Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


Rekomendowane odpowiedzi

     A ja małymi kroczkami - by zrozumieć to, o czym i na tym forum się opisuje - po swojemu dochodzę do poprawy brzmienia w moim pokoju i także moich Bergesów 3 metodami określanymi za (moje stwierdzenie), za nieracjonalne, ponieważ zasugerowano mi, że zakupione przewody są zbyt drogie do ceny wzmacniacza i reszty osprzętu. Tymczasem ów sprzęt w latach 1995-1999 kosztował lekko ponad dwie ówczesne średnie wypłaty, czyli dzisiaj powinien być warty około 10000-12000 i reszta podobnież. Więc właśnie tą metodą - a sprzęt w tamtych latach był z dobrej średniej półki i jest sprawny do dziś - czyli lepszymi przewodami spowodowałem, że mam znaczną poprawę brzmienia w moim pokoju, a wręcz po zakupie i zmontowaniu ostatniego przewodu zasilającego - tak polecanego przez kolegę @sebgla i chyba także @Mikelas76 - mój dźwięk jest prawie na poziomie Haiku, czy Baltlaba... Ponownie mam ogromne ciary na tych samych utworach. Zmieniłem tylko delikatnie ustawienie BMNów, 2-3cm do przodu) i to wszystko...  Akustyki w pokoju jeszcze nie zmieniałem, ale ramki mam już gotowe na kolejne modyfikacje...

     Więc uważam, że nie tylko zmiana wzmaka, źródła, kolumn, czy akustyki wnosi dużą poprawę w wybrzmieniach słyszalnych w naszych pokojach, ponieważ także przewodami można dużo poprawić !!! Wszystko jest ważne i dopasowanie tychże elementów może i sporo miesza w dźwięku jaki słyszymy... Nie sugeruję rzecz jasna zmieniać tylko kabelków, ale sam przekonałem się, ile one mogą wnieść dobrych zmian !!! I żeby było jasne, nie uważam się za "kabelekmena", ale uszy wyraźnie usłyszały sporą poprawę !!!

13 godzin temu, rafal735r napisał:

OK. Tego wykresu chyba wcześniej nie było? Chyba że nie uważnie czytałem. 

Dzięki. Widać że jest równiej w tym zakresie. 

A jak z tym dolkiem przy 260-270?

Zapraszam z Markiem. Mam na BD wszystkie Terminatory, Predator, Powrót do przyszłości i sporo koncertów. Od roku zacząłem sobie zbierać takie "śmieci". Daleko chyba nie macie. 

Chętnie przyjadę - o ile to o mnie chodziło...

4 minuty temu, J4Z napisał:

Z liniowych kolumn się wyleczyłem

A co Tobie nie pasowalo w liniowych kolumnach? Takie nie liniowe troche oszukuja i koloryzuja dzwieki szczegolnie na srednicy

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Teraz, J4Z napisał:

I to właśnie lubię

Aaa no to rozumiem. Bmny tez strojone byly na srednice. To ma swoj urok.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

22 minuty temu, Marko Polo napisał:

po zakupie i zmontowaniu ostatniego przewodu zasilającego - tak polecanego przez kolegę @sebgla i chyba także @Mikelas76 - mój dźwięk jest prawie na poziomie Haiku, czy Baltlaba... Ponownie mam ogromne ciary na tych samych utworach. Zmieniłem tylko delikatnie ustawienie BMNów, 2-3cm do przodu) i to wszystko...  Akustyki w pokoju jeszcze nie zmieniałem, ale ramki mam już gotowe na kolejne modyfikacje...

Oyaide Tunami czy PAD Neptune sobie sprawiłeś? 

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

28 minut temu, J4Z napisał:

Niekoniecznie na średnicę, na pewno nie tę wkurwiającą

A jak ty odbierasz to strojenie jesli nie na srednice? Ten wkurw dotyczyl u mnie waskiego zakresu 600-700hz. Ale podejrzewam ze to sie nakladalo cos z pomieszczenia/glosnika/strojenia. 

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

4 godziny temu, Mikelas76 napisał:

Zle podchodzisz do tematu Rafal. 

Sam napewno wiesz ze kolumny liniowe maja taki sens ze odzwierciedlaja prawidlowo nagrany w studio sygnal. Tak jak chcial realizator nagrania. 

Ale co wazniejsze to taka liniowo strojona kolumna, likwiduje tobie jeden z problemow. Wyobraz sobie kolumny, ktore maja podbicie na 60hz. I takie kolumny trafiaja do pomieszczenia gdzie wystepuje mod na 60hz. Mamy podbicie tej czestotliwosci z dwoch zrodel. Od kolumny i od pomieszczenia.

Albo sytuacja wrecz odwrotna.

Do pomieszczenia z kasujacymi sie modami trafia kolumna ktora ma dolek na tej samej czestotliwosci. Efekt taki ze nie masz basu, albo jest go za malo. 

Pozostaje w takim przypadku tylko przesuwanie kolumn i miejsca odsluchu, tak zeby znalesc taki punkt w ktorym da sie "troche zasypac dziurę". 

Kolumny liniowo strojone sa uniwersalne i w miare pasuja do kazdego pomieszczenia. Masz jeden problem z glowy. Zostaje tylko i AŻ problem z pomieszczeniem. A kazde pomieszczenie stanowi problem.

Ja taki wlasnie problem mialem z BMNami. Dziura na basie + mody pomieszczenia. Powodowalo to spora dziure pomiedzy 60-160hz. 

Przed pomiarami musialem dosc glosno sluchac zeby "miec wiecej basu". Przy okazji wybijala sie wkurw..... srednica. Po setkach pomiarow i miesiacach ustawien udalo sie to w miare poprawic przez ustawienie kolumn doslownie z miarka w reku. 

Przy obecnych liniowo strojonych kolumnach nie mam tego problemu. Z ciekawostek kolumny stoja dokladnie w tych samych miejscach gdzie staly bmny po pomiarach. Akustyka to wg. mnie 60-70% dobrego grania.

Nooo, ale te analogie można zastosować w obie strony. Masz gdzieś gorke i trafiasz na pomieszczenie gdzie w tym zakresie są braki i się wyrównuje. Takie gdybanie zawsze będzie gdybaniem i jedną wielką niewiadomą. Do tego dochodzi chociażby wzmacniacz, źródło, które też ma swój charakter brzmienia. Faworyzuje coś, lub na odwrót. A teoretycznie takie same wzmacniacze na papierze grają całkowicie inaczej. 

Rozumiem ekscytacje posiadania jak najbardziej liniowych kolumn, ale do mnie to nie trafia jak ktoś ładuje je do przypadkowego pomieszczenia, czyli jakieś 99%.

3 godziny temu, Mikelas76 napisał:

A co Tobie nie pasowalo w liniowych kolumnach? Takie nie liniowe troche oszukuja i koloryzuja dzwieki szczegolnie na srednicy

A realizator w swoim studio nie bawi się też w różne "koloryzowanie" 😁 

Ja od lat wychodzę z założenia że kolumny mają grać tak ja lubię, i w miarę poprawnie muzykę, którą słucham w moim pomieszczeniu. Oczywiście nigdy nie osiągnie się celu i zawsze sa jakieś kompromisy i ja jestem ich świadom, czego też życzę innym. Bo często czytając forum chyba wielu ludzi tego nie rozumie. 

3 godziny temu, Marko Polo napisał:

Chętnie przyjadę - o ile to o mnie chodziło...

Chyba daleko masz do mnie, ale zpraszam 😁

?👈

37 minut temu, rafal735r napisał:

Masz gdzieś gorke i trafiasz na pomieszczenie gdzie w tym zakresie są braki i się wyrównuje

Masz gdzies gorke? Ale to jest szansa 1:100000 ze akurat gorka z twoich kolumn trafi na dolek z twojego pokoju. Tego nie idzie tak zaprojektować 🤭

41 minut temu, rafal735r napisał:

Do tego dochodzi chociażby wzmacniacz, źródło, które też ma swój charakter brzmienia.

Wzmacniacze, dac'i i streamery nie zasypia Tobie dolkow ktore widzisz na SPLu. 

43 minuty temu, rafal735r napisał:

teoretycznie takie same wzmacniacze na papierze grają całkowicie inaczej.

Maja inna barwe, ale nie graja Tobie ciszej o 15db, czestotliwosci np 90hz.

44 minuty temu, rafal735r napisał:

Rozumiem ekscytacje posiadania jak najbardziej liniowych kolumn

Pomijam tą wypowiedz, bo nie rozumiemy sie jesli chodzi o przewage kolumn liniowych.

46 minut temu, rafal735r napisał:

realizator w swoim studio nie bawi się też w różne "koloryzowanie

To wlasnie realizator przygotowal muzyke tak, abys po odtworzeniu uslyszal to w taki sam sposob. Majac kolumny nieliniowe slyszysz to kompletnie inaczej. 

48 minut temu, rafal735r napisał:

od lat wychodzę z założenia że kolumny mają grać tak ja lubię

Bedzie inaczej niz chcial tworca, ale najwazniejsze ze sie tobie podoba 👍

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

O ile ci twórcy wiedzą co robią, a im nowsze płyty tym jest gorzej. Dlatego dla mnie to jest kwestia bardzo umowna i żaden wyznacznik. Czasem nowy master brzmi w ogóle inaczej od pierwotnego. 

Słuchałem kolumn, które są na pewno bardziej liniowe od BMN, ale jakoś nie chciały za bardzo grać. 

Mniejsza z tym w sumie. 

?👈

47 minut temu, Mikelas76 napisał:

To wlasnie realizator przygotowal muzyke tak, abys po odtworzeniu uslyszal to w taki sam sposob. Majac kolumny nieliniowe slyszysz to kompletnie inaczej. 

Jesteś tego pewien że słyszysz dokładnie to co chciał osiągać realizator? 

Mając na przestrzeni lat mnóstwo różnego sprzętu myślę że jest to całkowicie nie osiągalne, nawet jak byś miał kolumny plaskie jak stół, bo prócz tego wykresu jest jeszcze dużo innych zmiennych, które definiują brzmienie. Ale chyba tego nie trzeba przypominać, tym bardziej na forum o sprzęcie audio. 

Ale myślę że temat jest już wyczerpany w tym zakresie. 

2 minuty temu, J4Z napisał:

Ale gdzie!?

🧐

Kętrzyn 

?👈

20 minut temu, rafal735r napisał:

Jesteś tego pewien że słyszysz dokładnie to co chciał osiągać realizator?

Nigdy nie uslyszysz tego samego 1:1. Ale dobrze wiesz o co mi chodzi. 

Tak, temat jest wyczerpany. Chodzilo o zaakcentowanie roznicy miedzy strojeniem. Ostatecznie kazdy wybiera jak i co woli sluchac.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

19 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Pierwszy screen był zrobiony z pomiaru quasibezechowo czyli pomiar (impuls pomiarowy) był "bramkowany". Nie widać wpływu pomieszczenia bo jest z 1 metra i wycięte pomieszczenie czyli poniżej ok. 250Hz.

     A jak by taki pomiar - w tym samym miejscu zmierzyć z użyciem ok. 1,5m x 1m gąbki zwiniętej w tunel od kolumny do mikrofonu, żeby bardziej realnie wytłumić sygnał z pomieszczenia - zrobić rzetelniej, bo przecież mikrofon ustawiony 1m od kolumny i tak "łapie" dźwięki  z pomieszczenia. No chyba, że słaby mikrofon, to nie "łapie"... By tych przydźwięków później nie wycinać programowo, bo to dodatkowa ingerencja oprogramowania i moim zdaniem nierzetelna... Zrób z ciekawości taki pomiar - wiem, że trzeba zainwestować w gąbkę, ale... Skoro pomiar bezechowy...

     Także w studio, realizator dźwięku, czy późniejszy mastering i inne miksy, a także i pomieszczenie/studio mają wpływ na finalny choćby plik, czy coraz rzadziej taśmę, że o przyzwyczajeniach człeka za konsoletą nie wspomnę... Nowe realizacje i nagrania zapewne mogą być dostosowywane do zmian w słuchaniu muzyki, a konkretnie do tego, co producenci sprzętu serwują nam - wszelakie soundbary, mini kolumienki z wooferami i pojedyncze głośniki do kina... (sic!)

U mnie nawet emqła z tajdala gra jakby inaczej/przyjemniej, niż niektóre tłuste pliki 24/96 wzwyż i zastanawiam się, czy nadal płyta CD, czy winyl mimo wszystko nie są po prostu mniej problemowe i realniejsze w odbiorze ???

     Same parametry to jakby "efekt motyla", bo ogrom zmiennych jest tak duży, że adaptacja pomieszczenia dla równej charakterystyki/liniowości dla kolumn jest nierealna moim zdaniem do osiągnięcia, a liniowe kolumny nie mogą być zbudowane, gdyż dźwięki nie są liniowe z racji choćby budowy i działania samych głośników. A dlaczego tak myślę, bo począwszy od nagrania, poprzez nośnik, a skończywszy na materiale wykonania pomieszczenia i materiale użytym do adaptacji jest za dużo zmiennych... Zmiana ciśnienia także powinna powodować te zmiany, więc okna pozamykać BR pozatykać i nasypać do kolumny granulatu ołowianego - bo dociąży... Oczywiście sobie zażartowałem, ale zmiennych jest ogrom, dlatego adaptacja pomieszczenia wniesie poprawę w odbiorze muzyki, ale tylko małe koncerty, bez wspomagania elektroniki i dobre ucho są gwarantem prawdziwych dźwięków !!! Jak mnie wk...ają koncerty nawet "światowych gwiazd" w halach do koszykówki i stadionach, a nawet w Filharmoni Pomorskiej do której czasami chodzę - zwłaszcza te rockowe...

No, ale trza mieć jakieś zboczenie...

13 minut temu, rafal735r napisał:

90km i jesteś. 

Za godzinę jestem 🙂

18 godzin temu, raiwan napisał:

Czyli trzeba zbudować sobie specjalnie pomieszczenie, żeby "super" kolumny brzmiały super? To nie absurd? Czyli jest jednak gdzieś granica między Hi-edn a Hi-Fi gdzie się kończą możliwości kolumn bo akustyka im na to i tak nie pozwoli, żeby dobrze zagrały?

Oczywiście że tak!! 
poproszony przez kuzyna, poszedłem do jego kolegi bo miał problem ze jego nowe kolumny, jak się nie mylę za 250-300tys beznadziejnie grają, kupione w Berlinie 😂 Szukał gdzie jest problem. Pojechałem, przed domem 2x Porsche, salon ze 100m2, jak to Mikelas76 napisał „piękny szklano betonowo minimalistyczny”, efekt był tragiczno komiczny, mało tego właściciel po mojej próbie wytłumaczenia że problem w pierwszej kolejności leży w pomieszczeniu, wyśmiał mnie, bo on dał tyle kasy i w sklepie mówili że to zagra i tyle, on płaci on wymaga, więc delikatnie powiedziałem że może niech ktoś inny mu pomoże i wyszedłem, tak w skrócie.

skoro od iluś stron mówimy że pomiar w miejscu odsłuchu to w dużej mierze odpowiedź pomieszczenia, to chyba jest jasne że to pomieszczenie ma ogromne znaczenie. Ja po zamontowaniu paneli pochłaniających i lameli poziomych zbierałem szczękę z ziemi jak pierwszy raz włączyłem muzykę, żadna zmiana wzmacniacza tyle nie dała, a w przeliczeniu efekt/włożone pieniądze tym bardziej, tego trzeba samemu doświadczyć, to powoduje zmianę w skali makro i mikro, a nie „doszlifowanie „ efektu końcowego np przewodami. 

4 godziny temu, LOBO_M napisał:

tego trzeba samemu doświadczyć

Dopoki tego sie nie doswiadczy, to nie zrozumie sie w 100% jak to jest istotne.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

7 godzin temu, LOBO_M napisał:

Oczywiście że tak!! 
poproszony przez kuzyna, poszedłem do jego kolegi bo miał problem ze jego nowe kolumny, jak się nie mylę za 250-300tys beznadziejnie grają, kupione w Berlinie 😂 Szukał gdzie jest problem. Pojechałem, przed domem 2x Porsche, salon ze 100m2, jak to Mikelas76 napisał „piękny szklano betonowo minimalistyczny”, efekt był tragiczno komiczny, mało tego właściciel po mojej próbie wytłumaczenia że problem w pierwszej kolejności leży w pomieszczeniu, wyśmiał mnie, bo on dał tyle kasy i w sklepie mówili że to zagra i tyle, on płaci on wymaga, więc delikatnie powiedziałem że może niech ktoś inny mu pomoże i wyszedłem, tak w skrócie.

skoro od iluś stron mówimy że pomiar w miejscu odsłuchu to w dużej mierze odpowiedź pomieszczenia, to chyba jest jasne że to pomieszczenie ma ogromne znaczenie. Ja po zamontowaniu paneli pochłaniających i lameli poziomych zbierałem szczękę z ziemi jak pierwszy raz włączyłem muzykę, żadna zmiana wzmacniacza tyle nie dała, a w przeliczeniu efekt/włożone pieniądze tym bardziej, tego trzeba samemu doświadczyć, to powoduje zmianę w skali makro i mikro, a nie „doszlifowanie „ efektu końcowego np przewodami. 

Rozumiem, że te kolumny były technicznie przeznaczone do tak dużego salonu? Ja bym to nazwał już salą a nie salonem. 

Kolumny zazwyczaj produkuje się z myślą o pomieszczeniach do 40 m2

Te co kupił musiały być ogromne jak estradowe? 

Ja napisałem o typowym pomieszczeniu Kowalskiego, czyli 15 - 40 m2 umeblowany z dywanem.  Do tego wspominam o zmianach sprzetu, który kosztował 2, 6 i 14 tysięcy złotych. Takie różnice. 

Osobiście mam 20 m2 salon, na podłodze płytki, na środku dywanik umeblowany, ale pomieszczenie prostokątne z otwartym szerokim przejściem na korytarz 9 m2. Na sprzęt mam tylko lewą stronę pokoju, nie mogę przesunąć na środek. 

Edytowane przez raiwan

Dla akustyki gdzie ważna jest symetria,to średnie ustawienie i pomieszczenie .

Otwarte przejście i przesunięcie w jedną stronę kolumn ,gdzie jedna ma mniej miejsca do pierwszych odbić zaburza mocno odbiór .

Ale tak jest,że najczęściej musimy jakiś kompromis z życiem codziennym w danym pokoju znaleźć .

8 minut temu, rawracer napisał:

Dla akustyki gdzie ważna jest symetria,to średnie ustawienie i pomieszczenie .

Otwarte przejście i przesunięcie w jedną stronę kolumn ,gdzie jedna ma mniej miejsca do pierwszych odbić zaburza mocno odbiór .

Ale tak jest,że najczęściej musimy jakiś kompromis z życiem codziennym w danym pokoju znaleźć .

No u mnie idealnie sprawę rozwiązało na kolumnie tej bliżej ściany ustawienie -4 dB na wysokich. Tylko u mnie wysokotonowy gra od 4 kHz ostro cięty. Nie wiem jak to się ma w powszechnych podziałach w okolicy 2,5 kHz 

Efekt mam taki jakby odbite fale od ściany nakładał się bez opóźnienia z falami bezpośrednio z głośnika i je wzmacniały... Ale to głośnik wstęga. 

Czy powinienem w takiej sytuacji prawy głośnik przesunąć lekko w prawo? Lub przekręcić bardziej w stronę prawego ucha? 

Edytowane przez raiwan
57 minut temu, raiwan napisał:

Osobiście mam 20 m2 salon, na podłodze płytki, na środku dywanik umeblowany, ale pomieszczenie prostokątne z otwartym szerokim przejściem na korytarz 9 m2. Na sprzęt mam tylko lewą stronę pokoju, nie mogę przesunąć na środek. 

Szczesliwi i blogoslawieni ktorzy maja symetryczne, zamkniete, pomieszczenie 😂😂😂.  Ja do nich tez nie naleze 😉.

17 minut temu, raiwan napisał:

Czy powinienem w takiej sytuacji prawy głośnik przesunąć lekko w prawo? Lub przekręcić bardziej w stronę prawego ucha?

Ja mam pozornie symetryczne pomieszczenie, dlatego ze z jednej strony mam schody zabudowane scianka g-k (plyt+welna+osb+2xplyta), a z drugiej strony ciag okien tarasowych. Naiwnie zakladalem kiedys ze mam symetrie. Dla niskich czestotliwosci szyba to cos jak membrana a ta scianka g-k nie stanowi zadnej przeszkody. I dlatego moje ustawienie po setkach pomiarow wyglada tak ze kolumna od okien odsunieta jest na 92cm a od scianki g-k 63cm. 

Tak wiec probuj wszystkiego. Daj rzut czy rysunek pokoju. Moj pokoj to okolo 24-25m2.

Screenshot_20240317_115337.jpg

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Ja akurat robię robię remont ,będzie męska jaskinia .

Ze szczególną uwagą pod audio ,plus wiadomo kompromis jakiś do odpoczynku i odsłuchu jakiś fotel fajny z podnóżkiem a spanie ewentualne na materacu gołym 😉

No bo czego się nie robi dla audio 😁

Linia zasilająca odrazu będzie druga na osobnym obwodzie przewodem ekranowanym.

Żona ma salon ,choć korciło mnie pokój 20m ,no ale ,tam w mniejszym 11m2 będzie tylko jaskinia😁

I wygląda tak pokój :

2023-11-04-19-55-29-564.jpg.e5e7a0107c76003313409f88b990db89.thumb.jpg.7c887824890218e4a4bd3f152dd19595.jpg

I obecnie na długiej ścianie stoją kolumny i problemu z basem nie ma .

Myślę o ustawieniu diagonalnym jeszcze.

BMN stoją blisko ściany ,odsunie 20cm i podbić nie ma .

Pokój był w drewnie z pustka powietrzna nie wypełniona .

Teraz gruby korek planuje ,lub lamele ,może jakieś pianki i absorbery pochlaniajaco rozpraszające .

Ale to jeszcze kawałek ,bo narazie przedpokój robię i elektryka,drzwi ,tynki .

Do jaskini akustyczne pójdą jakieś 42db 

2 godziny temu, raiwan napisał:

Czy powinienem w takiej sytuacji prawy głośnik przesunąć lekko w prawo? Lub przekręcić bardziej w stronę prawego ucha? 

Jakakolwiek analiza bez pomiaru jest bez sensu. Można teoretyzować na tysiąc sposobów ale bez pomiaru to tylko teoria. Pomiary można zrobić nawet tanim mikrofonem od kina domowego wykorzystując REW i jakiś interfejs audio z wejściem na Mic. Od biedy może być laptop z wejściem mikrofonowym. To nie apteka żeby się przejmować dokładnością ale jakieś wnioski można by było już wyciągać na podstawie porównawczej "pomiar przed i po zmianach". 

Sprobowalbym jednak dac glosniki na krotka sciane, dzwiek bedzie mial mozliwosc sie rozwinac troche. Mozna tez sprobowac diagonalnie, moze sie okazac ze uzyskasz wieksza glebie. Pokoj jest maly, nie idzie poszalec. Na 100% dalbym 4 dyfuzory na sufit, one w takim pokoju spokojnie ogarnia odbicia na suficie. Nie siedzialbym juz nigdy pod sciana. Tam zawsze masz wzbudzenia, tak jak w naroznikach. 

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Na krotkiej z kolei jedna kolumna wyjdzie na okno kurde ,ciężko będzie coś dać za nią ,ale pokombinuje .

Teraz fakt jak blisko się głowę odchyli do ściany to bałagan się robi,zlewają się dźwięki .

 

22 godziny temu, Marko Polo napisał:

     A jak by taki pomiar - w tym samym miejscu zmierzyć z użyciem ok. 1,5m x 1m gąbki zwiniętej w tunel od kolumny do mikrofonu, żeby bardziej realnie wytłumić sygnał z pomieszczenia - zrobić rzetelniej, bo przecież mikrofon ustawiony 1m od kolumny i tak "łapie" dźwięki  z pomieszczenia

Pomiar bramkowany z 1m oznacza, że podnosimy kolumnę od podłogi, ścian i sufitu na tyle by do mikrofonu nie docierały fale odbite w czasie bramkowania. Mierzymy w czasie "bez odbić", którym dotarcie do mic zajmuje więcej czasu niż dotarcie fali bezpośredniej od przetworników. Pozwala ta metoda na pomiar prawie jak w komorze bezechowej. Stąd nazwa pomiaru - quasibezechowo. Nie potrzeba żadnych zwijanych gąbek. 

Tak się mierzy powyżej ok.250 Hz. Poniżej tej częstotliwości robi się pomiar Near Field czyli bezpośrednio przy wooferze. Im bliżej tym lepiej ale ok. 1cm czyli tyle ile pozwala ruch membrany by nie waliła przy pomiarze w mikrofon. 

Później pomiary Far Filed i Near Field się łączy otrzymując całe pasmo. Oczywiście do pomiaru NF woofera należy dodać odpowieź portów jeżeli są i uwzględnić box diffraction co robi się matematycznie. 

Edytowane przez MariuszZ.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.