Skocz do zawartości
IGNORED

Zwrotnice cyfrowe w ujęciu audiofilskim


Seyv

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Ja tam bardzo cenię sobie opinie osłuchanych znajomych o sprzęcie

I ja mam tak samo i myślę, że fajnie było by np. przesłuchać na jednym spotkaniu ze znajomymi kilka wariantów podziałów pomiędzy głośnikami i poznać ich opinie, choćby po to by najlepszy wariant zrobić jako pasywny (choć rezultat raczej nie będzie taki sam).

Chyba w myśl zasady cyfróweczka tania i dobra rozwiąże wszystkie moje problemy bo nie posiada wad

Może nie wszystkie problemy i może posiada wady ale może też ich bilans jest dodatni.

Moim zdaniem warto spróbować czegoś innego też. To zawsze jakaś nauka, nawet jak się nam nie spodoba.

No właśnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

:-).

 

I ja mam tak samo i myślę, że fajnie było by np. przesłuchać na jednym spotkaniu ze znajomymi kilka wariantów podziałów pomiędzy głośnikami i poznać ich opinie, choćby po to by najlepszy wariant zrobić jako pasywny (choć rezultat raczej nie będzie taki sam)

Na pewno nie będzie taki sam, ale też nie będzie przepaści, chyba że w systemie trzy-drożnym w zakresie najniższych częstotliwości przy niskim podziale dolnym. Tam różnice będą znaczące.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może nie wszystkie problemy i może posiada wady ale może też ich bilans jest dodatni.

 

 

Dodatni jeżeli idzie o komfortu użytkowania, natomiast jeżeli chodzi o jakość dźwięku, to do cyfrowych urządzeń dźwiękowych ja posiadam zaufanie takie że na pewno się nie skuszę. Możliwość jakościowej kichy szacuję na 95% niezależnie od ceny urządzenia i ten mój poziom zaufania nie wynika z czytania Internetów. Jedyne co by mogło mnie przekonać to jakiś odsłuch systemu opartego o taką zwrotnicę, w udanej aplikacji oczywiście.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wszystkie problemy i może posiada wady ale może też ich bilans jest dodatni.

Ta nanoDIGI to naprawdę ciekawe rozwiązanie z zastrzeżeniami opisanymi wyżej. Producent deklaruje że przyjmuje ilość danych z próbkowania 192 kHz. Wszystkie zwrotnice DSP które znam działają tylko do samplingu 96 kHz, może poza Accuphase. MiniDSP też obsługuje tylko 24/96 i to wersji z wejściem dwukanałowym. W wersji z wejściem 8 kanałowym działa tylko z samplingiem 48 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam tak samo i myślę, że fajnie było by np. przesłuchać na jednym spotkaniu ze znajomymi kilka wariantów podziałów pomiędzy głośnikami i poznać ich opinie, choćby po to by najlepszy wariant zrobić jako pasywny (choć rezultat raczej nie będzie taki sam).

 

Tak się przecież dokładnie robi. Prototyp zwrotnicy jest cyfrowy, bo łatwiej można sprawdzić różne opcje. Potem odbywają się odsłuchy i dyskusje, co i dlaczego kto woli, i może nawet jakieś wnioski producent wyciąga z tych dyskusji, poza oczywistą przyjemnością spotkania się z kumplami ;) Po wybraniu koncepcji zwrotnica powstaje w wersji analogowej i wszystko gra a rezultat jest taki sam. Ani podczas odsłuchów ani podczas konwersji zwrotnicy z cyfry na analog nikt nie gada, że nie brzmi, że się nie da czy że "jedzie cyfrą" czy ma "cyfrowy nalot". Po prostu niektórzy wiedzą, jak to działa i to robią.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

post-64427-0-55307500-1535640971_thumb.jpg

 

post-64427-0-23714900-1535640956_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak działa najlepiej dla zwrotnic aktywnych. Z pasywną może być problem - np. tam gdzie wykorzystujemy wzrost impedancji związany z Levc do osiągnięcia pożądanego zbocza. Nawet najlepiej dopasowany podręcznikowy filtr będzie miał odchyłki od uzyskanych charakterystyk.

 

Natomiast jeżeli mamy już infrastrukturę aktywną, z oddzielnymi końcówkami mocy dla poszczególnych dróg, wybór analog / DSP jest wcale nieoczywisty, choć jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację w której analog ma wyraźną przewagę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jeżeli mamy już infrastrukturę aktywną, z oddzielnymi końcówkami mocy dla poszczególnych dróg, wybór analog / DSP jest wcale nieoczywisty, choć jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację w której analog ma wyraźną przewagę.

U mnie system analogowy jest ogólnie postrzegany lepiej od tego cyfrowego, ale oczywiście przepaści nie ma. Dokładna ocena porównawcza jest trudna ze względu na to że oba systemy stoją w innych warunkach akustycznych i mają inną budowę fizyczną oraz inne użyte komponenty zarówno wykonawcze (głośniki) jak i sterujące (wzmacniacze) choć wszystkie te komponenty obu systemów oparte są o uznane w świecie audio podzespoły i moduły.

 

Z pasywną może być problem - np. tam gdzie wykorzystujemy wzrost impedancji związany z Levc do osiągnięcia pożądanego zbocza. Nawet najlepiej dopasowany podręcznikowy filtr będzie miał odchyłki od uzyskanych charakterystyk.

Filtry pasywne pomiędzy wzmacniaczem a głośnikami to same wady, choć oczywiście w domenie słuchu udaje się te wady trzymać pod progami percepcji. Czasami umiejętnie wykorzystane potrafią dać efekt który będzie się jakiejś grupie użytkowników podobać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.