Skocz do zawartości
IGNORED

Goldmund na Audio Show


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

system grał bezprzewodowo, czyli jest to kolejny czynnik utrudniający uzyskanie dobrego dźwięku.

Bezprzewodowy przekaz sygnału to przyszłość...

No chyba że bezprzewodowa telefonia komórkowa i internet wifi...utrudniają kolegom tu piszącym życie?

Gdzie tego można posłuchać poza pielgrzymowaniem do Suisse ?

 

Oczywiście tam gdzie kryzys;-)

 

Maestros by Exclusive Audio

www.themaestros.eu

[email protected]

+30 2 10 82 36 225

+30 2 10 82 11 071

59B, Apostolopoulou Street

ATENY

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście tam gdzie kryzys;-)

 

 

Do Grecji na razie się nie wybieram.

We Włoszech i w Niemczech mają jakieś przedstawicielstwa ale na ich stronie nie otwierają mi się adresy.

Trzeba będzie chyba zadzwonić do fabryki i dopytać o szczegóły.

Nie wiem, a Rafaell nie odpisze, bo dostał w wątku bana:-)

 

Nikt nie ma w tym wątku bana.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Przepraszam Elberoth za zamieszanie, to kolega Palton dał mi przedostatni punkt za to że nie wiedziałem kto to ten Rafaell ale zapomniał mnie szybko o tym poinformować i sobie zawisłem tak w próżni :)

 

Odpowiedzi nie otrzymałem ale zapoznałem się dzielnie z ostrzeżeniem ;)

 

Szkoda ;)

 

Pierwszy raz Cię nie lubię ;P

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W przypadku systemu Goldmunda ceny są komos bo to co było na AS to ok milion złotych

 

Dawno nie pisałem, bo mnie zmęczyła proporcja jadu i negatywnych emocji do wpisów pozytywnych....

Jednakowoż z uwagi, ze byłem na AS i bardzo mi się podobało (zwłaszcza na Stadionie, bo do Sobieskiego od 2 lat nie zaglądam już programowo) to postanowiłem się odezwać, bo w pokoju Godmunda posiedziałem dłużej w niedzielę i to naprawdę był system który grał zjawiskowo - moim zdaniem jeden z lepszych na wystawie (zaznaczam, że bez Sobieskiego), obok Ktemy z Jadisem Grobel audio oraz Wilsonów Alexii.

 

Tak się składa, że tłoku już nie było to słuchając bardzo różnej muzyki porozmawiałem z przedstawicielem Goldmund.

Kolumny, które były na wystawie (te duże) kosztują 100 tys CHF, serce systemu rozsyłające bezprzewodowo sygnał cyfrowy do kolumn to 10 tys CHF.

Małe kolumienki kosztują chyba 6 czy 7 tys CHF.

Tak więc cały system to było ok. 440 tys zł, a nie milion.

Czyli system działa na zasadzie wlan ?

 

Tak, rozmowy wynikało ze jest to taki ich odpowiednik rodem z urządzeń studyjnych PRO konkurencyjny do np.Dante firmy Audinate.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

 

Tak więc cały system to było ok. 440 tys zł, a nie milion.

 

Zgadza się ten prezentowany cały systemale nie zrozumiałem czy złotych czy $ dla tego wolałem nie pisać. Skoro złotych to jak za takie granie i braku kłopotów z kablami do głośników a na dodatek z serwisem u siebie i indywidualną korekcją do pomieszczenia i pod gust klienta to jak na wysoki High End znośna cena.

 

Myślę że już same wzmacniacze Goldmunda Telos by niejednym kolumnom dobrze zrobiły a było by sporo taniej.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

B dobry dzwiek u Goldmunda, ceny niestety kosmos

 

Czy aby na pewno?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oczywiście żartuję :-) ..ale sami przyznajcie, "chinole" to debeściaki ;-)

Całość wygląda bardzo schludnie, szkoda jedynie, że to nadal tylko kiepska reprodukcja w porównaniu do oryginału.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak więc cały system to było ok. 440 tys zł, a nie milion.

 

Akurat cena ma tu małe znaczenie...

 

Klienci Goldmunda nie mają problemów z kasą...

 

Ciułacze zaś nie uzbierają nawet tych 440 tyś...

Z tego co mówił mi Rafaell ten system grał bezprzewodowo, czyli jest to kolejny czynnik utrudniający uzyskanie dobrego dźwięku.

dobry dżwięk moźna przez DSP oraz bezprzewodowo uzyskać. ale już taki, za który warto wydać 1,2mioZł bez szans! Każdy może mieć swoją własną opinie, ale jak dla mnie dźwięk Goldmund na AS na pewno nie należał do takiego który jest wart swojej kasy. Tak samo jak większość innych systemów na wystawie.
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

ale już taki, za który warto wydać 1,2mioZł bez szans! Każdy może mieć swoją własną opinie, ale jak dla mnie dźwięk Goldmund na AS na pewno nie należał do takiego który jest wart swojej kasy

 

Zgadzam się. Było przyzwoicie, ale bez rewelacji. Dużo tańszy system WA + ARC + DCS zagrał dużo lepiej.

Zgadzam się. Było przyzwoicie, ale bez rewelacji. Dużo tańszy system WA + ARC + DCS zagrał dużo lepiej.

 

Tańszy od czego ? Alexia 250kzł, Rossini 115kzł ... dalej już nawet nie liczę. Goldmund 440k za całość. Nie zapominaj również o tym, że WA miał lepsze pomieszczenie.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Każdy może mieć swoją własną opinie, ale jak dla mnie dźwięk Goldmund na AS na pewno nie należał do takiego który jest wart swojej kasy. Tak samo jak większość innych systemów na wystawie.

 

Moja opinia akurat pokrywa się z Twoją...

 

Zgadzam się. Było przyzwoicie, ale bez rewelacji. Dużo tańszy system....

 

Na pewno tańszy był system HIFI Clubu z Rockportami, VTL, Gramofonem VPI, który po prostu potrafił Zachęcić do zajęcia miejsca i posłuchania muzyki...

 

Ale to są i tak rozważania dość abstrakcyjne bo nawet na ten ,,tańszy" system stać garstkę polskich audiofilów...

 

Aby rozkręcić szersze zainteresowanie audio trzebaby promować świetnie brzmiące systemy w cenie do 50 tys PLN. To są jeszcze w miarę realistyczne pieniądze jakie jakiś prawnik, lekarz czy młody biznesmen mógłby wydać na ,,posłuchanie muzy".

 

Byłem w pokoju z ,,budżetowym" sprzętem Regi i słyszałem głosy ..laików" że u nich tak samo brzmi wieża Yamaha Pianocraft którą kupili za 3000 PLN. Kompletnie nie rozumieli za co płacić kilkanaście tysięcy u Regi...

<br />Aby rozkręcić szersze zainteresowanie audio trzebaby promować świetnie brzmiące systemy w cenie do 50 tys PLN. To są jeszcze w miarę realistyczne pieniądze jakie jakiś prawnik, lekarz czy młody biznesmen mógłby wydać na ,,posłuchanie muzy".<br />

 

well, i tutaj masz 100% racje...zgadzam sie

Wygląda na to, że osoba która projektuje te systemy Goldmunda, jest niezłym mózgiem:

 

Dr. Véronique Adam is specialized in the fields of electro-acoustic and digital filters. A key player in the continuous technology enhancement projects and research made by Goldmund, Veronique is responsible for the room modeling software used in our Home Theater systems, for speaker design, and the Proteus technology developments that include the Leonardo time distortion correction used both in stereo and multichannel systems.

 

Veronique has nearly twenty years of experience in the field of electro-acoustics, and was previously a research apprentice at Laboratory of Electromagnetics and Acoustics (LEMA) of the Swiss Federal Institute of Technology (EPFL) – Lausanne (CH). While at LEMA, Veronique studied acoustic filter design (infrasonic domain), electrodynamics loudspeaker models, loudspeaker analyses and syntheses (amplitude and phase) and near field, interaction between sources, loudspeaker arrays… She is currently collaborating with the EPFL, HEPIA, and a leading company in the professional audio field in a project on the Low Frequency Acoustic Equalization of Rooms Using Active Control Subwoofers.

 

A renowned expert in electro-acoustics, Veronique has addressed numerous panels around the world about the complex science of sound, and has published 10 international papers on this topic.

 

Veronique holds a Ph.D. in technical sciences from LEMA and a Master’s degree in micro technical engineering from the Swiss Federal Institute of Technology (EPFL).

 

A teraz najciekawsze: to jest kobieta !

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Może być, że ma sporą wiedzę, tylko wszystkie bajery tej technologii sprowadzają się do 3 literek....DSP! To wszysto o czym piszą robi procesor DSP. Reszta to aktywna kolumna z wbudowanymi wzmacniaczami i to nic nowego jako koncepcja. Czymś innym, nie stosowanym do tej pory jest sposób przesyłu danch do kolumny z procesora DSP. W tym przypadku cyfrowo lub cyfrowo-bezprzewodowo do DAC-ów wbudowanych w każdą skrzynkę kolumny. No i teraz pytanie czy to dobrze? Czy źle? Wiadomo jak wrażliwe są cyfrowe elementy DAC-ów. A tu mamy wszystko upchane "na kupie" razem ze wzmacniaczami i tuż obok wielkich magnesów driverów! Do tego jeszcze dochodzą duże wibracje z driverów. No więc ponawiam pytanie...czy to dobrze, czy źle? Dla mnie wygląda to na marketingowe udziwnienie, żeby być innym. To, że w tej klasie kolumn można je podłączyć bezprzewodowo nie ma znaczenia....no moźe dla kobiety i to wiele wyjaśnia skoro kobieta je zaprojektowała.

Bylem w/w pokoju i system naprawde ciekawy, szkoda tylko ze nie dane bylo mi tam zapuscic ciezszej muzy.

 

zato trinnova obadam

 

tak jak Sylwek pisze, mogli dac opcje podlaczenia kolumn np swiatlowodem (nie mylic z toslinkiem - mowie o takim rozwiazaniu jak w telekomunikacji)

TIdal Audio Contriva Diacera SE / Denafrips Terminator+ 12th / Denafrips arce / Monobloki Purifi 1et9040ba / Denafrips Athena / Velodyne Sc1250 +  Wilson Benesh Torus

Wygląda na to, że osoba która projektuje te systemy Goldmunda, jest niezłym mózgiem:

 

Dr. Véronique Adam is specialized in the fields of electro-acoustic and digital filters. A key player in the continuous technology enhancement projects and research made by Goldmund, Veronique is responsible for the room modeling software used in our Home Theater systems, for speaker design, and the Proteus technology developments that include the Leonardo time distortion correction used both in stereo and multichannel systems.

 

Veronique has nearly twenty years of experience in the field of electro-acoustics, and was previously a research apprentice at Laboratory of Electromagnetics and Acoustics (LEMA) of the Swiss Federal Institute of Technology (EPFL) – Lausanne (CH). While at LEMA, Veronique studied acoustic filter design (infrasonic domain), electrodynamics loudspeaker models, loudspeaker analyses and syntheses (amplitude and phase) and near field, interaction between sources, loudspeaker arrays… She is currently collaborating with the EPFL, HEPIA, and a leading company in the professional audio field in a project on the Low Frequency Acoustic Equalization of Rooms Using Active Control Subwoofers.

 

A renowned expert in electro-acoustics, Veronique has addressed numerous panels around the world about the complex science of sound, and has published 10 international papers on this topic.

 

Veronique holds a Ph.D. in technical sciences from LEMA and a Master’s degree in micro technical engineering from the Swiss Federal Institute of Technology (EPFL).

 

A teraz najciekawsze: to jest kobieta !

 

Kazdy kto zna troche francuski, wiedzial o tym od poczatku posta:), Veronique to imie zenskie.

Niestety, czego szczerze zaluje, potraktowaelm Goldmunda na wystawie po macoszemu, wiec nie mam swojego zdania.

Chcialbym tylko powiedziec, ze moje nowe kolumny od Avantgarda maja wbudowany dziesieciokanalowy DSP, ktory bedzie mozna podlaczyc do kompa i zewnetrzego mikrofonu i ustawic kolumny nie tylko na sluch, ale takze na podstawie pomiarow do konkretnych warunkow akustycznych swojego pokoju.

Pozwalam sobie wspomniec o tym tylko dlatego, ze AG podaza podobna droga co Goldmund , ich kolumny serii Zero rowniez maja wbudowany DAC i wzmacniacz no i kosztuja duzo mniej.

Kompetencje tej Pani robia wrazenie BTW.

 

Jestem od wczoraj we Francji, bardzo przezywamy z zona to co sie stalo w Paryzu.

Nie ma emotikonu, zeby wyrazic nasze uczucia, wiec nie dam zadnego.

Konto w trakcie usuwania

Może być, że ma sporą wiedzę, tylko wszystkie bajery tej technologii sprowadzają się do 3 literek....DSP! To wszysto o czym piszą robi procesor DSP. Reszta to aktywna kolumna z wbudowanymi wzmacniaczami i to nic nowego jako koncepcja. Czymś innym, nie stosowanym do tej pory jest sposób przesyłu danch do kolumny z procesora DSP. W tym przypadku cyfrowo lub cyfrowo-bezprzewodowo do DAC-ów wbudowanych w każdą skrzynkę kolumny. No i teraz pytanie czy to dobrze? Czy źle? Wiadomo jak wrażliwe są cyfrowe elementy DAC-ów. A tu mamy wszystko upchane "na kupie" razem ze wzmacniaczami i tuż obok wielkich magnesów driverów! Do tego jeszcze dochodzą duże wibracje z driverów. No więc ponawiam pytanie...czy to dobrze, czy źle? Dla mnie wygląda to na marketingowe udziwnienie, żeby być innym. To, że w tej klasie kolumn można je podłączyć bezprzewodowo nie ma znaczenia....no moźe dla kobiety i to wiele wyjaśnia skoro kobieta je zaprojektowała.

 

DSP to Digital Signal Processing i może być zaaplikowane na 100 sposobów. A więc taka korekcja korekcji nie równa.

 

Aktywna kolumna może mieć zwrotnicę analogową lub cyfrową (pomijając już nawet fakt, że może mieć wejście analogowe, co dodaje element konwersji A/C).

 

W przypadku zwrotnicy cyfrowej, za układem DSP, musisz mieć nie jeden wspólny, ale oddzielne przetworniki C/A dla każdego głośnika. Tak robi właśnie Goldmund. Daje to nieporównywalnie większe możliwości korekcji. Możesz m.in. zaprojektować nieskończenie strome filtry, co wpływa na zmniejszenia zniekształceń głośnika, bo każdy z nich może pracować w idealnym dla siebie zakresie - bez zbędnego obciążenia sygnałami znajdującymi się poniżej częstotliwości odcięcia oraz rezonansami własnymi powyżej punktu górnego odcięcia.

 

Puszczenie wszystkiego po WiFi to dla mnie tylko wisienka na tarcie (aczkolwiek podobno jest to olbrzymi selling point tych konstrukcji, ze względu na funkcję jaką pełni w naszych domach zona).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Należy pamiętać o ważnej kwestii. Korekcja procesorem DSP zawsze odbywa się w domenie cyfrowej. Czyli, żeby DSP mógł swoje zrobić to otrzymany sygnał musi mieć cyfrowy, a jeśli nie ma to analogowy sygnał zamienia na cyfrowy, koryguje, po czym ponownie zamienia na analogowy. Oznacza to, że działa też jak DAC i niestety tu wiele zależy od jakości owego DAC-a w procesorze DSP. Tylko w najlepszych procesorach DSP są DAC-i przyzwoitej jakości. I teraz jeśli kolumna ma wbudowany DSP na samą sekcję basową to jest OK. Bas będzie skorygowany choć będzie przechodził przez dodatkową konwersję AD -> DA. Natomiast jeśli w kolumnie jest korekcja na całe pasmo to można sobie podarować lampowe wzmacniacze SET czy smaczki lampowych DAC-ów. Nie będzie to miało sensu, ponieważ na końcu sygnału ponownie będzie wszystko przepuszczone przez kolejny, gorszej jakości DAC i kolejne konwersje A/D i znów D/A.

Może być, że ma sporą wiedzę, tylko wszystkie bajery tej technologii sprowadzają się do 3 literek....DSP! To wszysto o czym piszą robi procesor DSP. Reszta to aktywna kolumna z wbudowanymi wzmacniaczami i to nic nowego jako koncepcja. Czymś innym, nie stosowanym do tej pory jest sposób przesyłu danch do kolumny z procesora DSP. W tym przypadku cyfrowo lub cyfrowo-bezprzewodowo do DAC-ów wbudowanych w każdą skrzynkę kolumny. No i teraz pytanie czy to dobrze? Czy źle? Wiadomo jak wrażliwe są cyfrowe elementy DAC-ów. A tu mamy wszystko upchane "na kupie" razem ze wzmacniaczami i tuż obok wielkich magnesów driverów! Do tego jeszcze dochodzą duże wibracje z driverów. No więc ponawiam pytanie...czy to dobrze, czy źle? Dla mnie wygląda to na marketingowe udziwnienie, żeby być innym. To, że w tej klasie kolumn można je podłączyć bezprzewodowo nie ma znaczenia....no moźe dla kobiety i to wiele wyjaśnia skoro kobieta je zaprojektowała.

 

Sylwek już pisałem trzeba było przyjechać na AS i posłuchać a nie dywagować! Te kolumny aktywne Goldmunda które tam na AS grały są już w wadze Twoich. Najistotniejsze bo źródło dźwięku nie było już w kolumnach. Poza tym jeśli masz takie obiekcje co do drgań to też masz w swoich kolumnach cewki i kondensatory które na takowe drgania !!!! i pola magnetyczne są narażone. Utopie z tego co się orientuję nie mają na magnesach osłon EM tak że jakaś interakcja też jest a jednak producent Twoich kolumn to zbagatelizował mimo że to High End. Może nie demonizuj :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.