Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przeczytałem w wątku dotyczącym monitorów Redaktora o dużej czułości na osprzęt. Chodzi o "rzeźbienie dźwięku". To samo widzę w Minasach. Ostatnio znowu mnie podkusiło na zabawę z kablami głośnikowymi i po raz kolejny przekonałem się, że mają one strasznie duże znaczenie. Możemy sobię modelować dźwięk, korygować niedostatki elektroniki itp. Jestem w szoku. W poprzednich kolumnach tego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródło - Apple TV + MF V-DAC, wzmacniacz Audiolab 8000S (stara, jeszcze angielska produkcja). Mam teraz wpięte kable, które z tego zestawu zrobiły wręcz zestaw lampowy, bez mulenia. Jest "słodko", "ciepło", "soczyście" i ogólnie bardzo przyjemnie. Wystarczy zmienić kable i w niektórych przypadkach robi się zimno, klinicznie, wręcz dźwięk jest "odchudzony" - taki wku..jający strasznie :) W przypadku IC z przetwornika do wzmacniacza historia jest podobna - może troszeczkę mniej spektakularna ale odczuwalna. Do systemów tranzystorowych polecam IC i głośnikowe Acrolinka - jest wręcz magicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że coraz bardziej interesuje mnie Studio, a w szczegolności Minas Anor (wiele niesłychanie pozytywnych opinii) przytoczę fragment prasowego testu głośnikow Dynaudio potwierdzającego, że wybitny tweeter D260(występujący MA Premium) niekoniecznie odpowiada preferencjom kazdego audiofila -

 

 

"A Kontury robią, co do nich należy, czyli niemal znikają. Niemal, bo mimo wszystko dźwięk nie odrywa się od najlepszych kopułek na świecie i to uznaję za największą wadę 1.3 mkII. Perkusyjne cyknięcia SIEDZĄ W miękkich membranach jak ochroniarz w budce, ale co do barwy tych "sygnałów" nie można już mieć zastrzeżeń. Talerze i szczoteczki talerzują i szczotkują jak na żywo, TYLKO TROCHĘ GŁOŚNIEJ. Za to średnica pozostaje prawidłowa i rzetelna.

 

Być może w Studio uzyskano nieco inny rezultat aplikacji tego tweetera?

 

Ja z pewnościa nie chcialbym tych efektow dźwiekowych które duża czcionką potraktowałem i w ogóle wolę skromniejszy a też bardzo ceniony tweeter Dynaudio znany z Audience, a być może (nie slyszałem) tego Morela z MAnor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sluchalem dosyc dawno escoteca i zrobil na mnie pozytywne wrazenie, ale wtedy nie mialem pojecia jak co powinno grac wiec nie jest to miarodajne.

Natomiast sadze ze esotec nie w kazdym systemie zagra bardzo dobrze (to ze esotec jest bardzo dobry, a jest, nie znaczy ze w kazdym systemie zagra bardzo dobrze), po drugie duzo zalezy jakie kto lubi brzmienie. Niektorzy kochaja esoteci, inni nienawidza i wcale to nie znaczy ze sie nie znaja. Oczywiscie wiele tez zalezy od aplikacji, nie wstarczy wziac dobre przetworniki i mamy dobra kolumne. Dlatego radze posluchac kolumn Studio16Hz na esotecu i wyrobic sobie wlasna opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy wystarczy mi słowne potwierdzenie znakomitego producenta że słynny Esotec w jego AMPremium gra właśnie tak jak dużymi (i nie tylko dużymi) literami wyżej opisano w teście.

 

Ze swej strony zapraszam na miniteścik tych którzy nie mieli okazji słuchać:

 

Esotec (w Focus 110):

 

http://www.youtube.com/watch?v=z6vHat4X5Ug

 

 

Stary tweeter Dynaudio (w Audience 52):

 

 

 

przypuszczam że zaskakująco nieźle oddaje różnicę charakterów tej dwójki (jak dla mnie pierwszy gra znacznie efektowniej, żywiej ale... miałem go dość po tych 3 minutach, za dużo tych wyrazistych detali:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. I - w moim miniteście - potwierdzenie znajdują słowa z testu prasowego: Esotec daje znakomite brzmienie ale siedzące nie odrywające się oraz zbyt naglośnione. Stary tweeter Dxx absolutnie nie daje tak realitycznego brzmienia wysokich tonów, ale nie drażnia one i...odrywają sie lepiej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakew, 25 Lis 2009, 14:59

 

>Znaczy wystarczy mi słowne potwierdzenie znakomitego producenta że słynny Esotec w jego AMPremium

>gra właśnie tak jak dużymi (i nie tylko dużymi) literami wyżej opisano w teście.

>

>Ze swej strony zapraszam na miniteścik tych którzy nie mieli okazji słuchać:

>

>Esotec (w Focus 110):

>

>http://www.youtube.com/watch?v=z6vHat4X5Ug

>

>

>Stary tweeter Dynaudio (w Audience 52):

>

>

>

>

>przypuszczam że zaskakująco nieźle oddaje różnicę charakterów tej dwójki (jak dla mnie pierwszy gra

>znacznie efektowniej, żywiej ale... miałem go dość po tych 3 minutach, za dużo tych wyrazistych

>detali:)

 

Zauwaz z czym graja Focusy 110(tranzystor Cayina) , a z czym Audience 52 (lampka na EL 84) wiec tu upatrywalbym sporej roznicy.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kichanadeta

 

Nie no oczywiście zauważyłem że tory inne, ale jednak ten minitest dobrze uchwycił zasadniczą różnicę brzmienia, ja słyszałem te dwa głosniki, inni też, i nikt nie protestował że ta różnica uchwycona w ministeście nie odpowiada ich doświadczeniom odsłuchowym z realu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz - No właśnie, mnie zależy najbardziej na bogatej średnicy, mocnym basie i nienarzucających się wysokich (Esotec w Focusie to dla mnie wysokie narzucające się, zbyt wyraziste - wystarczy posluchać przedstawioną probkę w miniteście bez wnikania w te wszystkie z czym by przynajmniej wiedziec o czym mówię). Roli Esoteca, czy innnego tweetera (rozważam Morel MDT33, być może z kevlarowym ScanSpeakiem 18 cm - myslałem że to ten drugi decyduje o średnicy) w kreacji średnicy ja osobiście nie znam, z Twoich słów wnioskuję że jest duża ponieważ chwalisz bardzo średnicę Minas Anor w kontekście badania przeze mnie dwóch tweeterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co pisze Tomek o średnicy w Minasach -jest naprawdę baaaardzo dobra. Fakt ten może wynikać również z tego że obaj napędzamy Minasy Amplifonami (ja WT30II a Tomek WT40 o ile dobrze pamiętam)które co jak co ale średnicę mają rewelacyjną.

Co do wysokich to ja mam standardową wersję na Morelu i żadnej krzykliwości czy jakiegokolwiek uwypuklenia tego zakresu nie mam.Co prawda powymieniałem wszystkie elementy w zwrotnicy na mimo wszystko lepsze jakościowo ale opłacało się.Ogromna różnica jest po wymianie standardowego rezystora na choćby Mills (ja mam Duelund) i kondensatora np.na Mundorf Supreme-oczywiście myślę tu o podzespołach w wysokich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję dla ogolnego pożytku co Autor-Studio objasnił nt. tweeterów swego czasu w wątku poświęconym Audience 52 vs. Audience 52SE.

 

 

tweeter - D28/2 -znany ceniony ,bardzo miekki ,swobodny i naturalny.

 

tweeter- D260 ESOTEC- zachowując naturalność modelu D28/2 głosnik ten pokazuje sporo więcej mikrodynamiki ,jest żwawszy ,pięknie wybrzmiewają instrumenty dęte .Dynaudio zawsze podkreslalo w swoich materiałach reklamowych iż nie jest to rozwinięcie D28 a konstrukcja bazowana na Esotarze T330 D.

 

 

Jeśli o mnie chodzi, zauważyłem jak się wydaje tę żwawość i mikrodynamikę Esoteca w swoim miniteście - a czy można by go tak "wyaplikować", żeby nie było za głośno górą i za wiele (jak dla mnie) detali wyraziście podawanych to właśnie nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiesz - na ile charakterystyka dokonana przez Grzegorza -

 

"tweeter - D28/2 -znany ceniony ,bardzo miekki ,swobodny i naturalny.

 

tweeter- D260 ESOTEC- zachowując naturalność modelu D28/2 głosnik ten pokazuje sporo więcej mikrodynamiki ,jest żwawszy ,pięknie wybrzmiewają instrumenty dęte .Dynaudio zawsze podkreslalo w swoich materiałach reklamowych iż nie jest to rozwinięcie D28 a konstrukcja bazowana na Esotarze T330 D."

 

- na ile ona poddaje się zmianom w aplikacjach innych niż te oryginalne Dynkowskie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie mogę doczekać momentu modyfikacji do wersji "premium". Z jednej strony w tej chwili jestem w sumie bardzo zadowolony z efektów - jest "magia", po trzech piwkach wręcz łzy lecą :) i to stosunkowo tanim kosztem udało mi się całość zgrać pod mój gust. Z drugiej strony wiem, że Tomek nie jest "gołosłownym bajkopisarzem" :) i pewnie skończy się, że z 4-8 godzin dziennego słuchania przejdę na 8-15 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.