Skocz do zawartości
IGNORED

Brumienie i buczenie w głośnikach...


eses
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzic poprawność polaczen masowych i ciaglosc tych mas

 

Sprawdzic poziom brumienia ze zwartymi wejsciami

 

Odpiac sekcję preampu od koncowki i sprawdzic czy brumi ew. Sprawdzic sekcję pre na wyjsciu słuchawkowym jesli jest zasilone z wyjscia pre a nie np dodatkowego wzm. Operacyjnego.

 

Metodami termicznymi sprawdzic wpływ temperatury tranzystorow stopnia napieciowego na brum.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Nie jestem pewien, czy to Twój przypadek. U mnie brumiło mocno (dużo kabli). Efekt usuwałem częściowo. Najbardziej pomogło zastąpienie Van Den Hula First Ultimate między preampem a iFi iTube na First Metal Screen (lepsze ekranowanie). Ale też po trochu wymiana na First Metal Screen między amplitunerem kina domowego a preampem, zmiana na izolowane kabli ethernetowych z routera do switcha i między switchem a komputerem i NASem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, czy to Twój przypadek. U mnie brumiło mocno (dużo kabli). Efekt usuwałem częściowo. Najbardziej pomogło zastąpienie Van Den Hula First Ultimate między preampem a iFi iTube na First Metal Screen (lepsze ekranowanie). Ale też po trochu wymiana na First Metal Screen między amplitunerem kina domowego a preampem, zmiana na izolowane kabli ethernetowych z routera do switcha i między switchem a komputerem i NASem.

 

Kredytu na kable nie będę brał :) a na poważnie to nie ich wina, zepsuty jest sprzęt. Na razie temat stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledzić drogę audio. Zewrzeć rumiący kanał do masy na wejściu. Pewnie nie przestanie brumić.

Zewrzeć bezpośrednio przed pre. Jeśli przestanie, to gdzieś między gniazdami a pre (pewnie zimny lucik),

Jeśli nie przestanie, to zewrzeć za przedwzmacniaczem.

I tak aż do wejścia do końcówki mocy. Będziesz wiedział chociaż w której sekcji szukać. Może być uwalony jakiś tranzystor (w takim wypadku pewnie razem z okolicami), może być uwalony jakiś kondensator... Dużo może. Trzeba szukać.

 

Na starcie zewrzyj wejście, czyli chinch wejściowy zewrzyj bolec z masą. Będziesz wiedział czy brumi wzmacniacz, czy gdzieś poza wzmacniaczem masz pętle masy (szczerze wątpię, ale sprawdzić możesz). Bo - wzmacniacz z odłączonymi wejściami brumi jakby z definicji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledzić drogę audio

 

Dzięki za kolejne wskazówki, zanotowane. Na razie cieszę się muzyką i czekam na ogarniętego elektronika, który poza wymianą kondensatorów będzie potrafił wgłębić się w temat. Brumienie przestało mi kompletnie przeszkadzać bo wzmacniacz ma taką charakterystykę, że swoje pazurki pokazuje dopiero przy odkręceniu na 2/4, 3/4 więc niejako omijam temat (brumi po cichu, jednostajnie bez względu na ułożenie potencjometru.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
W dniu 25.07.2018 o 09:28, eses napisał:

 

Dzięki za kolejne wskazówki, zanotowane. Na razie cieszę się muzyką i czekam na ogarniętego elektronika, który poza wymianą kondensatorów będzie potrafił wgłębić się w temat. Brumienie przestało mi kompletnie przeszkadzać bo wzmacniacz ma taką charakterystykę, że swoje pazurki pokazuje dopiero przy odkręceniu na 2/4, 3/4 więc niejako omijam temat (brumi po cichu, jednostajnie bez względu na ułożenie potencjometru.)

Cześć, ogarnąłeś temat? Mam identyczny problem, tyle że mój wzmacniacz jest nowy (2 temu wyjąłem z pudełka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, slasar napisał:

Mam identyczny problem, tyle że mój wzmacniacz jest nowy (2 temu wyjąłem z pudełka).

Oddaj bubla do sklepu z tytułu rękojmi- jego cechy nie są zgodne z przeznaczeniem. Ma wzmacniać dostarczony sygnał, nie "grać" sam z siebie, bo to nie jest cecha żadnego wzmacniacza.

Buczenie w tym przypadku jest WADĄ FABRYCZNĄ dyskwalifikującą urzadzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Miałem kiedyś problem z "brumieniem" w małym słuchawkowcu DIY. Konstruktor twierdził, że u niego nic takiego nie ma miejsca. Nawet odseparował trafo i całą sekcję zasilania do osobnej obudowy. U niego wszystko OK; u mnie brum. Okazało się, że miał w sieci dokładnie 230V i nigdy mu nie spadało. Ja u siebie - z racji bycia na końcu trafa - miewam często w granicach 218V. Lampy i reszta układu za prostownikiem nie dostawały wystarczającego zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...
  • 4 miesiące temu...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.