Skocz do zawartości
IGNORED

Zestaw audio 7.1.4 + elektronika


kinder

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
NIE DA SIĘ tak aby było dobrze. System do kina nie nadaje się do muzyki w stereo.

 

Właśnie, nie da się. Kino i stereo to dwa różne światy przede wszystkim dlatego, że kierują się zupełnie odmiennymi i często przeciwstawnymi zasadami. Zaczynając od wspomnianych przez pmcompa różnic w charakterystykach kierunkowych głośników stereo i KD, to również wymagania SPL, zakres dynamiki, cz. odcięcia, itp. itd. Kolejna sprawa to konfiguracja. Porównajcie ustawienie kolumn stereo i KD. Te pierwsze metr od ściany, w trójkącie równobocznym, a teraz kino – pod ścianą, w narożnikach (bo ekran) z basem puszczonym na sub. Dodatkowo KD wspomaga się autokalibracją, która mniej lub bardziej poprawia problemy fazowe i amplitudowe, a to powoduje, że KD brzmi jeszcze lepiej. Teraz przełączamy na STEREO DIRECT (audiofilsko, a jak!) i nagle wychodzą wszystkie problemy z konfiguracją (np. bas na głośniki stereo ustawione w narożnikach), które postrzegane są jako totalna klęska amplitunera bądź kolumn. A adaptacja akustyczna? Tu różnice są jeszcze większe i praktycznie przeciwstawne. Poczynając od odmiennych zasad projektowania, metody pomiarowe, kalibrację, po wyraźnie odmienne parametry jak np. RT60. No i jeszcze materiał wejściowy. Ścieżka dźwiękowa i nagranie stereo są również inaczej zrealizowane, zmiksowane i wyprodukowane ponieważ służą innym celom i z założenie będą odtwarzane w innych warunkach. Wystarczy posłuchać tego samego utworu w ścieżce filmu i na płycie.

 

Co zatem zrobić, skoro się nie da? Najprościej pogodzić się z tym. Zdecydowanie najgorsze, co można zrobić to kupowanie coraz droższego sprzętu w nadziei, że ten w końcu sprosta oczekiwaniom. Zamiast tego lepiej, jak radzi pmcomp, kupić dwa rożne systemy i cieszyć się dobrym stereo i dobrym kinem. Można też zainwestować w usługę specjalisty, który wyliczy, pomierzy, ustawi i ręcznie skalibruje, przy pomocy zewnętrznego DSP, system na nowo. Wtedy różnice mogą stać się praktycznie niezauważalne, co nadal nie oznacza, że system będzie optymalny zarówno dla stereo jak i KD.

 

Wchodzicie? Zapraszam. Za dwa tygodnie wracam z urlopu. Gotóweczka bedzie jak znalazł. A przynajmniej zrobimy razem tego łyskacza.

 

Taka prowokacja ze strony pmcompa ma spory sens i polecam każdemu niedowiarkowi (sam chętnie bym spróbował tej whisky ;-))). Ale IMO nie po to by porównać stereo i KD w różnych kategoriach cenowych, bo to jak porównywanie właściwości terenowych Defendera i RAV4, ale po to, by uzmysłowić ludziom jak wielkie błędy popełniają wydając dziesiątki tysięcy na różne klocki w dzikim szale kolejnego upgrade’u. A efektu z reguły ciągle brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A adaptacja akustyczna? Tu różnice są jeszcze większe i praktycznie przeciwstawne. Poczynając od odmiennych zasad projektowania, metody pomiarowe, kalibrację, po wyraźnie odmienne parametry jak np. RT60.

A tak w skrócie jakie to różnice, bo serio nie wiem, a niedługo ten etap przede mną. Zawsze myślałem, że pod względem akustyki to jedno i to samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywozicie ze sobą swoje graty. Końcówkę i przedwzmacniacz. Albo integrę. Ustalmy pułap powiedzmy 20.000 zł za nowe klocki. Moje są warte jakieś 1.500 zł. Daję Wam chyba dużą przewagę. Jak chcecie to jeszcze jakieś źródło.

I słuchamy.

Ktoś wyjdzie na golasa z tego spotkania.

Mogę być jurorem. A kto decyduje co gra lepiej?

 

Odnośnie adaptacji akustycznej to się całkowicie zgadzam. Kino wymaga innej niż stereo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie charakterystyk kierunkowych. Chcecie powiedzieć, że zestawy proponowane do kina są inne od tych w stereo? typu MR, B&W itd. Przecież jak się ogląda ich katalogi, to to są dokładnie te same kolumny co sprzedawane do stereo, tylko wrzucone do jednego zestawu. Fronty stereo, na tył bazowe monitory I centralny.

 

Co do staroci za 1000zł które grają jak hi-endy za 50k. Bez jaj. Nie każdy chce I lubu mieć w domu muzeum. A że słuchanie stereo z kina boli niektórych tu I tam to inny problem. Kupno ampli za 10k I wzmaka do tego za 2k (nowego) to bezsens. Używany za 2-3k kilkuletni można rozważyć.

 

Denon robił kiedyś piękne wzmacniacze mocy do kina typu HA1 czy DA1, czy jakoś tak bardzo krótko się nazywały a wyglądały jakby miały przetrwać wybuch bomby,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THXowe zestawy kinowe.

 

 

Mogę być jurorem. A kto decyduje co gra lepiej?

 

Odnośnie adaptacji akustycznej to się całkowicie zgadzam. Kino wymaga innej niż stereo.

Branza nie ma wtępu. Branża to branża a nie hobby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też się kiedyś zastanawiałem po co na Klockach jest dawny znaczek THX tak samo jak monster dawał na kablach HDMI to samo w konsumenckich sprzętach czy miało to niby w warunkach domowych taki sprzęt miał grać jak i kable lepiej czy chodziło o zabieg marketingowy i kasę? mi na suwa sie to drugie stwierdzenie. ja zapłaciłem za znaczej THX w PDP jak była robiony test w AV wyszło za dużo zieleni w tym trybie i to potwierdzam więc u licha płace za znaczek i jest kicha kto tu kogo robi w konia producent niby ma byc perfekt a wychodzi inaczej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
Mam pytanie odnośnie charakterystyk kierunkowych. Chcecie powiedzieć, że zestawy proponowane do kina są inne od tych w stereo? typu MR, B&W itd. Przecież jak się ogląda ich katalogi, to to są dokładnie te same kolumny co sprzedawane do stereo, tylko wrzucone do jednego zestawu.

 

Tak, zestawy dedykowane do kina mają nie tylko inne charakterystyki kierunkowe, ale również określone poziomy THD, pasma przenoszenia, fazy, różnic międzykanałowych, dynamiki, otd. W szczególności dotyczy to produktów THX, które muszą spełniać kilkadziesiąt parametrów aby uzyskać certyfikat. To co widzisz w katalogu to marketing produktu dla "przeciętnego Kowalskiego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie skąd mam wiedzieć, ze kupując kolumny do stereo nie kupuję kolumn do kina domowego bo przecież nie raz spotkałem się z opisem , że nadają się do kina. To określenie "nadają się" oznacza, że są przeznaczone do stereo i można zastosować je do kina? Bo stoją razem z resztą kolumn (centralny i surround) to są tylko do kina? A gdy same osobno to do stereo?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytsko zależy od tego co rozumiemy przez "nadaje się". Do normalnych pomieszczeń przeciętnego Kowalskiego gdzie poprzez "kino" rozumie się pokój dzienny +/-20m plus żona krzycząca że za głośno, to pewnie każda kolumna się nada.

Sprawa ma się inaczej jak mamy dedykowane pomieszczenia o większym metrażu/kubaturze, z adaptacją akustyczną i możliwością grania na poziomie spl ponad 100db, wówczas znakomita większość konwencjonalnych kolumn "nadających sie", niestety nie da rady.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle się nie odniosę, nie używam i nigdy nie używałem TV w kinie. Mam 50" plazme w dużym pokoju na którym kobita seriale ogląda, na tym moja wiedza o telewizorach się kończy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory net mi tnie albo forum ślimaczo chodzi bo to nie raz mi się zdarza u was też? nacikam napisz i dupa

 

Też mam PDP Pansa do KD i złego słowa o nim nie powiem

 

Już dobrze jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o charakterystyki kierunkowe. Tylko o przygotowanie pomieszczenia akustycznie

Inaczej przygotowuje się to pod kino a inaczej to pod muzykę.

Chyba że chodzi o kolumny bi polarne to ich kierunkowość akurat do stereo się nie nadaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
wyszło dupa z certyfikatu THX jak to uzasadnisz?

 

To, że nie miała właściwego balansu to nie wina THX, tylko utrzymania reżimu produkcyjnego i wyjściowej kontroli jakości w fabryce.

 

Nie chodzi o charakterystyki kierunkowe.

 

A o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytam kto miało otrzymać perfekcyjny produkt jak zapłaciłem nie był ze znaczkiem THX czyja to wina moja producenta czy czyja w końcu płace i ma byc perekt a jak wychodzi? Przecież znaczek niby do czegoś zobowiązuję jak się dopłaca ale widać THX idzie jak kiedyś U panas jak i Onkyo seryjnie Ciekawe czemu zaden producent teraz tego nie daje nawet z OLEDach bo za przeproszeniem gówno jest warte w kinach wszem sprawdza się bo sa restrykcje ale nie w warunkach domowych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Tak gotowy THX wyszło tak samo z testu AV i to potwierdzam. Innych trybach nie pamiętam jedynie co ten THX mi został w głowie od 2011r odkąd kupiłem PDP. Ja jadę na skalibrowanym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;-)

Autor wątku jasno napisał, ze procesor + wiele końcówek do kina i wzmacniacz do stereo.

Czy coś źle zrozumiałem?

Pmcomp.

Człowiek nie będzie miał czasu ani zapewne ochoty na dobieranie wg. Twojego modelu systemu.

A to, że garść wyciągniętych podzespołów z klocka za 1000zł i z takiego za 10000zł kosztuje tyle samo to oczywista oczywistość.

I walisz niestety stereotypy.

Czym się różni końcówka mocy z wzmacniacza stereo od takiej z amplitunera?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.