Jump to content
AstraF

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!

Recommended Posts

Wg mnie ciut maławe ;-)

Poza tym o ile wiem, to wokół 1541 i SAA masz większe napięcia?!

Jest co prawda +-5 lub 6 V, ale reszta to raczej +-15V

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mnie ciekawi fakt, czy porównywalne są jakościowo

Wima MKP10 z dawniej robionymi polskimi MIFLEX-ami seri KMP (takie czewone kostki )

czy też ten mflex to śmieć zupełny

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, zgadza sie, +-5V oraz 15V

wczoraj wlutowalem panasonic fc 47u/50V oraz rubycony 180u/50V

okazało sie, zgodnie z tym co pisał Piotrek608, że przysiadla mi gora, jakaś taka zamulona się zrobila, nie wiem

może jeszcze popracowac muszą, jak myslicie (rubycony zdecydowanie muszą popracowac i do długo)

 

dlatego też pomyślalem o osconach, tylko pytanie jaka seria?

na allegro rusha ma oscon sa, kiedyś widziałem oscon for audio (czyli mniemam ze sg) ale nie wiem czy warto je kupować, biorąc po uwagę fakt, ze mam rubycony (ostatnio wszyscy je chwalą -> kilka postow wyżej)

doradzcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

magazynier>

Jeżeli wczoraj je wlutowałeś, to czeka Cię co najmniej jeszcze 2 dni "słuchania na okrągło zegara" zanim się wygrzeją ;-)

Daj im troszkę czasu!

Nie ma nic lepszego w cyfrówce od OSCONów, no chyba, że BlackGate'y! Tylko ta ich cena :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

>mi$kin, 25 Maj 2005, 15:42

>Nie ma nic lepszego w cyfrówce od OSCONów, no chyba, że BlackGate'y! Tylko ta ich cena :-(

 

Fakt drogie, ale raczej warte swojej ceny... wymieniłem kilka dni temu w NOS-DACu Petera 2szt. Rubyconów ZL 180uF (były tymczasowo na zasilaniu) na BG-N 100uF/16V i myślałem że nie będzie większej różnicy, ale byłem w ciężkim szoku ile detali z tła wylazło... i scena i lokalizacja instrumentów się poprawiła...

BG-N rulz !! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanko o oscony. Jak jest z wartościami, Piotrek pisał, zeby nie przecholować z pojemnością.

Znalazłem na allegro Oscony SA 220uF/10V. Nie będą za duże pojemności do cyfrówki na 5V?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie.

O ile dobrze rozumiem - przykładowe kondensatory na wyjściu CD, to są te włączone w tor równolegle przed wyjściami odtwarzacza? Skąd wiadomo, jakie na jakie pojemności można zmieniać. Zawsze po wymianie kondensatory zamontowane są lepsze ale o mniejszej pojemności. Czym się kierujecie?

Nie jestem elektronikiem z wykształcenia więc proszę o wyrozumiałość:)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

AstraF >>

 

Wspominałeś,że Nippon Chemicon SXE wiele u Ciebie w CD poprawiły. Gdzie je lutowałeś? W zasilaniu cyfrówki czy analogu? Mam 2szt. 5600uF 16V SXE i zastanawiam się co z nimi zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nippony SXE swietnie pasuja do sekcjii cyfrowej i zasilania serwo audio albo lekko wyostrzaja albo lekko zmulaja zaleznie od cdeka w który sie wstawi.Ale w serwo i cyfrze maja mniejszy wpływa a sa przez note techniczna producenta do tego predysponowane.


Słuchaj cicho..usłyszysz dużo więcej!! Jest wielu producentów kolumn...Phonar jest tylko jeden.

Nasze uszy są niegodne aby słuchać boskiego dźwięku wysokich Japońskich klocków!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

>Dodo

 

polskie miflexy sa bardzo dobre a w obecnych czasch gdy zasypuje nas badziewie nie wiadomo jakiego pochodzenia to nwet Hi-Endowe.

w swoim czasie kupiłem około 50 sztuk z zapasów magazynowych miflexa 10uF/100V i musze przyznac ze mimo tolerancjii "K" czyli 10 % i tak miedzy soba sie rozniły z zasady zaledwie o 1-2% mierzone w temperaturze 21,4stC wbrew pozorom podgrzane do plus 50 stC maja malenką roznicę in plus zwieksza sie pojemnosc o około 50nF ...

Z doswiadczenia musze pochwalic wyroby polskiego miflexa tak te koloru czerwonego jak i tansze zielone zalewane błyszczacym epoksydem lub matowym epoksydem..swego nie znamy cudze chwalimy.

Zreszto z tego co wiem kondy miflexa sa exportowane nawet do USA sa tam chwalone za fantastyczną wytrzymałosc na udary i stosowane do układów przeciw zakłóceniowych


Słuchaj cicho..usłyszysz dużo więcej!! Jest wielu producentów kolumn...Phonar jest tylko jeden.

Nasze uszy są niegodne aby słuchać boskiego dźwięku wysokich Japońskich klocków!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

=> Piotrek608

tak też mam trochę tych czerwonych mifleksów KMP 400V , i zastanawiam się czy można ich użyć jako bocznikujące i odsprzęgające w zasilaniu

Wszyskie maj datę produkcji 81-89 r.( a to nie był najlepszy okres jeśli chodzi o jakość naszych wyrobów ) więc trochę już stare ale jeszcze jare

czy lepiej jednak kupić Wimę FKP czy MKP bądź dawnego Philipsa -

podobno technika idzie na przód

Na razie dobrze sprawowały mi się w zwrotnicach ( tyle że musiałem czasami i 10 równolegle połączyć )

dla porównania mam Miflexa KMP 2,2 uF/400V i Mundorfa Supreme - Objętościowo wyglądają tak samo tj. 3-4 razy większe od SCR MKP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>jagusz

Dzięki. Ale nadal czegoś nie rozumiem:( Koleś obliczył dla przykładu i wyszła mu pojemność 636nF, a dalej podaje, że w takim wypadku 3-4uF w CD powinno wystarczyć.

???

Znowu jakaś rozbieżność... Bo przecież 636nF od 3-4uF różni się diametralnie.

Przepraszam za pytania może nie bardzo na temat wątku ale bardzo mnie to nutruje.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

holik,

pojemność 636nF wyliczono dla „cutoff frequency” 5 Hz, większa pojemność (3-4 uF) da niższą „cutoff” częstotliwość (ok. 1 Hz) przy tym samym R – więc chyba wszystko ok.

 

Ps.

Jak ładnie przetłumaczyć „cutoff frequency” (graniczna częstotliwość ?) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może częstotliwość odcięcia?

Swoją drogą określenie Fs nie jest wystarczające bez doprecyzowania, czy chodzi o 3dB spadek amplitudy dla tego filtra. Jego stromość jest mała, więc lepiej dać większą pojemność i mieć pewność, że w zakresie pasma przenoszenia (przez nas założonego) amplituda sygnału będzie już w miarę stała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>holik

>Ale nadal czegoś nie rozumiem:( Koleś obliczył dla przykładu i wyszła mu pojemność 636nF, a

dalej podaje, że w takim wypadku 3-4uF w CD powinno wystarczyć.???

Znowu jakaś rozbieżność... Bo przecież 636nF od 3-4uF różni się diametralnie.<

 

Dlatego zwracałem uwagę na wpis Tubeheada;

>If you want no influence from Fc on frequency response, Fc should be around 1/10 of the lowest frequency you want to reproduce .

So if you want 30Hz with no roll-off go for 3Hz as Fc etc.<

Czyli to co napisał wyżej Rekin.

Jednak biorąc pod uwagę że cena rośnie z pojemnością, wolę lepszy kondensator o mniejszej pojemności od ...

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, sorki, potrzebuję kondensatory 10pF do pętli sprzężenia we wzmaku, jeżeli jakaś dobra dusza to przeczyta i odsprzeda będę wdzięczny. Kontakt na priva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanownych Forumowiczów,

W tej ogólnej dyskusji o kondensatorach może uda mi się przemycić taką kwestię - otóż:

wpadły mi w ręce takie kondensatory: Sprague Powerlytic (amerykańskie elektrolity, ok. 6 lat już mają, 590uF, 200V). Są mi potrzebne dlatego, że robię wzmacniacz (lampowy, słuchawkowy, w dodatku pierwszy w życiu). Szukałem o nich info, ale praktycznie nic nie ma. Chcę je zastosować na wyjściu, do oddzielenia składowej stałej od zmiennej (czyli z nich ma lecieć sygnał na słuchawki). No więc - co o nich myślicie? Ktoś kiedyś je stosował? Nadają się takie do toru audio, czy może raczej są to kondensatory do pralek automatycznych? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zółte elekrolity Frako w starym wzmacniaczu Brauna ( tego od golarek elektrycznych) .

Czy ktos ma wyrobioną opinię o nich ?

Sprzęt ma spokojnie dwadziescia lat , inne wynalazki wyrzucił bym a tu aż zadrżała mi ręka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm

 

Przeczytalem caly watek i zglupialem ze tak powiem. Moze mi ktos doradzi. Mam Protona Am-200 i chcialbym wymienic kondki filtrujace. Siedza tam 4 x 3300uF 35v firmy Vent ?! Do tego z boku kolo nich siedzi Nicon 2200 uF 6.3V.

 

No i na co ja moglbym je wymienic?! Na cos nie za bardzo drogiego, a w miare uniwersalnego z tym ze najwazniejsze jest dla mnie to zeby bas byl bardzo dobrze kotrolowany, teraz troche sie rozlazi i mysle ze to wina starych kondkow moze byc.

 

Prosze sie nie smiac;) nie znam sie na elektronice za dobrze:P wiec moglem palnosc gdzies gafe:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.