Skocz do zawartości
IGNORED

Audio Show 2015


Gość damboo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Mnie się podobały, sporej części słuchaczy też. Ale spotkałem się z kilkoma, dość osobnionymi uwagami, że grało źle. Zdecydowana większość słuchających była jednak na tak. Na pewno pomogło im lekkie zestrojenie basu, co w Sobieskim idealnie się sprawdza.

Według mnie grało na tyle przekonująco, że pan prezenter niepotrzebnie zagadywał muzykę podkreślając jakie atuty ma prezentowany dźwięk. Każdy (prawie) je doskonale słyszał. Zaskakujący był obecny bas, dający realną podstawę dla muzyki. W mojej obecności kilka osób upewniało się pytając, czy na pewno gra w kolumnie tylko ten jeden widoczny głośnik. Niedowierzanie było powszechne. Mnie też się udzieliło (też zadałem to pytanie).

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Bas był faktycznie idealnie uchwycony, choć na codzień kolumny mają go relatywnie niewiele. Co dowodzi faktu, jak trudne są warunki akustyczne w Sobieskim. Czyli wniosek, lepiej mniej basu, ale wysokiej jakości;-) Czy czyta nas Mr Dave Wilson?? ;-)

Jak piszesz dobrze to masz mniejszy Fun na tym forum niż wówczas kiedy krytykujesz .Jak prawie wszystko ci się nie podoba to zaczynasz być " swój chłop " , szanowne tu audytorim pozycjonuje ciebie , twoje doświadczenie i osłuchanie w audio kilka półek wyżej. Tak mi się jakoś wymyśliło że powinno powstać kilka pokoi w których mogliby zaprezentować swoje nieskazitelne zestawy osoby którym na tegorocznym AVS prawie nic sie nie podobało . Ciekawe jakie byłyby oceny ?

 

 

ta i powinny być Quiz 1 z 10- zgadnij czyj sprzęt tak gra

No chyba że ktoś jest wyczynowym audiofilem z gatunku "10 minut krew z uszu".a nie melomanem chcącym słuchać przez dłuższy czas bez zmęczenia.

 

Tak, tak ... meloman to ma tak zestrojony dźwięk ,że pomimo ewidentnego braku rozdzielczości okazuje się ,że to wzór i wtedy meloman może usiąść i pocmokać z uznaniem.

To ,że talerze perkusji brzmią jak talerze na zmywaku w barze nie ma znaczenia - nie czepiajmy się o szczegóły w końcu to jest meloman więc nie może się mylić .

B&W i krew z uszu (?!) ... jestem pod wrażeniem ;)

Największe i bajeczne było to pierwsze, czyli Kabuki:

 

Stało i grało tam, gdzie uwagę najbardziej przyciągało stojące na jednej ze ścian to drugie:

 

źródło obrazków:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-46285-0-39264400-1447336133_thumb.png

post-46285-0-99651900-1447336216_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Różne są gusta. Ważne jest żeby potrafić obiektywnie ocenić/docenić klasę dźwięku systemu, który niekoniecznie wpisuje się w nasz archetyp dźwięku doskonałego. Na AS były rozmaite koncepcje dźwięku, często całkowicie przeciwstawne. A jednak w swojej estetyce znakomite.

Polubilem juz, ale jeszcze dodam , ze calkowicie sie zgadzam.

Wiele osob tu na forum nie rozumie , ze bywaja bardzo rozne sygnatury dzwiekowe a mimo to sprzet moze grac wybitnie.

Takiego sprzetu, ktory dla wszystkich bylby najlepszy nie ma i nie bedzie.

Wezykiem!

Konto w trakcie usuwania

misiomor

 

Wytłumaczysz mi jakim cudem B&W 800 posiada tweeter filtrowany akustycznie 4th order?

 

Pomimo tego,ja uważam,że tweeter tych kolumn powinien mieć filtr 3-go rzędu lub wyższy.

Pomijam w tym momencie sprawę dostrojenia reszty...

Te kolumny mają wielki potencjał ale krańce pasm mocno dominują.

Niby charakterystyki są w porządku ale pomimo tego góra wybita,a bas rozwlekły i dudniący.

 

Takiego sprzetu, ktory dla wszystkich bylby najlepszy nie ma i nie bedzie.

Wezykiem!

 

A po co? Takie bajki to za lewactwa były. Popularne wtedy w elitarnych kręgach były kolumny Bukake, wszyscy będący na pokazie podobno bardzo byli zadowoleni ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak, tak ... meloman to ma tak zestrojony dźwięk ,że pomimo ewidentnego braku rozdzielczości okazuje się ,że to wzór i wtedy meloman może usiąść i pocmokać z uznaniem.

To ,że talerze perkusji brzmią jak talerze na zmywaku w barze nie ma znaczenia - nie czepiajmy się o szczegóły w końcu to jest meloman więc nie może się mylić .

(...)

 

Aj! Aj! Przecie można tak zestroić system ( aczkolwiek wymaga to sporego wysiłku i trochę czasu dla porównań ) by była rozdzielczość, nasycenie barwą i holografia. Wtedy talerze nie cykają lub też nie są tylko "chmurą". Słychać przyczynę dźwięku, czyli uderzenie pałką i sposób rozchodzenia się dźwięku - w zależności od miejsca uderzenia w talerz. To chyba takie małe "abc"?

;-)

 

A po co? Takie bajki to za lewactwa były.(...)

 

Mam po raz któryś wrażenie, że jak Tobie coś nie pasuje i nie za bardzo potrafisz znaleźć "godną" odpowiedź, to jedziesz po "zlewaku". Stać Cię na więcej. ;-)

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Wytłumaczysz mi jakim cudem B&W 800 posiada tweeter filtrowany akustycznie 4th order?

Takim cudem że tweeter jest wysunięty do przodu, i to wyrabia przesunięcie fazy wymagane żeby mieć akustyczny 4-ty rząd połączenia tweeter - średniak, który można realizować na filtrach elektrycznych rzędu od 1-szego do 4-tego, zależnie od częstotliwości podziału, przesunięcia napędu tweetera do przodu względem średniaka, rezonansu tweetera, oraz w tym przypadku wysoko położonego baffle step tweetera, za sprawą jego "kroplowej" obudowy o małej średnicy frontu, co dokłada schodkowy highpass 6dB (akustyczny) dość wysoko.

 

Przykładowo wysoki (1.7kHz) rezonans tweetera w nowym koaksjalu Seasa C18EN001/M sprawia że podział 4-tego rzędu realizuje się w nim na drugim rzędzie elektrycznym filtru gwizdka, mimo cofnięcia napędu tweetera w okolice cewki stożka i dość niskiego podziału. Starsze koaksjale z rezonansem 1.2kHz (ale i niższą efektywnością tweetera) cięło się trzecim rzędem elektrycznym.

 

To jest zwrotnicowy elementarz...

 

PS. Informację o 4-tym rzędzie akustycznym podziału środek - góra diamentowych 800-tek B&W wziąłem z pomiarów Stereophile, a konkretnie to odpowiedzi impulsowej.

Słychać przyczynę dźwięku, czyli uderzenie pałką

 

Zapomniałem dodać, a czas edycji mi się skończył, że również powinno być słychać, iż pałka z "drzewna" jest wykonana. ;-)

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Mam po raz któryś wrażenie, że jak Tobie coś nie pasuje i nie za bardzo potrafisz znaleźć "godną" odpowiedź, to jedziesz po "zlewaku". Stać Cię na więcej. ;-)

 

Co do lewactwa to lało po mojej rodzinie 70 lat stąd odwzajemniona sympatia. Samo Audio Show to jednak ciężka harówa nic z przyjemnością nie mającą wspólnego chwilę wytchnienia można było uzyskać np. w pokoju chyba? 615 gdzie nic nie grało tylko była statyczna prezentacja modeli Accuphase ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Aj! Aj! Przecie można tak zestroić system ( aczkolwiek wymaga to sporego wysiłku i trochę czasu dla porównań ) by była rozdzielczość, nasycenie barwą i holografia.

Oczywiście ,że można.

Problem leży raczej w tym co taki tweeter potrafi a czego nie potrafi i tutaj żadne chęci nie pomogą ;)

Problem leży raczej w tym co taki tweeter potrafi a czego nie potrafi i tutaj żadne chęci nie pomogą ;)

 

Jak sam Waść pisałeś, cytuję z pamięci: "Jeden RCA może zmienić wszystko". Jak mawia Klasyk, i z tym się chyba Wszyscy zgodzimy: "Gra Cały System". Może jestem w mniejszości, ale wyciąganie tak autorytatywnych wniosków na podstawie odsłuchów na tegorocznym AS ( i nie tylko), jak czynią w tym wątku poniektórzy, nie ma większego sensu...

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Może jestem w mniejszości, ale wyciąganie tak autorytatywnych wniosków na podstawie odsłuchów na tegorocznym AS ( i nie tylko), jak czynią w tym wątku poniektórzy, nie ma większego sensu...

 

Słuchałem z Tobą tych dwóch kompletów kabli które na AS przepinałeś i nawet nie starałem się dyskutować, stwierdziłem tak samo wtedy jak Ty teraz ;)

 

A moja płyta się nie doczekała na włożenie do playera bo by była d4

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jak sam Waść pisałeś, cytuję z pamięci: "Jeden RCA może zmienić wszystko". Jak mawia Klasyk, i z tym się chyba Wszyscy zgodzimy: "Gra Cały System". Może jestem w mniejszości, ale wyciąganie tak autorytatywnych wniosków na podstawie odsłuchów na tegorocznym AS ( i nie tylko), jak czynią w tym wątku poniektórzy, nie ma większego sensu...

I tutaj pełna zgoda :)

Pisałem to już kilka razy.

Ale z drugiej strony po to jest takie szoł organizowane aby publiczność mogła zobaczyć i posłuchać urządzeń , z którymi na codzień nie ma styczności.

Inną sprawą jest wyciąganie kategorycznych stwierdzeń ,że coś gra lub nie gra ( tutaj kłania się przypowieść o jednym IC ) ;)

 

Natomiast inna sprawa dotyczy rozdzielczości lub jej braku ( czyli tzw. jazgotu albo mulenia ) i tutaj mam swoje zdanie na ten temat.

 

pozdr.

Słuchałem z Tobą tych dwóch kompletów kabli które na AS przepinałeś i nawet nie starałem się dyskutować, stwierdziłem tak samo wtedy jak Ty teraz ;)

 

No i właśnie o to chodzi. Dzień wcześniej, przy innym ustawieniu kolumn to było To. W dniu następnym. po zmianie ustawienia kolumn w pomieszczeniu, już nie za bardzo. Na AS dla ustawiających Systemy jest zbyt wiele zmiennych i zbyt mało czasu by opanować wszystkie...

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Niewielka część utworów, za pomocą których wystawcy prezentowali sprzęt:

 

Tin Pan Alley (aka Roughest Place in Town) by Stevie Ray Vaughan & Double Trouble

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Let's Dance by David Bowie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Le Carnaval des Animaux: Fossiles by Pascal Rogé, London Sinfonietta, Charles Dutoit

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zigeunerweisen, Op. 20 by London Symphony Orchestra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Missing you by Hans Theessink

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

My Blue Star by Friedemann

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Don't Cry, It's Only the Rhythm by Grace Jones

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A Case of You by Diana Krall

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Góða Tungl by Samaris

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

My Favorite Things by Youn Sun Nah

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

VTT by Victor Wooten

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Opéra by Emanuel Santarromana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Things You Said by Depeche Mode

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Minority by Bill Evans

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

We Were There by Marcus Miller

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I Miss Being High by Robert Lucas

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

You and Your Friend by Dire Straits

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Cost Of Freedom by Marla Glen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Losing Hand by Eric Clapton

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czas Jak Rzeka by Stanislaw Soyka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Alabama Song [Whisky Bar] by The Doors

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stay'n Alive by Philippe Saisse

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeep's Blues by Arne Domnérus

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

La Folia [Variation and Fugue #9] by Bucky Pizzarelli, John Pizzarelli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Reflejo de Luna by Alacran

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Four Seasons - Concerto for Violin and Strings in E, Op.8, No.1, R.269 "La Primavera": I. Allegro by Fabio Biondi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pandora's Box by Erik Mongrain

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Amandrai by Ali Farka Touré

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Blues for los Angeles by Bill Frisell

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Midnight Train To Georgia by Weatherly James Dexter

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Cotton Fields by Harry Belafonte

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Rose by Aoi Teshima

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Magnificat: IV. Et misericordia by Nidarosdomens Jentekor

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kothbiro by Ayub Ogada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stimela [The Dowry Song] by Hugh Masekela

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wonderful Tonight by Eric Clapton

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sailing by Rod Stewart

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Take Five by Dave Brubeck

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Train Song by Holly Cole

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I Have Nothing by Whitney Houston

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Gulan Du [Those Norwegians Remix] by Mari Boine

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bridges by Tracy Chapman

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Light My Fire by Patricia Barber

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Użytkownicy+

Oby czytał nas palton, bo powiedział, że jeśli komuś podobały się Bodnary w Sobieskim, to musi być głuchy.

Nic nie pisałem o Sobieskim. Stadion narodowy, sala 201...

No i właśnie o to chodzi. Dzień wcześniej, przy innym ustawieniu kolumn to było To. W dniu następnym. po zmianie ustawienia kolumn w pomieszczeniu, już nie za bardzo. Na AS dla ustawiających Systemy jest zbyt wiele zmiennych i zbyt mało czasu by opanować wszystkie...

 

No ale wybacz to nie robią amatorzy tylko profesjonaliści, przynajmniej jednak średni dźwięk powinien być standardem na całej wystawie!

 

Niewielka część utworów, za pomocą których wystawcy prezentowali sprzęt:

 

Tin Pan Alley (aka Roughest Place in Town) by Stevie Ray Vaughan & Double Trouble

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Let's Dance by David Bowie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Le Carnaval des Animaux: Fossiles by Pascal Rogé, London Sinfonietta, Charles Dutoit

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zigeunerweisen, Op. 20 by London Symphony Orchestra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Missing you by Hans Theessink

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

My Blue Star by Friedemann

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Don't Cry, It's Only the Rhythm by Grace Jones

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A Case of You by Diana Krall

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Góða Tungl by Samaris

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

My Favorite Things by Youn Sun Nah

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

VTT by Victor Wooten

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Opéra by Emanuel Santarromana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Things You Said by Depeche Mode

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Minority by Bill Evans

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

We Were There by Marcus Miller

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I Miss Being High by Robert Lucas

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

You and Your Friend by Dire Straits

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Cost Of Freedom by Marla Glen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Losing Hand by Eric Clapton

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czas Jak Rzeka by Stanislaw Soyka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Alabama Song [Whisky Bar] by The Doors

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stay'n Alive by Philippe Saisse

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeep's Blues by Arne Domnérus

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

La Folia [Variation and Fugue #9] by Bucky Pizzarelli, John Pizzarelli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Reflejo de Luna by Alacran

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Four Seasons - Concerto for Violin and Strings in E, Op.8, No.1, R.269 "La Primavera": I. Allegro by Fabio Biondi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pandora's Box by Erik Mongrain

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Amandrai by Ali Farka Touré

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Blues for los Angeles by Bill Frisell

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Midnight Train To Georgia by Weatherly James Dexter

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Cotton Fields by Harry Belafonte

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The Rose by Aoi Teshima

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Magnificat: IV. Et misericordia by Nidarosdomens Jentekor

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kothbiro by Ayub Ogada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stimela [The Dowry Song] by Hugh Masekela

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wonderful Tonight by Eric Clapton

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sailing by Rod Stewart

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Take Five by Dave Brubeck

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Train Song by Holly Cole

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I Have Nothing by Whitney Houston

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Gulan Du [Those Norwegians Remix] by Mari Boine

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bridges by Tracy Chapman

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Light My Fire by Patricia Barber

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kurde kupować tyle płyt CD dla jednego dobrego nagranego na niej utworu ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

(...) Natomiast inna sprawa dotyczy rozdzielczości lub jej braku ( czyli tzw. jazgotu albo mulenia ) i tutaj mam swoje zdanie na ten temat.pozdr.

 

I tu chyba rozbijamy się o nomenklaturę. Rozdzielczość nie może być większa niż 1. Nie ma nadmiernej rozdzielczości, ona nie powoduje jazgotu, bo nie może. Spowodować ją może nadmierna selektywność. Zbyt mała selektywność powoduje zmulenie, czyli pójście w nadmierną dominację niższych składowych. Zbyt duża selektywność - cięcie po uszach i cykanie talerzy. :) Natomiast zbyt mała rozdzielczość powoduje "ślizganie" się po dźwiękach, ubytki m.in. na fakturach, ale we wszystkich pasmach.

 

No ale wybacz to nie robią amatorzy tylko profesjonaliści, przynajmniej jednak średni dźwięk powinien być standardem na całej wystawie! (..)

 

No dobra. Tak zapytam troszkę przewrotnie:To gdzie grało lepiej niż u Ciebie w domu?

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

To ,że talerze perkusji brzmią jak talerze na zmywaku w barze nie ma znaczenia - nie czepiajmy się o szczegóły w końcu to jest meloman więc nie może się mylić .

Wszystko zależy od tego jaki kto ma wzorzec tych talerzy. Jeżeli ktoś jest bywalcem klubów jazzowych, gdzie gary są blisko słuchaczy, wtedy o realizm trudno, bo mało który tweeter jest w stanie wytworzyć odpowiednie natężenie dźwięku. Fizyka niestety, masa ruchoma rzędu 0.3g (w tym cewka napędowa) i powierzchnia promieniująca typu 7cm2 to trochę mało w porównaniu z talerzem. Zresztą pełny realizm jest niewskazany, bo po pewnym czasie trzeba będzie fasować audiofilski aparat słuchowy.

 

W orkiestrze symfonicznej talerze są dalej, do tego w dalszych rzędach mamy pokaźne tłumienie, więc i tweeterowi jest łatwiej.

I tu chyba rozbijamy się o nomenklaturę. Rozdzielczość nie może być większa niż 1. Nie ma nadmiernej rozdzielczości, ona nie powoduje jazgotu, bo nie może. Spowodować ją może nadmierna selektywność. Zbyt mała selektywność powoduje zmulenie, czyli pójście w nadmierną dominację niższych składowych.

 

Też o tym kiedyś w jakimś wątku pisałem i zgadzam się z Tobą ,że clou programu to uzyskanie zrównoważonego balansu tonalnego tzn. takiego dźwięku , który nie wypycha i nie eksponuje jakiegoś pasma ponad miarę.

Inną sprawą jest barwa bo jedni lubią sobie 5 łyżek do herbaty wsypać i twierdzić ,że tak im smakuje a inni herbaty wcale nie słodzą i też im smakuje.

Rzecz gustu i osobistych prefencji.

Niestety jakbyś nie kombinował jak materiał źródłowy ( nagranie ) jest skaszanione to żadne Twoje zabiegi ze spasowaniem systemu nie pomogą.

Dlatego nie dziwi mnie wcale fakt jaki koledzy poruszają w tym wątku ,że niektóre zestawy potrafiły zagrać a inne gubiły się lub wręcz grały fatalnie.

Za dużo zmiennych ;)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.