Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Paweł_Sz napisał:

?niedalekiej przyszłości wymienię jeszcze źródło, choć w sumie i tak nie jest źle. Ale wczoraj podpiąłem do mojego cedeka wspomnianego wcześniej Wolfa2 i góra pasma zrobiła się wyraźnie bardziej przejrzysta, zyskała też dynamika.

https://m.olx.pl/oferta/teac-nt-503-dac-streamer-wzmacniacz-przedwzmacniacz-CID99-IDvP1Bg.html#position=1&page=1

?👈

Przyłączajac się do tematu napędzana kolumn. Rzeczywiście BMN są przejrzyste i potrzebują dobrego wzmacniacza jak i źródła. Kolega SEBGLA słuchał u mnie S2II na lampie 845, i nadal jest to mój referencyjny wzmacniacz, acz hybryda Xindaka 6950 II dzielnie dorównuje lampie. I mogę Xindaka śmiałam polecać, także poprzednie wersje, acz te tranzystorowe, a nie hybrydę. Ze źródeł mam i Naima Cd5x, ale równie dobry jest Musical Fidelity M3scd, który gra u mnie na zmianę. Ta sama szkoła dźwięku. 

6 godzin temu, rafal735r napisał:

nieeee, chwilowo żadnych zakupów nie robię. Nacieszę się tym co mam i później będę myślał o kolejnych klockach, Rozłożę sobie fun na dłuższy okres czasu... a i głowa musi teraz ostygnąć, bo bolała ostatnio od możliwości wyboru ?

  • 2 tygodnie później...

Dzien dobry . Ja mam pytanie czy któreś z tych podłogowych mają szanse zagrać ładnie z Amplitunerem Denon dra-800h ?
Czy tylko zwysokiej klasy wzmacniaczami i całą resztą toru..
muzyka do głównie metal odtwarzana z tidial.
pokój 14m

Sluchalem swoich nawet z tanim wzmacniaczem grają dbd. Nawet Bogdan nie ma żadnego audiofilskiego super wzmacniacza i gra jak trzeba. Wiadomo, im lepszy piec tym lepiej, tak samo źródło. 

?👈

Sluchalem swoich nawet z tanim wzmacniaczem grają dbd. Nawet Bogdan nie ma żadnego audiofilskiego super wzmacniacza i gra jak trzeba. Wiadomo, im lepszy piec tym lepiej, tak samo źródło. 

?👈

Jakiś czas temu w którymś z forumowych wątków wdałem się w niepotrzebną polemikę z @rafal735r na temat dobrej jakości kolumn KEF R300. Dzisiaj jako świeżo upieczony właściciel "wygrzanych" BMN S2 II z całą odpowiedzialnością stwierdzam, ze Rafał miał rację pisząc, że kolumny KEF R300 porównując do innych, dobrze zaprojektowanych kolumn nie są kolumnami wybitnymi czy rewelacyjnymi, a wręcz można im zarzucić, że są dość mocno przewartościowane. Żeby nie przepisywać z innego forum moich przemyśleń dotyczących poszukiwania lepszego dla mnie brzmienia przerzucę treści dotyczące moich nowych kolumn.

"Kontynuując moje poszukiwania dobrego dla mnie brzmienia sięgnąłem po dwudrożne kolumny podstawkowe BMN S2 II wyposażone w 22cm Seas (CA22RNY) i 28mm jedwabny Scan-Speak (D2905). Posiadając świetne monitory KEF R300 można zadać mi pytanie po co dalsze poszukiwania lepszego brzmienia? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i prosta. Po trosze wynika z chęci zaspokojenia mojej ciekawości, po części z niezbyt dopasowanych do kolumn KEF pozostałych elementów toru audio. Jako wzmacniacz wykorzystuję Audiolaba 6000A, który wbrew powszechnym opiniom nie jest zbyt jasny. Pan Wojtek Pacuła w krótkiej RECENZJI (pomijając, że wysoko go ocenił wyróżniając nagrodą RED Fingerprint (cokolwiek to znaczy)), napisał o nim jako o wzmacniaczu z mocnym i naprawdę niskim basem oraz z górą ocieploną i raczej wycofaną. W połączeniu z KEF R300 te cechy się uwydatniają tworząc układ brzmiący ciepło z uwypuklonym basem i cofniętym pasmem górnych częstotliwości. Nie znaczy to, że zaoferowany dźwięk jest złej jakości. Wręcz przeciwnie, to bardzo fajnie brzmiący duet o dobrej rozdzielczości, zróżnicowanym dźwięku ale nieco zaokrąglonym,  dość gęstym i z jedwabistym nalotem. Nie każdy akceptuje takie granie i nie do każdego gatunku muzyki taki zestaw się nadaje.

Podobnie jest z moim drugim wzmacniaczem, lampowym DIY pracującym w układzie PP na lampkach EL84. Z charakterystyki pasma przenoszenia wynika, że wzmacniacz podbija bas o około 1 dB w zakresie od 30 do 200 Hz i dodatkowo charakterystyka częstotliwościowa zaczyna opadać od ok. 1 kHz co sprawia, że w połączeniu z KEF otrzymałem dźwięk ze wzmocnionym basem i wycofaną górą. Dodatkowym problemem jest impedancja kolumn z minimum poniżej 3,5 Ohma co w połączeniu z faktem, że mam odczep na transformatorze głośnikowym tylko na 8R powoduje dodatkowe utrudnienie z prawidłowym wysterowaniem tychże kolumn. W efekcie zburzony jest balans tonalny i bas wychodzi niejako do przodu przed średnie i wysokie tony. Uzyskanie w miarę dobrego brzmienia wiąże się z podkręcaniem głośności co przy moim cichym słuchaniu stanowi dość poważny problem.

Jak grają nowe kolumny z moimi klocuszkami? BMNy w połączeniu z push-pullem dają bardzo przyjemny w odbiorze dźwięk. Bas jest wyraźnie zaznaczony ale w przeciwieństwie do tego z KEF R300 potrafi zejść niżej, jest bardziej zróżnicowany, „wielobarwny” z wyraźnie zaznaczonym konturem. Daje to wrażenie lepszej dynamiki i kontroli. Wokale brzmią nadzwyczaj wyraźnie, są pełne szczegółów i detali, podobnie jak w erkach ale trochę lepiej. Barwa głosu wydaje się być nieco ocieplona, podobnie jak w KEF określiłbym ją jako aksamitną, bez żadnych szorstkości i sybiliantów. Górne częstotliwości są w porównaniu do erek lepiej słyszalne, nie są wycofane i czuć znakomity balans tonalny całego pasma. Wszystkie zakresy częstotliwości są wyraźnie zaznaczone ale żadne z nich nie wychyla się przed szereg i nie powoduje zaciemniania obrazu jaki rysuje muzyka. W „górze” czuć więcej powietrza, dźwięki są lepiej odseparowane, a to z kolei przekłada się na to, ze kolumny budują scenę z wyraźnie zaznaczonymi źródłami. W porównaniu do KEF scena jest głębsza i rzekłbym bardziej panoramiczna ale może to być wrażenie spowodowane wyraźniej zaznaczoną separacją i umiejscowieniem poszczególnych instrumentów. Podsumowując ten mój „taniec o architekturze”, to o tym lampowo – BMNowym duecie mogę z czystym sumieniem napisać, że to udana i zgrana para. Słuchanie muzyki w tym połączeniu sprawia, że odkrywam od nowa radość z tego płynącą. Jest progres w porównaniu do tego co zaoferowały erki w tym połączeniu z lampą.

Kilka słów na temat pary Audiolab 6000A z BMN oraz odpowiedź na nurtujące mnie pytanie jak wypada porównanie tego grania z tym graniem kefowskim, w tym samym układzie odniesienia (źródło Tidal przez Sabaj D5, pomieszczenie 14m2, ta sama baza kolumn, kanapa, przewody itd.)

Z Audiolabem BMNy wypadły wg mojej opinii lepiej niż KEF ale nie we wszystkich obszarach. Podobnie jak w przypadku wzmacniacza lampowego BMN z Audiolabem ma bardziej zróżnicowany dół pasma i ma lepszy kontur. KEF oddaje więcej masy basowej ale jest on jednorodny. KEF ma potężny bas jak na kolumny podstawkowe, jest go tyle, że w utworach z dobrze zaznaczoną linią basową niskie tony przytłaczają słuchacza. W KEF bas  jest gorzej kontrolowany. W utworze Billy Eilish „Bad Guy” w końcówce utworu te kolumny nie wyrabiają i pojawiają się zniekształcenia (bas „furkocze”). Nie ma tego zjawiska z kolumnami BMN. W utworze Sama Sparro „Black & gold” basowy początek w wykonaniu KEF jest bezbarwny. Jest nisko ale bez życia, rzekłbym matowo, szaro. BMNy dodają kolorytu i różnicują te dźwięki, dając poczucie świeżości, a schodzą równie nisko z częstotliwościami. Oceniając bez zastanawiania się można odnieść wrażenie, że basu w BMN jest mniej ale to złudzenie budowane jego różnorodnością, konturem i lepszą kontrolą.

Wokale żeńskie i męskie brzmią podobnie w obu przypadkach. Jest świetnie. Aksamitnie, szczegółowo, żadnych syczących szorstkości i zniekształceń. Słuchałem wybranych pode mnie utworów więc w innych gatunkach muzycznych może być różnie. Moja muzyka do oceny wokali to Una Sand „Seventeen – Acoustic”, Ane Brun – „Big in Japan”, Sophie Zelmani – „Why”, Mike Scott – „She is so Beautiful”, Krzysztof Kiljański – “ Precious Memories”’ Annete Askvik – “Liberty”, Dominique Fils-Aime – “Birds”, Aga Zaryan – “Don`t Let Me Be Misunderstood” i inne w tym klimacie.

“Góra” w BMN jest moim zdaniem lepsza. Jest w górnych rejestrach więcej szczegółów i detali i to za sprawą wcześniej wspominanego balansu tonalnego, który ratuje wysokie tony przed przykryciem mocniejszym dołem. Charakter wybrzmień i barwa dźwięków są podobne ale BMNy serwują te dźwięki na tacy wprost do słuchacza, a KEF robią to jakby kelner serwujący nam dźwięki miał je na tacy za plecami. Słychać je ale jakby z większej odległości. Przez to brzmią mniej precyzyjnie, a w detale i smaczki trzeba się mocniej wsłuchiwać. Niemniej jednak ten zakres w obu przypadkach bardzo mi przypadł do gustu. Jest jedwabiście i nie ma cyfrowego jazgotu. Przestrzeń, scena, separacja instrumentów jest na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem na BMN.

Najciekawszą historią w tym starciu kolumn jest to, że odkryłem na nowo mój wzmacniacz DIY. Mój klon AN na EL84 z kolumnami BMN ograł Audiolaba. Lampowiec brzmi dla mnie po prostu lepiej. Barwniej. Bardziej soczyście ale i szczegółowo. Jest lepszy drive i ogólnie bardziej mi pasuje takie granie. Nie oglądam się z tęsknotą za Audiolabem już po podłączeniu kolumn BMN do lampiaka. Nastąpił całkowity zwrot akcji. Audiolaba z KEF R300 nie polubiłem ale nawet z BMN nie jest to zestaw, który wywarł na mnie takie wrażenie jakie zrobił lampowy Push-Pull z BMNami. Chyba się "zakochałem" ? "

Rafał miałeś rację. Wg mnie BMNy zasługują na to by je polecać, chwalić i słuchać. To świetne kolumny za rozsądne pieniądze.

Pozdrawiam :) 

P.S. Na zdjęciu BMN S2 II mój klon STX M-140 i KEF R300 dla porównania gabarytów. Jedyną "wadą" BMN jest ich wielkość. Do wyglądu i mniejszej ilości miejsca trzeba się niestety przyzwyczaić ? 

c (Medium).JPG

 

Edytowane przez MariuszZ.

Świetna recka 

Ja bym tak nie umiał wszystkiego rozłożyć na czynniki ? ja raczej pisze prosto bez "udziwnien". Co do R300 to było trochę tych "kłótni", ale żadnej nie pamiętam, bo chyba były mało istotne, ponieważ miałem już BMN i w sumie zacząłem cieszyć się muzyką do tego stopnia, że mało mnie obchodzilo, co, kto o nich pisze ?

Ja niestety nie miałem styczności z żadną seria 2, tylko 3.

Tak czy siak, gratulacje. Może jakiś upgrade w przyszłości? ?

?👈

Caly czas to powtarzam, BMNy nie doskonałe, ale:

13 minut temu, MariuszZ. napisał:

To świetne kolumny za rozsądne pieniądze

 

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

11 minut temu, rafal735r napisał:

Co do R300 to było trochę tych "kłótni", ale żadnej nie pamiętam, bo chyba były mało istotne, ponieważ miałem już BMN i w sumie zacząłem cieszyć się muzyką do tego stopnia, że mało mnie obchodzilo, co, kto o nich pisze

Pomijając polemikę nt. KEF to muszę się przyznać, że nabyłem je między innymi po przeczytaniu Twoich spostrzeżeń na ich temat sprzed czasu gdy nabyłeś BMN i o tych pierwszych całkiem przychylnie się wypowiadałeś ? Do zakupu BMN nie trzeba było mnie mocno namawiać ale też miałeś w tym swój udział hehe ? Jeżeli chodzi o "upgrade" to może za jakiś czas jak się lepiej osłucham. Może prędzej będzie jakiś skok do przodu ze wzmacniaczem zrobię. Na razie mi pasuje ale wiadomo, apetyt rośnie :) 

R300 zostawiłem u siebie, bo po prostu mniej dudnily po przeprowadzcce do mniejszego pokoju. Niestety zakres sredniotonowy i góra w cale mocno nie odbiegala od Magnatow, które miałem wcześniej. Pamiętam jak przyjechali klienci po Magnaty i uruchomiłem je dla nich przed zakupem. Gora wydała mi się lepsza jak w Kef i trochę zrzedla mi mina, jednocześnie coś zaczęło mi świtac w głowie od tamtego momentu że coś tu nie gra. Magnaty na górze miały Vife DX za 80zl i zagrały ciekawiej od wychwalanego koncentryka Kef? Dlatego przez następne półtora roku ciągle szukałem czegoś na zamianke. Odrzucilem na wstępie wszystko z BR z tyłu i wpadłem na BMN na allegro. 

?👈

W dniu 21.10.2019 o 17:45, MariuszZ. napisał:

Ciekawi mnie jak to wygląda. 

Nikt, nic ... To z ciekawości zajrzałem co w środku gra. Minimalistyczne jest wnętrze monitorów. Cięte skosem tunele BR, żadnego wygłuszenia, wełny. Przewody wyglądają na bardzo dobrej jakości. Zwrotka to spora cewka w linii nisko-średniotonowca i prawdopodobnie kondensator w linii wysokotonowca (otulony sporej średnicy koszulką termokurczliwą). Zwrotnica dwudrożna I-go rzędu o nachyleniu 6 dB/oct. Czyli mniej elementów degradujących sygnał ale i mniej narzędzi do "leczenia" niechcianych rezonansów i innych bolączek (gdyby były). Najważniejsze, że konstrukcja działa jak szwajcarski zegarek i dźwięk z kolumn jest SUPER. Podobne rozwiązania stosują projektanci kolumn w dużo droższych konstrukcjach (trochę bardziej złożone ale podobne jest w Klipsch Heresy). Ponieważ taka zwrotka wprowadza 90 stopniowe przesunięcie fazowe (cokolwiek to znaczy) zacząłem się zastanawiać jak to może wpłynąć na dźwięk, scenę stereo i profilaktycznie wysłałem do konstruktora kolumn Pana Bogdana zapytanie. Jakiej wysokości powinny być standy do kolumn w moich warunkach odsłuchu (baza kolumn ... , wysokość położenia ucha ..., odległość do kolumn ...powierzchnia ...). Pan Bogdan odpisał, jednak nie uzyskałem wprost odpowiedzi, która by pozwoliła mi wykonać standy pod te warunki brzegowe. Obowiązują zasady ogólnie opisane w poradnikach. Rozstawienie kolumn w stosunku do słuchacza w trójkąt równoramienny, obrót ich położenia "do środka" tak by widoczne jeszcze były wewnętrzne boki kolumn (tu trzeba empirycznie). Ucho słuchacza na wysokości górnej krawędzi nisko-średniotonowca (tak słucha P. Bogdan). Stosując się do tych zasad niewiele musiałem zmieniać i nie odczułem drastycznych zmian w jakości dźwięku i budowie sceny stereo. Jest bardzo dobrze w tej kwestii. Pan Bogdan podpowiedział również ciekawe rozwiązanie z podłączeniem przewodów głośnikowych wspominając o nim jako najbardziej neutralnym. Zastosowałem wg wskazówki co ukazuję na zdjęciu. Może ktoś skorzysta odkrywając jeszcze większy potencjał tych wspaniałych monitorów. Pozdrawiam :) 

połączenia (Medium).jpg

Ja się nie znam za bardzo na tych zwrotnicach. Wiem że nie ma tam klasycznych drukowanych PCB, które mógłby by wpłynąć degradujaco na dźwięk (nie potrzebne dodatkowe połączenia i ścieżki) . Elementy zwrotnicy są lutowane bezpośrednio na przewodach, a chyba tylko cewka jest przykręcona do tylnej ściany i to ja widać. Wygluszenia praktycznie nie ma. Oba BRy cięte pod kątem jak napisałeś. Na moje ucho tylny, względem przedniego gra na 80% do 20% mniej więcej. 

?👈

O przekątnej we wpieciu kabli tez skyszalem od p. B.

A co tam za kabelki masz bo nie widze za wyraznie nazwy?

Dobrze u Ciebie sie zgrywa z Twoim wzmakiem?

Opisz prosze co i jak ?

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

16 godzin temu, Mikelas76 napisał:

Opisz prosze co i jak ?

Kto ma opisać? Ja opisałem parę postów wyżej. Kolumny dobrze się zgrywają z lampowym klonem ANK L1 tj. PP na EL84 i dobrze im z Audiolabem 6000A. Kolega Rafał pisał wielokrotnie chyba w tym wątku. Nie zczytałem nazwy kabli. Kolumna już skręcona niestety. Pozdro

  • 2 tygodnie później...

Hey. W związku z tym że głośnik nisko-średniotonowy serii EX i S jest taki sam jak w Pylonach serii Diamond chciałem zapytać czy ktoś porównywał różnice brzmieniowe między nimi a BMN ? Zależy mi najbardziej na:

a) oderwaniu dźwięku od kolumn (scena 3D, gdzie dźwięki potrafią dochodzić zza ucha nawet),

b) rozdzielczości średnicy (słyszenia takich aspektów jak np rozróżnianie akustyki pomieszczenia gdzie zrealizowano nagranie, oddechy wokalistów, itp.)

c) wyrazistości i szczegółowości wysokich tonów

Edytowane przez tomgda

Ja robiłem, i wcześniej pisałem o tym. Lepsze głośniki robią po prostu lepsza robotę. Czy sens dopłaty ma sens, to chyba indywidualna sprawa każdego człowieka jak ze wszystkim. 

?👈

Też stoję teraz przed dylematem upgreadu. To że lepsze głośniki powinny "zrobić lepszą robotę" wydaje się oczywiste. Zgadzam się też co do indywidualnego podejścia, jakby nie było każdy sam wie jaki ma budżet i gdzie jest jego sufit na wydatki na sprzęt. Przyjmijmy jednak, że umowne 10 tys. na kolumny nie stanowi problemu. Kluczowe jest jednak pytanie o to, czy podwojenie ceny BMN poprzez upgreade, ma sens w odniesieniu do kolumn konkurencji w podobnej cenie. Ponieważ upgread robi się na własne ryzyko (z tego co wiem to nie można pożyczyć kolumn do odsłuchu) stąd pytanie moje o opinię do kolegów z grupy.

A Rafale735r, skoro już się odezwałeś to prośba o szczerą odpowiedź do Ciebie: jesteś usatysfakcjonowany i zakończyłeś poszukiwania, czy jednak wymieniłbyś swoje kolumny na coś innego?

 

 

 

 

 

Chario Nobile + Lector ZXT-70 + Lector Digitube S-192 + Lector PSU-Z + Lector Edison 230 + Innuos Zen + okablowanie TiGLON + UpTone EtherRegen + Qobuz/Tidal

Nie mam potrzeby żadnych zmian. Pasuje mi to jak grają i że są strojone pod mój gust. Słuchałem wysokich modeli YB, Dynaudio itd. Natomiast marki typu JBL czy Paradigm itp całkowicie mnie nie interesują. Co prawda nie słuchałem żadnych wysokich modeli, ale wystarczy że słuchałem średniakow i całkowicie mi to nie grało. Niczym się nie wyróżniały. A wydawać większych kwot nie mam potrzeby. 

?👈

Dzięki. Z tego wpisu już można coś wywnioskować ?   Czyli skoro brzmienie S3 mi pasuje to bazując na Twoich doświadczeniach można ryzykować upgreade. Jeszcze pytanie: jak nowy niskotonowy, ewentualnie strojenie kolumny ma się do kontroli basu?  U mnie czasami bas się wzbudza. Jak myślisz uprgeade poprawi tą sytuację czy już tylko ustroje akustyczne na ratunek?

 

Edytowane przez guinness_bis

Chario Nobile + Lector ZXT-70 + Lector Digitube S-192 + Lector PSU-Z + Lector Edison 230 + Innuos Zen + okablowanie TiGLON + UpTone EtherRegen + Qobuz/Tidal

Bas jest bardziej zroznicowany. W tym CA18RNX jest taki bardziej okrągły. Na Excelu jest inaczej. Czysciej, bas jakby bardziej jest rozdzielony na ten wyższy i nizszy, nie wiem jak to w sumie ubrać w słowa. Ale ogólnie muzyka lepiej trzyma rytm i jest niższe zejscie. Chyba jak sam nie sprawdzisz to nigdy nie będzie wiadomo czy ustroje będą potrzebne czy nie. To że jest progres to nie ma żadnych wątpliwości. 

?👈

Przekonałeś mnie. Dzięki.

Chario Nobile + Lector ZXT-70 + Lector Digitube S-192 + Lector PSU-Z + Lector Edison 230 + Innuos Zen + okablowanie TiGLON + UpTone EtherRegen + Qobuz/Tidal

3 godziny temu, rafal735r napisał:

Ja robiłem, i wcześniej pisałem o tym

Znalazłem coś na 36 stronie. Znaczy zadowolenie i trochę o kosztach (>5 tys. + to co za przetworniki odzyskam?) Nie doszedłem czy obudowa musi być wymieniona ze względu na różne średnice otworów? Mam o czym myśleć ? Pozdrawiam.

U mnie obudowa pasowała. Woofer na 100% zawsze pasuje. Zależy jaki tweeter siedzi. Zawsze można wykorzystać ewentualnie inny tweeter, np beryl od SB. Czy tam szpilke od SS. 

Ja ogólnie byłem nastawiony na beryla, średnica jest mniejsza niż w Crescendo więc już miałem przygotowany projekt na pierścien maskujący, który zrobił by mi kumpel na drukarce 3D, ale posłuchałem crescendo i został. 

Edytowane przez rafal735r

?👈

Powiem Wam, że mnie też kusi upgrade. Wysokotonowy u mnie to szpila z SS i ona by została.  Tak myślę jakby Seasa zamienić na wersję Excel. 

 

Rafał

Czy przy upgrade zwrotnice też miałeś zmienianą czy same głośniki? Myśle aby kupić same głośniki i je podmienic. 

 

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.