Skocz do zawartości
IGNORED

Poszukiwany projektor do kina domowego


T

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak doskonale wiecie lub nie ;) ....na wybór projektora składa się wiele składowych...podstawowe kryteria to oczywiście kontrast , rozdzielczość i jasność...ale jest jeszcze "mnoga" ilość innych ,o których Wielu zapomina lub nie zna...

Dla mnie jedne z najważniejszych (pomijam podstawowe bo to oczywiste) są...ostrość i obróbka obrazu w ruchu, głośność pracy układu chłodzenia lampy, głośność pracy i szybkość działania automatycznej przysłony (brak takiej przysłony skreśla dany projektor), łatwość montażu (Lens shift), długość pracy na jednej "żarówce", ponieważ u mnie b.często PJ służy za TV...

 

I teraz dochodzimy do sedna sprawy, a mianowicie sporu "wymiany zdań" na temat PJ 4K...dla mnie obok kontrastu i minimalnej rozdzielczości, którą jest natywne FHD następnym najważniejszym parametrem jest obróbka obrazu w ruchu i jego ostrość w ruchu...i tutaj często tylko najwyższe modele projektorów 4K mają takowy system ,który jeśli to wogóle robi to robi to dobrze...nie wyobrażam sobie oglądania "skaczącego" lub ostro "smużącego" (czytaj.nieostrego) obrazu w ruchu... oczywiście identyczna sytuacja jest przy projektorach FHD...gdzie dobrze działających tychże "algorytmów" jest jak na lekarstwo...jeśli już mamy to szczęście posiadać ten "system"...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.i tutaj często tylko najwyższe modele projektorów 4K mają takowy system ,który jeśli to wogóle robi to robi to dobrze...nie wyobrażam sobie oglądania "skaczącego" lub ostro "smużącego" (czytaj.nieostrego) obrazu w ruchu...

 

Czyli, że w sumie co? ;)

Czy rozdzielczość w ruchu w projektorach 4K spada poniżej FHD? Projektory zdaje się z definicji mają ten problem dużo mniejszy niż telewizory, więc raz, że generalnie otrzymujemy ostrzejszy ruch, to w 4K ciągle jest on ostrzejszy niż w FHD.

Jedynym problemem może być to, że w przypadku 4K relatywny spadek ostrości w ruchu jest większy niż w przypadku spadku przy FHD.

Dodatkowo 4K ma jakby z definicji z tym problem, wyższa rozdzielczość prosi się o więcej klatek animacji dla zachowania ostrości w ruchu, ale to już jest problem braku odpowiednio płynnych materiałów a nie projektorów.

 

Natomiast projektory z nienatywnym 4K podwyższoną częstotliwość przetwarzania wykorzystują na rysowanie dodatkowych pikseli, gdzie projektory z natywnym 4K mogą większą częstotliwość wykorzystywać na działanie upłynniaczy ruchu.

Tylko, ze z tym sprawa też nie jest tak jednoznaczna - bardzo wielu ludzi tego nie lubi, nie działa to dobrze - efekt teatru itd. Jeśli chodzi o telewizory to w zasadzie każdy poradnik z ustawieniami zaczyna się od zalecania wyłączenia tego - klatek ma być tyle ile jest w materiale źródłowym.

 

Jeśli ktoś nie jest zwolennikiem upłynniacza, to może dużo kasy na projektorze zaoszczędzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wszystko jest w moim profilu...

...i moja rada , skoro masz dedykowany pokój pod KD to wszystkie ściany i sufit na czarno...żadnych kompromisów w postaci szarości...biały ekran ramowy i masz jak należy...

A projektory tylko w technologii LCoS niech Cię interesują.... :)

 

W sumie moze byc na czarno, spora czesc bedzie zajeta przez ciemno-szare panele akustyczne wiec w sumie reszte moge pomalowac, i tak jest w pomieszczeniu zupelnie ciemno do muzyki albo swieci sie ekran ino do filmu (maly z delikatnym doswietleniem przez dwie lampy, ale przy projektorze juz nie bedzie trzeba). Dzieki !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli, że w sumie co? ;)

Czy rozdzielczość w ruchu w projektorach 4K spada poniżej FHD? Projektory zdaje się z definicji mają ten problem dużo mniejszy niż telewizory, więc raz, że generalnie otrzymujemy ostrzejszy ruch, to w 4K ciągle jest on ostrzejszy niż w FHD.

Jedynym problemem może być to, że w przypadku 4K relatywny spadek ostrości w ruchu jest większy niż w przypadku spadku przy FHD.

Dodatkowo 4K ma jakby z definicji z tym problem, wyższa rozdzielczość prosi się o więcej klatek animacji dla zachowania ostrości w ruchu, ale to już jest problem braku odpowiednio płynnych materiałów a nie projektorów.

 

Natomiast projektory z nienatywnym 4K podwyższoną częstotliwość przetwarzania wykorzystują na rysowanie dodatkowych pikseli, gdzie projektory z natywnym 4K mogą większą częstotliwość wykorzystywać na działanie upłynniaczy ruchu.

Tylko, ze z tym sprawa też nie jest tak jednoznaczna - bardzo wielu ludzi tego nie lubi, nie działa to dobrze - efekt teatru itd. Jeśli chodzi o telewizory to w zasadzie każdy poradnik z ustawieniami zaczyna się od zalecania wyłączenia tego - klatek ma być tyle ile jest w materiale źródłowym.

 

Jeśli ktoś nie jest zwolennikiem upłynniacza, to może dużo kasy na projektorze zaoszczędzić.

Dlatego upłynniacze, jeśli mają dobry algorytm ustawiamy na minimum i mamy ostry obraz w ruchu i brak efektu teatru...widziałem wiele projektorów i Sony nie ma sobie równych w tym temacie...

Jeżeli jest brak dobrego algorytmu upłynniacza w pj 4K przy natywnym materiale 4K to niestety wygląda taki obraz w ruchu na moje oko źle (czyt.jak byśmy chcieli).... Napisałem na moje oko...bo każdy ma inne...poza tym obcuję z różnymi maszynkami....

I dochodzimy teraz także do sedna sprawy, a mianowicie technologii...i tutaj kupując projek w technologi LCoS dostajemy najbardziej ostry obraz czy w ruchu czy statyczny...jest to uwarunkowane tym, że ta technologia zapewnia najlepszy współczynnik wypełnienia piksela i poza tym przetworniki SXRD,DiLA (LCoS) mają bardzo krótki czas reakcji, który nie powoduje smużenia sam w sobie...i przez te dwie "składowe" otrzymujemy najostrzejszy obraz czy statyczny czy w ruchu ...

 

Niestety jest to najdroższa z dostępnych technologii...oferuje ją JVC (DiLA), Sony(SXRD)...i chyba jeszcze LG wypuściło pj w tej technologii...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak doskonale wiecie lub nie ;) ....na wybór projektora składa się wiele składowych...podstawowe kryteria to oczywiście kontrast , rozdzielczość i jasność...ale jest jeszcze "mnoga" ilość innych ,o których Wielu zapomina lub nie zna...

Dla mnie jedne z najważniejszych (pomijam podstawowe bo to oczywiste) są...ostrość i obróbka obrazu w ruchu, głośność pracy układu chłodzenia lampy, głośność pracy i szybkość działania automatycznej przysłony (brak takiej przysłony skreśla dany projektor), łatwość montażu (Lens shift), długość pracy na jednej "żarówce", ponieważ u mnie b.często PJ służy za TV...

 

I teraz dochodzimy do sedna sprawy, a mianowicie sporu "wymiany zdań" na temat PJ 4K...dla mnie obok kontrastu i minimalnej rozdzielczości, którą jest natywne FHD następnym najważniejszym parametrem jest obróbka obrazu w ruchu i jego ostrość w ruchu...i tutaj często tylko najwyższe modele projektorów 4K mają takowy system ,który jeśli to wogóle robi to robi to dobrze...nie wyobrażam sobie oglądania "skaczącego" lub ostro "smużącego" (czytaj.nieostrego) obrazu w ruchu... oczywiście identyczna sytuacja jest przy projektorach FHD...gdzie dobrze działających tychże "algorytmów" jest jak na lekarstwo...jeśli już mamy to szczęście posiadać ten "system"...

 

Jeszcze jedno pytanie, jak mozna, bo czytam i jedni sa za inni nie bardzo - wyswietlanie na specjalnie pomalowanej scianie miast ekranu ? Sciane przednia bede mial rowniutenka i pusta, centralny i sprzet beda na podlodze wiec sciana bedzie cala wolna a z tego co czytam sa specjalne farby do wyswietlania filmow. Miales z tym do czynienia moze ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można nie być zwolennikiem upłynniaczy, ale prawda jest taka, że na dużym ekranie bez upłynniacza nie da się oglądać. O ile przy małych ekranach tv da się go spokojnie wyłączyć to projektor po prostu musi mieć upłynniacz. Przy takiej powierzchni ekranu każdy przeskok jest bardzo mocno widoczny i odbiera o całą przyjemność z oglądania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale prawda jest taka, że na dużym ekranie bez upłynniacza nie da się oglądać.

 

Tak? A w kinie masz upłynniacze? Widziałeś jakie tam są ekrany?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak są, ale działają na inne zasadzie i nie są tak wydajne. Chodzi o nakładanie na siebie klatek filmowych, nie pamiętam już dokładnie. Jest to gdzieś w necie dokładnie opisane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie poczytam jakbyś przypadkiem znalazł...

 

Podsumowując, polecam w takim razie jak ktoś bardzo potrzebuje kupić projektor 4K z upłynniaczem, poniżej 10K też się da.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przykład to rozwiązano w IMAX-ie ->

. Bardzo krótko, ale wyjaśnia istotę rzeczy.

Nie jest to upłynnienie ruchu znane z projektorów domowych, raczej zapobieganie nadmiernemu szarpaniu obrazu przez "rzucanie" całych klatek na ekran.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to upłynnienie ruchu znane z projektorów domowych, raczej zapobieganie nadmiernemu szarpaniu obrazu przez "rzucanie" całych klatek na ekran.

 

Tearing i upłynnianie ruchu to dwie zupełnie różne rzeczy - dbanie o to, żeby jednocześnie wyświetlała się tylko jedna klatka a interpolacja dodatkowych klatak to... dwie zupełnie inne rzeczy.

Jak nie masz nic lepszego to przyjmuję jednak, że brak interpolacji nie przeszkadza w kinach, nie przeszkadza w domu - i rozmiar ekranu nie ma tu nic do rzeczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tearing i upłynnianie ruchu to dwie zupełnie różne rzeczy - dbanie o to, żeby jednocześnie wyświetlała się tylko jedna klatka a interpolacja dodatkowych klatak to... dwie zupełnie inne rzeczy.

Jak nie masz nic lepszego to przyjmuję jednak, że brak interpolacji nie przeszkadza w kinach, nie przeszkadza w domu - i rozmiar ekranu nie ma tu nic do rzeczy.

...dobrze ,że napisałeś "przyjmuję"....tylko zapomniałeś dopisać ,że nie przeszkadza Tobie... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tearing dotyczy tylko medium cyfrowego, a tam masz taśmę filmową, czyli czysty analog - nie da się tego porównywać. I pisałem, że to nie jest klasyczne upłynnianie przez interpolację klatek, ale jakaś poprawa płynności jednak występuje. Teraz większość kin przechodzi na projektory cyfrowe, więc niedługo to i tak będzie nieaktualne. Niestety jak to rozwiązano w cyfrowych nie znalazłem.

Zresztą mnie w kinie brak płynności tak samo przeszkadza, do tego średniej jakości czerń i wiele innych rzeczy. Projektory domowe już od jakiegoś czasu zaczynają przebijać to co widzimy w kinie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pisałem, że to nie jest klasyczne upłynnianie przez interpolację klatek, ale jakaś poprawa płynności jednak występuje.

 

Nie, nie występuje poprawa płynności, tylko nie występuje tearing. I tak, jest to coś co dotyczy bardziej medium cyfrowego, zwłaszcza gier, gdzie liczba klatek animacji jest zmienna i nie pokrywa się z częstotliwością odświeżania. Natomiast w każdym innym scenariuszu nie ma z tym żadnego problemu - poza właśnie analogiem gdzie pełna synchronizacja mogła na pewnym etapie nie działać doskonale - ale z płynnością ruchu nie ma to kompletnie nic wspólnego.

 

Projektory domowe już od jakiegoś czasu zaczynają przebijać to co widzimy w kinie.

 

Przypadkiem wracam z audio show właśnie, gdzie te wszystkie uber zajebiste JVC za kilkadziesiąt tysięcy z bajerami szmerami ledwo dobijają do poziomu kina z mojej rodzinnej, 20 to tysięcznej miejscowości. Więc sorry, ale upłynniacz nie jest tu żadnym wyznacznikiem jakości - chyba, że używasz projektora do oglądania telewizji, gdzie upłynnianie jest protezą dla sygnału bez przeplotu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem wracam z audio show właśnie, gdzie te wszystkie uber zajebiste JVC za kilkadziesiąt tysięcy z bajerami szmerami ledwo dobijają do poziomu kina z mojej rodzinnej, 20 to tysięcznej miejscowości.

Żartujesz? Obraz z mojego nędznego soniaka full HD jest zaje@$%ty w porównaniu do wszystkich kin, jakie widziałem (np. u mnie we wiosce i warszawce)...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obraz z mojego nędznego soniaka full HD jest zaje@$%ty w porównaniu do wszystkich kin, jakie widziałem (np. u mnie we wiosce i warszawce)...

 

powinni instalować te soniaki w kinach, a ci debile walą po pół bańki na jakieś fikuśne projektory bez upłynniacza :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kinie potrzebują projektorów które napędzą ogromny ekran...a co za tym idzie bardzo jasnych czyli z b.mocnymi lampami...a właśnie ta ich jasność i moc zabija kontrast...i czarny staje się jasnym szarym...A kontrast i odwzorowanie kolorów to podstawowe cechy wg.których nasze oko stwierdza czy obraz jest achoch czy do doopy....

W kinie publicznym obraz jest tylko b.duży i na tym kończą się zalety kin publicznych...zarówno obraz jak i dźwięk to porażka... dźwięk przesterowany aby tylko było głośno...obraz wyblakły nieostry i z marnym kontrastem...i dochodzą jeszcze "pseudokinomaniacy" z szeleszczącym popcornem, siorpaniem piwska i częstym chodzeniem do kibla bo ich pęcherz ciśnie...do tego dochodzi THC i głupie "śmiechy chichy" przez cały seans...o i jeszcze smartfony....

Oto urok kina publicznego...

Tutaj opisałem doświadczenia z łódzkich kin do których kiedyś chodziłem...w tym IMAX...

Teraz czekam na premierę na płycie blu-ray i robię sobie premierę w domu z obrazem ustawionym pod moje oko i dźwiękiem pod moje ucho....ale każdy lubi coś innego...i ma do tego prawo... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kontrast i odwzorowanie kolorów to podstawowe cechy wg.których nasze oko stwierdza czy obraz jest achoch czy do doopy....

 

A myślałem, że najważniejszy jest upłynniacz ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tez kina nie trawie. Wole swoja salke.

 

Kino nie ma polotu do mojej salki, najbardziej nie wytrzymuje glosnosci, banda debili w kinach nie potrafi tego ustawic prawidlowo.

 

Tylko musialbym wymienic rogowke na jakies mega wygodne fotele. Ale to znowu problem bo zmieszcze 2 moze 3 fotele a na rogowce zmieszcza sie spokojnie 4 osoby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nie trawie kina, stad i wlasne. Dzwiek o niebo lepszy niz w jakimkolwiek kinie, wygoda, seans o ktorej sie chce i brak ludzi :-) Jedyny minus to ekran 42" w moim tymczasowym kinie, ale buduje sie juz permanentne i z projektorem bedzie juz komplet :-) I koniec nabijania sie znajomych ze ogladam filmy na "monitorze komputerowym" :D

 

kino.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie 42" powoduje opad szczeny.

 

Ale gdzie ty masz glosnik centralny? Stereo to nie kini :)

 

A to dluga historia :-) Bylem zmuszony po przeprowadzce polaczyc stereo i KD w jednym na predce wyciszonym i przystosowanym pomieszczeniu (garaz) zanim mialem czas sie wziasc za wybudwanie dedykowanego KD (prace trwaja, skoncze mysle za pol roku). To zdjecie jest z samego poczatku, znajomemu wysylalem, od tego czasu praktycznie wszystko sie zmienilo sprzetowo. A co do centralnego, przerobilem pare ze sredniej polki (Dynaudio 122, Focal 800CC, Paradigm Studio) i niestety przy Magnepanach ktore slyna z niesamowitej srednicy kazdy z nich znacznie pogarszal dzwiek, wiec jesli ogladam sam to siadam na srodku i wylaczam centralny :-) Obecnie mam JBL LC2 jako centralny aby mozna bylo ogladac w pare osob i L820 na tylach (do efektow sa rewelacyjne), ale centralny nadal jest za slaby do przodow i dalej szukam czegos co zagra na prawde dobrze. No ale mam jeszcze chwile na to i na projektor/ekran, w ostatecznosci kupie Magnepany 1,6, zbuduje podstawe i poloze jedna kolumne na boku pod ekranem po prostu, panel w nich ma mniej wiecej szerokosc mojej kanapy wiec ladnie obejmie wszystkich :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A to dluga historia :-)

 

 

Tylko czy kladac ten twoj wynalazek w poziomie masz "glosnik" srednio i wysoko tonowy symetrycznie wzgledem srodka?

 

Ostatnio na ebay widzialem jak koles subie kupil Heco statement i tez mial problem z centralnym. Wiec wybebeszyl jedna kolumne zabral z niej caly osprzet i zrobil nowa skrzynie z rozmieszczonymi symetrycznie wzgledem srodka glosnikami. Ciekawy gargulec z tego wyszedl.

 

 

Ja u siebie mam odwrotna sytuacje. Centralny gra lepiej niz fronty i praktycznie nie wlaczam glosnikow frontowych. O tyle smiesznie ze central i fronty z tej samej serii.

 

 

Ja chcialem robic salke w piwnicy pod garazem ale jakos sie wstrzymuje. Powod? Chyba calkowicie bym sie wyalienowal od rodziny. Na poddaszu to zawsze ktos przyjdzie, pomarudzi, czy pokrzyczy ze za glosno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W magnepanach wstegi ida przez cala dlugosc panela wszystkich trzech pasm, wysoko, srednio i nisko tonowego obok siebie, wiec jak sie go polozy na boku to wszystkie trzy maja dokladnie 1,30m szerokosci, wyski najwyzej niski najnizej :-) Moim zdaniem idealne rozwiazanie, jesli sie tylko ma miejsce na centralny 165cm szeroki na 65cm wysoki, a ja mam :-)

 

Bez frontow jest dziwnie, raz zapomnialem przelaczyc przodow od wzmacniacza stereo do amplitunere i mialem ciagle wrazenie ze jakos dziwnie gra, na koniec filmu jak chcialem muzy poslluchac to zobaczylem ze sa przody odlaczone :-)

 

Ja niestety nie moge w jedym budynku miec z reszta domownikow, wiec robie KD w wolno stojacym warsztacie, zabieram jedno miejsce garazowe. Ja lubie glosno sluchac plus mam dwa suby Jamo D600 (38cm) wiec nikt by ze mna nie wytrzymal w domu w czasie seansu :-) 24cm gazobeton, 20cm styropianu z zewnatrz, 10cm welny + plyta od srodka i podwojne drzwi, zeby nikogo z sasiadow czy domownikow basem nie maltretowac :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W magnepanach wstegi ida przez cala dlugosc panela wszystkich trzech pasm, wysoko, srednio i nisko tonowego obok siebie, wiec jak sie go polozy na boku to wszystkie trzy maja dokladnie 1,30m szerokosci, wyski najwyzej niski najnizej :-) Moim zdaniem idealne rozwiazanie, jesli sie tylko ma miejsce na centralny 165cm szeroki na 65cm wysoki, a ja mam :-)

 

 

Tylko kompletnie zmienisz charakterystyki kierunkowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kompletnie zmienisz charakterystyki kierunkowe.

 

W sensie zrobiles tak i nie dziala dobrze ? :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie zrobiles tak i nie dziala dobrze ? :-)

 

Nie, w sensie teorii budowy głośników i propagacji fali akustycznej. U mnie głośniki stoją tak jak mają stać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w sensie teorii budowy głośników i propagacji fali akustycznej. U mnie głośniki stoją tak jak mają stać.

 

Pomijajac juz ze Magnepana centralny MGCC ktorego uzywalem przez wiele lat ma dokladnie wlasnie taki uklad (ino jako ze jest znacznie wezszy, panel jest wygiety aby promieniowal na wszystkich widzow) to szkoda mi czasu na gdybanie :-) Mam kolumny, poloze jedna na boku i bede slyszal jak gra bez marnowania czasu na teoretyzowanie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest najlepszy sposób, samemu sie przekonać, zawsze to mówię.

A ja zwróciłem tylko uwagę na pewien aspekt techniczny abyś nie popełnił głupiego błędu ... KUPUJĄC bez sprawdzenia.

 

:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.