Skocz do zawartości
IGNORED

15 calowy driver basowy, możliwie najlepszy.


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Nawet gdybyś użył promu kosmicznego to nie zmieni sensu całego procesu. Dla mnie to totalna degradacja sygnału, zmasakrowanie go. Ale masz prawo robić co tylko chcesz.

Jakość Behringera to Himalaje jakości przy tym co robisz zamieniając analogowy sygnał z vinyla na cyfrowy DSD.

Owszem . Zależy co chcesz powiedzieć. Płyty CD audio też są "zmasakrowanym" formatem z punktu widzenia "analogowców" . Robię to tylko w przypadku jak pożyczam od kogoś analoga którego nie posiadam i nie chcę mi się go kupować. Tak to słucham winyli takie jakie są.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Możliwe, nie lubię siebie oceniać. Innych też w ten sposób nie lubię oceniać, ale swoje zdanie mam ;-).

Ci "biedni Holendrzy" wystawiają się na wystawie w Monachium.

Biedny to jesteś ty z wyciąganiem wniosków a nie Holendrzy . Kroisz obce posty które wykorzystuję żeby ci do łba nałożyć co to jest Behringer w formie cytatu.

Wydaje mi się że usiłujesz ze mną zadzierać swoim uporem maniaka nienawidzącego krytyki.

Tylko głupcy nie znoszą krytyki .

Tylko głupcy nie znoszą krytyki .

A może coś merytorycznie ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Aktywne podziały dają dużo możliwości i szybkie "przezbrojenie" ale chcąc zrobić to na dobrych komponetach to wydamy sporo kasy niż przy podziale pasywnym.

Ile ludzi posiada hi endowe zestawy aktywne a ile pasywnych.

Wiadomo jeśli budżet jest nie ograniczony to można się bawić i tyle.

Dla mnie aktywki grają zbyt cyfrowo w porównaniu do pasywnych zestawów.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

A może coś merytorycznie ?

Ten twój XLS czy jak go zwiesz jak i cała gama urządzeń tego typu przeznaczona do montażu w racku oraz odtwarzacze wszelkiej maści z wyjściem XLR mają jeśli to jest wyjście liniowe XLR 1 v na wyjściu oraz w przypadku wejść taką samą czułość "1V " . Spowodowane to jest tym że przy niższych napięciach i długich przewodach jest większa podatność na zakłócenia . Jeśli sterujesz swojego XLS czy jak go tam nazywasz z wyjścia czincz w odtwarzaczu to go właściwie nie wysterowywujesz . Poza tym firma Behringer w swoich manualach podaje dokładnie jakie urządzenia podłączyć . Podstawą zawsze w tych systemach jest konsola mikserska . A to jest już temat bardziej studyjny i obejmujący realizacje dźwięku .

 

Aktywne podziały dają dużo możliwości i szybkie "przezbrojenie" ale chcąc zrobić to na dobrych komponetach to wydamy sporo kasy niż przy podziale pasywnym.

Ile ludzi posiada hi endowe zestawy aktywne a ile pasywnych.

Wiadomo jeśli budżet jest nie ograniczony to można się bawić i tyle.

Dla mnie aktywki grają zbyt cyfrowo w porównaniu do pasywnych zestawów.

Bo większość tych procesorów pracuje z przetwornikiem 44 k hercowym . Wyżej to już ceny są mało ciekawe . Ale też nie należy kupować Behringera i innego badziewia żeby po trzech miesiącach albo po okresie gwarancyjnym wyzionął ducha.

wojego XLS czy jak go tam nazywasz z wyjścia czincz w odtwarzaczu to go właściwie nie wysterowywujesz .

Podawałem wcześniej. Z odtwarzaczy steruję po cyfrze S/PDIF, ale z jednego odtwarzacza mam też równolegle połączone po analogu przez XLR. Mogę robić porównanie czy są słyszalne straty pomiędzy najprostszym połączeniem w domenie cyfrowej S/PDIF a bardziej złożonym po analogu.

Podstawą zawsze w tych systemach jest konsola mikserska . A to jest już temat bardziej studyjny i obejmujący realizacje dźwięku .

Podawałem wcześniej też iformację na ten temat. Po holenderskiej modyfikacji DCX stał się pełnoprawnym przedwzmacniaczem z regulowaną pilotem głośnością sumaryczną wszystkich kanałów wyjściowych i paroma innymi udogodnieniami. Całą elektronikę analogową wejściową i wyjściową zastąpiła nowa co ciekawe prostsza od oryginalnej i o znacznie lepszych parametrach szumowych. Z cech sprzętu studyjnego pozostał tylko wygląd zewnętrzny. Brak mu tylko selektora wejść, ale też dorobiłem taki w oparciu o przerobiony na selektor mikser wejść Monacora LC-31 (pasywny). Zamontowałem w nim przełącznik dla dwóch wejść XLR i przełącznik dla dwóch wejść S/PDIF. Jedna para wejść XLR ma w tym LC-31 transformator symetryzujący umożliwiający podłączenie wyjść RCA.

 

Ten twój XLS czy jak go zwiesz

Przeprasza że pytam, ale czy ten lekceważący ton Kolegi ma coś na celu ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Bo większość tych procesorów pracuje z przetwornikiem 44 k hercowym .

 

Z tego co widzę opisy tych rozsądnych cenowo sprzętów to chodzą już na 96khz.

Z tego co widzę opisy tych rozsądnych cenowo sprzętów to chodzą już na 96khz.

I do tego większość ma podobne możliwości i parametry techniczne. Dlatego podejrzewam że mogą wykorzystywać ten sam moduł DSP.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Z tego co widzę opisy tych rozsądnych cenowo sprzętów to chodzą już na 96khz.

Ten twój kombajn pracuje z 192 khz ? tak pytam . Bo to chyba najwyższa częstotliwość próbkowania w podobnych urządzeniach tej klasy ?

Jeśli wprowadzisz sygnał cyfrowy to pracuje w 192khz. Jeśli analogowy, który będzie musiał zamienić na cyfrę to w 96khz. Żaden inny procesor nie pracuje na wyższym próbkowaniu. Nawet najnowszy Meyer Sound Galaxy, którego sprzedaż rozpocznie się za miesiąc chodzi na 96khz, a tu liczyłem nawet na 384khz.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Jeśli wprowadzisz sygnał cyfrowy to pracuje w 192khz. Jeśli analogowy, który będzie musiał zamienić na cyfrę to w 96khz. Żaden inny procesor nie pracuje na wyższym próbkowaniu. Nawet najnowszy Meyer Sound Galaxy, którego sprzedaż rozpocznie się za miesiąc chodzi na 96khz, a tu liczyłem nawet na 384khz.

Ja myślałem że z analogu pociągnie przy tej cenie 192 khz . Trochę malutko . Przeciętne rejestratory cyfrowe typu ZOOM 4 h n mają maksimum 96 khz . Obecnie produkowany studyjny TASCAM DA 3000 nagrywa w DSD 5,6 MHZ jak i w PCM 192 khz z danych technicznych to odpowiada małej studyjnej 38 cm /s w magnetofonach typu Studer. Wniosek że najlepiej było by poszukać rozwiązań analogowych jak miało by się przez to słuchać winyli . Nie wiem czy dobrze kumam ale w locie to ta krosownica robi z winyla kompakta .

Każda obróbka DSP zawsze odbywa się w domenie cyfrowej i to tylko w formacie PCM. Czyli sygnał analogowy musi być zamieniony na cyfrowy PCM. DSD też na PCM. Dlatego do systemu aktywnego z procesorem DSP najlepiej używać tylko źródeł cyfrowych i bezpośrednio po cyfrze podawać sygnał bez strat do procesora. Dopiero na końcu poprzez wbudowany DAC lub lepszy, zewnętrzny DAC sygnał wychodzi analogowo na końcówki mocy.

Aktywne systemy analogowe to już historia.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Podawałem wcześniej. Z odtwarzaczy steruję po cyfrze S/PDIF, ale z jednego odtwarzacza mam też równolegle połączone po analogu przez XLR. Mogę robić porównanie czy są słyszalne straty pomiędzy najprostszym połączeniem w domenie cyfrowej S/PDIF a bardziej złożonym po analogu.

 

Podawałem wcześniej też iformację na ten temat. Po holenderskiej modyfikacji DCX stał się pełnoprawnym przedwzmacniaczem z regulowaną pilotem głośnością sumaryczną wszystkich kanałów wyjściowych i paroma innymi udogodnieniami. Całą elektronikę analogową wejściową i wyjściową zastąpiła nowa co ciekawe prostsza od oryginalnej i o znacznie lepszych parametrach szumowych. Z cech sprzętu studyjnego pozostał tylko wygląd zewnętrzny. Brak mu tylko selektora wejść, ale też dorobiłem taki w oparciu o przerobiony na selektor mikser wejść Monacora LC-31 (pasywny). Zamontowałem w nim przełącznik dla dwóch wejść XLR i przełącznik dla dwóch wejść S/PDIF. Jedna para wejść XLR ma w tym LC-31 transformator symetryzujący umożliwiający podłączenie wyjść RCA.

 

 

Przeprasza że pytam, ale czy ten lekceważący ton Kolegi ma coś na celu ?

Nie lekceważący tylko to był czeski błąd . Starość nie radość. Nie jestem zwolennikiem jakiegokolwiek tuningu urządzeń.

Nie jestem zwolennikiem jakiegokolwiek tuningu urządzeń.

To ma niewiele wspólnego z tuningiem. To właściwie całkiem nowe urządzenie oparte o znany już cyfrowy rdzeń i znany wygląd zewnętrzny. Rozwiązanie raczej unikalne w tego rodzaju sprzęcie o ile nie jedyne.

Aktywne systemy analogowe to już historia.

Możliwe, ale maja swoje zalety. Oczywiście dużo mniejsze możliwości.

 

Nie lekceważący tylko to był czeski błąd

Powtórzony dwa razy ? O.K. rozumiem ;-).

 

zewnętrzny DAC sygnał wychodzi analogowo na końcówki mocy.

Żeby taki układ wykorzystać w maksymalnym stopniu za zewnętrznym wielokanałowym DAC też musi znaleźć się regulacja głośności. Oczywiście może być wewnątrz tego przetwornika. Inaczej lepszość tego zewnętrznego DAC zostanie obniżona przez niski sygnał wejściowy. W zwrotnicach DSP to ważne bo kanał wysokotonowy pracuje zawsze w bardziej niekorzystnych warunkach (niższe napięcie wejściowe) do pozostałych. Maksymalne wykorzystanie przetworników da się usłyszeć.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Każda obróbka DSP zawsze odbywa się w domenie cyfrowej i to tylko w formacie PCM. Czyli sygnał analogowy musi być zamieniony na cyfrowy PCM. DSD też na PCM. Dlatego do systemu aktywnego z procesorem DSP najlepiej używać tylko źródeł cyfrowych i bezpośrednio po cyfrze podawać sygnał bez strat do procesora. Dopiero na końcu poprzez wbudowany DAC lub lepszy, zewnętrzny DAC sygnał wychodzi analogowo na końcówki mocy.

Aktywne systemy analogowe to już historia.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Każda obróbka DSP zawsze odbywa się w domenie cyfrowej i to tylko w formacie PCM. Czyli sygnał analogowy musi być zamieniony na cyfrowy PCM. DSD też na PCM. Dlatego do systemu aktywnego z procesorem DSP najlepiej używać tylko źródeł cyfrowych i bezpośrednio po cyfrze podawać sygnał bez strat do procesora. Dopiero na końcu poprzez wbudowany DAC lub lepszy, zewnętrzny DAC sygnał wychodzi analogowo na końcówki mocy.

Aktywne systemy analogowe to już historia.

No dobra . Skoro w twojej krosownicy przetwarzanie analogowe kończy się na 96 khz i wyżej nie można to jak wyobrażasz sobie słuchanie płyt winylowych ? Przecież 96 khz dla winyli to kicha . Chyba że słuchasz tylko plików w internecie . Ale do słuchania plików w internecie nie wydawał bym takiej kasy .

W moim procesorze dostarczając sygnał cyfrowo mam pracę w trybie 24/192 to jest raz.

Realne pasmo w vinylu kończy się na ok 16khz, a to co powyżej to są zniekształcenia z pracy rylca w rowku.

96Khz to i tak o wiele za dużo dla vinyla i to jest dwa. Trzy to ze względu na trzaski, pykania, brak repertuaru mojej muzyki na vinylach nie jestem tym nośnikiem w ogóle zainteresowany. Cztery to nie słucham plików z internetu bo to jest szajs podobnie jak ripowanie vinyli do cyfry. To jeszcze większy szajs. Mam płyty CD, ripy z płyt CD które sam robię oraz kupowane pliki hires 24/88 do 24/384, a także DSD.

Jedno do czego rzeczywiście wysoka częstotliwość próbkowania się przydaje dla vinylu, to programy usuwające trzaski w dziedzinie czasu. Czasowe rozmycie trzasku przez antialias dla niskiego próbkowania praktycznie uniemożliwia jego wycięcie.

Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Jedno do czego rzeczywiście wysoka częstotliwość próbkowania się przydaje dla vinylu, to programy usuwające trzaski w dziedzinie czasu. Czasowe rozmycie trzasku przez antialias dla niskiego próbkowania praktycznie uniemożliwia jego wycięcie.

Analogowcy mają bardzo "selektywny" słuch i nie słyszą trzasków płyt:))))

Taki wyuczony nawyk :)))

Jak Misiomor został Moderatorem to wyjdę chyba z beczki....gratulacje!!!!!

Poza Behringerem DSP produkują też chyba inne firmy. Jak ktoś bogaty to stać go na Behringera . Trzeba kupować je na zapas

 

Ja mam DCXa od 5lat i jakoś daje rady bez problemu, nie zawiesza się.

Jeżeli ktoś jest pierdołą to faktycznie można doprowadzić sprzęt do zniszczenia.

Twierdzenie, że sprzęt jest kiepski bo jest tani jest wzruszającą naiwnością

Gość Diogenes

(Konto usunięte)

W beczce... :-)

Się tutaj narobiło.;)))..Sly robi kolumny DIY , Jarek testuje studyjne DACi....jak się jeszcze okaże , że Szymon jest adminem ,a Palton trolluje razem z Bumem to będą jajka:))))

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

W moim procesorze dostarczając sygnał cyfrowo mam pracę w trybie 24/192 to jest raz.

Realne pasmo w vinylu kończy się na ok 16khz, a to co powyżej to są zniekształcenia z pracy rylca w rowku.

96Khz to i tak o wiele za dużo dla vinyla i to jest dwa. Trzy to ze względu na trzaski, pykania, brak repertuaru mojej muzyki na vinylach nie jestem tym nośnikiem w ogóle zainteresowany. Cztery to nie słucham plików z internetu bo to jest szajs podobnie jak ripowanie vinyli do cyfry. To jeszcze większy szajs. Mam płyty CD, ripy z płyt CD które sam robię oraz kupowane pliki hires 24/88 do 24/384, a także DSD.

Rzadko kto słyszy te 16 khz . Szerokość pasma potrzebna jest tylko po to żeby całe brzmienie wszystkich instrumentów muzycznych było bardziej wyraźne . Na przykład małe bateryjne radyjko z małymi głośniczkami . Dobrze słychać tylko mowę a z muzyką to już gorzej . Proponuję pobawić się korektorem graficznym , a wszystko wylezie odnośnie pasma przenoszenia w plikach wszelkiej maści . Te 16 khz nie na całym czarnym krążku jest przenoszone . Prędkość liniowa na winylu inna jest w środku płyty , inna na zewnątrz płyty .Dlatego nagrania bardziej dynamiczne muzyczne producenci umieszczali na "zewnątrz" jako pierwsze winyla zarówno po stronie a jak i b.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Ja mam DCXa od 5lat i jakoś daje rady bez problemu, nie zawiesza się.

Jeżeli ktoś jest pierdołą to faktycznie można doprowadzić sprzęt do zniszczenia.

Twierdzenie, że sprzęt jest kiepski bo jest tani jest wzruszającą naiwnością

Byłem na paru koncertach plenerowych i z Behringera spotkałem tylko behringer-cx-3400 analogowa . Końcówek mocy Behringera żadnej . Crossovery i końcówki na poważniejszych zlotach to głownie Crest Audio albo DBX ,Ashley , QSC T Amp ,Crown itp . Nie zastanawia ciebie dla czego ?

Na przykład małe bateryjne radyjko z małymi głośniczkami. Dobrze słychać tylko mowę a z muzyką to już gorzej.

Bo w takim małym radiu ograniczeniem jest własnie ten mały głośnik, który mimo swojej małości ma kłopoty nawet z wyższymi częstotliwościami.

Proponuję pobawić się korektorem graficznym , a wszystko wylezie odnośnie pasma przenoszenia w plikach wszelkiej maści .

Bawiłem się, ale jakoś nie przypadła mi ta zabawa do gustu i jej zaniechałem. Wykorzystuję tylko ten blok (equalizer) do uściślania przyczyn nieprawidłowości brzmieniowych wynikających z akustyki pomieszczenia i przebiegów charakterystyk poszczególnych głośników.

Byłem na paru koncertach plenerowych i z Behringera spotkałem tylko behringer-cx-3400 analogowa . Końcówek mocy Behringera żadnej . Crossovery i końcówki na poważniejszych zlotach to głownie Crest Audio albo DBX ,Ashley , QSC T Amp ,Crown itp . Nie zastanawia ciebie dla czego ?

Na wielu ludzi magia nazwy działa zniewalająco mimo ze w środku często rdzeń konstrukcyjny jest tan sam.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Masz rację. I dlatego nie zbieram już vinyli. Ale życzę przyjemności ze słuchania.

Czasami zdarza się że na kompaktach nie ma wznowień utworów które były na płytach winylowych , bądź w ogóle nie były na CD wydane , a tobie się to spodobało.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.