Skocz do zawartości
IGNORED

Nad 372 po wymianie kondensatorów źle gra


Jarosław_63374

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Sprawdź jeszcze wszystkie luty ewentualnie je popraw - czasem lut łączy ale powierzchnia lutu jest mała i są problemy przy większych prądach.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Co masz na myśli pisząc zwykłe? @witek_z

po prostu kupiłeś niskoimpedancyjne tzw. audiofilskie.

kup wysokoimpedacyjne (czyli tanie) i będzie OK.

Piszesz ze starych już nie masz - jak to?

Nie tak dawno kupiłem 30- sto letnie CD, myślę wymienię stare kondy na coś audiofilskiego, szukam w necie i dużo ludzi zadowolona była z Panasonika FC, kupiłem i 300 zł w poszło w błoto.

W załączniku wysyłam schemat, byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś to sprawdził i mi pomógł, kondensatory jakie wymieniłem to wszystkie o tych pojemnościach

 

- NICHICONMUSE KZ 220uF 25V. Wymiary: 12,5mmx20mm, raster: 5mm; 2015rok.

-NICHICON MUSE KZ 10uF 100V. Wymiary: 8mmx11,5mm, raster: 3,5mm; 2014rok.

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 4,7uF 100V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2014 rok

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 10uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2014 rok.

-NICHICON Muse - FG Fine Gold 47uF 50V. Wymiary: 8mmx11,5mm Raster: 3,5mm

-NICHICON KA 2200uF 6,3V. Wymiary: 10mmx20mm Raster: 5mm; 105st.

-NICHICON MUSE KZ 47uF 100V. Wymiary: 12,5mmx20mm, raster: 5mm; 2015rok

-NICHICON KW Pojemność: 22uF 100V. Wymiary: 6,3mmx11mm Raster: 2,5mm

-NICHICON Muse - FG Fine Gold 47uF 63V. Wymiary: 10mmx12,5mm Raster: 5mm; 2014 rok.

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 4,7uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2014 rok.

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 1uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm

-NICHICON FW 22uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2013 rok.

-NICHICON Muse - FG Fine Gold 100uF 25V. Wymiary: 8mmx11,5mm Raster: 3,5mm; 2014 rok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-63384-0-01122900-1481656096_thumb.jpg

post-63384-0-90280500-1481657447_thumb.jpg

post-63384-0-73105700-1481657454_thumb.jpg

post-63384-0-86671300-1481657465_thumb.jpg

post-63384-0-10496400-1481657471_thumb.jpg

post-63384-0-67568100-1481657474_thumb.jpg

post-63384-0-75214800-1481657477_thumb.jpg

post-63384-0-77707000-1481657482_thumb.jpg

post-63384-0-08456900-1481657488_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a gdzie je powtykałeś?

 

A jak myślisz ??

 

mam prośbę do administratora, możesz usunąć te zdjęcia i dodać ten link

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) bo widzę że forum konwertuje zdjęcia i są nie czytelne, a nie widzę opcji edycji postu. Dzięki!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

A jak myślisz ??

 

 

widzisz

mimo nabijania sie z audiofilskich kondensatorow niektórzy na tym forum chcieliby Ci pomóc.

Ty jednak z upodobaniem blokujesz te chęci

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

widzisz

mimo nabijania sie z audiofilskich kondensatorow niektórzy na tym forum chcieliby Ci pomóc.

Ty jednak z upodobaniem blokujesz te chęci

napisałem wyżej że wymieniłem wszystkie o tych pojemnościach, i pytanie " gdzie je powtykałeś " no chyba nie w d_pe tylko na płytki drukowane, no chyba że nie zrozumiałem pytania to przepraszam, to gdzie je można jeszcze " wtyknąć" ??

I jeszcze raz "napisałem wyżej że wymieniłem wszystkie o tych pojemnościach" czyli stare te co były na płytce drukowanej wlutowane przez producenta firmę nad, wymieniłem na kondensatory zakupine przezemnie na kondensatory firmy nichicon o takiej samej pojemności

...Jeśli różnice są duże , to może być coś " ze złym podłączeniem , zwarciem , lub nawet uszkodzeniem układu lub tranzystorów .

....Natomiast jeśli różnice są nieduże ( do pierwotnych osiągów" ) , tylko gra ostro , jeszcze bez basów , to może warto uzbroić się w cierpliwość i z miesiąc lub dwa pograć .../?/ ... powygrzewać " . Wymiany kondensatorów są zawsze i tylko dla cierpliwych "" . Czasem wymiana jednego konda np w kolumnie , owocuje 350-cioma godzinami wygrzewki " po 10 godzin dziennie przez 1,5 miesiąca , zanim się wszystko unormuje ...., a tu mamy całą baterię nowych kondensatorów ...i efekt może być zwielokrotniony .

Na początku po instalacji , może być poprawnie , a nawet bardzo dobrze , ale po kilku godzinach wchodzą ostrości i utrzymują się przez kilka dni , potem falami basy i ostrość , aż do unormowania po ... 3-6 tygodniach

... np nawet Zwykły przewód rca / używany / po zakupie dochodzi do siebie ze 3 dni , zanim złapie basy i barwę . Podobnie ze wzmacniaczami , kiedyś kupiłem wzmacniacz i dopiero po miesiącu zaczął grać z basem ! ...Co się okazało ? ..poprzedni właściciel grał na nim sporadycznie , czasem z 15 min , więc nie był kompletnie odpowiednio wygrzany " . Audiofile wiedzą o czym piszę , elektronicy uważają to za voo doo . Bas wygrzewa się zazwyczaj najwolniej . Kabel Stereowoxa wygrzewałem kiedyś miesiąc czasu ! Jazgotał nie miłosiernie zanim zaczął grać " . Kablarska firma MIT z USA pisze w swoich ulotkach ;"od 200-400 h ...... Tyle o ewentualnym ; wygrzewaniu "elementów audio , ( jeśli to jest to ? ) Pozdrawiam .

  • Moderatorzy

Temat wygrzewania przypomina mi historie Rozalki z noweli Antek - myśle, że poziom logicznego myślenia ma tu wspólny mianownik.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Julo102

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Taaak gra sprzęt po jakimś czasie inaczej nie z powodu jakiegoś tam ubzduranego przez audiofilów procesu fizycznego ale tylko dlatego że się do niego przyzwyczajamy.

99 % to autosugestia, użytkownik wmawia sobie w sumie na siłę że jak coś zrobi - najczęściej byle jak byle by było bo tak na internecie napisali że będzie lepiej, np wymiana kondensatorków w cd to jak polizanie lizaka, ale jakby wymienić 3/4 cd to będzie jak czekoladka.

 

Zróbcie sobie test, jak ktoś słucha z konturem i barwą to podłączcie lepsze kolumny z lepszym basem i włączcie direct, po tygodniu słuchania stwierdzicie ze z konturem i basem nie da się słuchać .

Człowiek to takie zwierze ze mu słuch się przyzwyczaja i po dłuższym czasie dopasuje.

 

Wygrzewanie kondensatorów 10-20 uf 200 h ? a ileż one mogą się formować, to po włączeniu sprzętu odsłuchowego powinienem go włączyć rano a słuchać dopiero wieczorem.

 

Jeśli sprzęt by tak zmieniał parametry po 100-200h to okazało by się ze parametry przedstawiane przez producenta są mylne.

 

Dopiero badania laboratoryjne mogą pokazać czy jest więcej basu niż 3% mniej niż było itd a wiara sama w sobie czyni cuda, wystarczy wierzyć w to , zwłaszcza w grające kable za tysiąc dolców

Jeśli chodzi o sprzęt to mam tego troche ale brakuje czasu ...........a czas ucieka......

mialem podobne problemy gdy w moim primare zwykle elektrolity nippon sme zamienilem na wypasione - szybko wróciłem do oryginałów , bo degradacja dźwięku była ogromna

  • Moderatorzy

Ja z autopsji wiem że najlepszym "wygrzewaczem" jest piwo lub wino - rozwiązuje moje wszelkie dylematy sprzętowe.

Zamias wygrzewać sprzęt trzeba wygrzać siebie i jest ok :)

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Powinni niemal wszystkich producentów audiofilskich podzespołów

oskarżyć i na dłuuugo pozamykać bez prawa do warunkowego....

Przecież czasem już po kilku godzinach, wyjątkowo po kilkudziesięciu

tracą zupełnie parametry. I to przy XXI wiecznych technologiach..;-)))

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

99 % to autosugestia, użytkownik wmawia sobie w sumie na siłę że jak coś zrobi -

 

Mylisz się kolego i to bardzo. Przykładem moze być to że mam dostęp do pewnego wzmacniacza (Ma go kolega) w którym wymieniłem jakiś czas temu wszystkie elektrolity. Zaczął grać dobrze po ok dwóch miesiącach . Teraz kolega kupił dwa kolejne takie same wzmacniacze na handel (oba w dziewiczym stanie) Oba grają wyraźnie gorzej w oryginale. Porównywałem to ja i kolega. Różnica jest na tyle duza że słychać to od razu bez wyraźnego wsłuchiwania. Dodam że stare elektrolity trzymają parametry choc mają 30 lat.

Jednak działa to nie w każdym przypadku. Raz znajomy audiofil zażyczył sobie wymienić kondensatory we wzmacniaczu lampowym bo były stare i radzieckie. Kupił audiofilskie i kazał wymienić. Zrobiłem to i jak się okazało wzmacniacza nie dało się słuchać. Na drugi dzień wyciągałem je z kosza na śmieci i wstawiłem je z powrotem. Tu kolega nawet nie chciał nowych wygrzewać ...........

Z kondesatorami elektrolitycznymi bywa różnie.

Jedne grają od razu dobrze i żadne wygrzewanie im nie pomaga, ani nie szkodzi.

Inne rzeczywiście potrzebują dosyć dużo czasu, by nie tyle dojść do właściwych parametrów, lecz by brzmieć dobrze.

Jak to się dzieje nie wiem, ale na pewno można się z tym spotkać w praktyce. Kpienie z tego zjawiska nie ma sensu, bo to nie są jakieś wymysły woodoo, lecz praktyka.

Z drugiej strony ślepa wiara, że wsadzenie audiofilskich kondensatorów sprawi cuda, zrobiła już nie jedną szkodę, co tutaj akurat widać.

Gość

(Konto usunięte)

Z kondesatorami elektrolitycznymi bywa różnie.

Jedne grają od razu dobrze i żadne wygrzewanie im nie pomaga, ani nie szkodzi.

Inne rzeczywiście potrzebują dosyć dużo czasu, by nie tyle dojść do właściwych parametrów, lecz by brzmieć dobrze.

Jak to się dzieje nie wiem, ale na pewno można się z tym spotkać w praktyce. Kpienie z tego zjawiska nie ma sensu, bo to nie są jakieś wymysły woodoo, lecz praktyka.

Z drugiej strony ślepa wiara, że wsadzenie audiofilskich kondensatorów sprawi cuda, zrobiła już nie jedną szkodę, co tutaj akurat widać.

Pytanie czy napis audiofilskie sprawia, że takie są ;)

Nadużywanie tego słowa w wielu przypadkach dla początkujących "audiofili" powoduje niezłe zamieszanie i mącenie w głowie.

Zresztą jak ktoś napisał wcześniej nawet kondy audiofilskie są dla ludzi, ale trzeba ich z głową używać.

Wiele kondensatorów starych typu rubicon (niebieski) unicon (też niebieski) czy nippon np. sme ciężko zastąpić elektrolitami dziś produkowanymi, nie mają tego czegoś...

Tu chyba jest tak jak w buddyźmie, trzeba zatoczyć koło, i stwierdzić, że to czego się szuka już dawno się ma.

W załączniku wysyłam schemat, byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś to sprawdził i mi pomógł, kondensatory jakie wymieniłem to wszystkie o tych pojemnościach

 

- NICHICONMUSE KZ 220uF 25V. Wymiary: 12,5mmx20mm, raster: 5mm; 2015rok.

-NICHICON MUSE KZ 10uF 100V. Wymiary: 8mmx11,5mm, raster: 3,5mm; 2014rok.

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 4,7uF 100V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2014 rok

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 10uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2014 rok.

-NICHICON Muse - FG Fine Gold 47uF 50V. Wymiary: 8mmx11,5mm Raster: 3,5mm

-NICHICON KA 2200uF 6,3V. Wymiary: 10mmx20mm Raster: 5mm; 105st.

-NICHICON MUSE KZ 47uF 100V. Wymiary: 12,5mmx20mm, raster: 5mm; 2015rok

-NICHICON KW Pojemność: 22uF 100V. Wymiary: 6,3mmx11mm Raster: 2,5mm

-NICHICON Muse - FG Fine Gold 47uF 63V. Wymiary: 10mmx12,5mm Raster: 5mm; 2014 rok.

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 4,7uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2014 rok.

-NICHICON MUSE - FG Fine Gold 1uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm

-NICHICON FW 22uF 50V. Wymiary: 5mmx11mm Raster: 2mm; 2013 rok.

-NICHICON Muse - FG Fine Gold 100uF 25V. Wymiary: 8mmx11,5mm Raster: 3,5mm; 2014 rok.

 

 

FG .... u mnie zawsze wyostrzały .. Ja tu widzę problem.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.