Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem.Świat idzie do przodu, czasem nowe rzeczy są gorsze a czasem jednak lepsze.

Patrząc na te stare retro kwadratowe TADy, 2-drożne i te nowe 3-drożne na berylu z coaxialem, z nowymi przetwornikami 2x10 cali,

do tego specjalny kształt obudów i konkretna waga to widać, że te nowe są znacznie lepsze.

Te stare to dość prymitywne kwadratowe skrzynki a takie obudowy to dla akustyki najgorsza rzecz.

Zauważ że JBL Everest 66000, 67000 też nie są kwadratowe, kanciaste. Mają kształt taki by wspomóc a nie psuć akustykę.

Ale w jednym się zgodzę tzn ceny są coraz wyższe i to zniechęca.

Edytowane przez sly30

No nie wiem.Świat idzie do przodu, czasem nowe rzeczy są gorsze a czasem jednak lepsze.

Patrząc na te stare retro kwadratowe TADy, 2-drożne i te nowe 3-drożne na berylu z coaxialem, z nowymi przetwornikami 2x10 cali,

do tego specjalny kształt obudów i konkretna waga to widać, że te nowe są znacznie lepsze.

Te stare to dość prymitywne kwadratowe skrzynki a takie obudowy to dla akustyki najgorsza rzecz.

Zauważ że JBL Everest 66000, 67000 też nie są kwadratowe, kanciaste. Mają kształt taki by wspomóc a nie psuć akustykę.

Ale w jednym się zgodzę tzn ceny są coraz wyższe i to zniechęca.

 

No cóż jak ktoś zerżnął pomysły Johna E. Karlsona z lat 60 i sprzedaje to jako nowość to tylko świadczy o bezczelności !

 

Takie teksty dla maluczkich choćby

 

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ale gdzie masz napisane że to nowość? Wiele firm używa różne znane patenty, pomysły i rozwiązania, często znane od dziesiątek lat.

Nie widzę w tym nic złego. A ty w swoich kablach nie używasz pomysłów znanych od lat z innych firm?

Ale gdzie masz napisane że to nowość? Wiele firm używa różne znane patenty, pomysły i rozwiązania, często znane od dziesiątek lat.

Nie widzę w tym nic złego. A ty w swoich kablach nie używasz pomysłów znanych od lat z innych firm?

 

A tak i w filmikach podają je jako nowe genialne rozwiązanie np u Wilsona.

 

 

 

Zapominają tylko przypomnieć kto był wynalazcą.

 

Powiem krótko; masę rzeczy już wymyślono i nie patrząc na prawa do nich można sobie zrobić bardzo ciekawe kolumny za ułamek tych kwot za które sobie liczą topowi producenci! Dla tego uważam że te wyśrubowane bez sensu ceny to kolejna bezczelność!!!

 

Otóż ja ostatnio w kablach stosuje pomysły z innych branż niż audio i za to mogę się uważać że jestem nowatorski :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Bo dzisiejszy Świat idzie na łatwiznę, wykorzystać wynalazki innych, zastosować je a później zbierać laury, no a przy tym kaska lecie. Zresztą kto mam milion jest biedniejszy od tego co 10 mil.I gonitwa trwa. Ogólnie wszystko gra i buczy. Ale jak się przy tym mówi że to nasz patent itd to już lekkie przegięcie.

Wracając do JBL-i to dwa komplety Everestów DD66000 sprzedaja się na Hi fi Do

 

a i coś tańszego tam jest obecnie np. K2 S5800 czy dwa komplety Everestów DD55000 te ostatnie trochę za drogo u nas sprzedały się z fajnie zmodyfikowaną zwrotnicą (stara w komplecie) za 23000zł.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W swoim segmencie cenowym JbL ls-80 jest niezwykle udaną konstrukcją.

Osoba , która poszukuje dobrego zdrowego systemu grającego możne dokooptować do tych kolumn wzmacniacz z przedziału 5-10 tysięcy i ma super zestaw.

Testowałem oczywiście te kolumny ze znacznie droższymi wzmacniaczami, a nawet ultra drogimi. To Co najciekawsze jednak to fakt ze wystarczy 5 tysięcy na wzmacniacz, wspomniane kolumny, nie psujące dźwięku źródło i możemy Cieszyć się dobrą muzyką - oczywiście nie posiadając hi-endu.

Edytowane przez climax99

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sly, oficjalnie odszczekuję, da się kupić dobre horny TANIO. No dobra, nie do końca się da, po w 5 min od pojawienia się w serwisie już są na hold. Ale przez moment były pewnie do wzięcia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak widać po podanej aukcji nie do końca jest to prawdą. Te TADy poszły za 50% ceny detalicznej. Dodajmy że mają XXX lat! Nieznane mi są przypadki podobnych cen za tak dojrzałe kolumny.

 

Pomijam w równaniu marketingowe wybryki jak avantgarde, i inne typowo snobistyczne luksusowe graty, które ze sklepu do pierwszego właściciela wychodzą za 50% ceny detalicznej.

 

Czy rzeczywiście jest więc tanio? Chyba jednak nie. Mimo wszystko łyknąłbym tego tada gdyby za 40 tys. z kosztami dało się nabyć. No dobra, nie łyknąłbym, bo mam chcicę na budowę czegoś własnego, i za te 40 tys pokryłbym koszta roku siedzenia w garażu i dłubania.

Nie ma co się spuszczać, nad Tad,ami i jakimiś tam starociami, słuchałem coś bardzo fajnego, nowoczesnego, bardzo uniwersalnego, a zarazem powiązane z starszymi falowodami, i nie tylko,...Tady, JBL i inne alnico, są już po prostu stare.

Ja, jako posiadacz JBL alnico, rezygnuje,.... już z takiej przyjemności słuchania, chociaż dopracowałem konstrukcje,... z której byłem niesamowicie zadowolony, i nie tylko ja.

Owszem, konstrukcje na TAD i JBL są drogie, ale ze względów kolekcjonerskich, i kupują to ci co kiedyś o nich marzyli, a ich granie w dzisiejszej modzie i technologi, ogranicza potencjał wysokiej klasy wzmacniaczy i wyszukanej elektroniki.

Takie zdanie jest moje i pewnej grupy moich przyjaciół.

Edytowane przez Azus

TAD odszedł od tub i te 3 modele kolumn które teraz mają łącznie z topowym Reference One nie ma już tuby.

Fakt że są bardzo drogie bo ok 320 tys ale ponoć rewelacja.

Te ich monitory teź ponoć super.

 

Posłucham teraz na Monachium.

Pisałem że sam nie miałem najlepszych doświadczeń z tubami.Do jazzu i klasyki było fajnie ale do pop, rock, soul i muzy

elektronicznej dużo gorzej ale jestem otwarty na nowe odsłuchy i takie sobie zapodam w Monachium.

Niemniej jednak znam kilku wybitnych specjalistów z tematu audio, akustyki, masteringu studyjnego itd

i nikt nie ma dobrego zdania o tubach.

Twierdzą że największe zniekształcenia, że dźwięk jest nachalny, przerysowany w średnicy, że bas jest subwooferowy i oddzielony od reszty,

czyli że zupełnie nie ma scalenia dźwięku.

Mnie jest trudno ocenić czy to wszystko tak właśnie jest.Niewątpliwie bas jest taki trochę subwooferowy i to słyszałem kilka razy i ogólnie miałem

odczucie zmęczenia po dłuższym odsłuchu.

Owszem było na początku spektakularnie ale dłuższe słuchanie męczyło.

Ale posłucham jeszcze.

Pisałem że sam nie miałem najlepszych doświadczeń z tubami.Do jazzu i klasyki było fajnie ale do pop, rock, soul i muzy

elektronicznej dużo gorzej ale jestem otwarty na nowe odsłuchy i takie sobie zapodam w Monachium.

Niemniej jednak znam kilku wybitnych specjalistów z tematu audio, akustyki, masteringu studyjnego itd

i nikt nie ma dobrego zdania o tubach.

Twierdzą że największe zniekształcenia, że dźwięk jest nachalny, przerysowany w średnicy, że bas jest subwooferowy i oddzielony od reszty,

czyli że zupełnie nie ma scalenia dźwięku.

Mnie jest trudno ocenić czy to wszystko tak właśnie jest.Niewątpliwie bas jest taki trochę subwooferowy i to słyszałem kilka razy i ogólnie miałem

odczucie zmęczenia po dłuższym odsłuchu.

Owszem było na początku spektakularnie ale dłuższe słuchanie męczyło.

Ale posłucham jeszcze.

hoho

taką opinie wystawiać tubowym kolumnom to chyba kolega i jego znajomi {fachowcy}tylko Avantgarde słuchali

>>>odczucie zmęczenia po dłuższym odsłuchu.

Owszem było na początku spektakularnie ale dłuższe słuchanie męczyło>>>

Tak, jak pierwszy raz słuchałem, rewelacja, byłem napalony, wyskubałem prawie 10klz i kupiłem, teraz robię konstrukcję tubową, bezkompromisową, żadnych złomów i staroci, nie oszczędzam, zwrotki aktywne, mono wzmacniacze na basy, jeśli to mnie nie zadowoli, to powiem,że tuby są do dupy, ale jeszcze sprawdzę.

Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego kolumny tubowe zagrają,...bo, zagrają z byle czym.

Edytowane przez Azus

hoho

taką opinie wystawiać tubowym kolumnom to chyba kolega i jego znajomi {fachowcy}tylko Avantgarde słuchali

 

Oj tu się kolega myli.Słuchali o wiele więcej niż kilku z nas razem wziętych.

Wiedzę mają 100x większą niż ja więc mam do nich zaufanie.

Nikt z nich nie chciałby dla siebie kolumn tubowych.

W końcu ich prawo.

 

Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego kolumny tubowe zagrają,...bo, zagrają z byle czym.

 

 

Może to z powodu ich dużej skuteczności.

Jeśli kolumna ma 99dB a czasem więcej to bez problemu zagra

z każdym wzmacniaczem.

Może to z powodu ich dużej skuteczności.

Jeśli kolumna ma 99dB a czasem więcej to bez problemu zagra

z każdym wzmacniaczem. >>>

 

Kiedyś słuchałem Urei 813, było moje marzenie, ale kupiłem to co kupiłem, osłuchałem się i teraz znowuż posłuchałem, Urei, i już ich nie chcę, plumkanie tak,... ładnie śpiewała Christi Baron, ale już Portupine, to już taki jazgot, że pisać się nie chce.

Przestrzeń, scena, separacja, takie coś nie istnieje.

Edytowane przez Azus
Gość Arek__45

(Konto usunięte)

System a przede wszystkim kolumny musza przekazywac odrobine ....nostalgii...i dopiero wtedy poparte to dynamika i drivem sprawia ze mimo innych slabosci ten dzwiek trzyma nas w garsci.

Sly, są tacy którzy słuchali Magico Q5, Burmester B100, Avantgarde Trio, TAD Reference One, Everest DD66000, i piszą o tym na stronie stereophile.com

 

Jim N słuchał kilka godzin Magico Q5 które wypadły słabo w porównaniu z TAD Reference One i JBL DD66000.

I w związku z tym silnie radzi, aby iść w jego faworytów: TAD R1 i JBL DD66000 – stawiając obie kolumny ex aequo na pierwszym miejscu.

 

John West piszę, że JBL Everest DD66000 są ekstremalnie imponującymi kolumnami, i w jego opinii są o wiele lepsze od Burmester B100 i Avantgarde Acoustic Trio.

 

----

 

Co do porównania TAD Reference One z Everest DD66000 o którym pisałeś, faktycznie miało ono miejsce, a wpis znalazł się na forum Lansing'a. I widać po wpisie osoby testującej i sugestiach innych, iż miał jakieś problemy podłączając pod obie kolumny tylko jedną stereofoniczną końcówkę mocy.

 

Administrator Mr. Widget polecał Bi-amping dodając, iż Everest oferuje poczucie ''realizmu'' który jest bardzo trudno znaleźć w innych kolumnach!

 

Z kolei 4311B pisze m.in. że przetworniki niskotonowe w Everest DD66000 oferują niesamowicie oszałamiający realizm/szczegółowość, zwłaszcza w czysto aktywnej konfiguracji, z usuniętymi wszystkimi pasywnymi elementami ze ścieżki sygnału!

 

Spektakularne rezultaty osiągnął Greg Timbers podłączając Tri-amping z osobnym wzmacniaczem do każdego z pary wooferów, i jeszcze jeden do driverów HF/UHF.

 

Obviously there has to be a passive solution for consumer products and the Everest DD66000 passive solution is top-shelf. That said, an active solution is simply better, providing the active filters are also top-shelf. Greg Timbers ended up tri-amping (one amp/filter per woofer and one amp/filter on the HF/UHF) his Everest II's and stated that the result was spectacular. I have zero doubt that he is correct. I also understand that this solution isn't for everyone and most people simply won't go there; They can thoroughly enjoy the loudspeakers as presented from the factory. Room/placement is arguably a big part of it. EQ is also a solution.

 

A te basowce w Everestach to jest papier? Dlaczego papier?Jest dziś na rynku tyle lepszych materiałów niż papier.

Papier trąci taniochą i trochę badziewiarstwem, a przynajmniej dla mnie.

 

O takim basie jak w Everest to możesz sobie tylko pomarzyć!

 

Wilson Audio Alexandria XLF i Avalon Tesseract nie mają tutaj nic do gadania, przy najlepszych wooferach JBL'a z nowych Everest.

 

Project Everest DD65000 & DD67000 – Product Commentaries And User Guide

Rozmiar pliku : 16,3MB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A z tym Avalon'em Isis to już całościowo K2-S9900 rozprawiłby się.

 

Opisz mi co do joty woofery z XLF i Tesseract, następnie ja opisze te z Everest i zobaczymy jaka jest przepaść technologiczna na korzyść tych z Everest. Takich wooferów możesz na całym świecie szukać ze świeczką i nie wiem czy w ogóle znajdziesz lepsze.

 

Specjalnie dla Ciebie zdjęcia prosto z Kalifornii :-) … w tym zdemontowany woofer 1501AL :

post-28079-0-70656900-1365150083_thumb.jpg

post-28079-0-51603000-1365150087_thumb.jpg

post-28079-0-43815200-1365150101_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Nie twierdzę że Everesty są złe bo jeszcze ich nie słyszałem. Za miesiąc będę miał taką możliwość.

Co do TAD R1 to wszyscy znani mi, którzy ich słuchali twierdzą że rewelacja ale to jest kolumna zbudowana

zgodnie ze sztuką czyli ponoć najlepszy na świecie współosiowy, berylowy średniotonowy i tweeter.

Nie ma tam żadnych tub.

Everesty to są jednak tuby i...tu już nie jest takie oczywiste że to jest najlepsze.

Wielu fachowców twierdzi że tuba to...sam wiesz.Czytałeś.

Posłucham i potwierdzę swoją opinię lub zmienię zdanie.

Może się zakocham w tubach.

Spokojnie,te stare kolumny pojawiaja sie czesto,moze komus nie odpowiada ich dzwiek,a moze ma za duzo wosku w uszach.Oczywiscie ze nie sa to kolumny ktore wszystko zagraja,tylko lepiej wypadaja z wybranymi gatunkami muzyki,akurat to co ja slucham to graja wysmienicie i nie ma takich kolumn na swiecie co zagraja taka barwa(wokale).Mysle ze jak moj kolega z naszego forum zrobi je, ale z nowymi "bebechami" i obecnie najlepszymi, to zagraja jeszcze lepiej ,na co licze.Nastepna oferta

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co kolega sądzi o tych pięknych steampunkowych Living Voice Vox Olympian?

Zna kolega jakieś ich parametry bo na ich stronie niewiele jest poza wymiarami.

Widzę że tam jest jakaś zewnętrzna zwrotnica ale nie wiem czy aktywna czy pasywna.

 

Są to kolumny dla Ciebie, o ile pogodzisz się z tym, że w 1/2 posiadają bardzo stare przetworniki vintage :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Living Voice Vox Olympian - £190,000/pair

Czułość kolumn : 105 dB/W/m

Wysokość : 160 cm

Waga : 120 kg/szt.

 

15'' paper-cone woofer : Vitavox AK 151 z magnesem Alcomax 3

Średniotonowy : 1,5'' driver Vitavox S2 z 3'' aluminiową membraną i magnesem Alcomax 3

Wysokotonowy : 1'' TAD TD-2002 z magnesem AlNiCo 5

Super-wysokotonowy : TAD ET-703 z kobaltowym magnesem

 

AK 151 będzie łatwy do wysterowania, szybki, bdb w zakresie mid-band i dobrze zszyje się z firmowym driverem, tylko z tego nie będzie głębszego basu.

Kevin Scott znalazł na to rozwiązanie w postaci modułów sub-niskotonowych ustawianych po zewnętrznych stronach kolumn :

 

Living Voice Vox Elysian - £55,000/pair

Czułość : 100dB/W/m

Pasmo : 80 ~ 35Hz

 

Całe okablowanie Olympian & Elysian składa się z przewodów głośnikowych Kondo KSL-SPz – więc już mamy ewidentny własny styl, który wprowadzają srebrne przewody Kondo. Jak one grają podobnie do srebrnych przewodów Audio Note, to nie ciekawie, bo są strasznie gładkie, maga czyste i zmulone na wysokich, bardzo kolorowe w brzmieniu, nie neutralne, to na pewno.

 

Powyższe ceny są za najzwyklejsze proste wykończenie bez żadnych fajerwerków. I tak jak różnie podają, cena za podstawową wersję oscyluje w zakresie £190,000 ~ £210,000, i w zależności od rodzaju ekskluzywnego wykończenia rośnie bardzo wysoko w górę.

 

Nie wiem jak to wygląda w firmie Living Voice, bo na stronie firmowej prawie nic nie podają, ale na rosyjskiej ceny mniej więcej dwukrotnie wyższe w wersji LEXURY.

 

Vox Olympian / Vox Olympian LEXURY : 17 mln. / 30 mln. rosyjskich rubli

Vox Elysian / Vox Elysian LEXURY : 6 mln. / 15 mln. rubli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ceny sprzedanych kolumn Vitavox CN-191 oscylują w granicy 1,050,000 ~ 1,800,000Yen za parę na HiFiDo – nie wliczając tańszych replik.

 

Angielski driver Vitavox S2 gra czysto, gładko, bdb wokale, barwy i rozciągnięcie średnicy w dół, ale pewnie trzeba go odciąć gdzieś w okolicy 5kHz, bo nie ma tam za wiele do zaoferowania. I dla tego w konstrukcji Kevina są berylowe TAD'y na wysokich.

 

Western Electric 59B & Vitavox CN-191 (driver S2 + AK 157 /ew. 151) :

 

Drivery z Vox Olympian od wewnątrz :

 

post-28079-0-43010400-1365156407_thumb.jpgpost-28079-0-42240700-1365156411_thumb.jpgpost-28079-0-10214800-1365156421_thumb.jpgpost-28079-0-10059500-1365156430_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Zadałem kilka pytań niemieckiemu dystrybutorowi Living Voice i powiedział

że od teraz w kolumnach Vox Olympian używają berylowych średniotonowców i tweeterów.

Reszta się niestety zgadza, cena wersji podstawowej 300 tys.€, wersji lepiej wykonczonej nawet

do 650 tys.€!

Jestem szaleńcem ale te cyfry wyleczyły mnie bardzo szybko.

Kolumna gra od 50hz i musi mieć subwoofery więc poza konieczną ilością miejsca

cena moźe wzrosnąć nawet do...800 000....euro!!!

Ale będą w Monachium to rzucę okiem i uchem.

Edytowane przez sly30

To jest tylko dla Putina audiofila, co muzyki nie słucha.

Sorry, chyba z tym drugim pomyliłem audiofilem,...

Edytowane przez Azus
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.