Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmaki z regulacją treble/bas


Gość Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, przemak napisał:

Zauważ, że postawiłeś trudne warunki, tak samo grające br i oz będą się istotnie różnić rozmiarami głośników i obudów, to raz.

Obudowy oczywiście różne, najlepiej zaprojektowane w danym systemie OZ/BR do tego samego modelu głośnika. Wklejałem niedawno kartę katalogową hi-endowego głośnika 12 calowego firmy Focal. Były tam dane do projektu obudowy w kilku wariantach i dla typu OZ i BR. Z tych danych wynika że uzyskanie tego samego z OZ co z BR z tym głośnikiem będzie bardzo trudne a bez korekcji praktycznie niemożliwe i pewnie tą różnicę słychać. Na 30 Hz różnica pomiędzy BR a OZ bez korekcji potrafi przekroczyć 10 dB a to już będzie słychać. Najlepszy dowód to systemy OB gdzie bez korekty niskie zejście jest praktycznie niemożliwe, chyba że z jakimiś specjalnymi i wielkimi głośnikami. Takie OB firmy Jamo przy dwóch głośnikach niskich o skuteczności 100 dB/W/m mają skuteczność wypadkową coś chyba koło 85 dB/W/m, nie pamiętam dokładnie. Różnicę zapewne pochłania korekta realizowana w zwrotnicy.

11 minut temu, przemak napisał:

Może też trzeba grać na instrumencie. W czasie grania słychać bardzo, jak się to usłyszy, to potem już zostaje. 

No tak to możliwe, ja tylko słucham choć bardzo dawno temu też grałem, ale nie zostało mi  to jako hobby/pasja do dziś. Został tylko bierny odbiór cudzej twórczości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xetras napisał:

Poczytam, o co chodzi. Dzięki.

Kiedy tak ustawiam gałkę na integrze z małym tłumieniem względem nominalnej mocy- wtedy głośniki mam bardziej rozbujane. Tak to odbieram. Możliwe że S/N jest mniejszy - płytszy, ale przy ulubionym poziomie głośności wtedy więcej się dzieje dźwiękowo.

 

Co to jest "bardziej rozbujane" - nic nie moge sobie pod tym haslem wyobrazic ?

Wazne, ze ci sie tak podoba

Do poczytania

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lech36 napisał:

uzyskanie tego samego z OZ co z BR z tym głośnikiem będzie bardzo trudne a bez korekcji praktycznie niemożliwe

No właśnie. Więc siłą rzeczy musimy porównywać np szesciocalowe br z dziesieciocalowymi oz, wielokrotnie większymi (albo nawet nie oz tylko br, staromodnie nisko strojone, czyli w sumie oz). Bo że zestaw który ma mniej dołu ma mniej dołu to wiadomo, i nic nie pomaga fakt, że jest na takich samych głośnikach ?

3 godziny temu, Lech36 napisał:

bez korekcji praktycznie niemożliwe i pewnie tą różnicę słychać.

Nie o to mi chodzi. Słychać różnice w konstrukcji obudowy, bez względu na jej wielkość i porównania. Przy czym jeżeli elektronicznie dociągniemy np  tradycyjnie filtrem hpf z rezonansem oz do pasma br, to wyjdzie na to samo, znaczy podobne opóźnienia, i zalety znikają. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, przemak napisał:

jeżeli elektronicznie dociągniemy np  tradycyjnie filtrem hpf z rezonansem oz do pasma br, to wyjdzie na to samo, znaczy podobne opóźnienia, i zalety znikają. 

Tego nie zrozumialem. Co masz na mysli piszac hpf  (high pass filter) z rezonansem oz (obudowy zamknietej). Dlaczego hpf i jaki rezonans?

Ja kojarze to dociagniecie np. z LowShelf (czyli podbiciem a nie obcieciem), wiec dlaczego piszesz o hpf?

A rezonans kojarze z dostrojeniem BR a nie OZ 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, przemak napisał:

Nie o to mi chodzi. Słychać różnice w konstrukcji obudowy, bez względu na jej wielkość i porównania. Przy czym jeżeli elektronicznie dociągniemy np  tradycyjnie filtrem hpf z rezonansem oz do pasma br, to wyjdzie na to samo, znaczy podobne opóźnienia, i zalety znikają. 

Zgadza się, tylko czy słuchanie z spadkiem na dolnym zakresie to taka wielka przyjemność? Miałem Yamahę z 12 calowym basem w OZ i muszę powiedzieć że trochę się z nią męczyłem. Miała pasmo ze spadkiem -3 dB do chyba coś 55 Hz a dalej spadek jak to w OZ czyli ca 6 dB/okt. Słuchałem, ale bez przyjemności. Ile razy byłem u znajomych którzy mieli monitory dwudrożne B&W w obudowie BR to odnosiłem wrażenie że to lepiej gra, ale oczywiście to wrażenie nie musiało wynikać z tego że oni używali BR.

54 minuty temu, przemak napisał:

Słychać różnice w konstrukcji obudowy

Tylko czy jesteś pewny że to wina BR a nie jakieś inne zjawisko wynikające np. z niższego zejścia systemu z BR i pobudzenia silniejszego modów pokoju?

57 minut temu, przemak napisał:

Więc siłą rzeczy musimy porównywać np szesciocalowe br z dziesieciocalowymi oz, wielokrotnie większymi (albo nawet nie oz tylko br, staromodnie nisko strojone, czyli w sumie oz).

Ja miałem dwa doświadczenia w tej kwestii, bardzo dawno temu (początek lat 80 u.w.) wydłubałem z niemieckiego zestawu kolumny trzy drożne z 12 calowym basem. W instrukcji były dane do dwóch wersji OZ i BR. Ze względu na łatwiejsze wykonanie zacząłem od OZ, ale efekt był bardzo mizerny, spodziewałem się z takiego głośnika więcej. Po jakimś czasie ze względu na niezadowolenie przerobiłem całość na BR. Wszystko nagle ożyło choć może nie było idealnie dobrze. Później doświadczenie z moimi pierwszymi dłubankami aktywnymi. Tu nie eksperymentowałem i od razu poszedłem w BR. Miałem już wtedy porównanie do Yamah NS590 których byłem wtedy właścicielem. Ten układ który wydłubałem był ewidentnie przyjemniejszy w słuchaniu niż te fabryczne Yamahy. Była to nie tylko moja opinia. Te moje pierwsze dłubanki przeszły niedawno generalną odnowę i muszę przyznać że dalej zadziwiają (nie są od wielu lat już moje).   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, przemak napisał:

Pudło. Po pierwsze trochę wiem, po drugie to nie na temat. Temat jest o korekcji. Do tego służą korektory, zwane equalizerami. Elementy korektora mają swoje nazwy i bez względu na to, w jaki sposób są realizowane, to korektor może mieć np. filtry wierzchołkowe ale także właśnie górno- i dolnoprzepustowe i półkowe. I zdecydowanie nie jest to to samo, jak twierdzisz (i wiem, że wiesz ale wycofać się z ewidentnej bzdury nie chcesz). Prawie 50 lat temu Meluzyna miała oba, był czas przywyknąć. 

W ogóle od tego by trzeba zacząć, że są przede wszystkim półkowe i wierzchołkowe, uzupełnione przez dolno i gornoprzepustowe, a nie że graficzne i parametryczne, wszystkie z nich mogą być parametryczne. Bo taki pokazywany mac z gałkami to ma korektor graficzny? ?

Filtry to są: dolnoprzepustowy, górnoprzepustowe, środkowoprzepustowe, środkowozaporowe

Te wszystkie graficzne, parametryczne, półkowe,... to jedynie jakieś nazwy nadane wedle efektów stosowania.

A elementy jakie w elektronice wykorzystuje się do budowania filtrów to RLC. Bywają również filtry z pośrednim czynnikiem mechanicznym np. piezo, mechaniczne,... nawet w zakresie w.cz.

R i C to oczywiste elementy ale L w zasadzie w el-akustycze to zwrotnice głośnikowe. W korektorach buduje się symulatory L tzw. żyratory. Za pomocą tego wszystkiego realizuje się te wszystkie korektory o zadziwiających czasami charakterystykach i właściwościach.

I nie kłóćmy się już...

 

6 godzin temu, Lech36 napisał:

... Dobrze że chociaż systemów aktywnych nie krytykujesz tak jak niektórzy hobbyści DIY ;-). 

A Tobie Lechu już skleroza padła na mózg. 

Przecież ja bywam aktywny ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Przecież ja bywam aktywny

Cicho, wiem ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

Tego nie zrozumialem. Co masz na mysli piszac hpf  (high pass filter) z rezonansem oz (obudowy zamknietej). Dlaczego hpf i jaki rezonans?

Ja kojarze to dociagniecie np. z LowShelf (czyli podbiciem a nie obcieciem), wiec dlaczego piszesz o hpf?

A rezonans kojarze z dostrojeniem BR a nie OZ 

Może niezbyt szczęśliwie to sformułowałem, może tak "rozciągnięcie pasma oz do pasma br z wykorzystaniem filtru hpf z rezonansem". Nie można tego robić półką, bo po pierwsze operacja taka wymaga sporej dobroci a po drugie nie można bezkarnie wzmacniać coraz bardziej wszystkich czestotliwosci poniżej, bo głośnik i wzmacniacz nie wytrzymają. Czyli rozwiązaniem jest filtr wierzchołkowy o dość dużej dobroci, ale w sumie dokładnie to samo robi hpf, a ma dodatkowe zalety w postaci cięcia tego, co i tak nie jest potrzebne. Jeżeli taki patent stosuje się w zestawach br, to one i tak mają zabezpieczający filtr, więc rozciągnięcie pasma to w sumie niewielka modyfikacja już istniejącego układu. 

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Zgadza się, tylko czy słuchanie z spadkiem na dolnym zakresie to taka wielka przyjemność? Miałem Yamahę z 12 calowym basem w OZ i muszę powiedzieć że trochę się z nią męczyłem.

Przyjemność to inna kategoria doznań. Ja tylko twierdzę, że są słyszalne różnice brzmieniowe. Krótko - tanstaafl ?

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Tylko czy jesteś pewny że to wina BR a nie jakieś inne zjawisko wynikające np. z niższego zejścia systemu z BR i pobudzenia silniejszego modów pokoju?

Jestem. Piszę to na podstawie właśnie porównywalnych parametrami zestawów, to znaczy małych br i dużych oz. Mimo takiego samego pasma różnice słyszę. Co więcej, tu chodzi o charakter brzmienia a nie pasmo czy inne cechy, bo oczywiście nie ma kolumn, które są inne ale takie same. Tak więc dół z BR jest dla mnie ewidentnie oddalony i to bez względu na częstotliwość tego dołu, im niżej tym bardziej oczywiście. Z drugiej strony wiem, że tak jest, więc łatwo mi usłyszeć ?

Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Filtry to są: dolnoprzepustowy, górnoprzepustowe, środkowoprzepustowe, środkowozaporowe

Te wszystkie graficzne, parametryczne, półkowe,... to jedynie jakieś nazwy nadane wedle efektów stosowania.

A elementy jakie w elektronice wykorzystuje się do budowania filtrów to RLC. Bywają również filtry z pośrednim czynnikiem mechanicznym np. piezo, mechaniczne,... nawet w zakresie w.cz.

R i C to oczywiste elementy ale L w zasadzie w el-akustycze to zwrotnice głośnikowe. W korektorach buduje się symulatory L tzw. żyratory. Za pomocą tego wszystkiego realizuje się te wszystkie korektory o zadziwiających czasami charakterystykach i właściwościach.

I nie kłóćmy się już...

 

A Tobie Lechu już skleroza padła na mózg. 

Przecież ja bywam aktywny ?

 

No właśnie - teoria filtrów nie ma tu zastosowania, bo filtry są takie jak piszesz ale w korektorach także wierzchołkowe i półkowe ? W sumie tylko górno i dolnoprzepustowe są wspólne - i tym bardziej nie należy tego mieszać. I masz rację, że to jest może jakiś opis, ale JEST i ma nazwy, więc nie można ich zmieniać. Korektor jest półkowy a nie jakiś inny. 

Co do elementów to miałem bardziej na myśli alternatywę analog-cyfra a nie kondensatory takie czy inne. 

Co do reszty zgoda. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, przemak napisał:

Przyjemność to inna kategoria doznań. Ja tylko twierdzę, że są słyszalne różnice brzmieniowe. Krótko - tanstaafl

Słucham zawsze dla przyjemności i dlatego nie słucham każdej muzyki i każdego sprzętu. Oczywiście mowa o sprzęcie którym dysponuję.

15 minut temu, przemak napisał:

Z drugiej strony wiem, że tak jest, więc łatwo mi usłyszeć ?

Na forum są tacy co nie akceptują wzmacniaczy klasy D, twierdzą że słyszą pozostałości po częstotliwości kluczowania mimo że pomiary wykonywane na ASR nie wskazują w przypadku dobrych wzmacniaczy tej klasy żadnych istotnych pozostałości po tej częstotliwości do ca. 50 kHz. Przypuszczam że w tym przypadku to sugestia wynikająca z wiedzy o technice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszę te pozostałości w klasie D...

To znaczy już pewnie nie, bo i z wiekiem coraz mniej słyszę a i obecnie gęściej "siekają"...

Zawsze jednak pozostaje podświadomość. Skoro się wie, że w  klasie D są ewidentne nieciągłości pętli. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, przemak napisał:

Piszę to na podstawie właśnie porównywalnych parametrami zestawów, to znaczy małych br i dużych oz.

Mały BR i duży OZ to chyba nie jest miarodajne porównanie, mimo że parametry mogą być podobne. Oczywiście zależy co rozumie się przez małe BR i duże OZ.

16 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Ja słyszę te pozostałości w klasie D...

Wiem, kiedyś żeśmy na ten temat rozmawiali, ale zajrzyj na ten portal:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pokaż w ich pomiarach te resztki które pozostają w paśmie akustycznym+ (do 50 kHz).

16 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Zawsze jednak pozostaje podświadomość. Skoro się wie, że w  klasie D są ewidentne nieciągłości pętli

Ten przykład z linku wyżej to wzmacniacz końcowy klasy D z bardzo głębokim sprzężeniem zwrotnym. DF na 1 kHz coś ca. 5000/8. Możesz porównać tam ze wzmacniaczami innych klas. Ciekawostką jest czystość zasilania impulsowego tak krytykowanego przez niektórych hobbystów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resztki siekania znajdę z palcem w du... na wyjściu. To nie problem.

Problem w tym czy to usłyszymy. 

Nooo. Ale jak niektórzy słyszą zasilacze impulsowe... ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Nooo. Ale jak niektórzy słyszą zasilacze impulsowe...

Z pomiarów na ASR wynika że szybciej usłyszymy zasilanie klasyczne (liniowe) niż impulsowe. Oczywiście mówimy o dobrych zasilaczach.

5 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Problem w tym czy to usłyszymy. 

Dlaczego problem? Moim zdaniem nie ma problemu ;-). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Lech36 napisał:

Słucham zawsze dla przyjemności i dlatego nie słucham każdej muzyki i każdego sprzętu. Oczywiście mowa o sprzęcie którym dysponuję.

Jasne. Tylko nie ok to chodzi. Jak sam zauważasz, wyrąbanie dziury w obudowie powoduje automagiczne polepszenie jej parametrow. Za darmo? Nie sądzę. 

16 minut temu, Lech36 napisał:

Mały BR i duży OZ to chyba nie jest miarodajne porównanie, mimo że parametry mogą być podobne. Oczywiście zależy co rozumie się przez małe BR i duże OZ.

A jakie jest miarodajne? Wielkością, głośnikiem, czy może jednak pasmem, jak pisałeś na początku? Bo zaczynasz się wykręcać... A powtarzam, słychać be, względu na wielkość. Oczywiście trzeba mieć porównanie, bo nie możemy wiedzieć, czy to brzmienie jest z nagrania czy z właściwości kolumny, ale jeżeli jest możliwość porównania, to słychać. Może nie zawsze, może nie w każdych warunkach akustycznych (to na pewno, pisałem} ale róż uce są. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam, wykłócajcie się dalej -  lepsze OZ czy BR.

Ja i tak wiem, że najlepsze są moje ?

Ani BR ani OZ tylko variovent, ot co! ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Lech36 napisał:

Przypuszczam że w tym przypadku to sugestia wynikająca z wiedzy o technice.

Uważasz, że człowiek nie jest w stanie usłyszeć, czy źródło dźwięku jest od niego oddalone o metr czy pięć metrów? O takich różnicach mówimy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Czyli rozwiązaniem jest filtr wierzchołkowy o dość dużej dobroci, ale w sumie dokładnie to samo robi hpf, a ma dodatkowe zalety w postaci cięcia tego, co i tak nie jest potrzebne. Jeżeli taki patent stosuje się w zestawach br, to one i tak mają zabezpieczający filtr, więc rozciągnięcie pasma to w sumie niewielka modyfikacja już istniejącego układu.

Dzieki, chyba zrozumialem :

czyli (moja interpretacja) stromy filtr hpf powoduje maly peak bezposrednio za czestotliwoscia graniczna, i to wykorzystujemy do podbicia tych najnizszych czestotliwosci

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xajas napisał:

Dzieki, chyba zrozumialem :

czyli (moja interpretacja) stromy filtr hpf powoduje maly peak bezposrednio za czestotliwoscia graniczna, i to wykorzystujemy do podbicia tych najnizszych czestotliwosci

 

 

 

Mniej więcej o to chodzi. Filtr nie musi być stromy a peak nie musi być mały ? Niestety, im wyższa dobroć tym większe opóźnienie. Trzeba i można pisać o opóźnieniu a nie fazie bo dla 50Hz głupie 90 stopni przesunięcia fazy to już 5ms...

9 minut temu, iro III napisał:

variovent

Wszystko jedno. Jak nie teoria z filtrem, to na chłopski rozum - w zestawach wykorzystujących tylna stronę membrany trzeba dodać sygnał z przodu i z tyłu. Tylko z tyłu jest opóźniony o pół okresu a przyspieszyć się nie da, żeby był "w fazie" to można go jedynie o kolejne pół okresu opóźnić. I w ten sposób sygnał z takiej obudowy w dole składa się z sygnału "teraz" oraz z sygnału "jeden okres wcześniej"zsumowanych razem. Dla 50Hz jeden okres to 20ms a te okresy nie muszą być przecież takie same i dla bębnów zwykle nie są, stąd opóźnienia i zmiana brzmienia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ja słyszę te pozostałości w klasie D... To znaczy już pewnie nie, bo i z wiekiem coraz mniej słyszę a i obecnie gęściej "siekają"...

Zawsze jednak pozostaje podświadomość. Skoro się wie, że w  klasie D są ewidentne nieciągłości pętli. 

 

 

Na to jest proste rozwiazanie. Trzeba jeszcze pare lat poczekac, wtedy z wiekiem, dzieki postepujacej sklerozie, zapomnimy co to jest klasa D i bedziemy sluchac wszystkiego uwolnieni od wszelkich zahamowan i uprzedzen

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:

Trzeba jeszcze pare lat poczekac, wtedy z wiekiem, dzieki postepujacej sklerozie, zapomnimy co to jest klasa D

Podobnie było wtedy gdy nowością były tranzystory. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xajas

Przypominam cwaniaczku, że jeden z najwybitniejszych nie słyszał jak tworzył muzykę. 

Jak nie będę słyszał to będę przeglądał nuty. 

Przynajmniej przez to całe gów.. audio nie będę musiał słuchać...

Czysta wyobraźnia, nirvana, absolut. Zapis twórcy przekazywany wprost do mózgu, bez pośrednictwa muzyków, reżyserów, producentów,...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Grzegorz7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
[mention=1239]xajas[/mention] Przypominam cwaniaczku, że jeden z najwybitniejszych nie słyszał jak tworzył muzykę. 

Jak nie będę słyszał to będę przeglądał nuty. 

 

 

 

Wychodzisz z zalozenia, ze nasze oczy beda ciagle w lepszym stanie niz nasze uszy

 

Jak narazie tego najwybitniejszego przezylismy (przynajmniej ja) i nadal widzimy i slyszymy, wiec jest nadzieja...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było gołosłownie, to takie coś, już chyba kiedyś pokazywałem. Pomiar OZ (NS10) oraz BE (Aeon). Pomiar orientacyjny, w pomieszczeniu takim se, z bliska. Chodzi o porównanie opóźnienia. Od dołu: NS10 (OZ), potem JBL 4410 (BR ale nisko strojony, duży) oraz Aeon normalnie i najwyżej Aeon z rozciągniętym dołem. Dwa ostatnie trochę teges...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Dobrym zwyczajem jest opisać osie.

Fakt, nie zauważyłem, to z prezentacji wycięte jest. Ale chyba wiadomo, herce i milisekundy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

@xajas

Przypominam cwaniaczku, że jeden z najwybitniejszych nie słyszał jak tworzył muzykę. 

Grzegorzu, jednak xajas nic nie napomykał o głuchocie, jeno o sklerozie. Ta o ile pamiętam (jeszcze?), nie degraduje słuchu. ?

Godzinę temu, xajas napisał:

Trzeba jeszcze pare lat poczekac, wtedy z wiekiem, dzieki postepujacej sklerozie, zapomnimy co to jest klasa D i bedziemy sluchac wszystkiego uwolnieni od wszelkich zahamowan i uprzedzen

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skleroza, demencja, schizofrenia, inne...

Wszystko wydaje się pomocne w audiofilstwie. Xajas wskazał na pierwsze. Ta ostatnia znamionuje wyższy poziom zaawansowania; słyszenie nieistniejącego...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Grzegorz7 napisał:

Ta ostatnia znamionuje wyższy poziom zaawansowania; słyszenie nieistniejącego...

Z tym, oczywiście się zgadzam, przykładów aż nadto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując - przeciwnicy filtrów wszelakich słuchający na zestawach BR w rezultacie słuchają na zestawach OZ z zaaplikowanym takim filtrem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gaza pomarańczowa, wzmocnienie "seledinowe" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.