Skocz do zawartości
IGNORED

Lampizator big 7


Lukasz Stawowy

Rekomendowane odpowiedzi

I co ciekawe powiedział, że bzdurą jest idea, że mały pokój to małe kolumienki, bo duże też zagrają w małym pokoju tylko trzeba go trochę przygotować akustycznie. Nie ma nic bez poświęceń i do muzyki pokój musi być przygotowany. Mała kolumienka będzie dawać 40% zniekształceń, a duża 4%. Bas będzie się z dużej kotłował tylko, gdy pokój zupełnie nie jest na to przygotowany, ale to oznacza, że nie jest przygotowany do słuchania muzyki.

Bardzo ciekawa teoria. Jak duże kolumny można wstawić do pokoju 10m2, 20m2, 50m2?

Tego już go nie pytałem. Do 50m2 to możesz wstawić praktycznie najwieksze, nawet ponad 2m smoki. Ale do 25m2 to chyba jednak coś mniejszego ale nadal podłogowego.

No cóż jak kupowałem swoje kolumny od sprzedajacego i odsłuchiwałem w 12m2 to myślałem że maja basowce zepsute tak że czytam sobie dalej i się od nowa uczę moja wiedza jest jakaś taka niepełna? :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tego już go nie pytałem. Do 50m2 to możesz wstawić praktycznie najwieksze, nawet ponad 2m smoki. Ale do 25m2 to chyba jednak coś mniejszego ale nadal podłogowego.

Zastanawiam się nad teorią Pana znajomego ponieważ ostatnio słuchałem kolumn z 15 calowym basowcem w ok. 20m2 i moim zdaniem równowaga tonalna była totalnie zachwiana.

Adaptacja wykonana kompletnie ale niewiele to pomogło. Ewidentnie całość przekazu mocno przesunięta w dół pasma. Do tej pory najlepszy bas jaki dane było mi słyszeć wytwarzało 6 sztuk 26cm basowców. Szybki, konturowy i co najważniejsze przekazujący informację o prawdziwej barwie instrumentów a nie subwooferowe uuufff. Nie wiem po co producenci dopalają kolumny basowcami, które nie wnoszą totalnie żadnych konkretnych informacji. Czyżby chodziło tylko o wywarcie wrażenia na mniej wrażliwych słuchaczach? Tym bardziej, że kolejny przetwornik to dalsze skomplikowanie zwrotnicy, przesunięcia fazowe etc.

Zastanawiam się nad teorią Pana znajomego ponieważ ostatnio słuchałem kolumn z 15 calowym basowcem w ok. 20m2 i moim zdaniem równowaga tonalna była totalnie zachwiana.

Adaptacja wykonana kompletnie ale niewiele to pomogło. Ewidentnie całość przekazu mocno przesunięta w dół pasma. Do tej pory najlepszy bas jaki dane było mi słyszeć wytwarzało 6 sztuk 26cm basowców. Szybki, konturowy i co najważniejsze przekazujący informację o prawdziwej barwie instrumentów a nie subwooferowe uuufff. Nie wiem po co producenci dopalają kolumny basowcami, które nie wnoszą totalnie żadnych konkretnych informacji. Czyżby chodziło tylko o wywarcie wrażenia na mniej wrażliwych słuchaczach?

 

Myślę że to raczej błędne ustawienie kolumn, w 20m2 fajnie to słychać faktycznie 10" (25cm) i moim zdaniem większych nie ma tam sensu wstawiać! i dla tego zagrały poprawnie.

 

Intryguje mnie tylko ta liczba, przecież na niskich poziomach głośności to z basem d4 przy sumarycznym spadku efektywności aż 3 głośników na kanał.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

6 sztuk po 26cm to też dużo przetworników ale to może dobrze grać. Co do podanego przykładu to nie znam ani pokoju, ani systemu. Też myślę że 15 calowce do 20m2 to chyba jednak trochę za dużo. Z drugiej strony mało jest dobrych 15 calowych basowców do domowego audio. Większość stosowanych jest kiepskiej jakosci, pochodzą z rynku estradowego i marnie grają. Ponoć najlepsze to modyfikowany TAD i również mocno modyfikowana Aura. Takich używa Magico w Qsub 15, ale totalnie przerobione.

Z drugiej strony mało jest dobrych 15 calowych basowców do domowego audio. Większość stosowanych jest kiepskiej jakosci, pochodzą z rynku estradowego i marnie grają.

 

Tu akuratnie racja, są za duże za mocne i mają za ciężki układ drgający żadne nawet 15" od TAD-a nie nadają się do domu!

Pędzić to trzeba osobno minimum 800W w klasie D, na takie cymesy mało kto się zdobywa ale dopiero wtedy to zaczyna grać.

 

Właśnie męczę swoją lekką 15" taką jedną płytkę z gitarą basową jest zarąbiście żadnego buczenia, pełna kontrola świetna konturowość :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ponoć Magico w basie osiągnęło szczyt możliwości w tych Qsub. W Qsub15 są 2 modyfikowane Aury 15 calowe, a w Qsub18 jak łatwo się domyślić dwie 18-ki. I do tego potężne wzmacniacze wbudowane, mega sztywne i ciężkie obudowy, zero rezonansów i konkretna cena. Nie miałem okazji tego słuchać. No i Wilson Benesch Torus.Też super.

6 sztuk po 26cm to też dużo przetworników ale to może dobrze grać. Co do podanego przykładu to nie znam ani pokoju, ani systemu. Też myślę że 15 calowce do 20m2 to chyba jednak trochę za dużo. Z drugiej strony mało jest dobrych 15 calowych basowców do domowego audio. Większość stosowanych jest kiepskiej jakosci, pochodzą z rynku estradowego i marnie grają. Ponoć najlepsze to modyfikowany TAD i również mocno modyfikowana Aura. Takich używa Magico w Qsub 15, ale totalnie przerobione.

Znaleźć dzisiaj barwnie i naturalnie grający przetwornik 15 calowy to nie lada wyczyn. W sumie z dużych przetworników to podobały mi się TAD 2401 i TAD 2402. Duże lekkie papierzaki mają szansę zagrać, opasłe subwooferowe stwory z magnesami jak koło młyńskie, cewkami jak homonto i zawieszeniem z gumy jak opona samochodowa nigdy nie zbliżą się do tego poziomu. Moim zdaniem oczywiście.

Slaj, a jakie kolumny brałeś pod uwagę zanim zadeklarowałeś kupno Utopi?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

W sumie z dużych przetworników to podobały mi się TAD 2401 i TAD 2402.

 

A mnie nie :)

 

Slaj, a jakie kolumny brałeś pod uwagę zanim zadeklarowałeś kupno Utopi?

Na pewno nie SS-G9 ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Slaj, a jakie kolumny brałeś pod uwagę zanim zadeklarowałeś kupno Utopi?

 

Wilsony, MBL, Magico wtedy jeszcze bez aluminium, Dynaudio Evidence, Sonus Faber Stradivarii, Thiel 7.2, McIntosh XRT2K.

Później mając już Utopie dobierałem kolumny do drugiego systemu i też wysłuchałem dużo nowych modeli. Do dziś nie słyszałem nic lepszego niż Grande Utopie IIi EM i jeśli usłyszę to będę czynił starania by to coś mieć.

I jak oceniasz McIntosh XRT2K? I z jakimi końcówkami wtedy grało?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

To był największy salon McIntosha na świecie. Jest to w takiej stylowej jakby kamieniczce w San Francisco.

Byłem w szoku bo mieli wszystkie modele kloców Maka i grało to z topowym systemem Maka. Co tu dużo mówić, grało to bardzo dobrze, wielki dynamiczny dźwięk, trochę podobne do Utopii.

Też uważam, że najlepiej gra pełny Mac, bez udziwnień.

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Ale co ciekawe w sali obok stał drugi od góry model kolumn, też duże i drugi od góry system, więcej lamp w nim było i to zagrało słabo. Trzeci system był mocno lampowy i porażka dźwiękowa. No ale ten pierwszy faktycznie bardzo dobry.

I zapewne na malutkich kolumienkach podstawkowych też moźna mieć przyjemność z muzyki. Ale twierdzenie że to jest lepsze niż taka sama opcja ale z sekcją basową jest błędem.

a kto tak twierdzi???

Przecież chodzi o coś innego, to chyba jasne!

Po co zaogniać niełatwy temat i prowokować konflikty??

Ja lubię bas - ale kontrolowany, a to jak pewnie wiadomo wymusza sensowny dobór kolumn do gabarytów pomieszczenia.

 

więcej spokoju, Koledzy..

 

Dzwonił właśnie do mnie człowiek z branży audio ale profesjonalnej, przy czym mocno obyty też w High Endzie i akustyce. Co jakiś czas wchodzi na forum i ma ubaw czytając różne nasze wpisy. Śmiał się z tej naszej afery o sekcje basowe w kolumnach. Mówił, że chłopaki od głośniczków 13cm powinni założyć klub podsłuchiwaczy muzyki przez dziurkę od klucza... :-)...że przykładając ucho do takiej dziurki nigdy nie będą mieć pełnego obrazu wielkiej orkiestry, która siedzi z drugiej strony drzwi. I nawet patrząc przez tą dziurkę widać i tak tylko jednego muzykanta, a jest ich tam przecież wielu. Zauważył, że słuchać można na wszystkim i cieszyć się z wszystkiego, ale próba bronienia takiej koncepcji malutkich kolumienek bez basu jest śmieszna i nie do obrony. Można się pocieszać czy zakłamywać rzeczywistość oszukując samego siebie ale fakty są jakie są. System High Endowy powinien tak samo pokazać przeciskającą się w trawie dżdżownicę jak wielką burzę z gromami. I co ciekawe powiedział, że bzdurą jest idea, że mały pokój to małe kolumienki, bo duże też zagrają w małym pokoju tylko trzeba go trochę przygotować akustycznie. Nie ma nic bez poświęceń i do muzyki pokój musi być przygotowany. Mała kolumienka będzie dawać 40% zniekształceń, a duża 4%. Bas będzie się z dużej kotłował tylko, gdy pokój zupełnie nie jest na to przygotowany, ale to oznacza, że nie jest przygotowany do słuchania muzyki.

 

Wiem, że lubisz pisać, ale zamiast kolejnych postów, może zastanów się, dlaczego coś tam podkreśliłem w Twoim poście...

A ile razy w jakich warunkach, sali itp słyszałeś na żywo Orkiestrę Symfoniczną;-)

Ja tu czegoś nie rozumiem. Firma McIntosh ma zdaje się stale w Polsce swojego dystrybutora. To jaki sens gdzieś w świecie słuchać ich sprzętu? Przecież stamtąd go się nie kupi (nawet pomijam logistykę i związany z tym koszt, inne napięcie sieciowe, gwarancję sprzedawcy) chociażby dlatego, że przedstawicieli obowiązuje lojalność, żeby nie sprzedawać sprzętu ludziom z kraju, w którym działa oficjalny dystrybutor. To elementarne zasady uczciwości i respektowania wyłączności terytorialnej. Zwykłe zawracanie głowy w tamtejszym salonie. Nic mi do tego i nie oczekuję odpowiedzi, ale to przypadkowe spotkania ze sprzętem i do tego próba podrapania się za uchem nogą.

 

Mogę podać kontakt do osoby z nazwiska, która na bazie doświadczenia i z punktu widzenia konstruktora wyjaśni wszystkie zagadnienia basu: głośników, ustawienia, strojenia. Brakuje tu misiomora, ale nie o niego chodzi.

Wiem, że lubisz pisać, ale zamiast kolejnych postów, może zastanów się, dlaczego coś tam podkreśliłem w Twoim poście...

 

Napisałem co powiedział mi mój dobry znajomy. Nie ma obowiązku zgadzać się z jego opinią.

 

Ja tu czegoś nie rozumiem. Firma McIntosh ma zdaje się stale w Polsce swojego dystrybutora. To jaki sens gdzieś w świecie słuchać ich sprzętu? Przecież stamtąd go się nie kupi (nawet pomijam logistykę i związany z tym koszt, inne napięcie sieciowe, gwarancję sprzedawcy) chociażby dlatego, że przedstawicieli obowiązuje lojalność, żeby nie sprzedawać sprzętu ludziom z kraju, w którym działa oficjalny dystrybutor. To elementarne zasady uczciwości i respektowania wyłączności terytorialnej. Zwykłe zawracanie głowy w tamtejszym salonie. Nic mi do tego i nie oczekuję odpowiedzi, ale to przypadkowe spotkania ze sprzętem i do tego próba podrapania się za uchem nogą.

 

Cóż za błyskotliwy intelekt... :-) To jedź do dystrybutora i posłuchaj sobie XRT2K...chyba na zdjęciu... :-) A co do kupowania to mam rodzinę w USA. Mogę kupić tam dowolny sprzęt.

Ja tu czegoś nie rozumiem. Firma McIntosh ma zdaje się stale w Polsce swojego dystrybutora.

Ma i to od kilkunastu lat tego samego. W przeciwieństwie do niemal każdego polskiego dystrybutora HIFI Club nie ,,stracił" ani jednej marki ze swojego portfolio. Sprzedają w Polsce tyle Maków, że jakiś czas temu przeskoczyli francuskiego dystrybutora w wolumenie sprzedażowym.

 

To jedź do dystrybutora i posłuchaj sobie XRT2K...chyba na zdjęciu... :-)

 

Tu na razie jest ściernisko ale jak tu będzie San Francisco to posłuchasz sobie co tylko dusza zażyczy...

No tak, te kolumny mają 110 przetworników. Ciekaw jestem argumentów za potrzebą aż takiej liczby doposażenia. Amerykański rozmach.

 

Na pytanie czemu użyli 110 przetworników zapewne odpowiedzą, że...zrobili bo mogli...

Kiedyś na AS też grał pełny MAC, kolumny też z rozmachem i uważam, że był to dźwięk wystawy. To było trzy-cztery lata temu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.