Skocz do zawartości
IGNORED

Nowe klocki do stereo i kina, dokładnie w tej kolejności :)


chrisatublik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam porady w doborze nowego sprzętu. Walczyłem dość długo z potworzastym DSP AX-1 Yamahy, który w końcu mnie zmęczył, więc przyszedł czas na coś bardziej współczesnego. Potrzebuję nadal wielokanałowego urządzenia do kina, ale zakładam, że muzyka będzie grana osobno, w stereo. Wstępna koncepcja jest taka: Marantz NR1609 plus końcówka mocy Marantz MM7025. Kolumny frontowe mam Dali Ikon 6.

 

Jeśli chodzi o stereo, to źródłem miałby być DAC, skrzyżowany ze wzmacniaczem słuchawkowym i pre-amprem, np. "Beresford TC-7520 Caiman GFmod v6" lub coś podobnego. Słuchawki swoją drogą, ale podobno można to też podłączyć bezpośrednio do końcówki mocy. W kinie, ampliturner obsługiwałby kanały efektowe, a fronty, przez pre-out, też do końcówki.

 

No tu tu jest klops, bo końcówka ma jedno wejście, a źródła byłyby dwa: ampliturner i dac. Próbowałem zaleźć jakieś rozwiązanie, ale poza pasywnymi pre-ampami, które kosztują bardzo audiofilsko, nic solidnego nie znalazłem. Widziałem 'Pro-Ject Switch Box', ale on ma jakieś wejścia na małe cinch-e, które nie budą zaufania. W każdym razie na pierwszy rzut oka. Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, jak rozwiązać problem dwóch źródeł do jednej koncówki? A może moja koncepcja jest błędna i można to zrobić zupełnie inaczej? Nie jestem przesadnie na bieżąco ze współczesnym Audio, więc jest prawdopodobne że coś pominąłem.

 

Wybór na padł na Marantza, bo już mam ich odtwarzacz DVD/SACD, więc całość by się ładnie zintegrowała. Z drugiej strony opisy 'obiecują', że pomoże opanować bajzel w kablach cyfrowych, których teraz mam kłębowisko. Wydaje się, że do zastosowań kinowo/koncertowych, można to wszystko zamienić na kilka kabli HDMI, tylko trzeba mieć jakiś hub żeby je wpiąć. Czyli współczesny amplituner, hub to bardziej określenie z mojej branży IT :)

 

Uprzedzając pytanie, wiem, że ten ampliturner ma o połowę mniej mocy od mojej Yamahy, ale jest niski. To jego duży plus w mojej sytuacji, a zakładam, że po ograniczeniu tylko do kanałów efektowych będzie wystarczający. Generalnie chodzi o to, żeby ładnie grało w Pure Direct. Kino jest potrzebne, ale ma mniejszy priorytet.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jest to jakieś rozwiązanie , ale czy czasem dżwiękowo nie będzie kroku w tył. Miałem wielokrotnie ax1 to świetne urządzenie choć leciwe . Używałem wielu flagowych konstrukcji do Kd . I duży przeskok nastąpił po użyciu Arcam P7 i pre av 9 lub 8 .pre ma świetny dac dużo lepszy niż ten w Oppo105 . Zestaw można kupić ,powiedzmy za 7-9 tyś. Ta końcówka Arcam zagrała lepiej niż 8077 Marantza . przynajmniej w moim odczuciu .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jest to jakieś rozwiązanie , ale czy czasem dżwiękowo nie będzie kroku w tył. Miałem wielokrotnie ax1 to świetne urządzenie choć leciwe . Używałem wielu flagowych konstrukcji do Kd . I duży przeskok nastąpił po użyciu Arcam P7 i pre av 9 lub 8 .pre ma świetny dac dużo lepszy niż ten w Oppo105 . Zestaw można kupić ,powiedzmy za 7-9 tyś. Ta końcówka Arcam zagrała lepiej niż 8077 Marantza . przynajmniej w moim odczuciu .

 

W zakresie kina to pewnie będzie jakiś krok w tyłu. Postaram się oczywiście sprawdzić przed zakupem, czy nie zbyt duży. Rzecz w tym, że przez te lata straciłem nadzieję, że pojawi się jakiś poważniejszy materiał muzyczny w wersji wielokanałowej. Na początku kupiłem kilka płyt SACD i DVD-AUDIO i na tym się skończyło. To się nie przyjęło i więcej nie będzie. Może poza klasyką, choć chyba też nie ma nowości. Może w postaci plików, ale one zdaje się są wyłącznie stereo, tylko rozdzielczość wzrasta. Popularne koncerty w formatach kinowych mają ścieżkę dźwiękową tak czy inaczej skompresowaną, więc jakość wzmacniacza ma umiarkowane znaczenie :)

 

Natomiast znaczenie ma dla mnie jakość muzyki stereo i trochę mnie wkurza, że na moim drugim zestawie muzyka brzmi lepiej ... Tam jest stary DAC PS Audio (ma pewnie ze 20 lat) i dość przeciętny wzmacniacz Sony QS. A brzmi lepiej. Stąd pomysł z końcówką mocy i dac-iem z pre-ampem w wydzielonym torze stereo. Cel jest taki, żeby kino było przyzwoite a stereo dobre. Nie stać mnie na procesory w cenie samochodu, więc musze przyjąć jakieś kompromisy.

 

Bywa że końcówka mocy ma XLR oraz Chinch .

 

Prawdę mówiąc ta końcówka ma wejścia XLR i Cinch. Prawda też, że można znaleźć DAC-a stereo z pre-ampem i wyjściami XLR. Ale pytanie czy można wtedy podpiąć jednocześnie ampliturner po cinch a stereo po XLR? Na zdjęciach końcówki, widzę jakieś przełączniki, które pewnie trzeba przestawiać ręcznie. Pomijając kwestię dostępności, po wstawieniu końcówki na swoje miejsce, to te przełączniki nie są raczej zaprojektowanie do codziennego używania ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwygodniejszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest kupno integry z wejściami na końcówkę mocy.

 

Tu jest całkiem spora lista:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Drugim wyjściem jest podłączanie zwykłej integry - wtedy trzeba ustalić jakiś poziom potencjometru dla kina domowego i przy przełączaniu się na amplituner kina domowego zawsze ustawiać ten poziom.

 

Trzecim wyjściem jest oddzielne okablowanie kolumn do amplitunera KD i ampli stereo przez przełącznik typu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozbudowy NR1609 kupuje się wzmacniacz ze specjalnym trybem "końcówki" czyli np. Marantz PM8005 (PM8006) i wtedy to ma sens

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że taki pm jako przedwzmacniacz i do tego końcówka.

Bo sam pm słaby jest.

 

Ja tak używam. Raz do końcówki podłączam pm 7003 a raz Sr 7010.

I wtedy jest moc.

Chinche łatwo się przepina, mam wyprowadzone za szafkę krótkim kablem od końcówki i na to złączka chinch.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez RAF77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to, że kolumny podłogowe lepiej grają, lepszą mają dynamikę, lepszy bas. Robiłem porównania i z samego pm 7003 było słabo.

Wpadłem na pomysł takiego połączenia i teraz jestem w pełni zadowolony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi brakowało.

To pewnie zależy jeszcze od kolumn. Jedne potrzebują mniej, inne więcej mocy, żeby pokazać, na co je stać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Ujemny i Krzaku666 :) Właśnie takiej rady było mi trzeba. Jakoś sam nie wpadłem na to, że w integra też może być końcówką. Za 'moich czasów' tak nie było.

 

Oczywiście patrzę w stronę Marantza PM 8006/8005. I tu kolejne pytanie, czy między nimi jest jakaś istotna różnica? Znaczy słyszalna? Jeśli dobrze widziałem, ten nowszy ma rozbudowane wejście gramofonowe i chyba więcej różnic nie ma.

 

Po to, że kolumny podłogowe lepiej grają, lepszą mają dynamikę, lepszy bas. Robiłem porównania i z samego pm 7003 było słabo.

Wpadłem na pomysł takiego połączenia i teraz jestem w pełni zadowolony.

 

Zdaje się, że mówicie o różnych wzmacniaczach. PM 7005 to chyba jednak coś innego niż PM 8005.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie zastanawiałem się nad dac-iem i doszedłem do wniosku, że chyba jednak pójdę w kierunku czegoś bardziej uznanego. Naczytałem się sporo na temat Audiolab M-DAC. Zrozumiałem tyle, że ma specyficzne brzmienie i nie ze wszystkim się spasuje. To jeszcze pytanie do doświadczonych kolegów, czy kombinacja Audiolab M-DAC + Marantz PM8005/6 + Dali Ikon 6 rokuje synergię czy wręcz przeciwnie?

 

Teoretycznie M-DAC jest szczupły w barwach a firmowy dźwięk Marantza ma być ciepły, więc powinny się równoważyć. Martwię się trochę o bas, ale jeśli dobrze zrozumiałem, w M-DAC są ustawienia, które mogą mieć wpływ na ilość basu na wyjściu. Rzeczywiście tak jest?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audiolab M-DAC + Marantz PM8005/6

 

Nie wiem i nie wiem ;)

A marantza PM KI Pearl Lite nie bierzesz pod uwagę? Aktualnie jakoś nie ma używek ale swego czasu chodził po jakieś 2,5k i IMHO to była bardzo dobra rzecz w tej cenie. Co do DACka, to możesz się też zastanowić nad odtwarzaczem CD - SA-KI Pearl Lite. Jeden z nielicznych CD'ków ze sporą liczbą wejść optycznych. Będziesz miał wtedy rownież ładnie stylistycznie dobrany zestaw ;) Jak potrzebujesz koniecznie USB, to wtedy np. Audiolab 8300CD. Moim zdaniem za 2,5k lepszego DACka nie kupisz, a tu jeszcze można płytkę włożyć od święta.

Teraz spojrzałem, że szukasz czegoś o połowę tańszego, no to cofam to o tych cdkach ;)

 

Jakoś sam nie wpadłem na to, że w integra też może być końcówką. Za 'moich czasów' tak nie było.

 

Branża audio zawsze bokiem do klienta, kombinują jak mogą, żeby nie dać klientowi czego potrzebuje ;)

Czy końcówka mocy z chociaż dwoma wejściami i jakimś wygodnym przełącznikiem zainteresowała by sporo ludzi - ale ciągle nie istnieje ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ujemny

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki Ujemny i Krzaku666 :) Właśnie takiej rady było mi trzeba. Jakoś sam nie wpadłem na to, że w integra też może być końcówką. Za 'moich czasów' tak nie było.

 

Oczywiście patrzę w stronę Marantza PM 8006/8005. I tu kolejne pytanie, czy między nimi jest jakaś istotna różnica? Znaczy słyszalna? Jeśli dobrze widziałem, ten nowszy ma rozbudowane wejście gramofonowe i chyba więcej różnic nie ma.

 

Zdaje się, że mówicie o różnych wzmacniaczach. PM 7005 to chyba jednak coś innego niż PM 8005.

Za twoich czasów?

A kiedy to było?

Bo ja do niedawna grałem na około 25 letniej Yamaha zintegrowany wzmacniacz z funkcją "main in". Czyli wejście bezpośrednio na końcówkę mocy. 2*100W przy 8ohm. I to miało wykop. Później grała ona już tylko jako końcówka mocy z AVR Yamahy. Dalej był wykop.

Jak przeszedłem na Marantz, to tego nie doświadczyłem, dopóki nie kupiłem końcówki mocy.

Pm7003 o nim pisałem, nie o pm7005.

Wg mnie pm7005 został zdegradowany.

Przyjrzyj się budowie i parametrom pm7003 vs pm8005.

Są bardzo podobne. Z jednym wyjątkiem.

Pm8005 ma zasilacz troidalny, jak pamiętam, no i może faktycznie on daje lepiej radę. Tego nie sprawdzałem. Poszedłem odrazu w zewnętrzną końcówkę mocy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez RAF77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję napędu, mam SACD/DVD/AUDIO Marantza. Ma już z 10 lat, więc nie ma żadnych wejść. Dlatego potrzebuję osobny DAC stereo. Słucham muzyki z plików po zripowanych płytach albo z Tidal-a.

 

Ten Marantz KI Perl to to dość teoretycznie można kupić. Jest jeden na ebay-u, ale coś podejrzanie tani. To mnie naprowadziło na wyższe Marantze, których jest więcej, ale potem zastanowiłem się jak one mogą zagrać z moimi Ikonami. Poszukałem w opiniach na Forum i wyszło, że ogólnie 'Marantz nie nie najlepiej'. Więc zacząłem jeszcze raz, tym razem od końca. Zebrałem wzmacniacze polecane do Ikonów i sprawdziłem je na liście od Ujemny. Jeszcze raz wielkie dzięki :)

 

Zostały trzy: Roksan K3, Musical Fidelity M3si i Hegel 100. W sumie każdy z nich byłby w zasięgu. Ewentualnie używany. A może możecie polecić jeszcze jeszcze inny? Do kolumn Dali Ikon 6 (wersja bez MK).

 

grałem na około 25 letniej Yamaha

 

Poprzednio kompletowałem sprzęt ponad 10 lat temu. Jeśli chodzi o Yamaszkę, to nie mówię, że jest zła, ale odczuwa już swój wiek. Coraz trudniej uprosić ją, żeby włączyła wszystkie kanały, itd. Jeśli gra, to gra ładnie, ale problem w tym, że drugi zestaw, gdzie jest pewnie topowy kiedyś DAC, ale przeciętny wzmacniacz gra lepiej :). Dlatego chcę to zmienić i teraz KD ma myć osobo, tzn. połączone ze Stereo tylko frontami za pomocą pre-out.

 

Nowe KD to pewnie będzie nadal Marantz, natomiast co do Stereo to właśnie zmieniłem zdanie. Szczegóły wyżej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez chrisatublik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Jeśli kogoś interesuje jak to się skończyło, to pod kino poszedł Marantz NR1608 i świetnie się w tej roli sprawdza. Natomiast do muzyki pojawił się Musical Fidelity M3i. Kolumny są w współdzielone przez przełącznik Bereford. Oczywiście główne.  Pozostałe są podłączone bezpośrednio do Marantz-a.

Yamaha, Sony i wszystkie Squzeebox-y poszły do kąta i czekają aż będę miał czas je wystawić na sprzedaż. 

Jako źródło nastał Roon Server. Zamiast antycznego PS Audio, Sony i małych kolumn jest teraz teraz MIcroRendu + iFi iDSD + Auzede EL-8. Zamiast Yamahy jest USBridge + Project PreBox S2 i dwa osobne wzmacniacze. Do kolumn wspomniany Musical a do słuchawek Fezz Audio Omega Lupi.

Do tego doszły jeszcze zasilacze, listwy, kable itd. Koszty jednostkowe tej zabawy niby nie były wielkie, ale wolę tego nie sumować razem ? Słuchawki grają lepiej niż kolumny. Tandem Project/Fezz gra na słuchawkach lepiej niż iFi. I to znacząco, chociaż tego drugiego też da się słuchać bez przykrości.

Ale taki ... oddech pojawił się dopiero po zrobieniu porządku w zasilaniu. W jednym i drugim systemie. Naprawdę różnica była słyszalna od pierwszego taktu. A wcześniej nie było ... To przypomina mi anegdotę z ostatniego AS w Wawie. Człowiek przychodzi na prezentację DSD i opowiada, że po co to wszystko, skoro on i tak nie słyszy różnicy. Dostaje odpowiedź grobowym głosem: 'Maybe You need more resolution ...'  Morał jest taki, że im lepszego sprzętu używasz tym lepiej słyszysz różnice i tym większą masz świadomość, że przydałby się jeszcze lepszy sprzęt ? Lepszy niekoniecznie oznacza droższy, ale niestety jednak zwykle się z tym wiąże. I to nie ma końca ... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, chrisatublik napisał:

Jeśli kogoś interesuje jak to się skończyło, to pod kino poszedł Marantz NR1608 i świetnie się w tej roli sprawdza. Natomiast do muzyki pojawił się Musical Fidelity M3i. Kolumny są w współdzielone przez przełącznik Bereford. Oczywiście główne.  Pozostałe są podłączone bezpośrednio do Marantz-a.

Yamaha, Sony i wszystkie Squzeebox-y poszły do kąta i czekają aż będę miał czas je wystawić na sprzedaż. 

Jako źródło nastał Roon Server. Zamiast antycznego PS Audio, Sony i małych kolumn jest teraz teraz MIcroRendu + iFi iDSD + Auzede EL-8. Zamiast Yamahy jest USBridge + Project PreBox S2 i dwa osobne wzmacniacze. Do kolumn wspomniany Musical a do słuchawek Fezz Audio Omega Lupi.

Do tego doszły jeszcze zasilacze, listwy, kable itd. Koszty jednostkowe tej zabawy niby nie były wielkie, ale wolę tego nie sumować razem ? Słuchawki grają lepiej niż kolumny. Tandem Project/Fezz gra na słuchawkach lepiej niż iFi. I to znacząco, chociaż tego drugiego też da się słuchać bez przykrości.

Ale doje..ś tym sprzętem ? gratsy! Korzystam cały czas z AX1, jestem zadowolony ale też się zastanawiam co można zrobić lepiej w stereo i KD (mogło by się wydawać, że najlepiej wszystko zmienić, jednak bardzo lubię ten sprzęt ?). Zapytam o 3 rzeczy:

1. Wspomniałeś o problemach technicznych związanych z niewłączającymi się kanałami. Brałeś ją kiedyś na jakiś przegląd, czy stwierdziłeś, że już szkoda zachodu?

2. Jeżeli miałbyś czas to czy mógłbyś przeprowadzić mały teścik, byłbym bardzo wdzięczny i może pomoże także innym użytkownikom. Test polegałby na tam aby użyć nowego Marantz NR1608 jako procesora do leciwej Yamahy. Chodzi mi o to czy połączenie końcówki mocy wzmacniacza (AX1) wraz nowymi kodekami dźwięku DTS:X z Marantz ma sens.

3. dodatkowo jak już masz ten przełącznik Bereford to czy mógłbyś zrobić bezpośrednie porównanie na tych samych kolumnach, AX1 vs NR1608. Zastanawia mnie jak stare flagowe konstrukcje mają się do nowych sprzętów i w jakich obszarach tracą, a w jakich zyskują (czy w ogóle). Zastanawia mnie też wpływ mocy na dźwięk. W teorii Yamaha przy 6 ohm daje 180 W (kolumny frontowe) Marantz 70 W przy tej samej impedancji.

BTW czy Marantz NR1608 nie ma DTS-HD Master Audio?

Pozdrawiam, Paweł

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha była w serwisie firmowym w Wawie. Pomogło na jakiś czas, ale wróciło.

Na testy z Yamahą nie ma niestety żadnych szans. Układanie okablowania do nowego systemu zajęło mi tyle czasu, że nikt mnie nie namówi żeby to teraz rozpinać.

Ale pamiętam jak grała i mogę powiedzieć tyle, że to jest inna półka ... Marantz Nr1608 to jest właściwie komputer z dodanym wzmacniaczem impulsowym.  Yamaha AX1 to w miarę klasyczny wzmacniacz audio ze zwielokrotnionymi kanałami. Oczywiście muzykę grała zdecydowania lepiej. Może nawet lepiej od Musical-a, ale tu już można dyskutować. Tak naprawdę, zdecydowanie przebił ją dopiero lampowy słuchawkowiec, który ostatecznie wylądował obok Musical-a. Natomiast Marantz doskonale się dogaduje z telewizorem i to jest jego największa zaleta.

Nie wiem czy Marantz ma to DTS Master Audio. To chyba i tak jest skompresowane, prawda? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.09.2019 o 18:07, chrisatublik napisał:

Yamaha była w serwisie firmowym w Wawie. Pomogło na jakiś czas, ale wróciło.

Pamiętasz jaka była diagnoza?

W dniu 6.09.2019 o 18:07, chrisatublik napisał:

Na testy z Yamahą nie ma niestety żadnych szans. Układanie okablowania do nowego systemu zajęło mi tyle czasu, że nikt mnie nie namówi żeby to teraz rozpinać.

Szkoda. Może kiedy indziej ?

W dniu 6.09.2019 o 18:07, chrisatublik napisał:

Nie wiem czy Marantz ma to DTS Master Audio. To chyba i tak jest skompresowane, prawda? 

No niby jest to najmniejsza możliwa kompresja lub jej brak w dźwięku przestrzennym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się coś zmieniło, ale swego czasu zrobiłem taki eksperyment. Miałem ten sam koncert na DVD ze ścieżką dźwiękową w DTS i na CD audio. Wystartowałem to jednocześnie  i właśnie na Jamaszce przełączałem dźwięk z DTS na CD i odwrotnie. Różnica była oczywista. DTS było pomyślane do filmów i tam się sprawdza. W muzyce nie bardzo. 

Ale jak pisałem, może coś się zmieniło. Ostatnio oglądam głównie filmy ze streaming-u gdzie rządzi Dolby, więc mogę nie wiedzieć. Z drugiej strony, nawet jeśli to będzie nie wiadomo jakie True HD, to jak pójdzie na ten sześcio-czy-siedmio-kanałowy, impulsowy wzmacniacz, to mogę się założyć, że pomimo że to Marantz, to z przyzwoitym klockiem audio nie będzie miało szans ?  Dlatego uznałem, że najlepsze wyście to dwa osobne wzmacniacze. 

Ps. Wiem, że są wzmacniacze impulsowe (klasa D), przy których mój Musical wymięka. Sam takich kilka słyszałem, ale to jest niestety zupełnie inna półka cenowa. Albo i kilka półek ... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.