Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie słychać, bo jest możliwe dobranie sprzętu o takich parametrach, że na połączeniach kablowych powstawać będą słyszalne zniekształcenia sygnału. A w praktyce nie słychać, bo sprzęt z pułki innej niż audio-voodoo ma parametry tak dobrane, że niezależnie od zastosowanego kabla sygnał przesyłany jest bez słyszalnych zniekształceń. Fenomen transparentnego sprzętu audio był tutaj wielokrotnie omawiany.

 

Słuchać muzyki można tylko praktycznie i kabli przy okazji. Tu widać właśnie przykład źle pojętej teorii, że coś wymyślono, że powinno działać, a w praktyce nie zadziałało. Wpływy kabli na brzmienie jest obserwowany i dopiero potem można o tym gadać-teoretyzować, nawet zaprzeczać. Niektórzy nie słyszą kabli - mówią "nie słyszymy wpływu kabli" - jaka będzie tu właściwa teoria, skoro nic nie zaobserwowaną?

Gość dakar

(Konto usunięte)

A teraz pytanie :

 

czy na takim zestawieniu źródło + wzmacniacz słychać zmiany interkonektów :

 

Wzmacniacz Pass First Watt M2

http://www.firstwatt.com/pdf/prod_m2_man.pdf

 

oraz CD Marantz CD52 MK2

 

http://www.raylectronics.nl/manuals/CD32_42_52_doc.pdf

 

w załączniku wyjście toru analogowego owego CD.

 

 

Panowie przeanalizujcie schematy i na tej podstawie dajcie mi odpowiedz.

post-67473-0-40533200-1509267250_thumb.jpg

post-67473-0-03165700-1509267429_thumb.png

Jedno co widzę, że poglądy są jeszcze bardziej spolaryzowane a wypowiedzi ostre.

Trwa odwieczna walka dobra ze złem ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

... i każdy jest dobry :) :)

Nie może być inaczej ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Jeżeli mój lampowy wzmacniacz spełnia normę hi-fi , w bezpośrednich porównaniach z urządzeniami tranzystorowymi w moim i nie tylko odczuciu grał sporo lepiej więc chyba coś jest na rzeczy.

Nie chcę nikogo przekonywać na siłę do lamp ale słuchając dobrze zbudowanego wzmacniacza lampowego w konfiguracji ze swoim tranzystorowym można się bardzo mocno zdziwić :)

Oczywiście. Zamieniłbym tylko "lepiej" na "inaczej" i wszystko się zgadza.

Już pytałem w tym wątku zwolenników takich teorii, żeby pokazali jakąkolwiek reżyserkę ze wzmacniaczem lampowym zasilającym główny odsłuch.

 

Pod warunkiem że będziemy też symulować parametry techniczne wyjścia wzmacniacza lampowego, ale to nic trudnego.

 

Symulowane jest wszystko, czyste brzmienie, przester, wszystko. A gitara ma impedancję wyjściową od 10 do 100k, łatwo nie jest ;)

 

Panowie przeanalizujcie schematy i na tej podstawie dajcie mi odpowiedz.

 

Mimo niepotrzebnie zwiększanej impedancji wyjściowej cd nie powinno być słychać różnic, jeżeli kable są sensowne. Piszesz, że masz sprzęt pomiarowy, zmierz, czym się różnią sygnały na wejściu wzmacniacza przy różnych kablach, jeżeli słychać różnice, to sygnał musi być inny. Chyba, że dwa identyczne sygnały mają różne brzmienie, to ten... ;)

 

Kolego, nie przegadasz :)

 

Pokaż wtyczkę symulującą lampowy wzmacniacz hifi albo przestań pisać bzdury.

nagrywamy.com

Gość dakar

(Konto usunięte)

Oczywiście. Zamieniłbym tylko "lepiej" na "inaczej" i wszystko się zgadza.

Już pytałem w tym wątku zwolenników takich teorii, żeby pokazali jakąkolwiek reżyserkę ze wzmacniaczem lampowym zasilającym główny odsłuch.

 

Czemu tak mówisz. Jeżeli wszyscy słuchający stwierdzą że jest dla nich lepiej to znaczy , że jest bo najważniejsze w muzyce jest własne odczucie :) Zresztą jeżeli inaczej wychodzi lepiej to czemu nie :)

 

Proszę przeanalizuj post 36219 z tej strony .

 

Co do reżyserki - nie sądzę aby ktoś wykorzystywał obecnie lampy ale to tylko przypuszczenia.

Co do reżyserki - nie sądzę aby ktoś wykorzystywał obecnie lampy ale to tylko przypuszczenia.

 

No właśnie, dlaczego nie wykorzystują lepszych wzmacniaczy?

nagrywamy.com

Gość dakar

(Konto usunięte)

No właśnie, dlaczego nie wykorzystują lepszych wzmacniaczy?

 

Może ze względów technicznych - ich parametry bardziej zmieniają się w czasie a nikt nie będzie tego kontrolował, w małym pomieszczeniu lampy powodują podwyższenie temperatury a przy takiej pracy może to być uciążliwe są bardziej awaryjne od tranzystorów. To są podstawowe wady , które przy pracy zarobkowej mogą być bardzo uciążliwe.

 

Z drugiej strony czasami stosuje się lampy przy nagraniach czy to w efektach , piecach , a może jeszcze gdzieś. Po co stosować przestarzałą technologię jak obecne tranzystory mają wybitnie dobre parametry.

 

Lampy zostawmy użytkownikom domowym , i tak już mało NOSów zostało na rynku :) :)

Żartujesz? Zawsze będzie można napisać, że podglądali, ktoś podpowiadał, test był przeprowadzony nieprawidłowo technicznie,

albo sprzęt był źle skonstruowany.

Wiesz jaka burza rozpętała się po audiofilskiej klapie w "Wielkopolskim teście ABX" ? Jakie piękne teorie tej klapy były podpinane ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Może ze względów technicznych - ich parametry bardziej zmieniają się w czasie a nikt nie będzie tego kontrolował, w małym pomieszczeniu lampy powodują podwyższenie temperatury a przy takiej pracy może to być uciążliwe są bardziej awaryjne od tranzystorów. To są podstawowe wady , które przy pracy zarobkowej mogą być bardzo uciążliwe.

 

Z drugiej strony czasami stosuje się lampy przy nagraniach czy to w efektach , piecach , a może jeszcze gdzieś. Po co stosować przestarzałą technologię jak obecne tranzystory mają wybitnie dobre parametry.

 

No właśnie, lampy są we wzmacniaczach gitarowych, kompresorach, korektorach, przedwzmacniaczach, tam jakoś nie przeszkadza niestabilność, temperatura i awaryjność. A końcówki nie, a przecież brzmią, jak twierdzisz, lepiej?

nagrywamy.com

Gość dakar

(Konto usunięte)

No właśnie, lampy są we wzmacniaczach gitarowych, kompresorach, korektorach, przedwzmacniaczach, tam jakoś nie przeszkadza niestabilność, temperatura i awaryjność. A końcówki nie, a przecież brzmią, jak twierdzisz, lepiej?

 

Końcówki w porównaniu do pre są mniej stabilne bardziej się grzeją , mają stosunkowo małą moc w porównaniu do estradowych tranzystorów.

 

Przemak ja o jednym Ty od drugim. Dom to nie studio i od wielu lat to się nie zmieniło. Realizator też w wielu przepadkach nie jest "bogiem" i często zdarzają się realizacje tak skopane że nie da się tego słuchać. Czemu ? Przecież dysponuje świetnymi tranzystorami, miernikami wysterowania, konsoletom . Brakuje tylko jednego , wyczucia ?

 

Czasami to wyczucie to właśnie różnica po między jednym wzmacniaczem a drugim. I to jest właśnie piękne , że mamy możliwość wyboru.

Końcówki w porównaniu do pre są mniej stabilne bardziej się grzeją , mają stosunkowo małą moc w porównaniu do estradowych tranzystorów.

 

Przemak ja o jednym Ty od drugim. Dom to nie studio i od wielu lat to się nie zmieniło. Realizator też w wielu przepadkach nie jest "bogiem" i często zdarzają się realizacje tak skopane że nie da się tego słuchać. Czemu ? Przecież dysponuje świetnymi tranzystorami, miernikami wysterowania, konsoletom . Brakuje tylko jednego , wyczucia ?

 

Czasami to wyczucie to właśnie różnica po między jednym wzmacniaczem a drugim. I to jest właśnie piękne , że mamy możliwość wyboru.

 

O tym samym ciągle, o brzmieniu. Odpowiedź na pytanie jest oczywista, tylko tradycyjnie nie może zwolennikom lepszości lampowego brzmienia wzmacniaczy hifi przejść przez klawiaturę. Zaproponowałem sformułowanie "inaczej", nie zgodziłeś się, to masz, co chciałeś - nikt w studiu dobrowolnie nie używa lepszego sprzętu, tylko gorszy? NIKT? ;)

nagrywamy.com

. Wpływy kabli na brzmienie jest obserwowany

Warunkiem obiektywności takiej obserwacji jest jej poprawne techniczne wykonanie a z tym w świecie audiofilskim jest bardzo kiepsko.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość dakar

(Konto usunięte)

O tym samym ciągle, o brzmieniu. Odpowiedź na pytanie jest oczywista, tylko tradycyjnie nie może zwolennikom lepszości lampowego brzmienia wzmacniaczy hifi przejść przez klawiaturę. Zaproponowałem sformułowanie "inaczej", nie zgodziłeś się, to masz, co chciałeś - nikt w studiu dobrowolnie nie używa lepszego sprzętu, tylko gorszy? NIKT? ;)

 

Czy prócz paczek gitarowych słuchałeś jakiegoś sensownego wzmacniacza lampowego ? Jak tak to jakiego i w jakiej konfiguracji .

 

I proszę odpowiedz mi na post 36219 z tej strony.

 

O tym samym ciągle, o brzmieniu.

 

Bo tylko wciągające brzmienie mnie interesuje. A czy Ty słuchasz tylko parametrów ? :)

Czy prócz paczek gitarowych słuchałeś jakiegoś sensownego wzmacniacza lampowego ? Jak tak to jakiego i w jakiej konfiguracji .

 

I proszę odpowiedz mi na post 36219 z tej strony.

 

Na post odpowiedziałem.

Nie ma znaczenia, czy słuchałem sensownego wzmacniacza lampowego, nie zmieniaj tematu, pytanie jest proste i nie dotyczy moich preferencji - dlaczego w pro mimo często absurdalnych kosztów sprzętu nie stosuje się "lepszych" końcówek lampowych tylko "gorsze" tranzystorowe?

nagrywamy.com

Gość dakar

(Konto usunięte)

Na post odpowiedziałem.

 

Przepraszam nie widziałem odpowiedzi .

 

Widzisz jaka ta Twoja wiedza jest zawodna. W tym zestawieniu przy zmianie interkonektów różnicuje się również dzwięk . Potwierdziłem to w ślepym teście. Mogę to zrobić po raz N-ty , chcesz przystąpić do testu ?

 

Naprawdę muszę mierzyć jak słyszę różnicę w ślepym teście :) :) ? No proszę Ciebie.

 

 

Nie ma znaczenia, czy słuchałem sensownego wzmacniacza lampowego, nie zmieniaj tematu, pytanie jest proste i nie dotyczy moich preferencji - dlaczego w pro mimo często absurdalnych kosztów sprzętu nie stosuje się "lepszych" końcówek lampowych tylko "gorsze" tranzystorowe?

 

Ma znaczenie , lepiej być praktykiem a nie teoretykiem co już udowodniłem Ci powyżej. I dalej , nie wykonuj odnośników do świata estrady i realizatorskiego. To forum domowego hi-fi i hi-end :)

 

Będziesz na tegorocznym AVS ?

Edytowane przez dakar

Naprawdę muszę mierzyć jak słyszę różnicę w ślepym teście

Nie musisz mierzyć, ale ciekawość to pierwszy stopień do wiedzy. Nie chcesz wiedzieć dlaczego słyszałeś ? Korona z głowy Tobie nie spadnie jak się dowiesz. Przynajmniej później nie będziesz musiał tak intensywnie eksperymentować (przerzucać klocków) bo będziesz potrafił wiele wyników przewidzieć bez słuchania.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość dakar

(Konto usunięte)

Nie musisz mierzyć, ale ciekawość to pierwszy stopień do wiedzy. Nie chcesz wiedzieć dlaczego słyszałeś ? Korona z głowy Tobie nie spadnie jak się dowiesz. Przynajmniej później nie będziesz musiał tak intensywnie eksperymentować (przerzucać klocków) bo będziesz potrafił wiele wyników przewidzieć bez słuchania.

 

Wykonałem pomiar przed odsłuchem . Oczywiście parametry RLC są różne. A mówimy tylko o przewodach miedzianych.

 

Jednak głoszona tu teoria , że przy odpowiednim wejściu /wyjsciu niesymetrycznym nie wpływają na dziwek to również parametry są bez znaczenia :)

W tym zestawieniu przy zmianie interkonektów różnicuje się również dzwięk . Potwierdziłem to w ślepym teście.

Nikt tu nie przeczy, ze przy zle dobranych parametrach wejsc/wyjsc na polaczeniach kablowym moga powstawac slyszalne znieksztalcenia. Bedac swiadomym mozna znieksztalcen uniknac, bedac nieswiadomym mozna sposrod znieksztalcen wybrac te najfajniej brzmiace.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Ma znaczenie , lepiej być praktykiem a nie teoretykiem co już udowodniłem Ci powyżej. I dalej , nie wykonuj odnośników do świata estrady i realizatorskiego. To forum domowego hi-fi i hi-end :)

 

 

Oczywiście, forum domowe. Odpowiedź na moje pytanie, oczywista i krępująca, nie pasuje tutaj, więc wytrych jest. Oczywiście, w domu stosuje się lepszy sprzęt, a w studiu gorszy, dlatego nagrania są słabe. Jasne.

 

Naprawdę muszę mierzyć jak słyszę różnicę w ślepym teście :) :) ? No proszę Ciebie

 

Mnie to bardzo interesuje. Właśnie to, jakie parametry za to odpowiadają. Ciebie jako konstruktora nie, nie rozumiem, ale nie wszystko muszę rozumieć ;)

 

Będziesz na tegorocznym AVS ?

 

Oczywiście, że nie, w ogóle mnie to nie interesuje.

nagrywamy.com

Gość dakar

(Konto usunięte)

Oczywiście, forum domowe. Odpowiedź na moje pytanie, oczywista i krępująca, nie pasuje tutaj, więc wytrych jest. Oczywiście, w domu stosuje się lepszy sprzęt, a w studiu gorszy, dlatego nagrania są słabe. Jasne.

 

Widzisz i tego nie jesteś w stanie zrozumieć. Parametry to nie wszystko, liczą się własne doznania.

 

Mnie to bardzo interesuje.

 

Zapraszam na test .

 

Będziesz w Warszawie na AVS ?

Wykonałem pomiar przed odsłuchem . Oczywiście parametry RLC są różne. A mówimy tylko o przewodach miedzianych.

Mierzyłeś jaka strata w paśmie akustycznym nastąpiła na długości kabla wpiętego do urządzeń które łączył ?

Jednak głoszona tu teoria , że przy odpowiednim wejściu /wyjsciu niesymetrycznym nie wpływają na dziwek to również parametry są bez znaczenia

To prawda, wyliczenia jak wpływają na sygnał parametry kabla przy założonych parametrach wyjściowych i wejściowych już były prezentowane i to nie raz.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość dakar

(Konto usunięte)

Nikt tu nie przeczy, ze przy zle dobranych parametrach wejsc/wyjsc na polaczeniach kablowym moga powstawac slyszalne znieksztalcenia. Bedac swiadomym mozna znieksztalcen uniknac, bedac nieswiadomym mozna sposrod znieksztalcen wybrac te najfajniej brzmiace.

 

Przecież w poście 36219 zostały podane schematy i parametry. Są "podobno" dobre . Więc o co tobie chodzi ?

 

Mam podać kolejną konfigurację ze schematami i specyfikacjami do wglądu ? Ile można się tak bawić. Zamiast teoretyzować zróbcie test.

Parametry to nie wszystko, liczą się własne doznania

Doznania mogą podlegać zakłóceniom z bardzo różnych powodów już w tym wątku przedstawianych. Zabezpieczyłeś swój test przed takimi "zakłóceniami" ?

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość dakar

(Konto usunięte)

Mierzyłeś jaka strata w paśmie akustycznym nastąpiła na długości kabla wpiętego do urządzeń które łączył ?

 

Nie mierzyłem . Mógłbym to zrobić ale powiedz mi co to da ? I tak znajdą się tacy co będą kwestionować słuszność wyników.

 

Obecnie nie będę robił żadnych pomiarów bo jak wiesz na tapecie jest budowa kolumn. Może ktoś inny się zdecyduje ?

 

Pozdrawiam

Widzisz i tego nie jesteś w stanie zrozumieć. Parametry to nie wszystko, liczą się własne doznania.

 

Nie, to ty nie jesteś w stanie zrozumieć pytania ;)

Pytanie jest takie - jeżeli wzmacniacz lampowy jest lepszy, to dlaczego nie stosuje się go podczas realizacji nagrań? Odpowiedź, że jest inny i bardziej się podoba, ubarwia. polepsza itp jest OK, i by wystarczyła. Jeżeli jednak za tym idzie stwierdzenie, że jest lepszy i wierniejszy, to znaczy, że studia na całym świecie są wyposażone przez debili, którzy nie wiedzą co dobre.

Jeżeli uznamy, że jest inny, to możemy dyskutować, co jest lepsze, dlaczego i dla kogo.

nagrywamy.com

Gość dakar

(Konto usunięte)

Doznania mogą podlegać zakłóceniom z bardzo różnych powodów już w tym wątku przedstawianych. Zabezpieczyłeś swój test przed takimi "zakłóceniami" ?

 

Nie wiem o jakie zakłócenia Ci chodzi ale filtrację grzebieniową oczywiście opanowałem.

 

Nie, to ty nie jesteś w stanie zrozumieć pytania ;)

Pytanie jest takie - jeżeli wzmacniacz lampowy jest lepszy, to dlaczego nie stosuje się go podczas realizacji nagrań?

 

Dostałeś na to pytanie odpowiedz. Czego jeszcze oczekujesz ?

Przecież w poście 36219 zostały podane schematy i parametry. Są "podobno" dobre . Więc o co tobie chodzi ?

 

Mam podać kolejną konfigurację ze schematami i specyfikacjami do wglądu ? Ile można się tak bawić. Zamiast teoretyzować zróbcie test.

 

Myślisz, że cokolwiek przekona sceptyków? Napiszesz się tutaj, podasz logiczne argumenty poparte wiarygodnymi wynikami testów...i co?

I nic...jak kulą w płot. Potem sobie stąd pójdziesz, a oni dalej będą klepać, że to, czy tamto nie ma wpływu na brzmienie, bo ich "nauka" im to mówi + wykresiki i pomiary, które można sobie...no wiesz gdzie wsadzić. ;-)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.