Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rebciu, slucham kiedy moge ;] Rozne juz pory sie zdazaly ;p

 

Jakew, troche zabardzo polegasz na opinii innych. Po pierwsze w Twoim systemie te same kolumny moga zagrac super, u kogos innego zle. Po drugie moze ci odpisac ktos kto sluchal tych kolumn w odstepie roku i na innym sprzecie itp.

Przede wszystkim system musi sie zgrywac. Nie wystarczy ppopytac co ejst najlepsze za dana kase i to kupic, bo bardzo mozliwe ze nie zagra. Do tego dochodza rozne gusta sluchaczy. Jedni lubia Dyanudio, inni Paradigmy a jeszcze inni Altusy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegow ,

 

Jako że nie wszyscy są do konca zorientowani ,forum także wszystkiego nie wyjaśnia ,a na naszej stronie szczegółowych informacji nie zamieszczamy to trochę tutaj informacji przekażę.

 

Minas Anor jak i Mimo to sa już trzecie generacje tych modeli które od początku powstania przechodzą przeobrazenia. Poniewaz te kolumny cieszą się zainteresowaniem ,ich dźwięk jest lubiany ,zatem kolejne generacje miały (mają ) na celu poprawę ich właściwości ale to wszystko w tym samym schemacie dzwieku bez odchodzenia od przyjętej technologii tego konkretnego schematu dzwieku który jest znany z tych modeli i jest cechą wyróżnią Minasów i Mimo.

 

Gdyby postawić Minasy I generacji i te ostatnie to wyglądają z zewnątrz bardzo podobnie,ale te ostatnie grają już zdecydowanie korzystniej .Większa dynamika ,większy rozmach,średnica bardziej wciągająca. Wszystko czego nauczyliśmy się przez lata doświadczeń a co moze być korzystne z punktu przetwarzania wysokiej jakości dzwieku tworzac kilkadziesiąt proptotypów jest stosowane w naszych konstrukcjach .Ta wiedza poparta praktyką nie idzie na marne.

 

Są na rynku drogie przetworniki ,drogie komponenty zwrotnic ,ale tylko poprzez pracę nad konkretnymi rozwiązaniami mozemy wyłowic to co najlepsze ,najbardziej skuteczne do konkretnego typu rozwiązan i nie zawsze wysoka cena komponentu powoduje iż jest najlepszy.

Potrzebna jest wiedza i jej ciągle doskonalenie.

 

Jak grają Minas Anor katalogowe w stosunku do Minas Anor Premium (Esotec D260) ?

W gruncie rzeczy barwowo podobnie.Klasowo inaczej .Zwykle korzystniej.

I to nie tylko w zakresie mikrodynamiki ,wyławiania detali ale takze bardziej "miękkiej średnicy"

Bo przeciez sumowanie głośników niskośredniotonowych i wysokotonowego poprzez zwrotnicę przebiega w punkcie 2,5 kHz.To oznacza że mamy spadek połowy mocy (-3dB) w punkcie podziału poprzez filtr 12dB/oct i w tym zakresie dwa głosniki pracują wspólnie i wspólnie tworzą charakterystyke wypadkową pasma wytworzonego i współnie decydują o charakterze dzwieku zakresu za który razem odpowiadaja .Dochodzi do tego wspólne zgranie fazowe które decyduje o rozkładzie instrumentów w przestrzeni.

Poniewaz głośniki te pochodzą z róznych firm będa tworzyły inny duet zsumowanych parametrów.

 

Ale jako że niedaleko pada jabłko od jabłoni to zainteresowani wiedzą iż Dynaudio z początkiem lat 70-tych było tworzone przez trzech pasjonatów dwóch Duńczyków i jednego Niemca.

Po kilku latach duńczyk odszedl i założył firme ScanSpeak ,którą potem sprzedał,następnie utworzył się koncert DST ,potem sprzedaż koncernu itd itd ...Historię mozna doczytać .

Drugi Duńczyk założyl przy kapitale izraelskim w Israelu firmę Morel gdzie mysl techniczna jest podobna do rozwiązan nad ktorymi sam pracował niegdyś.Włascicielem jedynym Dynaudio jest obecnie Niemiec .

Tyle historii.

--------------------------------------

W zasadzie w tym temacie wyjasniac nie powinienem ale ponieważ schematy dzwięku obecnych kolumn Dynaudio znam i ich rozwiązan to padło porównanie Audience 52 (głosniki 17W75 XL+D28/2)kontra Focus 110 (glosniki 15W75 XL+D260) .Te drugie ostrzej grają .

Abstrachujac od tego iż do Focus 110 podłączony był tranzystor a do Audience 52 to cechą którą odróznia te modele jest fakt ostrzejszego grania Focusa 110.Za to odpowiedzialny jest midwoofer 15W 75,który w tej aplikacji filtrów taki wlaśnie ma schemat dzwieku .Mozna go inaczej filtrować bedzie korzystniej ale to cecha wyróznia tego małego midwoofera.Podobnie jest z Audience 40,42 (ten sam midwoofer).Tak zaaplikował je konstruktor,nie mnie to oceniać .

 

Kozrystniej grały Contour 1,1 i obecne Excite 12 (tutaj midwoofer to lepszy model 15W38 )15-tka z mniejszą cewką ,większym płatem wytloczki polpropylenu MSP i pomimo tych samych rozmiarów kosza głosnika gra bardziej "miekko".

 

Nie ulega watpliości iz tweetery Dynaudio niezależnie jakie modele wytrzymują próbę czasu -sa nadal bardzo dobre D28, D260 ,T330. Nie mozna tego samego powiedziec o midwooferach .Technologia wytłoczek polpropylenowych z domieszką silikatu magnezu MSP to mimo wszystko technologia lat 80 tych i poczatku lat 90 -tych.Dzisiaj mało która firma stosuje ten materiał membrany .Mamy nie najlepsza odpowiedz impulsową ,nie ma szczytu wierzchołka ,jest spore zaokrąglenie w piku i tłumienie jest zbyt duze.

 

Franco Serblin (Sonus Faber ) który w tak uznanych modelach stosował tweetery Dynaudio Mimima,Minima Amator ,Electa (D28) ,Electa Amator ,Extrema ,Guarneri (Esotar T330) powiedzial iz tweetery sa znakomite a midwoofery przestarzale ,spowolnione i trudne do wysterowania z racji 75 i 100mm cewek. Wielu ludzi boryka się z utrzymaniem w ryzach buczącego basu podlogowych Dynaudio.

 

Cały swiat wraca do dobrej celulozy i ją impregnuje.

 

Iluminatory ScanSpeaka to wciąż celuloza.

W naszych kolunach wylącznie opieramy się na dobrej sprawdzonej celulozie.

A zaczynaliśmy z pierwszymi konstrukcjami w 1996 r na poliproylenowych Peerlesach.

----------------------------------------

Mamy sporo tweeterów przetestowych jak chetnie bądz nie łączą się w kontrukcjach 2 droznych i 3 droznych ze sredniotnowymi i niskośredniotonowymi.

 

Jako że interesuje sie sporo osób w naszym wątku i nie tylko w naszym róznymi dobrymi głosnikami wysokotonowymi ,które jak pisalem nigdy nie ocenia się jak wyroczni na podstawie tego jak konkretny typ gra w danym zestawie, bo często widać iz dobry tweeter "marnuje" się się w niejednych kolunach,zamieszczam zdjęcia tych z górnej półki kopółek wysokotonowych (tekstylnych).

Nie umniejszam nic kopółkom metalowym -jest sporo zwolenników tej technologii .Na rynku mamy zarowno bardzo dobre kopółki metalowe jak i złe ,tak jak tekstylne.

 

Grzegorz Rogala

post-15230-100004419 1264325119_thumb.jpg

post-15230-100004420 1264325119_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos nie moge zakladac tematow, wiec zadam takie male pytanie offtop.

 

Jest mozliwe zloenie kolumny 3-droznej do srednich pomieszczen typu 20mkw??

Mialaby sie ona skladac powiedzmy z tweetera, sredniotonowca jak w standardowej 3-droznej, a na basie pracowalaby zamiast jakeigos wielkiego basowego jakas 18 srednio-niska, np. revelator. Bas bylby tylko z revelatora wiec nie potrzeba 30mkw i weicej, a revelator ma znakomity bas ;]

 

Taka kolumna mialaby przewage nad 2 i 2,5 drogi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soro

25 Sty 2010, 12:58

 

Jest mozliwe zloenie kolumny 3-droznej do srednich pomieszczen typu 20mkw??

Mialaby sie ona skladac powiedzmy z tweetera, sredniotonowca jak w standardowej 3-droznej, a na basie pracowalaby zamiast jakeigos wielkiego basowego jakas 18 srednio-niska, np. revelator. Bas bylby tylko z revelatora wiec nie potrzeba 30mkw i weicej, a revelator ma znakomity bas ;]

 

Taka kolumna mialaby przewage nad 2 i 2,5 drogi??

 

--------------------------------------------------

 

Jest wiele takich gotowych kolumn róznych firm i projektów gdzie bas nie jest duży ma średnicę 18cm i bardzo dobrze przetwarza ten zakres.

 

Sonus Faber Cremona zbudowana jest w oparciu o dwa 18cm głosniki ScanSpeaka z serii Revelator.

 

To bardzo dobry głosnik który przetwarza wręcz wzorcowo bas. O jakosci średnicy tego już nie można powiedzieć .Aplikując do tego dobry średniotonowiec,dobry wysokotonowiec mamy kolumne do pomieszczeń ok. 20m2 korzystniejszą dzwiękowo anizeli konstrukcje dwudrozne.Efektywność z revelatora 8 ohm na poziomie 85 db, z 4 ohmowej wersji ok.87 db.

 

------------------------------------------

Wczoraj minęła rocznica założenia wątku Studio 16 Hertz.

 

Dziękuję wszystkim uczestnikom,włascicielom kolumn 16 Hertz i osobom które miały okazje zetknąć się z naszymi kolumnami.Wszystkim miłosnikom audio nie sprostamy ale mam nadzieję iż większości spodobały się nasze produkty.

 

Zyczę dalszego zadowolenia z posiadanych systemów audio ,bo słuchanie muzyki w dobrym wydaniu to coś wiecej niż zabicie czasu. Dla nas to pasja.

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz Krella Kav-300i.Wrażenia są szokujące.Pierwsze wrażenie było,że grają lampy-dobry wzmak lampowy albo A-klasowy tranzystor.400xi z którym był u mnie kiedyś kolega to już bardziej tranzystorowe granie.Ponieważ znam niejako nausznie estetykę dżwięku Studio16Hz i poglądy p.Grzegorza powiem,że zestawienie będzie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie 3 wzmaki jakie wymieniłem są ponoć oki,

mam możliwość posłuchania tylko jednego, bowiem wszyscy właściciele tych kloców mieszkają kilkaset km ode mnie,

chcę wybrać jednego i wyruszyć w podróż,

300 jest z tego co czytałem wycofana na średnicy, świetna na basie i...męcząca na górze,

pewnie nie z każdymi głośnikami, z tym, że konstrukcje 16hertz charakteryzują się właśnie bogatą średnica, można czasem spaprac coś takim zestawem

jak piszę, opinia nt.300 jest przeze mnie wyczytana.

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Męcząca dla mnie jest 400xi,300i gra inaczej-przypomina raczej A-klasowe końcówki Krella.Jest to niestety dość leciwy ,12-13letni wzmak.Przychylam się do anglojęzycznych testów tego urządzenia,niż opinii tutaj na forum.Mezaliansu nie będzie.Potrzebne będą:jak najlepsze żródło,sensowne kable i pomieszczenie pow.20m(w moich 20m wzmak się nieco dusi,albo cierpią sąsiedzi). 300i ma genialny bas,ciepłą średnicę i spokojną górę,która mogłaby być lepsza.Powyższa popinia dotyczy podłączeń rca i niskich poziomów .Z Shanligiem jest bardzo dobrze,okazuje się ,że Amplifon mocno go uśredniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz słuchasz na lampie i krelu tak? na stałe?

ale widze, że audioqestów już nie ma!

sam nie wiem, jeszcze jest temat 50/60Hz zasilania, kurcze jakby się znalazła wersja 50Hz to byłoby zgodnie

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audioquestów już nie mam,mam ``chińskiego Siltecha``G6(soild core).Jest to ewidentna podróba ale sporo lepsza od poprzedników.Niestety nie umożliwia bi-wire.System był szykowany pod lampiaka ale urodził się Krell i nie mogłem się oprzeć pokusie.Zwłaszcza,że leje Amplifona w każdym aspekcie brzmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.