Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Roxi, wcześniej opisałem czym się różnią seria Mians Anor Reference od Signature. W moim modelu na górze "gra" zwykły Morel, dobrany świadomie pod moją kofigurację sprzętową. Jak będzie w modelu seryjnym tego nie wiem, Grzegorz by musiał się wypowiedzieć w tej sprawie.

To co zauważył stecko, dotyczy modelu Aries, a przynajmniej tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3376584
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

Roxi, wcześniej opisałem czym się różnią seria Mians Anor Reference od Signature. W moim modelu na górze "gra" zwykły Morel, dobrany świadomie pod moją kofigurację sprzętową. Jak będzie w modelu seryjnym tego nie wiem, Grzegorz by musiał się wypowiedzieć w tej sprawie.

To co zauważył stecko, dotyczy modelu Aries, a przynajmniej tak mi się wydaje.

Zwykły czyli CAT 298. To on jest chyba w podstawowych Minasach, a premium jest Elite, to jaki Ty masz 'zwykły' specjalnie dobrany?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3376660
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że to co piszę jest w miarę zrozumiałe i nie ma potrzeby stosowania dokładnych danych dotyczących modelu głośnika by wiedziec o jaki model chodzi. Poniżej uzupełniam te informacje by nie było nieporozumień.

W Minasach, przynajmniej jak mnie się wydaje, są aplikowane 2 typy kopułek Morela.

Model CAT 298, nazwany przeze mnie zwykłym i Morel Elitte ET338 zaaplikowany w standardzie w Minas Anor Premium.

Ja mam model CAT 298, który zgrał się lepiej z moim sysytemem.

Nie zauważyłem również w moich wpisach bym napisał że mam specjalnie dobrane kopułki, tylko świadomie dobrane do mojej elektroniki.

Na decyzję o wyborze takiego, a nie innego glośnika wysokotonowego miał wpływ odsłuch w moim pomieszczeniu i opinia na ten temat Grzegorza.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3377564
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem również w moich wpisach bym napisał że mam specjalnie dobrane kopułki, tylko świadomie dobrane do mojej elektroniki.

Na decyzję o wyborze takiego, a nie innego glośnika wysokotonowego miał wpływ odsłuch w moim pomieszczeniu i opinia na ten temat Grzegorza.

I to jest fajne w kolumnach Studio 16 Hertz, że można sobie tak dobrać komponety kolumny, żeby całość zagrała mozliwie jek najlepiej w konkretnym pomieszczeniu. Dodając do tego wzmacniacz lampowy, można zmieniać brzmienie zestawu bez koniecznosci wymiany na inny.

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3377582
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Chciałbym zapytać użytkowników minasów III czy mają one szanse zagrać w 40 m2?

Szukam alternatywy dla audio physic tempo 6, które są deczko małe do tego pomieszczenia.

Jak te 40m2 masz zamknięte to dadzą radę

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3378543
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

Spore znaczenie będzie również miało jakiej użyjesz elektroniki i w jakim stopniu wykorzystasz potencjał tej kolumny. Wprawdzie Minasy w porównaniu do Ariesów są bardzo łatwymi do wysterowania kolumnami, ale z mojego doświadczenia z tymi kolumnami wiem, że klasa wzmacniacza będzie miała również pierwszorzędne znaczenie. U mnie najlepiej poradziła sobie z nimi 200 Wattowa hybrydą i Grzegorz się bał o regulację głośności… jednak było wszystko co trzeba, czyli charakterystyczna dla Minasów doskonała średnica, szybki, punktowy bas. Wniosek, spokojnie da się z nimi żyć w 40 m, ale wiadomo, że polecane Arcada jeśli Cię na nie stać ponoć łączą zalety Minasów z jeszcze lepszym dociążeniem dołu :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3378724
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie.

Te 40m jest otwarte dodatkowo na kuchnię ale mam wędrujący parawan, którym odcinam kuchnie a jednocześnie kolumny mają po bokach jednakowe odległości do "ścian".

Nie słuchałem jeszcze minasów ale patrząc na zastosowane głośniki myślę, że mogą zagrać lepiej od ap tempo 6 (szczególnie na górze pasma) może któryś z kolegów ma bezpośrednie porównanie? Dziś rozmawiałem z producentem minasów i twierdzi, że tempo przy nich to delikatnie mówiąc kicha :)

Głośniki napędzam obecnie mocno pełnoletnim asr emitterm I uważam, że wyszło z tego niezłe zestwienie ale wiadomo chce się więcej.

Szukam głośników maksymalnie do 10 tys(lepiej 7 tys) bardzo mile widziane używki, muzyka różna poziomy głośności również, lubię muzykę filmową oraz symfoniczną a tej nie wyobrażam sobie słuchać cicho.

Większość to jednak muzyka jazzowa i rock.

16 hz encor wyglądają zacnie ale są poza budżetem.

Vandersteen 2ce chodzą mi też po głowie i amstaffy muszę posłuchać wszystkiego.

Ostatnimi czasy chodzi mi też po głowie jakaś mocna lampka do 10 tys

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3378793
Udostępnij na innych stronach

Choć nie znam tego z autopsji to forum podpowiada, iż Minasy świetnie zgrywają się z Cayin A70 i pokazują na co je stać.

Można doszukać się również wzmianek o Amplifonie wt 40 który również wyprawia cuda z tymi głośnikami.

Przejrzyj watek i napisz do szczęśliwych posiadaczy takich zestawów.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3378840
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie.

Te 40m jest otwarte dodatkowo na kuchnię ale mam wędrujący parawan, którym odcinam kuchnie a jednocześnie kolumny mają po bokach jednakowe odległości do "ścian".

Nie słuchałem jeszcze minasów ale patrząc na zastosowane głośniki myślę, że mogą zagrać lepiej od ap tempo 6 (szczególnie na górze pasma) może któryś z kolegów ma bezpośrednie porównanie? Dziś rozmawiałem z producentem minasów i twierdzi, że tempo przy nich to delikatnie mówiąc kicha :)

Głośniki napędzam obecnie mocno pełnoletnim asr emitterm I uważam, że wyszło z tego niezłe zestwienie ale wiadomo chce się więcej.

Szukam głośników maksymalnie do 10 tys(lepiej 7 tys) bardzo mile widziane używki, muzyka różna poziomy głośności również, lubię muzykę filmową oraz symfoniczną a tej nie wyobrażam sobie słuchać cicho.

Większość to jednak muzyka jazzowa i rock.

16 hz encor wyglądają zacnie ale są poza budżetem.

Vandersteen 2ce chodzą mi też po głowie i amstaffy muszę posłuchać wszystkiego.

Ostatnimi czasy chodzi mi też po głowie jakaś mocna lampka do 10 tys

 

Takie małe info ode mnie - bo miałem okazję słuchać Minasów właśnie w około 40 metrach kwadratowych, ale zamkniętych. Było bardzo dobrze, chociaż pewnie z subwooferem albo i dwoma to byłby już ideał ;) Pewnie faktycznie przy większych kolumnach takich jak Encore niczego by nie brakowało.

 

Co do Vandersteena - miałem okazję słuchać 1C i zdecydowanie wybrałbym Minasy. Vandersteen co prawda ma dojrzały i dobry dźwięk, ale brakuje dynamiki i tej nieziemskiej barwy znanej z Minasów :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379095
Udostępnij na innych stronach

Szatanie. Ja bym radził jakieś 3 way. Zamian na podobne gabarytowo kolumny będzie zamianą na zasadzie zamienił stryjek siekier na kijek.

Mówienie ze tempo 6 to kicha to strzał w kolano tym bardziej ze kilkanaście stron wcześniej jeden z użytkowników oceniał wyżej te kolumny niż aries.

Sorry ale promowane na zasadzie krytyki cudzego przeważnie odbija sie czykawką.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379154
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co napisał Roxi aby wydobyć potencjał Minasów czy Arcad potrzebna jest dobra elektronika i taki Cayin A70 T mkll spełnia te wymagania a jak powymieniać w nim lampy to granie o klasę wyżej

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379166
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu miałem dłuższą przyjemność posłuchać Minasów z lampką Cayin A70 i potwierdzam , synergia jest wspaniała . Gdybym miał większe pomieszczenie odsłuchowe to ten set by już u mnie był . Sprawdzałem to wielokrotnie ale moje 15 m.kw kocha jednak monitory i Canto Grand Premium z Cayin MT 35 czy tranami grają i tak z ogromnym rozmachem i dynamiką w takim metrażu... Niczego nie brakuje , chce się słuchać , słuchać... :)

Edytowane przez Luk77
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379179
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie z kabelkami YP Sound Argentum znajomy i stwierdził, że takiej barwy i dynamiki nie słyszał z Audio Physiców, a podobno słyszał kilka modeli. Na marginesie proponuję nautiliusowi81 w Klubie Harley Davidson stwierdzenie, że ich motory są przestarzałe konstrukcyjnie i zawodne. Jestem ciekawy jak zostanie odebrany. -:)

Odbiór muzyki jest indywidualny i trudno by wchodzić do grających odmiennym dźwiękiem urządzeń klubów i pisania w nich niepochlebnych opinii bo grono, które tam pisze dlatego wybrało to urządzenie bo lubi sygnaturę dźwięku jakim gra.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379182
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie z kabelkami YP Sound Argentum znajomy i stwierdził, że takiej barwy i dynamiki nie słyszał z Audio Physiców, a podobno słyszał kilka modeli. Na marginesie proponuję nautiliusowi81 w Klubie Harley Davidson stwierdzenie, że ich motory są przestarzałe konstrukcyjnie i zawodne. Jestem ciekawy jak zostanie odebrany. -:)

Odbiór muzyki jest indywidualny i trudno by wchodzić do grających odmiennym dźwiękiem urządzeń klubów i pisania w nich niepochlebnych opinii bo grono, które tam pisze dlatego wybrało to urządzenie bo lubi sygnaturę dźwięku jakim gra.

 

O co ci chodzi człowieku ze sie sadzisz. Czy ja cos krytykuje. Wpisu o krytyce harleya nie będę komentował bo jest durny.

Ap nie są barwnie grającymi kolumnami ale mają inne cechy dla których ludzie je kupują.

Głaskajcie sie dalej po plecach a na innych plujcie....

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379205
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie z kabelkami YP Sound Argentum znajomy i stwierdził, że takiej barwy i dynamiki nie słyszał z Audio Physiców, a podobno słyszał kilka modeli. Na marginesie proponuję nautiliusowi81 w Klubie Harley Davidson stwierdzenie, że ich motory są przestarzałe konstrukcyjnie i zawodne. Jestem ciekawy jak zostanie odebrany. -:)

Odbiór muzyki jest indywidualny i trudno by wchodzić do grających odmiennym dźwiękiem urządzeń klubów i pisania w nich niepochlebnych opinii bo grono, które tam pisze dlatego wybrało to urządzenie bo lubi sygnaturę dźwięku jakim gra.

to powiedz koledze żeby kupił sobie Minasy i podpiął YP to wtedy będzie barwa i nasycenie ale te kable nie wszędzie się sprawdzą bo można przesadzić z basem i trochę góry może zabrać

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379245
Udostępnij na innych stronach

O co ci chodzi człowieku ze sie sadzisz. Czy ja cos krytykuje. Wpisu o krytyce harleya nie będę komentował bo jest durny.

Ap nie są barwnie grającymi kolumnami ale mają inne cechy dla których ludzie je kupują.

Głaskajcie sie dalej po plecach a na innych plujcie....

Panie nautilius proszę się nie denerwować. Kolumny AP tempo nie są złe same w sobie tylko nie mają szans z wyrobami Grzegorza ze względu na zastosowane komponenty i wkład materiałowy.

W w/w AP siedzi kopułka Vify za kilkadziesiąt zł i jeszcze tańszy zestaw wooferków. Koszt produkcji takich kolumn musi się zamknąć góra w 1,5-2kzł żeby je można sprzedać dystrybutorowi i każdy mógł zarobić. To odbija się na jakości i to słychać. Samą ilością góry nie nadrobią jej jakości i wyprania z barw reszty pasma. Żeby porównanie cenowe modeli było adekwatne musiałbyś pomnożyć cenę kolumn Grzegorza razy 4 i wtedy szukać konkurenta w AP. Miałem u siebie Cardeasy i o dziwo grały na prawdę przyzwoicie, nie drażniły górą jak tańsze modele. Nie zmienia to faktu, że miłośnicy barwy i dociążenia raczej poszukają innej marki.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379262
Udostępnij na innych stronach

Pan Nautilius się denerwuje, bo na tych kolumnach zarabia pewno. Akurat tak sie składa, że jak poszukiwałem kolumn to, zanim trafiłem na MInasy i p. Grzegorza, to wiele przesłuchałem, w tym również AP Tempo VI. I na pewno nie są warte tych pieniędzy, co kosztują. Po prostu Minasy je zmiatają. Wczoraj byłem w Krakowie i odwiedziłem jeden z salonów Audio. Grały Tempo VI. Panowie, nie za te pieniądze!!! Nie ma się z co obrażać, pieklić i denerwować, tylko po prostu przyjąć pewne rzeczy do wiadomości. Mam porównanie, bo u mnie w domu stoją już dwuletnie MInas Anor.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379290
Udostępnij na innych stronach

Dupiaty ten klub się zrobił łoj dupiaty. A tak kiedyś było ciekawie.

Proszę rozwinąć tą jakże bogatą w treść wypowiedź. Dupiate to zazwyczaj są babeczki ale może się mylę?

 

Mam już uzupełniające wiadomości na temat głośnika wyokotonowego w AP tempo 6 a jest to powstający w chińskiej fabryce Vify jeden z najtańszych modeli stosowany min. w... mini wieży Pian Craft i najtańszych tannoyach mercury.

Głośnik kosztuje ok 30zł. Niskotonowe wooferki są tej samej klasy czyli koszt wszystkich przetworników łącznie z najlepszym w tej stawce średnio tonowym wynosi ok 300-350zł za komplet!

Dlatego bas w tej kolumnie nie gra tylko buczy a wysokie delikatnie mówiąc do aksamitnych nie należą. Zresztą nie jest to żaden ewenement bo większość dużych producentów oferuje dziś tandetę w przedziale do 10kzł a czasem i więcej. Nawet fornir za te pieniądze nie jest już standardem!

Edytowane przez Szymon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379735
Udostępnij na innych stronach

Nautilius zrelaksuj się, i nie dziw, że w klubie w którym piszesz, wiele osób ma inne spojrzenie na dźwięk niż twój. Ja nie napisałem, że Audio Physici nie maja cech, które mogą się spodobać, natomiast przywołane przeze mnie cechy Miansów przewyższają podane przez ciebie Tempo VI.

Bardzo emocjonalnie podchodzisz do wpisów, wiecej luzu i będzie w porządku.-:)

Rezysław, ja słuchałem właśnie Minasów z kabelkami YP Sound Argentum i spostrzeżenia co do basu mam podobne, jest go za dużo i nie najlepiej kontrolowany. Natomiast co się tyczy góry to u mnie nie było jej w nadmiarze, powiem więcej spodobała mi się jej sygnatura. Średnica byłą lekko szklista w stosunku do posiadanych przeze mnie głośnikowych XLO, ale wybrzmienia instrumentów na YP to już była przepaść w stosuku do moich drutów. Pewnie z lampą ocena tych kabli jest inna, wiem, że wy już dawno "przerabialiście" te druty w swoich systemach i je dobrze znacie. Czy wyższe modele YP Sound mają , może lepiej kontrolowany bas i mniej obszerny?

 

Może, "stara gwardia" Klubu miłośników - Studia 16 Hertz podzieli się swoim doświadczeniem w budowie systemów audio opartych o kolumny Studia 16 Hertz. Wtedy zyskamy na tym wszyscy, a przede wszystkim klub i wpisy typu: "dupiaty ten klub się zrobił...." nie będą miały miejsca.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379750
Udostępnij na innych stronach

Panie nautilius proszę się nie denerwować. Kolumny AP tempo nie są złe same w sobie tylko nie mają szans z wyrobami Grzegorza ze względu na zastosowane komponenty i wkład materiałowy.

W w/w AP siedzi kopułka Vify za kilkadziesiąt zł i jeszcze tańszy zestaw wooferków. Koszt produkcji takich kolumn musi się zamknąć góra w 1,5-2kzł żeby je można sprzedać dystrybutorowi i każdy mógł zarobić. To odbija się na jakości i to słychać. Samą ilością góry nie nadrobią jej jakości i wyprania z barw reszty pasma. Żeby porównanie cenowe modeli było adekwatne musiałbyś pomnożyć cenę kolumn Grzegorza razy 4 i wtedy szukać konkurenta w AP. Miałem u siebie Cardeasy i o dziwo grały na prawdę przyzwoicie, nie drażniły górą jak tańsze modele. Nie zmienia to faktu, że miłośnicy barwy i dociążenia raczej poszukają innej marki.

 

Panie Szymonie ja się nie denerwuję tylko wpis o harleyu mi lekko podniósł ciśnienie:). Koszt przetworników z terminalami wbt w audio physic T6 w stosunku do podstawowych minasów (nie na elicie) jest zbliżony. Koszt wykonania obudowy Ap jest materiałowo pewnie podobny ale technicznie droższy. Fakt faktem s16hertz są tańsze.

Tempo 6 nie czarują barwą ale są fenomenalnie przestrzenne z bardzo dobrą stereofonia. Ja również wolę barwę niż "efekciarstwo" dlatego bardziej do gustu przypadły mi kolumny harbeth które też nie są bez wad.

Wracając do meritum nie krytykowałem kolumn S16hertz broniłem jedynie produkt Ap tempo 6 który jakby nie było osiągnął spory sukces i któremu do "kichy" wg mnie daleko po czym nastąpiło co przewidziałem...

Tak prywatnie podziwiam wkład jaki wkłada Pan w promowanie polskich produktów szczególnie Amplifona.

Nie posiadam kolumn Audio physic i nie mam żadnego interesu ich promowania.

Pozdrawiam.

 

Proszę rozwinąć tą jakże bogatą w treść wypowiedź. Dupiate to zazwyczaj są babeczki ale może się mylę?

 

Mam już uzupełniające wiadomości na temat głośnika wyokotonowego w AP tempo 6 a jest to powstający w chińskiej fabryce Vify jeden z najtańszych modeli stosowany min. w... mini wieży Pian Craft i najtańszych tannoyach mercury.

Głośnik kosztuje ok 30zł. Niskotonowe wooferki są tej samej klasy czyli koszt wszystkich przetworników łącznie z najlepszym w tej stawce średnio tonowym wynosi ok 300-350zł za komplet!

Dlatego bas w tej kolumnie nie gra tylko buczy a wysokie delikatnie mówiąc do aksamitnych nie należą. Zresztą nie jest to żaden ewenement bo większość dużych producentów oferuje dziś tandetę w przedziale do 10kzł a czasem i więcej. Nawet fornir za te pieniądze nie jest już standardem!

 

Daj mi jak możesz linka do tych głośników vify za 30 zł.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379787
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

nautilus81 - ale to nie jest klub AF, to nie spodziewaj się zachwytu tutaj nad nimi, ani nawet obiektywnej oceny :) Po co chcesz się "kopać z koniem" :) Zresztą nie da się posłuchać wszystkiego, co jest na rynku i do czegoś trzeba się ograniczyć... pewnie są lepsze i gorsze kolumny, a te mają uczciwy stosunek cena jakość i dobrze grają, co tu człowiekowi więcej potrzeba do szczęścia... ale chyba była ostatnio podwyżka jakaś :)

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379806
Udostępnij na innych stronach

Daj mi jak możesz linka do tych głośników vify za 30 zł. Ja widzę cenę ok 100 zł. Morel jest droższy:

 

http://www.parts-express.com/vifa-d27tg35-06-1-silk-dome-tweeter--264-1022

 

http://audiotransducers.com/pl/104mm/125-morel-cat-298.html

Edytowane przez nautilus81
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/284/#findComment-3379810
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.