następnych. Spotkałem się z zachwyconym słuchaczem, na którego całkowicie analogowym systemie pianino miało (tak - na ucho) z 5 metrów szerokości a płyty Pink Floyd wypełniały dźwiękiem 50-metrowe pomieszczenie - jak w kinie. Było to efektowne, ale wypaczało odbiór.

Jeżeli moja wypowiedź zabrzmiała jak jednoznaczna krytyka - wybacz :) Racja, nie byłem - nie słuchałem.

Moze sie zle okreslilem. Scena jest na tyle duza ile nagranie oraz miejsce oraz sposob rejestracji umozliwiaja. Wstegy doskonale odwzorowuja oryginalna przestrzen. Nie ma mowy o problemach z faza, ostatni raz powtarzam, wbrew biampingowi uzywam oryginalne zwrotnice i te sa policzone doskonale.

Scena jest bardzo naturalna 3 wymiarowa, "life like", anglicy czasami mowia "liquid".

Ale to wszystko juz pare razy wspomnialem.

Codziennie slucham srednio 3-6godzin i sluchal bym pewnie dluzej gdyby nie innych obowiazkow. To tez mowi za wszystko.

Jezeli ma ktos watpliwosci, zapraszam do mnie. Prosze sadzic dopiero po odsluchu.

Ja bym w zyciu nikomu nie ocenial dzwiek jego systemu bez tego, bym go wczesniej osobiscie nie slyszal.

Nawet w najlepszej intencji, to po prostu niemozliwe.

ja bym w zyciu nikomu nie ocenial dzwiek jego systemu bez tego, bym go wczesniej osobiscie nie slyszal.

 

Nikt nie pisze, że masz do bani, bo nie jest to wątek o Twoim systemie. Pozwól wyrazić opinię o budowie konkretnego systemu systemu i skutkach przedstawionych rozwiązań. Czy problemy są - czy ich nie ma, to inna para trzewików.

Co do zasady - nie łączy się aktywnych filtrów z pasywnymi.

 

Co do zasady - nie łączy się aktywnych filtrów z pasywnymi.

W zasadzie tak, zgadzam sie.

Zdecydowana poprawa dzwieku jednak czasami uzasadnia zlamanie tej zasady.

W moim przypadku plusy wielokrotnie przewyszaja minusy.

"Poprawa" w ocenie jednego słuchającego jest jedynie odzwierciedleniem jego gustów. Wiem z doświadczenia, że ten sam sposób prezentacji jedni uznają za zjawiskowy a inni za badziewny.

"Poprawa" w ocenie jednego słuchającego jest jedynie odzwierciedleniem jego gustu

Prosze uwazniej czytac moje wpisy, nie chce mi sie w kolko powtarzac to samo.

Pisalem juz przeciez kilka razy, ze to moja konkretna droga do biampingu uzywajac rozne rodzaje koncowek lampa/silicon wraz z aktywnym lampowym crossoverem.

Z wyniku jestem bardzo zadowolony.

Kto chce moze przyjechac i posluchac i dopiero wtedy mozna oceniac.

Na forum sie czesto irelewantnie wypowiada spora grupa osob nie majac zadnego albo minimum konkretnego, realnego doswiadzenia z danym tematem.

Ja go mam i dla tego poswiecilem sporo czasu by sie tutaj podzielic swoja wiedza.

Moze ona innej osobie zaoszczedzic sporo czasu, ktory ja sam musialem poswiecic.

"Poprawa" w ocenie jednego słuchającego jest jedynie odzwierciedleniem jego gustów. Wiem z doświadczenia, że ten sam sposób prezentacji jedni uznają za zjawiskowy a inni za badziewny.

Szkoda że nie można już dawać kufelków bo bym ci go dał. Nie raz kłóciłem się ze znajomym który też jest fanatykiem audio o to czy coś jest zjawiskowe czy badziewne. Zresztą na jego zachwyty nad jego wspaniałym sprzętem reagowałem dosyć obojętnie. I oczywiście vice versa. Nieraz dałem się wpuścić w maliny słuchając jego rad i podążając za jego gustem i próbując pogodzić w jednym sprzęcie dwa różne gusta a co za tym idzie dwa różne sposoby grania co było skazane na porażkę.

Czasami dziwię się kłótniom w Internecie na temat właśnie gustów a czasami nawet dam się w takie kłótnie wpuścić.

Co do konkretnego przypadku kolegi elektroboy to też zgadzam się z nim w 100 procentach. Najpierw posłuchać a potem można wybrzydzać.

Z odsluchowa ocena bywaja problemy bo pomijajac to co rzeczywiscie mozna odroznic (kolumny, akustyka pokoju, lampa-solid state, aktywny-pasywny,...) to sprzet ktory wypada bardzo dobrze na pomiarach jest praktycznie nieodroznialny w slepych testach. Te roznice slychac tylko w mozgach i nigdzie wiecej. Dlatego sie ludzie upieraja, ze np slysza jak sie kondensatory break in (nie wiem jak po polsku sie to mowi). Niektorzy nawet dwa miesiace slysza.

 

pozdrawiam,

PS cos do przemyslenia: w kazdych odsluchach przedewszystkim odsluchujemy kolumny i ich zwrotnice oraz akustyke pomieszczenia (albo sluchawki),

oraz to: my wcale nie porownujemy sprzetu akurat grajacego z tym odsluchiwanym przed chwila tylko to co teraz z tym co zapamietalismy (z pamiecia muzyczna)

Co do zasady - nie łączy się aktywnych filtrów z pasywnymi.

 

W zasadzie tak, zgadzam sie.

Zdecydowana poprawa dzwieku jednak czasami uzasadnia zlamanie tej zasady.

W moim przypadku plusy wielokrotnie przewyszaja minusy.

Wywal filtry pasywne przynajmniej sprzed basowca. Powinno być DUŻO lepiej. Tam właśnie technika aktywna ma największe zalety. Świadczy o tym spora ilość kolumn półaktywnych, gdzie aktywny jest tylko bas. To że subwoofery są głównie aktywne, to też nie przypadek.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Wywal filtry pasywne przynajmniej sprzed basowca. Powinno być DUŻO lepiej. Tam właśnie technika aktywna ma największe zalety. Świadczy o tym spora ilość kolumn półaktywnych, gdzie aktywny jest tylko bas. To że subwoofery są głównie aktywne, to też nie przypadek.

 

aktywne subwoofery są o wiele tańsze od pasywnych i dlatego tak popularne a djeszcze lepiej radza sobie z głośnikami i ich impedancjami.

Tu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jest schemat tej kolumny i powiem że przeciętny urzytkownik nie dał by sobie rady uaktywnić tego nawet przy pomocy Behringera DCX 2496, który jest bardzo prostym a i potężnym narzędziem.

 

Sama koncepcja tej kolumny jest dość stara i myśle że te głośniki dynamiczne to już ich zawieszenie jest jak wyrobiona guma w stringach .

 

Filtry pasywne i aktywne można ze sobą łaćzyć ale to musi mieć ręce i nogi i reprezentować jakąś koncepcje.

Głośnik sam w sobie jest filtrem pasywnym a wzmacniacz to przecież filtr środkowo przepustowy i oba tworzą filtr akustyczny.

Tak jest łącząc kolumnę zamkniętą (filtr pasywny) o fo=80Hz Qt=0,707 z filtrem aktywnym Butherwotha 2 rzędu o fo=80Hz górnoprzepustowy. Otrzymany filtr akustyczny to Linkwitz 24dB/okt f0=80Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.