Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  188 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


rafal735r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie zmiany sprzętowe się szykują, trochę więcej wyjazdow i pracy, ale będę obserwował i dopingował klub BMN. 

Życzę wszystkim sporo radochy z muzyki i najwyższych modeli BMN, bo w tych pieniądzach ciężko znalesc coś lepszego 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, raiwan napisał:

To dalej trolluje, tym razem na temat. Zrobiłem pomiar tego seas excel w zwrotnicy I rzędu, czyli tylko cewka w szeregu:

SeasExcel1rzad.thumb.jpg.3b2b1c71acd8ab8b25068dcb64a1ff09.jpg

Począwszy od samej góry kolejno to bez filtra, później cewka 0,56mh, następnie 1,5mh i na samym dole 2,7mh

Jak widać na wykresach górka w okolicy 4 kHz jest cały czas i żeby ją zgubić musiałby być wysokotonowy nisko cięty, ale i tak będzie podbicie w tej okolicy bo się nałożą na siebie fale z wysokotonkwego, no chyba, że jest tak idealnie dobrany ten wysokotonowy, że ma akurat dołek w  tej okolicy 4 kHz 🙂

 

Tu dla porównania zwrotnica innego producenta III rzędu na cewce 0,56mh (fioletowa linia) i filtr I rzędu też cewka 0,56 niebieska linia 

SeasCwkaVsZwrot.thumb.jpg.fee3f8557f1214581894d07439d14770.jpg

Można? 

Czyli jedne kolumny krzyczą a drugą nie. Dlatego zapytałem które BMN nie krzyczą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rafal735r napisał:

Myślę że automat czy nie to sprawa drugorzędna. Każdy chyba położy ramię. Jak już się bawić w placki to na maks 😆Sprawdź na początek Rega P1, do tego jakaś lepsza wkładka, może czerwony Ortofon. Zwyklak na pasku. Praktycznie nowy patefon. Wiem że były dwie wersje. Z pre i bez. Miałem obie, nie wiem czy masz pre gramofonowe we wzmaku. Ogólnie jak masz dużo winyli i lubisz się w to bawić to na początek będzie dobry grat. Ja szybciej to sprzedałem jak kupilem. 

Słyszałem że ta Rega jest warta uwagi, ale jakoś pasek kojarzy mi się z samochodem i koniecznością wymiany co jakiś czas, ale możliwe ze to błedne myslenie. Dlatego do tej pory myślałem nad AT LP120 ale żonie sie nie podoba, chce coś z drewnem, regar jest w takiej wersji. Mój Gato nie ma pre, ale Rega jest w wersji z pre MM. nie licząc winyli w "spadku po dziadku" które w szafie x lat zalegają to mam 3. To będzie źródło od świeta, coś w stylu dobrej szklanki whisky, albo kawy z młynka ręcznego. im więcej lat tym bardziej tego typu rzeczy mnie cieszą. Ilość kupowanych płyt rocznie będzie znikoma, bo niewiele albumów w całości mi sie podoba, ale jest kilka co chciałbym własnie posłuchać z czarnej płyty.

2 godziny temu, Mikelas76 napisał:

U mnie zmiany sprzętowe się szykują, trochę więcej wyjazdow i pracy, ale będę obserwował i dopingował klub BMN. 

Życzę wszystkim sporo radochy z muzyki i najwyższych modeli BMN, bo w tych pieniądzach ciężko znalesc coś lepszego 😉

Nie bądź taki tajemniczy, tylko napisz na co zmieniłeś/zmieniasz, bo post w stylu "zostanę z Wami mimo że juz bez BMN":-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nieolo napisał:

Dlatego zapytałem które BMN nie krzyczą. 

Wypożycz i posłuchaj lub podjedź do Bydgoszczy. Inaczej się nie da. Cała dyskusją to teoretyzowanie i przelewanie własnych przemyśleń i  wrażeń na forumowy tekst w postach.

Moje BMN S2 II z moim modem nie krzyczały przed modyfikacją i nie krzyczą teraz ale to u mnie i w tym konkretnym modelu.

Nie wierzę by konstruktor pozwolił sobie na wypuszczenie "krzyczącego" modelu. Tym bardziej, że pomieszczenie jakie widzę na kanale YT w jedynym dostępnym materiale o firmie jest surowe, bez widocznej adaptacji akustycznej. Tam by wyszły wszystkie słyszalne bolączki dotyczące "krzyku". Jak tam gra dobrze to u Ciebie tym bardziej zagra co oczywiście jest uproszczeniem bo oczekiwania do tego co nam się podoba są różne. 

Zachęcam do posłuchania. Warto 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, LOBO_M napisał:

Słyszałem że ta Rega jest warta uwagi, ale jakoś pasek kojarzy mi się z samochodem i koniecznością wymiany co jakiś czas, ale możliwe ze to błedne myslenie. Dlatego do tej pory myślałem nad AT LP120 ale żonie sie nie podoba, chce coś z drewnem, regar jest w takiej wersji. Mój Gato nie ma pre, ale Rega jest w wersji z pre MM. nie licząc winyli w "spadku po dziadku" które w szafie x lat zalegają to mam 3. To będzie źródło od świeta, coś w stylu dobrej szklanki whisky, albo kawy z młynka ręcznego. im więcej lat tym bardziej tego typu rzeczy mnie cieszą. Ilość kupowanych płyt rocznie będzie znikoma, bo niewiele albumów w całości mi sie podoba, ale jest kilka co chciałbym własnie posłuchać z czarnej płyty.

Nie bądź taki tajemniczy, tylko napisz na co zmieniłeś/zmieniasz, bo post w stylu "zostanę z Wami mimo że juz bez BMN":-)

Ewentualna zmiana tego paska to pewnie też nie jest jakaś specjalnie droga. Wygląda jak zwykły oring. Audio Technica na pewno wygląda bardziej na banerze. Kiedyś czytałem ze w tych pieniądzach to Rega i jakiś ProJect jest wart tych pieniędzy. 

Tak czy siak to chyba na pewno trzeba by zainwestować w lepsza wkładkę. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, LOBO_M napisał:

Nie bądź taki tajemniczy, tylko napisz na co zmieniłeś/zmieniasz

Zdarzyło się że padł mi głośnik średnio nisko tonowy i przez chwilę byłem bez paczek, pożyczyłem 2,5 drogi no i w moim większym w sumie salonie zagralo to jednak lepiej. Chwilę zajęło zastanowienie i padła decyzja że czas na zmiany, że czas na YB. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka 

Szukając info o kolumnach Harbeth, natchnąłem się na test monitor 30, na ASR. Tam piszą, że (uwaga) nie mają zgrania fazowego! Niedługo prawdopodobnie stanę się posiadaczem modelu 7-es3, które miałem pożyczone od kolegi i które mi się spodobały. Jeżeli okazałoby się, że one również nie mają zgrania, to Ci, którzy pamiętają moje wpisy w klubie, będą wiedzieli, że wypadałoby, abym przeprosił. 😉

Edytowane przez J4Z

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, JBL L36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, nieolo napisał:

Czyli jedne kolumny krzyczą a drugą nie. Dlatego zapytałem które BMN nie krzyczą. 

Byłem posłuchać tych BMN na głośniku Seas Excel i mają takie podbicie na wokalu, można to nazwać krzykiem stąd ta wątpliwość. 

Te na głośniku Seas Prestige nie krzyczą, ale coś za coś. Nie mają już tak fajnego, super kontrolowanego i impulsowego (szybkiego) basu. 

Pamiętam, że moje podłogowe XTZ oparte o te Seas Excel też miały taki krzykliwy wokal i sprzedałem je bo to z czasem aż za bardzo denerwuje. 

Zastępując Excel tym Prestige było lepiej, ale znowu bas był jakby delikatnie bardziej zamulony (zbieg okoliczności, że były zbudowane na dwóch Seas co stosuje BMN tylko, że w mniejszym rozmiarze) 

Edytowane przez raiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, LOBO_M napisał:

Po nocnym edukowaniu, wyczytałem że te pro jest są właśnie dobre i proste a do tego mają od razu wkładki Ortofon red/blue. Nawet jedna z red jest w mojej okolicy. Potrzebny jest dodatkowy pre tylko. Dobra ale już nie zaśmiecam tematu

To jakieś lepsze pre też parę stów kosztuje i musi stać dodatkowe urządzenie. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   No i nareszcie BMNy Bergesy 3 zagrały bardzo wyrównanymi dźwiękami...

  Audio Video Manufaktur Ispiration CS 2.3 spowodował, że tak skrajnych emocji brzmieniowych dostarczonych za pomocą moich BMN Berges 3 z Crescendo jeszcze nie doznałem w moim pokoju... Pierwsze podłączenie i… o matko, jaki wyrównany dźwięk, jaka równowaga tonalna, jaki spokój, jaka czystość i prezentacja wszystkich tonów przez Bergesy 3, jak przejrzyście BMNy grają, jak niesamowicie słychać wokale, jak te wszystkie tony są poukładane, jak zupełnie inaczej wszystko, co do tej pory słuchałem zabrzmiało z tych samych moich kolumn, w tych samych warunkach…  No i sobie grał tak kilka dni, ponad 100 godzin i usiadłem i zacząłem dokładniej wsłuchiwać się i emocje narastały, powracały…

     AVM CS2.3 jest bardzo uniwersalnym urządzeniem, ma wbudowany napęd do słuchania muzyki z płyt CD, sporo wejść RCA, wyjście PRE i Line i możliwość podłączenia gramofonu  – wkładki MC i MM z możliwością dopasowania impedancji  – radio internetowe, możliwość słuchania plików poprzez USB, czy HDMI ARC, możliwość podłączenia zewnętrznego źródła cyfrowego wejściami Coaxial i Optical – zarówno In, jak i Out –  ma DACa, LAN, Bluetooth i Wi-Fi i jest przygotowany do słuchania z platform cyfrowych w najwyższych standardach i najwyższej jakości oraz ma wiele ustawień dotyczących poziomów wejść i ich nazewnictwa, itp. AVM CS2.3 to po prostu dobrze zorganizowany, nieduży sprzęt o wysokiej kulturze grania z możliwością ewentualnego dokupienia pilota i tylko kolumn z przewodami, żeby cieszyć się muzyką, także z możliwością Multiroom.

     Dla mnie – już mającego swoje lata – gdzie ogromnie cenię sobie wysoce precyzyjną obsługę każdego urządzenia, które użytkuję jest mimo wszystko niewygodne obsługiwać taki sprzęt tylko i wyłącznie z dedykowanej – zresztą dosyć poprawnie zrobionej – aplikacji z telefonu, gdzie za pilota trzeba dodatkowo zapłacić. A wiadomo, że AVM nie należy do tanich urządzeń… Było sporo ustawień – nawet Loudness – które na początku były niejasne, kilku mi brakowało i nie wszystko sprawdzałem – szkoda było mi czasu i nerwów… Plusem jest częściowo dotykowy wyświetlacz, jednak nie potrafiłem ustawić czułości zbliżenia się do niego i czasami za szybko reagował na mój ruch przed nim - wówczas z ekranu na którym była informacja, co gra i jaki jest czas do końca (pasek poziomy) przestawiał się i pojawiały się przyciski do sterowania podstawowymi i rozbudowanymi funkcjami – to jednak super sprawa !!! Wyświetlacz się ściemnia i wyłącza – to też dobry pomysł – a wówczas w AVM CS2.3 prawie nic nie świeci w zaciemnionym pokoju.

     Zabrakło mi i to zdecydowanie mocy w tym sprzęcie. Porównując do mojej Yamahy AX-892 z poziomem głośności na godzinę 9, to CS2.3 musiałem ustawiać na poziom 65… (sic!) Może coś było zblokowane – nie wiem, szukałem i nie znalazłem. Pokrętło na panelu przednim praktycznie nie wystaje, podobnież wszelakie inne przyciski. Ja zdecydowanie wolę tradycyjne przełączniki i pokrętła, gdzie precyzyjnie i wygodnie ustawiam to, co chcę i nie muszę się zastanawiać, o ile mi przeskoczy parametr do zmiany. Podobnie z włączeniem, zanim załaduje się system i „postrzelają” wszystkie przekaźniki, można sobie zalać herbatę, gdzie w moim sprzęcie mieszczę się w 10 sekund z włączeniem wszystkiego od zera i usłyszeniem pierwszych dźwięków…AVM podczas normalnego grania pobiera bardzo mało prądu – około 25W, moja Yamaha około 35W, a taki Baltlab około 150W brał…

     Wysokie tony prezentowane przez Bergesy 3 z Crescendo w porównaniu do mojego AX-892 zagrały za pomocą AVM  łagodniej, były to subtelniejsze wybrzmienia, nic niepozytywnie nie zagrało, wszystko było prezentowane na bardzo wysokim poziomie w całym tymże zakresie tonalnym. Instrumenty blaszane/metalowe miały wyraźny metaliczny dźwięk, klarowny, napowietrzony i nigdy nie kłuły w uszy ale czegoś mi brakowało…

     Średnie tony najbardziej ze wszystkich ukazały wysoką kulturę wybrzmień przeróżnych instrumentów, wokali i niesionej informacji muzycznej. To pasmo Bergesy 3 zapodane przez AVM CS2.3 zagrały niewyobrażalnie poprawnie, z wyrafinowaną gracją i przekazem przestrzeni, głębi i lokalizacji. Przepięknie zagrały fortepiany, pianina, skrzypce, trąbki, a także instrumenty drewniane i blaszane – zwłaszcza te dęte. Wokale zyskały na detaliczności, lekkości, oddechu, swobodzie i pięknym spokoju prezentacji. Zarówno dolna średnica, jak i górna były poszerzone i całe pasmo zyskało na prezentacji tychże wybrzmień. Całe to średnie pasmo było takie poprawne, ale czułem, że jest jakoś inaczej…

     Niskie tony BMNy za pomocą AVM zagrały troszkę szczuplej, jednak te niższe rejestry były niejako niżej, niż z mojej jamaszki. Kontrola wybrzmień była niesamowita i nic ponad to nie było dorzucone do tej najniższej prezentacji tonalnej. Ciekawie zagrały gitary, perkusje, kontrabasy i wiolonczele, ale kotły wyszczuplały i gitary basowe podobnież… Sprężystość, dynamika, kontrola były na wysokim poziomie, ale miałem mały niedosyt…

     Także zmiana kabelków zasilających/prądowych powodowała zmianę wybrzmień we wszystkich zakresach tonalnych i PAD Jade oraz złożony DH Labs Red Wave na wtykach ieGo spowodowały, że AVM zabrzmiał ciekawiej. PAD Jade delikatnie urozmaicił kulturę przekazu niejako ożywiając wybrzmienia i dodając do odsłuchu troszeczkę radości, natomiast DH Labs  ponadto wniósł więcej górnego basu i dolnej średnicy do odsłuchu, co minimalnie ociepliło wrażenia odsłuchowe. Uważam, że mimo wszystko przewody zasilające w mniejszym lub większym stopniu wnoszą do odsłuchów pewne walory, które jednak trzeba odpowiednio dobrać, podobnież jak przewody głośnikowe i te od źródeł – które moim zdaniem wnoszą najwięcej do poprawy wybrzmień…

     Kiedy powróciłem do podłączenia BMN Berges 3 z AX-892, a pamięciom wróciłem do Baltlaba Epoca III, do Moona ACE i innych sprzętów, a do tego „podpiąłem” zapamiętane wybrzmienia instrumentów z koncertów – ostatnio Mateusz Pospieszalski tak wymiatał, że normalnie banana na twarzy miałem przez cały koncert – to zorientowałem się, że w brzmieniu AVM CS2.3 brakuje mi emocji, które muzyka niesie mimo woli ze sobą… Nie wiem, na ile to inni odbierają, a ja na pewno nie przesadzam – bo są instrumenty i sposób grania na nich, że są te emocje wyraźnie wyczuwalne i mi ich brakowało, były zbyt oszczędnie prezentowane za pomocą CS2.3 i koniec kropka. Dźwięki nie były sterylne/wyjałowione, ale mimo wszystko delikatniejsze i z obniżoną energią przekazu muzycznego. AVM jest na pewno idealny do słuchania jazzu, popu, muzyki klasycznej/poważnej, ale słuchanej z elegancją, a raczej odtwarzanej z elegancją. Dojrzałemu „melomanowi z duszą”, zaprawionego w koncertach lubiącego także muzykę rockową, dynamiczną i z werwą, z wykopem to raczej poczuje minimalny niedosyt – i ja właśnie go poczułem.

Mając 25 tysi do wydania na dobry i poprawnie/neutralnie grający sprzęt, tzn.: CDek, streamer, DAC i wzmacniacz, jako już nowoczesne urządzenie do wszystkiego na pewno AVM Inspiration CS2.3 jest godny uwagi i wart swoich sporych pieniędzy. Niesamowicie ciężko jest znaleźć te cztery urządzenia, które mało od siebie dodają, prezentują wszystkie pasma na równym i wysokim poziomie z odpowiednią energią i radością grania i na dodatek pobierają tak mało prądu… Moon ACE prezentował bardziej ocieplony przekaz tonalny i towarzyszyły mi większe emocje podczas słuchania, a reszta sprzętu zawsze coś od siebie dodawała, ale było to raczej pozytywne dodawanie

DSC07808.thumb.jpg.cb242fcc861f30a2e890d0f5d31d467c.jpgDSC07811.thumb.jpg.8381e807fec217670e74235f601f3be0.jpgDSC07818.thumb.jpg.1f7e29c937dc7f64599be51b44d5838b.jpgDSC07827.thumb.jpg.8281d380d3c9ae15fae21e1849d1f9f2.jpgDSC07831.thumb.jpg.7957d53242d6bd7ac466334d3aac20da.jpgIMG_20231102_145335.thumb.jpg.7f0a37cbb70ecae00008fc46e36e84fa.jpgIMG_20231102_151441.thumb.jpg.ea48639fde0afb2e1484f05f854c05a4.jpgIMG_20231102_164023.thumb.jpg.08cc503807704d6b220294887f6d3b93.jpgIMG_20231102_175658.thumb.jpg.032ea6bb79ce45368ab8709c9a2e6122.jpgIMG_20231102_175804.thumb.jpg.963762c71927b3813eefef9c89b4286e.jpgIMG_20231102_175901.thumb.jpg.ffeee9d0e2afc9832debd7c5492abeec.jpgIMG_20231102_194125.thumb.jpg.20bbedb7f6001dc9d96654b739c2a0b8.jpgIMG_20231102_194143.thumb.jpg.9871f9c429f54fa2b60f8bf223bea8cf.jpgIMG_20231102_194254.thumb.jpg.223e6e0694125cc131ccf86cea0093f3.jpgIMG_20231102_194459.thumb.jpg.9d4e2cc94f831891d643bf4c449ecd40.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dobry wieczór. Od kilku lat goszczą u mnie F2, które grają z Yamaha 803d. Źródło to Spotify lub Tidal. Zastanawiam się nad zmianą kolumn na wyższy model S2 II lub Berges2. Inna opcja to coś od innych producentów, KEF R3 lub Monitor Audio Gold 100. Czy mógłby ktoś podzielić się swoimi doświadczeniami w wyborze kolumn, jaką jest różnica pomiędzy F2 a S2 II/Berges? Jak wypadają one względem wspomnianych KEF i MA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, lykkax napisał:

Dobry wieczór. Od kilku lat goszczą u mnie F2, które grają z Yamaha 803d. Źródło to Spotify lub Tidal. Zastanawiam się nad zmianą kolumn na wyższy model S2 II lub Berges2. Inna opcja to coś od innych producentów, KEF R3 lub Monitor Audio Gold 100. Czy mógłby ktoś podzielić się swoimi doświadczeniami w wyborze kolumn, jaką jest różnica pomiędzy F2 a S2 II/Berges? Jak wypadają one względem wspomnianych KEF i MA?

Jeśli to możliwe, to zdecydowanie Bergesy 2 weź ! Ja swoje Bergesy 3 porównywałem z Kef Q500, AA Hyperion IV, Elac Vela FS407 i pod każdym względem BMNy deklasowały te kolumny! Lepsza różnorodność wybrzmień instrumentów, lepsze narastanie sygnału, Crescendo przygniata szczegółowością, także schodzą niżej z niskimi tonami, nawet przy AA, są wrażliwe na zmianę kabelków, więc możesz doskonale dopasować brzmienie, rewelacyjna stereofonia, przestrzeń i głębia... 

No i u Konstruktora możesz uzgodnić swoje preferencje w budowie zwrotnicy, czego masówka nie robi, więc możesz wybrać wersję podrasowaną i "dopasowaną do swojego ucha"...

Wypożycz i posłuchaj !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Marko Polo napisał:

Jeśli to możliwe, to zdecydowanie Bergesy 2 weź ! Ja swoje Bergesy 3 porównywałem z Kef Q500, AA Hyperion IV, Elac Vela FS407

No i ja zmieniłem Kef R300 na BMN, jeszcze wtedy S3. A z tego co pamiętam R3 to taki następca R300. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Marko Polo napisał:

Jeśli to możliwe, to zdecydowanie Bergesy 2 weź ! Ja swoje Bergesy 3 porównywałem z Kef Q500, AA Hyperion IV, Elac Vela FS407 i pod każdym względem BMNy deklasowały te kolumny! Lepsza różnorodność wybrzmień instrumentów, lepsze narastanie sygnału, Crescendo przygniata szczegółowością, także schodzą niżej z niskimi tonami, nawet przy AA, są wrażliwe na zmianę kabelków, więc możesz doskonale dopasować brzmienie, rewelacyjna stereofonia, przestrzeń i głębia... 

No i u Konstruktora możesz uzgodnić swoje preferencje w budowie zwrotnicy, czego masówka nie robi, więc możesz wybrać wersję podrasowaną i "dopasowaną do swojego ucha"...

Wypożycz i posłuchaj !

Dziękuje za odpowiedź. 

Ostatnio słuchałem w salonach MA Gold 100 i Dynaudio Evoke 20, które moim zdaniem miały więcej "mięsa" niż F2. Zrobily na mnie duze wtazenie zwlaszcza Gold 100. Przy czym należy pamiętać, że to nie jest do końca  dobre porównanie, gdyż pomiędzy nimi jest znaczna różnica cenowa.

Nie pozostaje nic innego,  jak pożyczać i słuchać. 

 

18 godzin temu, rafal735r napisał:

No i ja zmieniłem Kef R300 na BMN, jeszcze wtedy S3. A z tego co pamiętam R3 to taki następca R300. 

Teraz już jest wersja Meta. Podobno lepsza niż zwykł R3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, rafal735r napisał:

Pewnie i lepsza, ale zapewne i na takich samych taniutkich elementach na zwrotce. 

Jak wolisz bardziej mięsisty bas to lepiej seria 3, czyli podłogowa. Glosnik mniejszy, ale skrzynka robi robotę. 

Mogą być za duże do 18m2 salonu z aneksem kuchennym. Gdy kupowałem kupowałem kolumny to pan Bogdan doradził mi monitory. Tak na prawdę to, problemem może być akustyka i ustawienie kolumn. Niestety nie mam możliwości zmiany ustawienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 22 cm głośniki Seas muszą mieć porządnego kopa, żeby dobrze grały na basie. Jak będzie za słaba elektronika to będą grały głównie średnicą. 

Co do góry to mialem okazję posłuchać tylko takich BMN na głośnikach berylowy SBA i w porównaniu do moich wstęg wydawały się zamulone, ale szczegółowe. Bardzo możliwe, że były zagłuszane przez ten 22 cm excel podpięty do słabego wzmacniacza i przeważala średnica, ale nie chciałem ryzykować i zrezygnowałem z nich. Były podpięte do dobrej końcówki, która i tak okazała się lekko za słaba. 

Wolałem zostać przy swoich 18 cm seas excel, które przy 100 watach (8 ohm) dają radę idealnie. 

Edytowane przez raiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody zasilające, a dźwięk z moich kolumn BMN Berges 3 z Crescendo.

     Zachęcony wcześniejszymi porównaniami kabelków dostarczających prąd do Nostromo Wolf 2 LE, Baltlaba Epoca III, które powodowały korzystne zmiany w brzmieniu moich Bergesów 3 z Crescendo zrobiłem na gotowo sobie gniazdo we wzmacniaczu i sprawiłem sobie prezenty w tej materii. Po okazyjnym zakupie od forumowicza  @pawel k  przewodu zasilającego PAD Musaeus postanowiłem porównać kabelki, które mam w domu w dwóch testach: “A” - kabelki zasilające bezpośrednio do AX-892 z CDX-890 połączonym Wireworld Eclipse 8 RCA vs PAD Poseidon RCA, połączone przewodami głośnikowymi Wireworld Mini Eclipse 8 na srebrnych wtykach banan. oraz “B” - kabelki zarówno do AX-892 oraz do zasilacza liniowego w DAC Nostromo Wolf 2 LE (dźwięk z PI4 + Allo Digione) połączonych PAD Poseidon RCA i Wireworld Silver Starlight 8 Coaxial. Owe kabelki zasilające to: fabryczny w AX-892 vs pożyczony kabelek zasilający na bazie DH Labs Red Wave na wtykach IeGO vs PAD Musaeus vs oryginalny kabelek dostarczony wraz z DAC Nostromo vs mój kabelek zrobiony na bazie Viborga VP1606 na końcówkach - wtyk Viborg VF 501G (IEC C15) i Furutech FI-E11 (CU) Schuko EU oraz zamontowanym do testów w AX-892 gnieździe IEC Furutech  FI-06 (G); z dostarczającymi sygnał do BMN Berges 3 przewodami Wireworld Mini Eclipse 8 na srebrnych wtykach banan.

gniazdoIEC.thumb.jpg.6007d804d6de889f5b9b9fa26004d073.jpg

Od gniazda kabelek Viborg VP1606.

gniazdoiViborgVP1606.thumb.jpg.ad796aadc415f3ccb6b7e05d40cf9c4e.jpg

Zmieniłem kabelek od gniazda na duuużo lepszy...

gniazdoiPAD.thumb.jpg.46bc5182bde4c6006c9eb09e14618fa8.jpg

     Dla tych, co nie chcą czytać całości moich zapisków z porównań przewodów zasilających, które trwały prawie dwa miesiące, by poniekąd przyzwyczaić się do każdego kabelka, aby to porównanie było dla mnie bardziej wiarygodne ponieważ… Ponieważ to, co usłyszałem jest dla mnie nadal niezrozumiałe, o czym wspominam w dalszej części tego, tzw. “testu”. Reasumując - przewody zasilające mają i to całkiem spory wpływ na wybrzmienia instrumentów z moich kolumn BMN Berges 3, czyli na “konfigurację brzmienia całego mojego zestawu do słuchania muzyki. (sic!)

Orientacyjny wykres wybrzmień tonalnych po wszystkich zmianach w moim osprzęcie oraz w pomieszczeniu.

zasilanieAXkopia.thumb.jpg.4af6289e361504dcc1514f8c7a1cfbd3.jpg

Uwypuklenia na wykresie pokazują moje odczucia, co do podbicia zakresów tonalnych, na które ma wpływ sprzęt, przewody i kolumny, także pomieszczenie i akustyka w nim. Linia przerywana – po środku – wskazuje umowną liniową charakterystykę, która była by idealną w odbiorze muzyki w idealnym pomieszczeniu, w idealnych warunkach oraz z wzorcowego sprzętu…

Test pierwszy - “A”.

     A1. Mój Viborg VP1606 vs oryginalny przewód w AX-892 + CDX-890 + Wireworld Eclipse 8 RCA, gdzie w tej konfiguracji zmiany w słuchaniu muzyki z BMNów były (co do fabrycznego kabelka zasilającego) słyszalne i korzystniejsze. Było troszkę więcej poprawniejszych wybrzmień instrumentów w każdym paśmie, jednak mankamenty AX-892 (mody, przebarwienia niektórych instrumentów) za bardzo się nie zmniejszyły, aczkolwiek są już milsze dla ucha. Średnica prezentowana przez Bergesy 3 po podłączeniu zasilającego Viborga VP1606 do wzmacniacza jest troszeczkę bardziej poszerzona o niższe jej rejestry i także minimalnie bogatsza w wybrzmieniach instrumentów i podobnie troszeczkę wycofana (jak w fabrycznym i pozostała “delikatna nosowość z tegoż pasma”), wysokie tony stały się bardziej metaliczne, a niskie tony zwłaszcza w swoim średnim zakresie zyskały najwięcej i dało się wyraźnie odczuć niższe zejście w tymże zakresie oraz lepiej słychać najcichsze dźwięki. Ciekawiej zabrzmiały wszystkie instrumenty, zwłaszcza drewniane, przeróżne przeszkadzajki, itp. Wokale były także ciekawsze i uzyskany efekt dał przyrost w poprawie słuchania muzyki za cenę około 700 PLN. Czy warto ? Wtyki pozostaną, a kabelek zawsze można zmienić na lepszy, więc inwestycję uznaję za udaną !!!

     A2. Mój Viborg VP1606 w AX-892 + CDX-890 + PAD Poseidon RCA, gdzie w tym zestawieniu Bergesy 3 jeszcze korzystniej odtworzyły wybrzmienia instrumentów w każdym paśmie. Poseidony RCA vs Eclipse 8 RCA dodają większej kultury do wybrzmień tonalnych instrumentów za pomocą BMNów, jest więcej przestrzeni wokół muzyków, więcej szczegółowości i subtelności zwłaszcza w średnicy i wysokich tonach, a niskie tony schodzą jeszcze troszkę niżej i brzmią jeszcze ciekawiej z większą różnorodnością tonalną i jeszcze dłużej słychać te bardzo ciche wybrzmienia fali akustycznej. Zmieniły się także pozytywnie/słyszalnie mody pomieszczenia, a wiele mankamentów na średnicy poprawiło się i prawie zniknęła “nosowość” niektórych instrumentów. Wokale stały się dużo lepsze o większym tembrze, a wszystko od średnicy w dół zyskało najwięcej, natomiast barwa wysokich tonów stała się ciut bogatsza. PADy - nie tylko Poseidon - mają swoje bardzo ciekawe brzmienie i to słychać…

     A3. PAD Musaeus w AX-892 + CDX-890 + Wireworld Eclipse 8 spowodowało wyraźny opad szczęki. Najwięcej zmian pojawiło się w niskich tonach, a doznania były takie, jakbym podłączył w tor do Bergesów 3 SUBWOOFER !?!?!? Różnorodność i skala wybrzmień w niskich tonach była już znaczna (dla niektórych nawet ogromna), najniższe tony pojawiały się z większą werwą, ale także “zareagowało pomieszczenie” i muszę zweryfikować ustawienie kolumn na nowo… Ni to dudnienie, ale jakoś inne te basy - prawie w ryzach, jednak wymykające się czasami, powodując przeciągnięcia, ale nie buczenie w pokoju (taki miękki basik). Różnorodność wybrzmień instrumentów granych przez BMNy we wszystkich pasmach była na tyle większa, że podobne efekty uzyskałem do tej pory zmieniając przewody głośnikowe lub od źródła - np. RCA lub cyfrowe na lepsze, a tu zmiana tylko przewodu zasilającego przyniosła tak dużą zmianę… Najcichsze dźwięki jeszcze dłużej grały z Bergesów 3, co niesamowicie zmienia odczucie i powoduje dużo większe doznania muzyczne, a niskie tony zagrały jakby osobno, nie nachodząc na pozostałe tonacje.

     A4. PAD Musaeus w AX-892 + CDX-890 + PAD Poseidon RCA w tym połączeniu dało jeszcze więcej satysfakcji w słuchaniu muzyki z BMNów. Różnorodność wybrzmień instrumentów zagrana przez Bergesy 3 była jeszcze minimalnie większa (co do Eclipse 8 RCA), ale także jeszcze poprawiła się subtelność tychże oraz dalsza poprawa w modach i mankamentach na średnicy, co bardzo mnie ucieszyło. Zmiany niskich tonów są najmocniej słyszalne i “powalczę” ze zmianami w ustawieniach kolumn i pomyślę też o dalszej poprawie w akustyce pokoju - bo warto to zrobić dla tych zmian, gdyż potencjał jest jeszcze bardziej słyszalny !!! Najniższe tony zdecydowanie “oderwały się” od reszty pasma, a pozostałe składowe mniej nachodzą na siebie, co dało więcej czystości w słuchaniu muzyki.

Test drugi - “B”.

     B1. Mój Viborg VP1606 w AX-892 + oryginalny kabelek zasilający dostarczony do DAC z BMN Berges 3 grają troszeczkę szerszymi zakresami w każdym paśmie (co do fabrycznego w AX-892), aczkolwiek pozostają te same mankamenty Yamahy o których pisałem - mody w niskich i średnich tonach dla pewnych instrumentów, np. fortepianu, skrzypiec, trąbek, gitar basowych, itp.. Średnie tony mają charakter jakby delikatnie “nosowy w wybrzmieniach”, podobnie do mojego Albedo Blue RCA. Niskie i średnie tony są troszeczkę “bogatsze” i wybrzmienia instrumentów są lepsze. Także moje Nostromo troszkę lepiej wpływa na prezentację wybrzmień instrumentów granych przez BMNy czyniąc barwy tychże minimalnie ocieplonymi w porównaniu do sygnału bezpośrednio z CDX-890. Wysokie tony grają najlepiej i można rzec - jest prawie dobrze…

     B2. DH Labs Red Wave w AX-892 + oryginalny kabelek w DAC i BMNy Berges 3 zagrały jeszcze ciekawszymi dźwiękami w każdym zakresie tonalnym. Instrumenty wytwarzające niskie tony są słyszalnie szybsze (tzn. narastanie i opadanie słyszalnego sygnału/dźwięku i są ciut mniejsze mody), jest także większa różnorodność wybrzmień instrumentów i każda część pasma brzmi ciekawiej i żaden podzakres nie nachodzi tak na inną składową tegoż pasma. Najbardziej zyskały średnie tony, mimo swoistej nosowości pewnych instrumentów. Instrumenty prezentujące ten zakres BMNy zagrały jako wyraźniejsze z większą ilością informacji muzycznej, aczkolwiek mody pojawiają się z przesunięciem w kierunku zwłaszcza średnicy tej górnej, co trochę denerwuje (czuć to posrebrzenie przewodu…). Wysokie tony także są słyszalnie lepsze, bardziej plastyczne i nigdy nie kłuły w uszy… Ogólnie poszerzyło się najbardziej średnie-dolne pasmo, a niskie zyskało na szybkości i schodzi troszkę niżej  w instrumentach perkusyjnych, kotłach, kontrabasie, wiolonczeli i gitarach basowych, ale wyraźnie przesunięte jest w wybrzmieniach w górne rejestry tegoż pasma. Można rzec, że “nagrania mają trochę więcej prądu. Muzyka w tej konfiguracji była radośniejsza, lżejsza, czystsza i bogatsza.

     B3. PAD Musaeus w AX-892 + oryginalny kabelek w DAC. W tym zestawieniu BMNy Berges 3 pokazały, że z japończykiem można zejść jeszcze niżej w niskich tonach oraz wejść na wyższy level przyjemności muzycznej odpowiednio dobierając przewody włączając też te zasilające. Ilość i jakość niskich tonów MEGA zaskoczyła, efekt podobny do podłączenia SUBWOOFERA.  Żona od razu usłyszała różnicę, która - jeśli jest minimalna - dla Niej nie zawsze jest słyszalna…Bergesy 3 zagrały zdecydowanie lepiej każdą składową wszystkich pasm. Niskie tony jeszcze szybciej wybrzmiewały, przez co mody zmieniły się, a zakres wybrzmień instrumentów granych przez Bergesy 3 poszerzył się jeszcze bardziej, jednak przeciągnięcia tonalne ponownie dały znać o sobie i trza popracować z akustyką pokoju. To pasmo zagrane z Bergesów wybrzmiewało ciekawiej, niż dotychczas. Średnie tony trochę zmieniły barwę, stała się ona bardziej plastyczna, subtelniejsza i szersza w prezentacji tychże składowych, gdzie sporo poszerzyła się prezentacja dolnej średnicy, a całe pasmo słyszalnie mniej “przebarwiało wybrzmienia” instrumentów problematycznych co do poprzednich kabelków… Wysokie tony także zagrały przyjemniej i choć wybrzmienia były na podobnym poziomie co do DH Labs, to jednak sposób ich odbioru był jeszcze subtelniejszy, bogatszy i plastyczniejszy, z większą informacją w “barwie tonalnej”.

     B4. PAD Musaeus w AX-892 + mój Viborg VP1606 w DAC także zmieniło granie BMNów, gdzie Bergesy 3 zagrały minimalnie “ciemniejszymi dźwiękami” zwłaszcza w średnich tonach, na basie jest dobrze, chociaż mogłoby być lepiej z tymi przeciągnięciami tonalnymi (jakby bas był bardziej miękki/lekko rozlazły). Niskie tony zyskały minimalnie szerszą skalę prezentacji (niż B3), “jest więcej prądu”, ale “średnica się delikatnie jakby obniżyła/schowała” w tej konfiguracji i zmieniła swoją barwę w kierunku “lekkiej nosowości” (podobnie średnie tony prezentuje mój Albedo Blue RCA). Wysokie tony minimalnie zmieniły swoje wybrzmienia, są mniej plastyczne, niż z DH Labs Red Wave. Żonie niesamowicie to się podoba, ponieważ w rocku gitary, perkusje itp. brzmią ciężej i cykanie jest świetne, czuć energię w tych nagraniach.

     B5. PAD Musaeus w AX-892 + DH Labs Red Wave w DAC spowodowało powrót do pewnej normalności i BMNy zaprezentowały każde pasmo jeszcze ciekawiej, niż dotychczas, zwłaszcza w niskich i średnich tonach, które wybrzmiewały bardziej barwnie. Wszystko z pozycji “B3 i B4” zostało zaprezentowane na jeszcze wyższym poziomie prezentacji wybrzmień instrumentów w poszczególnych pasmach czyniąc słuchanie muzyki jeszcze przyjemniejszym zjawiskiem z pewnym “ale” na średnicy. W tej konfiguracji średnie tony zwłaszcza w górnym zakresie mogłyby zagrać nieco niżej i bardziej ocieplonymi barwami, a przede wszystkim być przesunięte w dolne rejestry tychże - jak to było w przypadku Baltlaba Epoca III.

     B6. Viborg VP1606 w AX-892 + DH Labs Red Wave w DAC także spowodowały, że Bergesy 3 tonację wybrzmień instrumentów przesunęły zwłaszcza na średnicy w jej górne rejestry, a całość prezentacji brzmienia zdecydowanie się podwyższyła uwypuklając mankamenty Viborga VP1606 i AX-892 jeszcze bardziej. Niskie tony straciły troszkę mocy uwypuklając bardziej swoje górne rejestry, przez co kotły i gitary basowe minimalnie straciły swojej mocy/doładowania. Wysokie tony zyskały w porównaniu do B1 na barwie.

     B7. Viborg VP1606 w AX-892 + PAD Musaeus w DAC przyniosło kolejne i zaskakujące wyrównanie tonalne zagrane przez BMNy. W niskich tonach przeciągnięcia w basie stały się krótsze, bardziej sprężyste, nadal mocne i bogate w wybrzmienia instrumentów, także nisko schodzące, jednakże wybrzmienia te są już troszeczkę inne, niż w B4. Nadal dobrze słychać minimalne drgania zanikającej już fali akustycznej, co jest niesamowite. Tembr wokali jest także inny - Viborg VP1606 powoduje minimalnie wycofaną prezentację średnich tonów, ale PAD w zasilaczu liniowym Nostromo to ubogaca - tony te już nie są takie nosowe (jak poprzez AX-892 vs oryginalny kabelek w DAC) i nadal są lekko wycofane. Wysokie tony są dosyć podobne, aczkolwiek mniej “plastyczne” i troszeczkę wyostrzone w wybrzmieniach pewnych instrumentów, np. skrzypiec, wysokich tonów fortepianu, itp. Mógłbym rzec, że jest nawet dobrze, prawie tak, jak do tej pory chciałem, ale PADy wszystko zmieniły…

     B8. DH Labs Red Wave w AX-892 + PAD Musaeus w DAC podobnie uwypukliło charakter DH Labsa i BMNy wyraźnie to zagrały. Mimo wyraźnej poprawy w brzmieniu instrumentów z dolnego zakresu, to górna średnica mimo nabrania plastyczności nadal uwypuklała mankamenty AX-892 (nie tak, jak w “A1, B1, B2”, ale jednak). Najbardziej zyskały niskie tony, gdzie przesunięcie Red Wave’a w kierunku górnych rejestrów tego pasma spowodowało wiele radości w wybrzmieniach instrumentów drewnianych, perkusyjnych i szarpanych grających niższymi rejestrami tonalnymi.                   

Ciekawe, jak Baltlab zagrałby z zasilającym PAD Musaeus ?

     Nadal pozostaje otwarte pytanie, jak to jest możliwe, że przewód zasilający - zwłaszcza PAD Musaeus u mnie -  tak mocno zmienił różnorodność i siłę wybrzmień instrumentów zwłaszcza w niskich tonach ??? Przecież on tylko dostarcza prąd, a nie sygnał od źródła i że ma to taki duży wpływ na brzmienie ??? Wybrałem opcję B7...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.02.2024 o 08:52, raiwan napisał:

Te 22 cm głośniki Seas muszą mieć porządnego kopa, żeby dobrze grały na basie. Jak będzie za słaba elektronika to będą grały głównie średnicą.

To jak większość dobrych głośników, tylko moim zdaniem to ta skrzynia go ogranicza w sensie zejścia basu. Dlatego ja wolę podłogowe, może bas nie taki szybki, mniejszy kop ogólnie, ale niżej chodzi. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.