Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, wiem że lepszy (niestety i droższy) piecyk to znaczny krok do przodu. Jednak to dość spory wydatek w mojej obecnej sytuacji. Także, tego, ten, musi mi wystarczyć to co mam ? I na razie pozostaje mi zabawa z tym co jest w portfelu.

Edytowane przez urkoni

w pełni rozumiem, ale moim zdaniem musiałbys dodać sporo, a czy to usłyszsysz? Clearway to dobry kabel. Ja bym nie zmienial, chyba ze żonie kolor nie odpowiada, ja tak miałem i musiałem zmienic;-)

 

4 godziny temu, urkoni napisał:

Witam wszyskich

Ja z zapytaniem odnośnie kabli głośnikowych do BMN. Obecnie mam podłączone do EX2 II Chord Clearway (gołe kable) i w zasadzie jestem zadowolony z tego połączenia. Ale ..., jak to zwykle bywa ciekawość ludzka popycha nas do przodu i zadaję sobie pytanie, czy w podobnej cenie (najlepiej niższej, lub nieco wyższej) można lepiej??? Czy posiadaliście wcześniej Chorda Clearway i zmieniliście na coś innego? Ktoś coś podpowie??

Miałem pożyczonego jakiegoś Chorda od Bogdana, może właśnie tego Clearway. Po kilku utworach zdecydowanie wróciłem do moich Tara Labs Prism Omni ST Bi-Wire. Oczywiście po czasie zacząłem szukać ciekawszego brzmienia i wybór padł na Wireworldy. Chord w moim pokoju mocno przeciągał bas - było go dużo pod ścianami, dudnił i zacierał różnice pomiędzy pasmami - nachodziły na siebie. Tara Labs zagrał przyzwoiciej pod każdym względem, no może kultura brzmienia Chorda była łagodniejsza w odbiorze, ale wolałem Tara Labsa. To zaskakująco tani kabelek i możesz go kupić i sobie zostawić.

18 godzin temu, LOBO_M napisał:

ja tak miałem i musiałem zmienic;-)

Wygląd przewodów jest dla mnie nieistotny, zawsze można użyć oplotu do kabli ? 

Cóż takiego u Ciebie zastąpiło Clearwaya?

14 godzin temu, Marko Polo napisał:

To zaskakująco tani kabelek i możesz go kupić i sobie zostawić.

Dzięki Marko Polo, Tarę na pewno wypróbuję. Obecnie z czystej ciekawości testuję YTDY, Dam im jeszcze kilka dni na "dotarcie", ale to będzie raczej tylko epizod.

1 godzinę temu, urkoni napisał:

Wygląd przewodów jest dla mnie nieistotny, zawsze można użyć oplotu do kabli ? 

Cóż takiego u Ciebie zastąpiło Clearwaya?

Dzięki Marko Polo, Tarę na pewno wypróbuję. Obecnie z czystej ciekawości testuję YTDY, Dam im jeszcze kilka dni na "dotarcie", ale to będzie raczej tylko epizod.

Solid Core Audio, oczywiście używane:-)

3 godziny temu, metalowy napisał:

Nie wiem jak Clearway ale ja zmieniłem chorda oddysey x na tellerium q black II jest dużo przyjemnej

Niestety zbyt "grubo" jak dla mnie.  Ale może kiedyś wypróbuję? Dzięki Metalowy ?

Hej Rafal735r, niestety wymiana klocków na chwilę obecną jest wykluczona. Poza tym jestem zadowolony z brzmienia mojego systemu oraz EX2II. Co nie oznacza że nie można pokombinować z biżuterią, tak zwyczajnie z ludzkiej ciekawości ? Przy tym nie chcę wchodzić w jakieś wysokie koszty. Ponieważ po pierwsze brak funduszy, a po drugie gdybym już je posiadał to wolałbym zainwestować w upgrade do modelu S2II. Pozdrawiam 

Witam ,

Mam pytanie , czy może ktoś z forumowiczów posiada wzmacniacz lampowy Silver Luna oraz kolumny BMN.

Pytam, ponieważ jestem w trakcie zmiany kolumn. Może ktoś posiada taki zestaw i podzieli się wrażeniami.

Pozdrawiam

ja mam co prawda preamp lampowy WBA blazebird, ale moge napisac ze gra to fajniej niz z tranzystorem, mialem hybryde lectora zxt70 i bylo rowniez ok. Kolega Sebgla ma tego lectora i jest b. zadowolony. 

Ogolnie z lampka gra super ale nie znam Luny

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Przez dwa lata miałem lampę Unison Research S6 na lampach El34 i z BMN grało to jak dla mnie super.  Kiedyś słyszałem u kogoś BMNy z lampą MingDa na lamapch 845 i też było fajnie. Jak napisał Mikelas mam teraz hybrydę Lectora ZXT70 do BMNów i nic więcej mi nie trzeba.

Edytowane przez sebgla

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

umówiłem się z Panem Bogdanem i  pojechałem ze swoją Silver Luną , po 2 godzinach wyjechałem z Beszelami 2. Rewelacyjnie zgrały się z lampą. Faktem jest , że również kable mają swój udział w odbiorze muzyki.

41 minut temu, jaroslaw74 napisał:

umówiłem się z Panem Bogdanem i  pojechałem ze swoją Silver Luną , po 2 godzinach wyjechałem z Beszelami 2. Rewelacyjnie zgrały się z lampą. Faktem jest , że również kable mają swój udział w odbiorze muzyki.

Witamy w klubie ? 

Miłego słuchania.

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

1 godzinę temu, jaroslaw74 napisał:

umówiłem się z Panem Bogdanem i  pojechałem ze swoją Silver Luną , po 2 godzinach wyjechałem z Beszelami 2. Rewelacyjnie zgrały się z lampą. Faktem jest , że również kable mają swój udział w odbiorze muzyki.

Hej a miałeś okazję słuchać Beszele innych modeli czy tylko ten jeden? 

Stoję przed dylematem czy brać Beszele 2 czy 3. Pomieszczenie (jedno mam 20m drugie 40m ale w nim grają trójdrożne s16hz) nadaje się zarówno do monitorów jak i podłogówek. Zastanawia mnie czy 22cm midwoofer odtwarza średnie tony równie dobrze jak 18cm midwoofer. W Credo s16hz mam taki głośnik ale on tylko bas gra a nie średnie... Waham się też nad wysokotonowym, pan Bogdan z BMN pisał mi, że Satori berylowy gra najszczegółowiej, illuminator górę łagodną a Crescendo coś pomiędzy. Lubię szczegółowość bardzo dużą, byle nie męczyła i nie była zbyt sterylna. 

 

Ktoś porównywał w jednym odsłuchu Beszele 2 i 3?

Macie jakieś przemyślenia odnośnie porównania wysokotonowców w BMN? 

Z góry dzięki za rady.

Edytowane przez Ricardozamora
34 minuty temu, Ricardozamora napisał:

Hej a miałeś okazję słuchać Beszele innych modeli czy tylko ten jeden? 

Stoję przed dylematem czy brać Beszele 2 czy 3. Pomieszczenie (jedno mam 20m drugie 40m ale w nim grają trójdrożne s16hz) nadaje się zarówno do monitorów jak i podłogówek. Zastanawia mnie czy 22cm midwoofer odtwarza średnie tony równie dobrze jak 18cm midwoofer. W Credo s16hz mam taki głośnik ale on tylko bas gra a nie średnie... Waham się też nad wysokotonowym, pan Bogdan z BMN pisał mi, że Satori berylowy gra najszczegółowiej, illuminator górę łagodną a Crescendo coś pomiędzy. Lubię szczegółowość bardzo dużą, byle nie męczyła i nie była zbyt sterylna. 

 

Ktoś porównywał w jednym odsłuchu Beszele 2 i 3?

Macie jakieś przemyślenia odnośnie porównania wysokotonowców w BMN? 

Z góry dzięki za rady.

Ja byłem ze swoim wzmacniaczem lampowym, słuchałem kolumny z Satori Berylium jednakże na Silver Lunie góra był zbyt ostra (szczegółowa), słuchałem również  Crescendo. Zmiana kabli głośnikowych ma wpływ na brzmienie, scenę, a nawet głośność, co Pan Bogdan udowodnił. Zawsze możesz przyjechać do Bydgoszczy, można umówić się z Panem Bogdanem. Ja mam 100 km więc warto było się wybrać. Wiem , że również gościł w swoim studio Pana z Wrocławia, a to już ponad 300 km. Jeśli zabierzesz swój wzmacniacz najlepiej będziesz wiedział co Tobie odpowiada. Ważną sprawą jest również estetyka, oglądając zdjęcia kolumn (oklein) bardzo podobał mi się palisander salvador, jednakże wybrałem palisander imperial, który w rzeczywistości inaczej się prezentował niż na monitorze komputera. Ps wybrałem szpilkę illuminator która bardziej zgrała się z lampą /albo mi się tak wydawało ? na daną chwilę/. Teraz "zachorowałem na kabelki" . Pan Bogdan w swojej uprzejmości wypożyczył mi kable wireworld, choć najbardziej podobały mi się Genesis (o ile nazwy nie pomyliłem). Te z kolumnami i wzmacniaczem sprawdzały się Rewelacyjnie.

Godzinę temu, Ricardozamora napisał:

Lubię szczegółowość bardzo dużą, byle nie męczyła i nie była zbyt sterylna.

To jest właśnie opis grania Crescendo.

Zdecydowanie bierz 22-cm woofer, średnie będą dobre, a lepsze (naturalniejsze) będzie zejście na basie.

"Tynk pożera dźwięk" 747

Dzięki za odpowiedzi. 

2 godziny temu, jaroslaw74 napisał:

Genesis

Pewnie Purist audio design - Genesis. 

Ps. Do kabli mnie nie musisz przekonywać, ja gram na srebrnych od lat i jest bardzo dobrze, ale niebawem coś z miedzi kupię lepszego.

6 godzin temu, jaroslaw74 napisał:

umówiłem się z Panem Bogdanem i  pojechałem ze swoją Silver Luną , po 2 godzinach wyjechałem z Beszelami 2. Rewelacyjnie zgrały się z lampą. Faktem jest , że również kable mają swój udział w odbiorze muzyki.

Super!! Ciekawe jak grają Beszele 2. Nie miałem jeszcze okazji posłuchać Beszeli podstawkowych. Wizualnie oba głośniki to też już wyższa półka względem niższych modeli. BMNy (Bergesy3) z okleiną palisander imperial kiedyś widziałem i bardzo mi się podobały.

 

Przy okazji napiszę, że od wczoraj mam nową nakładkę do maliny pi2aes i ta w miejsce HiFiBerry Digi+Pro wniosła poprawę. Dźwięk jest bardziej rozdzielczy i szczegółowy. Wokół instrumentów są jeszcze lepsze pogłosy w studio nagraniowym, co stwarza jeszcze bardziej realny przekaz tak jak lubię. Kolumny (S2 II) mnie nie zaskoczyły, bo wiem że jeszcze mają potencjał, ale mój stary, tani CA A500 zadziwia mnie, że jeszcze tyle można z niego wyciągnąć. Nakładka warta wydania kilku setek.

Często budżetowe kolumny za max kilka k pln, które wydaję nam się, że grają dobrze ze wzmakiem również budżetowym za niedużą kasę, podłączone do wzmacniacza z wyższej półki cenowej niż one pokazują znacznie więcej i lepiej. 

Godzinę temu, Ricardozamora napisał:

Często budżetowe kolumny za max kilka k pln, które wydaję nam się, że grają dobrze ze wzmakiem również budżetowym za niedużą kasę, podłączone do wzmacniacza z wyższej półki cenowej niż one pokazują znacznie więcej i lepiej. 

Zgadza się. Ale raczej lepiej mieć kolumny z wyższej półki cenowej niż wzmacniacz. Kiedyś słyszałem, że na końcowy efekt największy wpływ mają kolumny 60-70%, potem wzmacniacz 20-30%, a źródło i kable pozostałe około 10%, przy założeniu, że akustyka jest ok. Ale to teoria, bo zależy też od dopasowania i czasem źródło i kable mogą mieć większy udział.

Nie ma jednej szkoły. Wydasz dużo na dobre kolumny, podłączysz budżetowe gówno i nic z tego nie będzie. Co do połączenia budżetowe kolumny + lepszy wzmacniacz o którym pisałem, nie spotkałem się, by działało to w drugą stronę, tzn. by budżetowy wzmacniacz dał dobry efekt z lepszymi kolumnami. 

 

Źródło i kable 10%? Kto to wymyślił? :) Ktoś bez pojęcia. Jak masz już świetne kolumny i wzmacniacz, to gdyby przeznaczać 10% na źródło to by tylko człowiek nie wykorzystywał ich potencjału. Jakość źródła dopiero się doceni jak kolumny i wzmak są dobrane i bardzo dobrane. Nie ma mowy o sztywnym % dopasowaniu ale 10% na źródło i kable to kompletne brednie. U mnie np. gra gramofon z pre za 40-50k razem (cena nowych, nie wydałem tyle na nie) przy kolumnach i wzmacniaczu za niższe niż on ceny. I nie ma to żadnego znaczenia. Przepaść między już naprawdę dobrym torem cd+dac jaki mam a tym co daje gramofon jest spora, kasa dobrze wydana.

Poza tym jak poruszasz się po rynku wtórnym i bierzesz różne okazje jakie się pojawiają to można naprawdę dziwaczne połączenia robić, gdzie stosunek ceny sprzętów do siebie ma się nijak do tego co reprezentują. Tylko początkujący audiofile myślą, że jak są kolumny np. za 3000, no to na kable trzeba 300zł, a na wzmacniacz tak z 2000-3000, bo jakby wydać na kable 1500, kolumny 3000 a wzmak 10000, no to już jest dziwne i niekoszerne. 

Często jest tak, że dobre rezultaty uzyskuje się niekoniecznie pakując kilka k więcej we wzmacniacz czy kolumny (które są z podobnej półki cenowej), ale właśnie w dobre kable i dobre źródło. Nie ma reguły, ale olewając kable i źródło wiele można stracić. Gdy 10 lat temu grałem na kolumnach za 3k pln, wzmaku za 2k, to więcej potrafiło dać w takich zestawieniu wrzucenie 1-2k w dobre używane kabelki niż w co innego. 

Naprawdę, nie warto marginalizować źródła i kabli.

Pakowanie większości kasy w kolumny i dokup byle jakiego wzmaka i jeszcze gorszego źródła raczej da gówniany efekt. 

Ja mam dość dużo sprzetu i różnie go łącze ze sobą. Słucham w tej chwili na monitorach Sonus Oliva (robił mi je Pan Witek, cena jakoś 3000 daaaawno temu; wiem, że potem nie chciał takich kolumn robić bo zysk niemal żaden dla niego:), wzmak jest za 14k, kable głośn ze 2k, źródło analogowe 40k, źródło cd z dac z 10k. Wiele ze sprzętów używanych w okazyjnych cenach mam. 

Do czego zmierzam - tanie kolumny grają bardzo wybitnie jak na swój koszt, ale dopiero ze wzmacniaczem z wyższej półki i źródłem (już pomińmy ten gramofon, nawet tor transport i dac od McGyvera wybija cenowo te monitory). Nie ma żadnego znaczenia podział % kosztu. Gra dobrze to gra. 

Łączyłem nieraz też droższe kolumny ze wzmakiem tańszym tak jak mniej więcej podajesz, że 70% kolumny a 20% wzmacniacz. Zawsze była kiszka. Nie ma powera, to jak maja zagrać kolumny? Plumkanie, przyjemne ale brak wysterowania, byle co. Podobnie wrzucając słabe źródło. Nawet do dobrze dobranego wzmaka i kolumn od razu będzie czuć, że podało się byle jaki sygnał (jeśli wie się jak gra dobry cd/dac/gramofon/plik).

 

Zmierzam do tego, że taki podział jak piszesz jest stereotypowy a więc często błędny i można wiele ominąć wydając głównie na kolumny i próbując je napędzić byle jakim wzmakiem zlewając kompletnie źródło i kable. Dobre systemy nie grają sumą kasy ani jakimiś zasadami udziału % wartości w wartości całego systemu. Nie warto olewać źródła ani sądzić, że dobre kolumny napędzi byle co, bo musi być tańsze. 

Edytowane przez Ricardozamora

Mam kolumny Brauna z 1977 roku za 800 zł podpięte kablami za 1200 zł do wzmacniacza za 2000 zł, który nowy kosztował 4600 zł. ? Masz rację, że czasem połączenia są egzotyczne! Źródło jest potwornie ważne, nie wiem gdzie to wymyślony, że 10% (sic!).

"Tynk pożera dźwięk" 747

12 minut temu, Ricardozamora napisał:

Łączyłem nieraz też droższe kolumny ze wzmakiem tańszym tak jak mniej więcej podajesz, że 70% kolumny a 20% wzmacniacz. Zawsze była kiszka. Nie ma powera, to jak maja zagrać kolumny? Plumkanie, przyjemne ale brak wysterowania, byle co. Podobnie wrzucając słabe źródło. Nawet do dobrze dobranego wzmaka i kolumn od razu będzie czuć, że podało się byle jaki sygnał (jeśli wie się jak gra dobry cd/dac/gramofon/plik).

Te udziały procentowe, które podałem dotyczą, kolumn, wzmacnicza i źródła z tej samej półki. To nie chodzi o to że kolumny są w tym zestawieniu najdroższe a źródło najtańsze. Tak jak napisałem jednak może być różnie w zależności od zestawienia i też twierdzę, że źródło i kable mogą mieć większy udział. Sam się kilka razy przekonałem, że kable mogą wiele zdziałać.

Fajnie, że podzieliłeś się swoim doświadczeniem, zawsze to cenne posłuchać kogoś bardziej doświadczonego. 

Zapominamy  o osobistych preferencjach i własnych odczuciach .

Ktoś  kto zbudował system o niebywałej synergii i walorach brzmieniowych nie wmówi mi że ma to tak grać, jeśli mi to  nie podejdzie ile bylo to nie kosztowało i było poparte latami doświadczeń  . 

Wiec takie historie między bajki , w każdej dziedzinie są odstępstwa od normy a w audio tym bardziej ? . Pzdr

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

10 godzin temu, Ricardozamora napisał:

Nie ma jednej szkoły. Wydasz dużo na dobre kolumny, podłączysz budżetowe gówno i nic z tego nie będzie. Co do połączenia budżetowe kolumny + lepszy wzmacniacz o którym pisałem, nie spotkałem się, by działało to w drugą stronę, tzn. by budżetowy wzmacniacz dał dobry efekt z lepszymi kolumnami. 

Jestem przeciwnego zdania. Od kiedy mam BMN kolumny grają nawet przyzwoicie ze wzmakiem za 500zl. Czego nie mogłem powiedzieć o tanich kolumnach.  Połączenie nawet drogiego wzmacniacza nie dawało prawie nic. 

Edytowane przez rafal735r

?👈

Żadna z tych skrajnych sytuacji, moim zdaniem nie ma sensu. Elementy powinny jakością grania (nie ceną) graćw tej samej lidze. W przeciwnym razie jakiś zawsze będzie się marnował.

1 godzinę temu, rafal735r napisał:

Jestem przeciwnego zdania. Od kiedy mam BMN kolumny grają nawet przyzwoicie ze wzmakiem za 500zl. Czego nie mogłem powiedzieć o tanich kolumnach.  Połączenie nawet drogiego wzmacniacza nie dawało prawie nic. 

BMNy pokazuja jakosc dopiero po podlaczeniu porzadnej elektroniki. Maja spory zapas jakosci do wykorzystania, ale potrzebny jest dobry wzmak itp zeby to wkorzystac. Ja sie o tym przekonalem podlaczajac moj preamp

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

15 minut temu, Mikelas76 napisał:

BMNy pokazuja jakosc dopiero po podlaczeniu porzadnej elektroniki. Maja spory zapas jakosci do wykorzystania, ale potrzebny jest dobry wzmak itp zeby to wkorzystac. Ja sie o tym przekonalem podlaczajac moj preamp

Ahaaaaa. Dobrze że powiedziałeś. ?

?👈

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.