Skocz do zawartości
IGNORED

Luxman L-590ax, Pass Int-30-a, Gamut DI150, Vitus RI-101


Jkuc

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

i co?

 

hm, po pliniusu mialem lampę, lepszą, sporo lepszą, na tyle dobrą ze nie moge teraz znalezc tranzystora ktory bylby rownie dobry... :) i stąd ten ból głowy.

 

Kolega Ci odpowiedział.

 

A ja potwierdzę.

 

Dlatego myślałem raczej o kombinacji -

Plinius SA-102 (który posiada potęgę , kontrolę i ciepło) +

Plinius M16 (który dokłada namacalność i bliską perspektywę oraz gładkość).

 

A tak to tęsknota za lampą zawsze pozostaje - przy integ....

lepszą, sporo lepszą, na tyle dobrą ze nie moge teraz znalezc tranzystora ktory bylby rownie dobry.

napisz co to za lampa byla

jesli masz szukac trana ktory gra jak lampa to raczej bedzie ciezko

i drogo

Na ten moment grałoby to z Dynaudio Confidence...

 

Proponuję odsłuch Brystona, wiem że to spoza wytypowanej czwórki, ale spróbuj.

Bryston potrafi wycisnąć z Dynaudio wszystkie soki

"Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów."

Posłuchałem paru zintegrowanych: MBL C51, Ayre AX-5, Modwright KWI200, Vitus RI-100, Devialet, Gryphon Diablo, Gamut..... no tak, Gamuta troche znam. :)

Pozytywnie zaskoczyl mnie Vitus. Pozytywnie bo po tym jak czytalem "u mnie przepadl" gdy koledzy wrzucili nie wygrzanego i pewno nie rozgrzanego do systemu skrojonego pod Accu mialem troche mieszane odczucia przed odsłuchem. A to bardzo dobry wzmacniacz, wymaga rzecz jasna starannego doboru reszty.... jak zresztą każdy sprzęt tej klasy. Nie rozgrzany gra też troche płasko i niezbyt angażująco .

Nie wiem natomiast co myslec o Devialecie. Grał z Elacami (ok. 45 kzl). Scena nie zbyt głęboka, żeby nie powiedzieć płytka, do tego brakowalo otwartości sceny. Zródła pozorne duże, nadmuchane, za bardzo... kiepskie kontury.. kontury raczej się łagodnie rozmywają. Płytka Patrycii Barber "Companion" dla przykladu... brak jakiegokolwiek realizmu, odczucia że jest się tam gdzie ją nagrywano :) .. Wzmacniacz, a wlasciwie system wszystko "upiększał" i w pewnym sensie uśredniał. Może to jednak wina kolum :).

Trudno mi ocenić Devialeta tak obiektywie bo u siebie go nie miałem. Słuchałem tylko na pokazie w Monachium, a takie odsłuchy nie są miarodajne. Ale tam grało to sztucznie.Było słychać, że dźwięk jest "zrobiony" jakby cyfrowo skompresowany, brak było swobody, naturalności. Było to męczące. Ale wiem też, że są osoby zadowolone z takiego grania. Jak w życiu ludzie mają różne gusta, różny stopień osłuchania, stopień świadomości audio itd. Każda potwora znajdzie swojego amatora.

A może cos takiego plus jakies pre

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

w kwestii Devialeta, miałem dokładnie te same odczucia, grało to sztucznie, brak swobody, naturalnosci. Zastanawialem się nawet jak to możliwe by urządzenie które ma tak dobrą prasę ostatnio (choć jest też sporo glosów krytycznych) mogło tak kiepsko grać... dlatego pomyślalem ze może kolumny... może pomieszczenie.

Są gusta i gusta.. to prawda.

A może cos takiego plus jakies pre

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w kwestii Devialeta, miałem dokładnie te same odczucia, grało to sztucznie, brak swobody, naturalnosci. Zastanawialem się nawet jak to możliwe by urządzenie które ma tak dobrą prasę ostatnio (choć jest też sporo glosów krytycznych) mogło tak kiepsko grać... dlatego pomyślalem ze może kolumny... może pomieszczenie.

Są gusta i gusta.. to prawda.

 

Dobra prasa to tylko marketing i kasa. To można kupić.

  • 2 miesiące później...

Poszukiwania zakończone. Interga Karan KAI 180 mk2. Jak ktoś napisał " ...Karan’s ability to dance between the lines that typically separate the transistor sound from the tube sound..." fits my bill perfectly. Pozdrawiam.

Poszukiwania zakończone. Interga Karan KAI 180 mk2. Jak ktoś napisał " ...Karan’s ability to dance between the lines that typically separate the transistor sound from the tube sound..." fits my bill perfectly. Pozdrawiam.

 

No i cudownie...oby jak najdłużej się Tobie podobał...ale to co ktoś tam sobie napisał nie określa wartości urządzenia ani nie określają tego recenzje tylko to ile jest warte za kilka lat gdy postanowisz go sprzedać/wymenić...

Luxmana i Vitka sobie raczej odpusc. Zainteresowalbym sie integrami Simaudio,Krella, Chorda, ATC. Im wyzej tym lepiej.

 

Raczej na odwrót : Zainteresuj się WŁAŚNIE Luxmanem I Vitusem a odpuść sobie Simaudio ( wynalazek ) Chorda -

kolejny angielski wynalazek , Krella ? a ATC to chyba kolumny jesli pamięć mnie nie myli.

 

Poszukiwania zakończone. Interga Karan KAI 180 mk2. Jak ktoś napisał " ...Karan’s ability to dance between the lines that typically separate the transistor sound from the tube sound..." fits my bill perfectly. Pozdrawiam.

 

A gdzie Ty mój drogi wytrzasnąłeś Karan'a w Polsce ? Ten brand to widmo w PL tak więc dziwię się i czekam na opisy.

Karan Acoustics to jedna z ciekawszych firm produkujących tranzystory w EU. Znany audiofilski redaktor z UK

Martin Colomms kocha tę firmę na zabój. Poziom najlepszych Krelli i nowej serii Gryphona.

No tak, jestem dość drogi :-) . A Karan, to prawda, nie pochodzi z polskiej dystrybucji bo takowej nie ma. Nie wiedzialem ze Martin Colomms jest zakochany ale Sean Fowler być może :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .... tak bardziej na dole strony.

 

Wzmacniacz jest bardzo dobry. Miałem trochę wczesniej Vitka w systemie przez kilkanaście dni.. Muszę przyznać że Karan jest lepszy. Ma lepszą, średnicę, wokale mają jeszcze lepszą artykulację i namacalność. W Vitusie przestrzeń ogólnie bardzo dobra ale same instrumenty już nie miały "oddechu" , swojej przestrzeni akustycznej.. a tu to się pojawia. Karan jest też bardziej muzykalny, angażujący i nie męczy, można godzinami słuchać.

 

Karan wg zapewnień producenta pracuje w klasie A, coś w rodzaju ekonomicznej klasie A, za sprawą "sliding bias" który zmienia sie wraz z położeniem potencjometru. Watów ma 180 przy 8 ohm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Którego Vitka miałeś? A Karan ma świetne opinie. Nie miałem okazji słuchać poza show, a to nie jest słuchanie. Gratuluję. Co do Vitka to RI-100 gra znacznej gorzej niż SIA-025. A jeszcze lepszy jest SS-102 ale to już 85 kg wagi i poważna cena... :-)

  • 3 miesiące później...

Lampę do Confidence?

 

Tak, lampa i Dynaudio to bardzo dobre zestawienie. Jeden z kolegów z Audiogon używał Dynaudio Confidence ze lampą Octave 110 ze znakomitym wynikiem, ja używałem z lampą Mastersound 845 i rezulatat był bardzo dobry.

Zresztą proszę zobaczyć że wcale to nie jest egzotyczne zestawienie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niektórzy np. używają Dynaudio z Accu. Moim zdaniem nie jest to najlepsza kombinacja. Słuchalem tego parę razy, zresztą sam miałem coś tam z Accu. Ze wznacniaczy tranzystorowych z którymi miałem do czynienia chyba własnie Karan najbardziej zbliżony jest barwą, holografią sceny do dobrej lampy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie chcę otwierać nowego tematu, więc wtrące krótko tutaj:

Jak się wpisują dzwiękowo końcówka mocy Linn Klimax Twin lub końcówki Linn Klimax 500 Solo?

Z góry dziękuję za uwagi.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.